abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7500977
Het probleem:
een groep (8) mensen kennen elkaar al heel lang (sinds kleuterklas) gaan altijd samen uit. Ze noemen elkaar vrienden. Ze gaan voor elkaar door het vuur. Maar als iemand sjans krijgt is er ook niks aan de hand. Wanneer iets serieus begint te worden met een meisje dan keert de rest zich tegen die jongen. Ze is niet knap, ze is een kut. Kortom dom en waarschijnenlijk jaloers gedrag...
Komt dit gedrag bij iemand bekent voor?
Say "what" again! Say "what" again ! I dare ya! I double dare you, motherfucker! Say "what" one more goddamn time!
  maandag 23 december 2002 @ 16:36:08 #2
22700 F1908
MASTERDETECTIVE
pi_7500995
nou gelukkig niet. gezellige groep dan
852002IWASTHERE
pi_7501014
ja herken er wel iets in..tis gewoon zielig
je bent toch vrienden, laat iedereen zijn eigen keuzes maken
pi_7501074
herken hier niets van, heb ook een hecht vriendengroepje, sommigen al vanaf de kleuter klas of lagere school, maar dit doen we echt niet.

Je zou toch het beste kunnen gunnen voor elkaar.....

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_7501088
Hmm erg bekend komt dat voor.

Iedereen loopt dan op zijn vriendin te zeuren.

Built for Speed
pi_7501203
quote:
Op maandag 23 december 2002 16:37 schreef Rulin het volgende:
idd
*meldt
pi_7501264
Hoe oud zijn die gasten, jaar of 14?????
pi_7501287
Nope ken ik niet gelukkig......
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_7501312
quote:
Op maandag 23 december 2002 16:48 schreef erikh het volgende:
Hoe oud zijn die gasten, jaar of 14?????
zou je wel zeggen he, maar ja, niet dus
Say "what" again! Say "what" again ! I dare ya! I double dare you, motherfucker! Say "what" one more goddamn time!
  maandag 23 december 2002 @ 17:07:41 #10
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7501630
quote:
Op maandag 23 december 2002 16:35 schreef cup-a-soup het volgende:
Het probleem:
een groep (8) mensen kennen elkaar al heel lang (sinds kleuterklas) gaan altijd samen uit. Ze noemen elkaar vrienden. Ze gaan voor elkaar door het vuur. Maar als iemand sjans krijgt is er ook niks aan de hand. Wanneer iets serieus begint te worden met een meisje dan keert de rest zich tegen die jongen. Ze is niet knap, ze is een kut. Kortom dom en waarschijnenlijk jaloers gedrag...
Ja, dit ken ik wel van uit mijn puberteit. Het is inderdaad puur jaloers gedrag en helemaal niet leuk voor degene die een leuk persoon buiten de groep vindt.
Zelf wil diegene vaak helemaal niet zonder zijn vrienden en wil graag door de mensen
geaccepteerd worden MET partner.
Het moet echter wel van twee kanten komen, dus je raadt het al: de groep valt steeds verder uit elkaar... want een ieder vindt wel iemand buiten dat groepje...

Het moet vaak zo zijn ook trouwens.

pi_7501843
Ik herken het wel van mijn oude 'vriendengroep' ja. Maar toen waren we een jaar of 16, toen was je een verrader als je ineens een vriendinnetje kreeg en de groep niet meer elke dag zag.. Volgens mij is zulk gedrag heel normaal bij jochies van die leeftijd..

Tegenwoordig ligt dat heel anders..

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_7503019
Je moet dat niet zo zien, vooral mannelijke vriendengroepen vinden het nogal es leuk om elkaar op te fokken. Een vriendin is gewoon een leuke mogelijkheid om over te kloten, maar het moet natuurlijk binnen de perken blijven.

Koekieloekie Ownage!

pi_7504398
First of all zijn dat geen vrienden als ze zich zo gedragen. Vrienden hebben respect voor je en jouw keuzes, bijvoorbeeld de keuze voor dat meisje. En dat hebben ze maar te pikken, anders kunnen ze wat mij betreft opzouten en vinden ze me maar een verrader.
pi_7504506
Ik denk niet dat het aan de keuze van vriendin ligt maar meer aan het feit dat diegene ineens een vriendin heeft. Dit heeft nl. tot gevolg dat mensen zich anders gaan gedragen bij vrienden (eerder naar huis, niet komen, zich minder laten gaan e.d.) en dat vinden die vrienden natuurlijk niet fijn. Vandaar dat ze misschien zo negatief doen.

Ik erger me er zelf ook aan als m'n vrienden weer eens vroeg naar huis gaan omdat de vriendin weer moe is. Of omdat ze helemaal niet komen omdat de vriendin geen zin heeft. Ik accepteer hun keuze uiteraard wel maar voor een vriendengroep hebben vriendinnen alleen maar negatieve effecten.

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  maandag 23 december 2002 @ 19:45:51 #15
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7504559
Wat Lortnoc zegt speelt zeker bij veel vriendengroepen ook een rol.

In mijn geval was men echter al meteen veel te voorbarig.
Ik wilde graag nog contact houden en met hen uitgaan en dergelijke, alleen sloten
zij zich zelf helemaal van me af....

Das niet zo leuk..

pi_7504617
Dat afsluiten doen we in onze groep zéker niet...we proberen elkaar nog steeds zoveel mogelijk te zien. Echt een naai actie als je iemand verstoot om zoiets.

Al word je wel eens moedeloos als je weer 'nee' te horen krijgt op de vraag of ze ergens mee naar toe gaan, waardoor je toch wat minder zin krijgt om de volgende keer weer te bellen.

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  maandag 23 december 2002 @ 20:08:14 #17
37835 Anemoon
I am a human being??
pi_7504891
quote:
Op maandag 23 december 2002 19:49 schreef Lortnoc het volgende:
Dat afsluiten doen we in onze groep zéker niet...we proberen elkaar nog steeds zoveel mogelijk te zien. Echt een naai actie als je iemand verstoot om zoiets.

Al word je wel eens moedeloos als je weer 'nee' te horen krijgt op de vraag of ze ergens mee naar toe gaan, waardoor je toch wat minder zin krijgt om de volgende keer weer te bellen.

Het is wel heel lief om diegene te blijven vragen om mee te gaan. Dat zal je op de lange termijn echt wel in dank worden afgenomen!
pi_7505008
Ik heb dus hetzelfde, ik trek dus met een groep van 6 man op, en ze misgunnen elkaar ook alles, ( ok ze zeggen het niet direct maar lullen het achter je rug ) ok het probleem met het meisje, zodra ik een meisje heb is het a: lelijk b:slet of ga zo maar door.
Ik heb zelf besloten om me zelf eens in een andere vriendenkring te mengen en dat bevalt me heel goed.
My loyalties are flexible.
  zaterdag 1 maart 2003 @ 23:26:00 #19
32963 Xargol18
Been there, done that
pi_8803037
idd
  zaterdag 1 maart 2003 @ 23:43:16 #20
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_8803622
Hey Cup-a-soupie misschien sis je nieuwe vriendin gewoon wel lelijk en een huppelkutje en helpen zij om de waarheid onder ogen te zien

of misschien niet..

zaterdag 1 maart 2003 @ 23:45:33 #21
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_8803675
quote:
Op maandag 23 december 2002 20:08 schreef Anemoon het volgende:

[..]

Het is wel heel lief om diegene te blijven vragen om mee te gaan. Dat zal je op de lange termijn echt wel in dank worden afgenomen!

ja maar het blijft geen feest. Op een gegeven moment is de koek op.
pi_8806438
het klinkt als een lading respectlozen pubertjes, moet je niks mee

het is toch wel vrij normaal dat als der weer 's iemand aan de vrouw is diegene even wordt 'geevalueerd'(zwaar woord om iets kleins weer te geven) , maar komt toch altijd wel op hetzelfde neer: leuk voor die gast

Hee buurman, ik hier?
  zondag 2 maart 2003 @ 01:44:19 #23
18360 cYbErTiM
Moet Niet Zeuren!
pi_8806528
sorry maaruh als je daar last van hebt dat ze zo op je schelde heb je waarschijnlijk gewoon zo'n vriendin
quote:
Ze is niet knap, ze is een kut.
Want ik (her)ken het idd maar dan is het vaak ook zo (dat niet knap gedeelte). WANT ze is vast wel aardig oid.

Dus al die reacties van "dan z'n het geen vrienden" .. ben ik het niet 100% mee eens.

Je leeft maar één keer...
pi_8806830
quote:
Op zondag 2 maart 2003 01:44 schreef cYbErTiM het volgende:
sorry maaruh als je daar last van hebt dat ze zo op je schelde heb je waarschijnlijk gewoon zo'n vriendin
[..]

Want ik (her)ken het idd maar dan is het vaak ook zo (dat niet knap gedeelte). WANT ze is vast wel aardig oid.

Dus al die reacties van "dan z'n het geen vrienden" .. ben ik het niet 100% mee eens.

het hangt er nogal vanaf hoe het dan gebracht wordt dan. als die luitjes aankomen met een tekst als 'he joh je vriendin is een lelijke kut' valt dat bij mij nou niet onder vriendelijk gedrag. Fatsoenlijk vrienden kunnen zoiets ook wel op een andere manier brengen, voor zover t uberhaupt al nodig is
Hee buurman, ik hier?
pi_8808067
Het topic klopt al niet...

Ik zou toch maar is de definitie van "Vriend" opzoeken.

Lambo of Rekt
  zondag 2 maart 2003 @ 06:13:37 #26
31186 0_o
See my shadow changing
pi_8808468
Euhm, beetje vreemde situatie. Gelukkig komt dat mij absoluut niet bekend voor. Als dat wel zo ou zijn, zou ik toch hard op zoek gaan naar nieuwe vrienden.
You're lying to your self again, suicidal imbecile
  zondag 2 maart 2003 @ 06:42:24 #27
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_8808474
quote:
Op maandag 23 december 2002 16:37 schreef Rulin het volgende:
one love...

u2

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  zondag 2 maart 2003 @ 09:43:20 #28
19727 yingyang
Still alive
pi_8808640
Als ik een vriendin ga krijgen dan ben ik niet echt van plan om haar voor te stellen in de groep. De groep waar ik inzit die is te hecht en houdt niet van veranderingen. Ze zien kieskeurig en kraken anderen af.

En er wordt erg veel gepraat over anderen. En het is ook nooit goed daar.

Wat een klote groep is het toch Ze tonen totaal geen respect voor elkaar. En houden elkaar voortdurend in de gaten.

Ben zowiezo uit die groep gegroeid en dat is maar goed ook.

En dan nog iets. Ik ben een keer verliefd geweest op een vrouw die ook op mij verliefd was. Het was voor mij 100 procent wederzijds. En toen ik dat aan die vrienden zei gingen ze heel raar doen en zeiden ze van :" nee ze vond mij ook te gek".

Dit terwijl ik gewoon voelde dat ze mij okey vond. Dit kon ik blijkbaar niet zeggen tegen ze. Ze gunden me dat gevoel niet.

Stelletje losers dat ze zijn ook

En op die manier kom je erachter dat vriendschap een grote illusie is. Vriendschap bestaat niet gewoon.

zondag 2 maart 2003 @ 09:54:50 #29
19727 yingyang
Still alive
pi_8808664
En dan vraag ik me meteen af wat de basis is voor een goede vrienschap. Als ik dan naar mijn zogenaamde vrienden kijk dan stelt die hele vriendschap die ze hebben geen ene ruk voor.

Wat is echte vrienschap dan Voor mij betekent dat in ieder geval dat je elkaar in de waarde laat en elkaar alles gunt. Maar zo gaat het niet met mijn ZOGENAAMDE vrienden. Die gunnen elkaar niets en zijn continu bezig om elkaar te overtreffen.

Thank God dat ik ze zelden zie. Stelletje amateur vrienden dat ze zijn.

En ook neppers

zondag 2 maart 2003 @ 10:13:23 #30
19727 yingyang
Still alive
pi_8808736
Als het erop aankomt heb ik een goede vriend. En heel toevallig is die vriend uit die andere groep verstoten omdat hij zijn eigen mening toonde. Die kerel daar kan ik op bouwen. En die ga ik binnenkort bellen.

Die heeft ook alleen maar contact met een andere groep. En ik denk dat ik echt beter daar inpas. Die andere groep lijkt me veel relaxter. Die mensen respecteren elkaar gewoon. Het komt veel menselijker over ook. Ik heb dus gelukkig wel nog een keuze en sta er niet alleen voor.

De vrienden die ik vroeger als vrienden zag die zeggen me niets meer. Ze zijn voor mijn gevoel dood en mogen hun eigen leven leiden.

Ik zeg ze allemaal gedag

pi_8809325
Dat noem ik geen vrienden
  zondag 2 maart 2003 @ 11:46:42 #32
19727 yingyang
Still alive
pi_8809558
quote:
Op zondag 2 maart 2003 11:31 schreef FouteMensenStaff het volgende:
Dat noem ik geen vrienden
Ik zie ze ook niet meer als vrienden. Ze zijn vreemden voor mij en mogen lekker doorgaan met hun neppe gedrag. Is wel balen dat het zo moet gaan, maar ik voel me dus niet meer op mijn gemak als ik ze zie.

Vind het ook een lachtertje hoe ze zich gedragen. Ze noemen zich vriendengroep maar ondertussen stelt het geen ene ruk voor.

Maar ik denk dat ik de enige ben die dat ziet. Ik zie dat die vriendschap niets voorstelt. Zij denken daar anders over en voelen zich united.

In die groep draait het allemaal om eenrichtingsverkeer. Contact maken met de ander is voor mij onmogelijk. Omdat ze zich niet open op stellen. Iedereen in die groep is met zichzelf bezig en wilt zichzelf profileren binnen de groep. Een imago opbouwen dat willen ze en de ander willen ze niet eens leren kennen

[Dit bericht is gewijzigd door yingyang op 02-03-2003 11:56]

zondag 2 maart 2003 @ 16:47:35 #33
45897 Pascalle27
nitro's meissie
pi_8814914
quote:
Op maandag 23 december 2002 16:35 schreef cup-a-soup het volgende:
Het probleem:
Bij mij niet gelukkig. Maar jah, meestal zie ik het meest in mensen van binnen de groep zelf. Zoiets kan natuurlijk ook problemen geven, hetzij als het wel wat wordt, omdat je je dan met zijn tweeën teveel van de groep gaat afzonderen, gaat zitten klitten, hetzij omdat het niets wordt en je daarna verder moet zien te gaan binnen dezelfde groep als die ander.
Maar nogmaals, van dat soort haat en nijd heb ik niet veel gemerkt bij de groepen waar ik ingezeten heb. Goed, ze zeiden/zeggen het wel, als ze het gevoel hadden dat een van ons op de verkeerde viel, de een trouwes serieuzer en 'in-je-waarde-lateriger' dan de ander, maar dan zeiden/zeggen ze het ook al vanaf het allereerste begin, en meestal nog onderbouwd ook! Allemaal leuke mensen dus waarmee ik omga, en waarmee ik vroeger omgegaan ben!
12-5-03 -- Beroepslieverd en amateurkreng -- 29-5-2003 -- 14-11-2003
  † In Memoriam † zondag 2 maart 2003 @ 23:02:40 #34
47213 ArmaniMania
pi_8823517
Vrienden die elkaar niks gunnen zijn geen vrienden
  zondag 2 maart 2003 @ 23:05:45 #35
45897 Pascalle27
nitro's meissie
pi_8823651
quote:
Op zondag 2 maart 2003 23:02 schreef ArmaniMania het volgende:
Vrienden die elkaar niks gunnen zijn geen vrienden

Weet je zeker dat deze niet thuishoort in het topic 'mooie uitspraken'?

12-5-03 -- Beroepslieverd en amateurkreng -- 29-5-2003 -- 14-11-2003
  dinsdag 4 maart 2003 @ 00:04:26 #36
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_8847131
Maatje en ik lopen nooit op elkaar te zeuren omdat we vaak hetzelfde denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')