quote:Restaurant schrapt ‘Rijpe Negerin’-dessert na boze reacties
De uitbaters van een restaurant in Sint-Truiden schrappen een omstreden dessert van de kaart. Reden: een storm van kritiek vanwege een ijsje met de naam ‘Rijpe Negerin’. De eigenaars waren zich van geen kwaad bewust en bieden hun excuses aan.
De Facebookpagina van restaurant Aen Tafel stroomde dit weekend plots vol met boze reacties waarin de uitbaters racisten genoemd worden. Wat bleek? Een Nederlands koppel was komen eten in het restaurant en had een foto van de rekening op sociale media gezet. Het dessert omcirkeld: ‘Rijpe Negerin 2 bol’.
“Een reactie kan niet uitblijven en ik wil mij openbaar verontschuldigen naar alle mensen die zich hierbij aangevallen voelen. Geloof het of niet: meer dan 20 jaar kennen de mensen deze coupe, die trouwens zeer lekker is. Ze is genoemd na aanraden van een Congolese vriendin,” schrijven uitbaters Yves en Joke.
Actie
In al die jaren zou nooit een negatieve reactie zijn gekomen op het toetje, zo stelt het duo. Het ijsje is na de commotie direct van de kaart gehaald. “Dat is het minste wat wij kunnen doen.” Daarnaast roepen Yves en Joke op om alle negativiteit om te zetten in iets positiefs en ze vragen hun klanten dan ook om hulp bij het bedenken van een nieuwe naam.
“Ik heb mijn hele leven in Congo / Zaïre gewoond en sta heel open voor andere culturen, gemengde huwelijken, andere godsdiensten. We zijn allemaal mensen van vlees en bloed met verschillende waarden en we moeten daar fier op zijn. Helaas zullen we altijd voor en tegenstanders hebben. Maar laat ons aub ophouden met elkaar te beledigen,” luidt het nog.
https://www.hln.be/bizar/(...)e-reacties~a87c9151/
quote:Op zondag 4 maart 2018 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
Dat Belgische 'nieuws' begint me ook de keel uit te hangen.
Eens. Bovendien, we zijn toch geen kannibalen?quote:Op zondag 4 maart 2018 16:33 schreef spijkerbroek het volgende:
Als je er zo op tegen bent, bestel het dan niet..
Het trieste is dat ze het aantonen met een aankoopbon.quote:Op zondag 4 maart 2018 16:31 schreef Mr.Ping het volgende:
Het staat op de kaart, waarom kies je het dan?
Nikonlovertopics zijn altijd Belgentopics.quote:Op zondag 4 maart 2018 16:36 schreef denattedweil het volgende:
Tuuuuuurlijk, ze hebben weer wat gevonden hoor.
Hoeveel Nederlanders zou het ook maar iets interesseren als er in Turkije, Congo of een ander land "rijpe hollander" op de kaart zou staan??
Kamervragen???
Woont hij daar?quote:Op zondag 4 maart 2018 16:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nikonlovertopics zijn altijd Belgentopics.
hahahaaquote:Op zondag 4 maart 2018 16:36 schreef denattedweil het volgende:
Tuuuuuurlijk, ze hebben weer wat gevonden hoor.
Hoeveel Nederlanders zou het ook maar iets interesseren als er in Turkije, Congo of een ander land "rijpe hollander" op de kaart zou staan??
quote:Geloof het of niet: meer dan 20 jaar kennen de mensen deze coupe, die trouwens zeer lekker is. Ze is genoemd na aanraden van een Congolese vriendin,” schrijven uitbaters Yves en Joke.
Geen idee. Maar ze lijkt hln.be te F5'en.quote:
Mensen nemen alles veel te serieus. Verschrikkelijk die beroepsjankerds van tegenwoordig die ook meteen een platform krijgen in de media.quote:Op zondag 4 maart 2018 16:40 schreef Infection het volgende:
"Are you serious? Walgelijk!! Stelletje racisten"
Mensen die zo reageren moet je ook aan de eerste de beste boom opknopen.
Volk wat direct de racismekaart trekt omdat er een 'geintje' of gewoon simpelweg een woord gebruikt wordt wat niet heel erg politiek correct is en daarom klaagt, zijn de aids van onze samenleving.quote:Op zondag 4 maart 2018 16:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen nemen alles veel te serieus. Verschrikkelijk die beroepsjankerds van tegenwoordig die ook meteen een platform krijgen in de media.
Ja precies.quote:Op zondag 4 maart 2018 16:31 schreef Mr.Ping het volgende:
Het staat op de kaart, waarom kies je het dan?
Ik kots onderhand ook op dat soort volk. Kijk, doelbewust mensen gaan beledigen om afkomst met denigrerende opmerkingen of teksten is wat anders. Maar mensen die vallen over een woordje op een menukaart of in een folder zijn geestelijk niet helemaal in orde.quote:Op zondag 4 maart 2018 16:46 schreef Infection het volgende:
[..]
Volk wat direct de racismekaart trekt omdat er een 'geintje' of gewoon simpelweg een woord gebruikt wordt wat niet heel erg politiek correct is en daarom klaagt, zijn de aids van onze samenleving.
De Belgen zagen dat waarschijnlijk liever net zo, totdat er een stel Hollanders kwam eten.quote:Op zondag 4 maart 2018 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
Ja maar dat is net zo belangrijk als Zweeds verkrachtingsnieuws om aan te tonen dat Nederland naar de kloten gaat, is toch logisch.quote:Op zondag 4 maart 2018 16:28 schreef Fir3fly het volgende:
Iddquote:Op zondag 4 maart 2018 16:48 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja precies.
"Doet u mij maar een Rijpe Negerin!"
Na ontvangst van de rekening:
"Ja, maar wat is dit nu? RACIST!!! JULLIE ZIJN RACIST!!!"_______!!!!
quote:Op zondag 4 maart 2018 16:48 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja precies.
Het trieste is nog wel dat de media en overheid nog luisteren naar dit soort idioten ook. Alsof ze willen dat de samenleving tegen elkaar opgezet wordt.quote:Op zondag 4 maart 2018 16:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kots onderhand ook op dat soort volk. Kijk, doelbewust mensen gaan beledigen om afkomst met denigrerende opmerkingen of teksten is wat anders. Maar mensen die vallen over een woordje op een menukaart of in een folder zijn geestelijk niet helemaal in orde.
Dit. Ik doe het ervoor.quote:Op zondag 4 maart 2018 16:58 schreef Chewie het volgende:
9 Euro voor een rijpe negerin is toch helemaal niet zo veel
Niet tegen een geintje kunnen, dat is pas infantiel.quote:Op zondag 4 maart 2018 17:01 schreef potjecreme het volgende:
Heel goed dat dit soort infantiele grappen wordt aangepakt.
Die wilde gewoon korting. Alleen hun plan backfired straks omdat hun FB straks volstaat met reacties dat ze niet zo moeten zeiken zeker niet nadat ze het eerst bestelt en opgegeten hebben.quote:Op zondag 4 maart 2018 16:48 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ja precies.
Als een rijpe negerin.quote:Op zondag 4 maart 2018 17:06 schreef alilami het volgende:
Waarom wordt een ijsje ‘Rijpe Negerin' genoemd dan? Hoe ziet het ijsje eruit?
Wat is de grap dan? Want ik ken wel negerinnen die zouden zeggen; "schat, neem er maar 1, thuis krijg je er zo nog 1 wink wink enzo."quote:Op zondag 4 maart 2018 17:01 schreef potjecreme het volgende:
Heel goed dat dit soort infantiele grappen wordt aangepakt.
Of blanke vla.quote:Op zondag 4 maart 2018 17:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Wat is de grap dan? Want ik ken wel negerinnen die zouden zeggen; "schat, neem er maar 1, thuis krijg je er zo nog 1 wink wink enzo."
Misschien moeten we de Mexicano ook maar van naam laten veranderen, want ja, stel je voor dat er een Mexicaan zich aangesproken voelt.
En wanneer krijgen we eens een debat over Jodenkoeken?
Geen idee maar bij die naam denk ik niet aan iets lekkers, noem het dan Congolese Schone ofzoquote:Op zondag 4 maart 2018 17:06 schreef alilami het volgende:
Waarom wordt een ijsje ‘Rijpe Negerin' genoemd dan? Hoe ziet het ijsje eruit?
Dit is overduidelijk blanke suprematiequote:Op zondag 4 maart 2018 17:11 schreef OscarMopperkont het volgende:
[ afbeelding ]
Ook maar gelijk deze straat van naam laten veranderen.
Ja.quote:
quote:Op zondag 4 maart 2018 17:17 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Jezus man, hoe haal je het in deze tijd in je hoofd om een gerecht 'rijpe negerin' te noemen
quote:Geloof het of niet: meer dan 20 jaar kennen de mensen deze coupe,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |