Waar zouden scholen anders gevestigd worden: op een industrieterrein?quote:Op donderdag 5 april 2018 22:58 schreef Taaladvies het volgende:
In de nabijheid van een school wonen.
Nee, want ts werkt niet.quote:Op donderdag 5 april 2018 23:01 schreef Fer het volgende:
Je kind brengen en daarna gelijk door naar werk komt niet in je hoofd op?
Lijkt me een top plan.quote:Op donderdag 5 april 2018 22:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Waar zouden scholen anders gevestigd worden: op een industrieterrein?
In de nabijheid van een school wonen.quote:Op donderdag 5 april 2018 22:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 5 april 2018 23:13 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
In de nabijheid van een school wonen..
Dat noemen ze het trickle down effect. Moet je ook eens proberen.quote:Op donderdag 5 april 2018 23:13 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
In de nabijheid van een school wonen.
Fijn ook voor de minder bedeelde ouders.quote:Op donderdag 5 april 2018 23:21 schreef wawowiewa het volgende:
-> School verplaatsten naar industrieterrein!
De huur is daar ook veelal goedkoper + er staan tering veel panden leeg die je zo kunt ombouwen tot school.
Niemand heeft nog last van geluidsoverlast of parkeeroverlast.
Precies! win win win winquote:Op donderdag 5 april 2018 23:23 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Fijn ook voor de minder bedeelde ouders.
quote:Op donderdag 5 april 2018 23:21 schreef wawowiewa het volgende:
-> School verplaatsten naar industrieterrein!
De huur is daar ook veelal goedkoper + er staan tering veel panden leeg die je zo kunt ombouwen tot school.
Niemand heeft nog last van geluidsoverlast of parkeeroverlast.
Ik denk dat mensen die er wonen, dat allang doen.quote:Op donderdag 5 april 2018 23:25 schreef Aiciu het volgende:
Dan vermijd je dat gebied rond die tijden.
Angsthaas.quote:Op donderdag 5 april 2018 23:25 schreef Aiciu het volgende:
Dan vermijd je dat gebied rond die tijden.
Door in de buurt van een school te wonen zou er (dat was mijn grap) een deel van de educatie die daar gegeven wordt kunnen overvloeien naar de directe omgeving. Dan moet er, uiteraard, wel meer onderwijs gegeven worden dan die kleine sponsjes aankunnen, want anders kan er ook niks 'trickle downen'.quote:
Niet grappige grappen uitleggen.quote:Op donderdag 5 april 2018 23:29 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Door in de buurt van een school te wonen zou er (dat was mijn grap) een deel van de educatie die daar gegeven wordt kunnen overvloeien naar de directe omgeving. Dan moet er, uiteraard, wel meer onderwijs gegeven worden dan die kleine sponsjes aankunnen, want anders kan er ook niks 'trickle downen'.
Ergo; ik vind je dom overkomen.
Sorry, ik had je vraagteken verkeerd geïnterpreteerd.quote:Op donderdag 5 april 2018 23:31 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Niet grappige grappen uitleggen.
Grappenmaker. Nee toch niet.
Sorryammehorrie.quote:Op donderdag 5 april 2018 23:32 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Sorry, ik had je vraagteken verkeerd geïnterpreteerd.
Ik zou zweren dat je namelijk iets niet begreep.
Tja, als toch iedereen met de auto komt lijkt me dat een stuk beter. Zitten ze gelijk naast de zaak van paps en mams.quote:Op donderdag 5 april 2018 22:58 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Is nogal een cascaderend effect idd. Op zich is drukte niet per se een probleem als de route naar school overzichtelijk is en het verkeer gewoon van A naar B rijdt (en er vlak voor school dus geen krioelende hoop auto's ontstaat, dat is juist weer een onoverzichtelijke situatie).quote:Op vrijdag 6 april 2018 08:47 schreef retuow82 het volgende:
Laatst sprak een vriendin van mij deze memorabele woorden uit op een verjaardag:
"Ik zet Sem met de auto af op school hoor, moet je eens kijken hoe druk het is met auto's rond die tijd als hij naar school moet, hartstikke gevaarlijk joh"
En dan zelf niet door hebben dat ze zelf een deel van dat probleem is![]()
Heb het dus wel even uitgelegd want zo ben ik natuurlijk
Leuk, maar de meesten staan gerust nog een uur te socializen op het schoolplein.quote:Op donderdag 5 april 2018 23:01 schreef Fer het volgende:
Je kind brengen en daarna gelijk door naar werk komt niet in je hoofd op?
Heet dat joch echt Sem of is dat een default naam?quote:Op vrijdag 6 april 2018 08:47 schreef retuow82 het volgende:
Laatst sprak een vriendin van mij deze memorabele woorden uit op een verjaardag:
"Ik zet Sem met de auto af op school hoor, moet je eens kijken hoe druk het is met auto's rond die tijd als hij naar school moet, hartstikke gevaarlijk joh"
En dan zelf niet door hebben dat ze zelf een deel van dat probleem is![]()
Heb het dus wel even uitgelegd want zo ben ik natuurlijk
Hie weet jij dat nou weer? Zag je ze achteraf allemaal instappen zeker, nadat die auto een uur op de stoep stond te knipperen.quote:Op vrijdag 6 april 2018 17:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Leuk, maar de meesten staan gerust nog een uur te socializen op het schoolplein.
leuk ook als ze op kamp gaan en er zo'n grote bus door die smalle straatjes van een woonwijk heen moet.quote:Op zaterdag 7 april 2018 10:13 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
In mijn wijk staan 3 (!!) basisscholen
dan maar lopend.quote:Op zaterdag 7 april 2018 10:52
Schreef Marsenal het volgende:
Die bakfietsen hier in de straat vind ik net zo ergerlijk. Er staan er zonder dollen een stuk of 40 hier in de straat ‘s ochtends, ik kon er laatst lopend niet eens meer langs
Ik ben allergisch voor die grote bakken en ook voor de eigenaren. Het is puur om gezien te worden, voor de rest is het onhandig ding die veel te veel zuipt. Over parkeren nog maar te zwijgenquote:Op zaterdag 7 april 2018 10:59 schreef Marsenal het volgende:
Okee 40 zal wel overdreven zijn, maar 20 zeker wel, het lijkt wel een conventie.![]()
Sowieso al die stationwagens die dan met één bestuurder door de stad trekken, zo zonde van de ruimte
Aandachtshipsters zijn hetquote:Op zaterdag 7 april 2018 11:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben allergisch voor die grote bakken en ook voor de eigenaren. Het is puur om gezien te worden, voor de rest is het onhandig ding die veel te veel zuipt. Over parkeren nog maar te zwijgen
De basisschool van mijn dochter is gevestigd in een gebouw waar nog 2 andere basisscholen, een peuterspeelzaal, een kdv en een bso zijn gevestigd. Allemaal in 1 gebouw.quote:Op zaterdag 7 april 2018 10:13 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
In mijn wijk staan 3 (!!) basisscholen
Moet ik onnodige mensen meenemen naar mijn werk dan?quote:Op zaterdag 7 april 2018 10:59 schreef Marsenal het volgende:
Okee 40 zal wel overdreven zijn, maar 20 zeker wel, het lijkt wel een conventie.![]()
Sowieso al die stationwagens die dan met één bestuurder door de stad trekken, zo zonde van de ruimte
Op persoonlijk niveau kan ik er niks van zeggen, maar de situatie is wel zo dat de meeste automobilisten hier in de stad rijden in een auto waar 4-5 personen in passen, maar altijd in hun eentje er in zitten. Daar erger ik me wel aan. Wat een vervuiling en verspilling.quote:Op zaterdag 7 april 2018 12:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Moet ik onnodige mensen meenemen naar mijn werk dan?
Ik ook voor het grootste deel van de week, soms zelfs de hele week. Maar ik zou gaan stuiteren als mijn werkgever mij een een-persoons auto zou geven, dat gaat gewoon nooit gebeuren.quote:Op zaterdag 7 april 2018 14:41 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Op persoonlijk niveau kan ik er niks van zeggen, maar de situatie is wel zo dat de meeste automobilisten hier in de stad rijden in een auto waar 4-5 personen in passen, maar altijd in hun eentje er in zitten. Daar erger ik me wel aan. Wat een vervuiling en verspilling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |