quote:Volgens mij helemaal niks geen verschil...
Op maandag 23 december 2002 12:23 schreef Hilfiger het volgende:
Wat is het verschil? Toen ik bij Deventer reed, werd ik geflitst. In tegenstelling tot een normale blauwe flits, werd ik nu geflitst door een Rode flits
Kwestie van smaak denk ik van de uitvoerende ambtenaar (wiens loon ik betaal)...
quote:Nee...
Op maandag 23 december 2002 12:25 schreef vosss het volgende:
Is het niet zo dat een rode flits van voren komt??
P.s. Wat voor auto rijd je? Beste motor zit er in dan...
[ontopic]
geen idee.. *grin*
[/ontopic]
quote:Reed niet zo hard hoor.....160 ofzo
Op maandag 23 december 2002 12:27 schreef GraPghaST het volgende:P.s. Wat voor auto rijd je? Beste motor zit er in dan...
quote:k denk niet dat er overlast in zit bij zoiets waarmee kan je de omwonenden dan storen ? en ik neem aan als je 160 reed dat dat niet op zo`n speelerf is (anders ben je helemaal
Op maandag 23 december 2002 12:28 schreef Hilfiger het volgende:
Zou het er misschien mee kunnen hebben te maken dat een blauwe flits voor meer overlast zorgt? (bij omwonenden?)
quote:Dus alleen voor 's nachts?
Op maandag 23 december 2002 12:37 schreef -roys- het volgende:
rood licht is bij infrarood camera's
quote:
Op maandag 23 december 2002 12:37 schreef -roys- het volgende:
rood licht is bij infrarood camera's
Infrarood camera's hebben een onzichtbare flits (vandaar infrarood camera )
quote:Nog nooooooit van gehoord...
Op maandag 23 december 2002 12:37 schreef -roys- het volgende:
rood licht is bij infrarood camera's
Met rood en blauw licht heeft het oog minder moeite zichzelf te herstellen aan donkere omstandigheden... vandaar dat ze dat gebruiken. En da's ook de verklaring waarom bv truckers rode cabineverlichting hebben... of duikboten... of... ja... point made...
van het TTC forum:
quote:Het klopt dat rood minder verblindend is dan blauw... dus het zou best eens kunnen kloppen zo...
De fabel met de rode lampen blauwe lampen heeft niets met opkomend of afgaand flitsen te maken. Rood wordt gebruikt om de flits minder opvallend te maken. Blauw schijnt de kwaliteit van de foto's ten goede komen.
[Dit bericht is gewijzigd door ToMaSZ op 23-12-2002 13:00]
quote:
Op maandag 23 december 2002 12:55 schreef gateway het volgende:
die blauwe zijn ervoor omdat die palen in beide rijrichtingen flitsen, om zo als je naar de paal toerijdt en dus van voren geflitst wordt dat je niet verblindt wordt.
quote:Doet me denken aan een man die aangehouden werd toennie door rood reed. Als excuus zei hij dattie iets te hard reed waardoor door het doppler-effect het stoplicht groen leek.
Op maandag 23 december 2002 12:27 schreef GraPghaST het volgende:
Heeft te maken met Doppler-effect van licht. Als een object een redelijk hoge snelheid hebt, krijg je last van rood/blauwverschuiving. Als je heel hard op de flits afreed wordt het roder dan normaal, en als je heel hard van de flits afreed wordt het blauwer. (of was het nou andersom)P.s. Wat voor auto rijd je? Beste motor zit er in dan...
![]()
![]()
[ontopic]
geen idee.. *grin*
[/ontopic]
quote:Kan beide, is moeilijk te zien..
Op maandag 23 december 2002 21:16 schreef doekels het volgende:
Heb ik ook nog even een vraag. Welke kant flits een flitspaal op? Met de weg mee, of alleen de auto's die uit tegengestelde richting komen?
quote:grom je hebt gelijk was ff in de war en had me naslagwerk ( flitsservice ) er ff niet op nagekeken
Op dinsdag 24 december 2002 02:33 schreef ACT-F het volgende:[..]
Het is net andersom:
Rode flitser = Zwart/wit film
Blauwe flitser = Kleurenfilm.De trend is dus dat men overstapt naar kleuren films.
quote:*verslik in broodje*
Op maandag 23 december 2002 21:30 schreef rique het volgende:[..]
Doet me denken aan een man die aangehouden werd toennie door rood reed. Als excuus zei hij dattie iets te hard reed waardoor door het doppler-effect het stoplicht groen leek.
Agent keek verbaasd, pakte zijn rekenmachine en schreef een boete uit voor enkele duizenden kilometers te hard rijden.
Hehheh...
quote:Daar is ie weer!
Op dinsdag 24 december 2002 11:29 schreef micha het volgende:
Iedereen denkt te weten hoe het allemaal in elkaar steekt maar wat een totaal tegenstrijdige antwoorden weer.Gewoon niet te hard rijden bij zo'n paal, hoef je je ook geen zorgen te maken dat je zo'n gele acceptgiro in de bus krijgt.
quote:Het zegt dat je niet te hard moet rijden bij zo'n paal. Is dat duidelijk genoeg of moet ik het voor je spellen.
Op woensdag 25 december 2002 03:50 schreef ACT-F het volgende:[..]
Daar is ie weer!
quote:Stoer, kost de belastingbetaler weer een ton...
Op woensdag 25 december 2002 03:53 schreef ACT-F het volgende:[..]
FLITS! En toen ging het lampje definitief uit
quote:
Op maandag 23 december 2002 12:27 schreef Oei het volgende:
Is het niet zo dat blauw een paal van de belastingdienst is en rood voor snelheids overtreding is?
quote:http://www.justitie.nl/Images/11_14400.pdf
Op woensdag 25 december 2002 13:43 schreef MrTorture het volgende:
Stoer, kost de belastingbetaler weer een ton...
Ruim 377 miljoen euro aan boetes binnengehaald in 2001 waarvan 74% voor snelheid waarvan 64% voor 1 t/m 10 km/u te hard. Je zult in het donker maar net zo'n schijtpaal over het hoofd zien, omdat het onbekend terrein voor je is. Kassa! En jij rouwt om 1 ton? Besef je wel dat de begroting nu sterk leunt op de inkomsten uit de boetes? Besef je wel dat als we spontaan aan de snelheid zouden houden er een enorme krater ontstaat in de begroting en dat jij als eerlijke belasting betaler daar onder gaat lijden? Als de overheid extra inkomsten wil dan moeten ze het belastingsysteem maar verbeteren, want hiermee snijden ze heel lelijk in hun vingers. Waarom denk je dat er een beweging als de Tuf-Tuf Club en later Flitsservice is ontstaan? Voor de lol zeker? Jij hebt oogkleppen op net zoals de meeste Nederlanders. Wake up
quote:Ik sta er ook niet achter dat flitspalen gesloopt worden, maar ik zal er absoluut niet om rouwen. Dat is ook niet de doelstelling van de TTC wat onterecht wordt beweerd. Ik zie ook liever constructieve oplossingen komen tegen de flitsgekte. Maar de sloop van palen geeft wel aan wat er leeft onder de bevolking. Men is die dingen gewoon spuugzat, terwijl de overheid met droge ogen durft te beweren dat het uitsluitend om veiligheid en milieu gaat. Jaaa, milieu my ass.
Op woensdag 25 december 2002 16:56 schreef MrTorture het volgende:
Je hebt gelijk dat het belachelijk is dat 74% van die boetes in de laagste categorie valt. Waar je wel de fout mee ingaat: De begroting leunt absoluut niet op boetes. De verkeersboetes gaan niet in een groot potje van de staat, maar komen terecht in een apart budget om verkeersveiligheid-maatregelen te nemen, zoals het aanleggen van drempels, afbakenen van voetgangerszones en dergelijken...
Niet dat ik die dingen nou toejuich, maar het budget van de staat staat compleet los van het aantal uitgeschreven bekeuringen.
En daarnaast: ja, ik ben wel rouwig om die ene ton, zo'n flitspaal wordt namelijk toch weer hersteld, dat geld had ook beter gebruikt kunnen worden.
Ik ben het absoluut niet eens met het huidige flits-beleid, maar dat rechtvaardigt mensen niet om flitspalen te gaan slopen.
Een apart potje voor het geld? Was dat maar zo, dan had ik er minder moeite mee. Dat is dus absoluut niet het geval en het geld gaat direkt de schatkist in. Hoe kom je trouwens aan die wijsheid dat het gescheiden zou zijn? Ik zou graag cijfers willen zien waar ik de inkomsten van het CJIB terug zie en waar het geld aan uitgegeven wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |