Toen ik lease reed was de regel dat gezinsleden de auto mochten gebruiken, en andere mensen als ik of een gezinslid in de auto aanwezig was. Inderdaad om uitlenen aan jan en alleman te voorkomen, maar hiermee kon je wel iemand laten rijden als je niet lekker werd of bijvoorbeeld gedronken had. Vond het zelf wel een goede regel.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 17:55 schreef Flippeke het volgende:
Echter legt het bedrijf de werknemer vaak restricties op wat betreft het gebruik, zoals dat alleen werknemer en eventue partner of gezinsleden erin mogen rijden. Puur om te voorkomen dat de leaseauto aan de hele buurt wordt uitgeleend.
Wat een nonsens. De auto is gewoon verzekerd, dat is wettelijk verplicht. En die verzekering kan enkel opgeschort worden als de auto van kenteken afgaat (export, total loss) of geschorst wordt.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 16:46 schreef saviola9 het volgende:
Als je uit dienst bent, mag je geen seconde meer in de leaseauto rijden. De meeste leasemaatschappijen hebben namelijk een bepaling in de leaseovereenkomst opgenomen dat je dan niet verzekerd bent. Je werkgever/leasemaatschappij zullen dan ook niet akkoord gaan met jouw voorstel.
Ik kan dit punt dan gebruiken om de leasue auto langer te behouden.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat een nonsens. De auto is gewoon verzekerd, dat is wettelijk verplicht. En die verzekering kan enkel opgeschort worden als de auto van kenteken afgaat (export, total loss) of geschorst wordt.
Als bestuurder heb je ook geen overeenkomst met de leasemaatschappij maar met je werkgever, en die weer met de leasemaatschappij. Wat de werkgever met de auto doet moet hij zelf weten, zolang hij maar betaald, de contractafspraken honoreert en geen onwettelijke doet. Het zal de leasemaatschappij een zorg zijn verder.
Dat zou ik niet eens doen, ik zou het simpelweg gooien op het feit dat het een arbeidsvoorwaarde is en dat jullie (werkgever en werknemer) tot het einde van je dienstverband die arbeidsvoorwaarde dienen te respecteren.quote:Op maandag 26 maart 2018 10:30 schreef BlauweHoofd het volgende:
[..]
Ik kan dit punt dan gebruiken om de leasue auto langer te behouden.
Maar als je het niet eens bent met de overeenkomst dan teken je hem toch niet en doe je een tegenbod?quote:Op maandag 26 maart 2018 09:46 schreef BlauweHoofd het volgende:
[..]
Vage reactie.
Ik en werkgever hebben het al langer over gehad en nu zijn we tot de conclusie gekomen dat een VSO het beste is.
Uiteraard wilt elk partij het meeste voordeel.
Heb nog niets ondertekend gelukkig. Heb hen gevraagd om een tegenvoorstel en dit is wat ik kreeg.quote:Op maandag 26 maart 2018 16:40 schreef GereDathan het volgende:
Je hebt behoorlijk wat toegegeven. Vergeet niet dat de werkgever van je af wil, en elke officiele stap hem bakken met geld kost. Aan juridische kosten en aan het aanvragen van een ontslagvergunning. Dat kan sowieso niet zomaar, dan mag hij eerst een dossier gaan opbouwen.
Ik had nooit akkoord gegaan met die studieschuld in dit geval.
Oh, dat begreep ik niet uit je post sorry.quote:Op maandag 26 maart 2018 16:51 schreef BlauweHoofd het volgende:
[..]
Heb nog niets ondertekend gelukkig. Heb hen gevraagd om een tegenvoorstel en dit is wat ik kreeg.
ik snap deze niet helemaal... uiteraard heb ik geen werkzaamheden meer binnen 2 weken en ben rest van de maand vrij... echter de verlofdagen worden dan gecompenseerd in de periode van de hele maand (tenminste dit heb ik begrepen).quote:Op maandag 26 maart 2018 17:00 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Oh, dat begreep ik niet uit je post sorry.
Ik zou die studieschuld echt hoog spelen. En zoals ik al eerder aangaf toegeven op de vakantiedagen, je krijgt er namelijk wel vrij voor terug. En het is goed om iets te ruilen te hebben, dan komt het ook niet van 1 kant.
Als je vrijgesteld wordt van werk door je werkgever, dan hoef je daar geen vakantiedagen voor in te leveren. Dat is een keuze van de werkgever. Je kan hem daarin tegemoet komen, als een soort van ruil, door de vakantiedagen te laten wegstrepen.quote:Op maandag 26 maart 2018 17:03 schreef BlauweHoofd het volgende:
[..]
ik snap deze niet helemaal... uiteraard heb ik geen werkzaamheden meer binnen 2 weken en ben rest van de maand vrij... echter de verlofdagen worden dan gecompenseerd in de periode van de hele maand (tenminste dit heb ik begrepen).
Betekent dit dat ik niet akkoord moet gaan, de dagen opnemen OF ruilen voor studieschuld
Klinkt als een detacheerder. Ik denk dat dit wel mag, maar het lijkt me verder gewoon een onderhandelingspunt. Zoals het nu ingestoken wordt is het de voor de werkgever de meeste gunstige en voor jou de meest ongunstige variant.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 09:22 schreef BlauweHoofd het volgende:
Door een verschil in omstandigheden en wijze waarop werkzaamheden worden uitgevoerd ben ik met mijn werkgever, meerdere keren om de tafel gaan zitten en zijn we tot de conclusie gekomen dat mijn toekomst niet in het bedrijf ligt. Ik werk met een vast contract in mijn branche en vind het na 3 jaar niet kunnen dat mijn groeimogelijkheden beperkt blijven.
Echter ben ik het oneens met bepaalde zaken in de VSO. Ik kreeg het namelijk gistermiddag toegestuurd en het Juridisch Loket is enkel vanochtend open, dus alvorens ik maandagochtend naar het Loket ga voor inlichten (maandagmiddag wordt het tekenen) wil ik weten of ik het volgende kan ' aanvechten' :
- Studieschuld wordt verrekend met transitievergoeding en vakantiegeld. Ik ben het hier niet mee eens omdat mijn werkegver al ruimschoots mijn studieschuld heeft terugverdiend en ik in feite niets overhoud betreft vakantiegeld. In feite krijg ik dus een oprotpremie en vakantie van niets na afrekening van schuld. Mag dit?
Alweer: punt van onderhandeling, maar deze lijkt me niet houdbaar. Je vakantiedagen heb je opgebouwd, dus die kunnen ze je niet zomaar meer afpakken.quote:- Opgebouwde vakantiedagen worden nul en worden niet uitbetaald (kan in feite wel vragen hoeveel ik nog heb en alles opnemen).
Kan je vragen maar lijkt me niet heel kansrijk.quote:- Leaseauto wordt binnen 2 weken teruggeleverd aangezien de werkzaamheden stoppen. Ik wil zien of het mogelijk is om voor (korte) duur de auto over te nemen omdat ik dagelijks gebruik van maak in prive-zaken en dit veel te snel de transitie is om zelf een auto te regelen.
Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat, maar ik heb ooit een advocaat ingehuurd om voor mij te onderhandelen. Die heeft zichzelf dubbel en dwars terugverdiend. Als je zelf gaat onderhandelen loop je het risico dat je werkgever je flink onder druk zet om akkoord te gaan met veel minder dan redelijk is.quote:- Mocht ik geen WW krijgen dan blijft de VSO van toepassing ()
Ik denk dat dit de beste optie is, zelf een advocaat inschakelen. Kost wat, maar ik werk in de techniek en weet niets van juridische termen zoals HRM en anderen die de VSO doen wel weten...quote:Op maandag 26 maart 2018 18:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Klinkt als een detacheerder. Ik denk dat dit wel mag, maar het lijkt me verder gewoon een onderhandelingspunt. Zoals het nu ingestoken wordt is het de voor de werkgever de meeste gunstige en voor jou de meest ongunstige variant.
[..]
Alweer: punt van onderhandeling, maar deze lijkt me niet houdbaar. Je vakantiedagen heb je opgebouwd, dus die kunnen ze je niet zomaar meer afpakken.
[..]
Kan je vragen maar lijkt me niet heel kansrijk.
[..]
Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat, maar ik heb ooit een advocaat ingehuurd om voor mij te onderhandelen. Die heeft zichzelf dubbel en dwars terugverdiend. Als je zelf gaat onderhandelen loop je het risico dat je werkgever je flink onder druk zet om akkoord te gaan met veel minder dan redelijk is.
Bedenk dat in een VSO een overeenkomst is, en vastlegt wat jullie overeengekomen zijn, niet wat de werkgever je oplegt. Een VSO zou het resultaat van onderhandelingen moeten zijn en je moet dus niet zonder meer met het eerste voorstel van je werkgever akkoord gaan, want dat is eigenlijk nooit redelijk. Je kan een tegenvoorstel maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |