abonnement Unibet Coolblue
pi_177687412


Welkom in het centrale Star Wars topic. Hier kunnen alle films, series, spin-offs, boeken, strips, games, etc, etc, etc, besproken worden.

De films:
De chronologie van de films is misschien een beetje vreemd. De eerst film kwam immers in 1977 uit, maar was het vierde deel. De kijkvolgorde is daarmee ook onderwerp van discussie.

De (in-film) chronologische volgorde van de films is:

Star Wars Episode I: The Phantom Menace
Star Wars Episode II: Attack of the Clones
Star Wars Episode III: Revenge of the Sith
Star Wars Episode IV: A New Hope
Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back
Star Wars Episode VI: Return of the Jedi
Star Wars Episode VII: The Force Awakens
Star Wars Episode VIII: The Last Jedi
Star Wars Episode IX

Naast de diverse films die het hoofd-verhaal vertellen, komen er ook een aantal Anthology films. Deze zijn (voor zover bekend):
Rogue One: A Star Wars Story
Solo: A Star Wars Story (release datum: 23 mei 2018)

De series
Binnen het Star Wars universum zijn er ook een aantal series gemaakt. Deze zijn:

Star Wars: The Clone Wars
Star Wars: Rebels
Live-action Star Wars Serie

Expanded Universe
Toen Disney LucasFilm (en alle aanverwante bedrijven) kocht, hebben ze vrijwel meteen aangegeven dat de boeken, films (Ewoks, Holiday Special) en series (Droids), niet meer behoren tot het "officiële" verhaal. Echter zijn dit natuurlijk wel onderwerpen die we hier kunnen en mogen bespreken :D.

SPOILERS
Gewoon niet doen. Spoilers voor de aankomende films kun je kwijt in het topic wat over die film gaat.


[ Bericht 8% gewijzigd door lord_bono op 08-03-2018 16:21:59 ]
pi_177687450
Laatste posts:

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 16:10 schreef lord_bono het volgende:

JON FAVREAU TO EXECUTIVE PRODUCE AND WRITE LIVE-ACTION STAR WARS SERIES
THE DIRECTOR OF IRON MAN AND THE JUNGLE BOOK WILL HELM THE SERIES FOR DISNEY’S NEW DIRECT-TO-CONSUMER PLATFORM.

Lucasfilm is excited to announce that Emmy-nominated producer and actor Jon Favreau has signed on to executive produce and write a live-action Star Wars series for Disney’s new direct-to-consumer platform. Favreau is no stranger to the Star Wars galaxy having played roles in both the Star Wars: The Clone Wars animated series and in the upcoming Solo: A Star Wars Story.

“I couldn’t be more excited about Jon coming on board to produce and write for the new direct-to-consumer platform,” says Lucasfilm president Kathleen Kennedy. “Jon brings the perfect mix of producing and writing talent, combined with a fluency in the Star Wars universe. This series will allow Jon the chance to work with a diverse group of writers and directors and give Lucasfilm the opportunity to build a robust talent base.”

Favreau is thrilled to be returning to the Star Wars galaxy: “If you told me at 11 years old that I would be getting to tell stories in the Star Wars universe, I wouldn’t have believed you. I can’t wait to embark upon this exciting adventure.”

Disney’s collaborations with Favreau extend back a decade, when he helped launch the Marvel Cinematic Universe as director of Iron Man and Iron Man 2 and as an executive producer of the Iron Man and Avengers films for Marvel Studios. For Disney, he directed and produced the massively successful The Jungle Book, which won an Academy Award for its groundbreaking visual effects. He is currently in production on Disney’s highly anticipated reimagining of The Lion King, set for release in 2019.

The untitled Star Wars live-action series does not yet have a release date.
http://www.starwars.com/n(...)ion-star-wars-series

_O_
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 16:12 schreef polderturk het volgende:

[..]

Coooool
Zou mooi zijn als de serie uitkomt op Netflix.
Disney zal hem waarschijnlijk op zijn eigen platform zetten.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2018 16:15 schreef lord_bono het volgende:

[..]

In eerste instantie komt het op het nieuwe Disney platform, wellicht dat wij het op Netflix krijgen als in Nederland nog niet die streaming dienst beschikbaar is.
  vrijdag 9 maart 2018 @ 09:11:01 #3
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177700724
Dat direct-to-customer platform is toch het "Netflix van Disney"?
Dan gaat die serie nooit op Netflix komen.
Dit is juist een hele interessante voor hun platform om kijkers/abonnees mee te genereren. Het dan op Netflix zetten zou dom zijn.

Zoiets als dit zou voor mij ook juist een reden kunnen zijn om een abonnement te nemen op hun streaming service.

Maar wel super cool dat dit er komt. Ik ben ook erg benieuwd hoe ze dit gaan neerzetten. Wat voor verhalen er verteld gaan worden enzo. Ik ben gelijk enthousiast :D
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 9 maart 2018 @ 11:16:42 #4
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_177702673
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 09:11 schreef Komakie het volgende:
Dat direct-to-customer platform is toch het "Netflix van Disney"?
Dan gaat die serie nooit op Netflix komen.
Dit is juist een hele interessante voor hun platform om kijkers/abonnees mee te genereren. Het dan op Netflix zetten zou dom zijn.

Zoiets als dit zou voor mij ook juist een reden kunnen zijn om een abonnement te nemen op hun streaming service.

Maar wel super cool dat dit er komt. Ik ben ook erg benieuwd hoe ze dit gaan neerzetten. Wat voor verhalen er verteld gaan worden enzo. Ik ben gelijk enthousiast :D
Maar als je disney streaming dienst nog niet beschikbaar is in een land is een deal met netflix nog altijd slimmer dan het helemaal niet aanbieden ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 9 maart 2018 @ 11:39:24 #5
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177703102
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 11:16 schreef laziness het volgende:

[..]

Maar als je disney streaming dienst nog niet beschikbaar is in een land is een deal met netflix nog altijd slimmer dan het helemaal niet aanbieden ;)
Je eigen content aanbieden via een concurrent omdat je de eigen zaakjes nog niet voor elkaar hebt is het domste wat je kunt doen. Wij willen dat wel graag, maar commercieel gezien niet handig.

Ik ga er vanuit dat ze hun platform wereldwijd beschikbaar willen maken. Vergelijkbaar met Netflix. Anders is je bestaansrecht ook heel moeilijk te rechtvaardigen.

Stel je voor dat het platform nog niet in Nederland beschikbaar is en die serie komt uit. Ben ik helemaal enthousiast, maar moet ik nog even wachten. Die serie is voor mij misschien een reden om een abonnement te nemen. Als je hem dan op Netflix beschikbaar maakt heb ik een reden minder om een abonnement bij Disney te nemen en moeten ze weer wat anders bedenken om mij voor hun te winnen.
Het houden van klanten is makkelijker dan het aantrekken van klanten.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_177703628
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 11:39 schreef Komakie het volgende:
Als je hem dan op Netflix beschikbaar maakt heb ik een reden minder om een abonnement bij Disney te nemen en moeten ze weer wat anders bedenken om mij voor hun te winnen.
ze kunnen hem natuurlijk eerst aanbieden op netflix en zodra die disney streamings dienst naar europa komt de serie van Netflix te halen en die op hun eigen kanaal aan te bieden.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 9 maart 2018 @ 12:49:12 #7
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177704332
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:03 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

ze kunnen hem natuurlijk eerst aanbieden op netflix en zodra die disney streamings dienst naar europa komt de serie van Netflix te halen en die op hun eigen kanaal aan te bieden.
Dan heeft de helft van je publiek de serie al gezien en zal een reden minder hebben om een abbo te nemen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_177704873
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 12:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dan heeft de helft van je publiek de serie al gezien en zal een reden minder hebben om een abbo te nemen.
maar die mensen die het gezien hebben zullen ook het nieuwe seizoen willen zien (als de serie goed is althans)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  vrijdag 9 maart 2018 @ 14:05:12 #9
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_177705580
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 13:26 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

maar die mensen die het gezien hebben zullen ook het nieuwe seizoen willen zien (als de serie goed is althans)
Dat is wel een grote "als". Daar zou ik niet op gokken.
Vraag is ook of Netflix natuurlijk happig op zo'n situatie. Zij betalen een hoop geld voor het beschikbaar maken, maar vervolgens gaat een nieuw seizoen naar de concurrent.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 28 juni 2018 @ 21:13:34 #10
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_180109713
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_180110007
quote:
Was het maar een ludieke actie..

Overigens willen ze niet dat Disney een remake maakt, dat gaan ze zelf doen :')
pi_180116248
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:25 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Was het maar een ludieke actie..

Overigens willen ze niet dat Disney een remake maakt, dat gaan ze zelf doen :')
Er is echt niets zuurders dan de Star Wars community op het moment geloof ik :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_180116672
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 08:24 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Er is echt niets zuurders dan de Star Wars community op het moment geloof ik :')
De community is echt een bende op dit moment inderdaad :9

Niemand wil ook maar iets toegeven aan de andere 'kant'. De negatieve groep blijft volhouden dat alles kut is, en de positieve groep erkent bepaalde dingen niet. Zou fijn zijn als iedereen er objectief naar zou kunnen kijken. Daarnaast zijn voor veel negatieve mensen de eigen eisen heilig :')

[ Bericht 20% gewijzigd door lord_bono op 29-06-2018 09:12:46 ]
pi_180116783
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 09:06 schreef lord_bono het volgende:

[..]

De community is echt een bende op dit moment inderdaad :9

Niemand wil ook maar iets toegeven aan de andere 'kant'. De negatieve groep blijft volhouden dat alles kut is, en de positieve groep erkent bepaalde dingen niet. Zou fijn zijn als iedereen er objectief naar zou kunnen kijken. Daarnaast zijn voor veel negatieve mensen de eigen eisen heilig :')
idd, wat ook niet echt helpt is Hamill die openlijk loopt te zeiken over de keuzes in IX ...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_180117002
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 09:15 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

idd, wat ook niet echt helpt is Hamill die openlijk loopt te zeiken over de keuzes in IX ...
Klopt, ook wel raar om er weer over te beginnen. Voor de release had hij er al een opmerking over gemaakt, al was het niet zo bedoeld. En nu beginnen ze er weer over..

Maar het verhaal van Luke was een van de dingen waar ik ook niet tevreden mee was toen ik de bioscoop uitkwam. Na de film een paar keer gezien te hebben vind ik het de enige passende verhaallijn voor Luke op dit moment :9
  vrijdag 29 juni 2018 @ 11:35:25 #16
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_180119591
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 09:30 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Klopt, ook wel raar om er weer over te beginnen. Voor de release had hij er al een opmerking over gemaakt, al was het niet zo bedoeld. En nu beginnen ze er weer over..

Maar het verhaal van Luke was een van de dingen waar ik ook niet tevreden mee was toen ik de bioscoop uitkwam. Na de film een paar keer gezien te hebben vind ik het de enige passende verhaallijn voor Luke op dit moment :9
Dat had ik meteen al na het zien van de film. Die fans verwachten de avonturen uit de boeken van de jaren 90. Dat gaat gewoon nooit meer gebeuren. Najah, nooit... er zit een flink gat tussen en je zou de acteurs kunnen vervangen, maar in plaats van die boeken te verfilmen heeft men de prequels gemaakt. Ergens gelukkig maar, want als die kwaliteit voor de boeken was gebruikt dan was het wel klaar denk ik.

Anyway, geen enkele star wars film was perfect op elk vlak en dat lijken veel van die verstokte fans te negeren. Ik erken enkel dat er hier en daar teveel humor en teveel plotten in zaten en dat einde voelt nu als een anticlimax. Maar qua karakterontwikkelingen vond ik TLJ een van de meer interessante films in de hele reeks.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 29 juni 2018 @ 11:42:57 #17
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_180119756
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 11:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je eigen content aanbieden via een concurrent omdat je de eigen zaakjes nog niet voor elkaar hebt is het domste wat je kunt doen. Wij willen dat wel graag, maar commercieel gezien niet handig.
Ja, alleen zit je vooral met distributierechten, ook anno nu. Waardoor land X andere titels op netflix heeft dan land Y.

Dan pik je, als je je zaken niet op orde zou hebben, liever dat percentage mee via netflix dan dat je niks krijgt. Ze kunnen namelijk elk moment die titels terugtrekken.

Geld laten liggen, dat is commercieel gezien niet handig.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 29 juni 2018 @ 12:20:32 #18
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_180120459
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 11:42 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ja, alleen zit je vooral met distributierechten, ook anno nu. Waardoor land X andere titels op netflix heeft dan land Y.

Dan pik je, als je je zaken niet op orde zou hebben, liever dat percentage mee via netflix dan dat je niks krijgt. Ze kunnen namelijk elk moment die titels terugtrekken.

Geld laten liggen, dat is commercieel gezien niet handig.
Disney lanceert de dienst gewoon wereldwijd. Er lopen nu pilots in UK, Ierland en de Fillipijnen. Er gebeuren allerlei vreemde zaken (zoals een animatieserie over The Three Caballeros die afgelopen weekend ineens alleen in de Fillipijnen verscheen). Ze testen zo het bereik en proberen te toetsen of zaken 'viral' gaan om zo een release strategie te bedenken.

De Disney exclusies gaan nóóit naar Netflix, net zo min als een échte Netflix original nooit op een ander platform is gekomen.
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:28:16 #19
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_180121652
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 11:42 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ja, alleen zit je vooral met distributierechten, ook anno nu. Waardoor land X andere titels op netflix heeft dan land Y.

Dan pik je, als je je zaken niet op orde zou hebben, liever dat percentage mee via netflix dan dat je niks krijgt. Ze kunnen namelijk elk moment die titels terugtrekken.

Geld laten liggen, dat is commercieel gezien niet handig.
Commercieel denken hoeft niet te betekenen dat geld laten liggen een slecht ding is. Een bedrijf als Disney is van een omvang dat het echt geen gekke dingen hoeft te doen voor een beetje meer geld. Een stabiel, goed lopend online platform is op de lange termijn veel winstgevender en dan is series op een ander platform eerst beschikbaar maken geen slimme zet.
Elke serie die een potentiële klant al gezien heeft is een potentiële reden minder om een abonnement op de dienst van Disney te nemen.

Zeker als je er zelf nog van overtuigd bent dat je jouw eigen platform nog binnen afzienbare tijd in de lucht gaat krijgen is het gewoon geen verstandige stap.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:30:44 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_180121694
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2018 21:25 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Was het maar een ludieke actie..

Overigens willen ze niet dat Disney een remake maakt, dat gaan ze zelf doen :')
Nee er staat dat ze willen dat Disney er een remake van maakt.
Ik vond het wel ludiek.

Natuurlijk gaat Disney nooit een remake maken. Dat het uberhaupt in je op komt om er geld voor in te zamelen is al van de zotten natuurlijk (om maar te zwijgen over geld er in steken)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:36:15 #21
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_180121780
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 11:35 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Dat had ik meteen al na het zien van de film. Die fans verwachten de avonturen uit de boeken van de jaren 90. Dat gaat gewoon nooit meer gebeuren. Najah, nooit... er zit een flink gat tussen en je zou de acteurs kunnen vervangen, maar in plaats van die boeken te verfilmen heeft men de prequels gemaakt. Ergens gelukkig maar, want als die kwaliteit voor de boeken was gebruikt dan was het wel klaar denk ik.
Je moet geen boeken verfilmen in zo'n franchise. Gewoon goede, nieuwe verhalen bedenken is veel mooier. Zo "expanded" mogelijk maken.

quote:
Anyway, geen enkele star wars film was perfect op elk vlak en dat lijken veel van die verstokte fans te negeren. Ik erken enkel dat er hier en daar teveel humor en teveel plotten in zaten en dat einde voelt nu als een anticlimax. Maar qua karakterontwikkelingen vond ik TLJ een van de meer interessante films in de hele reeks.
De ontwikkeling van Luke is op zich prima. Hoewel ik gehoopt had dat hij TLJ zou overleven om toch iets positiever terug te komen in het laatste deel, maar daar heb ik wel vrede mee.
De karakter ontwikkeling van de nieuwe karakters vond ik alleen achter blijven. In de eerste film best aardig neergezet en een mooi opstapje gegeven, maar in TLJ vond ik er te weinig ontwikkeling in zitten.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_180121818
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:36 schreef Komakie het volgende:

[..]

Je moet geen boeken verfilmen in zo'n franchise. Gewoon goede, nieuwe verhalen bedenken is veel mooier. Zo "expanded" mogelijk maken.

Dat heeft The Last Jedi gedaan, met als gevolg dat er een groepje 'fans' alles rondom Star Wars zwart maakt :') :9
  vrijdag 29 juni 2018 @ 13:51:37 #23
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_180122007
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:38 schreef lord_bono het volgende:

[..]

Dat heeft The Last Jedi gedaan, met als gevolg dat er een groepje 'fans' alles rondom Star Wars zwart maakt :') :9
Dat heeft niets te maken met het feit dat het niet gebaseerd is op een boek. Ik had het ook over goede verhalen en zij vinden het geen goed verhaal, er onlogische keuzes gemaakt worden en dat sommige dingen gewoon niet "des Star Wars" zijn. Dat mag en het is een hele goede reden om een film niet goed te vinden. (ik laat even de onzin over racisme en vrouwenhaat weg)

Er zijn ook andere onderdelen van de franchise (boeken, comics, games) die helemaal niet goed ontvangen zijn door de fans, omdat ze gewoon niet goed zijn. Het valt alleen wel iets minder op, omdat er veel minder mensen zijn die de boeken/comics lezen, of de games spelen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 29 juni 2018 @ 15:47:02 #24
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_180123899
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2018 13:51 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat heeft niets te maken met het feit dat het niet gebaseerd is op een boek. Ik had het ook over goede verhalen en zij vinden het geen goed verhaal, er onlogische keuzes gemaakt worden en dat sommige dingen gewoon niet "des Star Wars" zijn. Dat mag en het is een hele goede reden om een film niet goed te vinden. (ik laat even de onzin over racisme en vrouwenhaat weg)

Er zijn ook andere onderdelen van de franchise (boeken, comics, games) die helemaal niet goed ontvangen zijn door de fans, omdat ze gewoon niet goed zijn. Het valt alleen wel iets minder op, omdat er veel minder mensen zijn die de boeken/comics lezen, of de games spelen.
Het heeft er álles mee van doen omdat die fans dat verwachtte. Een superheld van een Luke Skywalker die even met zijn lightsaber zwaait en alles komt goed. En ze kregen een Luke die zo geschrokken is van zichzelf én van Swolo dat hij zich afsloot om erger te voorkomen. Dat ie zichzelf redt door forceprojectie negeren de meesten gemakshalve.

Verwachtingen, ze verneuken heel wat fandoms.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')