Hoewel we tegenwoordig redelijk geëmancipeerd zijn, gelden voor vrouwen toch nog andere standaarden dan voor mannen.
Als vrouw is het nog steeds redelijk geaccepteerd dat je na het krijgen van kinderen lekker de huismoeder uithangt.
Reed net in mijn auto door mijn oude dorp, en zag mijn nichtje lopen met haar kind bij de Albert Heijn voor.
Dacht toen : verdomd lekker leventje heeft die eigenlijk. Werkt een uurtje of 10/12 in de thuiszorg, verder doet ze nog wat knutselmoederwerk op de basisschool van haar kinderen, moet ze zorgen dat het eten om 18:00 uur op tafel staat. Zij en haar man wonen verder in een prima huis, overdag een beetje de hond uitlaten, boodschapjes doen.
Komen haast nooit het dorp uit, behalve rond kerst/pasen om samen met haar moeder drie keer per week naar de Intratuin te gaan om koffie te drinken en kerst/paas spullen te kopen voor in huis. Op koningsdag als het dorpscentrum een buitenpodium heeft en in juni als de kermis is en op het midzomerfeest om met een paar andere vriendinnen die ook altijd zijn blijven plakken lekker ''gek'' te doen. Met oud en nieuw na 12 uur een rondje door de buurt lopen en bij mooi weer bij de dorpsbrasserie op het terras zitten.
Lekker leven eigenlijk. weinig stress, geen carrieregedoe, ellebogenwerk, presentatie gezeik, conflicten, noem maar op.
Als man kom je niet weg met zo'n leventje.