abonnement Unibet Coolblue
pi_177443432
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:07 schreef Bomba- het volgende:

[..]

Nee, die directeur kan mij toch een hoge verantwoordelijkheid toekennen en bij goed presteren een bonus verstrekken? Lijkt mij volledig legaal. Waarom zou een directeur niet mogen bepalen welk salaris hij mij toekent? Sowieso ga ik niet voor illegale opties. Die heb ik uitgesloten.
dan hoeft het ook geen goede vriend te zijn en dingen als 'op papier aangeven dat terwijl in werkelijkheid...'
pi_177443539
Wat kan je?
Je kan je wel richten op functies met dikke bonussen/commissies, maar als je nog nooit een pakje boter verkocht hebt is het sneller om gewoon je uren te maken met ander werk dan sales onder de knie krijgen.
Als ondernemer heb je ook al gefaald, dus is het verstandig om zoiets weer te doen?

Je moet de mogelijkheden om meer inkomsten te genereren in je eigen straatje zoeken. Evenals de mogelijkheden om minder geld uit te geven. Proficiat met je instelling om korter met jouw schuld te zitten dan de gestelde 3 jaar, maar houd het wel realistisch. Vraag je af of elke investering (!) die je doet om meer te verdienen het waard is en of je niet beter gewoon harder kan werken.
pi_177443547
quote:
dan hoeft het ook geen goede vriend te zijn en dingen als 'op papier aangeven dat terwijl in werkelijkheid...'
Klopt, dat hoeft niet per se. Ik moet gewoon iemand vinden die veel vertrouwen in mij heeft, wie ik veel waarde lever en als gevolg daarvan een serieuze bonus kan krijgen bij het leveren van goede prestaties. Ik ben gewoon op zoek naar een zo hoog mogelijk loondienstsalaris. En ik denk dat freelancen via Payroll de beste optie is. Waarom? Ik bepaal dan zelf hoeveel ik verdien. Ik heb dan wel een plan nodig en moet er vastigheid bijzoeken.
pi_177443598
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:20 schreef Bomba- het volgende:

[..]

Klopt, dat hoeft niet per se. Ik moet gewoon iemand vinden die veel vertrouwen in mij heeft, wie ik veel waarde lever en als gevolg daarvan een serieuze bonus kan krijgen bij het leveren van goede prestaties. Ik ben gewoon op zoek naar een zo hoog mogelijk loondienstsalaris. En ik denk dat freelancen via Payroll de beste optie is. Waarom? Ik bepaal dan zelf hoeveel ik verdien. Ik heb dan wel een plan nodig en moet er vastigheid bijzoeken.
Zelf bepalen wat je wil verdienen is leuk, maar je blijft wel afhankelijk van wat anderen jou waard vinden. Ook hierbij komt de vraag:wat kan je goed?
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 18:24:29 #80
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177443619
Ik ben het eens met een aantal mensen hier. Je bent vooral bezig met 'get rich quick schemes', omdat je '3 jaar niet volhoudt' en 'fouten gaat maken'. As je nu al weet dat je die dingen gaat doen, dan zijn het geen fouten, dan is het gewoon een kwestie van dat je geen zelfdiscipline hebt.

Al je ideeën zijn niet veel meer dan dagdromerij. Je hebt niet veel te willen, je zult gewoon moeten gaan werken en je zult gewoon door die 3 jaar heen moeten. Je hebt jezelf in die situatie gekregen, dan zul je nu ook op de blaren moeten zitten. Dat is niet leuk, maar, je weet dat het voor afzienbare tijd is. Het is niet 'voor altijd. En als je dan zo ver bent, dan begin je weer op 0.

Maar ik deel de mening van een paar mensen hier, in je posts klinkt nog steeds door dat je het snel wil doen, in plaats van goed.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177443650
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:20 schreef Bomba- het volgende:

[..]

Klopt, dat hoeft niet per se. Ik moet gewoon iemand vinden die veel vertrouwen in mij heeft, wie ik veel waarde lever en als gevolg daarvan een serieuze bonus kan krijgen bij het leveren van goede prestaties. Ik ben gewoon op zoek naar een zo hoog mogelijk loondienstsalaris. En ik denk dat freelancen via Payroll de beste optie is. Waarom? Ik bepaal dan zelf hoeveel ik verdien. Ik heb dan wel een plan nodig en moet er vastigheid bijzoeken.
nou vraag en aanbod en hoe goed je bent bepaald dan wat je verdient

Als je boven de gemiddelde prijs gaat zitten maar je bent niet beter dan gemiddeld dan zul je minder werk krijfen en dus onder de streep misschien wel minder over houden dan met een lagere vraagprijs of in loondienst
pi_177443664
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:20 schreef Holenbeer het volgende:
Wat kan je?
Je kan je wel richten op functies met dikke bonussen/commissies, maar als je nog nooit een pakje boter verkocht hebt is het sneller om gewoon je uren te maken met ander werk dan sales onder de knie krijgen.
Als ondernemer heb je ook al gefaald, dus is het verstandig om zoiets weer te doen?

Je moet de mogelijkheden om meer inkomsten te genereren in je eigen straatje zoeken. Evenals de mogelijkheden om minder geld uit te geven. Proficiat met je instelling om korter met jouw schuld te zitten dan de gestelde 3 jaar, maar houd het wel realistisch. Vraag je af of elke investering (!) die je doet om meer te verdienen het waard is en of je niet beter gewoon harder kan werken.
Zeer goede en terechte reactie. Sales: klopt absoluut. Ondernemer gefaald: alleen als ik vooraf een waterdicht plan heb. Ik ben niet gefaald in sales, overigens. Maar inderdaad, het probleem wat ik heb ervaren, moet eerst opgelost zijn, eerder zou ik ook nooit freelancer worden, uiteraard. Dat zou wel het toppunt zijn. DAT is pas risico's nemen.

In eigen straatje: klopt exact. Mogelijkheden minder geld: klopt exact. Realistisch: precies. En juist daarom ben ik op zoek naar de mogelijkheden en ga ik daarna de boel met elkaar afwegen. Evenals de risico's.

Ik denk dat alle mogelijkheden intussen zijn benoemd. Sowieso moet gedachten veranderen (en verstandig handelen), het kerncomponent gaan vormen. Maar je kunt wel, zo verstandig als maar mogelijk is, proberen om meer te verdienen, dus dat houd ik ook nog open. Uiteraard alleen wanneer de kans op falen zo klein mogelijk is, kan ik daar naar gaan kijken.
pi_177443716
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:23 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Zelf bepalen wat je wil verdienen is leuk, maar je blijft wel afhankelijk van wat anderen jou waard vinden. Ook hierbij komt de vraag:wat kan je goed?
Met webshops werken.
  zondag 25 februari 2018 @ 18:31:20 #84
54408 Parzival
Where it happens
pi_177443755
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:28 schreef Bomba- het volgende:

[..]

Met webshops werken.
als wat? inpakker? development? Marketing?
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_177443789
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:24 schreef CoolGuy het volgende:
Ik ben het eens met een aantal mensen hier. Je bent vooral bezig met 'get rich quick schemes', omdat je '3 jaar niet volhoudt' en 'fouten gaat maken'. As je nu al weet dat je die dingen gaat doen, dan zijn het geen fouten, dan is het gewoon een kwestie van dat je geen zelfdiscipline hebt.

Al je ideeën zijn niet veel meer dan dagdromerij. Je hebt niet veel te willen, je zult gewoon moeten gaan werken en je zult gewoon door die 3 jaar heen moeten. Je hebt jezelf in die situatie gekregen, dan zul je nu ook op de blaren moeten zitten. Dat is niet leuk, maar, je weet dat het voor afzienbare tijd is. Het is niet 'voor altijd. En als je dan zo ver bent, dan begin je weer op 0.

Maar ik deel de mening van een paar mensen hier, in je posts klinkt nog steeds door dat je het snel wil doen, in plaats van goed.
Nee, ik wil juist op een zo verantwoord mogelijke manier, een hoog inkomen realiseren. Dus niet snel kontje verkopen en ook niet snel rijk worden. En jawel, omdat ik in staat ben om op een andere manier te denken, kan ik mezelf beter onder controle houden (zelfdiscipline). Het enige wat ik me afvraag: welke mogelijkheden zijn er, om een hoog inkomen binnen te halen, zodat ik zo snel mogelijk uit die gevangenis kan komen. Ja, ik accepteer mijn straf. Nee, het is niet voor altijd. Ja, ik wil het het liefst sneller, maar ook goed. Ja, op de blaren. Ja, ik weet dat ik moet werken.

Ik zoek dus nu vooral naar strategie. De opties zijn er. Maar ze zijn redelijk beperkt. Ik denk dat ik alles nu wel op een rijtje heb gekregen. Dank jullie wel.
pi_177443812
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 16:59 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Je kunt ook bekijken waar je op kunt bezuinigen. Roken, drinken, auto, abonnementen, geen A-merken meer kopen, wat vaker naar de kringloop.
Wees blij dat je hulp krijgt, voor het zelfde geld stond je nu op straat en kan je aankloppen bij het daklozencentrum of het leger des heils.
Dit werkt veel beter.

Een beetje vrekkerig leven gaat je enorm helpen. Paar tips:

- maar 3x per week vlees of vis
- kook zo veel mogelijk zelf, Vries porties in.
- koop seizoensgroenten en fruit, op de markt bijvoorbeeld.
- eet nooit in de horeca, geen trrrasjes, niets. Dat is echt.een enorm duur. Nee, ook niet even naar de mac
- zeg alle abonnementen af, neem alleen wat je absoluut nodig hebt. Geen Netflix, goedkoper internet, sim only abonnement met tweedehands telefoon. Maar bijvoorbeeld ook energie, kannenorm schelen.
- ga kleding halen bij leger des heils, tweedehands winkels etc.
- ga zo veel mogelijk fietsen. Geen treinen of bussen. Zeker niet naar je werk. Is het verder dan 15km mag je met het OV.
- geen huisdieren.

Verder onthoud je je van alle luxe. Moet je zien dat je zelfs in schuldsanering nog redelijk lekker kunt leven.

Als je daar dan uit bent moet je eigenlijk zo blijven doorleven en het geld wat je afloste investering. Ben je met 50 jaar klaar voor pensioen.
Whatever...
pi_177443822
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:31 schreef Parzival het volgende:

[..]

als wat? inpakker? development? Marketing?
Dev en mar.
  zondag 25 februari 2018 @ 18:34:45 #88
54408 Parzival
Where it happens
pi_177443846
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:33 schreef Bomba- het volgende:

[..]

Dev en mar.
dan ga je solliciteren bij een goede Dev toko die dit soort dingen profi doen..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  Moderator zondag 25 februari 2018 @ 18:37:48 #89
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177443909
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:32 schreef Bomba- het volgende:

[..]

Nee, ik wil juist op een zo verantwoord mogelijke manier, een hoog inkomen realiseren. Dus niet snel kontje verkopen en ook niet snel rijk worden. En jawel, omdat ik in staat ben om op een andere manier te denken, kan ik mezelf beter onder controle houden (zelfdiscipline). Het enige wat ik me afvraag: welke mogelijkheden zijn er, om een hoog inkomen binnen te halen, zodat ik zo snel mogelijk uit die gevangenis kan komen. Ja, ik accepteer mijn straf. Nee, het is niet voor altijd. Ja, ik wil het het liefst sneller, maar ook goed. Ja, op de blaren. Ja, ik weet dat ik moet werken.

Ik zoek dus nu vooral naar strategie. De opties zijn er. Maar ze zijn redelijk beperkt. Ik denk dat ik alles nu wel op een rijtje heb gekregen. Dank jullie wel.
Ik hoop echt dat je er uit gaat komen en een nieuwe start kunt maken. Ik wens je oprecht heel veel succes de komende tijd. Het is niet tof, maar zoals je zelf ook ziet is het een situatie die voorbij gaat. ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177443980
Maargoed, rijkdom zit hem dus aan twee kanten. Hoeveel geld je hebt of verdient en het niveau van je uitgaven.

Het tweede omlaag brengen is veel makkelijker dan het eerste enorm verhogen. Rijke mensen doen vaak beiden. Niet te veel uitgeven, steeds meer verdienen. Met name door te zorgen voor blijvend inkomen. Ze investeren hun verdiende geld ipv het uit te geven.
Whatever...
pi_177444010
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:20 schreef Bomba- het volgende:
Waarom? Ik bepaal dan zelf hoeveel ik verdien. Ik heb dan wel een plan nodig en moet er vastigheid bijzoeken.
Vergeet je niet dat de payroller ook wil verdienen en 'zelf bepalen wat je wilt verdienen' niet perse betekent dat er ook iemand is die dat wil betalen?

Als gewoon freelancen je al niet lukte (zonder tussenpersoon, dus tegen een lager tarief) waarom zou payrolling dan wel lukken?
pi_177444034
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:33 schreef Spanky78 het volgende:
Dit werkt veel beter.

Een beetje vrekkerig leven gaat je enorm helpen. Paar tips:

- maar 3x per week vlees of vis Ik eet bijna nooit vlees of vis. 1-2x per maand misschien.
- kook zo veel mogelijk zelf, Vries porties in. Ik heb geen vriezer. Ik kook altijd zelf. Soms kook ik zelfs niet.
- koop seizoensgroenten en fruit, op de markt bijvoorbeeld. Ik koop nooit fruit. Groenten koop ik vooral in blik (althans, peulvruchten, dus eigenlijk eet ik weinig groente, soms koop ik een zakje).
- eet nooit in de horeca, geen trrrasjes, niets. Dat is echt.een enorm duur. Nee, ook niet even naar de mac Ik eet nooit in de horeca. Ik ben vrijwel nog nooit uit eten geweest. Oh? Het is duur. Oké. Komt in dat geval goed uit. Mac doe ik 1x per maand gemiddeld. In dat geval zijn het meestal euroburgers. Terras? Heb ik thuis. Een klapstoel en een tafel. En een beker water.
- zeg alle abonnementen af, neem alleen wat je absoluut nodig hebt. Geen Netflix, goedkoper internet, sim only abonnement met tweedehands telefoon. Maar bijvoorbeeld ook energie, kannenorm schelen. Heb alleen bellen en internet abonnementen. Heb geen netflix. Heb een goedkope internet. Heb een vrij goedkope, onbeperkte sim only. Heb een oude telefoon. Heb een lage energie.
- ga kleding halen bij leger des heils, tweedehands winkels etc. C&A doe ik meestal, maar leger heb ik ook kennis van genomen toen ik om gratis kleding kwam vragen.
- ga zo veel mogelijk fietsen. Geen treinen of bussen. Zeker niet naar je werk. Is het verder dan 15km mag je met het OV. Ik fiets mijn hele leven al buitensporig veel. Bussen doe ik niet vaak, maar alleen met werk moet ik dat binnenkort wel veel (ik woon niet in een stad). Het is 30-37 min. fietsen naar de stad.
[quote]- geen huisdieren. Nooit gehad.
Zie boven! Antwoorden staan er in. Ik heb hulp van iemand die me heeft geleerd nóg zuiniger te leven.

Verder onthoud je je van alle luxe. Moet je zien dat je zelfs in schuldsanering nog redelijk lekker kunt leven.

Doe ik dus al redelijk lekker :)

Als je daar dan uit bent moet je eigenlijk zo blijven doorleven en het geld wat je afloste investering. Ben je met 50 jaar klaar voor pensioen.
[/quote]

Klopt helemaal. Is echt absoluut waar.
pi_177444039
Een bedrijf starten terwijl je in een saneringstraject zit? Daar gaat natuurlijk geen geldschieter mee in zee..

En als je een saneringstraject volgt, worden er in het begin afspraken gemaakt met de schuldeisers. Die gaan akkoord met een lager afbetaalbedrag dan dat je ze eigenlijk schuldig bent. Dus met minder afbetalen dan je eigenlijk verschuldigd bent los je alles af in drie jaar. Als je meer werkt moet je een hoger bedrag aflossen (want je kunt meer missen), dat zal je misschien iets aan tijdswinst opleveren, maar dat is dan ook alles. Je moet dan harder werken om hetzelfde bedrag af te lossen. Ik vind het niet logisch :N

Of heb je het niet over schuldsanering en wil je gewoon op eigen houtje aflossen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177444080
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:33 schreef Bomba- het volgende:
Dev en mar.
Je bent developer en haalt maar ¤ 1.200 per maand binnen? HOE DAN??
pi_177444108
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 17:47 schreef Bomba- het volgende:

[..]

Top, maar hoe komen ze aan al die luxe, terwijl je zelfs minder overhoudt dan iemand die in de bijstand zit.

Minnelijke schuldsanering ga ik in. Deze duurt 3 jaar. WNSP kan 5 jaar duren (2013-2018).
Ik heb echt geen flauw idee. hij heeft een normale baan, niets speciaals. Maar wat ik weet is dat ze maar echt heel weinig aflossen aan schuldeisers. bij een bedrijf hebben ze 40k schuld en er gaat eens per jaar ongeveer 700 euro heen als aflossing.
Bizarre bedragen.
pi_177444122
Overigens als je niet aan een officieel saneringstraject meedoet kan er ook nog loonbeslag worden gelegd.. Dat schopt je hele budget weer overhoop en kan je weer gaan bellen met je eisers om de bedragen weer aan te passen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177444134
quote:
4s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:48 schreef fotostarter het volgende:
Ik heb echt geen flauw idee. hij heeft een normale baan, niets speciaals. Maar wat ik weet is dat ze maar echt heel weinig aflossen aan schuldeisers. bij een bedrijf hebben ze 40k schuld en er gaat eens per jaar ongeveer 700 euro heen als aflossing.
Bizarre bedragen.
Dan is zijn partner buiten de sanering gebleven, óf ze zijn de boel een het flessen.
pi_177444248
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:49 schreef Queller het volgende:

[..]

Dan is zijn partner buiten de sanering gebleven, óf ze zijn de boel een het flessen.
Ze zijn getrouwd en hebben een kind. En het lijken mij geen mensen die de boel tillen.
Ze hebben wel meer schulden dan alleen die ene, dus er gaat jaarlijks meer geld uit het potje na de schuldeisers.
Maar het is nog steeds erg weinig procentueel gezien.
Pin me er niet op vast, maar van de gehele schuld (65k) lossen zij aan het einde van de rit maar 14k af.
Precieze aantallen weet ik niet, daar ga ik ook niet om vragen :D
pi_177444264
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:45 schreef Bomba- het volgende:

[..]

Zie boven! Antwoorden staan er in. Ik heb hulp van iemand die me heeft geleerd nóg zuiniger te leven.

Verder onthoud je je van alle luxe. Moet je zien dat je zelfs in schuldsanering nog redelijk lekker kunt leven.

Doe ik dus al redelijk lekker :)

Als je daar dan uit bent moet je eigenlijk zo blijven doorleven en het geld wat je afloste investering. Ben je met 50 jaar klaar voor pensioen.
Klopt helemaal. Is echt absoluut waar.
[/quote]

Goed bezig. Dan is een bijbaantje misschien nog wat. Kranten rondbrengen op zaterdag ofzo. Of ergens in de horeca.

Maar misschien nog beter om diendrei jaar.uit te zitten.
Whatever...
pi_177444273
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:04 schreef Fer het volgende:
Je moet het omkeren. Eerst iets verzinnen dat veel geld oplevert en veel vraag naar is. Dus geen koerierswerk, maar stukadoor of elektricien in de bouw. Monteur in de industrie of programmeur.

Als je goed kan EN er is veel vraag naar kun je Freelance overwegen, maar dan zou ik wel aan 60-70¤ als uurtarief denken.

Verkopen kan ook, maar dan in zakelijke dienstcontracten, industriële machines/automatisering of detachering/uitzendwerk.
Dit, kan je iets in de bouw? Beunhazen à ¤20 per uur. Doe dat is 12 uur in de week erbij en reken maar uit. Genoeg volk wat op deze manier geld bij verdiend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')