abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 1 april 2018 @ 19:50:01 #26
138438 crew  Pizzakoppo
pi_178242307
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 19:46 schreef Anthonie1 het volgende:
Ik hoef geen begrip. Ik wil gewoon adequate hulp en geen zachtzinnig gedoe.

Maar het is mij inmiddels wel duidelijk gemaakt dat ik het grotendeels allemaal zelf veroorzaak. Dus ik verwacht niets meer van de hulpverlening.
Wat een slap gelul zeg. Wat wil je nu dan? Een beetje janken hier dat je hulp wilt maar er geen reet voor doen?
pi_178242317
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 19:43 schreef Anthonie1 het volgende:
Daar komt bij. Het is toch godverdomme hun werk? Als ik naar de garage ga hoef ik de monteur toch ook niet uit te leggen wat er precies stuk is?
Bij de garage kan je achterover gaan zitten koffie drinken en wachten tot het probleem is opgelost. Als je dat bij een psycholoog/psychiater doet, kom je geen steek dichter in de buurt van een oplossing van je probleem. Die vergelijking gaat daarom behoorlijk mank.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178242321
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 19:43 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Dat was makkelijk... Ik kom hier niet om aan zelfreflectie te doen.

Daar komt bij. Het is toch godverdomme hun werk? Als ik naar de garage ga hoef ik de monteur toch ook niet uit te leggen wat er precies stuk is?
Nee maar als de monteur zegt dat t de uitlaat is en jij blijft roepen dat t de deurvrendeling is en vervolgens 'einde oefening' roept als hij daar niet in meegaat, kan de monteur ook niet veel doen he.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator zondag 1 april 2018 @ 19:50:31 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_178242326
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 19:50 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Wat een slap gelul zeg. Wat wil je nu dan? Een beetje janken hier dat je hulp wilt maar er geen reet voor doen?
Dit inderdaad.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_178242330
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 19:49 schreef Anthonie1 het volgende:
Inmiddels hoeft dat dus niet meer, want ik weet genoeg en ben er wel een beetje klaar mee.
Okee. Slotje dan maar.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178242341
Typisch weer hoe bepaalde users hier reageren. Hahaha.
pi_178242343
Nee, narcistische ps is eenmaal moeilijk te behandelen.
pi_178242357
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 19:51 schreef -Strawberry- het volgende:
Nee, narcistische ps is eenmaal moeilijk te behandelen.
De enige oplossing is zeker euthanasie?
  zondag 1 april 2018 @ 19:52:14 #34
206322 Seam
Pillz-E
pi_178242361
Klinkt alsof TS ook een persoonlijkheidsstoornis heeft.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  Moderator zondag 1 april 2018 @ 19:52:40 #35
138438 crew  Pizzakoppo
pi_178242372
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 19:51 schreef Anthonie1 het volgende:
Typisch weer hoe bepaalde users hier reageren. Hahaha.
Voel je je aangevallen meid? Het doet pijn he als de vinger op de juiste plek gelegd wordt!
pi_178242381
quote:
7s.gif Op zondag 1 april 2018 19:52 schreef Seam het volgende:
Klinkt alsof TS ook een persoonlijkheidsstoornis heeft.
He Sjaak, wat snap jij niet aan Narcistische persoonlijkheidsstoornis...
  Moderator zondag 1 april 2018 @ 19:53:02 #37
138438 crew  Pizzakoppo
pi_178242382
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 19:52 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Kerel wat een zelfmedelijden heb je zeg :')
pi_178242402
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 19:49 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Heb je het wel gelezen? Ik was niet degene die het afkapte. Moet ik soms mijn hele leven op pauze zetten voor zo'n traject?

[..]

Inmiddels hoeft dat dus niet meer, want ik weet genoeg en ben er wel een beetje klaar mee.
Ja ik heb het gelezen. Je eerste ervaring eindigt toch met einde oefening van beide kanten? Een van die kanten ben jij toch?

En ja, je pakt iets aan of niet. En misschien had je dan niet hoeven te janken dat je die diagnose 10 jaar eerder had willen hebben.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_178242404
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 19:38 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Ik had bijvoorbeeld graag tien jaar eerder geweten dat ik dwanggedachtes heb.

Ook was het wel fijn geweest als ik wat eerder wist dat ik een angststoornis heb.

Daar bovenop heb ik ook last van dissociatie. Was wel leuk geweest als ik dat tien jaar terug wist.
Wat was jouw eigen rol daarin? Een psych kan je maar zoveel vertellen als dat jij uiteindelijk deelt.
pi_178242406
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 19:52 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Voel je je aangevallen meid? Het doet pijn he als de vinger op de juiste plek gelegd wordt!
Ga toch een joint roken ofzo. Dat doe je vast vaker.
pi_178242433
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 19:52 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Nee, maar wel iets minder steigeren en iets meer ook aan zelfreflectie doen. Naar jezelf durven kijken. Niet de fout altijd bij de ander leggen.
pi_178242439
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 19:53 schreef marsan het volgende:

[..]

Ja ik heb het gelezen. Je eerste ervaring eindigt toch met einde oefening van beide kanten? Een van die kanten ben jij toch?

En ja, je pakt iets aan of niet. En misschien had je dan niet hoeven te janken dat je die diagnose 10 jaar eerder had willen hebben.
Ja alsof ik mezelf dat niet kwalijk neem. Ik heb nooit hulpverlening bezocht omdat ik het wilde. Er was altijd wel iets of iemand die mij (lichtzinnig) dwong.
  zondag 1 april 2018 @ 19:55:20 #43
206322 Seam
Pillz-E
pi_178242442
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 19:53 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

He Sjaak, wat snap jij niet aan Narcistische persoonlijkheidsstoornis...
Sorry ik zag nergens dat jij dat bevestigde :D
pi_178242459
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 19:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, maar wel iets minder steigeren en iets meer ook aan zelfreflectie doen. Naar jezelf durven kijken. Niet de fout altijd bij de ander leggen.
Dat was/is deel van het probleem natuurlijk.
  zondag 1 april 2018 @ 19:55:59 #45
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_178242461
Toen ik een jaar of 10 was ging ik naar de kinderpsycholoog oid omdat de leraren vermoedden dat ik alles bij mekaar loog. Na 2 sessies: autisme

Toen ik een jaar of 20 was had ik een mental breakdown, veroorzaakt door (wederzijdse) spanningen tussen mij en mijn ouders. De psycholoog zei dat het lag aan mijn verleden en negeerde totaal mijn klachten en wat er recentelijk gebeurd was. Op naar de psychiater. Ik sprak hem 15 minuten en hij zei autisme. Ik moest maar sociale vaardigheden aanleren, dan zou het wel goed komen.

:') nee ik geloof er eigenlijk ook niet meer in.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_178242469
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 19:52 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dat is onderdeel van de persoonlijkheidsstoornis die TS heeft. Het is dus niet vreemd dat hij fel reageert.
pi_178242482
Haha. Ik reageer best mild, maar jullie interpreteren het als fel gezien mijn verhaal en reacties.
  zondag 1 april 2018 @ 19:57:52 #48
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_178242498
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 19:47 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nee? Ben wel benieuwd, wat vind je dat er aan schort?
Heel veel dingen.

Kort samengevat, ze proberen iets dat niet kwantificeerbaar is, te kwantificeren. Uiteindelijk draait het om geld, wat wordt wegbezuinigd of moeilijk over gedaan als het niet tastbaar verbetering laat zien.

Zoals TS zei, soms vul je een testje en moet je naar de volgende traject. Uiteindelijk kom je in een web van bureaucratie en oververmoeide hulpverleners die meestal geen kracht meer hebben om echt empathie voor je op te brengen, waardoor je echt geholpen wordt.

Bij echte psychische problematiek is bovendien alleen een gesprek niet voldoende. In het begin lucht het op, maar daarna heb je heeft de hulpzoeker ook een in zijn persoonlijke omgeving ervoor nodig dat de omgeving meewerkt.

Wat er eigenlijk moet komen is een emancipatie-beweging voor psychische kwetsbaren. Net zoals homo’s na jaren strijden gelijke rechten, begrip en steun hebben kunnen afdwingen, moeten psychiatrische patiënten dat ook doen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 1 april 2018 @ 19:57:58 #49
206322 Seam
Pillz-E
pi_178242500
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2018 19:57 schreef Anthonie1 het volgende:
Haha. Ik reageer best mild, maar jullie interpreteren het als fel gezien mijn verhaal en reacties.
Dat je dit mild vind zegt voldoende over je ziekte inzicht :')
pi_178242502
quote:
1s.gif Op zondag 1 april 2018 19:55 schreef broccoli. het volgende:
Toen ik een jaar of 10 was ging ik naar de kinderpsycholoog oid omdat de leraren vermoedden dat ik alles bij mekaar loog. Na 2 sessies: autisme

Toen ik een jaar of 20 was had ik een mental breakdown, veroorzaakt door (wederzijdse) spanningen tussen mij en mijn ouders. De psycholoog zei dat het lag aan mijn verleden en negeerde totaal mijn klachten en wat er recentelijk gebeurd was. Op naar de psychiater. Ik sprak hem 15 minuten en hij zei autisme. Ik moest maar sociale vaardigheden aanleren, dan zou het wel goed komen.

:') nee ik geloof er eigenlijk ook niet meer in.
Had die mental breakdown niet iets met je autisme te maken? Spanningen tussen ouders zijn natuurlijk voor iedereen zwaar, maar je autisme kan wel hebben gemaakt dat het voor jou een extra heftige uitwerking had?

Hoe had je graag gezien dat je geholpen was?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')