Klachtquote:Jonge werknemer: flexibele uren belangrijker dan loon.
Jonge werknemers hechten meer waarde aan flexibele werktijden dan aan een goed salaris.
Telegraaf 2018.
Niet bepaald een millenial hier, maar fuck deze opmerkingquote:Op donderdag 29 maart 2018 08:05 schreef Iwanius het volgende:
Als werknemer moet jij je gaan verdienen bij een werkgever door veel inzet te tonen, veel tijd voor weinig geld er in te steken = vele uren maken, en dan op een bepaalt moment heb je krediet om eisen te gaan stellen.
Dit. Met het internet en laptops zou men tegenwoordig zo thuis kunnen werken.quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:08 schreef LXIV het volgende:
Gelijk hebben ze. Ze hebben hun vaders de beste jaren van hun leven in de file zien staan van huis naar het werk en terug, hun werktijd vullend met vergaderen en administeren. Om allemaal maar in een Opel Corsa te kunnen rijden.
Deze generatie laat zich niet voor de gek houden hun hele levenstijd totdat ze bejaard zijn in te ruilen voor wat spiegeltjes en kraaltjes .Hulde!
Ja maar Iwanius zijn arbeidsverleden lag nog in de tijd dat werkgevers gebruik mochten maken van lijfstraffen.quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:45 schreef Lod het volgende:
[..]
Niet bepaald een millenial hier, maar fuck deze opmerking.
Een werkgever moet verdienen dat ik voor hem wil werken. Ik wil best veel uren maken, maar daar moet wel wat voor tegenover staan.
Aha, dat verandert het verhaal. Men wil zich blijven kunnen ontwikkelen (bravo!) en wil daarvoor ook ruimte krijgen van werkgever (niet meer dan logisch) en wil zich niet meer committeren aan vaste tijden van 9 tot 5 maar ook eens van 7 tot 3 of middagje thuis werken (iets mis mee?)quote:Vooral professionals die de banen – bijvoorbeeld in de ict – voor het uitzoeken hebben, geven momenteel de voorkeur aan meer flexibiliteit, scholing en ontwikkeling, de mogelijkheden om door te groeien en carrière te maken.
Zij kunnen daarbij, zeker in sectoren waar een flink tekort is aan personeel, steeds hogere eisen stellen. Ook de bedrijfscultuur en de sfeer op de werkvloer zijn belangrijke redenen om voor een werkgever te kiezen.
Als je de vacatures erop naleest lijkt de 9 tot 5 mentaliteit ongewenst voor werkgeversquote:Op donderdag 29 maart 2018 08:07 schreef Plompzakker het volgende:
Terechte klacht.
Wat is er met de 9 tot 5 mentaliteit gebeurd
quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:05 schreef Iwanius het volgende:
Als werknemer moet jij je gaan verdienen bij een werkgever
quote:Op donderdag 29 maart 2018 09:09 schreef Lunatiek het volgende:
Als je tot je 35e bij je mamma woont en vrijgezel bent is zo'n hoog loon nergens voor nodig inderdaad. Komen ze gewoon op terug als ze een huis willen kopen...
Nou he, erg zijn die!quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:54 schreef JeMoeder het volgende:
Waar ik helemaal niet tegen kan is tegen die zelfbenoemde 'digital nomads'. Maar goed, wanneer deze mensen zelf blij zijn met minder loon, wat is dan het probleem precies?
quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:38 schreef Catkiller het volgende:
Werken.Belasting betalen zodat zure oude mannetjes elitair kunnen doe met foto's van alle prut die ze buiten de deur eten, dacht het niet.
Wat vind je er dan precies erg aan?quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:54 schreef JeMoeder het volgende:
Waar ik helemaal niet tegen kan is tegen die zelfbenoemde 'digital nomads'. Maar goed, wanneer deze mensen zelf blij zijn met minder loon, wat is dan het probleem precies?
Misschien was het hele artikel te veel tekst voor hem. Ik bedoel, afgeven op scripties, maar kort geleden in KLB serieus denken dat scriptiebegeleiding een soort werkverschaffing was voor universitaire werknemers.quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Iwanius haalt een zin uit een heel artikel
[..]
Aha, dat verandert het verhaal. Men wil zich blijven kunnen ontwikkelen (bravo!) en wil daarvoor ook ruimte krijgen van werkgever (niet meer dan logisch) en wil zich niet meer committeren aan vaste tijden van 9 tot 5 maar ook eens van 7 tot 3 of middagje thuis werken (iets mis mee?)
Hou op met je geframe, Iwanius
Met sigaar of course!quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:38 schreef Catkiller het volgende:
Werken.Belasting betalen zodat zure oude mannetjes elitair kunnen doe met foto's van alle prut die ze buiten de deur eten, dacht het niet.
Dit gaat niet over millennials. Die zijn allang de markt op.quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat moet iedereen lekker voor zichzelf weten. Probleem met millennials is volgens mij veel meer dat ze denken dat de wereld om hen draait. Dus ze willen én veel vrije tijd én een hoog inkomen én flexibele werktijden én een auto van de zaak én wat te vertellen hebben. Ik zie ook wel millenials om mij heen die eigenlijk geen nagel hebben om aan hun reet te krabben. Wonen op hun 28e thuis bij pa en ma, hebben een job als freelancer en hebben zo nu en dan een leuk opdrachtje waar je mooie kleren, bier en een nieuw macbook van kunt kopen, maar wat niet eens in de buurt komt van een inkomen waar je iets zelfstandig mee op kunt bouwen.
Ik denk niet dat de meeste mensen die eind jaren negentig geboren zijn al fulltime aan het werk zijn.quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit gaat niet over millennials. Die zijn allang de markt op.
Ik heb een hekel aan het 'populaire' gedrag dat ze tentoonstellen. Zo bestaat mijn werk ook uit allemaal heel interessante dingen, maar ik maak me niet de illusie dat de hele wereld dat ook vindt en dat ook wil weten.quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:53 schreef ITrade het volgende:
[..]
Wat vind je er dan precies erg aan?
Dat ze geen huis hebben gekocht?
Dat ze niet consumeren zoals dat van de brave burger verlangd wordt?
Dat ze in lekkere warme lande wonen waar jij max 2 weken per jaar naar toe mag?
Dat ze veel meer ervaringen mogen beleven?
Dat ze met minder loon toch 3x zo "rijk" zijn omdat alles veel goedkoper?
Dat zijn geen ekte digital nomads maar goed.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:19 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan het 'populaire' gedrag dat ze tentoonstellen. Zo bestaat mijn werk ook uit allemaal heel interessante dingen, maar ik maak me niet de illusie dat de hele wereld dat ook vindt en dat ook wil weten.
Inderdaad. Werken moet je toch nog zo ongeveer je hele leven en je moet flink weten te sparen/beleggen om voor je 70e met je pensioen te kunnen. Maar als je voor die tijd dood neervalt heb je daar bar weinig aan.quote:Op donderdag 29 maart 2018 10:28 schreef Nattekat het volgende:
Je hebt millennials, en je hebt generatie z. Die twee zijn niet hetzelfde.
En meer dan gelijk hebben ze/we. Je kan je laten uitbuiten, of proberen nog wat te bereiken in het leven.
quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de meeste mensen die eind jaren negentig geboren zijn al fulltime aan het werk zijn.
Toch wel minimaal de helft inmiddels.quote:Hoewel er geen eenduidige definitie van millennials is, wordt deze meestal gehanteerd als geboren tussen 1980 en 2000. Hun vormende jaren hadden zij aan het begin van het nieuwe millennium.
De personen waar het over gaat ook nietquote:Op donderdag 29 maart 2018 13:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de meeste mensen die eind jaren negentig geboren zijn al fulltime aan het werk zijn.
Dat lijkt me sterk. De helft studeert nog.quote:Op donderdag 29 maart 2018 12:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit gaat niet over millennials. Die zijn allang de markt op.
Wij hebben hier op het werk vorige week onze eerste werknemer uit generation-Z aangenomen.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
De helft is al over de 30. We beginnen nu op een punt aan te komen dat gen Z de markt betreedt.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. De helft studeert nog.
Volgens de definitie ben ik ook milennial.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De helft is al over de 30. We beginnen nu op een punt aan te komen dat gen Z de markt betreedt.
quote:Op donderdag 29 maart 2018 08:07 schreef Plompzakker het volgende:
Terechte klacht.
Wat is er met de 11 tot 3 mentaliteit gebeurd
Millennials zijn niet alleen de irritante vloggende instagrammende jongeren idd. Denk dat weinig mensen zichzelf als typische millennial beschouwen.quote:Op donderdag 29 maart 2018 13:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Volgens de definitie ben ik ook milennial.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |