Druk en sociale controle vanuit de omgeving noem je een bewuste keuze? Ik heb er nooit voor gekozen om deze religie opgelegd te krijgen van kleins af aan Gianni.quote:
Het lullige is dat ik word geforceerd om mee te doen en vele anderen met mij.quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:03 schreef Handleiding het volgende:
Je druk maken om iets waar je zelf niet aan meedoet
je kunt er zelf voor kiezen om die religie aan de kant te schuiven.quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:07 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Druk en sociale controle vanuit de omgeving noem je een bewuste keuze? Ik heb er nooit voor gekozen om deze religie opgelegd te krijgen van kleins af aan Gianni.
onzinquote:Op vrijdag 13 april 2018 15:08 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Het lullige is dat ik word geforceerd om mee te doen en vele anderen met mij.
Ja duh. Dit is meer iets voor de afvalligen onder ons die nog wel te maken krijgen met ideologische verplichtingen vanuit de islam.quote:
Je wordt gedwongen ja?quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:08 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Het lullige is dat ik word geforceerd om mee te doen en vele anderen met mij.
Ik wou zeggen in be4 Maghrebijnse, maar ben al te laat zie ikquote:Op vrijdag 13 april 2018 15:26 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Ja duh. Dit is meer iets voor de afvalligen onder ons die nog wel te maken krijgen met ideologische verplichtingen vanuit de islam.
Niemand die hem verplicht mee te doen aan de ramadan.quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:30 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Ik wou zeggen in be4 Maghrebijnse, maar ben al te laat zie ik
Ja, ik word gedwongen mee te doen aan die collectieve waanzin. Je kunt wel stiekem eten maar dat is zo hypocriet als de pest. Ik hou er niet van om me voor te doen als iemand die ik niet ben. Maar in hoeverre heb je een keuze als dit als verplicht wordt gezien vanuit je omgeving?quote:
Geen ruggengraatquote:Op vrijdag 13 april 2018 15:36 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Ja, ik word gedwongen mee te doen aan die collectieve waanzin. Je kunt wel stiekem eten maar dat is zo hypocriet als de pest. Ik hou er niet van om me voor te doen als iemand die ik niet ben. Maar in hoeverre heb je een keuze als dit als verplicht wordt gezien vanuit je omgeving?
Oh maar vasten zonder er achter te staan is niet hypocriet wil je zeggen? Man man, kijk me zielig zijn. Stop er gewoon mee en vast gewoon niet, dan zeg je het maar niet aan jouw omgeving: het is immers een privé gelegenheid.quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:36 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Ja, ik word gedwongen mee te doen aan die collectieve waanzin. Je kunt wel stiekem eten maar dat is zo hypocriet als de pest. Ik hou er niet van om me voor te doen als iemand die ik niet ben. Maar in hoeverre heb je een keuze als dit als verplicht wordt gezien vanuit je omgeving?
Geloof je wel? Als je gelooft is ramadan easy.quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:36 schreef Logic91 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:03 schreef Handleiding het volgende:
Is 91 je geboortejaar?quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:36 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Vasten zonder erachter te staan is geen bewuste keuze. Dat komt omdat het vanuit je omgeving wordt opgelegd. Jouw voorstel is om dus heimelijk te eten en me voor te doen als een vrome gelovige? Nah, dan doe ik nog liever geforceerd mee. Dan lieg ik tenminste niet over het vasten.quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Oh maar vasten zonder er achter te staan is niet hypocriet wil je zeggen? Man man, kijk me zielig zijn. Stop er gewoon mee en vast gewoon niet, dan zeg je het maar niet aan jouw omgeving: het is immers een privé gelegenheid.
Maar reageer eens, geloof je of niet?quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:52 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Vasten zonder erachter te staan is geen bewuste keuze. Dat komt omdat het vanuit je omgeving wordt opgelegd. Jouw voorstel is om dus heimelijk te eten en me voor te doen als een vrome gelovige? Nah, dan doe ik nog liever geforceerd mee. Dan lieg ik tenminste niet over het vasten.
Wat is er mis met gewoon zeggen dat je het onzin vindt en dat je niet mee doet?quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:52 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Vasten zonder erachter te staan is geen bewuste keuze. Dat komt omdat het vanuit je omgeving wordt opgelegd. Jouw voorstel is om dus heimelijk te eten en me voor te doen als een vrome gelovige? Nah, dan doe ik nog liever geforceerd mee. Dan lieg ik tenminste niet over het vasten.
Wordt meestal niet zo goed opgevangen dit....quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:54 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon zeggen dat je het onzin vindt en dat je niet mee doet?
Mensen zijn toch vrij om te mogen geloven wat ze zelf willen?quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:56 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Wordt meestal niet zo goed opgevangen dit....
maar als het zo is, hypocriet zijn is nog erger. Of je gelooft en je vast mee, of je gelooft niet en dan tja dan zal je zelf wel zien hoe het ooit met je afloopt.
Simpel
Ja hoor, maar als je niet gelooft hoef je ook niet schijnheilig te doen alsof?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:00 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Mensen zijn toch vrij om te mogen geloven wat ze zelf willen?
Wat moet TS dan doen als meedoen niet goed is en niet meedoen ook niet goed is?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:08 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja hoor, maar als je niet gelooft hoef je ook niet schijnheilig te doen alsof?
Hypocriete mensen worden bij ons verafschuwd.
En afvalligen ook ja I know maar goef
Er eerlijk voor uitkomen mocht ie oud genoeg zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:11 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Wat moet TS dan doen als meedoen niet goed is en niet meedoen ook niet goed is?
Maar je zegt zelf dat afvalligen niet gewaardeerd worden. Daarmee zit TS aardig in een hoek gedrukt nietwaar? Bovendien is het niet heel erg tolerant.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:13 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Er eerlijk voor uitkomen mocht ie oud genoeg zijn.
Als hij wel gelooft maar gewoon geen zin heeft in de ramadan, dan niet aanstellen.
Sociale druk is er zeer zeker dus er is niet echt een goede keuze
Heb ik vorig jaar geprobeerd. Resultaat was een heleboel gezeik en hele avonden verplicht mee naar de moskee om die taraweeh gebeden te verrichten. Dat zijn die extra gebeden die moslims verrichten in de Ramadan.quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:54 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon zeggen dat je het onzin vindt en dat je niet mee doet?
Nee, ik ben een atheïst.quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:54 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Maar reageer eens, geloof je of niet?
Ja, het wordt als schandelijk gezien maar ik heb geen ervaring met afvalligen...quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:15 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Maar je zegt zelf dat afvalligen niet gewaardeerd worden. Daarmee zit TS aardig in een hoek gedrukt nietwaar? Bovendien is het niet heel erg tolerant.
Kun je niet proberen om in de moskee de dialoog aan te gaan over je atheïsme?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:16 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Heb ik vorig jaar geprobeerd. Resultaat was een heleboel gezeik en hele avonden verplicht mee naar de moskee om die taraweeh gebeden te verrichten. Dat zijn die extra gebeden die moslims verrichten in de Ramadan.
Als ouder wil je toch dat je kind gelukkig is?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:19 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja, het wordt als schandelijk gezien maar ik heb geen ervaring met afvalligen...
Ik snap hem best, maar zijn ouders ook. Je wilt namelijk het beste voor je kind.
Ja, maar niet dat je kind in de hel beland ook lijkt me?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:20 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Als ouder wil je toch dat je kind gelukkig is?
Zou ik niet proberenquote:Op vrijdag 13 april 2018 16:20 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Kun je niet proberen om in de moskee de dialoog aan te gaan over je atheïsme?
Als het kind niet in een hel gelooft is er weinig hel om heen te gaanquote:Op vrijdag 13 april 2018 16:21 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja, maar niet dat je kind in de hel beland ook lijkt me?
Voornamelijk het feit dat er geen enkel bewijs is voor de God hypothese. En het feit dat sommige mythologische verhalen ontkracht zijn door de wetenschap. Denk aan het verhaal van Adam en Eva waar moslims in geloven. Volledig ontkracht door evolutie.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:17 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
En waarom? Wat heeft jou doen afkeren tegen het o zo mooie islam?
No fucking way man. Niemand weet überhaupt dat ik niet geloof. Ik vrees voor de consequenties.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:20 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Nou,hoe lang denk je al zo?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:22 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Voornamelijk het feit dat er geen enkel bewijs is voor de God hypothese. En het feit dat sommige mythologische verhalen ontkracht zijn door de wetenschap. Denk aan het verhaal van Adam en Eva waar moslims in geloven. Volledig ontkracht door evolutie.
Ieder mens is toch vrij om te geloven wat hij of zij wil en om daarvoor uit te komen?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:23 schreef Logic91 het volgende:
[..]
No fucking way man. Niemand weet überhaupt dat ik niet geloof. Ik vrees voor de consequenties.
Maar vele Nederlanders hebben er wel last van.quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:03 schreef Handleiding het volgende:
Ik zou eerlijk gezegd ook not amused zijn mocht een van mijn kinderen beweren niet te geloven.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:22 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Als het kind niet in een hel gelooft is er weinig hel om heen te gaan
Dit zal de situatie alleen maar verergeren.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:26 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ieder mens is toch vrij om te geloven wat hij of zij wil en om daarvoor uit te komen?
Het lijkt me sterk dat ze daar geen begrip voor op zouden kunnen brengen.
Je kunt je kinderen tochtocniet niet jou manier van denken opdringen? Zij zijn toch autonome personenquote:Op vrijdag 13 april 2018 16:27 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik zou eerlijk gezegd ook not amused zijn mocht een van mijn kinderen beweren niet te geloven.
Want als je zelf gelooft weet je wat er gebeurt met afvalligen en dit wil je niet voor je kind.
Maar lisschien zijn zijn ouders net heel streng en keert hij zich daarom af van het geloof? De ene id wat gematigder dan de andere.
Hoezo dan?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:28 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Dit zal de situatie alleen maar verergeren.
Ik snap best dat dit moeilijk te vatten is maar zo werkt het helaas niet bik moslimsquote:Op vrijdag 13 april 2018 16:29 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Je kunt je kinderen tochtocniet niet jou manier van denken opdringen? Zij zijn toch autonome personen
Hoe kan dat zomaar dan? Dat is toch in strijd met de grondwet?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:32 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik snap best dat dit moeilijk te vatten is maar zo werkt het helaas niet bik moslims
quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:17 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
En waarom? Wat heeft jou doen afkeren tegen het o zo mooie islam?
Ik denk dat TS nog langer wil leven.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:20 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk maar cultureel gezien ligt dit anders. Dit is jammer, maar wel begrijpelijk.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:33 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Hoe kan dat zomaar dan? Dat is toch in strijd met de grondwet?
Ik denk al jaren zo. Ik ben nooit religieus actief geweest als ik eerlijk ben (afgezien van de Ramadan wat ze je verplichten). Ook toen ik klein was had ik een schijthekel aan religie. Iedere keer als de Ramadan op het punt stond te beginnen had ik zoiets van ''Fuck!''. Ik ben gewoon eerlijk met je.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:25 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Nou,hoe lang denk je al zo?
Elke gelovige twijfelt. Twijfelen en bepaalde zaken in vraag stellen is net het bewijs dat je een goed imaan hebt en niet zomaar alles voor waar neemt en onderzoekt doet.
Hoe oud ben je?
Dan ken je de gemiddelde conservatie soenniet niet Plomp. Jij bekijkt het vanuit een seculier perspectief en ik begrijp je. Maar de gemiddelde conservatieve moslim kan er heel wat minder begrip voor hebben.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:26 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ieder mens is toch vrij om te geloven wat hij of zij wil en om daarvoor uit te komen?
Het lijkt me sterk dat ze daar geen begrip voor op zouden kunnen brengen.
Kunnen we dan concluderen dat de cultuur niet aansluit bij de grondwet?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:38 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk maar cultureel gezien ligt dit anders. Dit is jammer, maar wel begrijpelijk.
Zo'n vermoeden had ik helaas al. Maar hoe oud ben je nou?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:39 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Ik denk al jaren zo. Ik ben nooit religieus actief geweest als ik eerlijk ben (afgezien van de Ramadan wat ze je verplichten). Ook toen ik klein was had ik een schijthekel aan religie. Iedere keer als de Ramadan op het punt stond te beginnen had ik zoiets van ''Fuck!''. Ik ben gewoon eerlijk met je.
We moesten vaak naar de moskee voor koran lessen waar ik altijd een hekel aan had.Die imam was ook een gestoorde man. Die sloeg erop los met een dikke stok als we ons misdroegen.
Wtf heb ik eraan gehad ? Geïndoctrineerd worden met koranische verzen terwijl ik geen flauw idee heb wtf ik aan het reciteren ben.
Na al die jaren ken ik nog een aantal verzen. Ook nu weet ik niet wat ik zeg.
Neen.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:41 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Kunnen we dan concluderen dat de cultuur niet aansluit bij de grondwet?
Goh, want als jouw kinderen op een gegeven moment niet meer geloven en het lukt je niet ze om te praten, moeten ze volgens jouw geloof dood. Dan snap ik dat je dat liever niet hebt.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:27 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik zou eerlijk gezegd ook not amused zijn mocht een van mijn kinderen beweren niet te geloven.
Want als je zelf gelooft weet je wat er gebeurt met afvalligen en dit wil je niet voor je kind.
Maar lisschien zijn zijn ouders net heel streng en keert hij zich daarom af van het geloof? De ene id wat gematigder dan de andere.
Maar je zegt net zelf dat het cultureel anders ligt dan hoe de grondwet het voorschrijftquote:
Wie zei dat ze dood moeten? Als moslim mag je niks of niemand dodenquote:Op vrijdag 13 april 2018 16:43 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Goh, want als jouw kinderen op een gegeven moment niet meer geloven en het lukt je niet ze om te praten, moeten ze volgens jouw geloof dood. Dan snap ik dat je dat liever niet hebt.
Je zou er ook voor kunnen kiezen om zelf niet meer mee te doen met die ideologie, maar ja, dat is dan weer lastig voor jóuw ouders en andere naasten.
Maar jouw ouders willen wel dat je in de eeuwige spaghettisaus beland, door jou niet de religie van Het Vliegend Spaghettimonsterquote:Op vrijdag 13 april 2018 16:21 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja, maar niet dat je kind in de hel beland ook lijkt me?
Nou, bij hem is de koran/islam er met harde hand ingeramd en dit is vaak nefast. Dan krijg je dit soort situaties.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:44 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Maar je zegt net zelf dat het cultureel anders ligt dan hoe de grondwet het voorschrijft
Kijk, ik wel best iedereen zijn mening respecteren en normaal in discussie gaan maar wat je nou zegt is gewoon onzin.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:46 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Maar jouw ouders willen wel dat je in de eeuwige spaghettisaus beland, door jou niet de religie van Het Vliegend Spaghettimonsterop te dringen?
Waarom is mijn onzin meer onzin dan jouw onzin?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:49 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Kijk, ik wel best iedereen zijn mening respecteren en normaal in discussie gaan maar wat je nou zegt is gewoon onzin.
Ik volg de analogie niet. Zou je dit kunnen uitleggen?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:48 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Nou, bij hem is de koran/islam er met harde hand ingeramd en dit is vaak nefast. Dan krijg je dit soort situaties.
Zou jij iemand vermoorden die je dochter verkracht heeft? Dit strookt ook met de grondwet niet?
Ik ben 26. Dat is niet de reden waarom ik de religie heb verlaten. Het komt eerder doordat ik serieus begon te denken over dit soort fundamentele levensvragen vanaf mijn twintigste ongeveer. Daarvoor zag ik religie meer als ''iets dat erbij hoort''. Maar toen ik echt ben gaan nadenken en boeken begon te lezen over dit onderwerp van Dawkins, Hitchens, Harris onder meer en heel veel video's heb bekeken van debatten tussen verschillende intellectuelen kon ik maar één conclusie trekken: de positie van het islamitische theïsme is niet rationeel gerechtvaardigd.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:42 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Zo'n vermoeden had ik helaas al. Maar hoe oud ben je nou?
Je kind te steng islamitisch opvoeden kan dit resultaat geven. Ik snap noj waarom je je er tegen afkeert.
Khair inshallah
Dit meen je nietquote:Op vrijdag 13 april 2018 16:27 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Waarom verziek je een normale discussie?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:50 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Waarom is mijn onzin meer onzin dan jouw onzin?
Laat maar ook. Ik wil helemaal niks met de ellende die islam heet te maken hebben.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:55 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Waarom verziek je een normale discussie?
Nou, je bent 26 dus lekker op jezelf wonen en je eigen leven leiden.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:51 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Ik ben 26. Dat is niet de reden waarom ik de religie heb verlaten. Het komt eerder doordat ik serieus begon te denken over dit soort fundamentele levensvragen vanaf mijn twintigste ongeveer. Daarvoor zag ik religie meer als ''iets dat erbij hoort''. Maar toen ik echt ben gaan nadenken en boeken begon te lezen over dit onderwerp van Dawkins, Hitchens, Harris onder meer en heel veel video's heb bekeken van debatten tussen verschillende intellectuelen kon ik maar één conclusie trekken: de positie van het islamitische theïsme is niet rationeel gerechtvaardigd.
Het was een harde wake-up call maar wel eentje die nodig was denk ik. Sindsdien ben ik steeds meer anti-theïstisch geworden.
16 meiquote:Op vrijdag 13 april 2018 16:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
De ramadan is toch pas in juni?
Prima, post dan niet in dit topic?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:55 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Laat maar ook. Ik wil helemaal niks met de ellende die islam heet te maken hebben.
Hij had ook Tartarus, Hades,de Noordse Hel of de maag van Ammit als voorbeeld kunnen noemen. Op Fok! is de religie van het vliegende spaghetti monster nu eenmaal wat populairder en bekender.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:55 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Waarom verziek je een normale discussie?
Er zijn zoveel zaken die verboden zijn in de grondwet maar toch gebeuren.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:50 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Ik volg de analogie niet. Zou je dit kunnen uitleggen?
Is elk jaar anders, heeft te maken met de islamitische maankalender.quote:
Omdat je niets te beslissen hebt over een ander en geloven geen weten is.quote:
Ja dat weet ik. Maar dacht eigenlijk dat het dit jaar in juni begon.quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:03 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Is elk jaar anders, heeft te maken met de islamitische maankalender.
Binnen enkele jaren is het tijdens de winter
Ik heb zeker wat te zeggen over mijn kind?quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:05 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Omdat je niets te beslissen hebt over een ander en geloven geen weten is.
Ieder mens heeft recht op wat hij denkt en vindt.
Ze vreten zich ‘s avonds helemaal vol tot ze knappen.quote:
Weet ik.quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:07 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ze vreten zich ‘s avonds helemaal vol tot ze knappen.
Vasten heet dat.
En is net de mooiste maand van het jaar.quote:
Nee ik snap het niet.quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:01 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Er zijn zoveel zaken die verboden zijn in de grondwet maar toch gebeuren.
Jeag je kinderen niet vermoorden maar toch doen sommige ouders het. Maar daarom is het hebben van kinderen niet verboden.
Snap je?
Blijf met je handen van mijn reactie af. De Islam is een achterlijke religie en als jij de daar niet kunt vinden is dat mijn probleem niet. Lees er dan overheen.quote:
Dit is een mythequote:Op vrijdag 13 april 2018 17:07 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Vasten heet dat.
In geen enkele?quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:08 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Nee ik snap het niet.
In welke cultuur is het dan normaal om je kinderen te vermoorden?
Zeker, de moren. Die komen ieder jaar nog naar Nederland als onderworpen dienaren van de Christelijke sint.quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:08 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
En is net de mooiste maand van het jaar.
Islam was vroeger in europa trouwens, ergens in Spanje enzo. Ooit geschiedennis lessen gehad?
Dat is jouw mening, maar die kan je ook op een normale manier uiten.quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:09 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Blijf met je handen van mijn reactie af. De Islam is een achterlijke religie en als jij de daar niet kunt vinden is dat mijn probleem niet. Lees er dan overheen.
Toch stel je dat wel door een dergelijke vergelijking te trekken. Vandaar dat ik je vergelijking niet volgquote:
Vasten gaat dan ook niet om eten.quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:07 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Vasten heet dat.
Oh oh.... hier heb je vrijgevochten Hans hoor...quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:09 schreef DevFreak het volgende:
[..]
Blijf met je handen van mijn reactie af. De Islam is een achterlijke religie en als jij de daar niet kunt vinden is dat mijn probleem niet. Lees er dan overheen.
Het is toch de bedoeling dat je dat niet doet?quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Vasten gaat dan ook niet om eten.
O.a.quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:12 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Het is toch de bedoeling dat je dat niet doet?
Ja was net iets te simplistisch,maar snao je toch een heel klein beetke wat ik bedoel?quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:11 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Toch stel je dat wel door een dergelijke vergelijking te trekken. Vandaar dat ik je vergelijking niet volg![]()
Niet eten,roken,drinken,seks hebben of überhaupt geil zijn,vloeken,ruzie maken,.......quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:12 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Het is toch de bedoeling dat je dat niet doet?
Ramadan heeft dan ook helemaal niets met mensen die honger hebben te maken. Het is een middel om te kunnen laten zien dat je beter bent dan anderen, en om mensen te veroordelen die niet meedoen. Het doel is om sociale controle machtig te houden, opdat je kan zien wie je lekker mag veroordelen om jezelf beter te voelen en meer tweedeling in de maatschappij te veroorzaken.quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:58 schreef ITrade het volgende:
Denken dat mensen die honger hebben zichzelf ook kunnen volstauwen met eten als het donker is.![]()
quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:16 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Ramadan heeft dan ook helemaal niets met mensen die honger hebben te maken. Het is een middel om te kunnen laten zien dat je beter bent dan anderen, en om mensen te veroordelen die niet meedoen. Het doel is om sociale controle machtig te houden, opdat je kan zien wie je lekker mag veroordelen om jezelf beter te voelen en meer tweedeling in de maatschappij te veroorzaken.
Nee. Jij stelt dat het niet zelf mogen bepalen wat je wil geloven een cultuur dingetje is. Dit gaat in tegen de grondwet. Kennelijk matchen die twee niet helemaal dan.quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:14 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja was net iets te simplistisch,maar snao je toch een heel klein beetke wat ik bedoel?
Toen ik dit tikte had ik 3,14 drug op.quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]![]()
![]()
Hoeveel drug had je op toen je dit tikte?
Als je niet mag ruzie maken dan raad ik TS aan om de eerste dag van de ramadan open kaart te spelen. Dan mag niemand boos op hem wordenquote:Op vrijdag 13 april 2018 17:15 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Niet eten,roken,drinken,seks hebben of überhaupt geil zijn,vloeken,ruzie maken,.......
quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:16 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Ramadan heeft dan ook helemaal niets met mensen die honger hebben te maken. Het is een middel om te kunnen laten zien dat je beter bent dan anderen, en om mensen te veroordelen die niet meedoen. Het doel is om sociale controle machtig te houden, opdat je kan zien wie je lekker mag veroordelen om jezelf beter te voelen en meer tweedeling in de maatschappij te veroorzaken.
Hahaha was het maar zo simpelquote:Op vrijdag 13 april 2018 17:19 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Als je niet mag ruzie maken dan raad ik TS aan om de eerste dag van de ramadan open kaart te spelen. Dan mag niemand boos op hem worden
Dus doorgaan met me voor te doen als iemand die ik niet ben?quote:Op vrijdag 13 april 2018 16:57 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Nou, je bent 26 dus lekker op jezelf wonen en je eigen leven leiden.
Religieuze hypocrieten worden nog zwaarder bestraft meen ik te weten.
Leef je leven en probeer een goed persoon te zijn. Maar ga niet in je ouders hun woonst een bom droppen door te zeggen dat je atheïst bent. Dit doe je maar in je eigen huis vind ik.
Dit maakt al duidelijk waarom een geloof als de islam immoreel en verwerpelijk is.quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:57 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Dus doorgaan met me voor te doen als iemand die ik niet ben?
No shit sherlock.quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:11 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Vasten gaat dan ook niet om eten.
Dan stap je uit je sektequote:Op vrijdag 13 april 2018 15:07 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Druk en sociale controle vanuit de omgeving noem je een bewuste keuze? Ik heb er nooit voor gekozen om deze religie opgelegd te krijgen van kleins af aan Gianni.
Behalve niet-moslimsquote:Op vrijdag 13 april 2018 16:45 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Wie zei dat ze dood moeten? Als moslim mag je niks of niemand doden
De meeste Nederlanders zijn ook afgestapt van hun geloof, dus jij kunt het ook best.quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:07 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Kleinigheidje toch?quote:
Ik ben een atheïst tailfox.quote:
Lol. "Dat is haram! Allah zal je straffen!"quote:Op vrijdag 13 april 2018 18:17 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Ik had een vriend in zelfde situatie, gingen we altijd stiekem eten
Ga het huis uit? Je bent 26 man. Dan ben je al een stuk vrijer in je leven en lijden je ouders niet onder deze situatie.quote:Op vrijdag 13 april 2018 17:57 schreef Logic91 het volgende:
[..]
Dus doorgaan met me voor te doen als iemand die ik niet ben?
dit dus TS groei ballenquote:Op vrijdag 13 april 2018 18:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Een atheïst doet per definitie niet aan ramadan.
Hoewel dit best een mooie en lieve post is, is dit ook best droevig.quote:Op vrijdag 13 april 2018 18:54 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ga het huis uit? Je bent 26 man. Dan ben je al een stuk vrijer in je leven en lijden je ouders niet onder deze situatie.
Want enkel een moslim kan begrijpen wat voor een situatie dit kan veroorzaken. Dat je vrij wil zijn en atheïst is jouw goed recht, dit zal enkel tussen jou en Allah (vzmh) zijn op de dag des oordeels. Daar kan niemand anders over oordelen en dit weet je zelf.
MAAR je moet je ouders ook niet onnodig pijn doen hiermee. Want er zal ook geroddeld worden en je zal op de ene of andere manier je ouders tov iedereen in een slecht daglicht stellen.
En je kan wel berusten op het feit dat dit een fundamenteel recht van je is om athëist te zijn, maar cultuur speelt ook een rol. En dit weet je ook zelf want anders had je dit topic niet geopend.
Succes en nog 1 raad, neem geen te drastische beslissingen. Mss merk je wel mocht je op jezelf wonen dat een meer gematigdere vorm van de islam wel iets voor jou is. (Als dit überhaupt mogelijk is)
Ik was vroeger allesbehalve een vrome moslim. Ik deed bijna letterlijk alles wat god ons verboden heeft,maar let ouder worden ben ik steeds meer tot het besef gekomen wat godsdienst echt voor mij betekent en sinds een aantal jaren ben ik mij opnieuw gaan focussen op het geloof.
Momenteel wil je maar 1 iets en dit is de druk van je ouders/familie/ .. ontwijken en vrijheid ervaren.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je echt athëist bent, begrijp me niet verkeerd maar gooi niet al je ruiten in.
Zie hier waarom religie in de door jouw beleefde vorm van islam walgelijk is.quote:Op vrijdag 13 april 2018 18:54 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ga het huis uit? Je bent 26 man. Dan ben je al een stuk vrijer in je leven en lijden je ouders niet onder deze situatie.
Want enkel een moslim kan begrijpen wat voor een situatie dit kan veroorzaken. Dat je vrij wil zijn en atheïst is jouw goed recht, dit zal enkel tussen jou en Allah (vzmh) zijn op de dag des oordeels. Daar kan niemand anders over oordelen en dit weet je zelf.
MAAR je moet je ouders ook niet onnodig pijn doen hiermee. Want er zal ook geroddeld worden en je zal op de ene of andere manier je ouders tov iedereen in een slecht daglicht stellen.
En je kan wel berusten op het feit dat dit een fundamenteel recht van je is om athëist te zijn, maar cultuur speelt ook een rol. En dit weet je ook zelf want anders had je dit topic niet geopend.
Succes en nog 1 raad, neem geen te drastische beslissingen. Mss merk je wel mocht je op jezelf wonen dat een meer gematigdere vorm van de islam wel iets voor jou is. (Als dit überhaupt mogelijk is)
Ik was vroeger allesbehalve een vrome moslim. Ik deed bijna letterlijk alles wat god ons verboden heeft,maar let ouder worden ben ik steeds meer tot het besef gekomen wat godsdienst echt voor mij betekent en sinds een aantal jaren ben ik mij opnieuw gaan focussen op het geloof.
Momenteel wil je maar 1 iets en dit is de druk van je ouders/familie/ .. ontwijken en vrijheid ervaren.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je echt athëist bent, begrijp me niet verkeerd maar gooi niet al je ruiten in.
Waarom refereren naar één god (in dit geval Allah)? Toen ik voor het laatst gekeken heb waren er toch behoorlijk wat "goden" in de wereld. Miljarden mensen dus die het niet met jou eens zijn. Dus waarom zou TS zich per se bij Allah moeten verantwoorden? Waarom niet bij één van de tich andere goden? Het lijkt mij pas echt een hel als je jezelf bij alle goden moet gaan verantwoorden.quote:Op vrijdag 13 april 2018 18:54 schreef Fushia2 het volgende:
dit zal enkel tussen jou en Allah (vzmh) zijn op de dag des oordeels.
Nog sneller boosquote:Op vrijdag 13 april 2018 18:47 schreef spiritusbus het volgende:
Ramadan is puur in het leven geroepen zodat moslims een reden hebben om aanslagen te plegen. Ik kan me voorstellen dat je met een lege maag net wat sneller boos bent.
Op deze vraag zul je nooit een eerlijk antwoord krijgen van een gelovige. Hun god is beter. Want hun god is alles. Waarom zijn de regels die hun god zogenaamd heeft opgesteld de waarheid, en de regels van een andere monotheïstische godsdient niet? Omdat: "JFJENAGWAAAAA ONGELOVIGEEEEE, BRAND IN DE HEK, MIJN GOD IS DE ENIGE GOD!!!"quote:Op vrijdag 13 april 2018 19:05 schreef ITrade het volgende:
[..]
Waarom refereren naar één god (in dit geval Allah)? Toen ik voor het laatst gekeken heb waren er toch behoorlijk wat "goden" in de wereld. Miljarden mensen dus die het niet met jou eens zijn. Dus waarom zou TS zich per se bij Allah moeten verantwoorden? Waarom niet bij één van de tich andere goden? Het lijkt mij pas echt een hel als je jezelf bij alle goden moet gaan verantwoorden.
Was jij niet degene die hier op FOK! verkondigt hoeveel hij neukt, rookt en drinkt, maar nu ineeens de vrome Moslim uithangt?quote:Op vrijdag 13 april 2018 18:54 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
De doorsnee Nederlander is stukken braver dan de doorsnee Turk en Marokkaan in Nederland.quote:Op vrijdag 13 april 2018 19:30 schreef Sander166 het volgende:
[..]
Was jij niet degene die hier op FOK! verkondigt hoeveel hij neukt, rookt en drinkt, maar nu ineeens de vrome Moslim uithangt?
ik hoorde dat jij lelijk bentquote:Op vrijdag 13 april 2018 19:51 schreef CaVaBien het volgende:
Je bent 26. Wie kan jou nou verplichten te vasten. Krijg een beetje ruggengraat hoor.
Ik vind ze zo hypocriet, die nepmoslims. Of je gelooft wel en probeert een beetje te leven volgens de regels of je gelooft niet en doet er niet aan mee. Zo simpel is het.
Ik zou overigens ook niet thuis verkondigen dat je atheïst bent, vooral omdat je ouders dat waarschijnlijk heel erg gaan vinden en familiebanden zijn belangrijk. Maar je kan wel aangeven dat je niet gaat vasten. Die ruggengraat heb je alleen niet zo te horen.
Je snapt wel dat hij niet verteld dat hij niet in god gelooft, maar niet dat hij meediet met het vasten?quote:Op vrijdag 13 april 2018 19:51 schreef CaVaBien het volgende:
Je bent 26. Wie kan jou nou verplichten te vasten. Krijg een beetje ruggengraat hoor.
Ik vind ze zo hypocriet, die nepmoslims. Of je gelooft wel en probeert een beetje te leven volgens de regels of je gelooft niet en doet er niet aan mee. Zo simpel is het.
Ik zou overigens ook niet thuis verkondigen dat je atheïst bent, vooral omdat je ouders dat waarschijnlijk heel erg gaan vinden en familiebanden zijn belangrijk. Maar je kan wel aangeven dat je niet gaat vasten. Die ruggengraat heb je alleen niet zo te horen.
quote:Op vrijdag 13 april 2018 19:51 schreef CaVaBien het volgende:
Maar je kan wel aangeven dat je niet gaat vasten. Die ruggengraat heb je alleen niet zo te horen.
quote:Op vrijdag 16 maart 2018 10:30 schreef CaVaBien het volgende:
Mijn vriend is niet welkom (niet getrouwd, dus samen op vakantie is niet oké volgens mijn familie).
Ik ga dan het huis niet uit zonder een paar betonblokken in ieder geval.quote:Op vrijdag 13 april 2018 20:05 schreef ToT het volgende:
Oh jee, gaan we weer autorijdende moslims met lage bloedsuikerspiegels krijgen?
quote:Op vrijdag 13 april 2018 20:06 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ik ga dan het huis niet uit zonder een paar betonblokken in ieder geval..
Dan heeft iemand verkeerde informatie gegevenquote:Op vrijdag 13 april 2018 19:58 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:
[..]
ik hoorde dat jij lelijk bent
dus dan telt jouw mening niet
Ik ga naar het huis van mijn ouders. Kan niet iemand meenemen die niet welkom is. Het is hun huis en zij mogen bepalen wie zij in huis nemen.quote:Op vrijdag 13 april 2018 20:05 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
[..]
Flikker toch op met je ruggengraat als je zelf een ruggengraatloze worm bent.
Nee, je bent een hyoocriet wicht.quote:Op vrijdag 13 april 2018 20:24 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik ga naar het huis van mijn ouders. Kan niet iemand meenemen die niet welkom is. Het is hun huis en zij mogen bepalen wie zij in huis nemen.
Ze weten overigens dat ik een niet-moslim vriend heb. Dus ruggengraat heb ik zeker, loop niet schijnheilig te doen.
Ik vind het eigenlijk beter dat mensen bepaalde principes hebben, dan dat alles maar geoorloofd moet zijn.quote:Op vrijdag 13 april 2018 21:02 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ja, wie is er nou niet jaloers op iemand die ouders heeft met middeleeuwse principes
Wellicht niet direct maar er zitten wel degelijk gevolgen aan het niet deelnemen aan de Ramazan als moslim.quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:31 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Niemand die hem verplicht mee te doen aan de ramadan.
Klopt, ik ben wel welkom bij mijn schoonouders en mijn vriendin is ook welkom bij mijn ouders.quote:Op vrijdag 13 april 2018 21:10 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk beter dat mensen bepaalde principes hebben, dan dat alles maar geoorloofd moet zijn.
Los van het feit dat ze geen vriendjes van hun dochter thuis willen ontvangen, zijn ze geweldige en liefhebbende ouders. Totaal niet vergelijkbaar met typisch Nederlandse ouders.
Bij mij zal dat ook het geval zijn als we zijn getrouwdquote:Op vrijdag 13 april 2018 21:15 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Klopt, ik ben wel welkom bij mijn schoonouders en mijn vriendin is ook welkom bij mijn ouders.
Kansloos, pas na een getekend contract welkom zijn bij je schoonfamiliequote:Op vrijdag 13 april 2018 21:18 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Bij mij zal dat ook het geval zijn als we zijn getrouwd
Vrijheid als uitgangspunt hebben is inderdaad verderfelijk. Verder ben ik oprecht benieuwd hoe jij "typisch Nederlandse ouders" zou omschrijven.quote:Op vrijdag 13 april 2018 21:10 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk beter dat mensen bepaalde principes hebben, dan dat alles maar geoorloofd moet zijn.
Los van het feit dat ze geen vriendjes van hun dochter thuis willen ontvangen, zijn ze geweldige en liefhebbende ouders. Totaal niet vergelijkbaar met typisch Nederlandse ouders.
Vrijheid is belangrijk. Betekent verder niet dat alles maar geoorloofd zou moeten zijn volgens iedereen, er zijn ook normen en waarden.quote:Op vrijdag 13 april 2018 21:26 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Vrijheid als uitgangspunt hebben is inderdaad verderfelijk. Verder ben ik oprecht benieuwd hoe jij "typisch Nederlandse ouders" zou omschrijven.
Wat een onsamenhangend gelul zeg.quote:Op vrijdag 13 april 2018 21:49 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Vrijheid is belangrijk. Betekent verder niet dat alles maar geoorloofd zou moeten zijn volgens iedereen, er zijn ook normen en waarden.
Typisch Nederlandse ouders laten hun kind vrijwel volledig los en eisen volop zelfstandigheid, vooral als ze 18+ zijn. Eisen geld als het kind inwonend is. Geen hechte band met de kinderen, afstandelijker. Kinderen moeten toestemming vragen om bepaalde dingen te mogen etenNiet gastvrij.
Heb veel Nederlandse vrienden en vriendinnen. Ook vriendjes gehad (huidige vriend is half Nederlands). Ik vind mijn ouders zo warmbloedig in vergelijking met die ouders. Volop liefde, zorgzaamheid, steun en gastvrijheid.
Als ik hier tussen de regels door lees krijg ik het gevoel dat achter dit verhaal een heel enge gesloten wereld schuil gaat.quote:Op vrijdag 13 april 2018 21:49 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Vrijheid is belangrijk. Betekent verder niet dat alles maar geoorloofd zou moeten zijn volgens iedereen, er zijn ook normen en waarden.
Typisch Nederlandse ouders laten hun kind vrijwel volledig los en eisen volop zelfstandigheid, vooral als ze 18+ zijn. Eisen geld als het kind inwonend is. Geen hechte band met de kinderen, afstandelijker. Kinderen moeten toestemming vragen om bepaalde dingen te mogen etenNiet gastvrij.
Heb veel Nederlandse vrienden en vriendinnen. Ook vriendjes gehad (huidige vriend is half Nederlands). Ik vind mijn ouders zo warmbloedig in vergelijking met die ouders. Volop liefde, zorgzaamheid, steun en gastvrijheid.
Zo gastvrij dat jouw vriend niet langs mag komen.quote:Op vrijdag 13 april 2018 21:49 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Het is geen (vzmh) dat zeg je bij een profeet (vrede zij met hem) vzmh 🙂quote:Op vrijdag 13 april 2018 18:54 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Dat je vrij wil zijn en atheïst is jouw goed recht, dit zal enkel tussen jou en Allah (vzmh) zijn op de dag des oordeels.
Deze opmerking verwachtte ikquote:Op vrijdag 13 april 2018 22:33 schreef kiffer het volgende:
[..]
Zo gastvrij dat jouw vriend niet langs mag komen.
De islamitische normen en waarden staan juist volledig haaks op individuele vrijheid. Ieder individu wordt in hetzelfde keurslijf gegoten onder dwang van allerlei strafmaatregelen. Een land als SA is het perfecte voorbeeld van wat er gebeurt als men die waarden strikt gaat naleven; een enge kleurloze bedoeling waar men constant in angst leeft om vervolgd te worden.quote:Op vrijdag 13 april 2018 21:49 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Uitnodigen is niet neuken.quote:Op vrijdag 13 april 2018 22:42 schreef CaVaBien het volgende:
rlandse ouders het prima vinden dat hun dochter wordt geneukt door hun vriend in hun huis, wil niet zeggen dat da
Tjah als mensen (je familie nog wel te verstaan) alleen contact met jou wilt als je wel in een sprookje gelooft dan is er al iets goed mis natuurlijk.quote:Op vrijdag 13 april 2018 20:00 schreef Klaploper het volgende:
TS zit in een kutsituatie waar geen goede oplossing voor is. Zijn familie "beledigen" en misschien zelfs al het contact met ze verliezen, of hypocriet blijven doen alsof hij in dat sprookje gelooft.
quote:
Vinden je ouders het wel ok als het buiten hun huis gebeurt?quote:Op vrijdag 13 april 2018 22:42 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Deze opmerking verwachtte ik
Ze zijn gastvrij, maar willen niet dat vriendjes in hun huis komen overnachten. Zoals ik al zei normen en waarden.
Dat Nederlandse ouders het prima vinden dat hun dochter wordt geneukt door hun vriend in hun huis, wil niet zeggen dat dat de standaard is of dat het zo hoort.
Het feit dat het blijkbaar bijzonder is dat je de islam durft te verwerpen geeft al aan wat voor zieke ideologie het is.quote:Op vrijdag 13 april 2018 23:02 schreef Limoentjuh het volgende:
Ik ben zelfs ook moslim en heb een broer die nou ook atheïst is. Hij heeft het ons allemaal ook verteld zonder schaamte.
Het is altijd bijzonder als iemand zijn of haar geloof verwerpt, maakt niet om welke geloof het gaat. Net zoals het ook bijzonder is als iemand zich bekeert tot een geloof. Je hebt dan namelijk meestal een compleet ander denk- en leefwijze. (Bv van atheïst naar jodendom of andersom) Misschien dat jij die switch mentaal heel makkelijk kan maken maar dat geldt zeker niet voor iedereen.quote:Op vrijdag 13 april 2018 23:32 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Het feit dat het blijkbaar bijzonder is dat je de islam durft te verwerpen geeft al aan wat voor zieke ideologie het is.
Een uitnodiging zou in mijn geval betekenen dat hij daar moet overnachten aangezien ze in het buitenland wonen. Hij kan niet even een avondje heen en weer zeg maar.quote:
Dat doet er niet toe en hebben zij verder niets mee te maken.quote:Op vrijdag 13 april 2018 23:04 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Vinden je ouders het wel ok als het buiten hun huis gebeurt?
En bovendien klopt het niet wat jij uit mijn woorden hebt gehaald (dat mijn broer het zonder schaamte heeft verteld) Met zonder schaamte bedoel ik meer dat hij heel direct was en niet echt een verdere uitleg heeft gegeven waarom hij liever als atheïst verder wil gaan.quote:Op vrijdag 13 april 2018 23:32 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Het feit dat het blijkbaar bijzonder is dat je de islam durft te verwerpen geeft al aan wat voor zieke ideologie het is.
Je hebt gelijk. Foutje.quote:Op vrijdag 13 april 2018 22:34 schreef Limoentjuh het volgende:
[..]
Het is geen (vzmh) dat zeg je bij een profeet (vrede zij met hem) vzmh 🙂
Bij god is het (swt) (Soebhanoehoe WaTa'ala)
Ik kan juist niet wachten tot de ramadan. Leukste tijd van het jaar (voor mij dan)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |