Doe ik ook nooit, betaal altijd contant. Wat is contactloos pinnen?quote:Op zondag 8 april 2018 18:31 schreef KennyPowers het volgende:
Fossielen die niet (contactloos) pinnen
Pas tegen automaat houden en hoppa, afgerekendquote:Op zondag 8 april 2018 18:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Doe ik ook nooit, betaal altijd contant. Wat is contactloos pinnen?
Echt. En dan is het betaald? Dus iedereen kan met jouw pasje geld betalen?quote:Op zondag 8 april 2018 18:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Pas tegen automaat houden en hoppa, afgerekend
Sommige mensen kunnen hun pasjes en portemonnee wél bij zich houden.quote:Op zondag 8 april 2018 18:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Echt. En dan is het betaald? Dus iedereen kan met jouw pasje geld betalen?
Lekker systeem.
Ja, tot max 25 euro per pinbeurt. Daarboven moet je code ingeven. Dit kan tot 50 euro (dus bv 2x 25 euro), maar ook daarna moet je pincode ingeven.quote:Op zondag 8 april 2018 18:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Lekker systeem.
Gewoon je pas niet kwijt raken. Dan gaat alles goedquote:Op zondag 8 april 2018 18:37 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Lekker systeem.
Okee dank je. Niet dat ik nu opeens ga pinnen hoor. Ik betaal liever contant.quote:Op zondag 8 april 2018 18:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, tot max 25 euro per pinbeurt. Daarboven moet je code ingeven. Dit kan tot 50 euro (dus bv 2x 25 euro), maar ook daarna moet je pincode ingeven.
Laat mij maar lekker een fossiel zijn! Ik hou m'n centen in de gaten!quote:Op zondag 8 april 2018 18:31 schreef KennyPowers het volgende:
Fossielen die niet (contactloos) pinnen
En mensen die (contactloos) pinnen doen dat niet?quote:Op zondag 8 april 2018 18:40 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Laat mij maar lekker een fossiel zijn! Ik hou m'n centen in de gaten!
Ja, ik ook, maar dan niet door contant te betalen.quote:Op zondag 8 april 2018 18:40 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Laat mij maar lekker een fossiel zijn! Ik hou m'n centen in de gaten!
Hallo, we leven in 2018. Niet in 1998 ofzo.quote:
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?quote:Op zondag 8 april 2018 18:43 schreef Falco het volgende:
[..]
Hallo, we leven in 2018. Niet in 1998 ofzo.
Denk niet dat ze genderstudies deed, ze was namelijk best wel agressief verder, zo van 'rot op ik moet m'n volgende klant helpen'quote:Op zondag 8 april 2018 18:42 schreef oranjevogel1 het volgende:
Als mevrouw al op het hbo zat, dan was het vast genderstudies wat ze deed. Verder is dit natuurlijk de schuld van de invoering van rekenmachines in het onderwijs.
Mensen slaan jou eerder de hersens in als ze weten dat je contant geld bij je hebt dan wanneer ze weten dat je een bankpasje bij je hebt. Zover zijn we dus wel geëvolueerd.quote:Op zondag 8 april 2018 18:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
We slaan elkaar nog steeds de hersens in net als in de prehistorie.
Dus zover zijn we nog niet geevolueerd.
Deze grafiek is het daar niet mee eensquote:Op zondag 8 april 2018 18:44 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
We slaan elkaar nog steeds de hersens in net als in de prehistorie.
Dus zover zijn we nog niet geevolueerd.
Onzin, juist dan houden ze een mes tegen je wang, todat je de juiste code geeft. Bij betalen per vingeradruk zagen ze gewoon je vinger af. Bangmakerij propaganda van de politiestaat.quote:Op zondag 8 april 2018 18:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mensen slaan jou eerder de hersens in als ze weten dat je contant geld bij je hebt dan wanneer ze weten dat je een bankpasje bij je hebt. Zover zijn we dus wel geëvolueerd.
Onder welke steen leef jij? Mensen maken elkaar vandaag de dag al af voor een vermeende belediging. Zover zijn we inmiddels afgezakt.quote:Op zondag 8 april 2018 18:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Mensen slaan jou eerder de hersens in als ze weten dat je contant geld bij je hebt dan wanneer ze weten dat je een bankpasje bij je hebt. Zover zijn we dus wel geëvolueerd.
Ik betaal altijd met zout. Elke vrijdag krijg ik salaris in zout uitbetaalt, net zo handig om er direct mee te betalen.quote:
Zout is inderdaad peperduur.quote:Op zondag 8 april 2018 18:48 schreef ITrade het volgende:
[..]
Ik betaal altijd met zout. Elke vrijdag krijg ik salaris in zout uitbetaald, net zo handig om er direct mee te betalen.
Misschien kun je je UI in een zoutzak veranderen. Ik bedoel bitcoins dat is zo passe.quote:Op zondag 8 april 2018 18:48 schreef ITrade het volgende:
[..]
Ik betaal altijd met zout. Elke vrijdag krijg ik salaris in zout uitbetaalt, net zo handig om er direct mee te betalen.
Welnee, 20 jaar geleden werden mensen al kapotgeschoten voor hun pinpasnummer!quote:Op zondag 8 april 2018 18:46 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Peper is er onhandig. Daar ga ik altijd van niezen.quote:
Komt goed, de adoptie zal niet heel lang op zich gaan laten wachten.quote:Op zondag 8 april 2018 18:50 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Misschien kun je je UI in een zoutzak veranderen. Ik bedoel bitcoins dat is zo passe.
Nee.quote:Op zondag 8 april 2018 18:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En mensen die (contactloos) pinnen doen dat niet?
Woordje "eerder" gemist?quote:Op zondag 8 april 2018 18:48 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Onzin, juist dan houden ze een mes tegen je wang, todat je de juiste code geeft. Bij betalen per vingeradruk zagen ze gewoon je vinger af. Bangmakerij propaganda van de politiestaat.
Woordje "eerder" gemist?quote:Op zondag 8 april 2018 18:50 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Welnee, 20 jaar geleden werden mensen al kapotgeschoten voor hun pinpasnummer!
Lijkt me wel een beetje zwaar, dat gesleep. Zou je niet op saffraan kunnen overstappen?quote:Op zondag 8 april 2018 18:53 schreef ITrade het volgende:
[..]
Komt goed, de adoptie zal niet heel lang op zich gaan laten wachten.
Tot die tijd gaat het nog lekker met zakken zout!
Zout is meer liquide. Saffraan raak je alleen maar kwijt in bepaalde wijken.quote:Op zondag 8 april 2018 18:55 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Lijkt me wel een beetje zwaar, dat gesleep. Zou je niet op saffraan kunnen overstappen?
55cm hier.quote:Op zondag 8 april 2018 18:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, tot max 25 euro per pinbeurt. Daarboven moet je code ingeven. Dit kan tot 50 euro (dus bv 2x 25 euro), maar ook daarna moet je pincode ingeven.
Nee, het is niet zo geinig dat in de 21e eeuw mensenrechten nog slecht geregeld zijn.quote:Op zondag 8 april 2018 18:57 schreef Chai het volgende:
De mensen die in dit topic contant betalen, lijken de mensen te zijn die leven in negativiteit en angst. Geinig.
Ja want alleen alu-hoedjes en negatieve mensen betalen nog met cash.quote:Op zondag 8 april 2018 18:57 schreef Chai het volgende:
De mensen die in dit topic contant betalen, lijken de mensen te zijn die leven in negativiteit en angst. Geinig.
Moeilijk hè, 'in dit topic' en 'lijken'.quote:Op zondag 8 april 2018 19:01 schreef ITrade het volgende:
[..]
Ja want alleen alu-hoedjes en negatieve mensen betalen nog met cash.
Jij bent dus een jongen van de straat.quote:Op zondag 8 april 2018 18:59 schreef ITrade het volgende:
[..]
Zout is meer liquide. Saffraan raak je alleen maar kwijt in bepaalde wijken.
Hiddendoe zie ik het eerder doen om het geld op een "overzichtelijke" manier te kunnen uitgeven.quote:
Niet echt.quote:Op zondag 8 april 2018 19:04 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Jij bent dus een jongen van de straat.
En elke maand na de vaste lasten alles van de rekening pinnen, "want wat je niet hebt kan je niet uitgeven!".quote:Op zondag 8 april 2018 19:05 schreef ITrade het volgende:
[..]
Hiddendoe zie ik het eerder doen om het geld op een "overzichtelijke" manier te kunnen uitgeven.
Je weet wel, van die mensen die hun boodschappengeld in envelopjes doen enzo.
Waar baseer jij dat op? Ik stel slechts ten vrage dat jeugd die heden ten dage achter de kassa zit niet meer in staat is om te hoofdrekenen?quote:Op zondag 8 april 2018 18:57 schreef Chai het volgende:
En jij wacht geduldig? Ik had allang "15 euro 20" gezegd. In de tijd dat die ander erbij is gekomen met haar zakjapanner, zou je zelfs nog uitgebreid uit kunnen leggen ook.quote:Op zondag 8 april 2018 19:07 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Waar baseer jij dat op? Ik stel slechts ten vrage dat jeugd die heden ten dage achter de kassa zit niet meer in staat is om te hoofdrekenen?
Dat zou pas een terechte klacht zijn ja.quote:Op zondag 8 april 2018 18:57 schreef Chai het volgende:
Je hebt het al gelijk over liquidaties om pinpasnummers te bemachtigen.quote:Op zondag 8 april 2018 19:07 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Waar baseer jij dat op? Ik stel slechts ten vrage dat jeugd die heden ten dage achter de kassa zit niet meer in staat is om te hoofdrekenen?
Nou, ik ben dit jaar al 26 keer vermoord om mijn pincode, hoor!quote:Op zondag 8 april 2018 19:11 schreef Chai het volgende:
[..]
Je hebt het al gelijk over liquidaties om pinpasnummers te bemachtigen.
Die heeft het ook over mensen die elkaar de hersenen inslaan.quote:Op zondag 8 april 2018 19:05 schreef ITrade het volgende:
[..]
Hiddendoe zie ik het eerder doen om het geld op een "overzichtelijke" manier te kunnen uitgeven.
Je weet wel, van die mensen die hun boodschappengeld in envelopjes doen enzo.
Beetje aangepast.quote:Op zondag 8 april 2018 19:17 schreef Flitskikker het volgende:
Contant betalen in Nederland anno 2018 is de echte klacht
Maar daar ging het me nu juist om, ik was zo verbaast dat ik afwachtte wat er gebeurde. Ik ben namelijk een heel geduldig mensquote:Op zondag 8 april 2018 19:09 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En jij wacht geduldig? Ik had allang "15 euro 20" gezegd. In de tijd dat die ander erbij is gekomen met haar zakjapanner, zou je zelfs nog uitgebreid uit kunnen leggen ook.
Of je kon het zelf ook niet uitrekenen, maar dat ga je natuurlijk nooit toegevenquote:Op zondag 8 april 2018 19:18 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Maar daar ging het me nu juist om, ik was zo verbaast dat ik afwachtte wat er gebeurde. Ik ben namelijk een heel geduldig mens
Dit was een terechte klacht geweest, totdat ik vetgedrukte stukje las. Helaas heeft deze rekeninschattingsfout je klacht geïnvalideerdquote:Op zondag 8 april 2018 18:24 schreef Snowpea het volgende:
Vanmiddag wat boodschapjes gedaan bij AH. Moest 4,80 euro afrekenen, betaalde met 20 euro briefje. Kassiere drukt verkeerd knopje in op kassa waardoor alles op het scherm op 0 komt te staan. Belt ze de collega van de servicebalie om bij de kassa te komen en vraagt 'hoeveel moet ik terug geven van 20 euro als mevrouw 4,80 euro moet betalen?'. Collega van servicebalie trekt haar mobiel uit achterzak en rekent uit '15 euro & 20 cent'.
Klacht: Kan dat HBO volk dat aan de kassa zit bij AH potdomme niet eens meer hoofdrekenen????
quote:Op zondag 8 april 2018 19:19 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Of je kon het zelf ook niet uitrekenen, maar dat ga je natuurlijk nooit toegeven
PS: het is "verbaasd".
dankquote:Op zondag 8 april 2018 19:18 schreef Snowpea het volgende:
[..]
Maar daar ging het me nu juist om, ik was zo verbaast dat ik afwachtte wat er gebeurde. Ik ben namelijk een heel geduldig mens
Leg uit.quote:Op zondag 8 april 2018 18:57 schreef Chai het volgende:
Tegenwoordig rekent de kassa het uit en is er niet echt een rekeneis meer. Ze nemen elke schorriemorrie wel aan bij de kassa. Heb het al vaker meegemaakt.quote:Op zondag 8 april 2018 18:24 schreef Snowpea het volgende:
Vanmiddag wat boodschapjes gedaan bij AH. Moest 4,80 euro afrekenen, betaalde met 20 euro briefje. Kassiere drukt verkeerd knopje in op kassa waardoor alles op het scherm op 0 komt te staan. Belt ze de collega van de servicebalie om bij de kassa te komen en vraagt 'hoeveel moet ik terug geven van 20 euro als mevrouw 4,80 euro moet betalen?'. Collega van servicebalie trekt haar mobiel uit achterzak en rekent uit '15 euro & 20 cent'.
Klacht: Kan dat HBO volk dat aan de kassa zit bij AH potdomme niet eens meer hoofdrekenen????
Inderdaad, dat blijkt maar weer. Ik zeg namelijk alleen maar in mijn ogen mensen die snel zulke verbanden lijken te leggen, negatief en angstig in het leven lijken te staan. Meer niet.quote:Op zondag 8 april 2018 19:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Gezien. Moeilijk he, begrijpend lezen.
Wie legt dat verband dan?quote:Op zondag 8 april 2018 20:22 schreef Chai het volgende:
[..]
Inderdaad, dat blijkt maar weer. Ik zeg namelijk alleen maar in mijn ogen mensen die snel zulke verbanden lijken te leggen, negatief en angstig in het leven lijken te staan. Meer niet.
Nee hoor. Lees het nog maar goed over.quote:Op zondag 8 april 2018 20:50 schreef Chai het volgende:
[..]
Verbanden met hersenen inslaan en liquidaties? Jij en TS onder andere.
quote:Op zondag 8 april 2018 18:24 schreef Snowpea het volgende:
Tuurlijk joh er zou maar een storing komen van 3 dagen kijken hoe je dan nog praatquote:Op zondag 8 april 2018 18:57 schreef Chai het volgende:
Dat zeggen de sceptici al sinds de invoering ervan. En dat is nog nooit gebeurd.quote:Op zondag 8 april 2018 21:42 schreef Inca het volgende:
Tuurlijk joh er zou maar een storing komen van 3 dagen kijken hoe je dan nog praat
Ik betaal zelf voornamelijk ook met de pin(code) en doe zelfs aan zelfkassaën (niet met scanner door winkel maar gewoon bij de uitgang van die zelfscan palen) dus ben niet een bangenmensch.quote:Op zondag 8 april 2018 18:57 schreef Chai het volgende:
1. Boodschappen niet thuis laten bezorgen.quote:Op zondag 8 april 2018 18:24 schreef Snowpea het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |