Haha, ik zou er bijna nieuwsgierig naar zijn, aangezien Gomorra een van mijn favoriete series is.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 15:44 schreef hvan het volgende:
En als je levensmoe bent ga je naar Scampia
Even op de website gekeken, dat ziet er goed uit! Dat gaan we zeker doen. Zijn gek op goede pizza's, daarom eten we die alleen in Italië.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 16:06 schreef ITrade het volgende:
Ik zou heel de dag pizza's gaan eten bij Sorbillo!![]()
By far, lekkerste pizza ooit! Wachttijd voor een tafel toen wij er waren was wel meer dan een uur. Maar togo was nog best snel, dus daar toen voor gekozen.
Ik spreek ook Italiaans. Ben eigenlijk overal in Italië wel geweest, kleed me niet als toerist en nog nooit wat vervelends meegemaakt. Ben overigens wel ooit in Napels geweest, maar dat was een paar keer alleen overdag toen we in de buurt op vakantie waren. Nooit hele dagen en 's avonds erbij.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 17:55 schreef Blue_note het volgende:
Napels![]()
Ga eens naar de markt bij het station. En loop wat zijstraatjes in. Gomorra all over! Bijzonder om te zien.
Kleed en gedraag je beter niet als toerist. Ik spreek Italiaans en dat helpt je daar wel.
Al is het Italiaans (Napolitaans) daar onverstaanbaar.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 18:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik spreek ook Italiaans. Ben eigenlijk overal in Italië wel geweest, kleed me niet als toerist en nog nooit wat vervelends meegemaakt. Ben overigens wel ooit in Napels geweest, maar dat was een paar keer alleen overdag toen we in de buurt op vakantie waren. Nooit hele dagen en 's avonds erbij.
Maar heb je ook specifieke tips voor leuke restaurants en plekken om te zijn?
Oeh dat restaurant ziet er wel heel mooi en lekker uit. Daar ga ik me eens verder in verdiepen. En ook dat plein, dat is bijna om de hoek bij ons hotel (Via Monteoliveto).quote:Op zaterdag 24 februari 2018 18:27 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Al is het Italiaans (Napolitaans) daar onverstaanbaar.
Die markt is specifiek. Leuk om eens te zien.
Verder het oude gedeelte richting piazza del Gesu nuovo heeft mooie stukjes.
Restaurant: Palazzo Petrucci
Verder hele goede kleermakers voor heren
Ik vind overigens de omgeving leuker dan Napels zelf. Maar de sfeer is gewoon mooi!
Capri als je het red...
Piazza san Domenico, daar moet je op een avond eens heen (ik weet niet wanneer je gaat?). Hele leuke sfeer van jongeren die met flessen wijn en muziek hun eigen Apperitivo houden.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 18:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oeh dat restaurant ziet er wel heel mooi en lekker uit. Daar ga ik me eens verder in verdiepen. En ook dat plein, dat is bijna om de hoek bij ons hotel (Via Monteoliveto).
Dat zijn mooie tips.
Capri ben ik al een paar keer geweest, ik wil me nu echt alleen beperken tot de stad.
Ja daar houd ik van zo'n sfeer! In de tweede helft van maart, hopelijk worden de avonden dan al een beetje zwoeler.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 18:35 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Dat plein, daar moet je op een avond eens heen (ik weet niet wanneer je gaat?). Hele leuke sfeer van jongeren die met flessen wijn en muziek hun eigen Apperitivo houden.
Restaurant is echt de moeite waard!
Zie mijn editquote:Op zaterdag 24 februari 2018 18:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja daar houd ik van zo'n sfeer! In de tweede helft van maart, hopelijk worden de avonden dan al een beetje zwoeler.
Hoe kleden toeristen zich dan?quote:Op zaterdag 24 februari 2018 17:55 schreef Blue_note het volgende:
Napels![]()
Ga eens naar de markt bij het station. En loop wat zijstraatjes in. Gomorra all over! Bijzonder om te zien.
Kleed en gedraag je beter niet als toerist. Ik spreek Italiaans en dat helpt je daar wel.
De typische toerist die je overal ziet: Heuptasje, see buy fly zakje, sandalen, afritsbroek, I love the Vesuvius t-shirt en de plattegrond onder de arm.quote:
Je bent er nog nooit geweest blijkbaar.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 22:49 schreef Joran-Joran het volgende:
Waarom? Dat moet toch wel echt de lelijkste stad van Italië zijn
Zo loop ik er thuis ook bij. Waarom zou ik me aan moeten passen enkel omdat ik in een ander land ben? Plattegrond is wel vervangen door telefoon op vakantie, thuis natuurlijk niet nodig.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 22:57 schreef Blue_note het volgende:
[..]
De typische toerist die je overal ziet: Heuptasje, see buy fly zakje, sandalen, afritsbroek, I love the Vesuvius t-shirt en de plattegrond onder de arm.
Je snapt het wel hoor.
Het waren geweldige dagen in Napels. En dat Piazza del Gesu Nuovo was helemaal top. Bij ons hotel om de hoek, menige avond daar doorgebracht tot in de nacht. Leuke restaurantjes, terrasjes etc. Verder is Napels een stad die tegelijk heel mooi en heel lelijk is. Lelijk omdat alles slecht onderhouden is, overal graffiti op alle muren, maar mooi ook, de pleinen, gebouwen van binnen, steegjes, kastelen, uitzichten. Maar de sfeer is overal geweldig. Iedereen is vriendelijk en heeft er zin in, lekker uitbundig en zo.quote:Op zaterdag 24 februari 2018 18:27 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Al is het Italiaans (Napolitaans) daar onverstaanbaar.
Die markt is specifiek. Leuk om eens te zien.
Verder het oude gedeelte richting piazza del Gesu nuovo heeft mooie stukjes.
Restaurant: Palazzo Petrucci
Verder hele goede kleermakers voor heren
Ik vind overigens de omgeving leuker dan Napels zelf. Maar de sfeer is gewoon mooi!
Capri als je het red...
Goed te horen dat het bevallen is, en dat de tips nuttig waren!quote:Op vrijdag 23 maart 2018 09:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het waren geweldige dagen in Napels. En dat Piazza del Gesu Nuovo was helemaal top. Bij ons hotel om de hoek, menige avond daar doorgebracht tot in de nacht. Leuke restaurantjes, terrasjes etc. Verder is Napels een stad die tegelijk heel mooi en heel lelijk is. Lelijk omdat alles slecht onderhouden is, overal graffiti op alle muren, maar mooi ook, de pleinen, gebouwen van binnen, steegjes, kastelen, uitzichten. Maar de sfeer is overal geweldig. Iedereen is vriendelijk en heeft er zin in, lekker uitbundig en zo.
Wat betaal je ongeveer voor een biertje dan op het terras van die piazza?quote:Op vrijdag 23 maart 2018 09:44 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het waren geweldige dagen in Napels. En dat Piazza del Gesu Nuovo was helemaal top. Bij ons hotel om de hoek, menige avond daar doorgebracht tot in de nacht. Leuke restaurantjes, terrasjes etc. Verder is Napels een stad die tegelijk heel mooi en heel lelijk is. Lelijk omdat alles slecht onderhouden is, overal graffiti op alle muren, maar mooi ook, de pleinen, gebouwen van binnen, steegjes, kastelen, uitzichten. Maar de sfeer is overal geweldig. Iedereen is vriendelijk en heeft er zin in, lekker uitbundig en zo.
Eurotje of 3.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 10:15 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat betaal je ongeveer voor een biertje dan op het terras van die piazza?
Alla spina (tap) ¤ 2 of ¤ 3 afhankelijk van waar je was. Maar ik dronk er steeds Leffe Radieuse, dat is een Belgisch Speciaalbier. Dat was daar ¤ 4. Dus dat valt dan nog wel mee.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 10:15 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat betaal je ongeveer voor een biertje dan op het terras van die piazza?
Nee, geen tijd meer voor gehad en eigenlijk ook niet meer aan gedacht omdat we al zoveel andere goede restaurants hadden gevonden.quote:Op vrijdag 23 maart 2018 10:13 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Goed te horen dat het bevallen is, en dat de tips nuttig waren!
Ook nog naar Palazzo geweest?
Het dorp zelf of de oude stenen?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:01 schreef MCH het volgende:
Ik twijfel of ik naar Pompeii moet gaan, de moeite waard?
quote:Op woensdag 16 oktober 2019 20:06 schreef Aiciu het volgende:
Persoonlijk heb ik er moeite mee om een plek te bezoeken waar zoiets gebeurt is. Zeker omdat het mijn eigen volk is.
Vind het belachelijk dat ze daarmee geld willen verdienen.
Kan nog wel een goede gids gebruikenquote:Op woensdag 16 oktober 2019 20:25 schreef Aiciu het volgende:
[..]
Zolang je maar niet gaat als ik er ben
Ja, mits je een gids hebt. Dan snap je tenminste wat je ziet. WIj hebben een tour van 2 uur geboekt zijn daarna zelf nog een beetje gaan wandelen En als je verder doorzakt naar beneden is Paestum ook nog een aanrader.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:01 schreef MCH het volgende:
Hercaluneum is ook in de buurt minder toeristisch wat kleiner maar wel redelijk wat meer intact als pompeii.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:01 schreef MCH het volgende:
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 02:02 schreef Crimyclown het volgende:
Na 22.00 niet alleen meer over straat lopen. Sterkte!
Oja en stoplichten zijn kerstverlichting daar. Ogen dicht dichtdoen en gewoon de weg oversteken.
Pro-tip voor de full Napels experience: een auto huren, je laten oplichten op centraal station, je zakken laten rollen in de havens, een bezoekje aan Fc Napels en de metro naar Scampia pakken.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 02:02 schreef Crimyclown het volgende:
Na 22.00 niet alleen meer over straat lopen. Sterkte!
Ben over twee weken in Napels. Weet je na al die jaren nog wat namen van goede restaurants?quote:Op vrijdag 23 maart 2018 09:44 schreef bloodymary1 het volgende:
Nee helaas. Ben er inmiddels 3 of 4 keer geweest en altijd leuk gehad en lekker gegeten overal. Maar geen plek die ik me herinner dat het echt zo bijzonder was en om te onthouden, wat ik op sommige andere plekken wel heb.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:13 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Ben over twee weken in Napels. Weet je na al die jaren nog wat namen van goede restaurants?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |