Dus als je in het water schijt is het soep?quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:01 schreef LurkJeRot het volgende:
Zo lang het niet 100% water is mag het soep heten.
Poepsoep.quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:12 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dus als je in het water schijt is het soep?
quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:12 schreef Hallojo het volgende:
[..]
En bremzout zeker?quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:58 schreef BasEnAad het volgende:
Omdat ik een sloeber ben, kocht ik van de week een blik kippensoep van de appie.
Nou schenk ik net dat blik in de pan en het is nog erger dan ik had verwacht;
het is gewoon een bouillonnetje. Nauwelijks vermicelli, nog minder groente, verdwaalde stukjes drijven erin (wortel?) en voor de kip heb ik helemaal een vergrootglas nodig.
Ik ben een hoop oplichterij gewend, maar dit is nog triester dan ik had verwacht. Ik kan zelf beter een bouillonblokje, water en vogelvoer mengen, dan heb je een royalere soep.
Nee in bouillon.quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:12 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dan ga ik jou vanaf nu Soep noemen.quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Soep is geen beschermde naam, dus je mag alles soep noemen.
Heee Soepie! Alles goed?quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Soep is geen beschermde naam, dus je mag alles soep noemen.
Denk dat je wel kan zeggen als je één lepel neemt en op een bord schept dat het dan een plasje moet vormen en geen bultje moet blijven oid, want dan is het puree.quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Steensoep
Ken je dit verhaal TS?
De andere kant op kan ook: is het puree of soep?
Dan is snert geen soep maar puree.quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:56 schreef Chai het volgende:
[..]
Denk dat je wel kan zeggen als je één lepel neemt en op een bord schept dat het dan een plasje moet vormen en geen bultje moet blijven oid, want dan is het puree.
Ik maak weleens linzensoep waarbij de bouillonbasis uiteindelijk toch aan de smalle kant blijkt te zijn na het staafmixen.
Zou leuk zijn als iemand het eens op beeld vastlegt bij verschillende soepen, sauzen en puree.quote:Op dinsdag 10 april 2018 11:59 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dan is snert geen soep maar puree.
Overigens heb je hetzelfde effect bij pastasauzen. Dat lijkt soms gebonden soep.
Ja, je kan ook zelf gewoon een lekkere soep bereiden. Helemaal niet zo moeilijk hoor. En je kan het zo groot maken als dat jezelf wilt.quote:Op dinsdag 10 april 2018 10:58 schreef BasEnAad het volgende:
Omdat ik een sloeber ben, kocht ik van de week een blik kippensoep van de appie.
Nou schenk ik net dat blik in de pan en het is nog erger dan ik had verwacht;
het is gewoon een bouillonnetje. Nauwelijks vermicelli, nog minder groente, verdwaalde stukjes drijven erin (wortel?) en voor de kip heb ik helemaal een vergrootglas nodig.
Ik ben een hoop oplichterij gewend, maar dit is nog triester dan ik had verwacht. Ik kan zelf beter een bouillonblokje, water en vogelvoer mengen, dan heb je een royalere soep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |