hmm ga ik volgende keer dan ook eens proberenquote:Op dinsdag 5 april 2022 15:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik bestel nu ook bij van Bruggen thee https://www.vanbruggenthee.nl/
Begonnen met hun zeer toffe thee adventskalender (heb je meteen 28 smaakjes om te proeven) en ze hebben ook andere proefpakketten. Goede chai, pittige thee is ook echt pittig.
Zwarte thee niet te wrang. En als ik al niet voorzien was op thee blikjes gebied had ik daar wel wat gekocht.
Alleen de rooibos smaakjes zijn hit and miss. De helft is lekker, de andere helft heeft een soort chemische zoete bijsmaak waardoor ze én niet lekker zijn én veel op elkaar lijken.
hmm sinds ik hier munt in de tuin vond.. denk ik niet dat er nog munt uit zakjes in de theekopjes komtquote:Op dinsdag 5 april 2022 17:12 schreef Blues het volgende:
Morrocon mint vind ik ook erg lekker. Lang laten trekken in net geen kokend water.
Gadverdamme. Dat is geen thee, dat is snoep opgelost in heet water.quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:36 schreef Donna het volgende:
Mijn lievelingsthee komt van Filsen in Sneek.![]()
Mijn favorieten verschillen per seizoen, maar ik drink nu een zoete fruitthee met de naam; Catch the unicorns if you can
[ afbeelding ]
Haha. Ja er zit her en der zo'n suiker unicorn doorheen, maar de rest is gewoon een fruit infusie hoor. Rustig maar.quote:Op dinsdag 5 april 2022 18:29 schreef Farenji het volgende:
[..]
Gadverdamme. Dat is geen thee, dat is snoep opgelost in heet water.
ziet er wel heel zoet uit ja.... maar op de unicorns na wel met echt fruit..quote:Op dinsdag 5 april 2022 14:36 schreef Donna het volgende:
Mijn lievelingsthee komt van Filsen in Sneek.![]()
Mijn favorieten verschillen per seizoen, maar ik drink nu een zoete fruitthee met de naam; Catch the unicorns if you can
[ afbeelding ]
Het is wel mijn "pet peeve", al die rare dingen die mensen als thee zien. Smaakjes, fruit, eenhoorns, voor mij hoeft het allemaal niet. Voor mij is thee alleen de gedroogde en/of gefermenteerde blaadjes van de Camellia sinensis plant, maar ik ben dan ook wel een enorme thee-snob, dat geef ik meteen toe.quote:Op woensdag 6 april 2022 10:32 schreef Donna het volgende:
Ja klopt. Zo'n unicorn is ook bij lange na geen suikerklontje natuurlijk. Ik lust ook geen thee met suiker erin, echt smerig.
Maar een zoete thee van fruit vind ik wel lekker.
maar gedroogd fruit is niet heeeeeel abnormaal tussen je theeblaadjesquote:Op woensdag 6 april 2022 10:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het is wel mijn "pet peeve", al die rare dingen die mensen als thee zien. Smaakjes, fruit, eenhoorns, voor mij hoeft het allemaal niet. Voor mij is thee alleen de gedroogde en/of gefermenteerde blaadjes van de Camellia sinensis plant, maar ik ben dan ook wel een enorme thee-snob, dat geef ik meteen toe.
Ik vind het gadverdamme. Mijn mening. Je hoeft dat niet persoonlijk op te vatten.quote:Op woensdag 6 april 2022 12:53 schreef Donna het volgende:
Ja ik zou gedroogd fruit nou niet meteen 'iets raars' in je thee willen noemen, maar goed.
Ieder z'n eigen smaak en voorkeuren. Niet heel aardig om dan meteen los te gaan met 'gadverdamme' toch?
Maar wat is dan jouw favoriete thee?quote:Op woensdag 6 april 2022 13:35 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik vind het gadverdamme. Mijn mening. Je hoeft dat niet persoonlijk op te vatten.
Nee ik ben een purist, mijn thee bevat alleen thee. Vroeger dronk ik nog wel eens jasmijn of osmanthus thee maar die vind ik nu niet zo lekker meer. Favorieten heb ik hier al genoemd en zijn er veel. Er komt supergoede thee uit Yunnan in China, of Assam in India, daarvan drink ik vooral de zwarte thee. Qua groene thee is Japanse Sencha lekker, net als Pi lo chun of Dragonwell uit china. Zo zijn er nog veel meer soorten en herkomsten die allemaal een eigen karakter hebben. Uiteindelijk is kwalitatieve single estate thee beetje vergelijkbaar met de goede single malt whiskey, alleen van thee word je niet dronken. Goede thee heeft geen extra smaakjes nodig, net als dat je dure single malt whiskey ook niet door je cola gooit.quote:Op donderdag 7 april 2022 16:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Maar wat is dan jouw favoriete thee?
En mogen er wel bloemetjes tussen je theeblaadjes?
quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:00 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Thee met een belofte.
Thee is niet zomaar thee meer, thee heeft tegenwoordig een nut: thee om beter te kunnen slapen, thee om meer energie te krijgen, thee om te ontspannen, thee voor je darmen, thee om te detoxen en zelfs thee om je libido te verhogen. Verzin een kwaal en er bestaat een thee voor. Wat gaat er dan allemaal in die thee? Wie stelt al die recepten samen, en waar zijn ze op gebaseerd? En heeft een thee als medicijn misschien ook niet allerlei ongewenste bijwerkingen? De Keuringsdienst dompelt zich onder.
Die Tonganagaon is wel echt lekkerquote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:52 schreef Farenji het volgende:
Nieuwe lekkere thee gekocht, alleen zwarte want die gaat bij mij veel sneller. Groen heb ik nog genoeg.
[ afbeelding ]
Ik vind ze allebei erg lekker. De lekkerste van het rijtje vind ik de yunnan flowery orange pekoe, topthee, zoet maar toch pittig. Ik drink nu de kenya flowery orange pekoe en die is ook okay, ook vrij zoet maar wat vlakker.quote:Op vrijdag 10 juni 2022 21:47 schreef Tyranoesauroes het volgende:
[..]
Die Tonganagaon is wel echt lekker
Alhoewel de Assam Gold nog net iets lekkerder is wat mij betreft![]()
Dat is zo'n beetje de grootste faggot die ik me kan bedenken.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 00:46 schreef richolio het volgende:
Als je de Darjeeling Second Flush drinkt ben je een echte baller en gaat het goed met je, aldus Pepijn Lanen
Moet ‘m zelf nog proeven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |