H1N1 | dinsdag 6 maart 2018 @ 08:37 |
Ik sta op het punt om een andere auto aan te schaffen. Rijd nu in een Megane station (diesel) en zit nu te kijken naar een superspannende peugeot 308 diesel of een Ford focus diesel.Ik rijd ongeveer tussen de 30 en 35k per jaar. Er is nu vaak op het nieuws dat Duitsland een beetje een trendsetter is als het gaat om het verbieden van diesels in de stad en dat de rest van Europa zal volgen. Gezien het feit dat ik de aankomende auto wel een jaar of 4/5 zal willen behouden; zal die tegen die tijd nog wel te verkopen zijn? Is het uberhaupt slim om nu een diesel te kopen? Of loop ik veel te hard van stapel. Wat zouden jullie doen? | |
halfway | dinsdag 6 maart 2018 @ 08:40 |
Ik heb er recent nog een gekocht van 2 jaar oud en maak mij echt niet druk om al dat geneuzel. | |
daNpy | dinsdag 6 maart 2018 @ 08:45 |
In Duitsland slaan ze sowieso een beetje door in dat milieu geneuzel, in Nederland valt het nog mee. Ik denk dat het ook ligt aan de steden waar je woont of vaak moet zijn. Maar goed niks zo veranderlijk als de politiek | |
goed_volk | dinsdag 6 maart 2018 @ 08:51 |
Ligt er aan hoe oud de diesel is. Helemaal uitbannen zal een lastig verhaal worden. Zullen ook zat schadeclaims komen dan, dus zo'n vaart zal het niet lopen. In Arnhem mogen diesels van voor 2004 straks niet meer de stad in, tot 2006 met bepaalde eisen. Dan heb je het dus over een auto van 12 jaar oud... Lijkt me dat wanneer je een diesel van een jaar of 4/5 oud koopt, je geen gevaar loopt. | |
H1N1 | dinsdag 6 maart 2018 @ 08:55 |
Ik woon in Utrecht en zit veel in Amsterdam en Nijmegen. In Utrecht en Amsterdam hebben ze milieuzones. De volgende auto zal van 2012/2013 zijn. De Megane is van 2010 trouwens. | |
halfway | dinsdag 6 maart 2018 @ 08:57 |
Daarbij https://www.trouw.nl/groe(...)de-rechter~afb2fa89/ | |
H1N1 | dinsdag 6 maart 2018 @ 10:58 |
Dit maakt me eigenlijk alleen maar sceptischer om een diesel aan te schaffen. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 6 maart 2018 @ 11:11 |
Ook Frankrijk is er mee bezig diesels te bannen. En dat is, misschien nog wel meer dan Duitsland, een echt dieselland. Vorige week was in België een liter diesel voor het eerst duurder dan benzine. Misschien is LPG wat voor je? Wel vaker tanken, als je geen enorme tank neemt. | |
Coritchando | dinsdag 6 maart 2018 @ 13:21 |
Zojuist in het nieuws, Toyota stopt met verkoop van diesels in Europa (https://www.telegraaf.nl/(...)esels-meer-in-europa) | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2018 @ 13:45 |
Wel frappant dat er geen jaartal bij staat. Volgens dit principe kun je op de naam van Toyota willekeurig elke fabrikant invullen.. Ze stoppen er allemaal mee, de vraag is alleen: wannéér. | |
Coritchando | dinsdag 6 maart 2018 @ 13:55 |
Inderdaad frappant. Maar aangezien het zojuist aangekondigd is op de Autosalon van Genève zal het wel op de nabije toekomst slaan. | |
H1N1 | dinsdag 6 maart 2018 @ 14:07 |
Toevallig idd. Ook toevallig dat Arnhem ook vandaag besloten heeft dat er een milieuzone komt waarbij ze dus diesels gaan weren. Maar goed, iemand die toevallig in dezelfde situatie zit? Of een idee heeft wat te doen en vooral waarom? | |
Ferrari_Tape | dinsdag 6 maart 2018 @ 14:12 |
omg heb net een avensis station diesel voor prive gekocht voor erbij (ivm geen bijtelling lease willen) Hopelijk worden ze niet verboden in de grote steden van Nederland | |
Sounddragon | dinsdag 6 maart 2018 @ 14:12 |
But det, maai frend, is un assumpsjon Zal best geen 10 jaar meer duren, maar volgend-, of zelfs dit jaar al lijkt me een beetje kort door de bocht. Dan rent elke zakelijke rijder per direct de deur uit. Dat is behoorlijk rigoureus, gezin het feit dat het meerendeel van je bizz gebaseerd is op zakelijke lease. | |
Gunner | dinsdag 6 maart 2018 @ 14:14 |
De verschuiving van diesel naar benzine is al enige tijd geleden ingezet; https://marketupdate.nl/n(...)ine-dan-voor-diesel/ | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 6 maart 2018 @ 15:02 |
Toyota stop dit jaar nog, hoor ik met op de radio. | |
fathank | dinsdag 6 maart 2018 @ 15:04 |
LPG G3 een optie? | |
halfway | dinsdag 6 maart 2018 @ 15:07 |
Gehad,niets dan problemen mee gehad. | |
fathank | dinsdag 6 maart 2018 @ 15:09 |
Ik heb wel eens problematische diesel gehad, en nu? | |
halfway | dinsdag 6 maart 2018 @ 15:11 |
Benzine. | |
fathank | dinsdag 6 maart 2018 @ 15:13 |
Ohja shit was ff vergeten dat die altijd probleemloos zijn. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 6 maart 2018 @ 15:18 |
Ik heb weleens problemen gehad met benzine, wat nu? | |
H1N1 | dinsdag 6 maart 2018 @ 15:19 |
Op zich wel een optie, sta er wel licht sceptisch tegenover omdat ik weleens wat horrorverhalen hoorde. Daarnaast heb ik vooral ook laadruimte nodig voor kinderwagen, reiswieg etc. Zolang ik daar maar niet op inlever hou ik lpg ook nog open. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 6 maart 2018 @ 15:23 |
Je moet inderdaad wel een motor zoeken die er goed op draait. In mijn BMW 540i uit 1994 bevalt het tot nu toe goed. Alleen die 55 liter is er zo doorheen.. | |
oldford | dinsdag 6 maart 2018 @ 16:20 |
Toyota stopt dit jaar nog met de diesels in personenauto's. Misschien heeft dat te maken met de invoering van nog strengere eisen aan het eind van dit jaar. Hier staat een uitgebreider verslag van de perscoferentie van Toyata: https://www.engadget.com/(...)in-europe-this-year/ | |
H1N1 | dinsdag 6 maart 2018 @ 16:36 |
Dit had meer te maken dat nog maar 10% vd nederlandse Toyota's een diesel is. Hybride daarentegen 40% ofzo. | |
Glijdt_licht | dinsdag 6 maart 2018 @ 16:41 |
Alsof de Nederlandse markt Toyota wat kan schelen. Als in Frankrijk en Duitsland diesel inkakt kunnen ze daar gewoon beter mee ophouden in heel Europa. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 6 maart 2018 @ 22:11 |
Net in Frankrijk diesel getankt, tikt al de ¤1,50 ler liter aan. Niet mals! Nog geen Italiaanse prijzen (tijdje terug nog ¤1,80 gezien daar), maar voor Frankrijk al aardig prijzig. | |
Hyperdude | dinsdag 6 maart 2018 @ 22:22 |
Je kan hier ook wel verwachten dat de belastingen op diesel omhoog zullen gaan. Hysterie icm.verhoogde belastingopbrengsten = win-win. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 6 maart 2018 @ 22:25 |
Zeker. De MRB werd ook steeds duurder merkte ik. Maar diesel is ook in DLD niet zo betaalbaar meer merkte ik 2 weken terug. Ben bang dat het toch best snel kan gaan. Misschien niet het bannen, maar dat een diesel gewoon erg duur wordt. | |
Hyperdude | dinsdag 6 maart 2018 @ 22:33 |
Diesel kan niet erg duur worden ivm. vrachtwaggels. Die rijden op diesel en belastingkortingen Iets duurder per liter dan benzine, bij gelijke belastingen kom je daar op uit, lijkt mij wel reëel. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 6 maart 2018 @ 22:38 |
True true. Bedoel ook niet 50 euro per liter 😄 Maar in Italië moet je dus al goed betalen op sommige plekken (vooral de Brenner). Ben benieuwd hoe het loopt! Net m’n bus voor bijna 260 euro vol gemieterd. Zal m’n baas leuk vinden 😉 | |
Hyperdude | dinsdag 6 maart 2018 @ 22:52 |
Was Oostenrijk chiuso? | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 6 maart 2018 @ 23:05 |
Haha nee tank altijd in Oostenrijk, kan met een volle tank 1500km rijden dus sla Italië meestal over. Maar zit nu in Frankrijk, daar voor 260 euro getankt. Kijken hoeveel het in Spanje kost, gooi ik ‘m daar ook nog even vol. Overigens werken veel transportbedrijven tegenwoordig met een ‘brandstoftoeslag’. Dus de klant (en uiteindelijk de consument) betaalt extra naar gelang de brandstofprijzen onderweg. | |
Hyperdude | dinsdag 6 maart 2018 @ 23:12 |
Goeie reis. Ik ga nu tukken in mijn eigen bedje, niet zo ver weg in een raar land. | |
LoveAtFirstDrive | dinsdag 6 maart 2018 @ 23:14 |
Thanks! Weltrusten, beter dan m’n busbedje 😢 | |
vannelle | woensdag 7 maart 2018 @ 06:18 |
Je had natuurlijk voor je aankoop iets meer research kunnen doen want dit speelt al een tijdje, alleen is nu Arnhem (prachtige stad!) nu ook het lijstje toegevoegd. Maar je kunt niet doen alsof het een donderslag bij heldere hemel is. | |
derLudolf | woensdag 7 maart 2018 @ 07:09 |
Dan kunnen ze de LandCruiser en Hi-Lux ook wel direct uit productie halen... | |
oldford | woensdag 7 maart 2018 @ 08:40 |
Als je het artikel eerst eens ging lezen. Dan kun je lezen dat de Landcruiser en Hi-Lux gewoon met dieselmotor leverbaar blijven. | |
derLudolf | woensdag 7 maart 2018 @ 17:59 |
Als ik naar Pornhub ga krijg ik nog minder pop-ups | |
blomke | woensdag 7 maart 2018 @ 18:28 |
Ik rijd al jaren een auto uit 2007 met roetfilter. Ik verwacht geen problemen, afgezien van de milieusticker in Duitsland. | |
oldford | woensdag 7 maart 2018 @ 18:43 |
Werkelijk? Ik krijg geen enkele pop-up als ik naar dat artikel ga. Zelfs niet als ik mijn Ad blocker uitzet, dus ik denk dat je wat overdrijft. | |
derLudolf | woensdag 7 maart 2018 @ 20:37 |
Mobiel... Telefoon gaat trillen en er wordt gezegd dat ik iets heb gewonnen, ookal staat telefoon stil. | |
Fer | woensdag 7 maart 2018 @ 21:17 |
Fabrikanten krijgen het te heet onder de voeten. Die weten allang dat ze Euro 6/7/8 nooit niet gaan halen zonder sjoemelen, of de efficientie/betrouwbaarheid gigantisch omlaag te brengen. Maar goed, vele diesels vertrekken in hun nadagen toch al op een autotrailer naar landen die nog lang niet zo moeilijk doen. Dat zal straks niet anders zijn, Oekraine, Roemenie, Bulgarije, de Balkan. Aan de andere kant, 30k en als je een beetje rustig rijdt, kan ook goed met een Turbo/Hybride benzine. Heb je ook geen gelul met roetfilters vervangen, adblue vullen enz. | |
derLudolf | woensdag 7 maart 2018 @ 21:53 |
VW ziet anders nog voldoende toekomst in diesel. Van de week nog stuk over gelezen. | |
oldford | donderdag 8 maart 2018 @ 09:11 |
Dat kon nog wel eens tegenvallen met die roetfilters. Ook veel direct ingespoten benzine-motoren hebben nu (vanaf eind 2017) een roetfilter. Dat filter wordt een GPF gemoemd. | |
LoveAtFirstDrive | donderdag 8 maart 2018 @ 09:27 |
Jep, BMW benzine’s krijgen die filters ook. | |
autoknutselaar | donderdag 8 maart 2018 @ 09:55 |
Koop gewoon een hybride diesel auto. Tweedehands is de accu waarschijnlijk niet zo goed meer. Dus je bindt een benzine aggregaat op het imperiaal. Gebruik je die als je een milieuzone moet zijn. | |
Fer | donderdag 8 maart 2018 @ 10:50 |
Een GPF zou goedkoper, simpeler en onderhoudsvrij zijn. Daarnaast hebben ze recovery cyclus en is benzine in de basis al schoner dan diesel. Een voor wie nu naar een occasion shopt liever geen filter dan een eerste generatie dpf, die lijken het ergste. | |
H1N1 | donderdag 8 maart 2018 @ 12:39 |
Beste advies sinds tijden. |