abonnement Unibet Coolblue
pi_178019178
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:12 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik vind dat iedereen per definitie de verantwoordelijkheid heeft rekening te houden met de mensen om je heen, ook wel de maatschappij
Dus? Als je het leven uit wilt stappen moet je het netjes doen? Prima.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 22 maart 2018 @ 19:59:46 #52
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178019195
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dus? Als je het leven uit wilt stappen moet je het netjes doen? Prima.
hulp zoeken
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178019238
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er een relatie bestaat tussen gelovigheid, depressie, en zelfmoord.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178019241
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:59 schreef Onnoman het volgende:

[..]

hulp zoeken
En als dat niet helpt?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 22 maart 2018 @ 20:03:05 #55
242879 Onnoman
The On And Only
pi_178019278
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:01 schreef ludovico het volgende:

[..]

En als dat niet helpt?
hulp zoeken totdat het wel helpt :D
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_178019289
Zoals gezegd, dat iemand dood wil wil nog niet zeggen dat er iets geestelijk mis is met zo'n persoon.

Ik snap best dat mensen het hele idee van dood willen eng vinden, en daarom maar doen alsof iemand die zelfmoord wil plegen geestelijk ziek is. Maar zo makkelijk is het niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178019324
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:03 schreef Onnoman het volgende:

[..]

hulp zoeken totdat het wel helpt :D
Je bent niet op een bepaalt moment uitbehandeld?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_178019440
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je bent niet op een moment uitbehandeld?
Onmogelijk. Mentale ziektes zijn altijd te verhelpen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een geamputeerde been; die groeien nie terug! :+

Oftewel, elke mening van iemand die niks begrijpt van mentale aandoeningen.
pi_178024343
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:03 schreef Onnoman het volgende:

[..]

hulp zoeken totdat het wel helpt :D
Stille
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 22 maart 2018 @ 23:19:53 #60
319979 Fok-it
All is well
pi_178025094
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:10 schreef MrAero het volgende:

[..]

Onmogelijk. Mentale ziektes zijn altijd te verhelpen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een geamputeerde been; die groeien nie terug! :+

Oftewel, elke mening van iemand die niks begrijpt van mentale aandoeningen.
Ik heb ooit weleens een docu gezien over kinderen die al suïcidaal geboren worden. Op jonge leeftijd al zelfmoordgedachten uitspraken en ook al pogingen ondernamen. Voor die ouders was het gewoon wachten op een succesvolle poging. Dan sta je ook als behandelaar gewoon machteloos.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_178025456
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:51 schreef ludovico het volgende:

[..]

Stille
Veelzeggend genoeg ja. Ik wist eigenlijk al genoeg toen TS beweerde dat het leven een geschenk is.
pi_178025493
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 20:10 schreef MrAero het volgende:

[..]

Onmogelijk. Mentale ziektes zijn altijd te verhelpen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een geamputeerde been; die groeien nie terug! :+

Oftewel, elke mening van iemand die niks begrijpt van mentale aandoeningen.
Hoe dan? Door lobotomie oid? Operatie gelukt, patiënt overleden?
pi_178025887
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hoe dan? Door lobotomie oid? Operatie gelukt, patiënt overleden?
Je ziet die clown smiley toch? En m'n laatste zin? Ik kan sarcasme niet nòg duidelijker overbrengen op een online forum..
pi_178025927
Het ego is ingesteld om te overleven en zal daarvoor ook alles doen (je ziet dat het beste bij mensen die in survival situaties zitten). Zelfmoord egoïstisch noemen is daarom denk ik een contradictio in terminis.

- Bij nader inzien wordt zelfmoord denk ik toch vanuit het ego ingegeven. Het is een vlucht-reactie van het ego, omdat het denkt dat er geen andere uitweg is en het vechten heeft opgegeven (vecht-of-vlucht reactie). Uit het leven stappen is dan een vlucht-reactie.
pi_178026058
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2018 23:50 schreef MrAero het volgende:

[..]

Je ziet die clown smiley toch? En m'n laatste zin? Ik kan sarcasme niet nòg duidelijker overbrengen op een online forum..
Was niet specifiek tegen jou bedoeld.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 00:16:37 #66
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_178026155
Mensen met een depressie zijn psychisch ziek, en dat kan heel ernstige vormen aannemen. Mensen die diep in een depressie zitten kunnen niet meer rationeel denken, die zijn niet meer in staat om nog iets positiefs te zien.

Natuurlijk zijn er behandelingen om van depressie af te komen, maar niet iedereen die een depressie heeft is nog in staat hulp te vragen hierbij, of heeft iemand die op tijd ingrijpt.

Mensen die zo graag dood willen willen vooral slagen en kiezen voor een methode die de grootste kans van slagen heeft. Die mensen zijn niet meer bezig met wie achterblijft, die willen alleen nog dood.

Natuurlijk is het niet fijn als je met een zelfdoding van een ander te maken krijgt. Het kan zelfs behoorlijke sporen nalaten. Maar de mensen die dit doen zijn er niet op uit anderen er pijn mee te doen, die zijn simpelweg zo ernstig ziek dat ze koste wat het kost hun lijden willen stoppen.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 23 maart 2018 @ 00:19:46 #67
319979 Fok-it
All is well
pi_178026178
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:16 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
Maar de mensen die dit doen zijn er niet op uit anderen er pijn mee te doen, die zijn simpelweg zo ernstig ziek dat ze koste wat het kost hun lijden willen stoppen.
Vooral dit ja.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_178026343
Uiteraard kan je zelf bepalen of je een einde aan je leven maakt, net zoals je ook zelf kan bepalen om een einde aan het leven van een ander te maken. Maar net zoals met alle keuzes in dit leven hebben keuzes gevolgen.
Persoonlijk geloof ik dat als je zelfmoord pleegt dat je dan echt gefaald hebt voor dit leven. Dan heb je een belangrijke les omtrent dit leven gemist/niet geleerd. Het doden van jezelf is even erg of erger als het doden van een ander. Net zoals het leven van een ander heilig, waardevol en beschermd is, zo ook de jouwe. En als je gelooft dat je eigen leven niet waardevol is dan geloof je ook niet dat het leven van een ander waardevol is.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 23 maart 2018 @ 00:50:54 #69
319979 Fok-it
All is well
pi_178026358
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:47 schreef UserNine het volgende:
Uiteraard kan je zelf bepalen of je een einde aan je leven maakt, net zoals je ook zelf kan bepalen om een einde aan het leven van een ander te maken. Maar net zoals met alle keuzes in dit leven hebben keuzes gevolgen.
Persoonlijk geloof ik dat als je zelfmoord pleegt dat je dan echt gefaald hebt voor dit leven.
Ik geloof wel dat er mensen zijn voor wie het leven gewoon niet geschikt is. Of te zwaar.

Verder wel eens met je post
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:07:25 #70
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_178026443
Het argument in de TT heb ik altijd een beetje dubieus gevonden.

Er zijn verschillende redenen om zelfmoord te plegen. 1 van de redenen is een gevoel dat de wereld misschien beter af is zonder jou. Dat je soort van last bent voor anderen etc... De zin in de TT lijkt te zijn ontworpen om exact die mensen soort van... te domineren. Je ziet dat wel vaker die tactiek... iemand zoeken met een bepaalde mening en dan met een zinnetje proberen om de tafel om te draaien... te doen alsof het omgekeerde aan de hand is. Dus:

- Ik ben deze wereld niet waard => Jij bent eigenlijk een egoist!
- Ik hou van dieren => Jij hebt eigenlijk geen respect voor dieren
- Ik denk dat ik goed kan zingen => Jij WEET dat je de wereld straft met je lelijke stem.. waarom doe je dit ons expres aan, sadist.

Het is een vorm van interactie die voor mij nogal goedkoop overkomt. Met shock value iemand proberen van zijn/haar gedachten te ontsporen door exact het tegenovergestelde toe te wijzen.

Misschien dat je op de korte termijn iemand dan wel kan dwingen tot nadenken maar een depressief persoon zal uiteindelijk zonder professionele hulp gewoon weer terugvallen naar dezelfde conclusie. Dus... die insinuatie dat een zelfmoordenaar eigenlijk de grootste egoist is... is wat mij betreft pretentieuze mentale masturbatie voor mensen die denken een snel zinnetje te kunnen roepen, denken dat de boel dan opgelost is om vervolgens zichzelf als levensreddende held te zien. :')
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_178026449
Ik neem aan dat dit niet van toepassing is bij euthanasie. Of vindt TO (of anderen) dat ook egoïstisch?
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
pi_178026567
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 00:47 schreef UserNine het volgende:
Uiteraard kan je zelf bepalen of je een einde aan je leven maakt, net zoals je ook zelf kan bepalen om een einde aan het leven van een ander te maken.
Mwah, om die 2 nu met elkaar te vergelijken.. Ja, het zijn allebei keuzes die je zelf maakt. Maar die 2 met elkaar vergelijken zet gelijk al de toon neer van "zelfmoord = moord". Als je wilde focussen op het keuze aspect van zelfmoord, had het dan vergeleken met kiezen wat voor ontbijt je neemt, want dat is ook een keuze :+

quote:
Persoonlijk geloof ik dat als je zelfmoord pleegt dat je dan echt gefaald hebt voor dit leven. Dan heb je een belangrijke les omtrent dit leven gemist/niet geleerd.
Les? Er zijn geen inherente lessen te trekken uit dit leven. Je kan lessen trekken uit andermans levens, uiteraard, maar niet uit dat van jezelf, want zodra je leven voorbij is ben je weg en valt er voor jou dus ook niks meer van te leren. Tenzij je gelovig bent. Ben je gelovig?

quote:
Het doden van jezelf is even erg of erger als het doden van een ander.
Ah, dus dat wilde je blijkbaar wel zeggen met die vergelijking eerder. Ieder zo z'n mening, maar mijn mening is dat jouw mening wat dit betreft verachtelijk is. Het doden van jezelf is even erg (of zelfs erger) als het doden van iemand anders? Pardon?

quote:
Net zoals het leven van een ander heilig, waardevol en beschermd is, zo ook de jouwe.
Weer een gelovige dus. Waarom zijn het altijd gelovigen die deze meningen hebben? Juist van gelovigen zou je denken dat ze niet oordelen over anderen, omdat God uiteindelijk zal oordelen over die persoon. En toch zijn het elke keer weer gelovigen die het nodig vinden om mensen die wanhopig tot zelfmoord overgaan te bestempelen als egoïstisch en nu zelfs als moordenaars.

Zullen er egoïsten en moordenaars tussenzitten? Natuurlijk! Murder-suicides komen vaak genoeg voor en het zal ook vaak genoeg voorkomen dat iemand zelfmoord pleegt om onder schulden uit te komen die vervolgens verhaald worden op zijn familie. Moordenaars en egoïsten. Maar om iedereen die zelfmoord pleegt zo te behandelen? Schaam je diep.

quote:
En als je gelooft dat je eigen leven niet waardevol is dan geloof je ook niet dat het leven van een ander waardevol is.
Kromme vergelijking dat werkelijk nergens op slaat. Als ik kapot ga van de pijn en het leven niet meer zou zien zitten en er een einde aan zou maken, dan betekent dat niet dat ik al het leven op aarde ineens waardeloos vindt. Dat betekent alleen dat ik mijn eigen leven, hoe waardevol ik het ook vind, niet meer uit te houden vind. Of als ik niet kapot ga van fysieke pijn maar lijd aan mentale aandoeningen die niet te verhelpen zijn, ook dan doet dat niks af aan de waarde van de levens van anderen. Dat staat er volledig los van. Die opmerking is net zo idioot als: "ik vind m'n auto een barrel, dus ik vind alle auto's barrels." Wat ik van m'n auto vind zegt niks over wat ik van andermans auto's vind, en wat ik van mijn leven vind zegt dus ook niks over wat ik van andermans levens vind.

Het is wel erg makkelijk praten als je nooit in aanraking bent gekomen met mensen die dit meemaken. En dan nog het lef hebben om neer te kijken op die mensen vanuit je 'heilige' ivoren toren en ze te bestempelen als egoïstisch en moordenaars.. Open dat heilige boekje van je nog eens (en in jouw geval moet je er waarschijnlijk een laag stof van af blazen) en kijk eens wat de hoofdpersoon te vertellen heeft over mensen die zich oordelend uitlaten over anderen. Als God fan is van ironische humor is er een grote kans dat Hij jouw plaats in de hemel dan inwisselt voor iemand die geen andere uitweg meer zag dan de dood.

Helaas ga ik je met deze post niet overtuigen, want jouw soort verandert vaak pas van mening als ze het zelf of van dichtbij meemaken. Maar goed, dat wens ik niemand toe, zelfs jou niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door MrAero op 23-03-2018 03:33:58 ]
  vrijdag 23 maart 2018 @ 01:48:33 #73
224960 highender
Travellin' Light
pi_178026653
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 01:28 schreef MrAero het volgende:
Helaas ga ik je met deze post niet overtuigen, want jouw soort verandert vaak pas van mening als ze het zelf of van dichtbij meemaken. Maar goed, dat wens ik niemand toe, zelfs jou niet.
QFT, het narcisme straalt er van af.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 02:32:22 #74
224960 highender
Travellin' Light
pi_178026784
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 18:38 schreef Onnoman het volgende:
het leven is jou sowieso geschonken door je ouders
Onzin, jouw ouder hebben jou niet gevraagd of je wel of niet zou willen leven en uitgelegd wat dat leven dan inhoud. Een geschenk impliceert twee partijen en de vrijheid om het geschenk af te wijzen, daar is in dit geval geen sprake van, het leven wordt je opgedrongen. Je zou niets missen als je niet zou leven...
pi_178028773
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 19:58 schreef ludovico het volgende:
Ooit depressief geweest?
Dat niet specifiek (gerelateerd), maar heb wel een tijd stevig te maken gehad met de GGZ. Als ik nu terugkijk op die periode, zie ik een totaal ander persoon dan wie ik nu ben. En dat zegt m'n omgeving ook. Je herkent jezelf dan echt niet terug.
-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')