Ja, m'n ex-man heeft een (overleden) broer met dezelfde naamquote:Op woensdag 21 maart 2018 13:40 schreef lunapuella het volgende:
En als er in de tussentijd een kind overleed, kreeg de volgende gewoon die naam weer.
pinq, ik weet niet meer of ik je nou wel gefeliciteerd heb met je goede nieuws maar zo niet dan bij deze: GEWELDIG! Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 20 maart 2018 13:59 schreef pinquit het volgende:
Jullie vinden namen bedenken leuk toch?
Meisjesnaam ligt al vast, maar aangezien ik overtuigd ben dat we een broertje hebben gemaakt, wil ik suggesties voor namen!
Broers heten M.ax en A.lex, dat is al lastig genoeg om uit elkaar te houden, dus kom niet met Dex, Tex of Jax aan![]()
Wel graag een korte naam
GO!
Die hebben we idd als knuffel.quote:Op woensdag 21 maart 2018 11:12 schreef pinquit het volgende:
[..]
Max was donker ja, maar nu een blondie met donkere ogen![]()
Oscar is mooialleen die vuilnisbak van Sesamstraat springt meteen in m'n hoofd
![]()
maar hij gaat op 't lijstje
oeoeoeoeoehhh dan hebben wij het per ongeluk precies volgens de regels gedaan bij onze dochtersquote:Op woensdag 21 maart 2018 13:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat moet je zelf weten, al vernoem je je kind naar koningin Máxima, maar de ouderwetse vernoemingsregels waren vrij simpel; dat niemand die meer kent omdat nagenoeg niemand meer vernoemt is wat anders.
Oudste zoon naar vader van vader
Tweede zoon naar vader van moeder
Oudste dochter naar moeder van moeder
Tweede dochter naar moeder van vader
Bij derde en vierde zonen/dochters ging je dan kruisen en de naam van de moeder van vader werd dan in de jongensvariant gebruikt voor de volgende zoon.
Bij een beetje breed genealogisch onderzoek herken je dat soort dingen heel mooi.
Oh, wat zijn wij heerlijk ouderwets danquote:Op woensdag 21 maart 2018 13:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat moet je zelf weten, al vernoem je je kind naar koningin Máxima, maar de ouderwetse vernoemingsregels waren vrij simpel; dat niemand die meer kent omdat nagenoeg niemand meer vernoemt is wat anders.
Oudste zoon naar vader van vader
Tweede zoon naar vader van moeder
Oudste dochter naar moeder van moeder
Tweede dochter naar moeder van vader
Bij derde en vierde zonen/dochters ging je dan kruisen en de naam van de moeder van vader werd dan in de jongensvariant gebruikt voor de volgende zoon.
Bij een beetje breed genealogisch onderzoek herken je dat soort dingen heel mooi.
Bij ons thuis klopt het trouwens ook niet, want ik ben naar beide oma's genoemd, en mijn zusje naar beide opa's.quote:Op woensdag 21 maart 2018 14:25 schreef tombolafan het volgende:
[..]
oeoeoeoeoehhh dan hebben wij het per ongeluk precies volgens de regels gedaan bij onze dochters
Nou ja, als 2e naam iig
De biologische vader van mijn man (woont in Trinidad, heb ik nooit ontmoet dus zie hem niet als schoonvader), heeft met zijn 2e vrouw een zoon gekregen die dezelfde naam heeft als mijn man’s overleden broertje.quote:Op woensdag 21 maart 2018 13:43 schreef Poes. het volgende:
[..]
Ja, m'n ex-man heeft een (overleden) broer met dezelfde naam
Ik vind het wat macaber.. alsof je een vervanging hebt gemaakt. Maar goed, 50 jaar terug zal dat vast heel ''normaal'' zijn geweest.quote:Op woensdag 21 maart 2018 15:02 schreef vencodark het volgende:
[..]
De biologische vader van mijn man (woont in Trinidad, heb ik nooit ontmoet dus zie hem niet als schoonvader), heeft met zijn 2e vrouw een zoon gekregen die dezelfde naam heeft als mijn man’s overleden broertje.
Ook zo apart.
Mijn man’s broertje had nu zo’n 30 geweest en ik geloof dat die halfbroer amper 22 is ofzo.quote:Op woensdag 21 maart 2018 15:45 schreef Poes. het volgende:
[..]
Ik vind het wat macaber.. alsof je een vervanging hebt gemaakt. Maar goed, 50 jaar terug zal dat vast heel ''normaal'' zijn geweest.
Oh dan is het een ander verhaalquote:Op woensdag 21 maart 2018 15:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn man’s broertje had nu zo’n 30 geweest en ik geloof dat die halfbroer amper 22 is ofzo.
Ik vind het ook raar en mijn man vindt het ook idioot. Zoiets doe je niet, zéker niet met je 2e vrouw.
quote:Op woensdag 21 maart 2018 16:23 schreef oh-oh het volgende:
Maar dat was vroeger echt heel normaal. Zo raar he.
Ach een buurman hier noemt elke keer zn nieuwe hond Bono. Maar na 5 Bono's ( ja echt, hij haalt altijd de meest oude, krakkemikkige, lelijke honden uit het asiel) wilden ze wel eens iets anders.
Ze hebben nu Rolo.
Heb je je ouders weleens gevraagd waarom ze dat hebben gedaan?quote:Op woensdag 21 maart 2018 16:16 schreef Vlindur het volgende:
Mijn 1e broer is overleden, toen kwam ik. Daarna kreeg mijn jongere broertje mn broer zijn naam.
Hebben wij als kinderen altijd heel gek en raar gevonden
Als mmn oudste broer nog had geleefd had m'n broertje Hessel geheten trouwens
Mijn vader heeft ook 5 honden met dezelfde naam gehadquote:Op woensdag 21 maart 2018 16:23 schreef oh-oh het volgende:
Maar dat was vroeger echt heel normaal. Zo raar he.
Ach een buurman hier noemt elke keer zn nieuwe hond Bono. Maar na 5 Bono's ( ja echt, hij haalt altijd de meest oude, krakkemikkige, lelijke honden uit het asiel) wilden ze wel eens iets anders.
Ze hebben nu Rolo.
Jawel. Ze vonden het een mooie naam. Mn ouders konden en kunnen er nog steeds maar slecht over praten.quote:Op woensdag 21 maart 2018 16:45 schreef Poes. het volgende:
[..]
Heb je je ouders weleens gevraagd waarom ze dat hebben gedaan?
Mijn ex-schoonmoeder kon er niet over praten, baby werd ook direct weggehaald en hebben ze nooit meer gezien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |