abonnement Unibet Coolblue
pi_177369038
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:26 schreef LanaMyst het volgende:

[..]

Als een vrouw op een vuilniswagen zou willen werken moet dat ook gewoon kunnen, maar ik pleit niet voor meer van groep A,B of C in een bepaalde functie maar gewoon voor mensen die het meest geschikt zijn voor een bepaald soort werk.

Er moet gewoon gekeken worden naar de kwaliteiten van een kandidaat voor een baan en niet naar geslacht of afkomst.
Ja, dat zal. Toevallig lijkt dat toch alleen voor gerieflijke kantoorbanen en topfuncties te gelden. Daar moeten dan opeens allerlei quota voor gaan gelden. 30% van de topmanagers moet vrouw zijn, en dat soort nonsens. Terwijl de vrouwen onder stratenmakers, vuilnismannen etc, nog minder vertegenwoordigd zijn, en daar heb je dan weer niet zulke quote en ook geen roep om quota. En als je daar dan wat van zegt is men opeens voorstander van "de beste mensen" op de plek.

Geldt dat ook als dan ineens 95% van de bestuurders man is? Of moet er dan toch weer een quotum komen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177369267
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, dat zal. Toevallig lijkt dat toch alleen voor gerieflijke kantoorbanen en topfuncties te gelden. Daar moeten dan opeens allerlei quota voor gaan gelden. 30% van de topmanagers moet vrouw zijn, en dat soort nonsens. Terwijl de vrouwen onder stratenmakers, vuilnismannen etc, nog minder vertegenwoordigd zijn, en daar heb je dan weer niet zulke quote en ook geen roep om quota. En als je daar dan wat van zegt is men opeens voorstander van "de beste mensen" op de plek.

Geldt dat ook als dan ineens 95% van de bestuurders man is? Of moet er dan toch weer een quotum komen?
Voor mij hoeft er nergens een quotum voor te komen het is dus wel degelijk "de beste mensen" op de plek. Leuk dat bedrijven dat proberen om dan een meer divers bedrijf te krijgen, dat zie je ook bij technische functies dat ze meisjes proberen enthousiast te maken om te gaan studeren voor een technisch beroep. Zolang het maar vrijblijvend is en geen verplichting want dan krijg je van de wantoestanden (zoals bij de politie) dat mensen die allochtoon of vrouw zijn voorrang krijgen op een mannelijke kandidaat ongeacht of deze beter geschikt is of niet.
pi_177369417
Even wat extra informatie. De opleidingen die je geschikt maakt om bij ons bedrijf/overheidsinstelling te komen werken hebben over het algemeen 10% aan vrouwelijke studenten (en dus 90% aan mannelijke studenten).

Als je vervolgens naar bijvoorbeeld een quotum toe wilt van 30% vrouw op de werkvloer, dan ben je ten eerste in mijn opzicht, symptoombestrijding aan het doen in plaats het "probleem" bij de bron aan te pakken. Ten tweede als je dat via die weg doet, dan moet je vrouwen wel voortrekken en dus mannen discrimineren.

Ik weet in ieder geval genoeg. Discrimineren mag gewoon en zal ik dus ook niet schromen zelf in de toekomst ook te doen.
pi_177371731
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 23:31 schreef Dr.Mikey het volgende:
Mist het woord blanke nog in de tt oh en hetero.
blanke is tegenwoordig "witte" en ja het is onderscheid
en derhalve discriminatie.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')