abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 maart 2018 @ 13:40:50 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177982483
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 13:26 schreef vencodark het volgende:
Ik snap de gedachte wel, het is alleen ouderwets, denk ik. :)
Dat is vernoemen ook ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177982485
En als er in de tussentijd een kind overleed, kreeg de volgende gewoon die naam weer.
pi_177982524
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 13:40 schreef lunapuella het volgende:
En als er in de tussentijd een kind overleed, kreeg de volgende gewoon die naam weer.
Ja, m'n ex-man heeft een (overleden) broer met dezelfde naam :X
  woensdag 21 maart 2018 @ 13:43:23 #104
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177982531
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:59 schreef pinquit het volgende:
Jullie vinden namen bedenken leuk toch?
Meisjesnaam ligt al vast, maar aangezien ik overtuigd ben dat we een broertje hebben gemaakt, wil ik suggesties voor namen!
Broers heten M.ax en A.lex, dat is al lastig genoeg om uit elkaar te houden, dus kom niet met Dex, Tex of Jax aan :P
Wel graag een korte naam :)
GO!
pinq, ik weet niet meer of ik je nou wel gefeliciteerd heb met je goede nieuws maar zo niet dan bij deze: GEWELDIG! Gefeliciteerd! O+

en ik realiseer me nu pas dat de namen van M&A wel erg lijken op die van onze koning en koningin, haha. :D Als 't een meisje wordt moet je eigenlijk wel gaan voor een Amalia, Alexia, of Ariane he. ;) Hoewel, Juultje mag ook. Of Bea.

Namen die me wel leuk lijken voor een broertje van jullie leuke stel:

Victor (of kort Vic)
Vince
Luc/Luke
Jim
Kaspar
Jules

[ Bericht 1% gewijzigd door trui op 21-03-2018 21:45:24 ]
in de haak.
  woensdag 21 maart 2018 @ 13:44:39 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177982559
Vernoemen is gewoon vernoemen, dat dat vroeger aan striktere regels gebonden was dan nu betekent niet dat je niet vernoemt als je die regels niet volgt. Het blijft vernoemen als je de naam van je kind kiest op basis van de naam van iemand die je kent.
in de haak.
  woensdag 21 maart 2018 @ 13:52:18 #106
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_177982686
Bij mijn schoonbroer thuis worden alle eerste zonen Aad genoemd, en ook echt gewoon Aad, niks anders. Bij de eerste twee was mn zusje echt blij dat het meisjes waren, nummer drie werd alsnog een jongen maar toen was haar vriend het er wel mee eens dat Aad echt geen naam was voor bij de meisjes, heeft hij als tweede naam Adam gekregen, nou, daar zijn drama's over geweest joh :{w :')
Als ie vervelend is noemen we hem wel allemaal Aad :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 21 maart 2018 @ 13:53:25 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177982711
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 21 maart 2018 @ 13:56:03 #108
176471 oh-oh
pi_177982761
Ze zat er echt mee in haar maag bij de eerste kinderen hoor. Die familie is ook nog eens echt dik vies stinkend rijk, het was echt heel erg een dingetje. Bij kind nr. 3 hadden ze er gelukkig beide echt schijt aan. Was zo sneu geweest als ie echt zo geheten had :')
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 21 maart 2018 @ 14:02:29 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_177982889
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 11:12 schreef pinquit het volgende:

[..]

Max was donker ja, maar nu een blondie met donkere ogen :D
Oscar is mooi O+ alleen die vuilnisbak van Sesamstraat springt meteen in m'n hoofd :') :D maar hij gaat op 't lijstje O+
Die hebben we idd als knuffel. :Y ;)
pi_177983381
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 13:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat moet je zelf weten, al vernoem je je kind naar koningin Máxima, maar de ouderwetse vernoemingsregels waren vrij simpel; dat niemand die meer kent omdat nagenoeg niemand meer vernoemt is wat anders.

Oudste zoon naar vader van vader
Tweede zoon naar vader van moeder
Oudste dochter naar moeder van moeder
Tweede dochter naar moeder van vader
Bij derde en vierde zonen/dochters ging je dan kruisen en de naam van de moeder van vader werd dan in de jongensvariant gebruikt voor de volgende zoon.

Bij een beetje breed genealogisch onderzoek herken je dat soort dingen heel mooi.
oeoeoeoeoehhh dan hebben wij het per ongeluk precies volgens de regels gedaan bij onze dochters :D
Nou ja, als 2e naam iig :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_177983867
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 13:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat moet je zelf weten, al vernoem je je kind naar koningin Máxima, maar de ouderwetse vernoemingsregels waren vrij simpel; dat niemand die meer kent omdat nagenoeg niemand meer vernoemt is wat anders.

Oudste zoon naar vader van vader
Tweede zoon naar vader van moeder
Oudste dochter naar moeder van moeder
Tweede dochter naar moeder van vader
Bij derde en vierde zonen/dochters ging je dan kruisen en de naam van de moeder van vader werd dan in de jongensvariant gebruikt voor de volgende zoon.

Bij een beetje breed genealogisch onderzoek herken je dat soort dingen heel mooi.
Oh, wat zijn wij heerlijk ouderwets dan :D
Alleen mochten wij nog een derde zoon krijgen zal hij naar zijn eigen vader vernoemd worden waarschijnlijk.

Overigens: mijn oma was de jongste van 18 kinderen. Alle kinderen hadden Adriana of Adrianus als tweede of derde naam. Dat zal ook een vernoeming zijn neem ik aan.
Bij mijn oma was de inspiratie op en ze hebben haar alleen maar Adriana genoemd :)
  woensdag 21 maart 2018 @ 14:48:53 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177983958
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 14:25 schreef tombolafan het volgende:

[..]

oeoeoeoeoehhh dan hebben wij het per ongeluk precies volgens de regels gedaan bij onze dochters :D
Nou ja, als 2e naam iig :+
Bij ons thuis klopt het trouwens ook niet, want ik ben naar beide oma's genoemd, en mijn zusje naar beide opa's.
De volgorde van mijn namen is "moeder van moeder" "moeder van vader" "roepnaam" en heel valsspelend is die roepnaam wel weer een vertaling van de naam van moeder van vader.
De moeder van mijn moeder was overigens een paar weken voor mijn geboorte overleden, dus die heeft niet meegekregen dat ze alleen in de doopnamen vernoemd is maar dat de roepnaam naar de andere oma verwijst.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 21 maart 2018 @ 14:54:04 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177984051
Mijn oudste is overigens helemaal niet vernoemd, mijn jongste heeft als namen "roepnaam" "vader van vader" "vader van moeder".
Ik zie mijn oudste zoon er overigens wel een vernoeming naar zijn opa doorheen drukken als zij een zoon krijgen, maar mijn oudste heeft geen vader en toen hij jong was heeft mijn vader best een stukje van dat rolmodel op zich genomen door dingen met hem te ondernemen, dus ik snap wel dat hij dat zou willen, daarbij heeft mijn vader een weinig voorkomende, heel Veluwse voornaam en heeft mijn zoon dus ook dezelfde achternaam, dus dan geef je qua namen ook weer een combinatie door die al generaties lang voorkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_177984240
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 13:43 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ja, m'n ex-man heeft een (overleden) broer met dezelfde naam :X
De biologische vader van mijn man (woont in Trinidad, heb ik nooit ontmoet dus zie hem niet als schoonvader), heeft met zijn 2e vrouw een zoon gekregen die dezelfde naam heeft als mijn man’s overleden broertje.
Ook zo apart.
pi_177985207
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:02 schreef vencodark het volgende:

[..]

De biologische vader van mijn man (woont in Trinidad, heb ik nooit ontmoet dus zie hem niet als schoonvader), heeft met zijn 2e vrouw een zoon gekregen die dezelfde naam heeft als mijn man’s overleden broertje.
Ook zo apart.
Ik vind het wat macaber.. alsof je een vervanging hebt gemaakt. Maar goed, 50 jaar terug zal dat vast heel ''normaal'' zijn geweest.
pi_177985408
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:45 schreef Poes. het volgende:

[..]

Ik vind het wat macaber.. alsof je een vervanging hebt gemaakt. Maar goed, 50 jaar terug zal dat vast heel ''normaal'' zijn geweest.
Mijn man’s broertje had nu zo’n 30 geweest en ik geloof dat die halfbroer amper 22 is ofzo.
Ik vind het ook raar en mijn man vindt het ook idioot. Zoiets doe je niet, zéker niet met je 2e vrouw.
pi_177985456
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 15:55 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mijn man’s broertje had nu zo’n 30 geweest en ik geloof dat die halfbroer amper 22 is ofzo.
Ik vind het ook raar en mijn man vindt het ook idioot. Zoiets doe je niet, zéker niet met je 2e vrouw.
Oh dan is het een ander verhaal :X Wat vind z'n moeder er van?
pi_177985814
Mijn 1e broer is overleden, toen kwam ik. Daarna kreeg mijn jongere broertje mn broer zijn naam.

Hebben wij als kinderen altijd heel gek en raar gevonden :?

Als mmn oudste broer nog had geleefd had m'n broertje Hessel geheten trouwens
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:23:02 #119
176471 oh-oh
pi_177985966
Maar dat was vroeger echt heel normaal. Zo raar he.
Ach een buurman hier noemt elke keer zn nieuwe hond Bono. Maar na 5 Bono's ( ja echt, hij haalt altijd de meest oude, krakkemikkige, lelijke honden uit het asiel) wilden ze wel eens iets anders.
Ze hebben nu Rolo.
( Groucho Marx )
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:24:26 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177985993
Wat gek, inderdaad, Vlindur (en Vencodark & Poes). Je zou het natuurlijk ook als een soort eerbetoon / vernoeming kunnen beschouwen, maar ik krijg er ook een 'ach we maken een nieuwe jantje' gevoel bij. Annie MG Schmidt was geloof ik ook de 3e dochter die de naam Anna kreeg in dat gezin, nadat de eerste 2 waren overleden.
in de haak.
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:25:15 #121
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_177986015
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:23 schreef oh-oh het volgende:
Ach een buurman hier noemt elke keer zn nieuwe hond Bono. Maar na 5 Bono's ( ja echt, hij haalt altijd de meest oude, krakkemikkige, lelijke honden uit het asiel) wilden ze wel eens iets anders.
Ze hebben nu Rolo.
:D
in de haak.
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:31:31 #122
176471 oh-oh
pi_177986155
No shit. Ik bedenk nu pas dat de oudste dochter van mijn opa en oma Anna heette. Die overleed een maand voordat hun tweede kind geboren werd en die heet Jan. Dat is toch ook gewoon dezelfde naam he?
Hun tweede zoon is naar mijn opa genoemd. Dat zal dan wss eigelijk bij zoon nr. 1 al de bedoeling geweest zijn mss.
( Groucho Marx )
pi_177986486
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:16 schreef Vlindur het volgende:
Mijn 1e broer is overleden, toen kwam ik. Daarna kreeg mijn jongere broertje mn broer zijn naam.

Hebben wij als kinderen altijd heel gek en raar gevonden :?

Als mmn oudste broer nog had geleefd had m'n broertje Hessel geheten trouwens
Heb je je ouders weleens gevraagd waarom ze dat hebben gedaan?
Mijn ex-schoonmoeder kon er niet over praten, baby werd ook direct weggehaald en hebben ze nooit meer gezien ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:23 schreef oh-oh het volgende:
Ze hebben nu Rolo.
Mijn vader heeft ook 5 honden met dezelfde naam gehad _O-
  woensdag 21 maart 2018 @ 16:57:42 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177986731
Was toen echt heel gewoon, ik ken het ook in de familie; kindje na een dag overleden, volgende kind dezelfde naam. Wel een heel mooi grafje voor dat kindje trouwens, en ook zeer goed onderhouden, ook nu nog (>40 jaar later), dus zeker niet dat dat kindje "vervangen" en vergeten is, maar toch.
Het lijkt me zo bizar als je op de begraafplaats loopt en er ligt iemand met precies jouw namen en maar een jaartje eerder geboren.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_177986753
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2018 16:45 schreef Poes. het volgende:

[..]

Heb je je ouders weleens gevraagd waarom ze dat hebben gedaan?
Mijn ex-schoonmoeder kon er niet over praten, baby werd ook direct weggehaald en hebben ze nooit meer gezien ;(

Jawel. Ze vonden het een mooie naam. Mn ouders konden en kunnen er nog steeds maar slecht over praten.
De rouwverwerking/begeleiding was vroeger (36 jaar terug) niet heel erg goed denk ik..

Mn broer is 4 dagen voor z'n eerste verjaardag overleden ;(
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')