ik heb weleens geprobeerd met kleuter te oefenen (met L nog niet die is ook pas nét zindelijk). Maar die wilde dat niet. Opeens kwam gewoon de dag dat ze zei "mama, dat kan ik zelf wel hoor!" en dat ging ook eigenlijk meteen goed.quote:Op donderdag 5 april 2018 22:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Peuter drama voorkomenWeet je wel waar hij verloren is Kwak?
Awaygeen leuk uitje. Ging het thuis verder wel ok?
F slaapt nu al 2 weken zonder luier ‘s nachtsOp 1 ongelukje na gaat het goed, hij is er zo trots op
Nu nog zelf leren aan en uitkleden en z’n billen afvegen. Hoe ging dat bij jullie (bijna)kleuters, pikken ze dat vanzelf op of heb je echt geoefend?
quote:Op donderdag 5 april 2018 22:28 schreef kwakz0r het volgende:
Haas.is.kwijt.
Ik herhaal:
Haas.is.kwijt.
Alarmfase drie had ik verwacht, maar haas woont nu bij de conducteur, en dat is wel jammer maar de voorheen gehate identieke tweelingbroer (nieuwe haas, a.k.a niethaas) is geaccepteerd voor de nacht *phew*
Annie trekt altijd alles zelf aan, dat ging zo ongemerkt. Achterstevoren binnenstebuiten en dan mag ik ‘t weer goeddoen als ze is uitgetierd dat ‘deze kleren het niet doen’quote:Op donderdag 5 april 2018 22:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Peuter drama voorkomenWeet je wel waar hij verloren is Kwak?
Awaygeen leuk uitje. Ging het thuis verder wel ok?
F slaapt nu al 2 weken zonder luier ‘s nachtsOp 1 ongelukje na gaat het goed, hij is er zo trots op
Nu nog zelf leren aan en uitkleden en z’n billen afvegen. Hoe ging dat bij jullie (bijna)kleuters, pikken ze dat vanzelf op of heb je echt geoefend?
Monkeytown op een zaterdag, uitdaging hoor! Heb het 1 x gedaan, nooit meer. En al die onopgevoede kinderen helpen dan niet echt mee. Ik sta er soms van te kijken hoe sommige kids tegen andere kids doen. Doordeweeks is het altijd aardig te doen.quote:Op vrijdag 6 april 2018 14:52 schreef kwakz0r het volgende:
Oh nice Crump!
Wij zijn Melba aan t uilaten bij Monkey Town momenteel, groter plezier kun je m niet doen maar man man man wat een oorlog om hier te komen. 3,5 boks!
Het was vrijdag hèquote:Op zaterdag 7 april 2018 09:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Monkeytown op een zaterdag, uitdaging hoor! Heb het 1 x gedaan, nooit meer. En al die onopgevoede kinderen helpen dan niet echt mee. Ik sta er soms van te kijken hoe sommige kids tegen andere kids doen. Doordeweeks is het altijd aardig te doen.
Aah gos. Wij hebben met N. een paar weken geleden hetzelfde gehad en haar adertjes waren nog zo piepklein dat er drie keer geprikt moest worden voor het raak was. Ze was zo stoer, maar moest de tweede en derde keer wel vreselijk huilen, net als ik inwendig.quote:Op zaterdag 7 april 2018 07:10 schreef snoenk het volgende:
Kwak wat goed dat M ook ging slapen met niethaas.
En ik ben zo trots op mijn meisjeWe moesten bloed prikken omdat ze al weken klaagt over moe zijn en ze steeds witter en lusteloos werd. En ze heeft het zo goed gedaan, geen kik gegeven en goed meegewerkt. Ik vond het erger dan O.
Achossie. Niethaasquote:Op donderdag 5 april 2018 22:28 schreef kwakz0r het volgende:
Haas.is.kwijt.
Ik herhaal:
Haas.is.kwijt.
Alarmfase drie had ik verwacht, maar haas woont nu bij de conducteur, en dat is wel jammer maar de voorheen gehate identieke tweelingbroer (nieuwe haas, a.k.a niethaas) is geaccepteerd voor de nacht *phew*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Gefeliciteerd met J! Wat een heerlijke dag had hij zegquote:Op zondag 8 april 2018 22:05 schreef Hupje het volgende:
Leuk om weer over je tweetal te horen, Razz!
Hihi, die modder-S!
We vierden vandaag J's derde verjaardag. Hij heeft genoten, de eerste keer écht bewust jarig, met voorpret en al. En het weer was natuurlijk ook echt een cadeautje
gefeliciteerd!quote:Op maandag 9 april 2018 09:45 schreef Hupje het volgende:
Vandaag is J echt jarig. Hij deed de deur open van zijn slaapkamer met de mededeling: ik ga aan papa vertellen dat ik 3 ben!![]()
Twist: wat Franny zegt, veel voordoen en uitleggen hoe iets aan te pakken, zo doe ik het met kleuters die niet durven bij de gymles in ieder geval. En hulp afbouwen.
Ze is voor driewielers al te groot... Ja herkenbaar, die hernia. Ik kruip zowat op de grond om haar voeten rond te laten draaien en zo te leren trappenquote:Op maandag 9 april 2018 10:29 schreef watmoetikkiezen het volgende:
L kon al trappen op een driewieler. Overbuurjongetje heeft t geleerd doordat ie mee wilde fietsen met L. Dat lukte in eerste instantie niet. Dus zijn moeder heeft toen de trappers rondgedraaid en daarbij uitgelegd dat hij moest trappen. Na een tijdje had ie t door (en zij ongeveer een hernia, zag er zeer onhandig uit iig dat meelopen, beetje duwen en gebukt die trappers draaien).
ik zou idd gewoon nog even wachten en anders eerst op een skelter/driewieler oid bij de kinderboerderij?
De wobbel heeft geholpen. Linker en dan rechter been na elkaar duwen om er beweging in te krijgen.quote:Op maandag 9 april 2018 10:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Gefeliciteerd Hupje!
Ik moest weer grinniken om Razz. Als jij ooit een boek uitbrengt, ik koop 'm meteen![]()
Even een vraagje, hoe leerden jullie jullie kind fietsen en dan voornamelijk het trappen? Ik heb het nu een paar keer geprobeerd om met Nora te fietsen, maar ik krijg het fenomeen trappen er echt niet in. Nora lijkt het fietsen ook niet leuk te vinden dus dat speelt ook niet echt mee denk ik. Ik laat het gewoon voor een tijdje zo, ik ga het niet pushen. Maar ik vroeg me af hoe het bij jullie kinderen ging?
Wobbel? Als ik google, kom ik bij een wobbelboard? Bedoel je dat?quote:Op maandag 9 april 2018 11:04 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
De wobbel heeft geholpen. Linker en dan rechter been na elkaar duwen om er beweging in te krijgen.
Ik heb geoefend door aan te geven wanneer hij moest duwen op trappers. Hij had een driewieler waar hij met net 2 jaar al op kon trappen. Nu zijn zijn beentjes met dik 2,5 jaar zo gegroeid dat hij op zijn tractor ook al weg kan trappen. Als ze net te klein zijn (voor hoogte zadel - trappers) is het super lastig.
Ja, een kromme plank zeg maarquote:Op maandag 9 april 2018 11:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wobbel? Als ik google, kom ik bij een wobbelboard? Bedoel je dat?
Naja, het komt inderdaad vanzelf wel. Geen haast
Heeft S. al best lang, juist omdat ik het zo heerlijk vind staanquote:Op vrijdag 13 april 2018 09:00 schreef lunapuella het volgende:
Ketel kreeg vandaag voor het eerst een hemdje en boxer aan ipv een romper. Wat is hij dan groot ineens, waar is mijn baby.
Wij hebben rompers van de hm geloof ik in 98 die erg ruim vallen. En de singlet-rompers van de hema vallen ook ruim (die saaie witte katoenen, in 98-104). Die passen O nog prima (heeft nu 110)quote:Op vrijdag 13 april 2018 10:36 schreef lunapuella het volgende:
Hij heeft nog nul interesse in zindelijkheid en als het aan mij had gelegen had hij nog even rompers mogen dragen (zo'n hemd kruipt toch best op). Maar hij gaat nu naar maat 110/116, en dan kan je rompers alleen nog in medische speciaalzaken kopen voor 11 euro per stuk, en dat gaat me echt te furrr.
Gelukkig hebben zijn hemdjes graafmachines en haaien, dus zelf is hij er erg enthousiast over.
oh, dat ligt dus niet aan mijquote:Op vrijdag 13 april 2018 12:40 schreef BlueEyes het volgende:
Als je hemden koopt is mijn tip koop ze way too big.
F hier loopt in boxershorts maat 8692 of 98-104en hemden maat 122-128
Zijn gewone kledingmaat is 110-116
Maar niks vervelenders dan een hemd die onder je oksels hangt
jouw V is ook wel iets anders gebouwd dan mijn mauwquote:Op vrijdag 13 april 2018 12:55 schreef AwayTL het volgende:
Serieus? Ik heb het tegenovergestelde. V loopt nog in hemden maat 104 en onderbroeken maat 92. Hij deelt ze met Frans. Die heeft dus ook in onderbroeken een maat kleiner.
misschien valt meisjesondergoed ook wel skinny danquote:Op vrijdag 13 april 2018 13:09 schreef AwayTL het volgende:
V wel. Franske is aan de kleine kant, maar redelijk in verhouding volgensmij.
Man heeft gisteren ook broekjes met dino's gekocht, dus ik verwacht zulke taferelen hier ook snel.quote:Op vrijdag 13 april 2018 13:46 schreef silliegirl het volgende:
Die van mij draagt ook onderbroeken en hemdjes. En sindsdien trekt ‘ie continue zn broek uit, want onderbroeken met visjes wil je natuurlijk bekijken!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De juf zei dat hij al goed mee deed met alles en in de kring al wat durfde te zeggenZo leuk! Volgende week mag ie weer
![]()
kinderkleding is gewoon raar. Mauw is helemaal niet smal, de onderbroeken van Hema zitten véél te strak en de broeken van de Hema in dezelfde maat vallen van dr bips. Hoe dan?quote:Op vrijdag 13 april 2018 15:06 schreef Franny_G het volgende:
Mijn dunne/smalle kleuter past die Hema broekjes juist precies, maar die hemdjes vallen inderdaad kort, die kun je beter een maat groter kopen.
Mnooooquote:Op vrijdag 13 april 2018 17:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oohhh fazz, daar gaat ie!
Gek man, ik herinner me nog als de dag van gisteren dat jij was bevallen. Met je fluxus. En nu gaat ie naar school![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |