Who's with me?!
quote:Dacht ik ook.
Op maandag 23 december 2002 16:02 schreef F1908 het volgende:
Ik dacht even dat je het over macdonalds had
ontopic: Geen moeite mee om met een MAC te werken.
quote:Wees blij dat de MAC er is, Billie Boy heeft daar namelijk heel wat ideen van gejat voor Winblows
Op maandag 23 december 2002 16:01 schreef dj-ango het volgende:
Wat heb ik een hekel aan die rot Macs!
Alles wat de PC heeft is omgedraaid.
Ik wwet niet waar ik ben via die rot finder
Het kreng heeft maar EEN muisknop.
Oftewel die Apples moeten verdwijnen naar Siberie!Who's with me?!
Vooral door de volledig onterecht zelfingenomenheid van de Mac-adepten.
Ik zal niet ontkennen dat er best goeie kanten aan zijn, maar die blinde pro mac/anti-windows instelling van de mekkers komt me mijn strot uit.
En verder, mac OS X loopt WEL vast en is NIET overal compatible mee!!! GVD niet eens een normale LDAP intergratie in dat k*t OS...
Ik ben steeds mee geneigd om mijn altijd genuanceerde mening te laten vallen en lekker 100% anti-mac te worden, al is het alleen maar om de appel-koppen te treiteren
ben je net gewend aan die pokke pc met zn 98 erop, krijg je een nieuwe, met XP ![]()
![]()
![]()
ZOOI gewoon ![]()
ik kruip lekker weg achter mijn mac, niet zo'n zoek toestand, alles werkt meteen, geen gezeik dus.... ![]()
K@#^ pc's, zouden ritueel verbrand moeten worden!
quote:Ikke! Mac moet SCHTERRRRVENNN
Oftewel die Apples moeten verdwijnen naar Siberie!
Who's with me?!
FOK wat een kutsysteem. Het enige positieve eraan is dat ze concurrentie zijn voor Windows, maar verder is het 1 grote baggerzooi, die kutmacs.
quote:Dat dacht ik ook, totdat ik een keer echt met zo'n ding moest werken. En dat is NIET intuitief kan ik je verzekeren. Mijn god wat een ellende!
Het schijnt dat nieuwe gebruikers het beste met een Mac om kunnen gaan, veel intuitiever.
quote:Die moet ook weg inderdaad.. kut Apple Mac & kut McDonalds !!
quote:Word je d'r niet schijtziek van dan dat je nergens makkelijke hotkeys voor hebt? Dat je muis maar 1 knop heeft? Dat het ding echt aanmerkelijk langzamer is dan een PC van dezelfde prijs?
ontopic: Geen moeite mee om achter een MAC te werken.
quote:Nee man, MACS moeten verbrand worden! Maar dan wel een flink eind hiervandaan, want ik denk dat er wel flink wat gore giftige gassen en dampen uit die kutdingen zullen komen!
En een Mac crasht veel vaker dan een PC. En is veel langzamer. En er is minder software (zowel in aantal als qua gemak waarmee je eraan komt) voor te krijgen, helemaal games. Die "3D features" van een Mac lopen jaren achter.. 1/ander brakke nvidia MX kaart presenteren ze dan als top of de line.. fok off! En het filesysteem van een mac zuigt.. hoezo resource en datafork, welke debiel heeft dat bedacht
!!
[Dit bericht is gewijzigd door Phat Lip op 23-12-2002 16:12]
quote:Ja en het verschil tussen XP en 98 is ook zooooo onoverkomelijk groot...alsof OS9 en OSX prima op elkaar lijken.
Op maandag 23 december 2002 16:07 schreef MacMeester het volgende:
XP zuigt!ben je net gewend aan die pokke pc met zn 98 erop, krijg je een nieuwe, met XP
ZOOI gewoon
ik kruip lekker weg achter mijn mac, niet zo'n zoek toestand, alles werkt meteen, geen gezeik dus....
Alles werkt meteen?? behalve
LDAP adres resolving
Multisessie cd's branden
GOEDE Authenticatie in een mixed omgeving
etc etc etc.
Nee alles leuk en aardig, maar zo fantastisch als de mekkers ons willen doen geloven is het echt niet.
Het is niet puur slecht hoor, dat zeg ik niet, maar zeker niet foutloos en beter dan 2k of XP.
Apple
quote:Ik vind mac's wel ok, ik heb er 1 staan in de woonkamer om mp3's mee af te spelen... Tja voor de rest zijn het but dingen. Maar mp3tjes afspelen gaat best.
quote:Ja, dat doet Steve Jobs wel beter he. Die douwt je gewoon zijn OS X door de strot, en je kunt niet eens KIEZEN of je misschien toch nog die oude wilt. En OS 8 / 9 apps werken geeneens in OS X (ja, via die classic mode, maar dat is kut en duurt eons om op te starten).
ben je net gewend aan die pokke pc met zn 98 erop, krijg je een nieuwe, met XP
En technisch gezien zit OS X dan nog wel redelijk in elkaar (niet zo fantastisch als Apple je wil doen geloven), maar dat komt omdat ze nu eindelijk de core een keer van anderen (unix) hebben gejat. Tot en met OS 9 supporten ze geen multithreading (ja, cooperative ja, hoezo gammel, 1 app die hangt en je kunt rebooten), normaal shared mem (moet je per app opgeven hoeveel geheugen hij mag hebben! lekker handig!), oh fok wat een ellende...
quote:Dat dacht ik ook. Maar ze hebben wel 1 overeenkomst, beiden zijn crap!
Op maandag 23 december 2002 16:02 schreef F1908 het volgende:
De mac loopt constant vast
en dat ge-wo/oh geluidje komt ook mn strot uit!
AAAAAAAARRGGGGGHHHHH!
De apple kan voor mij de appleboom in!
quote:Ja maar dat kan met een pentium 75 ook, en die kost ongeveer hetzelfde als alleen de muis (met 1 knop, had ik dat al gezegd!) van die Mac
Ik vind mac's wel ok, ik heb er 1 staan in de woonkamer om mp3's mee af te spelen... Tja voor de rest zijn het but dingen. Maar mp3tjes afspelen gaat best.
quote:Ja, PC's zijn veel mooier:
Op maandag 23 december 2002 16:06 schreef DJKoster het volgende:
Idd, lelijke dingen
Standaard PC: 
Mac:
quote:Op start klikken om je pc af te sluiten is lekker intuitief.
Op maandag 23 december 2002 16:11 schreef Phat Lip het volgende:
Ik snap niet wat er nou intuitiever is aan een Mac...
Het enige wat je kan doen is handelingen onthouden, als je niets weet kom je er ook niet achter en dat is bij Windows toch wel wat anders! (start, programma's etc... dat spreekt tenminste voor zich)
quote:Ja hahaha die kleuren ja... ik moest een keer wat fixen (software) in een apple showroom, en daar kwam toen ook allerlei lui een Mac kopen. Wat een debielen! Jezus, dat Mac publiek! Staat er zo'n wijf rond te kijken.. "nou, die witte lijkt me wel wat."
Met de vernieuwde kleurtjes.
H*m* kleuren zijn het!
Hoezo "die witte"... ze had echt geen flauw benul wat voor processor of hoeveel ram erin zat, en of dat nou beter of slechter was dan "die paarse", maar ze vond gewoon die witte cool, daarom kocht ze hem ![]()
En die zogenaamde freaks die wel weten wat erin zit, stug blijven volhouden dat hun 450 MHz crap processor sneller is dan een Athlon / P4... uh-huh, dream on..
bij het verplaatsen van een enkel bestandje slaat dat ding helemaal op hol!
Even previewen van grote bestanden is er helemaal niet bij!
en nog maar niet te spreken van de slappe user interface van xp,
nee stelletje losers die nu nog werken met pc's
geef mij maar het intuitieve OS van Mac......
quote:je kunt ook gewoon de power knop indouwen bij een ATX PC, das tenminste intuitief. windhoos sluit dat netjes af.
Op maandag 23 december 2002 16:20 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Op start klikken om je pc af te sluiten is lekker intuitief.
quote:Ik denk dat dit meer over jouw capaciteiten zegt dan over die van XP
Op maandag 23 december 2002 16:07 schreef MacMeester het volgende:
XP zuigt!ben je net gewend aan die pokke pc met zn 98 erop, krijg je een nieuwe, met XP
ZOOI gewoon
quote:mac OSX loopt al vast als je het lef hebt om op te starten met je netwerk kabel eruit
Op maandag 23 december 2002 16:21 schreef roes het volgende:
Weg met pc-windows!bij het verplaatsen van een enkel bestandje slaat dat ding helemaal op hol!
Even previewen van grote bestanden is er helemaal niet bij!
en nog maar niet te spreken van de slappe user interface van xp,nee stelletje losers die nu nog werken met pc's
geef mij maar het intuitieve OS van Mac......
quote:bullshit dus.....
Op maandag 23 december 2002 16:23 schreef gieling.com het volgende:
ze lopen tenminste niet (zovaak) vast
net zo vaak, als niet vaker...
quote:Kennissen van mij hebben een mac, en loopt bijna nooit vast
Op maandag 23 december 2002 16:25 schreef HeatWave het volgende:[..]
bullshit dus.....
net zo vaak, als niet vaker...
quote:Om je CD te ejecten hem naar het prullenbakje slepen, dat is handig.
Op start klikken om je pc af te sluiten is lekker intuitief
Want de eject button op de cd-rom van een Mac werkt alleen als er geen CD in zit
*applaus* mooi staaltje mac-logica!
Een PC kun je ook uitzetten met de powerknop, wist je dat? Of vond je dat te ver gezocht ![]()
quote:Duh, je wel eens afgevraagd wat die kast mag kosten?
Ja, PC's zijn veel mooier:
Standaard PC:
Mac:
Nu vergelijk je een PC kast van een paar tientjes met een Mac kast van honderden euro's. Voor dat geld krijg je wel een iets geliktere PC kast dan die 2 plaatjes die jij hier neerzet hoor!
quote:Ik heb XP thuis en die loopt NOOIT vast.
Op maandag 23 december 2002 16:26 schreef gieling.com het volgende:[..]
Kennissen van mij hebben een mac, en loopt bijna nooit vast
ligt er ook aan wat je doet he, win98 loopt ook niet vast als je er verder niets op doet....
quote:Ik werk op school bijna dagelijks met een Mac en kan elke week wel een Apple opneiuw opstarten! De rest van de computers zijn PC´s en hierbij heb ik dit nog nooit moeten doen!
quote:Zet dat soort lui (lees: computer-retards) aan een XP bak en hij crasht ook nooit.
Ik heb met beide systemen gewerkt en een Mac crasht VEEL vaker dan een PC met windows (om van een PC met linux nog maar te zwijgen)
Het enige voordeel voor MAC's is dat jullie hardware door Apple gedefinieerd is, en dus heeft MAC os geen last van vage taiwanese drivertjes die het systeem kunnen opfokken. Een goed getweakede XP bak loopt veel minder vaak vast.
En je kan erzo veel meer mee he? Of het nou allemaal legaal is
quote:Damn en ik maar denken dat ik het ernstig had
quote:uhm, die tijd is nooit geweest hoor
nee mekkers de tijd dat jullie verder waren met het OS zijn allang voorbij.
Windows 95/98 enzo was al behoorlijke crap, maar Mac OS 8 en 9...
quote:is dat een reden om persoonlijk te worden?
Op maandag 23 december 2002 16:23 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Ik denk dat dit meer over jouw capaciteiten zegt dan over die van XP
sjonge zeg.... nivo
quote:
En over die Xserve (ja we hebben er een!) zal ik niet veel woorden vuil maken, can you say "IDE schijven in een server??"
quote:Psst, misschien moet je je het niet te erg aantrekken.
Op maandag 23 december 2002 16:42 schreef MacMeester het volgende:[..]
is dat een reden om persoonlijk te worden?
sjonge zeg.... nivo
quote:Maar die X-Serve maakt wel een leuk geluid, je stofzuiger is er niets bij.
Op maandag 23 december 2002 16:43 schreef HeatWave het volgende:
G4's leuk en aardig maar als je ziet wat dat KOST voor wat je krijgt!! Leuk kastje maar de inhoud is behoorlijk achterhaald.En over die Xserve (ja we hebben er een!) zal ik niet veel woorden vuil maken, can you say "IDE schijven in een server??"
een Mac, daarintegen is zonder die prachtige spelletjes nog steeds superior aan de pc.
quote:En de kerstman bestaat.
Op maandag 23 december 2002 16:58 schreef MacMeester het volgende:
pc is alleen maar een veredelde spelcomputer, niet meer en niet mindereen Mac, daarintegen is zonder die prachtige spelletjes nog steeds superior aan de pc.
Maar eerlijk is eerlijk als je de verouderde techniek superior wilt nomen tov de pc hardware heb jij ze ook niet allemaal op een rijtje.
quote:HAHAHAHAHA
pc is alleen maar een veredelde spelcomputer, niet meer en niet minder
Als er één platform is wat van oudsher ongeschikt is voor spelletjes, is het wel de PC. Gelukkig is daar de afgelopen jaren wel verandering in gekomen en is de PC elk ander platform op grafisch gebied hard voorbij geraced.
quote:Die Imac is inderdaad een enorm serieus werkbeest
Op maandag 23 december 2002 16:58 schreef MacMeester het volgende:
pc is alleen maar een veredelde spelcomputer, niet meer en niet mindereen Mac, daarintegen is zonder die prachtige spelletjes nog steeds superior aan de pc.
Ik voer deze discussie al jaren en er is nog nooit een mekker die me met argumenten heeft kunnen overtuigen.....
En PC rent op alle vlakken rondjes om een mac heen, zeker prijs/kwaliteit verhouding. Om over compatibiliteit nog maar te zwijgen.
MAC is leuk en aardig, maar moet het hebben van anti-pc/mac adepters zoals jij.
Als er NU uit het niets 2 keuzes zouden zijn tussen een PC met XP of een MAC met OSX, voor de huidige prijzen, Koopt er NIEMAND een Mac, ja huisvrouwen, omdat ie zo mooi oranje is...
quote:Die mac van mij loopt constant vast...
quote:HAHAHA.Ja inderdaad.Dit is echt nog de enige rede dat die Macs nog bestaan. Maar over een paar jaar zullen ze toch echt iets anders moeten verzinnen.Want door een kleurtje kan je sommige mensen wel even voor de gek zetten. Maar even en dan zullen ze toch allemaal op de brandstapel komen.
Op maandag 23 december 2002 17:03 schreef HeatWave het volgende:[..]
Als er NU uit het niets 2 keuzes zouden zijn tussen een PC met XP of een MAC met OSX, voor de huidige prijzen, Koopt er NIEMAND een Mac, ja huisvrouwen, omdat ie zo mooi oranje is...
Ik kan geen oordeel vellen over of de PC beter is dan een appeltje of andersom.
Omdat ik te weinig met appeltjes heb gewerkt om de voors en tegens van die dingen te kunnen bepalen.
De Mac bevalt me op bepaalde aspecten goed; de PC weer op andere.
quote:Ik koop geen pc omdat ie er mooit uitziet. Verder heb ik ook een hekel aan Macs. Probeer maar eens drivers en patches te vinden.. MHAHAHAHAHAHAHA!!
Op maandag 23 december 2002 16:18 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Ja, PC's zijn veel mooier:
Standaard PC:
[afbeelding]Mac:
[afbeelding]
Ik wil lekker een pc/mac oorlog kunnen uitvoeren zonder rationeel te denken en te relativeren
![]()
PC !!! ![]()
mac ![]()
![]()
*olie erop gegooit heeft*
kommaar kommaar kommaar!!!!
quote:Done!
Op dinsdag 24 december 2002 14:25 schreef dj-ango het volgende:
Stem voor de Apple van Macintosh als naarste iets op de wereld op
let the flaming begin!!!
quote:Alle Macs op de brandstapel !!!
Op dinsdag 24 december 2002 14:27 schreef HeatWave het volgende:[..]
Done!
let the flaming begin!!!
quote:oh zeer zeker.... amiga rules.
quote:Hmmm, apple-BBQ niet te hard roepen anders brengen ze er een uit! Ze hebben al het stofzuiger model en de tafellamp, dus een BBQ moet ook kunnen...
Op dinsdag 24 december 2002 14:37 schreef dj-ango het volgende:[..]
Alle Macs op de brandstapel !!!
Dat wordt Apple fondue-en!
quote:De Apple-BBQ nu ook in homo rose en aardbei-aardbei
Op dinsdag 24 december 2002 14:39 schreef HeatWave het volgende:[..]
Hmmm, apple-BBQ niet te hard roepen anders brengen ze er een uit! Ze hebben al het stofzuiger model en de tafellamp, dus een BBQ moet ook kunnen...
quote:Apple BBQ, extra crispy!!!!
Op dinsdag 24 december 2002 14:43 schreef dj-ango het volgende:[..]
De Apple-BBQ nu ook in homo rose en aardbei-aardbei
quote:Precies, op welk gebied het ook is MAC is altijd inferieur
Op dinsdag 24 december 2002 14:56 schreef Slarioux het volgende:
Idd, weg met de Mac!Op naar de burger king!
quote:dat zou onmogelijk zijn volgens mekkers, want het is zooooooo intuitief
Op dinsdag 24 december 2002 14:58 schreef gieling.com het volgende:
Al moet ik wel eerlijk zeggen, ik heb een keer achter een mac gezeten, en ik snpte er geen hol van
quote:Ik werk al anderhalf jaar met de mac en ik begrijp er nog steeds geen hol van.
Op dinsdag 24 december 2002 14:58 schreef gieling.com het volgende:
Al moet ik wel eerlijk zeggen, ik heb een keer achter een mac gezeten, en ik snpte er geen hol van
quote:Mac of Mac allebei de ketens moeten weg...
Op dinsdag 24 december 2002 14:56 schreef Slarioux het volgende:
Idd, weg met de Mac!Op naar de burger king!
Op naar Kentucky Fried Chicken!
En KFC is ook lekker inderdaad, maar ik pleit voor meer sushi-trains!
quote:Gebruiken ze hem ook?
quote:Als strijkijzer waarschijnlijk, of als tafellamp. Maar dan nog loopt ie vast volgens mij..
Op dinsdag 24 december 2002 15:13 schreef John_Falstaff het volgende:[..]
Gebruiken ze hem ook?
An error of type -50 occured
quote:Ik zal het eens navragen
Op dinsdag 24 december 2002 15:13 schreef John_Falstaff het volgende:[..]
Gebruiken ze hem ook?
quote:Lijkt me dat de software raid ook niet echt meehelpt mbt snelheid en betrouwbaarheid
Op maandag 23 december 2002 16:43 schreef HeatWave het volgende:
G4's leuk en aardig maar als je ziet wat dat KOST voor wat je krijgt!! Leuk kastje maar de inhoud is behoorlijk achterhaald.En over die Xserve (ja we hebben er een!) zal ik niet veel woorden vuil maken, can you say "IDE schijven in een server??"
quote:
Hmmm, apple-BBQ niet te hard roepen anders brengen ze er een uit! Ze hebben al het stofzuiger model en de tafellamp, dus een BBQ moet ook kunnen...
quote:ROFLMAOPIMP!!!! Meesterlijke opmerkingen!!!
De Apple-BBQ nu ook in homo rose en aardbei-aardbei
Nee, ff serieus! Ik ken ook geen macs, behalve dan dat mijn oudste broer er eentje had/heeft. Maar als ik moet kiezen tussen MAC of PC, dan is het definitely PC!!!
Denk je dat er iemand was die het voor elkaar kreeg?
Verder: die dingen crashten waar mogelijk, niet teveel doen anders heb je die klotebommetjes weer over je beeld! En traaaag, en weinig software keus. Ik heb zo'n oud MacBlok geval met een klein z/w scherm ingebouwd, ik denk dat ik die tot aquarium ga ombouwen.
Alle hardware van Apple is relatief (te) duur tov. vergelijkbare PC-produkten. Sommige produktie-batches zijn ronduit slecht. ![]()
Software is geen issue; alle bestanden (inclusief MS-Office) zijn gewoon uitwisselbaar.
De Accu van mijn Ibook gaat langer mee (tot 5 uur) dan enig ander van een notebook die ik ken. ![]()
De meeste virussen worden gemaakt met de vulnerabilities van MS-besturingssystemen danwel MS-Outlook in het achterhoofd. De Mac heeft derhalve nauwelijks last van virussen.
quote:Om nog een zwakte te noemen idd. Vroeger hadden alle mac's iig nog SCSI.
Op dinsdag 24 december 2002 15:51 schreef John_Falstaff het volgende:[..]
Lijkt me dat de software raid ook niet echt meehelpt mbt snelheid en betrouwbaarheid
Ach de user boven me heeft opzich wel gelijk, maar het heeft gewoon, buiten de niet zo virus gevoeligheid, te weinig voordelen. En het kost zo verschrikkelijk veel meer...
PC is gewoon goedkoper, allrounder, flexibeler en (belangrijk voor illegale zaken) populairder..
http://web.ics.purdue.edu/~plomin/friends/hatemac.html

Ook enkele geweldige uitspraken als:
*Apples are fruit, not computers. The two should not be mixed or you will end up with Crapple.
*The Best Uses for Macs
1.) Target Practice
2.) Paperweights
3.) Great gift idea (for the dog)
4.) Chair
5.) Garbage Can
6.) Fishing Lure
7.) Spare Tire
8.) Hey, they're recyclable!
9.) Crash Test Dummies
10.) Good Lawn Ornaments
Mijn dank gaat uit aan de maker van deze site
Wil graag heel stabiel en geluidloos Cubase draaien. M'n Atari heeft z'n beste tijd wel gehad en snapt audio niet en een pc is geen optie (hoewel Cubase SX wel heel cool is!)
quote:Daar had je ook 4 dual AMD-XP bakken voor kunnen kopen
Op dinsdag 24 december 2002 21:37 schreef i_defy het volgende:
Deze jongen heeft een mooie dualprocessor G4.Perfect, de Ubermachine.
quote:Ja, maar als grafisch vormgever/3d animator is dat niet een hele goede investering....
Op dinsdag 24 december 2002 21:39 schreef HeatWave het volgende:[..]
Daar had je ook 4 dual AMD-XP bakken voor kunnen kopen
quote:Ik zit op een opleiding voor vormgeving en reclame. Is het nou echt zo dat elk grafisch bedrijf alleen met macs werkt? Want dan weet ik het zeker, op naar de filmacademie!Weg van de macs!!!
Op dinsdag 24 december 2002 23:00 schreef i_defy het volgende:[..]
Ja, maar als grafisch vormgever/3d animator is dat niet een hele goede investering....
quote:Mag ik er vriendelijk doch beleefd op wijzen dat Macintosh als marktleider voor dergelijke grafische applicaties intussen een achterhaald concept begint te worden. Tien jaar geleden had je absoluut gelijk, maar er is tegenwoordig vrij weinig meer wat je op een Mac kan en niet op een goed geconfigureerde PC en die inhaalslag loopt nog steeds (in het voordeel van de PC). Evenals ik geen Atari ST meer gebruik om een sequencer op te draaien.
Op dinsdag 24 december 2002 23:00 schreef i_defy het volgende:
Ja, maar als grafisch vormgever/3d animator is dat niet een hele goede investering....
De grote voordelen van Mac zijn mijns inziens:
quote:inderdaad, maar om nou mijn zeer waardevolle software collectie weg te flikkeren alleen omdat ik op een onstabielere pc hetzelfde kan draaien is niet echt slim he?
Op woensdag 25 december 2002 12:10 schreef Litpho het volgende:[..]
Mag ik er vriendelijk doch beleefd op wijzen dat Macintosh als marktleider voor dergelijke grafische applicaties intussen een achterhaald concept begint te worden. Tien jaar geleden had je absoluut gelijk, maar er is tegenwoordig vrij weinig meer wat je op een Mac kan en niet op een goed geconfigureerde PC en die inhaalslag loopt nog steeds (in het voordeel van de PC). Evenals ik geen Atari ST meer gebruik om een sequencer op te draaien.
De grote voordelen van Mac zijn mijns inziens:
Runs right out of the box (dat zorgt er tevens voor dat je vastzit aan tweederangs materiaal, want het moet allemaal van Apple zijn en juist de concurrentie binnen de PC-markt brengt de beste extra's boven). De Mac heeft een stijlvol design (voor mij is een computer gereedschap. Aangezien ik bij de Gamma ook niet op zoek ga naar een zwarte met kunstleer beklede nijptang omdat hij zo mooi in mijn appartement past, vind ik dat voor mij persoonlijk geen argument)
Voor de rest kan je hem ook gewoon in de Recycle Bin donderen...
Zelfde geldt voor 9x, ME en XP... allemaal klote... ![]()
Win2k 4 Life!
quote:ja precies, en een playstation 2 voor m'n games en een pc met windows 98 omdat upgraden me niet echt heel nodig leek!
Op woensdag 25 december 2002 12:58 schreef 100% Tukker het volgende:
Een Mac is leuk om een beetje te DTP'en...
quote:Dat was 10 jaar geleden,toen de mac alleen DTP programmas had en goede faciliteiten hier voor had.Msaar dit is allaang veranderd,alle DTP programmas draaien zelfs beter op de PC nu dan op de mac
Op woensdag 25 december 2002 12:58 schreef 100% Tukker het volgende:
Een Mac is leuk om een beetje te DTP'en...
quote:HUH??????????????????????
Op woensdag 25 december 2002 13:16 schreef dj-ango het volgende:[..]
Dat was 10 jaar geleden,toen de mac alleen DTP programmas had en goede faciliteiten hier voor had.Msaar dit is allaang veranderd,alle DTP programmas draaien zelfs beter op de PC nu dan op de mac
erm nee hoor.......
echt niet.
quote:Erm grotendeels wel hoor. Evenals sequencers (alhoewel Logic voor de Mac maar zo interessant zou kunnen zijn nu)
Op woensdag 25 december 2002 13:26 schreef i_defy het volgende:
HUH??????????????????????erm nee hoor.......
echt niet.
De PC ontwikkelt nog steeds sneller in de richting van "Mac-specifieke" gebieden dan dat de Mac zich daarin verder ontwikkelt.
Voor nieuwe gebruikers vind ik een Mac dus eigenlijk geen optie meer.
Voor bestaande gebruikers helaas wel. Veel bedrijven in grafische sector die nog exclusief met Mac werken oa.
quote:Leg uit waarom niet?
Op woensdag 25 december 2002 13:26 schreef i_defy het volgende:[..]
HUH??????????????????????
erm nee hoor.......
echt niet.
quote:Linux zuigt ook anus.
Op dinsdag 24 december 2002 17:35 schreef daniman het volgende:
[nerd-mode]
LINUX RULEZZZZZZ!!!!!
[/nerd-mode]
quote:Nou zelfs vrouwen vinden dit nix.
Op donderdag 26 december 2002 15:56 schreef Slam het volgende:
ik hoorde iemand eens zaggen dat een Mac gewoon een wijfe pc is
Alleen blinde homo paren zullen dit ding leuk vinden om mee te spelen op de zaterdag avond
quote:of ouden van dagen die ook graag dagenlang de video "in-programmeren"
Op donderdag 26 december 2002 19:04 schreef dj-ango het volgende:[..]
Nou zelfs vrouwen vinden dit nix.
Alleen blinde homo paren zullen dit ding leuk vinden om mee te spelen op de zaterdag avond
quote:Echt wel dus! Ik heb zelf een redelijke tijd met DTP software moeten werken (Quark, InDesign en Framemaker) en alle pakketten zijn er voor de pc en werken daar ook nog eens sneller en stabieler op! Zo heeft de mac b.v. de grootste moeite om een serieuze file (lees +400Mb) in te lezen terwijl zelfs mijn oude P1 laptopje dat doet (al is het dan met tegenzin)...
Op woensdag 25 december 2002 13:26 schreef i_defy het volgende:[..]
HUH??????????????????????
erm nee hoor.......
echt niet.
Mensen in de grafische sector weten niet beter en vertikken het ook om naar de PC te kijken. Maar als ze OBJECTIEF een vergelijking zouden maken, dus ZONDER emotionele voorkeur, zo de PC glansrijk winnen.
Goedkoper
Sneller
Compatibiler
Net zo, als niet meer, stabiel
[Dit bericht is gewijzigd door Faat op 27-12-2002 10:36]
quote:Ja hoor dàààg, met wat voor Mac vergelijk je het dan?! Wat een onzin zeg
Op vrijdag 27 december 2002 10:18 schreef John_Falstaff het volgende:
... Zo heeft de mac b.v. de grootste moeite om een serieuze file (lees +400Mb) in te lezen terwijl zelfs mijn oude P1 laptopje dat doet (al is het dan met tegenzin)...
Wordt er in dit topic niet een beetje alle Macs over 1 kam geschoren?
Tuurlijk loopt een IMaccie of een G3 om de haverklap vast bij grote grafische bestanden,
maar met een G4 PowerMac met dualprocessor heb je daar dus echt geen last van
Bij OSX zit ook niet alles "verkeerd om" wat iemand eerder zei.
Mac is gewoon een hele gebruiksvriendelijke machine waar zelfs ik mee om kan gaan. ![]()
En guess what?! Ik ben nog super tevreden ook
quote:Nou ik probeer ook wel wat nuance aan te brengen. En natuurlijk is een dual G$ bak rap zal voor dat soort bestanden, maar weet je wat zo'n ding kost? Als je een Dual XP bak neemt met 2 Gieg ram heb je nog dik geld over.
Op vrijdag 27 december 2002 10:32 schreef Faat het volgende:
Wordt er in dit topic niet een beetje alle Macs over 1 kam geschoren?Tuurlijk loopt een IMaccie of een G3 om de haverklap vast bij grote grafische bestanden,
maar met een G4 PowerMac met dualprocessor heb je daar dus echt geen last vanBij OSX zit ook niet alles "verkeerd om" wat iemand eerder zei.
Mac is gewoon een hele gebruiksvriendelijke machine waar zelfs ik mee om kan gaan.En guess what?! Ik ben nog super tevreden ook
De mac heeft zijn bestaan te danken aan een vorm van koppige nostalgie. Niet dat OSX slecht is, integendeel. Maar het is niet zo goed als ze beweren. Het loopt WEL vast, ook bij simpele bewerkingen.
Het heeft best wel goeie kanten hoor, alleen voor mij niet voldoende om ooit de overstap te maken..
quote:In dit specifieke geval over een G4 450 met 512Mb die hier staat weg te rotten.
Op vrijdag 27 december 2002 10:34 schreef Faat het volgende:[..]
Ja hoor dàààg, met wat voor Mac vergelijk je het dan?! Wat een onzin zeg
quote:Wat is er zo natuurlijk aan een G3 of iMac die vastloopt als je eindelijk verwacht dat hij eindelijk eens gaat werken?
Tuurlijk loopt een IMaccie of een G3 om de haverklap vast bij grote grafische bestanden,
maar met een G4 PowerMac met dualprocessor heb je daar dus echt geen last van
quote:Ja ook dat nog eens, dat je dat zegt, zegt al genoeg over de MAC. Wat denk je dat een G3 gekost heeft? En die dingen zijn toch zo goed met dat soort werk?
Op vrijdag 27 december 2002 10:40 schreef John_Falstaff het volgende:[..]
In dit specifieke geval over een G4 450 met 512Mb die hier staat weg te rotten.
[..]Wat is er zo natuurlijk aan een G3 of iMac die vastloopt als je eindelijk verwacht dat hij eindelijk eens gaat werken?
quote:Ik weet donders goed wat die kost, maar vriendjes computer (Pentium4 2.6, 1gyg PC1066
Op vrijdag 27 december 2002 10:37 schreef HeatWave het volgende:
.......Nou ik probeer ook wel wat nuance aan te brengen. En natuurlijk is een dual G$ bak rap zal voor dat soort bestanden, maar weet je wat zo'n ding kost? Als je een Dual XP bak neemt met 2 Gieg ram heb je nog dik geld over.....
geef... mij... maar... BeOS!
quote:Hmmmm, lijkt me sterk, maar als het zo is dan heeft die P4 waarschijnlijk zoveel power dat ie rondjes om de MAC heen kan lopen.
Op vrijdag 27 december 2002 10:47 schreef Faat het volgende:[..]
Ik weet donders goed wat die kost, maar vriendjes computer (Pentium4 2.6, 1gyg PC1066
geheugen en 2x80gyg in raid hardeschijf) was net zo duur
Dat de prijs hetzelfde is wil nog niet zeggen dat de MAC niet duurder was. Je moet wel kijken wat je er voor terug krijgt. RAID is duur, maar dat scheelt wel een slok op een borrel...
quote:Van een G3 weet ik dat dus niet, ik ben nog maar met mijn eerste computer bezig en dus
Op vrijdag 27 december 2002 10:42 schreef HeatWave het volgende:
Ja ook dat nog eens, dat je dat zegt, zegt al genoeg over de MAC. Wat denk je dat een G3 gekost heeft? En die dingen zijn toch zo goed met dat soort werk?
quote:Deze pc is alleen sneller dan die mac die dus net zo duur is!
Op vrijdag 27 december 2002 10:47 schreef Faat het volgende:[..]
Ik weet donders goed wat die kost, maar vriendjes computer (Pentium4 2.6, 1gyg PC1066
geheugen en 2x80gyg in raid hardeschijf) was net zo duur
quote:Imac is ook een G3 geweest, en de G3 is gewoon de voorloper van de g4, en staat nog overal bij bedrijven hoor. Is ook geen slechte bak opzich hoor. Maar net als pentium3 niet zo krachtig als de pentium4.
Op vrijdag 27 december 2002 10:50 schreef Faat het volgende:[..]
Van een G3 weet ik dat dus niet, ik ben nog maar met mijn eerste computer bezig en dus
meteen voor G4 gekozen.
Heb me laten vertellen dat G3 of IMac niet geschikt is voor grote grafische bestanden
Maar zou het verder ook moeten kunnen natuurlijk..
quote:Jammer genoeg werkt dat niet op een Powermac
Op vrijdag 27 december 2002 10:49 schreef deGVR het volgende:
*scandeert*geef... mij... maar... BeOS!
quote:Tis waar
Op vrijdag 27 december 2002 10:49 schreef HeatWave het volgende:
Hmmmm, lijkt me sterk......
quote:bah....jij klinkt al net als vriendje
maar als het zo is dan heeft die P4 waarschijnlijk zoveel power dat ie rondjes om de MAC heen kan lopen.
quote:*zucht* valt gewoon niet mee te praten met die PC-mannetjes, weet je wat...
Dat de prijs hetzelfde is wil nog niet zeggen dat de MAC niet duurder was. Je moet wel kijken wat je er voor terug krijgt. RAID is duur, maar dat scheelt wel een slok op een borrel...
quote:Ben jij soms een kloon van mijn vriend?
Op vrijdag 27 december 2002 10:51 schreef John_Falstaff het volgende:
Deze pc is alleen sneller dan die mac die dus net zo duur is!
Ik had beter moeten weten dan me in dit topic te mengen, maar ik ben dan ook gewoon zó blij met mijn Maccie
quote:Er valt prima met mij te praten hoor
Op vrijdag 27 december 2002 10:54 schreef Faat het volgende:[..]
Tis waar
[..]bah....jij klinkt al net als vriendje
[..]*zucht* valt gewoon niet mee te praten met die PC-mannetjes, weet je wat...
doe mij die borrel dan maar krijg jij het slokje
Ik weet alleen beroepsmatig waar ik het over heb. Ik werk hier als systeembeheerder in een gemixed bedrijf. Met een baas die MAC gek is. Ik koop, installeer, beheer en repareer die dingen. Zowel PC als MAC dus. Ook hebben we 3 mac-servers.
Ik zie dagelijks de voor en nadelen in de praktijk. Natuurlijk ben ik niet 100% objectief, maar iig niet puur pro PC of anti MAC. Ik ben gewoon realistisch.
Als ik gratis een G4 dual krijg neem ik hem ook van harte aan, mooie bak. Maar krijg ik een budget om een computer te kopen is het 100% zeker een PC.
Sim-pel
quote:Ik heb hem ook gekregen
Op vrijdag 27 december 2002 10:58 schreef HeatWave het volgende:
.....Als ik gratis een G4 dual krijg neem ik hem ook van harte aan, mooie bak. Maar krijg ik een budget om een computer te kopen is het 100% zeker een PC.Sim-pel
Maar stiekem op de bonnetjes gekeken zag ik dat de PC net zoveel geld kostte
[sub]Alhoewel daar wel zo'n grote patser zwarte kast en plasma scherm bij zaten[/sub]
quote:Tja dan is het lekker natuurlijk! Doe je goed
Op vrijdag 27 december 2002 11:03 schreef Faat het volgende:[..]
Ik heb hem ook gekregen
Maar stiekem op de bonnetjes gekeken zag ik dat de PC net zoveel geld kostte
[sub]Alhoewel daar wel zo'n grote patser zwarte kast en plasma scherm bij zaten[/sub]
Maar zo'n plasma schermpje is ook erg mooi natuurlijk. En het feit dat de mac er qua kast beter uit ziet kan mij niet heel veel boeien natuurlijk
quote:Ik mag er niet aan zitten van vriendje
Op vrijdag 27 december 2002 11:05 schreef HeatWave het volgende:
Maar zo'n plasma schermpje is ook erg mooi natuurlijk.....
Ik vond het zo leuk als je er met je vinger aankwam dat er zo'n groenig lichtgevend golfje meeging,
maar vriendje kreeg zowat een hartverzakking toen ik dat deed
Nu kom ik alleen nog maar aan mijn eigen mooie schermpje ![]()
Kijk nog een voordeel van Mac, je kunt overal aanzitten zonder dat mensen ineens gezondheidsproblemen gaan vertonen
quote:Echt niet, als ik hier een vingerafdruk op zo'n mac scherm zet dan flippen ze al, "mijn kleurenafspiegeling moet 100% perfect zijn en zo kan ik het niet zien: oid ....
Op vrijdag 27 december 2002 11:12 schreef Faat het volgende:[..]
Ik mag er niet aan zitten van vriendje
Ik vond het zo leuk als je er met je vinger aankwam dat er zo'n groenig lichtgevend golfje meeging,
maar vriendje kreeg zowat een hartverzakking toen ik dat deed
Nu kom ik alleen nog maar aan mijn eigen mooie schermpjeKijk nog een voordeel van Mac, je kunt overal aanzitten zonder dat mensen ineens gezondheidsproblemen gaan vertonen
![]()
![]()
En trouwens die nieuwe Imac moet je volgens mij helemaal niet aanraken want dat valt ie uitelkaar
quote:Nee, nee, nee, je moet ook niet vingerafdrukken maken!!
Op vrijdag 27 december 2002 11:15 schreef HeatWave het volgende:
Echt niet, als ik hier een vingerafdruk op zo'n mac scherm zet dan flippen ze al, "mijn kleurenafspiegeling moet 100% perfect zijn en zo kan ik het niet zien: oid ....
Maar nu ik erover nadenk, jij hebt waarschijnlijk geen lange nagels ![]()
Oops, volgens mij wijk ik nu heel erg af, tis verdorie klaagbaak hier!!
quote:Nou ik klaag toch?
Op vrijdag 27 december 2002 11:18 schreef Faat het volgende:[..]
Nee, nee, nee, je moet ook niet vingerafdrukken maken!!
Ik wijs altijd alleen maar met met nagels aanMaar nu ik erover nadenk, jij hebt waarschijnlijk geen lange nagels
Oops, volgens mij wijk ik nu heel erg af, tis verdorie klaagbaak hier!!
nee ik heb geen lange nagels, maar goed....
Sommige mensen zijn TE voorzichtig met hun spullen, maar soms krijg ik wel eens een laptop binnen hier dat ik denk dat mensen er mee frisbieen ofzo...
OOps, offtopic....
Ben weer weg, groetjes en een hele fijne dag verder
quote:Wel over de Mac dan!
Op vrijdag 27 december 2002 11:33 schreef Faat het volgende:
Nou, ik kom nog weleens een keertje verder klagen hierBen weer weg, groetjes en een hele fijne dag verder
![]()
Niet met de mac meer werken,ik doe het gewoon niet,ookal moet het!
quote:Jawel dat is het dus wel. Ik heb een iMac gehad en dat werkte niet.
Op vrijdag 27 december 2002 10:24 schreef HeatWave het volgende:
Kijk het is niet zo dat de mac echt puur rommel is.
Mac is leuk, zolang je boven de 60 bent en alleen wil doen wat de Mac wil, anders ie het gewoon troep.
quote:Hulde & lof voor die plaat!
Mac is leuk, zolang je boven de 60 bent en alleen wil doen wat de Mac wil, anders ie het gewoon troep(..picta..)
Wel zonde van die schoen trouwens, ook al zat er kak onder, dat je hem moest afsmeren aan die smerige buggende tering mac. Maar desondanks:
quote:Kben absoluut GEEN Mac liefhebber... maar hier sla je toch ff de plank mis, dat je eject button niet werkt komt door UNIX en Linux-varianten hebben dit ook...
Op maandag 23 december 2002 16:26 schreef JaceTBL het volgende:
Om je CD te ejecten hem naar het prullenbakje slepen, dat is handig.Want de eject button op de cd-rom van een Mac werkt alleen als er geen CD in zit
![]()
![]()
*applaus* mooi staaltje mac-logica!
Zodra je voor het eerst je CD benadert wordt 'ie 'gemount' en voordat je hem dan eruit kunt halen moet je hem 'unmounten' he, anders dan heb je verwijzingen naar een apparaat dat niet bestaat. Windows zal dat wel allemaal automatisch doen steeds maarja of dat nou leuk is?
quote:Niet, dat lieg je!
Op vrijdag 27 december 2002 10:24 schreef HeatWave het volgende:
Mensen in de grafische sector weten niet beter en vertikken het ook om naar de PC te kijken. Maar als ze OBJECTIEF een vergelijking zouden maken, dus ZONDER emotionele voorkeur, zo de PC glansrijk winnen.
![]()
quote:weet jij de overeenkomst tussen een kerstboom en een mac?
Op donderdag 2 januari 2003 14:38 schreef JaceTBL het volgende:
Hulde & lof voor die plaat!Wel zonde van die schoen trouwens, ook al zat er kak onder, dat je hem moest afsmeren aan die smerige buggende tering mac. Maar desondanks:
je kunt ze alletwee aftuigen en verbranden.
quote:Dat is absoluut leuk. Dat verwacht ik toch ook?!
Op donderdag 2 januari 2003 15:00 schreef Redah het volgende:
Zodra je voor het eerst je CD benadert wordt 'ie 'gemount' en voordat je hem dan eruit kunt halen moet je hem 'unmounten' he, anders dan heb je verwijzingen naar een apparaat dat niet bestaat. Windows zal dat wel allemaal automatisch doen steeds maarja of dat nou leuk is?
Trouwens, vroeger drukte je gewoon op eject en floep, daar was de CD. Nu, echter, moet ik een half-uur wachten (<- overdrijving).
quote:Nee hoor, zat ook al in Mac OS 9 en 8.x
Kben absoluut GEEN Mac liefhebber... maar hier sla je toch ff de plank mis, dat je eject button niet werkt komt door UNIX en Linux-varianten hebben dit ook...
quote:En zelfs na 10 versies komen ze dan niet op het idee om dat te fixen
Zodra je voor het eerst je CD benadert wordt 'ie 'gemount' en voordat je hem dan eruit kunt halen moet je hem 'unmounten' he, anders dan heb je verwijzingen naar een apparaat dat niet bestaat.
quote:Nou, "leuk", logisch eerder.
Windows zal dat wel allemaal automatisch doen steeds maarja of dat nou leuk is?
Je gaat toch ook je muis niet mounten voordat je hem kunt bewegen?
op school hebben we een stuk of 30 van deze bakken staan, op me laatste schooldag jat ik er een
weet alleen nog niet precies hoe, rugtas is een beetje te klein geloof ik
quote:Ja mooi he? Jammer dat zo'n kast (letterlijk de kast, dus alleen de behuizing) 10 keer zoveel kost als zo'n "kale" standaard PC kast. Weet je wat voor PC kast je voor hetzelfde geld kunt kopen?
plaatje van mac![]()
En weet je wat voor bruut snelle PC processor en video kaart en tonnen geheugen en andere mac-crushing shit je nog kunt kopen met het geld wat je over houdt?
Hell, voor het geld van die Mac kun je een vette PC kopen en een Picasso erbij om hem achter te zetten, beat that!
quote:AARGH
op school hebben we een stuk of 30 van deze bakken staan, op me laatste schooldag jat ik er een
SNAP DAT DAN!!!!!!!!!!!!!!!!!
I looooooooooooooooove my Mac ![]()
Ben alweer paar uurtjes aan het Illustratoren en het loopt hier weer allemaal als een treintje ![]()
Pompompiedom MacmaccerdeMac
quote:Denk dat hij het gewoon niet kan (
Op vrijdag 3 januari 2003 11:56 schreef HeatWave het volgende:
Leuk topic toch, wij zijn al 2 dagen bezig om de peperdure Xserve te vertellen hoe die in moet loggen, dat achterlijke OSX is niet in staat om ook maar IETS goed te doen
quote:Nou hij KON het wel, maar van de een op de andere dag ZONDER wijzigingen (er was niemand hier) kan je niet meer inloggen
Op vrijdag 3 januari 2003 12:06 schreef John_Falstaff het volgende:[..]
Denk dat hij het gewoon niet kan (
) Als het echter wel zou moeten lukken dan kan je webmin proberen. Had dit op mijn iMac ook werken om het geheel enigsinds werkend te houden (en vooral aan het netwerk)
![]()
Debiel ding, en NEE we zijn geen leken, er werken hier 2 die hard MAC adepts en die snappen het ook niet...
quote:Jammer genoeg heb ik met dit specifieke probleem geen ervaring. Ik heb wel een aantal keer tijdens het gebruiken van OS X mijn password moeten resetten omdat hij dit ook ineens vergeten was (en ik gebruik altijd hetzelfde dus dat kan het niet zijn)
Op vrijdag 3 januari 2003 12:16 schreef HeatWave het volgende:[..]
Nou hij KON het wel, maar van de een op de andere dag ZONDER wijzigingen (er was niemand hier) kan je niet meer inloggen
Je voert naam+ww in en hij blijft zijn ronddraaiende zuurstokje laten zien. En voor dat je uberhaupt MAG intikken, lijft hij 40-50 minuten op "waiting for network filesystem" staan.
Debiel ding, en NEE we zijn geen leken, er werken hier 2 die hard MAC adepts en die snappen het ook niet...
quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 00:28 schreef Slam het volgende:
[afbeelding]
![]()
weet alleen nog niet precies hoe, rugtas is een beetje te klein geloof ik
Ik tik admin+ww in, druk op mooie knopje en NIETS! geen foutmelding, geen schuddend scherm, gewoon 30 minuten niet en dan mag ik weer opnieuw het password invoeren..
Pokke OS
quote:En ze zijn allebei populair bij wijven en kinderen!
weet jij de overeenkomst tussen een kerstboom en een mac?
quote:Ja, en die fijne apple muis die in feite één grote muisknop is, da's ook prettig he?
Ben alweer paar uurtjes aan het Illustratoren en het loopt hier weer allemaal als een treintje
quote:JAAA!!!
Op vrijdag 3 januari 2003 14:14 schreef Dieter het volgende:
[afbeelding]
Hey ooit was er een site met nog meer plaatjes van iMac-vormige toiletten.. maar die lijken nergens meer te vinden, jij hebt ze zeker ook niet? ![]()
quote:Ah kom op, je stelt je aan joh.. want zoals Steve Jobs ooit zei: everybody loves to work with a Macintosh!
Ik ben eigenlijk niet eens echt ANTI mac, maar dit klote ding begint me nu echt de keel uit te hangen.
[Dit bericht is gewijzigd door JaceTBL op 03-01-2003 14:51]
tja als er mee te werken WAS zou het nog wel meevallen ik zit al weer 34 minuten naar "waiting for network file services" te kijken
quote:I love it, it's all in the moves
Op vrijdag 3 januari 2003 14:45 schreef JaceTBL het volgende:
Ja, en die fijne apple muis die in feite één grote muisknop is, da's ook prettig he?
Met zo'n scrolwieltje heb je meer kans op RSI dan heerlijk ontspannen je hele hand
op de muis laten rusten
quote:Hahaha...leuk Mac humor!
Op donderdag 2 januari 2003 19:41 schreef Dieter het volgende:[..]
weet jij de overeenkomst tussen een kerstboom en een mac?
Gimme more!!!
quote:Huh,een paar uurtjes? Heb jij magische handen?
Op vrijdag 3 januari 2003 11:35 schreef Faat het volgende:
Ben alweer paar uurtjes aan het Illustratoren en het loopt hier weer allemaal als een treintjePompompiedom MacmaccerdeMac
quote:rusten??? Je de tering scrollen met dat onding, bedoel je
Op vrijdag 3 januari 2003 14:59 schreef Faat het volgende:
Met zo'n scrolwieltje heb je meer kans op RSI dan heerlijk ontspannen je hele hand
op de muis laten rusten
Ik zit juist super relaxed rond te muizen met m'n 3 muisknoppen en scrollwiel, terwijl ik woest word als ik aan zo'n Mac zit met 1 muisknop (moet je steeds lekker handig control of alt of appeltje of whatever erbij ingedrukt houden, enz... suxx!)
quote:wat is het verschil tussen een emmer stront en een mac?
Op vrijdag 3 januari 2003 15:33 schreef dj-ango het volgende:[..]
Hahaha...leuk Mac humor!
Gimme more!!!
de emmer.
jaaaaa laten we doorgaan mensen....
Ze zijn nog altijd hard bezig met het bedenken van een nieuwe kleur.
Waarom heet OsX osX?
De cijfers waren op.
quote:Nou euh nee....
Op zaterdag 4 januari 2003 11:38 schreef Dieter het volgende:
Waarom heet OsX osX?De cijfers waren op.
X = 10 <---- Romeinse cijfers ofz00w
quote:Wat schattig. Iemand die het komt uitleggen.
Op zaterdag 4 januari 2003 13:28 schreef RJhammer het volgende:
Nou euh nee....X = 10 <---- Romeinse cijfers ofz00w
quote:Zeker een mac user.
Op zaterdag 4 januari 2003 14:16 schreef Litpho het volgende:
Wat schattig. Iemand die het komt uitleggen.
Waarom is OsX zeker geen virus?
Virii doen iets.
OS X is echt nog niet af, dat hadden ze nooit mogen uitbrengen nog. Elke keer weer updates van 20/30MB. En dan hebben ze over Windows wat te zeggen.
Die server van me is nog niet up ![]()
Leuk een firewire schijf eraan, OSX server er op, kan ie er niet van booten!!!! ![]()
Mac....van mij hoeft het niet....
Het filesystem is een kwestie van gewenning, de Finder vind ik ook niet erg praktisch, en ik prfereer windows commander, maar voor bepaalde snelle taken functioneert het inderdaad wel beter (veel drag-n-drop werk, snel voorgespecificeerde directorys opzoeken, applicaties starten)
tja design is groot verkooppunt van Apple, Apple is een A-merk en als je vergelijkt met andere A-merken en gelijke specificaties zijn mac's zeker niet duurder.
Mac's zijn wel degelijk te traag, ondanks de RISC-processor merk je het gebrek aan MHz's alsnog, daarbij komt ook nog de brakke programmatuur van microsoft en adobe voor mac OSX, macromedia doet het wmb wat beter, maar Quark heeft nog altijd geen native versie van Xpress uitgebracht.
Net zoals Heatwave zou ik voor een budget aanschaf nooit voor een mac kiezen, echter voor bepaalde toepassing wel degelijk mac serieus overwegen, video-bewerking (Firewire, Final Cut pro of zelfs iMovie).
Het is mijn ervaring dat mac's meestal minder operationele kosten hebben en een langere toepassings-duur, uitzondering darop is idd de Xserve, die me tot nu toe ook niet heeft kunnen bekoren (problemen met externe SCSI-schijven, warmteontwikkeling).
ondanks dat hij qua ruimte erg mooi 'aanvoelt', kun je volgens mij een stuk beter een linux x86 server nemen
quote:Ik wil anders wel over stappen op Linux bashen? Krijg je al die Linux en FreeBSD figuren over je heen. Is ook wel lachen.
Op zaterdag 4 januari 2003 16:16 schreef HeatWave het volgende:
Mac bashing, is ook TE makkelijk
Of casemodden, ook een makkelijk doelwit.
quote:Is ook leuk inderdaad, je bent niet kewl als je windows draait natuurlijk, en o wee als je aan het heilige Linux komt
Op zaterdag 4 januari 2003 18:12 schreef Dieter het volgende:[..]
Ik wil anders wel over stappen op Linux bashen? Krijg je al die Linux en FreeBSD figuren over je heen. Is ook wel lachen.
Of casemodden, ook een makkelijk doelwit.
Alles heeft zijn voor- en nadelen, maar Windows 2000/XP zijn gewoon prima OS'en voor alle dagelijkse toepassingen geschikt:Spellen/audio+video/office etc.
Het is misschien op elk aspect apart wel te verslaan (stabiliteit:Linux (iig vroeger) etc etc) Maar het totaal produkt "Windows" is onverslaanbaar op de desktopmarkt. Je kan alles op redelijk tot goed niveau op redelijk geprijsde hardware die je ZELF uit mag kiezen. En dat kan geen enkel ander OS zeggen.
Linux is een leuk alternatief maar nog lang niet uitontwikkeld en voor de leken onbegrijpelijk.
MacOS is opzich een prima product (vaak) maar heeft een gebrek aan bv software etc. En je moet het op te dure Apple hardware draaien, met beperkte configuratie mogelijkheden.
Erg veel andere concurrenten zijn er niet, die ook maar in de buurt van deze 3 kunnen komen.
Je zal bv met Beos "iets" heel goed kunnen hoor, maar kan je dan 5 min later meteen UT2003 spelen? Nee dus...
quote:De pc muizen met Multiknoppen werken ook op de Mac.(Logitech in ieder geval wel)
[b]
Word je d'r niet schijtziek van dan dat je nergens makkelijke hotkeys voor hebt? Dat je muis maar 1 knop heeft? Dat het ding echt aanmerkelijk langzamer is dan een PC van dezelfde prijs?
Ja sorry hoor maar dit vind ik toch echt een beetje onzin.
En over die hotkey die heb je bij het mac os ook wel..
Daar was je toch ook niet meteen mee bekend toen je de eerste dag met windows werkte?? :S
Gewoon jezelf wat tijd gunnen om het OS wat onder de knie te krijgen
Ik heb ze gelukkig allebei, omdat ze beiden hun voor en nadelen hebben
quote:AmigaOS kan dat zeggen.
Op zaterdag 4 januari 2003 18:26 schreef HeatWave het volgende:
Je kan alles op redelijk tot goed niveau op redelijk geprijsde hardware die je ZELF uit mag kiezen. En dat kan geen enkel ander OS zeggen.
Ik heb beide uitvoerig geprobeerd er zelfs wat mee gewerkt met zogenaamde specialisten maar het zoog gewoon aars.
Leuk trouwens altijd dat die sneue Mac usertjes lopen te beweren dat Windhoos van de Mac is afgekeken.
Terwijl iedereen weet dat het duidelijk een AmigaOS spinoff is.
Traaaaaaansformers... more than meets the eye.
Wat geweldig dat er zoveel meer Mac haters op deze wereld zijn!
Beedank vor die plaatjes(en niet die bloeme)
quote:Met Mac haters is het altijd bal.
Op zondag 5 januari 2003 12:52 schreef dj-ango het volgende:
Geweldige plaatjes en humor!Wat geweldig dat er zoveel meer Mac haters op deze wereld zijn!
Beedank vor die plaatjes(en niet die bloeme)
quote:om je woorden wat anders te parafraseren, zeuren over de afkomst van het GUI-concept door aanhangers van een bepaald consumenten-product; waarbij het product van keuze naturlijk altijd de source van al het goede is, en concurenten boze na-apers zijn sneu.
Op zondag 5 januari 2003 03:02 schreef Dieter het volgende:
Leuk trouwens altijd dat die sneue Mac usertjes lopen te beweren dat Windhoos van de Mac is afgekeken.Terwijl iedereen weet dat het duidelijk een AmigaOS spinoff is.
mensen die dus beweren dat AmigaOS (voor de kenners, uitgebracht in 1985) een voorlopers is van zowel de Apple GUI (Lisa uitgebracht in 1983) alswel Windows (MS Windows 1.0, uitgebracht in november 1983) zijn dus sneu bezig.
Persoonlijk (om ook op een sneu niveau rond te hangen) heb ik het idee dat Windows grotendeels is gebaseerd op DESQView van QuarterDeck, alswel op GEM van DRI (eervolle vermeldingen verder voor VisIOn en PERQ).
Amiga is groot voor andere zaken, zoals een vroege implementatie voor consumenten van multi-media mogelijkheden; goede audio en video-toepassing, een soort van multitasking (preëmptive) en shared libraries: helaas een beetje veel mogelijkheden voor een ding dat vornamelijk voor spelletjes werd benut (mooie spelletjes moet ik zeggen)
nadelen waren het gebrek aan consitentie in de GUI en een gebrekkige communicatie met dealers en klanten, alsmede de sterke concurentie tussen Atari en Amiga die Microsoft slim wist te benutten.
Het click-'n-drag principe waarin Apple groot is, verscheen eerst op de Atari ST
Microsoft heeft inderdaad weinig werkelijke uitvindingen gedaan of nieuwe principes geintroduceert en word daarom vaak bekritiseerd; wat men daarin al snel vergeet is dat computing inde vroege 80'er jaren niet nieuw was, maar het concept van Personal Computing juist draaide op het aanbod van gestandaaardiseerde en goedkope hardware, een consistente interface en aanbod van verschillende soorten programmatuur, juist dat besef dat specifiek dit aspect bepalend was voor het succes van een fabrikant op de 'PC'-markt was bepalend voor de overwinning van microsoft, en hen producten hebben een stuk meer consumenten weten te bereiken dan al hun technisch hoogwaardiger en innovatievere concurenten.
[Dit bericht is gewijzigd door RM-rf op 05-01-2003 22:48]
quote:Onzin. Het maakt niet uit dat het er eerder was op de Mac, het is op AmigaOS gebaseerd.
Op zondag 5 januari 2003 22:42 schreef RM-rf het volgende:
mensen die dus beweren dat AmigaOS (voor de kenners, uitgebracht in 1985) een voorlopers is van zowel de Apple GUI (Lisa uitgebracht in 1983) alswel Windows (MS Windows 1.0, uitgebracht in november 1983) zijn dus sneu bezig.
Is ie ook verkrijgbaar in appelgroen, flikkergeel en huisvrouwroze?
Mijn volgende aanschaf zal een nieuwe G4, of tegen die tijd, een G5 zijn....
Je kan flink lullen met je benchmarks, maar dat is qualiteit tegen quantiteit.... Mac's gaan simpelweg VEEL langer mee dan een PC, die met 2 á 3 jaar wel bij het grofvuil kan.
En één woord: Colorsync. Beat that, crappy kutwindows. Met je brakke beeldopbouw.
Elke windows gebruiker zou flink de lul zijn als Apple eens falliet zou raken... Dan valt de ontwikkeling van nieuwe technologieën in Windows net zo hard stil.
quote:hahahahahah...wat een gelul allemaal zeg
Op zondag 26 januari 2003 15:46 schreef nietzman het volgende:
Mac owned.Mijn volgende aanschaf zal een nieuwe G4, of tegen die tijd, een G5 zijn....
Je kan flink lullen met je benchmarks, maar dat is qualiteit tegen quantiteit.... Mac's gaan simpelweg VEEL langer mee dan een PC, die met 2 á 3 jaar wel bij het grofvuil kan.
En één woord: Colorsync. Beat that, crappy kutwindows. Met je brakke beeldopbouw.
Elke windows gebruiker zou flink de lul zijn als Apple eens falliet zou raken... Dan valt de ontwikkeling van nieuwe technologieën in Windows net zo hard stil.
quote:Ik ken varkens in inrichtingen voor zwakzinnige varkens die betere onderbouwing geven in een antwoord op het vraagstuk: "Is het voedsel in de varkenstrog vandaag wel te vreten?" dan jij in de gequote reactie.
Op zondag 26 januari 2003 16:40 schreef MissRotterdam het volgende:
hahahahahah...wat een gelul allemaal zeg
quote:had het zelf niet beter kunnen verwoorden!
Op zondag 26 januari 2003 16:40 schreef MissRotterdam het volgende:[..]
hahahahahah...wat een gelul allemaal zeg
quote:En de Eniac is ook van de PC afgekeken... (om maar eens een dwarsstraat te noemen...)
Op woensdag 8 januari 2003 19:39 schreef Dieter het volgende:
Onzin. Het maakt niet uit dat het er eerder was op de Mac, het is op AmigaOS gebaseerd.
als linux vanaf het begin af aan al de standaard was geweest was alles compatible geweest en 100x stabieler en sneller
quote:
Op zondag 26 januari 2003 18:09 schreef Wisp het volgende:
van mij mag windows wegals linux vanaf het begin af aan al de standaard was geweest was alles compatible geweest en 100x stabieler en sneller
Als linux vanaf het begin standaard was geweest had het tegen precies dezelfde weerstand en problemen opgelopen als windows nu. Dan had linux ook wizards moeten hebben, en n000b proof zijn. Alle hardware ondersteunen EN een zakelijke support hebben.
MS bashing is puur kudde gedrag, lekker schoppen tegen wat populair is, want dan ben ik stoer ![]()
Feit blijft dat niemand in de buurt van MS kan komen qua functionaliteit/compatibiliteit.
maar goed, dit was een anti-MAC topic
quote:hij heeft wel gelijk...
Op zondag 26 januari 2003 18:03 schreef MSXUser het volgende:[..]
En de Eniac is ook van de PC afgekeken... (om maar eens een dwarsstraat te noemen...)
quote:Mwa, ik heb nu 3 jaar op een Mac gewerkt, en het blijven kutdingen.
Op maandag 23 december 2002 16:01 schreef QyRoZ het volgende:
Die Macs kunnen er niets aan doen dat jij met Windows bent opgevoed. Het is een kwestie van gewenning. Het schijnt dat nieuwe gebruikers het beste met een Mac om kunnen gaan, veel intuitiever. Waarom zou alles moeten werken zoals het op Windows werkt?
Men claimt dat ze nooit vastlopen en geen blauwe schermen hebben: nou dikke lul. Ipv een blauw scherm een bommetje en kritieke systeemfout...
quote:Het is maar net wat je gewend ben natuurlijk. De één leert sneller op de MAC, de ander heeft Windows eerder onder de knie en dan heb je nog de mensen die zweren bij Linux.
Op zondag 26 januari 2003 18:39 schreef X-Ray het volgende:
Mwa, ik heb nu 3 jaar op een Mac gewerkt, en het blijven kutdingen.
quote:ik geef tenminste antwoord op de vraag.. en kom niet aanzetten met hele lappen teksten waarin ik mijn motivatie moet gaan uitleggen.. aan deze discussie komt toch nooit een eind.
Op zondag 26 januari 2003 16:42 schreef nietzman het volgende:[..]
Ik ken varkens in inrichtingen voor zwakzinnige varkens die betere onderbouwing geven in een antwoord op het vraagstuk: "Is het voedsel in de varkenstrog vandaag wel te vreten?" dan jij in de gequote reactie.
slotje ?
quote:Dat waren dus niet de meest moderne machientjes.
Op zondag 26 januari 2003 18:39 schreef X-Ray het volgende:
Men claimt dat ze nooit vastlopen en geen blauwe schermen hebben: nou dikke lul. Ipv een blauw scherm een bommetje en kritieke systeemfout...
quote:Nietes.
Op zondag 26 januari 2003 18:51 schreef MissRotterdam het volgende:
ik geef tenminste antwoord op de vraag..
quote:dit dekt al helemaal de lading.
Op zondag 26 januari 2003 18:39 schreef X-Ray het volgende:[..]
Mwa, ik heb nu 3 jaar op een Mac gewerkt, en het blijven kutdingen.
quote:G4 niet modern?
Op zondag 26 januari 2003 18:52 schreef nietzman het volgende:[..]
Dat waren dus niet de meest moderne machientjes.
quote:Het heeft ook wel wat met het OS te maken. OSx is wel even andere koek dan 7, 8 of 9. Dat is net zoiets als windows 95 op een nieuwe Pentium 4 draaien.
Op zondag 26 januari 2003 19:10 schreef X-Ray het volgende:
G4 niet modern?
quote:Ik werk met 9
Op zondag 26 januari 2003 19:16 schreef nietzman het volgende:[..]
Het heeft ook wel wat met het OS te maken. OSx is wel even andere koek dan 7, 8 of 9. Dat is net zoiets als windows 95 op een nieuwe Pentium 4 draaien.
quote:Kijk, OS9 draait dus op een hele andere kernel als osX, osX draait op de BSD kernel...
Op zondag 26 januari 2003 19:16 schreef X-Ray het volgende:
Ik werk met 9
De vergelijking os9-osX is net zoiets als een vergelijking tussen windows 9.x en windows NT.
quote:Nee, bij linux heb je namelijk verschillende distributies, dus je had dan een distributie voor de n00bs gehad en een distributie voor de prof's
Op zondag 26 januari 2003 18:15 schreef HeatWave het volgende:Als linux vanaf het begin standaard was geweest had het tegen precies dezelfde weerstand en problemen opgelopen als windows nu.
Dan had linux ook wizards moeten hebben, en n000b proof zijn. Alle hardware ondersteunen EN een zakelijke support hebben.
quote:Lijkt me niet, het is gewoon de feiten op een rijtje zetten, MS is qua interface wel het duidelijkst maar is qua kernel nogal brak, bijvoorbeeld het registery wat constant een teringzooi wordt terwijl je bij linux daar een apart mapje voor hebt
MS bashing is puur kudde gedrag, lekker schoppen tegen wat populair is, want dan ben ik stoer
quote:En dat is het gevolg van het feit dat Windows de standaard is waardoor het rendabel is om het te developen, als Linux de standaard was geweest dan zouden alle software developers zich erop hebben gestort, maar dat is nu niet intressant omdat de doelgroep nogal beperkt is
Feit blijft dat niemand in de buurt van MS kan komen qua functionaliteit/compatibiliteit.
quote:Dat wel
maar goed, dit was een anti-MAC topic
ik heb eigenlijk nog nooit met een mac gewerkt, ik weet wel dat de vormgeving altijd zeer geil is, van die doorzichtige glimmende knopjes enzo
alleen qua functionaliteit lijkt het me kut, alleen al die muis die bestaat uit een rond knobbeltje die 1 knop voorsteld
quote:Ik snap niet waarom mensen daar om door blijven zeiken.
Op zondag 26 januari 2003 19:46 schreef Wisp het volgende:
alleen qua functionaliteit lijkt het me kut, alleen al die muis die bestaat uit een rond knobbeltje die 1 knop voorsteld
Als de muis je niet bevalt, dan hang je er toch gewoon een andere aan?
quote:
Op zondag 26 januari 2003 19:46 schreef Wisp het volgende:[..]
Nee, bij linux heb je namelijk verschillende distributies, dus je had dan een distributie voor de n00bs gehad en een distributie voor de prof's
[..]Dat heb je nu ook Xp home/professional of evt 2000 prof
Lijkt me niet, het is gewoon de feiten op een rijtje zetten, MS is qua interface wel het duidelijkst maar is qua kernel nogal brak, bijvoorbeeld het registery wat constant een teringzooi wordt terwijl je bij linux daar een apart mapje voor hebt
[..]De kernel van linux mag dan op code/1337/nerd etc niveau beter inelkaar zitten, wat kan mij dat schelen? XP gaat bij mij nooit in de fout, alles draait en ik kan alles erop aansluiten. Dus het voordeel van een "goeie" kernel voor alledaags gebruik is.....??
En dat is het gevolg van het feit dat Windows de standaard is waardoor het rendabel is om het te developen, als Linux de standaard was geweest dan zouden alle software developers zich erop hebben gestort, maar dat is nu niet intressant omdat de doelgroep nogal beperkt is
[..]Precies, met als gevolg dat elke fabrikant een graantje mee wil pikken, slechte drivers/software maakt en het dus dezelfde problemen KAN hebben die Windows nu KAN hebben, als je het niet goed benadert. Slecht argument dus. Als MS als enige drivers/software voor Windows mocht maken was zelfs 95 stabiel geweest (okok, das overdreven, maar je snapt het)
Dat welik heb eigenlijk nog nooit met een mac gewerkt, ik weet wel dat de vormgeving altijd zeer geil is, van die doorzichtige glimmende knopjes enzo
Ik werk dagelijks met Mac's en dat ik de 2de muisknop mis is idd puur gewenning, dat is geen zwak punt opzich. Wel een zwak punt is...ach dat heb ik in al de posts op de vorige pagina's al eens besproken
quote:Die verschillen nauwlijks van elkaar
Dat heb je nu ook Xp home/professional of evt 2000 prof
quote:Bijvoorbeeld dat je hem nooit hoeft te formateren, dat je veel meer variatie heb in distributie's, dat je nooit blauwe schermen hebt, dat ie een stuk sneller zal lopen (en niet trager na een half jaartje), dat ie veel beter is aan te passen aan jouw wensen, dat ie minder kwetsbaar is voor spyware/virussen etc, dat je programma's kon draaien zonder ze eerst te hoeven installeren
De kernel van linux mag dan op code/1337/nerd etc niveau beter inelkaar zitten, wat kan mij dat schelen? XP gaat bij mij nooit in de fout, alles draait en ik kan alles erop aansluiten. Dus het voordeel van een "goeie" kernel voor alledaags gebruik is.....??
enz, enz
quote:Ten eerste zou alles dan open-source zijn geweest, dus de drivers zouden veel beter kunnen worden aangepast dus veel minder snel problemen. Daarnaast heb je voor de meeste apparatuur al drivers voor linux die zelden problemen schijnen te geven
Precies, met als gevolg dat elke fabrikant een graantje mee wil pikken, slechte drivers/software maakt en het dus dezelfde problemen KAN hebben die Windows nu KAN hebben, als je het niet goed benadert.
Slecht argument dus. Als MS als enige drivers/software voor Windows mocht maken was zelfs 95 stabiel geweest (okok, das overdreven, maar je snapt het)
weinig vrees ik.

de enige goede mac is een dode mac.
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 17:46 schreef JaceTBL het volgende:HULDE!!!
![]()
quote:amiga rules.
Op donderdag 30 januari 2003 21:22 schreef Hans_worst het volgende:
Nintendo !!!!!!
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 21:41 schreef nietzman het volgende:
Ik vind het "Pctje werpen" wat al jaren een sport is onder de Macfans, een heel stuk sympathieker.
quote:Naar Macfiguur...
Op donderdag 30 januari 2003 21:41 schreef nietzman het volgende:
Ik vind het "Pctje werpen" wat al jaren een sport is onder de Macfans, een heel stuk sympathieker.
Een Appletje voor de dorst?
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:11 schreef dj-ango het volgende:[..]
Naar Macfiguur...
Een Appletje voor de dorst?
quote:Goed Mac-hatertje, wanneer stuur je een briefje naar Microsoft met de vraag of ze alle dingen die ze van Apple hebben gejat even uit hun besturingssysteem willen halen?
Op donderdag 30 januari 2003 22:11 schreef dj-ango het volgende:
Naar Macfiguur...Een Appletje voor de dorst?
Is dat niet een walgelijk idee? Dat je met een gejat Mac-concept zit te werken?
quote:correctie: gejat AMIGA-concept.
Op donderdag 30 januari 2003 22:19 schreef nietzman het volgende:[..]
Goed Mac-hatertje, wanneer stuur je een briefje naar Microsoft met de vraag of ze alle dingen die ze van Apple hebben gejat even uit hun besturingssysteem willen halen?
Is dat niet een walgelijk idee? Dat je met een gejat Mac-concept zit te werken?
Het gaat mij erom dat ik absoluut niet met die krengen kan werken.
Alles zitvoor mij als PC die hard de verkeerdekantop.En na anderhalfjaar proberen lukt het mij nog steeds niet met de mac te werken. Daarbij komt dat ik geen rechtermuisknop heb, constant foutmeldingen krijg, en de mensen die 10jaar geleden gelijk hadden dat de Mac de beste grafische machine was nog steeds vasthouden hieraan,terwijl de PC dit allang heeft overtroffen.
hehe... das er ook weer uit
quote:Prop der dan een fatsoenlijke muis aan.
Op donderdag 30 januari 2003 22:22 schreef dj-ango het volgende:
Daarbij komt dat ik geen rechtermuisknop heb,
quote:Werk dan ook niet met die mac van 10 jaar terug.
constant foutmeldingen krijg,
quote:Dachtikniet. De kleuropbouw van de PC is nog altijd pure bagger.... Qualiteit tegen quantiteit dus.
en de mensen die 10jaar geleden gelijk hadden dat de Mac de beste grafische machine was nog steeds vasthouden hieraan,terwijl de PC dit allang heeft overtroffen.
quote:onzin.
Op donderdag 30 januari 2003 22:26 schreef nietzman het volgende:[..]
Prop der dan een fatsoenlijke muis aan.
[..]Werk dan ook niet met die mac van 10 jaar terug.
[..]Dachtikniet. De kleuropbouw van de PC is nog altijd pure bagger.... Qualiteit tegen quantiteit dus.
Windows ME rulesssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Hulde voor Dragonwizard!
Op donderdag 30 januari 2003 22:46 schreef Dragonwizard het volgende:
Mac-fans moeten ff opzouten, want dit is een "Weg met de Mac"-topic.
quote:Het lijkt me toch logisch dat de Mac-fans moeten opzouten. Ze moeten maar een anti-Microsoft Windows-maken ofzo ipv zichzelf als gebruiker van een Mac te verdedigen.
Op donderdag 30 januari 2003 22:47 schreef dj-ango het volgende:[..]
Hulde voor Dragonwizard!
quote:Probleem 1:
Op maandag 23 december 2002 16:08 schreef JaceTBL het volgende:
Word je d'r niet schijtziek van dan dat je nergens makkelijke hotkeys voor hebt? Dat je muis maar 1 knop heeft? Dat het ding echt aanmerkelijk langzamer is dan een PC van dezelfde prijs?
quote:
Op donderdag 30 januari 2003 22:46 schreef Dragonwizard het volgende:
Mac-fans moeten ff opzouten, want dit is een "Weg met de Mac"-topic.Windows ME rulesssssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Noem drie voordelen van de mac die de PC niet heeft..Ik kan ze niet bedenken.
Op donderdag 30 januari 2003 22:55 schreef EdSchouten het volgende:[..]
Probleem 1:
Die heeftie welOf jij kan gewoon niet op een mac werken en kan alleen maar alles aanklikken op MSN en CU2
Probleem 2:
www.logitech.com
en wat die muis betrefd,ik heb het over Macmuizen,van MAC...en niet van logitech...okey het klinkt in jouw oren misschien hetzelfde maar bij mij niet hoor!
quote:Colorsync
Op donderdag 30 januari 2003 23:14 schreef dj-ango het volgende:
Noem drie voordelen van de mac die de PC niet heeft..Ik kan ze niet bedenken.
Oeps, al 4.
quote:Dan heb je het natuurlijk over de homo-beige Apple?
Op donderdag 30 januari 2003 23:26 schreef nietzman het volgende:[..]
Geil uiterlijk
quote:OsX?
Op donderdag 30 januari 2003 23:26 schreef nietzman het volgende:OsX
[Dit bericht is gewijzigd door dj-ango op 30-01-2003 23:30]
quote:LOOOOOOOOL 24-0 voor dj-ango
Op donderdag 30 januari 2003 23:29 schreef dj-ango het volgende:[..]
Dan heb je het natuurlijk over de homo-beige Apple?
quote:
Colorsync
Fatsoenlijke Plug&play (Geen plug&pray)
Geil uiterlijk
OsXOeps, al 4.
nog ff wachten dus.. tegen die tijd zit Apple waarschijnlijk al op OS 11 of X2
quote:Nee, dat is moeilijk zeg, voor de Mac is wel veel minder hardware beschikbaar, dus is het per definitie al makkelijker om er ondersteuning voor te hebben.
quote:
Geil uiterlijk
icm. met mijn zwarte Hitach 17" TFT, Logitech Cordless Desktop Optical en zwarte Icemat vind ik geiler dan die iMac, ok, die Powerbook zijn übergeil, maar die kosten dan ook wat.
quote:Puntje voor de Mac.
OsX
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 13:39 schreef FLIPNEUS het volgende:
Puntje voor de Mac..
Sliertje ook goed?
quote:Euhm, ja.
Colorsync
quote:In mijn WXP werkt plug & play prima hoor. Elk stukje hardware dat ik er in stop wordt meteen herkend en geïnstalleerd. Bovendien is er véél minder hardware voor de Mac, wat het natuurlijk ook wat makkelijker maakt om plug & play goed te laten werken.
quote:Macs zien er imo niet uit.
Geil uiterlijk
quote:Wat is er dan zo goed aan OsX? Explain.
OsX
quote:Colorsych, lekker belangrijk ook. NOT! voor 1% van de dingen die de normale gebruiker doet met zijn PC. Als dat het sterkste punt is...
Op dinsdag 4 februari 2003 15:08 schreef Xante het volgende:[..]
Euhm, ja.
[..]In mijn WXP werkt plug & play prima hoor. Elk stukje hardware dat ik er in stop wordt meteen herkend en geïnstalleerd. Bovendien is er véél minder hardware voor de Mac, wat het natuurlijk ook wat makkelijker maakt om plug & play goed te laten werken.
[..]Macs zien er imo niet uit.
[..]Wat is er dan zo goed aan OsX? Explain.
Uiterlijk mooi? Kwestie van smaak, ik vind ze niet lelijk, maar zeker niet mooier dan een willekeurige mooie PC kast. De titanium is een mooi laptopje, maar niet echt stevig, heb er al 5 ter reparatie moeten sturen omdat de casing stuk was. bij normaal gebruik! De Dells leven na 7 jaar nog. En de oude Imac..Wat een gedrocht. De nieuwe vind ik van dichtbij ook niet mooi, die bol lijkt wel van piepschuim. De G4 toren zijn idd WEL mooi.
Maar ik betaal niet voor uiterlijk, ik wil performance en op dat gebied komt de mac niet in de buurt. ZEKER niet voor het zelfde geld
Plug en play op Win2k en XP is perfect, driver ondersteuning is top! Lekker moeilijk inderdaad voor Apple om P&P op hun eigen hardware mogelijk te maken. Windows werkt met vrijwel elke vaag stukje taiwanese hardware.... kost 10% van Apple meuk.
OsX is wel aardig maar nog lang niet af, had nog niet uitgebracht mogen worden. Elke update is gigantisch en dan hebben ze iets over Xp te zeggen qua updates.
Topic conclusie, mac is niet echt slecht, maar kan gewoon in Multifunctionaliteit, compatibliteit en prijs/kwaliteitsverhouding niet in de schaduw staat van de PC
quote:Wat leuk dat je dat op helemaal niets baseerd, maargoed die oogkleppen krijg je bij de mac bij niets kado ook natuurlijk.
Op dinsdag 4 februari 2003 14:35 schreef delay het volgende:
TOPIC-CONCLUSIE:
MAC TRAPT KONT
Mac is niets en zal ook nooit wat worden maar ze hebben evengoed een kleinschalig trouw en sneu aanhangetje. Net als alle andere prullaria in het digitale wonderland (lees Linux, Atari, Uniks, FreeBSD)
Verder zijn ze gewoon te duur. Ik KAN wel een mac kopen, maar dan koop ik liever een 2 keer zo snelle PC die ik ook nog eens veel goedkoper kan uitbreiden later. Tel daarbij op het feit dat er veel meer, en makkelijker verkrijgbare, software is (ook goedkopen, mac spellen zijn 15-25 euro duurder bv), en de PC wint op bijna alle vlakken.
Dat de mac op sommige punten het soms wint is gewoonweg niet genoeg. Ook Linux wint op bepaalde vlakken van windows maar toch is het geen volwaardige vervanger. En linux hardware bestaat natuurlijk niet, dus kan eigenlijk niet in dit vergelijk meegenomen worden.
quote:Wat leuk dat je dat op helemaal niets baseerd, maargoed die oogkleppen krijg je bij de pc bij niets kado ook natuurlijk.
Op dinsdag 4 februari 2003 15:41 schreef Travolta het volgende:
Wat leuk dat je dat op helemaal niets baseerd, maargoed die oogkleppen krijg je bij de mac bij niets kado ook natuurlijk.
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:01 schreef nietzman het volgende:[..]
Wat leuk dat je dat op helemaal niets baseerd, maargoed die oogkleppen krijg je bij de pc bij niets kado ook natuurlijk.
Ik heb EN een PC en ik HAD een mac (pas verkocht) en ik werk met allebei, heb dus geen oogkleppen, ben gewoon pro PC MET argumenten...
quote:Waarschijnlijk vind je het wat moeilijk om met een ander besturingssysteem te leren werken, daar zijn cursussen voor. Als dit niet het geval is moet je je toch eens afvragen of de Mac die jij als voorbeeld neemt niet toevallig uit de oertijd stamt in vergelijking met die PC van je.
Op dinsdag 4 februari 2003 16:03 schreef HeatWave het volgende:[..]
Ik heb EN een PC en ik HAD een mac (pas verkocht) en ik werk met allebei, heb dus geen oogkleppen, ben gewoon pro PC MET argumenten...
Ik gebruik zelf 3 PC's en 1 G3 Mac met OS X en vindt beide systemen perfect voor het doel waarvoor ze gemaakt zijn.
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 16:21 schreef Beathoven het volgende:[..]
Waarschijnlijk vind je het wat moeilijk om met een ander besturingssysteem te leren werken, daar zijn cursussen voor. Als dit niet het geval is moet je je toch eens afvragen of de Mac die jij als voorbeeld neemt niet toevallig uit de oertijd stamt in vergelijking met die PC van je.
Ik gebruik zelf 3 PC's en 1 G3 Mac met OS X en vindt beide systemen perfect voor het doel waarvoor ze gemaakt zijn.
lol ik werk uitsluitend met een Xserve/G4servers en titanium g4 laptops hier op mijn werk, op 2 Imacs op de receptie na...
En ik kan er prima mee omgaan, uitstekend zelfs, ik geef er support op. Dat wil nog niet zeggen dat ik het beter vind dat de PC's
![]()
En als je mijn eerdere posts even LEEST zal je zien dat ik niet alleen kritiek heb op de mac, alleen dat ik de PC vrijwel overal beter in vind, zeker overall gezien.
quote:Kan je, als zijnde Mac- en PC-gebruiker, even uitleggen wat een Mac kan wat een PC tegenwoordig niet kan?
Op dinsdag 4 februari 2003 16:21 schreef Beathoven het volgende:
Colorsync is door Nietzman al aangehaald als voorbeeld, maar aangezien ik (vrijwel) geen grafisch werk doe vind ik dat niet zo interessant. Muzieksoftware draait bij mijn weten intussen net zo goed op de PC als op de Mac (iig Cubase).
Het concept dat ik Apple dankbaar moet zijn voor de prachtige grafische elementen van Windows zijn voor een voormalig Dosgebruiker aan dovemansoren gericht, en heb ik onderhand al bijna vaker in de herhaling gehoord dan "als Amerika niet in WOII had ingegrepen, dan hadden wij allemaal Duits gesproken."
quote:Wie zegt dat ik een pc heb? daarnaast dacht ik trouwens altijd dat mac rukkertjes zo orgineel en creatief waren?
Op dinsdag 4 februari 2003 16:01 schreef nietzman het volgende:
Wat leuk dat je dat op helemaal niets baseerd, maargoed die oogkleppen krijg je bij de pc bij niets kado ook natuurlijk.
quote:Laat het bij mij nou net andersom zijn....
Op dinsdag 4 februari 2003 16:03 schreef HeatWave het volgende:Ik heb EN een PC en ik HAD een mac (pas verkocht) en ik werk met allebei, heb dus geen oogkleppen, ben gewoon pro PC MET argumenten...
Al heb ik mijn PC niet verkocht...
quote:Mac OS X is zowel geschikt voor de pro gebruiker (darwin) als de beginnende en gemiddelde gebruiker (Aqua).Bij XP heb je daar verschillende paketten voor terwijl je met X gewoon 1 systeem hebt voor alle gebruikers.
Op dinsdag 4 februari 2003 16:30 schreef Litpho het volgende:[..]
Kan je, als zijnde Mac- en PC-gebruiker, even uitleggen wat een Mac kan wat een PC tegenwoordig niet kan?
Colorsync is door Nietzman al aangehaald als voorbeeld, maar aangezien ik (vrijwel) geen grafisch werk doe vind ik dat niet zo interessant. Muzieksoftware draait bij mijn weten intussen net zo goed op de PC als op de Mac (iig Cubase).
er zijn meer argumenten, maar het is nu 5 uur en ik ga naar huis
quote:Een paar nieren en andere organen neem ik aan, want tenzij je rentenierent miljonair bent zijn die dingen vrijwel niet aan te schaffen!
Op dinsdag 4 februari 2003 16:50 schreef nietzman het volgende:
Laat het bij mij nou net andersom zijn....Al heb ik mijn PC niet verkocht...
Leuk detail: Moet je nu eens voor de gein je Mac dealer opbellen en zeggen dat je hem in wilt ruilen en dan horen wat je zeer prijzige mac nu nog waard is.
Wel even een kleenexje erbij pakken en niet voor de sperma, nee voor de traantjes.
quote:Zeg, wil jij bij deze stoppen met Internetten en het nooit meer gebruiken? Meer dan de helft van het internet draait op een 1 of andere UNIX bak of is er op gebaseerd. Prullaria? Een OS dat al bijna 30 jaar dienst doet kan ik geen prullaria noemen.
Op dinsdag 4 februari 2003 15:41 schreef Travolta het volgende:[..]
Net als alle andere prullaria in het digitale wonderland (lees Linux, Atari, Uniks, FreeBSD)
quote:Of zelf even kijken op www.tweedehandsmac.nl . Mac's houden hun waarde langer vast dan PC's en je hoeft er geen moeite voor te doen om ze kwijt te raken
Leuk detail: Moet je nu eens voor de gein je Mac dealer opbellen en zeggen dat je hem in wilt ruilen en dan horen wat je zeer prijzige mac nu nog waard is.
quote:Support geven wil nog niet zeggen dat je een systeem van A tot Z onder de knie hebt en wilt begrijpen. Aan je posts te lezen ben je gewoon een doorsnee Windows gebruiker die weinig met al het andere te maken wil hebben
En ik kan er prima mee omgaan, uitstekend zelfs, ik geef er support op. Dat wil nog niet zeggen dat ik het beter vind dat de PC's
quote:heb ik uiteraard al lang gedaan..
En als je mijn eerdere posts even LEEST zal je zien dat ik niet alleen kritiek heb op de mac, alleen dat ik de PC vrijwel overal beter in vind, zeker overall gezien.
quote:Al eens op het idee gekomen om een muis met 2 of 3 knoppen op dat ding aan te sluiten
Ik werk dagelijks met Mac's en dat ik de 2de muisknop mis is idd puur gewenning, dat is geen zwak punt opzich. Wel een zwak punt is...ach dat heb ik in al de posts op de vorige pagina's al eens besproken
quote:Goeie beveiliging toch?.. Even netwerkinstellingen wissen (kun je toch zo weer uit het rolmenu halen) en het is opgelost.
mac OSX loopt al vast als je het lef hebt om op te starten met je netwerk kabel eruit
quote:Je moet er heel wat actie voor ondernemen wil je OS X en zeker de final-versie 10.2 platkrijgen. Als jij je daar de hele dag mee bezig wilt houden hou ik je niet tegen.
bullshit dus.....net zo vaak, als niet vaker...
quote:Ik heb 't idee dat je Mac OS 9.2 met XP aan het vergelijken bent want OS X loopt ook NOOIT vast.
Ik heb XP thuis en die loopt NOOIT vast.ligt er ook aan wat je doet he, win98 loopt ook niet vast als je er verder niets op doet....
quote:iets klopt hier niet, zie vorige quote
nee mekkers de tijd dat jullie verder waren met het OS zijn allang voorbij.Het enige voordeel voor MAC's is dat jullie hardware door Apple gedefinieerd is, en dus heeft MAC os geen last van vage taiwanese drivertjes die het systeem kunnen opfokken. Een goed getweakede XP bak loopt veel minder vaak vast.
quote:Je krijgt in ieder geval kwaliteit en geen taiwanese zooi zoals je na kunt lezen in de vorige quote
G4's leuk en aardig maar als je ziet wat dat KOST voor wat je krijgt!! Leuk kastje maar de inhoud is behoorlijk achterhaald.
Ik weet niet wat jullie allemaal met die mac's van plan zijn maar ik neem aan dat ze wel een doel hebben. Als er binnen jullie bedrijf alleen Office gedraait wordt kun je net zo goed simpele PC's of ouwe iMac's aanschaffen.
Een dure G4 koop je voor zware beeldbewerking, geluids of videomontage. En niet om er een of 't andere simpele applicatie op te draaien die je net zo goed op 2e hands celleron bakken kunt draaien.
quote:Over welke van de 3 modellen heb je het nu?
Die Imac is inderdaad een enorm serieus werkbeest
quote:ff voor je gezocht
Ik voer deze discussie al jaren en er is nog nooit een mekker die me met argumenten heeft kunnen overtuigen.....
dan bestaat er ook nog een vergelijking van CNET maar die zoek je zelf maar op. Komt zo'n beetje op hetzelfde neer ![]()
quote:www.apple.com/switch
staan zowel huisvrouwen als pro-gebruikers tussen. Microsoft heeft nog geprobeert om deze reclame te imiteren maar ze konden geen switchers vinden ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 04-02-2003 19:57]
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 19:48 schreef Beathoven het volgende:
www.apple.com/switchstaan zowel huisvrouwen als pro-gebruikers tussen. Microsoft heeft nog geprobeert om deze reclame te imiteren maar ze konden geen switchers vinden
quote:Tuurlijk, dream on. Ik heb het zelf toch zeker aan levende lijve mee gemaakt. Dus maak een ander die grappen en grollen wijs. bruhaha!
Op dinsdag 4 februari 2003 18:44 schreef Beathoven het volgende:
Of zelf even kijken op www.tweedehandsmac.nl . Mac's houden hun waarde langer vast dan PC's en je hoeft er geen moeite voor te doen om ze kwijt te raken
Eindelijk een mac'er met wat inhoud ![]()
even eerst, nee ik ben geen doorsnee windows gebruiker die er niets van weet of wil weten. Ik zal niet gaan lopen opscheppen, dat moet je gewoon maar even van me aannemen. Ik nam dit topic alleen niet zo serieus ![]()
maar goed:
quote:Dan zal ik verder maar ophouden over OS X qua backwards compatibiliteit, classic mode, please....
Op dinsdag 4 februari 2003 19:48 schreef Beathoven het volgende:[..]
Support geven wil nog niet zeggen dat je een systeem van A tot Z onder de knie hebt en wilt begrijpen. Aan je posts te lezen ben je gewoon een doorsnee Windows gebruiker die weinig met al het andere te maken wil hebben
[..]
Zie boven
heb ik uiteraard al lang gedaan..
[..]
Zie boven
Al eens op het idee gekomen om een muis met 2 of 3 knoppen op dat ding aan te sluiten
Je ramt zo een logitech of een leuke MS Muis in de USB poort.
[..]
Als het KAN lever het er dan bij voor dat geld? Wat is dan nog het punt om ze met 1 knop te leveren als je OS er meer ondersteund? Dat het makkelijk is lijkt me bewezen, anders bouw je het niet je OS.
Goeie beveiliging toch?.. Even netwerkinstellingen wissen (kun je toch zo weer uit het rolmenu halen) en het is opgelost.
[..]
Lekkere beveiliging, alleen voor de doorsnee user (blijkbaar) erg frustrerend als je machine het opeens niet doet. Je hebt met een laptop niet altijd een netwerk. Dat hetbv niet zou inloggen met een melding, ook niet makkelijk, maar ok, maar NIET up komen is wel erg onvriendelijk.
Je moet er heel wat actie voor ondernemen wil je OS X en zeker de final-versie 10.2 platkrijgen. Als jij je daar de hele dag mee bezig wilt houden hou ik je niet tegen.
[..]
OS X 10.2 en 10.3 hebben allemaal erg veel moeite in een mixed omgeving, vooral met NT authenticatie. Ik had een powerbook prima draaiende op een gegeven moment (na veel pielen) installeerde de update (en NIETS meer) na de herstart kwam het OS niet meer up. Wat ik ook probeerde, veel tips etc gelezen, ging niet meer. Herformat nodig, Xserve hetzelfde verhaal. Leuk zo'n update service...
Ik heb 't idee dat je Mac OS 9.2 met XP aan het vergelijken bent want OS X loopt ook NOOIT vast.
[..]
OS X loopt dus ook regelmatig vast, kom nou aub niet aan met "als je niet weet wat je doet wel ja" want ook kaal na de install crashed het wel eens. Niet dat het met XP onmogelijk is, maar nooit is dus gewoon niet waar.
iets klopt hier niet, zie vorige quote
[..]
![]()
Tis makkelijk om alle posts te gaan vergelijken en kleine tegenstrijdigheden eruit te vissen, dit topic loopt al een tijdje en je tikt wel eens snel wat. natuurlijk kan XP vast lopen, alles kan vastlopen, ook het heilige Linux.
Je krijgt in ieder geval kwaliteit en geen taiwanese zooi zoals je na kunt lezen in de vorige quote
Tja, dat kan je wel zeggen maar Apple gebruikt steeds meer standaard spullen in hun machines, was vroeger alles SCSI tegenwoordig gewoon IDE, zelfs hun Xserver IK zou mijn data niet aan IDE toevertrouwen. Verder zitten er ook GF4 kaartjes in en die worden niet gemaakt bij Apple, gewoon in taiwan dus, de Xserve is ook in China geassembleerd. En die kost een beetje zeg, voor wat je krijgt. En als je denkt iets standaards te gebruiken (scsi kaartje voor backup unit) dan hebben ze DAAR weer een ander voltage voor
Ik weet niet wat jullie allemaal met die mac's van plan zijn maar ik neem aan dat ze wel een doel hebben. Als er binnen jullie bedrijf alleen Office gedraait wordt kun je net zo goed simpele PC's of ouwe iMac's aanschaffen.
Er wordt gewoon op gewerkt, dus ook office ja, een Imac/powerbook is nou niet bepaald een beest voor zware bewerkingen. Tziet er leuk uit, maar verder.
Een dure G4 koop je voor zware beeldbewerking, geluids of videomontage. En niet om er een of 't andere simpele applicatie op te draaien die je net zo goed op 2e hands celleron bakken kunt draaien.
een dure G4 kopen de meesten mensen alleen nog uit gewoonte en omdat ze denken/geloven dat dat op een mac beter zou gaan. Dat is achterhaald. PC's zijn sneller en goedkoper. De software is identiek tegenwoordig.
ff voor je gezocht
dan bestaat er ook nog een vergelijking van CNET maar die zoek je zelf maar op. Komt zo'n beetje op hetzelfde neer
enzo zijn er tientallen vergelijkingen (oa op t.net te vinden) dit het tegendeel beweren, die zoek je ook zelf maar op
[..]
staan zowel huisvrouwen als pro-gebruikers tussen. Microsoft heeft nog geprobeert om deze reclame te imiteren maar ze konden geen switchers vinden
Ik zou je het mail adres van een collega kunnen geven die na jaren een mac gehad te hebben van de zaak (!) nu zelf een PC thuis wil hebben en door: geld, snelheid, compatibiliteit en verkrijgbaarheid van software een Windows machine heeft gekocht. En er zijn ongetwijfeld mensen zat de switchen, zeker zodra ze hem zelf moeten betalen.
Ik weet ook dat een aantal van mijn anti-argumenten een pure moment opname is, en dat het best goed kan werken. Alleen is het gewoon niet zo dat het feilloos is allemaal perfect, zoals mac users snel willen beweren.
Nogmaals, begrijp me niet verkeerd ik ben niet puur anti mac, maar het is allemaal zo overhyped en mac mensen zijn zo blind TEGEN windows. En dat irriteert me nog het meest.
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 20:15 schreef Litpho het volgende:[..]
Erg leuke argumenten!
Let's get 'em
quote:Deze vergelijking is voor een (te) groot deel gebaseerd op de met het besturingssysteem meegeleverde software. OS X scoort een aantal punten, met name op de Help, de Find/Search en de hoogst irritante "registreer je XP binnen 30 dagen of anders ..."), maar komt desondanks niet al te overtuigend op mij over.
Op dinsdag 4 februari 2003 19:48 schreef Beathoven het volgende:
XP vs X
Op één punt is de reviewer hoogst inconsequent. Hij klaagt dat XP bij zowel drag & drop binnen een document als tussen documenten de tekst verplaatst in plaats van "logisch" de ene keer verplaatsen en de andere keer kopiëren.
quote:Dat is idd vervelend, heb je Apple al gemaild?
OS X 10.2 en 10.3 hebben allemaal erg veel moeite in een mixed omgeving, vooral met NT authenticatie. Ik had een powerbook prima draaiende op een gegeven moment (na veel pielen) installeerde de update (en NIETS meer) na de herstart kwam het OS niet meer up. Wat ik ook probeerde, veel tips etc gelezen, ging niet meer. Herformat nodig, Xserve hetzelfde verhaal. Leuk zo'n update service...
quote:Het ligt er aan welke iMac je bedoelt. Als je de ouwe G3's bedoelt dan geef ik je gelijk, maar de nieuwste types kunnen best wat hebben. Waar wil je ze voor gebruiken b.t.w.
Er wordt gewoon op gewerkt, dus ook office ja, een Imac/powerbook is nou niet bepaald een beest voor zware bewerkingen. Tziet er leuk uit, maar verder.
quote:Ik neem aan dat je 'beginnende' gebruikers bedoelt. Ik denk dat zowel de gevorderde als de beginnende gebruiker er blij mee zijn als ze op 'het knopje' drukken en alles meteen werkt.
Werkt direct uit de doos. Is erg prettig, maar voornamelijk voor nieuwe gebruikers. Zo gauw je eenmaal gaat modificeren (nieuwe grafische kaart bijv.) is dat voordeel al vrij gauw het raam uit.
Nieuwe kaart installeren gaat ook redelijk eenvoudig, Apple ondersteunt zo'n beetje alle gangbare kaarten. iMacs zijn niet gebouwt voor zelfbouw maar met een G4 PPC kast gaat dit prima ![]()
quote:Dat is toch geen minpunt? Je krijgt een stapel kwalitatief goeie software gratis bij het OS. Ga maar na, Mac OS X kost 165 Euro tegenover 199 Euro voor Windows XP. Jij gebruikt misschien een gedeelte niet maar een ander gebruikt dat wel. Wat je niet nodig hebt sleep je zo de prullenbak in.
3, 4 en 5 Meegeleverde software. Is leuk en aardig, maar de gebruiker die iets verder wil regelt daar betere programma's voor en ik vind het persoonlijk niet zo nuttig om bij aankoop te betalen voor bijv. iPhoto als ik geen digitale camera heb en niet van plan die aan te schaffen. Hier drie punten aan verspillen is een beetje een zwaktebod.
quote:Gewoon een kwestie van de goeie markt opzoeken, als jij die niet kan vinden ligt dat niet aan Apple
Tuurlijk, dream on. Ik heb het zelf toch zeker aan levende lijve mee gemaakt. Dus maak een ander die grappen en grollen wijs. bruhaha!
quote:Het vergelijken van Apples en PC's is bijna letterlijk Appels en Peren vergelijken. Ik heb weleens een Mac vs PC vergelijking gelezen waarbij de (op dat moment) allerduurste 1,4 Ghz PC tegenover een middenklasse G4 stond.
Deze vergelijking is voor een (te) groot deel gebaseerd op de met het besturingssysteem
De PC was de Mac op 8 van de 10 punten nét een streepje voor. Is "de" PC daardoor automatisch beter? Nee, want zodra je er een iets zwaardere G4 tegenover had gezet had de Mac waarschijnlijk op alle punten gewonnen.
Dat geeft aan hoe moeilijk het is om 2 identieke systemen te vinden. Alleen al het verschil in Architectuur (PC - CISC / Mac - RISC processor maakt het erg moeilijk om te vergelijken. Een 700 mhz G4 processor staat qua snelheid ongeveer gelijk aan een 13/1400 mhz PIV processor.
Als je er belang bij hebt zal ik wel eens kijken of ik die test nog ergens kan vinden. ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Beathoven op 04-02-2003 21:56]
Meer wil ik er eigenlijk verder niet meer over kwijt.
Heb het geprobeerd, heb het in huis gehad en het stonk. De Mac is leuk zolang je doet wat de Mac wilt, wat voor iemand werkt die alleen wil textverwerken of met "Wizzytechs webdesigner" of andere b-randtroep wil werken.
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 21:34 schreef Beathoven het volgende:
Ik neem aan dat je 'beginnende' gebruikers bedoelt. Ik denk dat zowel de gevorderde als de beginnende gebruiker er blij mee zijn als ze op 'het knopje' drukken en alles meteen werkt.
[quote]
Oeps. Uiteraard bedoelde ik beginnende gebruikers. Misschien dat ik helderder uit mijn woorden kan komen met IE voor Mac.
Het kwam over alsof het ten koste ging van de flexibiliteit, iets waar Microsoft last van heeft. Het grote "black box"-syndroom zodat de gebruiker maar niets fout kan doen, met als kleine nadeel dat niemand meer mogelijkheden mag hebben dan een absolute beginner.
quote:iMacs worden ook door diverse bladen, waaronder de jou vast wel bekende Computer Music, met klem afgeraden vanwege het gebrek aan aanpassingsmogelijkheden.
Nieuwe kaart installeren gaat ook redelijk eenvoudig, Apple ondersteunt zo'n beetje alle gangbare kaarten. iMacs zijn niet gebouwt voor zelfbouw maar met een G4 PPC kast gaat dit prima
quote:We praten hier over Apple en Microsoft. Gratis was niet direct de eerste term in hun woordenboek. Iemand moet er uiteindelijk voor betalen en de klant is verreweg de meest waarschijnlijke persoon.
Dat is toch geen minpunt? Je krijgt een stapel kwalitatief goeie software gratis bij het OS. Ga maar na, Mac OS X kost 165 Euro tegenover 199 Euro voor Windows XP. Jij gebruikt misschien een gedeelte niet maar een ander gebruikt dat wel. Wat je niet nodig hebt sleep je zo de prullenbak in.
quote:In dit geval was de test grotendeels tussen de besturingssystemen ipv de onderliggende machines, dus dit is een ietwat typisch voorbeeld. Het is prima mogelijk om de functionaliteit van Mac OS X op een Intel machine te schrijven en vice versa. Zou er markt zijn voor 's werelds eerste vastlopende RISC?
Het vergelijken van Apples en PC's is bijna letterlijk Appels en Peren vergelijken. Ik heb weleens een Mac vs PC vergelijking gelezen waarbij de (op dat moment) allerduurste 1,4 Ghz PC tegenover een middenklasse G4 stond.De PC was de Mac op 8 van de 10 punten nét een streepje voor. Is "de" PC daardoor automatisch beter? Nee, want zodra je er een iets zwaardere G4 tegenover had gezet had de Mac waarschijnlijk op alle punten gewonnen.
quote:Zoek maar op. Lijkt me wel interessant.
Als je er belang bij hebt zal ik wel eens kijken of ik die test nog ergens kan vinden.
Dat was MIJN mening, dus NIET die van jullie, dus jullie hoeven NIET hierop in te hakken en dingen te citeren en te ontkennen, want het was MIJN mening
quote:Als je dan echt niks zinnigs meer te melden hebt..
Op donderdag 6 februari 2003 00:50 schreef Travolta het volgende:
Verzoek: Kan de topic titel veranderd worden in dood aan de mac?
quote:Hehehe, mailen naar Apple is niet zo'n probleem.
Op dinsdag 4 februari 2003 21:34 schreef Beathoven het volgende:
...
Dat is idd vervelend, heb je Apple al gemaild?
...
Echter de kans dat je met Britney S., Christina A. en Shakira tegelijkertijd in één bed wordt gevonden, is groter dan de kans op een reply van Apple.![]()
Betreffende non-commercieële issues.
quote:Tuurlijk wel, dit is toch klaagbaak en niet een of ander techforum, ga dan lekker op een mac forum zitten blaten of zo.
Op donderdag 6 februari 2003 10:18 schreef Beathoven het volgende:
Als je dan echt niks zinnigs meer te melden hebt..
de mac zuigt gewoon heel erg ernstig aars en dit is een mac klaag topic. jullie zijn dus offtopic bezig en ik ben degene die hier wat zinnigs te melden heb over zeiken over de mac.
ik heb een gloednieuwe imac gehad en hij zoog aars.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |