en dat oude barrel van jouw vertrouw je wel wil je zeggen?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 18:10 schreef TechnoCat het volgende:
- Vliegen is veel duurder, behalve de echte budget stunters, maar ik vertrouw dat totaal niet.
Die gaat niet met bijna 1000 km/h met de neus eerst naar de grond van 10 km hoogquote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:00 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
en dat oude barrel van jouw vertrouw je wel wil je zeggen?
Dat 'oude barrel' heeft nog maar 135k op de teller, als ie nu op 3 ton stond dan zou ik het inderdaad niet doen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:00 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
en dat oude barrel van jouw vertrouw je wel wil je zeggen?
Waarom zou dat niet kunnen? Zoals ik al zei, als je maar de nodige voorbereidingen doet en zorgt dat je auto tip in orde is en dat je genoeg reservespullen meeneemt + eventueel wat klein gereedschap.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 18:51 schreef Samuel24 het volgende:
waarom in godsnaam zo ver met de auto. een auto gaat dat echt niet reden hoor. kijk...naar Zweden rijden of Portugal of Frankrijk ofzo..... ja dat is met de auto nog wel te doen. is nog steeds wel erg ver (en ik zou het zelf nooit doen) maar dat kan nog net aan.
maar de reis die jij wil maken TS......ik bedoel....wauw. je rijd bijna helemaal naar China toe. dat gaat je auto echt niet halen.
de kans dat TS een dodelijk ongeluk krijgt met zijn auto is velelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelele maal groter dan dat TS een dodelijk vliegtuigongeluk krijgt met de aller goedkoopste vlucht die er is.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:02 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Die gaat niet met bijna 1000 km/h met de neus eerst naar de grond van 10 km hoog
OT: vliegen is chill, maar rijden is nog veel chiller
weetje (en ik ben nu echt serieus) en raad je het ten zeerste af om deze reis te maken met je auto. even afgezien van het feit dat mensen in Rusland rijden als gekken en jij door heel rusland wilt gaan rijden. en stel nou dat jij auto pech krijgt en je zit ergens in de middle of nowere? wie gaat je helpen dan?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:04 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Dat 'oude barrel' heeft nog maar 135k op de teller, als ie nu op 3 ton stond dan zou ik het inderdaad niet doen.
- Jaquote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:06 schreef Jinkx het volgende:
Ga je alleen? Spreek je Russisch? Weet je al waar je wil gaan slapen?
ANWB alarmcentrale heeft Rusland gewoon in hun pakket zitten (of kun je krijgen). Je kunt dan gewoon bellen en afhankelijk van waar je zit wordt de dichtstbijzijnde pechhulp dienst naar je gestuurd.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:07 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
weetje (en ik ben nu echt serieus) en raad je het ten zeerste af om deze reis te maken met je auto. even afgezien van het feit dat mensen in Rusland rijden als gekken en jij door heel rusland wilt gaan rijden. en stel nou dat jij auto pech krijgt en je zit ergens in de middle of nowere? wie gaat je helpen dan?
Dat klopt. Maar als je een ongeluk met een vliegtuig krijgt is het doorgaans wel een heel stuk fatalerquote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:05 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
de kans dat TS een dodelijk ongeluk krijgt met zijn auto is velelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelelele maal groter dan dat TS een dodelijk vliegtuigongeluk krijgt met de aller goedkoopste vlucht die er is.
ben je erg technisch? kan je je auto repareren als je ergens langs de weg staat met pech?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:04 schreef TechnoCat het volgende:
Waarom zou dat niet kunnen? Zoals ik al zei, als je maar de nodige voorbereidingen doet en zorgt dat je auto tip in orde is en dat je genoeg reservespullen meeneemt + eventueel wat klein gereedschap.
Klopt, dat redt je niet met een pleister.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar als je een ongeluk met een vliegtuig krijgt is het doorgaans wel een heel stuk fataler
Bandje vervangen, vloeistoffen bijvullen, dat soort dingen wel, maar als er een motorstoring is en de auto wil niet meer starten dan houdt het voor mij ook op. Maar dat geldt denk ik voor het gros van de Nederlanders. Als jouw auto niet wil starten kun je em dan ook ter plekke repareren? Bovendien daarvoor heb je de pechhulp dienst. Ik zou zeker eerst heel grondig bij de ANWB gaan informeren over hoe en wat. En waarschijnlijk neem ik ook een tweede (oud mobieltje) mee met een prepaid kaartje er in, voor het geval dat mijn eigen telefoon de geest geeft.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:09 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
ben je erg technisch? kan je je auto repareren als je ergens langs de weg staat met pech?
en dat zal niet goedkoop zijn ben ik bang. al met al kan je met al dat geld wat je dan moet gaan betalen net zo goed 1e klas reizen met het vliegtuig me dunkt.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:08 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
ANWB alarmcentrale heeft Rusland gewoon in hun pakket zitten (of kun je krijgen). Je kunt dan gewoon bellen en afhankelijk van waar je zit wordt de dichtstbijzijnde pechhulp dienst naar je gestuurd.
je weet hoe ze in Rusland rijden?quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar als je een ongeluk met een vliegtuig krijgt is het doorgaans wel een heel stuk fataler
Ben jij wereldvreemd ofzo? Natuurlijk kan je zover rijden met de auto, genoeg die het ook doen. Nog wel verder.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 18:51 schreef Samuel24 het volgende:
waarom in godsnaam zo ver met de auto. een auto gaat dat echt niet reden hoor. kijk...naar Zweden rijden of Portugal of Frankrijk ofzo..... ja dat is met de auto nog wel te doen. is nog steeds wel erg ver (en ik zou het zelf nooit doen) maar dat kan nog net aan.
maar de reis die jij wil maken TS......ik bedoel....wauw. je rijd bijna helemaal naar China toe. dat gaat je auto echt niet halen.
Het is niet dat ik er wekelijks kom, nee.quote:
ik snap dat je bang met om te vliegen. ik vind dat zelf ook niks hoor. geef ik heel eerlijk toe.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:11 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
Klopt, dat redt je niet met een pleister.
Als ik ooit een keer voor de 1e keer wil vliegen, dan pak ik wel een retourtje Londen of zo, om even het idee te krijgen hoe het allemaal in z'n werk gaat op die vliegvelden, want zoals gezegd ik heb nog nooit gevlogen. Als ik gewoon een keer naar Engeland ga met een goedkope vlucht dan weet ik in elk geval dat ter plekke op het vliegveld in Engeland ik de taal daar kan lezen. In Rusland is dat wat lastiger.
Bedenk wel dat er in Rusland niet veel mensen Engels of Duits spreken. Ander probleem vind ik dat je bebording aan de wegen niet kunt lezen, Russische letters.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:08 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
- Ja
- Nee (wel engels en duits)
- Nee (nog niet althans)
[..]
ANWB alarmcentrale heeft Rusland gewoon in hun pakket zitten (of kun je krijgen). Je kunt dan gewoon bellen en afhankelijk van waar je zit wordt de dichtstbijzijnde pechhulp dienst naar je gestuurd.
maar de kans op auto pech word aanzienlijk groter als je dagelijks veel kilometers rijd. zeker met een oude auto.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:12 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ben jij wereldvreemd ofzo? Natuurlijk kan je zover rijden met de auto, genoeg die het ook doen. Nog wel verder.
Net aan naar Frankrijk?Je kan gerust een heel eind verder rijden hoor. Het is niet zo dat je auto uit elkaar valt als je in een week 6000 km rijdt.
quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Het is niet dat ik er wekelijks kom, nee.
Ken wel die filmpjes op YT en die programma's op RTL7![]()
In ieder geval niet als een stel slakken hier in Nederland die zo verstijfd zijn dat bij 1mm regen er gelijk 500km file staat en bij 2cm sneeuw het hele land plat ligt.quote:
Ook al stonden ze er in het Nederlands, ik zal toch afhankelijk zijn van navigatie. En met navigatie heb ik geen borden nodig.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:14 schreef Ziewel het volgende:
[..]
Bedenk wel dat er in Rusland niet veel mensen Engels of Duits spreken. Ander probleem vind ik dat je bebording aan de wegen niet kunt lezen, Russische letters.
Als de auto al 3 ton op de teller heeft, ja. Maar mijn auto heeft nog maar 135.000km gereden. DR is vervangen bij 82.000km, dus die kan ook nog wel even. In 2015 zijn er 4 nieuwe banden onder gekomen, vorig jaar een nieuwe uitlaat en hij is de laatste 2 jaar zonder problemen door de APK gekomen.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:14 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
maar de kans op auto pech word aanzienlijk groter als je dagelijks veel kilometers rijd. zeker met een oude auto.
je moet het uiteraard zelf weten natuurlijk he. maar uuh....laat je auto goed checken door je dealer of garage voordat je je reis begint.quote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:15 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
In ieder geval niet als een stel slakken hier in Nederland die zo verstijfd zijn dat bij 1mm regen er gelijk 500km file staat en bij 2cm sneeuw het hele land plat ligt.
Maar die ongelukken gebeuren doorgaans in de grote steden en niet zo vaak op de autosnelweg. Daar zal ik toch de meeste tijd vertoeven.
Euh, je weet dat dingen als voorrangswegen niet op je navigatie weergegeven wordenquote:Op zaterdag 31 maart 2018 19:15 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
In ieder geval niet als een stel slakken hier in Nederland die zo verstijfd zijn dat bij 1mm regen er gelijk 500km file staat en bij 2cm sneeuw het hele land plat ligt.
Maar die ongelukken gebeuren doorgaans in de grote steden en niet zo vaak op de autosnelweg. Daar zal ik toch de meeste tijd vertoeven.
[..]
Ook al stonden ze er in het Nederlands, ik zal toch afhankelijk zijn van navigatie. En met navigatie heb ik geen borden nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |