abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 maart 2018 @ 00:54:36 #176
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_177898103
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 00:09 schreef Physsic het volgende:

[..]

De CLW stelt al dat 2 gram ruim is. Ik heb zelfs gelezen dat een hogere dosis wordt afgeraden omdat dan ook de negatieve effecten voorafgaand aan de dood erger worden, maar dat kan ik nu niet terugvinden op de website van CLW, dus ik weet ook niet zeker of dat een advies van CLW was.

Als 2 gram mogelijk niet voldoende is en CLW niet op de kritische grans gaat zitten, waarom zouden ze het dan nu continu hebben over 2 gram en niet voor de veiligheid op 3 of 5 gram?

Als 35mg/kg ook geldt voor mensen, dan is 2 gram geen ruime dosis: 57 kg is geen normaal postuur en 50% is geen 100%.
Of ze hebben het over de hoeveelheid actief bestanddeel, nitriet dus (doet men bij medicijnen vaak als het zouten betreft, bij pillen met amfetaminesulfaat bvb zal het aantal mg amfetamine freebase vermeld worden, het sulfaat wordt niet meegerekend). Dan zou het neerkomen op ongeveer 3 gram. Nog steeds minder dan wat wikipedia als lowest published lethal dose vermeldt, 71 mg/kg.
are we infinite or am I alone
pi_177898487
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 00:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Of ze hebben het over de hoeveelheid actief bestanddeel, nitriet dus (doet men bij medicijnen vaak als het zouten betreft, bij pillen met amfetaminesulfaat bvb zal het aantal mg amfetamine freebase vermeld worden, het sulfaat wordt niet meegerekend). Dan zou het neerkomen op ongeveer 3 gram. Nog steeds minder dan wat wikipedia als lowest published lethal dose vermeldt, 71 mg/kg.
Dat zou kunnen, maar dan zou de manier hoe ze het overbrengen wel erg verwarrend zijn.

De LD50 van dat andere middel is trouwens 27mg/kg. Als ik zoek naar de lowest lethal dose, kom ik op een lagere waarde uit. Kan dat?
  zondag 18 maart 2018 @ 02:45:50 #178
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_177898800
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2018 01:36 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar dan zou de manier hoe ze het overbrengen wel erg verwarrend zijn.

De LD50 van dat andere middel is trouwens 27mg/kg. Als ik zoek naar de lowest lethal dose, kom ik op een lagere waarde uit. Kan dat?
In theorie zou dat altijd het geval moeten zijn, LDLO is de laagste dosis waaraan een proefdier stierf, dat zal lager zijn dan de dosis waaraan 50% van de proefdieren sterven. Maar zelfs bij dieren vindt je bronnen met verschillende cijfers, en voor mensen heeft men veel minder beschikbare data, vaak weet men niet hoe nauwkeurig bronnen zijn (hoe heeft men de dosis bepaald, als ie dood is kan je het niet vragen, en zelfs bij groepszelfmoorden waar er overlevenden zijn blijken de dosissen die ze noemen vaak onnauwkeurig of onwaarschijnlijk).

Men kan het proberen af te leiden uit de bloedconcentraties, maar ook dat is niet altijd nauwkeurig. Anderzijds zijn er stoffen die zo vaak als moordmiddel (of bij zelfmoord) gebruikt werden dat men er waarschijnlijk redelijk wat data over heeft. Arsenicum ligt voor de hand, strychnine misschien, enkele insecticides (paraquat?) ...
are we infinite or am I alone
pi_177899124
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 02:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In theorie zou dat altijd het geval moeten zijn, LDLO is de laagste dosis waaraan een proefdier stierf, dat zal lager zijn dan de dosis waaraan 50% van de proefdieren sterven. Maar zelfs bij dieren vindt je bronnen met verschillende cijfers, en voor mensen heeft men veel minder beschikbare data, vaak weet men niet hoe nauwkeurig bronnen zijn (hoe heeft men de dosis bepaald, als ie dood is kan je het niet vragen, en zelfs bij groepszelfmoorden waar er overlevenden zijn blijken de dosissen die ze noemen vaak onnauwkeurig of onwaarschijnlijk).

Men kan het proberen af te leiden uit de bloedconcentraties, maar ook dat is niet altijd nauwkeurig. Anderzijds zijn er stoffen die zo vaak als moordmiddel (of bij zelfmoord) gebruikt werden dat men er waarschijnlijk redelijk wat data over heeft. Arsenicum ligt voor de hand, strychnine misschien, enkele insecticides (paraquat?) ...
Nee, die lowest published lethal dose ging juist over voor mensen. Omdat die in het geval van E250 hoger is dan de LD50 voor dieren, nam ik aan dat dat voor andere stoffen ook gebruikelijk is. Ik wist alleen niet dat het ging om de lowest publised waarde, dus had het verkeerd geinterpreteerd.
  zondag 18 maart 2018 @ 06:26:53 #180
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_177899134
Je kunt toch ook een berg heroïne halen, in een infuus met pompje en gaan, weet je zeker dat je niets voelt. Moet je alleen even uitvogelen hoe je een infuus zet.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_177901382
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 06:26 schreef nixxx het volgende:
Je kunt toch ook een berg heroïne halen, in een infuus met pompje en gaan, weet je zeker dat je niets voelt. Moet je alleen even uitvogelen hoe je een infuus zet.
De meeste mensen weten niet waar ze een berg heroïne kunnen halen.
  zondag 18 maart 2018 @ 10:45:41 #182
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_177901562
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:36 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Ik zou het ook niet weten, maar daar moet toch wel achter te komen zijn? Als je echt wilt zeg maar?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_177904669
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik Hecht Meer aan persoonlijke vrijheid dan aan een nanny state
Niemand houdt je tegen om naar een ander land te gaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_177904688
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 16:07 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Aan de andere kant bespaar je juist ook enorm veel geld als overheid en belastingbetaler door onproductieve mensen zichzelf op te laten ruimen. Daardoor houden wij weer meer loon en tijd over en gaat onze kwaliteit van leven omhoog.
Iemand kan ook veranderen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 21 maart 2018 @ 15:45:55 #185
16715 Mylene
*schatje*
pi_177985220
quote:
Coöperatie Laatste Wil moet activiteiten staken wegens onderzoek OM

Het Openbaar Ministerie (OM) Midden-Nederland start een strafrechtelijk onderzoek naar Coöperatie Laatste Wil (CLW), die leden bijstaat bij het regisseren van hun eigen euthanasie. De coöperatie moet haar activiteiten onmiddellijk staken.
Het besluit van het OM is schriftelijk meegedeeld aan het bestuur van de organisatie.

Het OM volgt CLW sinds de coöperatie in september 2017 bekendmaakte van plan te zijn een zelfdodingsmiddel aan haar leden ter beschikking te stellen.

De directe aanleiding voor het nu aangekondigde strafrechtelijk onderzoek is de bekendmaking door de coöperatie vorige week dat inkopers het middel daadwerkelijk gaan bestellen. Daarmee kunnen naar verwachting ongeveer duizend mensen op korte termijn via CLW over het middel beschikken.

Coöperatie Laatste Wil is, volgens de eigen website, opgericht om voor haar leden te bewerkstelligen dat het eigen levenseinde "mag en kan worden geregisseerd". De organisatie heeft een middel gevonden dat de dood tot gevolg heeft. Pas na een half jaar lidmaatschap krijgt iemand informatie over wat voor spul het is.

De Tweede Kamer reageerde eind maart geschrokken na een bericht over de dood van een jonge vrouw die met het zogenoemde zelfmoordpoeder een eind aan haar leven had gemaakt. Minister Hugo de Jonge liet al weten dat het OM de zaak onderzocht.
bron
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:25:31 #186
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_177986019
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

bron
Niet geheel vreemd, gezien er ook strenge euthanasiewetgeving is en deze cooperatie een beetje de randjes van de grens opzoekt.

Vraag me wel even af of er direct naar het OM geluisterd moet worden of dat er eerst een rechter over moet oordelen.
pi_178023966
Ik ben benieuwd dit gaat aflopen.
  vrijdag 23 maart 2018 @ 07:13:52 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178028058
Volgens mij klopt de berichtgeving nog niet, want er staat dat men na een half jaar lidmaatschap informatie krijgt over wat voor spul het is.

Maar goed, de media lijkt sowieso bol te staan van nonsens omtrent dit onderwerp, niet in de minst gevoed door de boze ouders van dat meisje van 19, die alleen maar kunnen zeuren dat ze anders nog van haar zouden kunnen genieten, maar zich niet realiseren dat ze nu afscheid hebben kunnen nemen van hun dochter zoals ze was, en niet van de door het calamiteitenteam van de NS bij elkaar geraapte stukjes die ze nog konden vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_178052450

[ Bericht 100% gewijzigd door shootTheMessage op 24-03-2018 09:23:12 ]
But let the messenger alive!
pi_178073345
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2018 07:13 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij klopt de berichtgeving nog niet, want er staat dat men na een half jaar lidmaatschap informatie krijgt over wat voor spul het is.
Wat klopt er dan niet?
pi_178074507
quote:

Maar goed, de media lijkt sowieso bol te staan van nonsens omtrent dit onderwerp, niet in de minst gevoed door de boze ouders van dat meisje van 19, die alleen maar kunnen zeuren dat ze anders nog van haar zouden kunnen genieten, maar zich niet realiseren dat ze nu afscheid hebben kunnen nemen van hun dochter zoals ze was, en niet van de door het calamiteitenteam van de NS bij elkaar geraapte stukjes die ze nog konden vinden.
Een gedachte die erg rationeel is en klopt. Waar ik het ook mee eens ben. Alleen lijkt rationeel denken me iets lastiger als je je kind verliest. Dus dat snap ik dan ook wel weer.

Het meisje heeft het wel heel netjes gedaan door mensen in te seinen, zodat ze de kans vergrootte door professionals gevonden te worden. En niet een machinist, een conducteur en allerlei andere mensen een trauma te bezorgen.
  zondag 25 maart 2018 @ 14:22:01 #192
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178076448
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2018 10:36 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Gewoon een paar mocro's aanspreken..
  zondag 25 maart 2018 @ 14:26:52 #193
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178076540
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2018 22:38 schreef Physsic het volgende:
Ik ben benieuwd dit gaat aflopen.
Mijn gok: er wordt door een lid uitgelekt wat het poeder precies is en de taak van het CLW zit erop, waarna mensen het spul gewoon zelf bestellen.
  zondag 25 maart 2018 @ 14:29:59 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178076588
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:26 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Mijn gok: er wordt door een lid uitgelekt wat het poeder precies is en de taak van het CLW zit erop, waarna mensen het spul gewoon zelf bestellen.
De leden weten niet wat het is, alleen degenen die het (zouden) bestellen weten dat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 25 maart 2018 @ 14:30:44 #195
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178076608
quote:

Die ouders zijn gewoon zwaar emotioneel over de dood van hun dochter. Ik kan het hen niet kwalijk nemen, Alleen vind ik dat ze met dr beschuldigende vingers niet naar het CLW moeten wijzen, maar naar de tekorten in de psychische gezondheidszorg. Daar zou ze meen ik pas over een jaar terecht kunnen voor behandeling.

Het is nog maar de vraag of het meisje anders voor de trein zou springen. Ik denk dat dat voor velen een stap te ver is en dat ze dat niet zouden durven.
  zondag 25 maart 2018 @ 14:31:38 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178076628
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 11:12 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wat klopt er dan niet?
Je krijgt de naam van het middel niet, alleen de inkopers weten welk middel het is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_178076699
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je krijgt de naam van het middel niet, alleen de inkopers weten welk middel het is.
Klopt. Ik denk dat die andere beschrijving nog over een eerder plan gaat. Op hun eigen website is namelijk ook nog (oude) informatie te vinden waar het zo is beschreven.
  zondag 25 maart 2018 @ 14:35:01 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_178076709
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:30 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Die ouders zijn gewoon zwaar emotioneel over de dood van hun dochter. Ik kan het hen niet kwalijk nemen, Alleen vind ik dat ze met dr beschuldigende vingers niet naar het CLW moeten wijzen, maar naar de tekorten in de psychische gezondheidszorg. Daar zou ze meen ik pas over een jaar terecht kunnen voor behandeling.

Het is nog maar de vraag of het meisje anders voor de trein zou springen. Ik denk dat dat voor velen een stap te ver is en dat ze dat niet zouden durven.
Dit dus, de bezuinigingen in de geestelijke gezondheidszorg zijn het probleem, maar de ouders wijzen alleen maar naar CLW.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 25 maart 2018 @ 14:47:08 #199
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_178076985
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

De leden weten niet wat het is, alleen degenen die het (zouden) bestellen weten dat.
Dr is vast wel een lid die het wilt weten, het ontvangt en laat onderzoeken wat het nu precies is ;)
pi_178077863
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:22 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Gewoon een paar mocro's aanspreken..
Racist :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')