abonnement Unibet Coolblue
pi_177359428
Ik las dat alle chromebook laptops niet vatbaar zijn voor virussen.

Dat is al heel fijn.
Maar hoe staat het met andere dreigingen zoals hacken/ spionage software... en andere mallware?

Ik heb nl o.a. deze hieronder op het oog (aangezien ik toch niet game of videobewerkingen maak)
Acer Chromebook 15 CB3-532-C8E0
https://www.coolblue.nl/p(...)92DFCD0D6&ref=440115
  donderdag 22 februari 2018 @ 07:16:41 #2
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_177360446
Daar zijn ze prima tegen beschermd, icm gezond verstand iig wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door embedguy op 22-02-2018 21:34:16 ]
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_177362787
Je moet niet alles geloven wat je leest TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 02:41:12 #4
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_177406298
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:34 schreef Megumi het volgende:
Je moet niet alles geloven wat je leest TS.
Waarom denk je dat ik deze post aanmaak?
Maaro om het even op z'n Duits te zeggen; lass Dich nicht Alles aus der Nase ziehen (of te wel... vertel gewoon wat je weet... en wacht niet de juiste vragen af... zeg het gewoon.
pi_177410181
ChromeOS is van de grond af ontworpen met veiligheid in gedachten. Ik wens de hacker die daarop in wil breken veel plezier.

Ooit is een document gelezen over de beveiliging van ChromeOS. Google heeft flink zijn best gedaan op het gebied van beveiliging. Kan het nu niet meer vinden, maar het was een document van google zelf.

O, ja: een paar mensen van MIT hebben er iets over geschreven. Hier heb je een link: http://dhanus.mit.edu/docs/ChromeOSSecurity.pdf [pdf]
pi_177410204
Prima machientjes bovendien. Snel, simpel en handzaam. Je.mort er niet op willen gamen, maar werken, studeren, schrijven is geen enkel probleem. Eigenlijk geschikt voor alles behalve semi professionele fotobewerking, videobewerking en gamen.
Whatever...
  maandag 26 februari 2018 @ 00:55:49 #7
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_177451740
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 07:16 schreef embedguy het volgende:
Daar zijn ze prima tegen beschermd, icm gezond verstand iig wel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:56 schreef Telefoonvork het volgende:
ChromeOS is van de grond af ontworpen met veiligheid in gedachten. Ik wens de hacker die daarop in wil breken veel plezier.

Ooit is een document gelezen over de beveiliging van ChromeOS. Google heeft flink zijn best gedaan op het gebied van beveiliging. Kan het nu niet meer vinden, maar het was een document van google zelf.

O, ja: een paar mensen van MIT hebben er iets over geschreven. Hier heb je een link: http://dhanus.mit.edu/docs/ChromeOSSecurity.pdf [pdf]
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:58 schreef Spanky78 het volgende:
Prima machientjes bovendien. Snel, simpel en handzaam. Je.mort er niet op willen gamen, maar werken, studeren, schrijven is geen enkel probleem. Eigenlijk geschikt voor alles behalve semi professionele fotobewerking, videobewerking en gamen.
Dank voor jullie reacties.

Ja op dit moment heb ik die goedkope in gedachten, maar het kan ook een duurdere Chromebook worden.

Toch wil ik er eigenlijk wel Word op hebben (het enige van Microsoft wat ik nodig heb). Vooral omdat ik vaak projectmatig werk met soms wisselende teams.
Wanneer ik er wel Word op zet, heeft dat dan invloed op de cyberveiligheid?

Alvast bedankt! :)
pi_177453052
Op een chromebook doe je alles in de browser. Een alternatief is de android store die meegeleverd wordt op sommige apparaten.

Ik heb dat geprobeerd en dat is niet aan te raden.

Ik zou, als ik jou was, gewoon voor office 365 gaan op je chromebook. Dat heeft ook Word. Als je office 365 niet wil gebruiken resteert nog google documents dat, als ik het mij goed herinner, ook Word documenten kan lezen en schrijven.
  maandag 26 februari 2018 @ 06:58:57 #9
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_177453287
Ah, als je office bestanden wilt delen dan weet ik niet of zo'n chrome book daar geschikt voor is.


quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 05:52 schreef Telefoonvork het volgende:
Op een chromebook doe je alles in de browser. Een alternatief is de android store die meegeleverd wordt op sommige apparaten.

Ik heb dat geprobeerd en dat is niet aan te raden.

Ik zou, als ik jou was, gewoon voor office 365 gaan op je chromebook. Dat heeft ook Word. Als je office 365 niet wil gebruiken resteert nog google documents dat, als ik het mij goed herinner, ook Word documenten kan lezen en schrijven.
Dat laatste moet je imho niet willen. Op de één of andere manier werken die verschillende office pakket nooit goed samen afaik.

Geen idee of die Android versie van ms office goed is icm de 'echte office'.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_177453850
Die android office versie is compatible, dus je kunt iig de bestanden openene en bewerken.

https://www.goskills.com/(...)soft-Word-comparison

Google docs is iets minder uitgebreid, maar als je wilt schrijven of word docs aanvullen is dat geen punt.
Whatever...
  maandag 26 februari 2018 @ 20:43:33 #11
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_177469558
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 08:37 schreef Spanky78 het volgende:
Die android office versie is compatible, dus je kunt iig de bestanden openene en bewerken.

https://www.goskills.com/(...)soft-Word-comparison

Google docs is iets minder uitgebreid, maar als je wilt schrijven of word docs aanvullen is dat geen punt.
Beetje afhankelijk wat ts bedoeld met 'in Word document kunnen werken met verschillende teams'. Mijn ervaring is dat andere office varianten dingen omgooien in Word documenten zoals de opmaak, uitlijnen, etc. Afhankelijk van wat voor een groepswerk je doet kan dit bloedirritant zijn (voor jezelf en groepsleden). Misschien dat dat bij die Android versie mee valt maar ik ben skeptisch.

Als je niet met meerdere mensen aan één document hoeft te werken, dan hoeft dit geen groot probleem te zijn. Evt is de in browser versie van office dan ook prima.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')