quote:Op zondag 25 maart 2018 15:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Stel dat jij op de basisschool door een jongen heel erg bent gepest.
(een hele groep maar hij was de leider).
En nu, je werkt in de thuiszorg, krijg je deze jongen als cliënt.
Je hebt elkaar zegge 20 a 25 jaar niet meer gezien, maar je herkent de naam en na een korte speurtocht op facebook zie je dat het de bewuste persoon is en dat hij sinds kort hulpbehoevend is en rolstoelgebonden door een ziekte.
Bij het terugdenken aan die tijd krijg je de tranen weer in je ogen.
Ga je dan de confrontatie aan?
Beter nog:
Zal de teamleider het accepteren met het verhaal dat die persoon jou vroeger heeft gepest?
Zal zij het niet afdoen met 'ach stel je niet aan!'
Misschien beseft de teamleider de impact van het pesten niet?
Het beste wat je kunt doen is hem liefdevol gaan verzorgen. En na een paar weken vertellen hoezeer hij jou destijds pijn gedaan heeft. Dat zal hem het hardste raken. Voor jezelf is het beter te vergeven.quote:
Ik ben de TS niet he?quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het beste wat je kunt doen is hem liefdevol gaan verzorgen. En na een paar weken vertellen hoezeer hij jou destijds pijn gedaan heeft. Dat zal hem het hardste raken. Voor jezelf is het beter te vergeven.
quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Fuck dat, gewoon lekker de OP qouten. Ja toch.
quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:43 schreef Moira. het volgende:
[..]
Nee, een professional neemt die hele cliënt al niet aan.
Staat slechts het hele topic mee vol maar kun je overheen gelezen hebben natuurlijk
Zo 'gewoon' is dat niet als je naar de onderzoeken kijkt:quote:Op donderdag 29 maart 2018 11:43 schreef Moira. het volgende:
Ik ben verder overigens nooit zo fucked up gebleven als Ouder1, hoor. Gewoon gedeald met mijn issues zoals sommigen hier ook eens zouden moeten proberen.
Ik denk trouwens niet dat ik 'fucked up' ben. Dat ik een vroegere pestkop zou confronteren als ik hem nu tegen zou komen is eerder een teken dat ik nu weerbaarder ben. De casus uit dit topic is natuurlijk wel erg extreem.quote:Zelfs veertig jaar later zijn de sociale, fysieke en mentale gevolgen die pesterijen op kinderen kunnen hebben, nog merkbaar. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek.
Uit het onderzoek blijkt dat de mensen die als kind gepest werden daar zelfs veertig jaar later nog last van hadden. De personen die als kind gepest werden, waren er op hun vijfigste zowel fysiek als psychisch slechter aan toe dan de mensen die als kind niet gepest werden. Kinderen die regelmatig gepest waren, bleken later een grotere kans te hebben op depressies, angststoornissen en suïcidale gedachten. Bovendien waren mensen die als kind gepest werden, vaak lager opgeleid. En mannen die als kind gepest werden, hadden in vergelijking met mannen die niet gepest waren een grotere kans om op latere leeftijd werkeloos te zijn of een lager salaris te hebben. Pesten had ook effect op relaties. Mensen die als kind gepest waren, hadden een kleinere kans om op latere leeftijd een relatie te hebben. Ook waren ze doorgaans minder tevreden met hun leven.
De negatieve effecten van pesten bleven zelfs overeind nadat de onderzoekers rekening hadden gehouden met andere factoren die aan deze negatieve effecten ten grondslag konden liggen. Denk aan IQ van de kinderen, emotionele en gedragsproblemen, de sociaal-economische status van ouders, enzovoort.
Je kan het ook een keer laten rusten na 40 jaar ofzo, dat kan ook. Maar goed jij kiest er dus voor om nog steeds rancune te voelen. Zelf weten.quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zo 'gewoon' is dat niet als je naar de onderzoeken kijkt:
https://www.scientias.nl/(...)veertig-jaar-effect/
[..]
Ik denk trouwens niet dat ik 'fucked up' ben. Dat ik een vroegere pestkop zou confronteren als ik hem nu tegen zou komen is eerder een teken dat ik nu weerbaarder ben. De casus uit dit topic is natuurlijk wel erg extreem.
Wel heb ik inderdaad nog last van restverschijnselen. Onzeker in groepen, altijd overzicht willen hebben over een ruimte e.d.
Daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:17 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk trouwens niet dat ik 'fucked up' ben. Dat ik een vroegere pestkop zou confronteren als ik hem nu tegen zou komen is eerder een teken dat ik nu weerbaarder ben.
Dit confronteren noemenquote:Ik zou gaan. En ik zou hem langzaam maar zeker door het geven van hints en het maken van opmerkingen, laten weten wie ik ben en wat hij mij heeft aangedaan. En daar steeds weer op hinten op ieder moment dat hij afhankelijk is en mij nodig heeft. Vaag houden zodat hij geen poot heeft om op te staan bij het indienen van een klacht maar dat hij het voelt, iedere dag weer. Een spoortje angst zaaien dat ik hem herken als mijn pester en wraak zal nemen.
quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:47 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Dit confronteren noemen![]()
Dit is gewoon hele kinderachtige wraak.
quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:17 schreef Ouder1 het volgende:
Dat ik een vroegere pestkop zou confronteren als ik hem nu tegen zou komen is eerder een teken dat ik nu weerbaarder ben. De casus uit dit topic is natuurlijk wel erg extreem.
Daarom verdedigde je je kinderachtige, onprofessionele en uitgebreid doordachte actie ook toen je kritische reacties kreeg. Doe nu niet alsof je een voorbeeld verzon ten behoeve van de discussie of zo. Je had minimaal 200 posts in het vorige topic om dat recht te zetten.quote:
Ik vind jou de kinderachtige hier. Beetje gaan schelden omdat je het niet met iemand eens bent. Slap hoor.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Daarom verdedigde je je kinderachtige, onprofessionele en uitgebreid doordachte actie ook toen je kritische reacties kreeg. Doe nu niet alsof je een voorbeeld verzon ten behoeve van de discussie of zo. Je had minimaal 200 posts in het vorige topic om dat recht te zetten.
Wat ben je toch ook een lafaard.
Alles wat ik van je lees (en je met verve verantwoordt en verdedigt) zijn onderhuidse, sneaky, niet te traceren pesterijen. O wee als je eerlijk zou zijn naar je collega’s of de cliënt. Je frustraties openlijk zou neerleggen zodat de ander erop kan reageren. Ja, zo iemand noem ik een lafaard. Zou nog wel meer vervelende termen kunnen bedenken maar dat voegt niets toe.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:30 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind jou de kinderachtige hier. Beetje gaan schelden omdat je het niet met iemand eens bent. Slap hoor.
Alleen dat onprofessionele klopt; ik ben geen thuiszorgmedewerker.
Het lijkt me wel leuk één van die lui eens voor me krijgen als sollicitant en ik dan de HRM-er
Gewéldig dit. Stel je voor zeg... dat een slachtoffer van jaren de dader niet vaker dan eenmalig een uurtje kan treiteren...quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Alles wat ik van je lees (en je met verve verantwoordt en verdedigt) zijn onderhuidse, sneaky, niet te traceren pesterijen. O wee als je eerlijk zou zijn naar je collega’s of de cliënt. Je frustraties openlijk zou neerleggen zodat de ander erop kan reageren. Ja, zo iemand noem ik een lafaard. Zou nog wel meer vervelende termen kunnen bedenken maar dat voegt niets toe.
Ik denk dat de banen inderdaad goed verdeeld zijn.
Fijn dat de pester jou dan maar één keer hoeft te verduren. Al ben jij waarschijnlijk niet degene die de definitieve beslissing neemt over al dan niet aannemen van iemand. Het zou bovendien netjes zijn als je vooraf je collega’s meldde dat je een verleden hebt met diegene en daarom waarschijnlijk niet zuiver in de selectie kan staan. Maar ja, dan kun je niet treiteren....
Echt... let it goooooo...... Wordt je leven een stuk leuker van.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gewéldig dit. Stel je voor zeg... dat een slachtoffer van jaren de dader niet vaker dan eenmalig een uurtje kan treiteren...
Geniaal dit. Subliem.
Nee hoor... daar wordt niet mijn leven beter van, maar dat van die daders.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:46 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Echt... let it goooooo...... Wordt je leven een stuk leuker van.
Op de basisschool.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Gewéldig dit. Stel je voor zeg... dat een slachtoffer van jaren de dader niet vaker dan eenmalig een uurtje kan treiteren...
Geniaal dit. Subliem.
Joh, doe nou niet...quote:
Persoonlijk denk ik dat iedereen wel kan inzien hoe totaal debiel dat statement is zodat ze zich er niet beledigd door voelen.quote:Op donderdag 29 maart 2018 14:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Joh, doe nou niet...
Je post het om een idioot terug te pakken maar beledigt er heel veel andere mensen mee die dat niet verdienen.
Ehm? Ik heb een aantal van de lui die mij op de basisschool moesten hebben later nog wel een aantal keer gesproken. Een aardig aantal zijn nog wel redelijk ok-e personen geworden.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:53 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wie rot geboren is, blijft dat. Gaat niet om daden maar om inborst. Kinderen die zich zo als tiran gedragen hebben op de basisschool zijn rot tot op het bot. Eigenlijk zou je ze op de basisschool al een nekschot moeten geven.
Ouder1 zegt dat dat on-mo-ge-lijk is dus jouw ervaring heb je vast uit je duim gezogen.quote:Op donderdag 29 maart 2018 14:13 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ehm? Ik heb een aantal van de lui die mij op de basisschool moesten hebben later nog wel een aantal keer gesproken. Een aardig aantal zijn nog wel redelijk ok-e personen geworden.
Serieus? Pass die cliënt dan door naar iemand die er wel professioneel naar kan kijken.quote:Op donderdag 29 maart 2018 14:23 schreef Diqiu-Long het volgende:
Denk wel, dat ik minder aardig zou zijn. Als ik bijvoorbeeld jobcoach was, dan zou ik bij zo'n cliënt wat extra druk uitvoeren.
Shit. Nou ja, dan me maar weer extra opvreten over mensen die ik tegenwoordig amper zie.quote:Op donderdag 29 maart 2018 14:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ouder1 zegt dat dat on-mo-ge-lijk is dus jouw ervaring heb je vast uit je duim gezogen.![]()
Stel je voor zeg, mensen die veranderen. Het moet niet gekker worden.
Ja natuurlijk, lekker dwingen tot een kut baantje en bij weigering zeggen: dat je het dan rapporteer aan het UWV.quote:Op donderdag 29 maart 2018 14:27 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Serieus? Pass die cliënt dan door naar iemand die er wel professioneel naar kan kijken.
Ja twijfelde er ook aan, aangezien ‘t toch alleen maar een Ouder1-show is geworden, maar had ineens de lapo en dus heb maar gewoon nieuwe geopendquote:Op donderdag 29 maart 2018 12:24 schreef Greys het volgende:
Is een deel 2 handig als de oorspronkelijke TS in deel 1 al niet meer terugkeerde? Of heb ik die terugkeer gemist?
Ik denk dat het voor iedereen beter is dat jij in de wajong blijft.quote:Op donderdag 29 maart 2018 14:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, lekker dwingen tot een kut baantje en bij weigering zeggen: dat je het dan rapporteer aan het UWV.
De discussie is wel interessant maar ik denk dat de meningen van de huidige posters inmiddels wel duidelijk zijn. En dan wordt het een heen en weer praatje.quote:Op donderdag 29 maart 2018 14:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja twijfelde er ook aan maar had ineens de lapo en dus heb maar gewoon nieuwe geopend
Zou mij aan m’n reet roesten als ‘ie dichtgaat iig.
Ja psies. Mja de R&P mods komen vanzelf wel hun oordeel vellen.quote:Op donderdag 29 maart 2018 14:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
De discussie is wel interessant maar ik denk dat de meningen van de huidige posters inmiddels wel duidelijk zijn. En dan wordt het een heen en weer praatje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |