Die diagnose kan ze helemaal niet maken op basis van wat hear-say.quote:Toen ik haar mijn verhaal vertelde schrok ze zich rot, zij beschreef de vriendin van mijn broertje als borderliner en hoogstwaarschijnlijk gevaarlijk omdat zij er niks aan doet.
Bij elkaar vanaf hun 14e?quote:
zij is zelf al bij psychologen geweest en alle symptomen komen over een en mijn broertje heb laten blijken dat dat inderdaad waar is. Dit heb ik de psycholoog zelf ook verteld vandaar haar diagnose.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Die diagnose kan ze helemaal niet maken op basis van wat hear-say.
zie mijn bericht hieronderquote:Op donderdag 15 maart 2018 12:16 schreef Sugardaddy16 het volgende:
[..]
Bij elkaar vanaf hun 14e?
Tja pubers zijn nu eenmaal vervelende rotte wezens.
Hoe weet je dat ze borderline heeft? Zelf diagnose ofzo?
Nee maar als zij wel mee op vakantie mag en verwacht dat zij hier alles krijg kunnen mijn ouders ook best een fatsoenlijke dankjewel of een normaal cadeau voor hun verjaardag krijgen vind je niet?quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:16 schreef Sugardaddy16 het volgende:
[..]
En je verwacht van een 18 jarige dat zij geld aan jullie gezin gaat spenderen?
Klinkt meer alsof je haar gewoon niet uit kan staan.
Vreemd dat jij als schoonzusje met haar psycholoog praat.quote:
dat denk ik niet. het is heel onbeschoft om je in de familie te op dringen maar niet eens af en toe zelf betaalt.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:16 schreef Sugardaddy16 het volgende:
[..]
En je verwacht van een 18 jarige dat zij geld aan jullie gezin gaat spenderen?
Klinkt meer alsof je haar gewoon niet uit kan staan.
Ik praat niet meer haar psycholoog.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:19 schreef Sugardaddy16 het volgende:
[..]
Vreemd dat jij als schoonzusje met haar psycholoog praat.
Waarom vraag je daar niet even aan hoe je ermee om moet gaan?
Ja dankjewel dat je de situatie begrijptquote:Op donderdag 15 maart 2018 12:19 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
dat denk ik niet. het is heel onbeschoft om je in de familie te op dringen maar niet eens af en toe zelf betaalt.
daar heb je helemaal gelijk in. ik denk eerlijk gezegd dat je broer het moet uitmaken met haar. de problemen die zij heeft zullen voorlopig niet verbeteren ben ik bang.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:18 schreef Lisaax het volgende:
[..]
Nee maar als zij wel mee op vakantie mag en verwacht dat zij hier alles krijg kunnen mijn ouders ook best een fatsoenlijke dankjewel of een normaal cadeau voor hun verjaardag krijgen vind je niet?
Ik ben niet de enige die hier mee zit. Het gezin zalf gaat er aan onder door.
Nee waarom? Ze nemen haar toch zelf mee?quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:18 schreef Lisaax het volgende:
[..]
Nee maar als zij wel mee op vakantie mag en verwacht dat zij hier alles krijg kunnen mijn ouders ook best een fatsoenlijke dankjewel of een normaal cadeau voor hun verjaardag krijgen vind je niet?
Ik ben niet de enige die hier mee zit. Het gezin zalf gaat er aan onder door.
Hey dankjewel voor je reactie alleen optie 1 en 3 heb ik al geprobeerd.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:21 schreef Metalfrost het volgende:
Een aantal opties:
1. Ga een goed gesprek aan met je broertje als zij er niet is en zeg daarin of het niet beter is om het uit te maken met die vriendin. Als dit lukt, verzamel dan je hele familie op het moment dat je broertje het thuis tegen haar wilt zeggen, en sta één als familie. Dan ziet die vriendin ook dat ze geen poot meer heeft om op te staan om haar weg te kunnen banen in de relatie, om vervolgens haar biezen te pakken en hem te verlaten.
2. Schakel een maatschappelijk werker in om de situatie in te kunnen schatten en ga met deze persoon opmaken wat de juist stappen kunnen zijn om met deze situatie om te gaan.
3. Misschien het meest stomme idee, maar ga met vriendin praten waarom ze dit doet.
Nee daar ben ik dus ook bang voor, en in die 4 jaar is het al van kwaad tot erger geworden dus ik zie het niet positief in voor de toekomst...quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:21 schreef Samuel24 het volgende:
[..]
daar heb je helemaal gelijk in. ik denk eerlijk gezegd dat je broer het moet uitmaken met haar. de problemen die zij heeft zullen voorlopig niet verbeteren ben ik bang.
Ja klopt maar omdat zij 24/7 bij hem is denkt hij niet meer voorzichzelf. Hij groeit niet, hij is afhankelijk van haar in alles.quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:25 schreef MrAero het volgende:
Hij is oud genoeg om z'n eigen keuzes te maken. Als je daar iets probeert te forceren zal je hem alleen maar verder wegduwen. Je kan niet meer doen dan hopen dat hij bij zinnen komt.
Hoe oud ben jij? Dat je ouders ervoor kiezen om haar bij jullie te laten eten en slapen betekent niet dat jij daar ook voor moet kiezen. Ga lekker op jezelf wonen, dan ben je af van al dat gezeur. Nouja, je bent er niet helemaal van af, maar je hebt het niet 24/7 om je heen. Dan kan je er veel beter en makkelijker omgaan op de dagen dat je wel samen bent met je familie, met kerst of verjaardagen of vakantie, etc.
En koop gewoon niks voor haar op d'r verjaardag of met kerst. Klinkt kinderachtig, maar als je het wel blijft doen denkt zij dat er geen probleem is met haar manier van doen. Als je ouders dat wel blijven doen en haar wel gratis mee laten gaan op vakantie, dan is dat hun probleem, niet die van jou.
Ja precies dit beschrijft haar ook, ze praat zelfs met vrienden van hem negatief over hem maar die vrienden zijn allemaal te bang om het tegen hem zelf te vertellen en mijn taak is het niet want dan gelooft hij me toch nietquote:Op donderdag 15 maart 2018 12:25 schreef Samuel24 het volgende:
ik had vroeger op school ook vriendschap met een meisje die borderline had. onze vriendschap was in 1 woord te beschrijven....vreselijk.dat meisje was de enne keer heel aardig tegen mij. en de andere keer super gemeen,ze profiteerde ook vaak van mij. en liep achter mijn rug om allerlei dingen over mij te lullen.
ik weet niet wat het is hoor...maar het lijkt alsof veel meisje met borderline erg goed kunnen manipuleren ook.
Past ook goed bij een borderliner. Ene keer sta je enorm op een voetstuk, volgende moment word je vergruisd. En heel charmant, manipulerend gedrag past er ook mooi bij. Dat er heel veel mensen zijn die haar fantastisch vinden en jij denkt: huh, mis ik iets?quote:Op donderdag 15 maart 2018 12:28 schreef Lisaax het volgende:
Ja precies dit beschrijft haar ook, ze praat zelfs met vrienden van hem negatief over hem maar die vrienden zijn allemaal te bang om het tegen hem zelf te vertellen en mijn taak is het niet want dan gelooft hij me toch niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |