Dat zeker jaquote:
Hier ook dat testen. Ligt ze net in bed, mama, ik heb hommer/dorst'. Of een veel gehoorde is 'ik wil niet slapuh'. Terwijl ze echt wel moe is. We hebben een tijdje haar in ons bed genomen en dan overleggen in haar eigen bed. Maar ze wordt steeds zwaarder, dat ik haar als ze helemaal slap is niet opgetild krijg. Dus da's geen optie meerquote:Op zondag 15 april 2018 17:49 schreef SaskiaR het volgende:
Hier wordt ook niet alleen geslapen... we moeten verhaaltjes lezen, liedjes zingen etc. De laatste week is ze ook echt aan het testen... ‘mag ik nog een keer op de trampoline springen/ met de knikkerbaan spelen/ nog een glas melk’ etc etc.
Maargoed, het is al beter dan toen ze alleen maar aan de borst in slaap viel.
Zindelijk, het kan echt zo gepiept zijn. We waren met Nora bezig met zindelijk worden inclusief een puike paw patrol Stickerposter. Zoveel stickers betekende cadeautje. Blijkbaar was dat niet boeiend, want ze werd er niet zindelijk op. Nadat ik een ongelooflijk vette, vieze poepluier gedaan had, heb ik gewoon gezegd dat mama dit niet zo leuk meer vindt en dat ze dat voortaan op de wc moest doen. Weet niet meer precies hoe ik het gezegd heb, Maar het kwam daarop neer. En daarna, zindelijk. Nog maar 1 ongelukje gehad tot nu toe. Dus, hou hoop. Het komt goed en misschien sneller dan je denktquote:Op zondag 15 april 2018 17:41 schreef Loj het volgende:
Heftig Laura, maar wat een mooi jongetje
Js wil al bijna een jaar niet meer alleen in slaap vallen. Heel irritant, maar ik heb er alle vertrouwen in dat op een gegeven moment we weg mogen...
Zindelijkheid.. langzaam begin ik een beetje druk te voelen.. hij heeft nog 5 maanden voordat hij naar school moet...
O is volgens mij nog nooit alleen in slaap gevallen. S ook niet. O zegt precies hetzelfde, wil niet alleen zijn. Zelfs met babyfoon is ze natuurlijk nog steeds alleen. Dus ik lig er elke avond 10 minuutjes naast na het boekje lezen/liedje zingen/sommetjes maken/ouwehoeren en dan sluip ik weg.quote:Op zondag 15 april 2018 16:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat zeker ja![]()
Wij zitten in een fase (een hele lange fase) dat Nora niet alleen wilt slapen. We zijn nu denk ik een half jaar hiermee bezig, in de zin van bij haar blijven tot ze slaapt. Meestal zijn we, vriend en ik wisselen af, rond een uur bezig hiermee. Ik ben er nu eigenlijk wel een beetje klaar mee, het zou zo fijn zijn haar op bed te kunnen leggen.. Verhaaltje lezen, slaap lekker te kussen en naar beneden zonder gehuil en gekrijs.
Ik WIL NIEJ ALLEEN ZIJHIJJJJJJN huilt ze dan. Waarop we zeggen, je bent niet alleen. Kijk *showt babyfoon* als je wat zegt horen papa en mama dat en dan zijn we zo bij je.... Of: mama gaat even de was opbouwen in papamamakamer, als er wat is ben ik zo bij je.
Nop, ze geeft geen sjoege. Ze wordt alleen rustig als we naast haar bed zitten. Heb haar gevraagd waarom ze niet alleen wilt zijn, ik krijg daar geen concreet antwoord op. Behalve dat ze niet alleen wilt zijn. Dusja, zaak is om het te gaan doorbreken. Dat zal zeer waarschijnlijk gepaard gaan met een hele hoop drama :/
10 minuutjes, vallen ze zo snel in slaap? Hier duurt het wel wat langerquote:Op zondag 15 april 2018 21:15 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
O is volgens mij nog nooit alleen in slaap gevallen. S ook niet. O zegt precies hetzelfde, wil niet alleen zijn. Zelfs met babyfoon is ze natuurlijk nog steeds alleen. Dus ik lig er elke avond 10 minuutjes naast na het boekje lezen/liedje zingen/sommetjes maken/ouwehoeren en dan sluip ik weg.
Ow was ook volledig dag en nacht zindelijk binnen een week.quote:Op zondag 15 april 2018 18:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zindelijk, het kan echt zo gepiept zijn. We waren met Nora bezig met zindelijk worden inclusief een puike paw patrol Stickerposter. Zoveel stickers betekende cadeautje. Blijkbaar was dat niet boeiend, want ze werd er niet zindelijk op. Nadat ik een ongelooflijk vette, vieze poepluier gedaan had, heb ik gewoon gezegd dat mama dit niet zo leuk meer vindt en dat ze dat voortaan op de wc moest doen. Weet niet meer precies hoe ik het gezegd heb, Maar het kwam daarop neer. En daarna, zindelijk. Nog maar 1 ongelukje gehad tot nu toe. Dus, hou hoop. Het komt goed en misschien sneller dan je denkt
Grinnikquote:Op zondag 15 april 2018 21:59 schreef Loj het volgende:
[..]
Ow was ook volledig dag en nacht zindelijk binnen een week.
Ik was met Js begonnen met de stickerkaart en het cadeautje en toen is hij drie dagen “zindelijk” geweest. En toen had hij z’n cadeautje en weigerde hij nog langer op de wc te plassen... hij is dus gewoon zelf een paar keer een luier gaan halen/om gedaan :’)
Iets met eigenwijs
Dat laatste moet ik gewoon doen, want het komt vast wel goed... stiekem wil ik hem gewoon zindelijk hebben voordat ik zelf te dik benquote:Op zondag 15 april 2018 22:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
GrinnikMisschien eens mee laten gaan naar de wc met Ow? Of misschien gewoon op zijn beloop laten
Nja, soms liggen we ook langer hoor. Moet ook zeggen dat ik het doorgaans wel gezellig vind. Heerlijke gesprekken soms, ze kan zo leuk filosoferenquote:Op zondag 15 april 2018 21:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
10 minuutjes, vallen ze zo snel in slaap? Hier duurt het wel wat langerWel fijn om te lezen dat meer kinderen het hebben. Ik was een beetje bang dat het aan mij lag. Ik ben heel erg van het Nora dichtbij me hebben (ik vind het zelfs nog heerlijk om haar buiten nog te dragen in mijn armen, ook al is het loeizwaar
) en ik was een beetje bang dat ze daarom moeite heeft met alleen slapen.
Maar dan is hij dus gewoon zindelijk, toch? Als hij het drie dagen kan kan hij het ook langer..quote:Op zondag 15 april 2018 21:59 schreef Loj het volgende:
[..]
Ow was ook volledig dag en nacht zindelijk binnen een week.
Ik was met Js begonnen met de stickerkaart en het cadeautje en toen is hij drie dagen “zindelijk” geweest. En toen had hij z’n cadeautje en weigerde hij nog langer op de wc te plassen... hij is dus gewoon zelf een paar keer een luier gaan halen/om gedaan :’)
Iets met eigenwijs
Heeft hij al. Dit is een langer traject...... Gaat alsnog via het KDC.quote:Op maandag 16 april 2018 18:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Jeetje wat een opluchting moet dat zijn! Een taalachterstand kan cognitieve progressie soms ook erg verbloemen. Wat gaan jullie nu doen? Logopedie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |