abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_178251112
Goedemorgen,

Morgen wordt mijn nieuwe gasfornuis geleverd en ik ben genoodzaakt om de plint wat aan de muur bevestigd zit te verwijderen.

Overal zitten spijkers ingeslagen maar gelukkig niet ophet stuk wat er af moet. Het enige wat moet gebeuren is kit te verwijderen en een deel van plint te verwijderen.

Hoe kan je dit het beste doen? Door eraf te zagen of met een beitel te werk gaan? Ik wil graag het zo netjes mogelijk doen.

Bij voorbaat dank
pi_178251162
Multitool is optimaal voor deze klusjes.

Beitel kan.

Andere oplossingen wordt al gauw geklooi.
Laat die handjes wapperen!
pi_178251343
Plint doorzagen met dremel-achtig apparaat of door beitelen. Dan met een stevige spatel en hamer achter de plint slaan. Als je dit over de hele lengte doet is hij uiteindelijk los.

Zit het toch gespijkerd dan doe je hetzelfde, maar sla je na je spatel, een beitel voorlangs. Dan kun je wrikken zonder dat je beitel de muur beschadigd (je beitel zit klem tussen de plint en je zo breed mogelijke spatel).
pi_178251510
quote:
0s.gif
Op maandag 2 april 2018 09:36 schreef Gieliovd het volgende:
Multitool is optimaal voor deze klusjes.

Beitel kan.

Andere oplossingen wordt al gauw geklooi.
Een multitool lijkt me ook een zeer goede oplossing.
Ik zat al een beetje rond te kijken en er zijn veel verschillende types en merken. Zit er veel verschil in qua kwaliteit?
pi_178251550
quote:
1s.gif
Op maandag 2 april 2018 09:56 schreef Knuppel1983 het volgende:
Plint doorzagen met dremel-achtig apparaat of door beitelen. Dan met een stevige spatel en hamer achter de plint slaan. Als je dit over de hele lengte doet is hij uiteindelijk los.

Zit het toch gespijkerd dan doe je hetzelfde, maar sla je na je spatel, een beitel voorlangs. Dan kun je wrikken zonder dat je beitel de muur beschadigd (je beitel zit klem tussen de plint en je zo breed mogelijke spatel).
Dit is ook een goede oplossing! Het oplossen met een drempel multitool
pi_178252345
quote:
1s.gif
Op maandag 2 april 2018 10:11 schreef Antaris het volgende:

[..]

Ik zat al een beetje rond te kijken en er zijn veel verschillende types en merken. Zit er veel verschil in qua kwaliteit?
Voor af en toe.

https://www.lidl-shop.nl/(...)g0gBpVwaAujmEALw_wcB
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_178252530
quote:
1s.gif
Op maandag 2 april 2018 10:11 schreef Antaris het volgende:
Voor optimale gebruik:

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Mocht je dit niet willen, kan je ook de hele plint loshalen, het deel ertussen uit zagen en de twee overgebleven stukken terug plaatsen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_178253802
quote:
0s.gif
Op maandag 2 april 2018 11:11 schreef blomke het volgende:

[..]

Voor optimale gebruik:

[ afbeelding ]

Mocht je dit niet willen, kan je ook de hele plint loshalen, het deel ertussen uit zagen en de twee overgebleven stukken terug plaatsen.
Wat voor merk is dat? Ik werk graag met hout en moet nog veel aan het huis doen, dus ik denk dat ik zo af en toe nodig heb.
pi_178254617
quote:
1s.gif
Op maandag 2 april 2018 12:14 schreef Antaris het volgende:

[..]

Wat voor merk is dat? Ik werk graag met hout en moet nog veel aan het huis doen, dus ik denk dat ik zo af en toe nodig heb.
Fein. Als je hier in de buurt woont, wil ik het ook wel voor je doen met mijn Fein
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 2 april 2018 @ 13:50:22 #10
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_178255684
Ach voor sporadisch gebruik is een Action ding voor 2 tientjes al snel goed. Voor de intensieve gebruiker is een Fein echt heerlijk.

Ik heb een Bosch blauw op accu. Niet ideaal maar voor mijn gebruik voldoet het.
Laat die handjes wapperen!
pi_178255688
Jah uiteraard zit er verschil in kwaliteit. Uiteindelijk zijn de zaagjes het duurst. Voor enkel deze plint heb je geen festtool nodig.
pi_178258635
En snij je kit door/in😏
pi_178258902
quote:
0s.gif
Op maandag 2 april 2018 13:50 schreef Gieliovd het volgende:
Ach voor sporadisch gebruik is een Action ding voor 2 tientjes al snel goed. Voor de intensieve gebruiker is een Fein echt heerlijk.

Ik heb een Bosch blauw op accu. Niet ideaal maar voor mijn gebruik voldoet het.
Mijn Lidl multitool van €30 doet het nog goed ^O^
pi_178263379
quote:
1s.gif
Op maandag 2 april 2018 16:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Mijn Lidl multitool van €30 doet het nog goed ^O^
Ik heb er ook een aangeschaft bij de Lidl. Ik ben erg benieuwd hoe handig het is. Ik heb genoeg te doen aan het huis, dus ik denk regelmatig nodig te hebben.

Mocht het nodig zijn dan schaf ik er ooit een aan van goede kwaliteit.
pi_178263399
quote:
0s.gif
Op maandag 2 april 2018 15:54 schreef Vinz0r het volgende:
En snij je kit door/in😏
Zover was ik al, maar bedankt voor het meedenken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop