abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 mei 2019 @ 20:50:25 #126
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_186548172
quote:
0s.gif Op woensdag 1 mei 2019 20:15 schreef gebrokenglas het volgende:
Misschien vangt de Assistent je Hey Google niet goed op vanwege het aanwezige motor- en bandengeruis?
Mjah, zoiets zal het wel zijn maar het lijkt behoorlijk random.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 1 mei 2019 @ 21:49:13 #127
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_186550217
Ik heb twee Google Home Mini's in m'n huis staan en die bakken soms ook even niks van simpele commando's die vlak daarvoor nog wel werkten.

Work in progress zullen we maar zeggen. Wel leuk speelgoed verder 8-).
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 22 augustus 2019 @ 20:20:09 #128
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_188577376
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:55:56 #129
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_188705146
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_198663747
Ik heb al jarenlang een iPhone (sinds 2009). Mede door het zalige eco-systeem vond ik het fijn om mijn toestellen te connecteren met elkaar maar dat is al lang geen staatszaak meer. Tegenwoordig synced alles met elkaar.

Verder vond ik de privacy bij Apple heerlijk. Je betaalde iets meer voor je iPhone maar kreeg dan een goed toestel waarbij alles offline bewaard wordt. Bij Android worden die gegeven verkocht om hun OS gefinancierd te krijgen. Ik wil absoluut niet dat mijn gegeven verkocht worden aan derden!

Maar Apple loopt belachelijk veel achter. Vaak klooi je aan met een batterij van 3800mAh waar je het amper een dag mee uithoudt.
Nee, ik denk er aan om de overstap te maken naar Android en te gaan voor een toestel van Xiaomi, Samsung of Motorola. Maar ik wil dan wel de stock Android, ik gruwel van het idee dat er software geïnstalleerd wordt dat ik niet wil!
Hoe zijn jullie ervaringen met Android? Zitten hier verknokte Apple fans die ook de overstap hebben gemaakt naar Android?


Privacy en een reusachtige batterij (3 dagen), daar teken ik voor!
Cindy De Vuyst
pi_198663978
Ik weet iig dat Nokia stock Android draait.
Zelf overigens al vele jaren een Samsung Galaxy S-serie user.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 24 maart 2021 @ 12:24:18 #132
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_198663981
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 12:08 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb al jarenlang een iPhone (sinds 2009). Mede door het zalige eco-systeem vond ik het fijn om mijn toestellen te connecteren met elkaar maar dat is al lang geen staatszaak meer. Tegenwoordig synced alles met elkaar.

Verder vond ik de privacy bij Apple heerlijk. Je betaalde iets meer voor je iPhone maar kreeg dan een goed toestel waarbij alles offline bewaard wordt. Bij Android worden die gegeven verkocht om hun OS gefinancierd te krijgen. Ik wil absoluut niet dat mijn gegeven verkocht worden aan derden!

Maar Apple loopt belachelijk veel achter. Vaak klooi je aan met een batterij van 3800mAh waar je het amper een dag mee uithoudt.
Nee, ik denk er aan om de overstap te maken naar Android en te gaan voor een toestel van Xiaomi, Samsung of Motorola. Maar ik wil dan wel de stock Android, ik gruwel van het idee dat er software geïnstalleerd wordt dat ik niet wil!
Hoe zijn jullie ervaringen met Android? Zitten hier verknokte Apple fans die ook de overstap hebben gemaakt naar Android?


Privacy en een reusachtige batterij (3 dagen), daar teken ik voor!
Wacht even tot 8 april, dan komt Nokia met nieuwe telefoons.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_198664143
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 12:08 schreef einzeinz het volgende:
Verder vond ik de privacy bij Apple heerlijk. Je betaalde iets meer voor je iPhone maar kreeg dan een goed toestel waarbij alles offline bewaard wordt. Bij Android worden die gegeven verkocht om hun OS gefinancierd te krijgen. Ik wil absoluut niet dat mijn gegeven verkocht worden aan derden!
Volgens mij valt dat wel mee tussen Apple en Google. Ook Apple speelt gegevens door.

quote:
Nee, ik denk er aan om de overstap te maken naar Android en te gaan voor een toestel van Xiaomi, Samsung of Motorola. Maar ik wil dan wel de stock Android, ik gruwel van het idee dat er software geïnstalleerd wordt dat ik niet wil!
Motorola is de enige van deze die vrijwel stock Android heeft. Xiaomi en Samsung zitten vol met bloatware + eigen trackers.

quote:
Hoe zijn jullie ervaringen met Android?
Al vanaf de Pixel 2 heb ik elke generatie gehad (nu Pixel 5) en de gebruikservaring is fantastisch. Je merkt dat het Google's eigen besturingssysteem is. Zo smooth allemaal.

quote:
Privacy en een reusachtige batterij (3 dagen), daar teken ik voor!
Mijn vorige Pixel (4XL) heb ik geflasht met GrapheneOS. Graphene heeft eigenlijk stock android gepakt en daar allemaal privacy features ingebouwd. Doordat er vele dingen uitgesloopt zijn is het batterijverbruik ook vele malen beter geworden. Ik moet zeggen dat het wel lekker werkt. Misschien is dat een optie voor je. Je hebt ook CalyxOS die wat minder privacy features heeft maar qua gebruiksgemak weer voordelen heeft op GrapheneOS.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_199067078
Ik hoorde van een smartphone dat er geen gallerij-app aanwezig is waardoor alle foto's (die gemaakt worden) automatisch geupload worden naar Google foto's.

Ik ben zelf een Apple gebruiker en heb er geen last van. Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die dit als nadeel zien. Hoe los je dit op? Kun je de gallerij-app gewoon downloaden uit de Play Store?
Cindy De Vuyst
  maandag 19 april 2021 @ 10:48:52 #135
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_199067381
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 10:25 schreef einzeinz het volgende:
Ik hoorde van een smartphone dat er geen gallerij-app aanwezig is waardoor alle foto's (die gemaakt worden) automatisch geupload worden naar Google foto's.

Ik ben zelf een Apple gebruiker en heb er geen last van. Maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die dit als nadeel zien. Hoe los je dit op? Kun je de gallerij-app gewoon downloaden uit de Play Store?
Mijn foto's worden gewoon gesynchroniseerd. Ik kan ook mijn screenshots, of zelfs 9Gag-memes laten synchen. Dit via de app 'Foto's', die standaard op een Android staat.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_199067398
Op Samsung telefoons staat ook standaard een Gallerij.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199068380
Oh, maar kun je dan niet gewoon je foto's enkel op je toestel bewaren? Dus niet via die Google foto's.
Cindy De Vuyst
  maandag 19 april 2021 @ 12:35:47 #138
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_199068680
quote:
0s.gif Op maandag 19 april 2021 12:10 schreef einzeinz het volgende:
Oh, maar kun je dan niet gewoon je foto's enkel op je toestel bewaren? Dus niet via die Google foto's.
Dan zet je synchronisatie uit. Dat kan natuurlijk ook.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_199133518
Ik zou misschien wel eens Android willen overwegen (omdat Apple altijd een beetje de hekkensluiter is) maar wat met de bloatware. Hoe krijg ik die er af?
Lukt het als ik de apps één voor één verwijder? Wat met de ads die in de systeemapps zelf zitten?
Cindy De Vuyst
  zaterdag 24 april 2021 @ 07:23:13 #140
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_199133529
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 07:19 schreef einzeinz het volgende:
Ik zou misschien wel eens Android willen overwegen (omdat Apple altijd een beetje de hekkensluiter is) maar wat met de bloatware. Hoe krijg ik die er af?
Lukt het als ik de apps één voor één verwijder? Wat met de ads die in de systeemapps zelf zitten?
Telefoon? ➡️ Nokia

Dan heb je niets qua bloatware of ads.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 24 april 2021 @ 07:33:48 #141
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_199133544
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 07:19 schreef einzeinz het volgende:
Ik zou misschien wel eens Android willen overwegen (omdat Apple altijd een beetje de hekkensluiter is) maar wat met de bloatware. Hoe krijg ik die er af?
Lukt het als ik de apps één voor één verwijder? Wat met de ads die in de systeemapps zelf zitten?
Android One wil je dan, gewoon kale android. Tegenwoordig worden meerdere telefoons daarmee geleverd.
nee, jij dan!
pi_199134531
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 april 2021 07:33 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Android One wil je dan, gewoon kale android. Tegenwoordig worden meerdere telefoons daarmee geleverd.
Ik heb niet de indruk dat er meer geleverd wordt met een kale Android. Meeste fabrikanten gooien er een schil over.
Ik heb anders wel interesse in de Poco F3 of Mi 11 Pro maar naar het schijnt zit die echt vol rotzooi. Waardoor ik eerder iPhone prefereer.
Cindy De Vuyst
pi_199134563
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:06 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat er meer geleverd wordt met een kale Android. Meeste fabrikanten gooien er een schil over.
Ik heb anders wel interesse in de Poco F3 of Mi 11 Pro maar naar het schijnt zit die echt vol rotzooi. Waardoor ik eerder iPhone prefereer.
In ieder geval de Nokia toestellen komen met Android One (is kale Android versie).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 24 april 2021 @ 10:14:19 #144
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_199134601
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:06 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat er meer geleverd wordt met een kale Android. Meeste fabrikanten gooien er een schil over.
Ik heb anders wel interesse in de Poco F3 of Mi 11 Pro maar naar het schijnt zit die echt vol rotzooi. Waardoor ik eerder iPhone prefereer.
Het wordt een slechte act vriend.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_199134656
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:09 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

In ieder geval de Nokia toestellen komen met Android One (is kale Android versie).
Wil geen Nokia.
Cindy De Vuyst
pi_199134658
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:14 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Het wordt een slechte act vriend.
Hoezo?
Cindy De Vuyst
  zaterdag 24 april 2021 @ 10:48:43 #147
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_199134920
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:21 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Hoezo?
Je wil helemaal geen Android. Lekker bij iOS blijven.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_199135585
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:48 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Je wil helemaal geen Android. Lekker bij iOS blijven.
Ik geef eerlijk toe dat ik een fanboy ben. Heb altijd iPhone gehad. Maar ik ben ook zo eerlijk om toe te geven dat ze al lang niet meer de revolutionaire speler zijn. Verder irriteert het me dat ik dagelijks mijn iPhone moet gaan opladen en als je dan ziet dat ze ook de adapter achterwege laten en zonder schaamte de prijs verhogen, dan doet me dat een overstap wel overwegen.

Mijn PC draait op Windows 10 en eigenlijk ben ik er wel blij mee. Dus misschien valt Android ook wel mee?
Maar dan wil ik echt een cleane install, ik weet dat ik dan moet kijken naar Android One maar de telefoons die dan m'n interesse wekken hebben die veelal niet.
iPhone 12 Mini blijft de 'te vergelijken' standaard.
Cindy De Vuyst
  zaterdag 24 april 2021 @ 15:29:22 #149
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_199137658
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:56 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Verder irriteert het me dat ik dagelijks mijn iPhone moet gaan opladen

Daar gaat android niets aan veranderen..
nee, jij dan!
pi_199137941
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 15:29 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Daar gaat android niets aan veranderen..
iPhone heeft doorgaans niet de beste batterijen. De iPhone 11 doet het op batterijvlak het allerbeste en de endurance is dan nog maar 102h. Mijn vorige iPhone moest ik trouwens 2x per dag herladen. Op een nacht heb je al een batterydrain van 25%.
Veel andere fabrikanten doen het beter met maar capaciteit en sommigen (zoals Motorala) hebben een endurance van 130h. en meer.
Mijn broer heeft bv. OnePlus en hij doet anderhalve dag met zijn smartphone en dan heeft hij nog 30% over. Ik kan er alleen maar jaloers op zijn.
Cindy De Vuyst
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')