abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 10 mei 2018 @ 18:37:31 #126
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_179068100
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2018 18:34 schreef Neeleh het volgende:

[..]

Denk niet dat ze veel aan zulke opmerkingen heeft 😕

Nee natuurlijk is het geen kuuroord, maar ze mag toch best ff aangeven dat het gewoon zwaar is, wat ook zo is..
Dit inderdaad. Maar er zijn mensen die dit wel blijven geloven, blijkbaar.
Ik vind ook dat ze dit gewoon mag aangeven. Tis niet alsof ze een soort aandachtstrekster is of zo.
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  donderdag 10 mei 2018 @ 18:39:36 #127
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_179068140
quote:
1s.gif Op woensdag 9 mei 2018 16:34 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Ik probeer juist re minderen in medicatie. Heb / had een waslijst..

Ik weet niet of die supplementen hier mogen, zou het altijd kunnen na vragen
Pas wel op met supplementen. Teveel kan ook schadelijk zijn. Ik zou zelf alleen maar extra bijslikken als ik meetbaar een tekort ergens aan heb of als het om kleine hoeveelheden gaat (dus om echt een tekort op te vullen en niet als extra's, je wilt je lichaam zeg maar ook weer niet lui maken :P ).
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  donderdag 10 mei 2018 @ 18:46:05 #128
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_179068269
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 16:14 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Als een instelling als heel geweldig word aangeschreven en ze je er soort van heen duwen is het logisch dat je hoop krijgt en verwachtingen krijgt. T is me enorm tegen gevallen, en dat komt niet alleen door mezelf. Dat is wat ik probeer uit te leggen
Lag het aan de mensen die je behandelden? Daar kan ik mij wel in vinden. Ik kon het ook niet goed vinden met iedere psycholoog en hulpverlener.
soooo, da's mooi!
  vrijdag 11 mei 2018 @ 17:01:51 #129
382066 M_0_0_N
Sw33t but psyk0
pi_179090874
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 18:12 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Geeft niks, je had duidelijk even andere prioriteiten :)

Misschien een tip, maar je hoeft natuurlijk ook niet elke dag ons van updates te voorzien als dat te zwaar wordt.

Naja..te zwaar. Ik vind dit altijd zo lastig uit te leggen.
Het is gewoonlijk de opeenstapeling van -alle- stressoren en dan hoeven de op zichzelfstaande dingetjes die stress opleveren op zich niet superveel stress te veroorzaken.
Maar probeer maar eens 15 tennisballen hoog te houden. Als je er dan 10 neerlegt, dan komt dat ook niet omdat tennisbal #6 te zwaar is.
Je moet dan toch -ergens- op bezuinigen.

EMDR kan heel heftig zijn, maar ik heb van anderen gehoord dat het heel goed gewerkt heeft voor hun (allen ook autistisch).

Dat je daar weg wilt, het lijkt een beetje op een soort vluchtreactie. Besef je dat deze waarschijnlijk door de EMDR getriggerd werd, maar dat dit misschien slechts 1 van de tennisballen was (of een basketbal samen met de 14 andere (wel tennis)ballen).
Het komt inderdaad door de emdr. Mijn angst en spanning is zo hoog dat ik tegen het dak zit.

Ik reageer dat af op bijvoorbeeld mijn moeder. Gister ging het weer helemaal mis en wou ik stoppen. Ik ben voor 2 minuutjes weggelopen en voelde me meteen heel slecht. Ik heb vandaag een voor nadelen balans gemaakt en er zijn voor de lange termijn meer voordelen dan nadelen om hier te blijven. Het is heel moeilijk maar ik moet wel.

Ik moet mezelf er door heen slepen hoe lastig het ook is. Vluchten is geen optie.

Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  vrijdag 11 mei 2018 @ 17:03:20 #130
382066 M_0_0_N
Sw33t but psyk0
pi_179090888
quote:
1s.gif Op donderdag 10 mei 2018 16:27 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Oke. Maar welke dingen had je dan verwacht van deze behandeling/ plek die er niet blijken te zijn?
Meer therapieën, zoals om leren gaan met de diagnose die ik pas heb gehoord en waarvan mijn hele leven in elkaar valt.

Ik ben mezelf helemaal kwijt, ik had gehoopt dat ze me daarbij zouden helpen.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  vrijdag 11 mei 2018 @ 17:04:04 #131
382066 M_0_0_N
Sw33t but psyk0
pi_179090897
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2018 18:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Pas wel op met supplementen. Teveel kan ook schadelijk zijn. Ik zou zelf alleen maar extra bijslikken als ik meetbaar een tekort ergens aan heb of als het om kleine hoeveelheden gaat (dus om echt een tekort op te vullen en niet als extra's, je wilt je lichaam zeg maar ook weer niet lui maken :P ).
Ik wil dat zouezo eerst allemaal uit zoeken, maar momenteel gaat me dat niet lukken ook
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  vrijdag 11 mei 2018 @ 19:44:04 #132
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_179093431
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 17:03 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Meer therapieën, zoals om leren gaan met de diagnose die ik pas heb gehoord en waarvan mijn hele leven in elkaar valt.

Ik ben mezelf helemaal kwijt, ik had gehoopt dat ze me daarbij zouden helpen.
Sorry. Ik had je graag wat tips gegeven over hoe je om kunt proberen te gaan met zulke dingen maar het lijkt me niet geschikt. Sterkte met emdr, het is zwaar maar er kan ookgoed resultaat mee worden behaald.
  zaterdag 12 mei 2018 @ 22:53:28 #133
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_179117721
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 17:04 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Ik wil dat zouezo eerst allemaal uit zoeken, maar momenteel gaat me dat niet lukken ook
Dit lijkt me eerlijk gezegd ook wel iets wat best wel op de lange termijn plank neergelegd kan worden (tenzij er ineens een reden ontstaat om aan te nemen dat je er direct en impactvol profijt van zou kunnen hebben maar dat is 't meestal niet).
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 mei 2018 17:01 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Het komt inderdaad door de emdr. Mijn angst en spanning is zo hoog dat ik tegen het dak zit.

Ik reageer dat af op bijvoorbeeld mijn moeder. Gister ging het weer helemaal mis en wou ik stoppen. Ik ben voor 2 minuutjes weggelopen en voelde me meteen heel slecht. Ik heb vandaag een voor nadelen balans gemaakt en er zijn voor de lange termijn meer voordelen dan nadelen om hier te blijven. Het is heel moeilijk maar ik moet wel.

Ik moet mezelf er door heen slepen hoe lastig het ook is. Vluchten is geen optie.

Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd
Ik kan ook best begrijpen dat je een uitbarsting krijgt en dat je moeder dan misschien meer over zich heen krijgt dan op dat moment misschien verdiend was. Dingen stapelen zich op en je zit waarschijnlijk min of meer continu al rondom je max te balanceren.
Misschien voelt dit voor jou een beetje leeg, maar dit zal vanzelf afnemen zodra je stressoren stelselmatig afnemen en je stressniveau chronisch lager is. Het duurt wel even (denk aan maanden, misschien een paar jaar als het om heel erg veel shit gaat maar bij mij werd het uiteindelijk ook allemaal beter. Ik weet zelf niet wat ik met het ontbreken van dat kutgevoel moet maar het is wel al beter dan hoe 't was en 't geeft aan dat ik er wel uit kan komen).

Wat op korte termijn wel zal helpen, is door zeg maar te bezuinigen op dingen/mensen die je meer energie kosten dan je opleveren.
Ik wil 't niet te lang maken nu, maar wat ik heb geleerd is dat ik als het ware de energie-manager van mezelf moet zijn. Anders ga ik steeds maar weer over de kop.

Mijn stressoren maken dat ik me slecht voel, ook over mezelf. Nu ik (veel) meer energie heb, bleek dat ik nieteens al m'n persoonlijke dingetjes (zoals bepaalde dingen die ik aan mezelf haat) hoef op te lossen. Ik kan het nu dragen en 't stoort me dan ook gewoon niet meer.
Ik moet niet -iedereen- willen helpen, want ik kan niet de hele wereld dragen. Ook heb ik mezelf aangeleerd veel kieskeuriger te zijn in met welke mensen ik wel omga en met welke niet. Ik heb meerdere familieleden laten vallen omdat ze me teveel energie kostten. Ik heb daar achteraf gezien ook geen spijt van gehad, ook al wou ik wel dat 't anders/beter had gekund.
En ik heb geleerd om zuiniger te zijn met de mensen die me veel waard blijken te zijn en/of een essentiële rol in m'n leven spelen of van grote concrete betekenis voor me zijn (dus niet van "maar ik ben je moeder", nee ik bedoel praktisch grote betekenis zoals iemand die er altijd voor me was of iemand die me beschermde)en van hun tolereer ik ook meer fouten zeg maar, vergeef ik meer.
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  zaterdag 12 mei 2018 @ 22:56:40 #134
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_179117894
En verder geeft 't natuurlijk niet dat je niet elke dag hier nieuwe updates kunt neerplempen.
De kans is ook wel groot dat je sowieso niet echt iemand bent die altijd elke dag iedereen op de hoogte wilt houden van al je ditjes en datjes, maar dat je de voorkeur geeft aan sociale contacten die zeg maar wat minder onderhoudsgevoelig zijn.
Zelf heb ik meerdere contacten die ik geregeld maanden niet spreek, en het lekkerste vind ik nog dat dat niks geeft :)
Ik -kan- ook niet met 10 mensen intensief contact onderhouden, daar heb ik letterlijk niet de energie voor.

De dingen die ik vandaag benoemde, staan op zich ook los van eventuele trauma's en zo en zijn (voor autisten in elk geval) meer generieke dingen die je eigenlijk wel zal moeten gaan oppakken.
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  zondag 13 mei 2018 @ 13:54:03 #135
382066 M_0_0_N
Sw33t but psyk0
pi_179131234
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2018 22:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
En verder geeft 't natuurlijk niet dat je niet elke dag hier nieuwe updates kunt neerplempen.
De kans is ook wel groot dat je sowieso niet echt iemand bent die altijd elke dag iedereen op de hoogte wilt houden van al je ditjes en datjes, maar dat je de voorkeur geeft aan sociale contacten die zeg maar wat minder onderhoudsgevoelig zijn.
Zelf heb ik meerdere contacten die ik geregeld maanden niet spreek, en het lekkerste vind ik nog dat dat niks geeft :)
Ik -kan- ook niet met 10 mensen intensief contact onderhouden, daar heb ik letterlijk niet de energie voor.

De dingen die ik vandaag benoemde, staan op zich ook los van eventuele trauma's en zo en zijn (voor autisten in elk geval) meer generieke dingen die je eigenlijk wel zal moeten gaan oppakken.
Ik plaats zeker niet iedere dag hoe het gaat, als het niet gaat lukt me dat ook gewoon niet. Zoals nu, lukt het me ook niet specifiek inhoudelijk te reageren, dus dat komt nog.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  zondag 13 mei 2018 @ 13:55:20 #136
382066 M_0_0_N
Sw33t but psyk0
pi_179131259
Verlof. Altijd lastig, niet alleen het verlof. Momenteel lijkt alles te moeilijk, alles is te veel. Ik wil van alles. Uiteindelijk kan ik mezelf nauwelijks activeren om daadwerkelijk wat te gaan doen. Nu met diamond painting bezig, wat heel veel afleiding geeft, maar als ik echt ga denken dan lijkt het zo nutteloos..
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  zondag 13 mei 2018 @ 21:05:55 #137
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_179140748
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:55 schreef Mo0nlight het volgende:
Verlof. Altijd lastig, niet alleen het verlof. Momenteel lijkt alles te moeilijk, alles is te veel. Ik wil van alles. Uiteindelijk kan ik mezelf nauwelijks activeren om daadwerkelijk wat te gaan doen. Nu met diamond painting bezig, wat heel veel afleiding geeft, maar als ik echt ga denken dan lijkt het zo nutteloos..
Waarom kom je niet bij ons in het tekentopic (Tekenen voor therapie) ? Wie weet inspireert het je tot het maken van nieuwe dingen.
soooo, da's mooi!
  maandag 14 mei 2018 @ 09:36:02 #138
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_179148359
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 13:55 schreef Mo0nlight het volgende:
Verlof. Altijd lastig, niet alleen het verlof. Momenteel lijkt alles te moeilijk, alles is te veel. Ik wil van alles. Uiteindelijk kan ik mezelf nauwelijks activeren om daadwerkelijk wat te gaan doen. Nu met diamond painting bezig, wat heel veel afleiding geeft, maar als ik echt ga denken dan lijkt het zo nutteloos..
Het is heel lastig jezelf te forceren iets te doen waarvoor je niet/onvoldoende gemotiveerd bent.
Misschien dat je wel motivatie hebt om je problemen op te lossen en dat iets anders doen aanvoelt als (nutteloos?) tijdverdrijf. Maar je kunt niet 100% van de tijd met je problemen bezig zijn, al is 't alleen maar omdat je geest (en misschien ook je lichaam) ook behoefte hebben aan wat afwisseling. Eventjes iets (heel!) anders doen kan een soort kleine bevrijding geven, omdat je dingen als het ware even kunt laten bezinken en dan soms ineens nieuwe dingetjes ziet of 'ineens' iets wel snapt wat je steeds maar niet snapte.
Zeg maar van die gloeilampmomentjes :P

Het ontspannen voelt misschien nutteloos, maar is wel nuttig in de zin van dat je dingetjes eventjes wat losser kunt laten en je heel even opgeladen kunt worden.

Ik neem aan dat je hele hoge eisen aan jezelf stelt? Misschien dat je om die reden een stuk strenger voor jezelf bent geworden en dus minder 'gelanterfanter' van jezelf tolereert?
Stellen/stelden je ouders misschien ook hele hoge eisen aan jou? Of andere opvoeders?
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  woensdag 16 mei 2018 @ 19:47:09 #139
382066 M_0_0_N
Sw33t but psyk0
pi_179204307
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2018 09:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het is heel lastig jezelf te forceren iets te doen waarvoor je niet/onvoldoende gemotiveerd bent.
Misschien dat je wel motivatie hebt om je problemen op te lossen en dat iets anders doen aanvoelt als (nutteloos?) tijdverdrijf. Maar je kunt niet 100% van de tijd met je problemen bezig zijn, al is 't alleen maar omdat je geest (en misschien ook je lichaam) ook behoefte hebben aan wat afwisseling. Eventjes iets (heel!) anders doen kan een soort kleine bevrijding geven, omdat je dingen als het ware even kunt laten bezinken en dan soms ineens nieuwe dingetjes ziet of 'ineens' iets wel snapt wat je steeds maar niet snapte.
Zeg maar van die gloeilampmomentjes :P

Het ontspannen voelt misschien nutteloos, maar is wel nuttig in de zin van dat je dingetjes eventjes wat losser kunt laten en je heel even opgeladen kunt worden.

Ik neem aan dat je hele hoge eisen aan jezelf stelt? Misschien dat je om die reden een stuk strenger voor jezelf bent geworden en dus minder 'gelanterfanter' van jezelf tolereert?
Stellen/stelden je ouders misschien ook hele hoge eisen aan jou? Of andere opvoeders?
Je beschrijft het heel goed. Ik wil heel graag mijn problemen oplossen, maar andere dingen doen voelt alleen maar nutteloos.

Mijn moeder is wel iemand die hoge eisen stelt. Ze wil beslist dat ik in de kliniek blijf waar ik zit.

Ik heb wel soort van gloeilamp momentjes, maar dat is meestal savonds voor het slapen gaan..
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  woensdag 16 mei 2018 @ 19:47:27 #140
382066 M_0_0_N
Sw33t but psyk0
pi_179204314
quote:
0s.gif Op zondag 13 mei 2018 21:05 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Waarom kom je niet bij ons in het tekentopic (Tekenen voor therapie) ? Wie weet inspireert het je tot het maken van nieuwe dingen.
Kan je het linken ?
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  woensdag 16 mei 2018 @ 19:48:40 #141
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_179204340
quote:
1s.gif Op woensdag 16 mei 2018 19:47 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Kan je het linken ?
R&P / Tekenen als therapie #15
soooo, da's mooi!
  vrijdag 18 mei 2018 @ 13:26:33 #142
382066 M_0_0_N
Sw33t but psyk0
pi_179240134
Weer een week voorbij. Tenminste bijna dan. Extra verlof ivm Pinksteren dus het hele weekend thuis. Word wel af zien om dan weer terug te moeten.

Deze week heb ik 2 emdr sessies gehad en ben ik naar de dagbesteding geweest.. best wel een volle week, nu even lekker niks. Even proberen te slapen. Heb wel veel suïcidale gedachten, toen ik terug fietste naar de kliniek dacht ik er steeds aan om me voor een auto te gooien, zonder erbij na te denken wat voor impact dat heeft op de bestuurder. Ik snap mijn gedachtengang soms totaal niet..somber en suïcidaal, ging het maar vanzelf over binnen no time..
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  zaterdag 19 mei 2018 @ 21:24:20 #143
382066 M_0_0_N
Sw33t but psyk0
pi_179273847


[ Bericht 100% gewijzigd door M_0_0_N op 19-05-2018 21:25:17 ]
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
  zaterdag 19 mei 2018 @ 22:05:12 #144
382066 M_0_0_N
Sw33t but psyk0
pi_179274694
Op verlof momenteel. Vanmiddag weer een discussie over mijn opname... zucht.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_179275349
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 22:05 schreef Mo0nlight het volgende:
Op verlof momenteel. Vanmiddag weer een discussie over mijn opname... zucht.
Met wie had je die discussie dan en waarom had je discussie erover?
En lukt het en beetje om je verlof in te vullen?
  zaterdag 19 mei 2018 @ 22:35:52 #146
382066 M_0_0_N
Sw33t but psyk0
pi_179275425
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 22:32 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Met wie had je die discussie dan en waarom had je discussie erover?
En lukt het en beetje om je verlof in te vullen?
Met mijn moeder. Altijd discussie over de behandeling. Ik krijg dan impulsieve gedachten en bedenk dan dat het beter is om te stoppen, dan probeer ik aan te geven hoe moeilijk het is om opgenomen te zij (en al helemaal hoelang), maar dat valt niet echt re snappen voor mensen die nooit opgenomen hebben gezeten.. mn moeder reageert vervolgens fel. Dat ik niet mag stoppen etc..

Ik moet altijd een weekend planning maken dus opzich is het voor vandaag wel heel erg gevuld
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_179275742
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 22:35 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Met mijn moeder. Altijd discussie over de behandeling. Ik krijg dan impulsieve gedachten en bedenk dan dat het beter is om te stoppen, dan probeer ik aan te geven hoe moeilijk het is om opgenomen te zij (en al helemaal hoelang), maar dat valt niet echt re snappen voor mensen die nooit opgenomen hebben gezeten.. mn moeder reageert vervolgens fel. Dat ik niet mag stoppen etc..

Ik moet altijd een weekend planning maken dus opzich is het voor vandaag wel heel erg gevuld
Hmm oke ja ik herken dat wel. Ik ben zelf ook eerder gestopt (na 4.5 maand ipv 12 maanden) met een klinische behandeling omdat het te intensief voor me was. Ook tegen het advies van de behandelaren en alles en iedereen in. Uiteindelijk ben jijzelf degene die de keuze moet maken, maar dat is lastig als anderen zo fel reageren.

Nouja een planning maken is natuurlijk makkelijker dan hem ook echt uitvoeren ( want dat lukt bij mij toch vaak minder goed), maar fijn dat je dag zo goed gevuld was dan.
  zaterdag 19 mei 2018 @ 22:51:39 #148
382066 M_0_0_N
Sw33t but psyk0
pi_179275819
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 22:48 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]

Hmm oke ja ik herken dat wel. Ik ben zelf ook eerder gestopt (na 4.5 maand ipv 12 maanden) met een klinische behandeling omdat het te intensief voor me was. Ook tegen het advies van de behandelaren en alles en iedereen in. Uiteindelijk ben jijzelf degene die de keuze moet maken, maar dat is lastig als anderen zo fel reageren.

Nouja een planning maken is natuurlijk makkelijker dan hem ook echt uitvoeren ( want dat lukt bij mij toch vaak minder goed), maar fijn dat je dag zo goed gevuld was dan.
Hoe heb jij die keuze gemaakt? En waar kwam je daarna terecht? Als ik zou stoppen moet ik namelijk weer naar mijn moeder, die daar fel op tegen is.

Ik vind het ook wel lastig hoor me aan de planning te moeten houden.. Nog al lastig om me te activeren zeg maar.
"De ONZ SC heeft veel meer pit, nu Stig in het topic zit!" -TheStigsDutchCousin
pi_179276047
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2018 22:51 schreef Mo0nlight het volgende:

[..]

Hoe heb jij die keuze gemaakt? En waar kwam je daarna terecht? Als ik zou stoppen moet ik namelijk weer naar mijn moeder, die daar fel op tegen is.

Ik vind het ook wel lastig hoor me aan de planning te moeten houden.. Nog al lastig om me te activeren zeg maar.
Omdat het gewoon echt niet meer ging. Ik had al een rustrooster waardoor ik alleen de therapieën overdag hoefde te volgen en verder geen corvee, taken, commissies etc. En eigenlijk mocht je overdag niet op je kamer, maar dat mocht ik dan wel om uit te rusten. Maar nog trok ik het gewoon niet omdat mn diabetes toen ook erg ontregeld was en dat werd natuurlijk niet beter door de stress. Maar daar was weinig begrip voor. En ik ben heel introvert en het leven in een groep van 27 mensen was gewoon echt teveel, voelde me er niet veilig ( en er waren dan ook nog dingen met drugsgebruik, stiekeme relaties, oneerbare voorstellen die geheim moesten blijven etc). De therapieën had je dan wel in een groep van 9, je woonde wel samen met 3 groepen bij elkaar. Maar omdat ik dus eigenlijk aan heel veel dingen niet meer meedeed en die speciale privileges had stond ik ook een beetje buiten de groep. Ik woonde toen samen met mn ex, dus ben weer naar huis gegaan en daarna de 3-daagse deeltijd gaan doen, en dat ging een stuk beter.

En ja dat herken ik dus ook, allerlei dingen op de planning, maar nog blijf ik dan te lang in bed liggen of beland ik op de bank met de laptop of tv aan.
pi_179276264
Zelf ben ik opgenomen geweest in een penitentiaire inrichting toen ik 12 (ben nu 26) was. Was nogal losgeslagen, laten we maar zeggen. Momenteel worstel ik wel met depressiviteit. Twijfel om hiervoor aan medicatie te gaan. Helpen medicijnen bij jou depressie?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')