Naar een monkeytown oid gaan, zijn handen vastpakken en samen springen? Denk dat een trampolineding beter werkt voor zoiets dan een vlakke ondergrond die niet meegeeft.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:20 schreef FlyingFish het volgende:
Chanty was flink aan het minderen met internet las ik een tijd geleden ergens, dus niet meer regelmatig op FOK!
Zijn er nog meer peuters die niet kunnen springen? Wij hadden afgelopen weekend weer veel lol op een springkussen, maar hij snapt het springen niet en ligt dus voor andere kinderen vooral in de weg. Ik heb ook geen idee hoe ik springen uit kan leggen. Mijn pogingen van door de knieën buigen en dan strekken werken iig niet. En in het zwembad springen is gewoon laten vallenIemand tips hoe ik dit aan hem kan leren?
Heb ik deels geprobeerd. Trampolines zijn vooral heel tof om op te liggen terwijl iemand anders springt, net als springkussens. En ook een vriendje die voor zijn neus wel op de trampoline springt maakt geen indruk. Maar ik kan het icm zijn handen beethouden en samen springen nog wel een keer goed proberen, meestal ziet hij handen beetpakken als een signaal om te gaan hangen.quote:Op maandag 14 mei 2018 22:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Naar een monkeytown oid gaan, zijn handen vastpakken en samen springen? Denk dat een trampolineding beter werkt voor zoiets dan een vlakke ondergrond die niet meegeeft.
Ik heb geen idee eigenlijk, maar wij hadden veel baat bij smeren met Kidsclin en badjes met havermout. En met bijna 2,5 zou ik mentholpoeder misschien ook wel gewoon gebruiken.quote:Op dinsdag 15 mei 2018 13:32 schreef Xanteh het volgende:
F heeft waterpokken. Mag ik nou wel of geen mentholpoeder gebruiken? De één zegt vanaf twee jaar, de ander pas vanaf drie. Hij is nu twee jaar en vier maanden.
Kidsclin heb ik in huis maar dat mag je maar drie keer smeren per dag volgens mij. Mentholpoeder werkte super bij de oudste vandaar mijn vraagquote:Op dinsdag 15 mei 2018 13:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb geen idee eigenlijk, maar wij hadden veel baat bij smeren met Kidsclin en badjes met havermout. En met bijna 2,5 zou ik mentholpoeder misschien ook wel gewoon gebruiken.
Really?? Ik heb dat bij mijn oudste over het hoofd gezien denk ik, ik smeerde het wel 8x per dag omdat hij onwijs veel last hadquote:Op dinsdag 15 mei 2018 13:41 schreef Xanteh het volgende:
[..]
Kidsclin heb ik in huis maar dat mag je maar drie keer smeren per dag volgens mij. Mentholpoeder werkte super bij de oudste vandaar mijn vraag
quote:Op dinsdag 15 mei 2018 13:44 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Really?? Ik heb dat bij mijn oudste over het hoofd gezien denk ik, ik smeerde het wel 8x per dag omdat hij onwijs veel last had:’). Nou ja, hij doet het nog.
Bedankt!quote:Op dinsdag 15 mei 2018 14:14 schreef Nazil het volgende:
*ontlurkt * als drogist zeggen wij menthol vanaf 2!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot ziens allemaal
[ Bericht 32% gewijzigd door Fazz op 16-05-2018 22:07:49 ]
Die mutsen zijn echt te gek altijdquote:Op dinsdag 15 mei 2018 22:07 schreef Skittles het volgende:
Wat een knappe groterden een toffe verjaardagsmuts!
Ik lees hier steeds dat er rond 3,5 jaar nog zo’n drakentijd komt, dus ik maak mijn borst vast nat.quote:Op woensdag 16 mei 2018 21:51 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Fazz!
En een beetje jammer, die verhalen over de draken drie. Ik was net blij dat we bijna van de 2 is nee af waren...
wou net zeggen, 3,5 vind ik ook ehhh interessant qua temperament.quote:Op woensdag 16 mei 2018 22:09 schreef Fazzoletti het volgende:
Ja die vanaf 3,5 was niet te missen![]()
Maar ik klaag niet te hard want rond 2 viel het hier hartstikke mee
Nou, ik weet het niet hoor. Oudste is bijna 6 en heeft nog steeds periodes dat hij niet te genieten is omdat er een update wordt geïnstalleerd. En eventually komt de sprong die puberteit heetquote:Op woensdag 16 mei 2018 22:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik lees hier steeds dat er rond 3,5 jaar nog zo’n drakentijd komt, dus ik maak mijn borst vast nat.
Ooit zijn die sprongetjes over, toch?
Ja! Hier ook een heel vermoeide peuterquote:Op donderdag 17 mei 2018 07:23 schreef LuDann het volgende:
Gefeliciteerd Fazz! Foto's gemist helaas, maar veel plezier met de volgende fase.
Er komt met 3 jaar nog een drakenupdate ja? Oh.Die van mij heeft de drakenupdate van 2 jaar zo'n 8 maanden verlaat geïnstalleerd. Ik hoop niet dat ze die van 3 jaar dan wel op tijd installeert.
Ik heb mijn voorheen altijd heel lieve en meegaande peuter zelfs een keer op de gang proberen te zetten. En ja, ik weet nog heel goed dat ik een tijdje geleden hier schreef dat nóóit te zullen doen. Eating my words, people.
Echt succes had het trouwens niet. "Wolk, ik wil graag dat je dit toch echt even opruimt, want je hebt het express op de grond gegooid"
"NEE! WIL NIET OPRUIMEN!"
"Je mag kiezen, je ruimt het op of je gaat even op de gang staan" (Jaja, geduld op)
"IKKE GAAT WEL OP DE GANG! IKKE GAAT NIET OPRUIMEN! NIETTTTTTT!!!!!![]()
![]()
"
Maar goed, gaat wel weer over toch?
Ik kwam hier met een ander vraagje: ze lijkt zo ontzettend moe altijd. Is dat echt een dingetje van deze leeftijd? Io meen dat eerder meegekregen te hebben hier. Ze wil voor 10 uur eigenlijk niet uit bed en het liefst hangt ze halve dagen voor de tv met speen en knuffel. Ik heb ook de indruk dat veel driftbuien voortkomen uit die vermoeidheid. Een dutje lukt trouwens niet meer in bed, wel slaapt ze soms een uurtje op de bank overdag.
Ik zit eraan te denken even bloed te gaan prikken maar dat is natuurlijk niet zo'n leuke ervaring voor haar.
Hmm, vervelend zo'n hele artsenparade. Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Ik vind het nogal belastend, voor Wolk (en Bliksem, die ook mee moet) maar ook voor onszelf. Ik denk dat we het gewoon even bij bloedprikken houden. Ik heb het er net met haar favo juf op het kdv over gehad en die herkent het vermoeide gedrag gelukkig helemaal niet.quote:Op donderdag 17 mei 2018 11:01 schreef snoenk het volgende:
[..]
Ja! Hier ook een heel vermoeide peuterwij zijn wel bloed gaan prikken (kwam niets uit) bij kinderarts geweest (kwam ook niets uit) en nu morgen naar fysio op aanraden van kinderarts om conditie en spierkracht te testen. Vermoed dat daar ook niets uitkomt
en dan eind van de maand weer terug naar de kinderarts.
Tot nu toe gooien huisarts en kinderarts het op de lange winter en denken ze dat met veel zon het beter gaat.
Oei, apneu klinkt wel heftig. Hoe uit zich dat dan?quote:Op donderdag 17 mei 2018 11:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
LuDann, Sjaak is ook thuis altijd behoorlijk moe/lusteloos. Hij slaapt ‘s nachts ook niet helemaal goed, vaak nog wel 1 of 2 keer wakker. Hij slaapt van 20.30u-6.00/6.30u, dus ook niet echt ‘het klokje rond’ zoals ik wel eens over peuters hoor. Middagdutjes doet hij al meer dan een jaar niet meer helaas. Na een ochtend psz is hij ook echt wel hartstikke moe en wil hij eigenlijk niet veel meer. Behalve naar de Efteling, dat mag altijd.
Wij verdenken hem van apneu oid en gaan begin juni weer naar de KNO.
Waarom denk je aan apneu? Geeoon belangstellend bedoeld!quote:Op donderdag 17 mei 2018 11:44 schreef MevrouwCactus het volgende:
LuDann, Sjaak is ook thuis altijd behoorlijk moe/lusteloos. Hij slaapt ‘s nachts ook niet helemaal goed, vaak nog wel 1 of 2 keer wakker. Hij slaapt van 20.30u-6.00/6.30u, dus ook niet echt ‘het klokje rond’ zoals ik wel eens over peuters hoor. Middagdutjes doet hij al meer dan een jaar niet meer helaas. Na een ochtend psz is hij ook echt wel hartstikke moe en wil hij eigenlijk niet veel meer. Behalve naar de Efteling, dat mag altijd.
Wij verdenken hem van apneu oid en gaan begin juni weer naar de KNO.
MauwDie jurk is geweldig!
Springen doet Sjaak sinds hij 1,5 jaar is volgens mij. Bewegen is bij hem nooit een probleem geweest. Ik maakte gister een tof filmpje waarbij hij van zo’n stang in een speeltuin naar beneden glijdt. Toen hij op de grond stond schreeuwde hij heel hard: “TADAAAAAAAA!!!!” Eens kijken of ik dat nog geüpload krijg ergens. Hij heeft zulke goede humor (als hij een leuke dag heeft)
Apneu is niet het goede woord bedacht ik me later, het is een andere term. http://www.kinderneurologie.eu/ziektebeelden/slaap/osas.phpquote:Op donderdag 17 mei 2018 21:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Waarom denk je aan apneu? Geeoon belangstellend bedoeld!
Wat je beschrijft klinkt me eigenlijk als vrij normaal slaapgedrag. Melba slaapt net zooets, op goeie dagen. En los van hoe ik denk over Melba’s ontwikkeling (heb geen vaststaand idee hierover namelijk), maar kenmerk van HB is ook minder slaap nodig hebben/minder slapen. Dacht ik noem het toch even.
Het hangerige wat Lu beschrijft herken ik ook eel, is denk ik bij ons meer verveling maar vervelen is soms ook weleens gezond
Ik hoop dat het niets is bij wolkquote:Op donderdag 17 mei 2018 20:56 schreef LuDann het volgende:
Aww, Mauw en Sjaak.Stelletje durfals!
[..]
Hmm, vervelend zo'n hele artsenparade. Daar ben ik dus ook een beetje bang voor. Ik vind het nogal belastend, voor Wolk (en Bliksem, die ook mee moet) maar ook voor onszelf. Ik denk dat we het gewoon even bij bloedprikken houden. Ik heb het er net met haar favo juf op het kdv over gehad en die herkent het vermoeide gedrag gelukkig helemaal niet.
Geboorte van Bliksem inderdaad, lange winter met veel luchtwegproblemen, geen dutje meer, slecht slapen... Op zich is het ook wel verklaarbaar.
Ik heb het zelf ook net zo, inderdaad.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 16:42 schreef Adrian4 het volgende:
DaD Wat goed van I! Fijn dat het gelukt is.
En met die banaan klinkt herkenbaar. Ik krijg van man ook altijd een banaan of een krentenbol om te eten, wanneer ik chagrijnig ben. Met honger ben ik niet te genieten.
Met die muzikale opvoeding is in ieder geval niks mis.quote:Ik heb gisteren zo’n fijn moment met Willem gehad. We waren Bruce Springsteen platen aan het luisteren samen. Eerst gingen we ze bekijken. “Mama, billen! Mama, gitaar!!” en daarna zette ik Nebraska op. Willem stak zijn vingertje op als teken dat hij luisterde. “Mama, niet hard!Willem wil gitaar luisteren”. Daarna zette ik dus Born to run op (de plaat met de gitaar). Weer het vingertje. “Ah, gitaar. Mooii!!”
Stom misschien, maar ik vind het zo fijn dat ik dit nu al kan doen met hem en dat ik interactie heb. Muziek is zo belangrijk voor mij en ik wil dat mee kunnen geven.
Dat wordt wel goed gegeten, ook aan tafel. Daarom dus nu zeker 5 x per week een boterham als avondeten. Maar de korstjes blijven altijd liggen.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 20:06 schreef snoenk het volgende:
Hoe word ontbijt en lunch gegeten? En de boterham bij niet eten? Dan wel aan tafel?
Anders zou ik nog proberen om ontbijt en lunch en alternatief bij avondeten iig wel aan tafel te doen zodat het meer een (gezellige) gewoonte wordt.
En ik geef niet niets, ze krijgen gewoon eten alleen is dat misschien niet altijd wat ze willen. En ik ben van mening dat een boterham/patat geen goed brainfood is.
Bij ons gaat het ook zo. Sjaak eet bij het avondeten alleen kipburgers (uit de vriezer, van de Lidl, geen andere), vissticks en droge mie. En natuurlijk friet en een frikadel. Meer eet hij niet. Dus krijgt hij ook 5x per week boterhammen en Griekse yoghurt aan tafel. Het is al een jaar zo en wij maken er vooral geen gevecht van. Ooit eet hij vast meer. Ik maak me hier geen zorgen om.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 20:21 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat wordt wel goed gegeten, ook aan tafel. Daarom dus nu zeker 5 x per week een boterham als avondeten. Maar de korstjes blijven altijd liggen.![]()
Fijn dat dat iig wel goed aan tafel gegeten kan worden bij brood.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 20:21 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat wordt wel goed gegeten, ook aan tafel. Daarom dus nu zeker 5 x per week een boterham als avondeten. Maar de korstjes blijven altijd liggen.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jungleland, Badlands en het laatste gedeelte van Thunder road zijn z'n favorieten. 😋 "mama, hard!!" Ik ben bang dat ie saxofoon gaat spelen later.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 20:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb het zelf ook net zo, inderdaad.. Ongesteld worden of trek hebben equals stikchagrijnig zijn.
.
[..]
Met die muzikale opvoeding is in ieder geval niks mis.. Kan ie Jungleland al waarderen?
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
waarom de stickerkaarten dan? Ook al voelt het wellicht niet zo, het is toch een vorm van druk opleggen. Mijn kind is prachtig zindelijk geworden zonder er ooit 1 beloning voor te hebben gekregenquote:Op zondag 20 mei 2018 07:36 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Hier wordt er ook weinig gegeten met het avondeten. Soms niks, soms alleen yoghurt en soms is het hele bord leeg. Niet te voorspellen. Ze krijgen niks anders, want overdag eten ze meer dan genoeg (vaak 4+ boterhammen, 2 stuks fruit, koekje, tijdens het koken vaak een stuk komkommer)! Ook lusten ze het vaak best, alleen hebben ze er geen zin in.
Het is hier best sneu even. L voelt haar plas aankomen. Ik heb stickerkaarten gemaakt. Ze mag een sticker plakken als ze op de wc plast/poept. Dit gaat al best goed. N wil ook heel graag, maar voelt het nog niet aankomen. Gisteren was ze helemaal in tranen, want ze wilde ook stickers plakken. Ik vind het lastig. Wat te doen? Ik wil er namelijk helemaal geen druk op leggen. Maar met 2 peuters tegelijk is het zo lastig, want het zijn toch 2 verschillende mensjes die zich niet precies hetzelfde ontwikkelen.
Ja, daar heb je gelijk in..... misschien ook omdat zo ongeveer alle kinderen in de omgeving al zindelijk zijn en jonger zijn dan N en L. Daarom dus de stickerkaart. Misschien moet ik dat toch maar loslaten en het zijn beloop laten gaan. #somseenbeetjeonzekerquote:Op zondag 20 mei 2018 08:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waarom de stickerkaarten dan? Ook al voelt het wellicht niet zo, het is toch een vorm van druk opleggen. Mijn kind is prachtig zindelijk geworden zonder er ooit 1 beloning voor te hebben gekregen
Wat eten betreft ben ik ook heel simpel: wat de pot schaft en anders pech. Nu heb ik zeker makkelijke eters dus ook makkelijk praten, maar als je je afvraagt waarom het kind op de crèche wél groenten eet en thuis niet, dan weet je het antwoord zelf ook al
Crumpette zei ooit "I dont bake rathercookies" en dat motto volg ik nog steeds. Levert het strijd op? Jazeker. Is het leuk? Zeker niet. Loont het? Absoluut!
Ik zit me dit al maanden af te vragen, maar ik weet het antwoord echt niet. Hij eet op het kdv alle rauwe groente behalve radijs en selderij. Als ik hem thuis komkommer geef of paprika is het "blegh" en dan ligt het aangekauwd op de vloer. Hoe komt dat dan? Is mijn komkommer niet lekker? Of is het echt de groepsdruk?quote:Op zondag 20 mei 2018 08:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
waarom de stickerkaarten dan? Ook al voelt het wellicht niet zo, het is toch een vorm van druk opleggen. Mijn kind is prachtig zindelijk geworden zonder er ooit 1 beloning voor te hebben gekregen
Wat eten betreft ben ik ook heel simpel: wat de pot schaft en anders pech. Nu heb ik zeker makkelijke eters dus ook makkelijk praten, maar als je je afvraagt waarom het kind op de crèche wél groenten eet en thuis niet, dan weet je het antwoord zelf ook al![]()
Crumpette zei ooit "I dont bake rathercookies" en dat motto volg ik nog steeds. Levert het strijd op? Jazeker. Is het leuk? Zeker niet. Loont het? Absoluut!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik merk hier overigens dat een dag kdv veel intensiever is dan gewoon thuis. Dat ze die dagen dus nog wel rust nodig hebben is niet zo vreemd. O slaapt sinds 2 weken niet meer overdag, maar wel als we naar de dierentuin zijn geweest of na een drukke dag. En mijn meiden zijn ook echt op als ze thuis komen vanaf het kdv.
Lastig dat er niet echt een verklaring is joh! Maar je gevoel is wel herkenbaar, ik vind het ook enigzins geruststellend dat Wolk niet de enige vermoeide peuter is. En dat er geen ernstige dingen aan ten grondslag hoeven liggen dus.quote:Op vrijdag 18 mei 2018 06:26 schreef snoenk het volgende:
[..]
Ik hoop dat het niets is bij wolk
Bij O. Kan ik het niet verklaren. Ze is niet ziek geweest behalve een kleine verkoudheid, slaapt snachts 11 uur, eet goed en verder ook geen ingrijpende veranderingen.
Vind het wel "fijn" om te lezen dat meer peuters zo moe zijn.
Janet Lansbury heeft hier wel interessante dingen over geschreven. Wij hebben bijna dezlfde situatie, al ruim twee jaar. Hij begint nu af en toe iets nieuws te proberen, ik denk dat het vanzelf goedkomt. Ik geef altijd toetje, iets anders zoals een boterham alleen als hij wel iets geproefd heeft.quote:Op zaterdag 19 mei 2018 20:19 schreef Mariposas het volgende:
Wat bedoel je met ‘verder kijken naar de oorzaak’? Het lijkt me logisch dat hij wel eet wat hij erg lekker vindt. Eetlust heeft hij wel namelijk, maar alleen in dingen die hij echt lekker vindt. Op die manier kan hij ook controle uitoefenen.
En tja, ik weet dat het allemaal heel natuurlijk is en dat het een fase is. Ik heb me er ook heel lang niet aan gestoord, maar dit duurt nu al zeker een jaar en ik word er inmiddels wel een beetje flauw van. Voor peuter is dit ideaal, alleen maar eten wat je echt lekker vindt. Ik zie het nog niet zo snel veranderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |