abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177870703
Originele OP van CarbonC :{

quote:
Bijna 45 procent van de Nederlanders vindt dat de overheid met regels moet komen voor het stoken van hout in een woonwijk. Houtrook uit de kachel of de haard zorgt bij een op de vijf mensen voor overlast. In de meeste grote gemeenten is dit een thema bij de verkiezingen.

Gezellig de kachel of haard aan als het kouder wordt. Steeds meer mensen doen dat. Inmiddels staat in ongeveer 26 procent van de Nederlandse huishoudens een haard of kachel, blijkt uit een enquête van DVJ Insights in opdracht van RTL Nieuws.

Ruim 20 procent zegt elke dag te stoken. Ruim 38 procent van de stokers is wel bereid te stoppen als iemand anders er last van heeft.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)banden-worden-gelegd

Wijsheid om er nog eentje aan te schaffen? Of heb ik dan op kort termijn een vuurloze openhaard? Ik wil gewoon savonds met vuur kunnen spelen.

Is ook altijd wat te zijken!
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177870834
Te zijken :) valt er altijd iets.

Het topic is de richting opgegaan naar de kwestie:

Hebben wij een natuurlijk recht om de luchtkwaliteit in de woonwijk te degraderen wegens onze gezelligheid? Want dat het dat doet is aantoonbaar en zeker.

Graag zou ik het willen hebben over "externaliteiten" van het gedrag. Van anderen ziet men die altijd maar van zichzelf nooit. Kunnen wij leven met de toch wel schadelijke effecten van ons gezellige stookgedrag? Voor uzelf en uw gezin gezellig maar voor anderen vaak een hel. Game on.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Externaliteit

Bij negatieve externaliteiten gaat het om handelingen waarbij de betreffende consument of producent andere actoren, de omgeving of de maatschappij schade toebrengt zonder dat hij die hoeft te vergoeden. De maatschappelijke kosten van zijn handelingen zijn hoger dan de private kosten; dat zijn de kosten die hij zelf calculeert.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177870938
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:41 schreef Bart2002 het volgende:
Originele OP van CarbonC :{

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)banden-worden-gelegd

Wijsheid om er nog eentje aan te schaffen? Of heb ik dan op kort termijn een vuurloze openhaard? Ik wil gewoon savonds met vuur kunnen spelen.

Is ook altijd wat te zijken!
Ik geef je aan bij een spellingnazi als je met vuur gaat spelen.

Houtkachel is prima in een boerderij zonder naaste buren waar niemand, behalve de houtstokers zelf, gezondheidsschade oplopen door de bijbehorende luchtvervuiling. In woonwijken en in de stad moet je juist daarom een houtkachel niet langer willen. Zeker omdat veel mensen nu een houtkachel nemen om op de kosten van gas te besparen en niet om deze eens een paar keer paar jaar te laten branden voor de gezelligheid.
pi_177870973
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:51 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik geef je aan bij een spellingnazi als je met vuur gaat spelen.

Houtkachel is prima in een boerderij zonder naaste buren waar niemand, behalve de houtstokers zelf, gezondheidsschade oplopen door de bijbehorende luchtvervuiling. In woonwijken en in de stad moet je juist daarom een houtkachel niet langer willen. Zeker omdat veel mensen nu een houtkachel nemen om op de kosten van gas te besparen en niet om deze eens een paar keer paar jaar te laten branden voor de gezelligheid.
Helemaal mee eens. En dat "zijken" was onderdeel van de originele OP. Ik ben faliekant tegenstander van deze helsche old-skool verbrandingsapparaten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177871020
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:41 schreef Bart2002 het volgende:
Originele OP van CarbonC :{

[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)banden-worden-gelegd

Wijsheid om er nog eentje aan te schaffen? Of heb ik dan op kort termijn een vuurloze openhaard? Ik wil gewoon savonds met vuur kunnen spelen.

Is ook altijd wat te zijken!
De warmte en het licht van de open haard trekken wel lelijke vogels en ander lelijk vliegend ongedierte aan. Dan moet je ook nooit gaan klagen dat je zoveel lelijke dingen ziet vliegen.
pi_177871038
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. En dat "zijken" was onderdeel van de originele OP. Ik ben faliekant tegenstander van deze helsche old-skool verbrandingsapparaten.
Aha. :P

Ik vind overigens ook dat de overheid haar verantwoordelijkheid moet nemen voor de volksgezondheid. De schadelijke gevolgen van houtrook zijn bekend, dus niet meer jarenlang wachten met het nemen van maatregelen.
pi_177871057
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:55 schreef torentje het volgende:

[..]

De warmte en het licht van de open haard trekken wel lelijke vogels en ander lelijk vliegend ongedierte aan. Dan moet je ook nooit gaan klagen dat je zoveel lelijke dingen ziet vliegen.
Dan is dat ook maar weer even gezegd. Ze zijn niet altijd lelijk overigens, dat vliegend gebroed.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177871101
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:56 schreef rutger05 het volgende:
Aha.
Zie #2. Dat lijkt me de juiste discussie. Men vindt het reuzegezellig maar dat is mede doordat men de gevolgen van het gezellige stookgedrag opzettelijk verdringt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177871337
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:46 schreef Bart2002 het volgende:
Te zijken :) valt er altijd iets.

Het topic is de richting opgegaan naar de kwestie:

Hebben wij een natuurlijk recht om de luchtkwaliteit in de woonwijk te degraderen wegens onze gezelligheid? Want dat het dat doet is aantoonbaar en zeker.

Graag zou ik het willen hebben over "externaliteiten" van het gedrag. Van anderen ziet men die altijd maar van zichzelf nooit. Kunnen wij leven met de toch wel schadelijke effecten van ons gezellige stookgedrag? Voor uzelf en uw gezin gezellig maar voor anderen vaak een hel. Game on.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Externaliteit

Bij negatieve externaliteiten gaat het om handelingen waarbij de betreffende consument of producent andere actoren, de omgeving of de maatschappij schade toebrengt zonder dat hij die hoeft te vergoeden. De maatschappelijke kosten van zijn handelingen zijn hoger dan de private kosten; dat zijn de kosten die hij zelf calculeert.
Heeft u economie gestudeerd?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177871515
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 21:08 schreef ludovico het volgende:

[..]

Heeft u economie gestudeerd?
Ik ben wel een beetje een hobbyeconoom. Heb er verder geen hoge pet van op. Zeker niet van de voorspellende waarde. Maar ik vind externaliteiten een krachtig wapen in de discussie. Het gaat daar volgens mij om 2 redenen nooit over (terwijl het de crux is van dit soort "discussies"): 1. men heeft er geen gevoel voor en geen verstand van. 2. men voelt wel aan dat die bestaan maar wil er niets van weten omdat men het recht op bepaald gedrag hoger aanslaat dan de nadelige gevolgen voor anderen. Zo rolt de mens. Discussies gaan altijd en overal over hetzelfde waar het bespreken van de onderliggende machinaties altijd vermeden wordt.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177871821
Niet gewoon plastic stoken :')
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 16 maart 2018 @ 21:41:33 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177872004
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 21:31 schreef spiritusbus het volgende:
Niet gewoon plastic stoken :')
Er zijn dus best wat mensen die van alles wegstoken. Geïmpregneerd hout, plastic, noem maar op.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177872034
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 21:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik ben wel een beetje een hobbyeconoom. Heb er verder geen hoge pet van op. Zeker niet van de voorspellende waarde. Maar ik vind externaliteiten een krachtig wapen in de discussie. Het gaat daar volgens mij om 2 redenen nooit over (terwijl het de crux is van dit soort "discussies"): 1. men heeft er geen gevoel voor en geen verstand van. 2. men voelt wel aan dat die bestaan maar wil er niets van weten omdat men het recht op bepaald gedrag hoger aanslaat dan de nadelige gevolgen voor anderen. Zo rolt de mens. Discussies gaan altijd en overal over hetzelfde waar het bespreken van de onderliggende machinaties altijd vermeden wordt.
Mja tis mij wel duidelijk dat bedrijven rekening houden met kosten en dat externaliteiten beprijzen dus wat doet met het gedrag van bedrijven en je kunt ook berekenen dat de totale toegevoegde waarde hoger is op het moment dat je niet produceert op het moment dat de totale kosten eigenlijk hoger zijn (maar die niet door jezelf gedragen worden dus je door blijft produceren..) ja dat is de theorie achter externaliteiten...

Maareh, macro economisch ala cpb geloof ik ook niet in economie. Of in ieder geval... De uitkomsten moet je met een flinke korrel zout nemen.

Maareh, als je makkelijk bepaalt slecht gedrag makkelijk kunt ontwijken vinden we het moreel ook eerlijk dat dat ook wordt gedaan... Dan maken de absolute externe kosten al minder uit. Alsof we ook waarde hechten aan normaal fatsoenlijk gedrag zegmaar ;) als je hem vat..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177872319
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:57 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dan is dat ook maar weer even gezegd. Ze zijn niet altijd lelijk overigens, dat vliegend gebroed.
Maar die lelijke vogels en ander lelijk vliegend ongedierte schijt wel alles onder.
pi_177874746
Straks mag je ook niet meer je frituurtje op je balkon zetten man man man man man man man man. Zielige wereld, bah.
U MAD?
pi_177881191
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 00:19 schreef de_boswachter het volgende:
Straks mag je ook niet meer je frituurtje op je balkon zetten man man man man man man man man. Zielige wereld, bah.
Lastig is het rekening houden met andere mensen toch.... :r Ik heb er zelf ook last van. Men moet wel rekening houden met mij maar als iemand anders klaagt dan doe ik het niet... Groot gelijk heb je
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_177881467
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 13:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Lastig is het rekening houden met andere mensen toch.... :r Ik heb er zelf ook last van. Men moet wel rekening houden met mij maar als iemand anders klaagt dan doe ik het niet... Groot gelijk heb je
Alles moet maar verboden worden. Elke jan pipo de clown met een mening zinspeelt op verboden van allerlei futiliteiten. Hebben ze het ene nog niet afgeschaft dan begint men al te kankeren over wat anders.
U MAD?
  zaterdag 17 maart 2018 @ 13:52:49 #18
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_177881898
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 00:19 schreef de_boswachter het volgende:
Straks mag je ook niet meer je frituurtje op je balkon zetten man man man man man man man man. Zielige wereld, bah.
Viesdikke pauper.
pi_177882666
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 13:24 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Alles moet maar verboden worden. Elke jan pipo de clown met een mening zinspeelt op verboden van allerlei futiliteiten. Hebben ze het ene nog niet afgeschaft dan begint men al te kankeren over wat anders.
Je zou maar eens in een samenleving leven.... Mij niet gezien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_177882825
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 13:24 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Alles moet maar verboden worden. Elke jan pipo de clown met een mening zinspeelt op verboden van allerlei futiliteiten. Hebben ze het ene nog niet afgeschaft dan begint men al te kankeren over wat anders.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 18:32:30 #21
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177888619
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Als de roverheid het gas niet zo duur maakte met alle accijnsen en belastingen was er niets aan de hand geweest
Natuurlijk, Piet. Het is de schuld van de overheid..... *zucht* :|W
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 17 maart 2018 @ 18:37:51 #22
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177888715
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 20:30 schreef Bart2002 het volgende:

Ik vind wel dat je de strijd om je punt te maken altijd goed en hardnekkig voert. ^O^

Het niet noodzakelijk verbranden van hout en overig afval (want dat doet men..) is een typisch geval van "lekker doen wat je zelf wilt, gezellig", van de externaliteiten niet wilt weten en die gratis en voor niets aan de gemeenschap schenkt. Daarom zijn de reacties zo fel: stiekem weet men dat best maar men vindt dat men het recht heeft om dat te doen. We vinden het van anderen wel lastig maar van onszelf nooit. :) Mensen hebben in het algemeen toch een heel slecht gevoel voor de externaliteiten van hun gedrag. Terwijl die voor de rest van ons juist zo belangrijk zijn.
Dank. :)

Denk dat het ook wel een beetje Hollands is. Heb de indruk dat men in andere landen iets meer heeft van 'ik vind het niet leuk, maar het is zo afgesproken'. En Hollanders hebben toch meer een 'dat bepaal ik zelf wel'-mentaliteit. Die toch regelmatig tot een egoistische en asociale mentaliteit uitgroeit. Maar dat mag je al helemaal niet zeggen, want dan krijg je dictator, of nazi, of vergelijkbare scheldwoorden naar je hoofd geslingerd.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 17 maart 2018 @ 18:40:11 #23
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177888757
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 00:19 schreef de_boswachter het volgende:
Straks mag je ook niet meer je frituurtje op je balkon zetten man man man man man man man man. Zielige wereld, bah.
Er ziet niets anders meer op. Als ik jou was, zou ik van datzelfde balkon afspringen. Want dan heeft het leven toch echt geen zin meer.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177888829
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Natuurlijk, Piet. Het is de schuld van de overheid..... *zucht* :|W
Er zit wel een kern van waarheid in. Dat gas was heel mooi geweest om tegen kostprijs te gebruiken in Nederland. Helaas leveren wij het aan de Italianen wegens koude oorlogsspelletjes voor 1/10 van de prijs die wij betalen. En de Italianen schijnen de rekening niet of zeer slecht te betalen. Als de toenmalige powers that be er prudent mee waren omgegaan waren er nu geen aardbevingen. Dat was een bodemschat van formaat toen waar zeer onzorgvuldig mee omgegaan is. Men dacht toen dat er enkel nog kernenergie nodig was op korte termijn. Dus werd al dat gas niet op waarde geschat toen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177888873
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 18:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
En Hollanders hebben toch meer een 'dat bepaal ik zelf wel'-mentaliteit. Die toch regelmatig tot een egoistische en asociale mentaliteit uitgroeit.
Dat is natuurlijk een waarheid als een Koe. Dat mag gezegd en stiekem weet de Hollander dat ook wel van zichzelf.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 18:45:30 #26
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177888893
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 18:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Er zit wel een kern van waarheid in. Dat gas was heel mooi geweest om tegen kostprijs te gebruiken in Nederland. Helaas leveren wij het aan de Italianen wegens koude oorlogsspelletjes voor 1/10 van de prijs die wij betalen. En de Italianen schijnen de rekening niet of zeer slecht te betalen. Als de toenmalige powers that be er prudent mee waren omgegaan waren er nu geen aardbevingen. Dat was een bodemschat van formaat toen waar zeer onzorgvuldig mee omgegaan is. Men dacht toen dat er enkel nog kernenergie nodig was op korte termijn. Dus werd al dat gas niet op waarde geschat toen.
Dat is natuurlijk zo, maar vind het wel een stap te ver gaan om te roepen dat je een open haard hebt, omdat je het gas niet kun betalen. Sterker nog, als je het hout niet zelf in je tuin verbouwt, kan het nog wel eens duurder zijn, ook.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177889118
Godomme net 7 kuub hout opgespaard, komen ze hiermee :')

Gelukkig heb ik de houtkachel in mn uitbouw, zouden ze niet zo snel achter moeten kunnen komen.
pi_177889147
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 21:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Er zijn dus best wat mensen die van alles wegstoken. Geïmpregneerd hout, plastic, noem maar op.
Autobanden (geen grapje).
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zaterdag 17 maart 2018 @ 23:02:03 #29
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177895882
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 18:53 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Autobanden (geen grapje).
Kan niet zeggen dat het me doet verbazen. Afgewerkte olie is ook zo'n mooie
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 20 maart 2018 @ 15:51:25 #30
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_177959109
Wat zijn we toch een afschuwelijk burgerlijk land.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  dinsdag 20 maart 2018 @ 15:55:41 #31
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_177959219
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 13:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Lastig is het rekening houden met andere mensen toch.... :r Ik heb er zelf ook last van. Men moet wel rekening houden met mij maar als iemand anders klaagt dan doe ik het niet... Groot gelijk heb je
Ik denk dat mensen eens wat minder lange tenen moeten hebben en moeten waarderen wat ze hebben. Die extreme kneuterige regelende organisatiezucht in dit land is verschrikkelijk en maakt het land er echt niet beter op.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_177965746
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 15:55 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen eens wat minder lange tenen moeten hebben en moeten waarderen wat ze hebben. Die extreme kneuterige regelende organisatiezucht in dit land is verschrikkelijk en maakt het land er echt niet beter op.
rekening houden gaat natuurlijk beiden kanten op :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 20 maart 2018 @ 21:47:03 #33
3542 Gia
User under construction
pi_177969556
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 21:55 schreef torentje het volgende:

Maar die lelijke vogels en ander lelijk vliegend ongedierte schijt wel alles onder.
Je mag niks meer, geloof ik.

Wij gaan een zo'n natuurlijk mogelijke tuin maken, met insectenplanten, vogelvriendelijke planten. Vijver waar kikkers en zo het naar de zin hebben en ga zo maar door. Hier vliegen honderden vogels over en 's avonds ook vleermuisjes.

En we willen ook een ruimte waar wij heerlijk kunnen genieten van de weber en/of een vuurkorf.

Mensen die zeiken over vogelpoep op het terras moeten maar in een flat gaan wonen met een inpandig balkon.
pi_177976131
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 21:47 schreef Gia het volgende:

[..]

Je mag niks meer, geloof ik.

Wij gaan een zo'n natuurlijk mogelijke tuin maken, met insectenplanten, vogelvriendelijke planten. Vijver waar kikkers en zo het naar de zin hebben en ga zo maar door. Hier vliegen honderden vogels over en 's avonds ook vleermuisjes.

En we willen ook een ruimte waar wij heerlijk kunnen genieten van de weber en/of een vuurkorf.

Mensen die zeiken over vogelpoep op het terras moeten maar in een flat gaan wonen met een inpandig balkon.
Als jij ziek wil worden van de poep van overvliegende domme lelijke vogels, moet jij dat zelf weten. Hoop dat mensen zoals jou ooit flink wat poep van die overvliegende domme lelijke vogels op het hoofd of in de mond krijgt. Als dat soort mensen dan eens ziek van de poep van overvliegende domme lelijke vogels zijn, ga ik wel overal verkondigen dat men zieken mag slachten, aangezien de zieken iedereen ziek willen hebben. Lijkt jou dat wat?
pi_177976981
Bijna BBQ seizoen :Y) *O* *O* :Y)

Of mag dat niet meer ? :?
pi_177978598
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 15:55 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Ik denk dat mensen eens wat minder lange tenen moeten hebben en moeten waarderen wat ze hebben. Die extreme kneuterige regelende organisatiezucht in dit land is verschrikkelijk en maakt het land er echt niet beter op.
Helemaal mee eens. Ik word het inmiddels zelfs zo moe dat ik serieus aan emigratie ga denken. Dit land bestaat straks alleen nog uit CO2 neutrale Vinex woningen.
  woensdag 21 maart 2018 @ 11:38:35 #37
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_177980219
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 06:25 schreef torentje het volgende:

[..]

Als jij ziek wil worden van de poep van overvliegende domme lelijke vogels, moet jij dat zelf weten. Hoop dat mensen zoals jou ooit flink wat poep van die overvliegende domme lelijke vogels op het hoofd of in de mond krijgt. Als dat soort mensen dan eens ziek van de poep van overvliegende domme lelijke vogels zijn, ga ik wel overal verkondigen dat men zieken mag slachten, aangezien de zieken iedereen ziek willen hebben. Lijkt jou dat wat?
Huh, wat ben jij allemaal aan het raaskallen dan. Gaat alles wel goed met je?

Van vogelpoep word je niet ziek, maar wat die vogels nou weer met kachels te maken hebben ontgaat me volledig.
Huilen dan.
  woensdag 21 maart 2018 @ 11:44:07 #38
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177980338
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 18:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dank. :)

Denk dat het ook wel een beetje Hollands is. Heb de indruk dat men in andere landen iets meer heeft van 'ik vind het niet leuk, maar het is zo afgesproken'. En Hollanders hebben toch meer een 'dat bepaal ik zelf wel'-mentaliteit. Die toch regelmatig tot een egoistische en asociale mentaliteit uitgroeit. Maar dat mag je al helemaal niet zeggen, want dan krijg je dictator, of nazi, of vergelijkbare scheldwoorden naar je hoofd geslingerd.
Dat eeuwige calimero gedrag is beter wil je zeggen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 24 maart 2018 @ 16:49:38 #39
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_178059276
quote:
10s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:44 schreef Fir3fly het volgende:

Dat eeuwige calimero gedrag is beter wil je zeggen.
Weet niet wat je met Calimero-gedrag bedoelt, maar jij vindt de 'dat bepaal ik zelf wel en de rest kan de finketering krijgen'-houding wel ok, begrijp ik?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_178059344
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 16:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Weet niet wat je met Calimero-gedrag bedoelt, maar jij vindt de 'dat bepaal ik zelf wel en de rest kan de finketering krijgen'-houding wel ok, begrijp ik?
De man is niet helemaal goed in de bovenkamer. Zoekt immer het conflict. Een soort Willibrord Frequin van het forum. Waarom schrijf je dat? Nou, NOU? Vindt je dat normaal? En in 99,9% van de gevallen een one-liner. Kansloos om met hem te "communiceren".
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 16:59:51 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178059485
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 16:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De man is niet helemaal goed in de bovenkamer. Zoekt immer het conflict. Een soort Willibrord Frequin van het forum. Waarom schrijf je dat? Nou, NOU? Vindt je dat normaal? En in 99,9% van de gevallen een one-liner. Kansloos om met hem te "communiceren".
Moet een feest van herkenning voor jou zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178059506
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Moet een feest van herkenning voor jou zijn.
Ik gebruikte dan Willibrord als voorbeeld maar moest eigenlijk denken aan jou Pierre. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 24 maart 2018 @ 17:05:00 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_178059584
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 17:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik gebruikte dan Willibrord als voorbeeld maar moest eigenlijk denken aan jou Pierre. :)
Geen sterk antwoord, maar naar verwachting voor jou
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_178060615
Hout stoken is prima, mits alle rook uit de schoorsteen wordt opgevangen en weer teruggeleid in de woning van de houtstoker.
pi_178060939
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 18:03 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Hout stoken is prima, mits alle rook uit de schoorsteen wordt opgevangen en weer teruggeleid in de woning van de houtstoker.
Doe jij dat ook met de ‘rook’ van je CV ketel? En met de gassen uit de uitlaat van je auto/stadsbus of dieseltrein?
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')