Het gaat om het (stalen?) boutje. Overigens zit ik pal aan de kust; zelfs RVS 304 oxideert hierquote:Op donderdag 22 maart 2018 14:32 schreef Gieliovd het volgende:
Wel gek overigens, gezien slotcilinders gebruikelijk van messing zijn en dus niet echt "rotten".
Slagschroevendraaier, zou ik het eerst proberen, die tik laat gelijk die schroef schrikken.quote:Op donderdag 22 maart 2018 12:50 schreef blomke het volgende:
Het is weer zover: probleem met het vervangen van het cilinderslot. De dwarsbout zit godsgruwelijk vast en ook herhaalde pogingen hebben 'm niet losgekregen, zie foto, twee boutkop van onderen.
[ afbeelding ]
Iemand tips om deze bout te verwijderen en/of cilinderslot fatsoenlijk te verwijderen???
Blijkbaar was dat het; ik heb een paar klappen op het cilinderslot gegeven en toen kwam ie een beetje los en was ie een beetje krom. Dus steeds halve slag draaien, cilinder klap aan de ene kant, bout halve slag verder, cilinder klap aan de andere kant etc. Toen de cilinder uitgeboord, i.d.d. messing.quote:Op donderdag 22 maart 2018 16:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Slagschroevendraaier, zou ik het eerst proberen, die tik laat gelijk die schroef schrikken.
Met tig apparaat m5 boutje eraan vloeien is ook nog een oplossing..quote:Op donderdag 22 maart 2018 15:58 schreef drahcir058 het volgende:
Het is ook niet zo vreemd dat RVS 304 oxideert. RVS 316 is minder gevoelig voor corrosie ten gevolge van chloriden en zuren. Je hebt hier nu niet veel aan aangezien het boutje er eerst uit zal moeten.
Ik zou het ook met een elastiek proberen en anders een met een schroefverwijder setje. Lukt dat niet, dan rest er maar één oplossing en dat is boren.
Bedankt voor de tip, helaas ben geen lasser. Overigens is het met enig gepast geweld al gelukt de oude te verwijderen en nieuwe draait.quote:Op dinsdag 27 maart 2018 22:40 schreef slangpie het volgende:
Met tig apparaat m5 boutje eraan vloeien is ook nog een oplossing..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |