abonnement Unibet Coolblue
pi_177349197
Wat moet ik nou halen bij de ah of jumbo, wat gezond is? Meestal haal ik gezonde dingen wat na 1 of 2 dagen al verrot is. Ik heb niet om de 2 dagen tijd om gezonde boodschappen te doen. Geef me alstjeblieft tips???
pi_177349218
Direct maken en invriezen.
pi_177349269
Wat voor boodschappen haal je en hoe bewaar je ze?
Veel groenten zijn langer dan twee dagen houdbaar en als je voor meerdere dagen vooruit kookt kun je dat prima een dag of drie bewaren in de koelkast.

Verder is -zoals gezegd- de vriezer je vriend.
Diepvriesgroenten zijn trouwens in veel gevallen ook net zo gezond als verse groenten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator / Miss SHO woensdag 21 februari 2018 @ 17:11:08 #4
22592 crew  Ole
pi_177349296
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat voor boodschappen haal je en hoe bewaar je ze?
Veel groenten zijn langer dan twee dagen houdbaar en als je voor meerdere dagen vooruit kookt kun je dat prima een dag of drie bewaren in de koelkast.

Verder is -zoals gezegd- de vriezer je vriend.
Diepvriesgroenten zijn trouwens in veel gevallen ook net zo gezond als verse groenten.
zo niet gezonder.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_177349324
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat voor boodschappen haal je en hoe bewaar je ze?
Veel groenten zijn langer dan twee dagen houdbaar en als je voor meerdere dagen vooruit kookt kun je dat prima een dag of drie bewaren in de koelkast.

Verder is -zoals gezegd- de vriezer je vriend.
Diepvriesgroenten zijn trouwens in veel gevallen ook net zo gezond als verse groenten.
Meestal haal ik fruit en vis. Groenten vind ik echt verschrikkelijk om te eten.
pi_177349349
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat voor boodschappen haal je en hoe bewaar je ze?
Veel groenten zijn langer dan twee dagen houdbaar en als je voor meerdere dagen vooruit kookt kun je dat prima een dag of drie bewaren in de koelkast.

Verder is -zoals gezegd- de vriezer je vriend.
Diepvriesgroenten zijn trouwens in veel gevallen ook net zo gezond als verse groenten.
Misschien heb je tips voor een gerecht met groentes?
pi_177349459
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:12 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Meestal haal ik fruit en vis. Groenten vind ik echt verschrikkelijk om te eten.
Diepvriesvis is toch prima houdbaar? Net als diepvriesfruit.
Bij mij blijft fruit trouwens ook wel een week goed, maar dan moet je een goede bewaarplaats hebben.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_177349462
Doperwten zijn eigenlijk alleen lekker uit de vriezer. Of uit eigen tuin.

Boerenkool (voor stammpot) is ook lekkerder uit de vriezer. :)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177349479
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Diepvriesvis is toch prima houdbaar? Net als diepvriesfruit.
Bij mij blijft fruit trouwens ook wel een week goed, maar dan moet je een goede bewaarplaats hebben.
Ik heb een dondersgoeie koelkast. Daarin blijft zelfs broccoli een week goed.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177349511
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:21 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik heb een dondersgoeie koelkast. Daarin blijft zelfs broccoli een week goed.
Broccoli is moeilijk.
Maar het meeste fruit kan beter niet in de koelkast. Vind ik ;).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_177349522
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:12 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Meestal haal ik fruit en vis. Groenten vind ik echt verschrikkelijk om te eten.
ook als je wokt?
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 17:27:20 #12
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177349566
Diepvries dingen zijn het zo gezond als "verse" dingen dus ik zie het probleem niet.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177349581
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:13 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Misschien heb je tips voor een gerecht met groentes?
Groente koken of bakken. En dan met andere ingrediënten erbij.
pi_177349758
Als je geen groente eet wordt gezond eten sowieso vrij lastig.
pi_177349893
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:13 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Misschien heb je tips voor een gerecht met groentes?
In pastasauzen kun je heel veel groente verstoppen ;) goed klein snijden, of glad maken met de staafmixer en je merkt er niks van. ^O^
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 21 februari 2018 @ 17:52:25 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_177349942
Fruit wat na 2 dagen verrot is? Bij mij houdt alles het wel minstens een week op de fruitschaal, behalve wellicht heel teer spul zoals aardbeien en frambozen maar die redden het in de koelkast ook wel meerdere dagen.
disclaimer
pi_177349973
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:48 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

In pastasauzen kun je heel veel groente verstoppen ;) goed klein snijden, of glad maken met de staafmixer en je merkt er niks van. ^O^
Goeie tip
pi_177350005
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:39 schreef Slacentrifuge het volgende:
Als je geen groente eet wordt gezond eten sowieso vrij lastig.
Wat zijn nou echt lekkere groenten? Van kleins af aan heb ik al echt een afkeer tegen groenten. Misschien met een lekkere saus erbij vind ik het te pruimen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 18:00:09 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177350065
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:56 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Wat zijn nou echt lekkere groenten? Van kleins af aan heb ik al echt een afkeer tegen groenten. Misschien met een lekkere saus erbij vind ik het te pruimen.
Pastasaus is sowieso al bijna 100% groenten. Waarschijnlijk 80% tomaat en de rest andere groenten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177350491
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:56 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Wat zijn nou echt lekkere groenten? Van kleins af aan heb ik al echt een afkeer tegen groenten. Misschien met een lekkere saus erbij vind ik het te pruimen.
Ik vind de meeste groenten ook niet per sé lekker. Eet liever een pizza met kaas. Maar ja, die heeft weer niet echt de voedingswaarden die je nodig hebt, en je wordt dik van elke dag pizza. Niet elke maaltijd hoeft een feest of zelfs lekker te zijn. Eten heeft in eerste instantie een andere functie, lekker is luxe en geen noodzaak. Dat betekent niet dat ik elke avond goor varkensvoer eet, maar het helpt me wel om dingen in perspectief te zien. En groente eten zal ik denk ik altijd blijven zien als een moetje.

Wat ik nog wel te vreten vind: witte bonen in tomatensaus, rode kool, broccoli, haricots verts, zoete aardappel. Ik eet overigens praktisch alle groenten, vaak verwerkt in bv lasagne, pasta, binnenschotel of met aardappeltjes en vlees/vis.
pi_177350657
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:33 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Ik vind de meeste groenten ook niet per sé lekker. Eet liever een pizza met kaas. Maar ja, die heeft weer niet echt de voedingswaarden die je nodig hebt, en je wordt dik van elke dag pizza. Niet elke maaltijd hoeft een feest of zelfs lekker te zijn. Eten heeft in eerste instantie een andere functie, lekker is luxe en geen noodzaak. Dat betekent niet dat ik elke avond goor varkensvoer eet, maar het helpt me wel om dingen in perspectief te zien. En groente eten zal ik denk ik altijd blijven zien als een moetje.

Wat ik nog wel te vreten vind: witte bonen in tomatensaus, rode kool, broccoli, haricots verts, zoete aardappel. Ik eet overigens praktisch alle groenten, vaak verwerkt in bv lasagne, pasta, binnenschotel of met aardappeltjes en vlees/vis.
Vind het echt moeilijk en ik overdrijf niet. Ik vind groente echt heel smerig. Dus ik zal het moeten mengen met iets waarvan de smaak veel dominanter aanwezig zal zijn dan de groente die erin zit.
pi_177350742
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:06 schreef F__Societyyy het volgende:
Wat moet ik nou halen bij de ah of jumbo, wat gezond is? Meestal haal ik gezonde dingen wat na 1 of 2 dagen al verrot is. Ik heb niet om de 2 dagen tijd om gezonde boodschappen te doen. Geef me alstjeblieft tips???
AH heeft heel veel oude troep liggen in de schappen. (Ik kom niet bij de Jumbo).
Groente en fruit: je moet verschrikkelijk goed opletten bij Albert Heijn, de helft is gewoon rotzooi, over de datum, niet vers, verrot, etc. Iets wat me heel erg verbaast, want er loopt genooeg personeel rond dat heel erg gemotiveerd is. Geen kwaad woord daarover.
Maar als je tomaten uitzoekt, altijd kijken of ze niet zijn beschimmeld. Ananassen idem dito (als de bladeren op zijn vogeltjesdans er bij hangen, niet kopen) en het komt veel te vaak voor daar.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177350776
Alle groente met satésaus
Sterkheidsbaas van alles.
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 21 februari 2018 @ 18:48:10 #24
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177350779
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:56 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Wat zijn nou echt lekkere groenten?
Spinazie :9
Tomaat :9
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177350857
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:48 schreef Lonaa het volgende:
Alle groente met satésaus
Haha zulke rare combinaties kan ik nog weleens lekker vinden.
pi_177350861
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Spinazie :9
Tomaat :9
Spinazie lijkt me echt verschrikkelijk
pi_177350889
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:52 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Spinazie lijkt me echt verschrikkelijk
lijkt..
dus je hebt het nooit geprobeerd.
Ik vind het wel lekker, maar smaak verschilt per persoon.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177350977
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:42 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Vind het echt moeilijk en ik overdrijf niet. Ik vind groente echt heel smerig. Dus ik zal het moeten mengen met iets waarvan de smaak veel dominanter aanwezig zal zijn dan de groente die erin zit.
Grow a pair en leer het eten. Er zijn genoeg hele neutrale groentes die geen overheersende smaak hebben. En daarnaast kun je heel veel dingen gewoon leren eten. Je bent geen kind van 5, toch?
pi_177351050
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:42 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Vind het echt moeilijk en ik overdrijf niet. Ik vind groente echt heel smerig. Dus ik zal het moeten mengen met iets waarvan de smaak veel dominanter aanwezig zal zijn dan de groente die erin zit.
Aardappelpuree?
Mengen met doperwtjes of sperziebonen?
Met een gehakballetje erbij?

Doe ik wel eens.
Alleen moet je geen potjes nemen, maar uit het versvak, moet je wel even koken. Aardappelpuree gewoon kant en klaar, wel even gehaktballen braden en suutje maken.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 21 februari 2018 @ 19:05:14 #30
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177351115
Ach gus, een lussiknie fokker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177351208
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:52 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Haha zulke rare combinaties kan ik nog weleens lekker vinden.
broccoli en boontjes doen het sowieso fantastisch met satesaus :Y
Sterkheidsbaas van alles.
pi_177351323
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:58 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Grow a pair en leer het eten. Er zijn genoeg hele neutrale groentes die geen overheersende smaak hebben. En daarnaast kun je heel veel dingen gewoon leren eten. Je bent geen kind van 5, toch?
Nee, kan me eigen niet ertoe zetten om iets te eten wat ik smerig vind. Kan overigens wel iets eten wat ik niet perse lekker vind maar, wel te pruimen is.
pi_177351329
Verse spinazie gooi ik altijd in de wok, met voorgesneden prei. Daarna een bups risottorijst er in, litertje boullion er over en sudderen maar. Afmaken met wat fetakaas en je hebt een super gezonde maaltijd :9~
pi_177351333
Spru
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

broccoli en boontjes doen het sowieso fantastisch met satesaus :Y
Spruitjes ook! _O_
pi_177351360
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

broccoli en boontjes doen het sowieso fantastisch met satesaus :Y
Ga het een keer proberen :)
pi_177351474
Is tomatensoep erg gezond? Of valt dat mee? Dat vind ik wel erg lekker trouwens. Groentesoep met balletjes gehakt vind ik ook wel chill opzich.
pi_177351483
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:23 schreef F__Societyyy het volgende:
Is tomatensoep erg gezond? Of valt dat mee? Dat vind ik wel erg lekker trouwens. Groentesoep met balletjes gehakt vind ik ook wel chill opzich.
Als je het zelf maakt wel. Meeste supermarkt soepen zitten vol zout en/of suiker.
  woensdag 21 februari 2018 @ 19:28:06 #38
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_177351524
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:46 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

AH heeft heel veel oude troep liggen in de schappen. (Ik kom niet bij de Jumbo).
Groente en fruit: je moet verschrikkelijk goed opletten bij Albert Heijn, de helft is gewoon rotzooi, over de datum, niet vers, verrot, etc. Iets wat me heel erg verbaast, want er loopt genooeg personeel rond dat heel erg gemotiveerd is. Geen kwaad woord daarover.
Maar als je tomaten uitzoekt, altijd kijken of ze niet zijn beschimmeld. Ananassen idem dito (als de bladeren op zijn vogeltjesdans er bij hangen, niet kopen) en het komt veel te vaak voor daar.
Yep, Jumbo is ook niet veel beter vind ik. Lidl heeft vaak heel goede kwaliteit groenten en fruit en nog goedkoper ook.
pi_177351540
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:24 schreef Poes. het volgende:

[..]

Als je het zelf maakt wel. Meeste supermarkt soepen zitten vol zout en/of suiker.
Ja, zoiets dacht ik al. Meestal eet/drink ik die van unox.
pi_177351887
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:29 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Ja, zoiets dacht ik al. Meestal eet/drink ik die van unox.
Dan ga je zelf maken. Heel veel. En dat invriezen. Makkelijker kan niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177351892
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:15 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Nee, kan me eigen niet ertoe zetten om iets te eten wat ik smerig vind. Kan overigens wel iets eten wat ik niet perse lekker vind maar, wel te pruimen is.
Er zijn blijkbaar ook groenten die je nog niet eens geprobeerd hebt, dus nogmaals: grow a pair.
pi_177351929
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:15 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Nee, kan me eigen niet ertoe zetten om iets te eten wat ik smerig vind. Kan overigens wel iets eten wat ik niet perse lekker vind maar, wel te pruimen is.
Beetje LIF / Discipline aanleren? dus
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177351960
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:45 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Er zijn blijkbaar ook groenten die je nog niet eens geprobeerd hebt, dus nogmaals: grow a pair.
Oké, baas.
pi_177352049
Wat ik me altijd afvraag, hoe kan je alle groentes vies vinden? Spinazie smaakt anders dan broccoli of bietjes, ook de textuur is ontzettend verschillend? Heb je alles geprobeerd?
pi_177352066
quote:
Daar ligt wel een verband, denk ik :)
pi_177352105
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:52 schreef Miss-X het volgende:
Wat ik me altijd afvraag, hoe kan je alle groentes vies vinden? Spinazie smaakt anders dan broccoli of bietjes, ook de textuur is ontzettend verschillend? Heb je alles geprobeerd?
Ik vind het niet lekker ruiken, dan ga ik er automatisch van uit dat ik het niet lekker ga vinden.
pi_177352115
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:48 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Oké, baas.
Hij heeft wel gelijk. Je vindt het al smerig zonder het geprobeerd te hebben. Dat is kleutergedrag (en een gevolg van een slechte opvoeding op dit gebied).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_177352164
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:55 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk. Je vindt het al smerig zonder het geprobeerd te hebben. Dat is kleutergedrag (en een gevolg van een slechte opvoeding op dit gebied).
Een slechte opvoeding kan ik niet ontkennen.
pi_177352185
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:55 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk. Je vindt het al smerig zonder het geprobeerd te hebben. Dat is kleutergedrag (en een gevolg van een slechte opvoeding op dit gebied).
En als ik iets lekker vind, vind ik het ook vaak lekker ruiken. Als ik iets niet lekker vind ruiken ga ik er automatisch van uit dat het niet te vreten is.
pi_177352190
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:54 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Ik vind het niet lekker ruiken, dan ga ik er automatisch van uit dat ik het niet lekker ga vinden.
_O-

Ik neem terug wat ik zei. Je bent wel degelijk een kind van 5.
pi_177352197
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:55 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk. Je vindt het al smerig zonder het geprobeerd te hebben. Dat is kleutergedrag (en een gevolg van een slechte opvoeding op dit gebied).
Ik ben een zij.
pi_177352308
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:58 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

_O-

Ik neem terug wat ik zei. Je bent wel degelijk een kind van 5.
Als jij volwassenheid afmeet aan eetgewoontes, ga je gang. Als jij je daardoor extra volwassen gaat voelen, zal ik je narcistische persoonlijkheid dat gunnen :)
pi_177352317
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:58 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Ik ben een zij.
Bewijs dat maar eens.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177352370
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:04 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Als jij volwassenheid afmeet aan eetgewoontes, ga je gang. Als jij je daardoor extra volwassen gaat voelen, zal ik je narcistische persoonlijkheid dat gunnen :)
Nou, als jij het met eten al zo snel opgeeft en uitgaat van aannames die je niet toetst, dan zegt dat wel wat over hoe je mogelijk op andere gebieden omgaat met uitdagingen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177352400
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:04 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Bewijs dat maar eens.
Kijk hoe bazig ik ben. Echt een wijf 8)
pi_177352411
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:09 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Kijk hoe bazig ik ben. Echt een wijf 8)
En ik kan geen smileys doen. Echt een wijf :Y
pi_177352631
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:07 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nou, als jij het met eten al zo snel opgeeft en uitgaat van aannames die je niet toetst, dan zegt dat wel wat over hoe je mogelijk op andere gebieden omgaat met uitdagingen.
Nou zo'n belangrijke uitdaging vind ik het ook weer niet. Misschien liggen me prioriteiten meer bij belangrijkere uitdagingen. Mezelf uitdagen een bord spinazie te eten vind ik nou ook weer niet superuitdagend. Dan eet ik wel een tomatensoepje.
pi_177352647
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:09 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Kijk hoe bazig ik ben. Echt een wijf 8)
Je bent niet bazig. :)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177352663
Maar hoe wil je nou gezond leven en eten als je geen groenten blieft?
Definitely not CIA
pi_177352676
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:04 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Als jij volwassenheid afmeet aan eetgewoontes, ga je gang. Als jij je daardoor extra volwassen gaat voelen, zal ik je narcistische persoonlijkheid dat gunnen :)
Mwoah, het leren eten van verschillende dingen is wel iets wat komt met leeftijd of fatsoenlijke opvoeding aan tafel.

"blegh, lussiknie" is een kind/puberdingetje. Prima als je weet wat je wel en niet lust, het is alleen raar als je bijna niks lust.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177352689
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:18 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Nou zo'n belangrijke uitdaging vind ik het ook weer niet. Misschien liggen me prioriteiten meer bij belangrijkere uitdagingen. Mezelf uitdagen een bord spinazie te eten vind ik nou ook weer niet superuitdagend. Dan eet ik wel een tomatensoepje.
Maar wel hier mensen vragen om moeite te doen, met je mee te denken, tips te geven?
Als je toch geen nieuwe dingen wil proberen omdat dat weinig prioriteit heeft, heeft dat weinig zin.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177352691
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:19 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Je bent niet bazig. :)
Wèl! 😤
pi_177352812
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Maar wel hier mensen vragen om moeite te doen, met je mee te denken, tips te geven?
Als je toch geen nieuwe dingen wil proberen omdat dat weinig prioriteit heeft, heeft dat weinig zin.
Nou, ik heb jou nog geen tips horen geven. Kom eens met een overheerlijk recept voor een goede tomatensoep? Of kom je hier alleen maar de wijsneus uithangen? Betweter.
pi_177352860
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:21 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Mwoah, het leren eten van verschillende dingen is wel iets wat komt met leeftijd of fatsoenlijke opvoeding aan tafel.

"blegh, lussiknie" is een kind/puberdingetje. Prima als je weet wat je wel en niet lust, het is alleen raar als je bijna niks lust.
Prima als je weet wat je wel en niet lust? Blegh, lussiknie is een kind/puberdingentje? Zie je de contradictie? Ene kant is het prima andere kant is het een puberdingentje.
pi_177352916

Probeer dit eens. Verspakket indiase curry, te koop bij de appie. Je krijgt groente binnen maar dat zit verstopt in een lekkere kokos/ curry saus. Hoe kleiner je de groente snijd hoe makkelijker het naar binnen gaat of de staafmixer er op zodat het een gladde saus wordt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_177353025
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:29 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Ja, zoiets dacht ik al. Meestal eet/drink ik die van unox.
Ze zijn redelijk zout, met bevatten tegenwoordig heel veel groenten.
Whatever...
  woensdag 21 februari 2018 @ 20:50:29 #67
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_177353310
Ik verdun kant en klare soep meestal met water zodat het minder zout wordt. Eet zo weinig soep dat ik zelf maken teveel van het goede vind.

Tevens, TS ik lustte vroeger ook helemaal niks, ik leefde op brood :'). Ik kreeg vroeger alleen eten wat ik lustte dus nooit andere dingen leren eten. Tot dat ik op mezelf ging wonen en dingen ging uitproberen, Ook op andere manieren bereid dan alleen koken, zoals roerbakken, wokken, in de oven etc en warempel ik kwam er achter dat ik heel veel groente lekker vond. Eigenlijk de enige groente die ik echt niet weg krijg, ook al heb ik het heel vaak geprobeerd zijn broccoli en bloemkool.

Dus gewoon proberen!
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_177353367
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:28 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Nou, ik heb jou nog geen tips horen geven. Kom eens met een overheerlijk recept voor een goede tomatensoep? Of kom je hier alleen maar de wijsneus uithangen? Betweter.
Nounou, effe dimmen.

Ik kan hier best een recept posten wat veel mensen, waaronder ikzelf, overheerlijk vinden.
Maar ik heb nu het idee dat jij er vast een ingrediënt in gaat vinden wat je niet kent, smerig ruikt of dat de soep veel werk is. En je hem dus toch niet gaat maken.

Waarom zou ik dan moeite doen? Tot dusver motiveer je me in ieder geval niet.

Trouwens, als je goed leest zie je me al tips geven in de derde post. Aangezien ik geen glazen bol heb en toen nog niet wist dat je geen groenten eet, had je er misschien niet zoveel aan. Dan moet jij maar duidelijker zijn in je OP. Hoef je niet voor op mij te bitchen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 21 februari 2018 @ 20:55:42 #69
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_177353453
Hmm ik lees ff terug en TS het mag wel ff minder.. we proberen je te helpen maar wat heeft het voor zin als je alles afwijst?
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_177353472
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:45 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Er zijn blijkbaar ook groenten die je nog niet eens geprobeerd hebt, dus nogmaals: grow a pair.
Waarom zo grof? Je kan t toch netjes zeggen?
pi_177353675
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:31 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Prima als je weet wat je wel en niet lust? Blegh, lussiknie is een kind/puberdingentje? Zie je de contradictie? Ene kant is het prima andere kant is het een puberdingentje.
*zucht* Het is prima als je weet wat je niet lust, het is niet prima als dat bijna alles is.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177353992
Een appel of banaan blijft toch wel langer dan 2 dagen houdbaar ;)

quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:56 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Wat zijn nou echt lekkere groenten? Van kleins af aan heb ik al echt een afkeer tegen groenten. Misschien met een lekkere saus erbij vind ik het te pruimen.
Zo heb ik ijsbergsla, komkommer en tomaat leren eten. Met veel saus :D
pi_177354447
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:56 schreef Bilmiyorum_ het volgende:

[..]

Waarom zo grof? Je kan t toch netjes zeggen?
Vind je dit al grof? :{
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:24:41 #74
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_177354457
Huur Badr in en instrueer hem om je pas van tafel te laten als je je groentjes opgegeten hebt. :')
pi_177355763
Volwassenen die geen groente "lusten". Man, man, man. Mijn ouders hadden het vroeger ook echt niet geaccepteerd als ik geen groente zou eten hoor.
pi_177355954
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:03 schreef Hamzoef het volgende:
Volwassenen die geen groente "lusten". Man, man, man. Mijn ouders hadden het vroeger ook echt niet geaccepteerd als ik geen groente zou eten hoor.
Ik lust geen fruit of vis. Kan toch? Ieder zn smaak.
  woensdag 21 februari 2018 @ 22:15:19 #77
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_177356017
Multivit pillen slikken en niet eten
pi_177356356
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:12 schreef Bilmiyorum_ het volgende:

[..]

Ik lust geen fruit of vis. Kan toch? Ieder zn smaak.
Wat een topic.
Definitely not CIA
pi_177356382
Tijd voor een soylent reclame hier.
Definitely not CIA
pi_177356422
Ingevroren spul.

Oh en bonen gaan ook lang mee.
pi_177356463
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:34 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Probeer dit eens. Verspakket indiase curry, te koop bij de appie. Je krijgt groente binnen maar dat zit verstopt in een lekkere kokos/ curry saus. Hoe kleiner je de groente snijd hoe makkelijker het naar binnen gaat of de staafmixer er op zodat het een gladde saus wordt.
Het Thaise curry verspakket van de jumbo is lekker O+
pi_177358899
pi_177359006
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:56 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Wat zijn nou echt lekkere groenten? Van kleins af aan heb ik al echt een afkeer tegen groenten. Misschien met een lekkere saus erbij vind ik het te pruimen.
Gewoon niet aanstellen, klaarmaken, in je mond stoppen en opeten.

Ben je 2 ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 00:43:48 ]
pi_177359022
Maar als je er echt moeite mee hebt begrijp ik dat je Nederlands opgevoed bent en groente alleen maar gekookt werd en op je bord geplempt?

Oriënteert je eens in buitenland eten en dan vooral Aziatisch. Groenten is op zichzelf al lekker, maar bijnelkaar gegooid mrt bepaalde kruiden hnnnnngggggg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2018 00:46:01 ]
pi_177359942
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:34 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Probeer dit eens. Verspakket indiase curry, te koop bij de appie. Je krijgt groente binnen maar dat zit verstopt in een lekkere kokos/ curry saus. Hoe kleiner je de groente snijd hoe makkelijker het naar binnen gaat of de staafmixer er op zodat het een gladde saus wordt.
Dat klinkt wel klinkt/ziet er wel goed uit.
pi_177359956
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 00:45 schreef Myrr het volgende:
Maar als je er echt moeite mee hebt begrijp ik dat je Nederlands opgevoed bent en groente alleen maar gekookt werd en op je bord geplempt?

Oriënteert je eens in buitenland eten en dan vooral Aziatisch. Groenten is op zichzelf al lekker, maar bijnelkaar gegooid mrt bepaalde kruiden hnnnnngggggg.
Daar heb je wel een goed punt.
pi_177360034
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:15 schreef denattedweil het volgende:
Multivit pillen slikken en niet eten
Multivitamine zijn aanvullende supplementen. Dat is geen vervanging.
pi_177360041
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:12 schreef Bilmiyorum_ het volgende:

[..]

Ik lust geen fruit of vis. Kan toch? Ieder zn smaak.
Jij snapt em.
pi_177360060
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:52 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nounou, effe dimmen.

Ik kan hier best een recept posten wat veel mensen, waaronder ikzelf, overheerlijk vinden.
Maar ik heb nu het idee dat jij er vast een ingrediënt in gaat vinden wat je niet kent, smerig ruikt of dat de soep veel werk is. En je hem dus toch niet gaat maken.

Waarom zou ik dan moeite doen? Tot dusver motiveer je me in ieder geval niet.

Trouwens, als je goed leest zie je me al tips geven in de derde post. Aangezien ik geen glazen bol heb en toen nog niet wist dat je geen groenten eet, had je er misschien niet zoveel aan. Dan moet jij maar duidelijker zijn in je OP. Hoef je niet voor op mij te bitchen.
Een recept geven, met de kans dat het me niet aanstaat. Vind je teveel moeite maar, meerdere posts om me te bekritiseren vind je totaal geen moeite. Blijkbaar krijg je er een kick van om mensen terecht proberen te wijzen.
pi_177360131
quote:
Zie alleen maar vlees
pi_177360499
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:12 schreef Bilmiyorum_ het volgende:

[..]

Ik lust geen fruit of vis. Kan toch? Ieder zn smaak.
Het verschil is waarschijnlijk(/hopelijk) dat jij wel fruit en vis geproefd hebt, en TS “gewoon weet” dat hij dingen niet lust, zonder te proberen. Dat doet mijn nichtje van 4 ook.
pi_177360547
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:16 schreef Poes. het volgende:
Verse spinazie gooi ik altijd in de wok, met voorgesneden prei. Daarna een bups risottorijst er in, litertje boullion er over en sudderen maar. Afmaken met wat fetakaas en je hebt een super gezonde maaltijd :9~
Dan is die spinazie wel dood iig daar risotto best lang moet koken/sudderen
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_177360551
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 00:45 schreef Myrr het volgende:
Maar als je er echt moeite mee hebt begrijp ik dat je Nederlands opgevoed bent en groente alleen maar gekookt werd en op je bord geplempt?

Oriënteert je eens in buitenland eten en dan vooral Aziatisch. Groenten is op zichzelf al lekker, maar bijnelkaar gegooid mrt bepaalde kruiden hnnnnngggggg.
Zoals het bij mij thuis werd klaargemaakt vond ik het ook niks, groente. Vies uit een potje, niet gekruid. Aziatisch daarentegen :9
pi_177360943
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 06:04 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Een recept geven, met de kans dat het me niet aanstaat. Vind je teveel moeite maar, meerdere posts om me te bekritiseren vind je totaal geen moeite. Blijkbaar krijg je er een kick van om mensen terecht proberen te wijzen.
En jij hebt er geen moeite mee vooral te klagen over mij en vooral over welk eten allemaal zo vies is. Ik ben in dit topic echt niet de enige die dat ziet en zegt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_177362715
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 08:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En jij hebt er geen moeite mee vooral te klagen over mij en vooral over welk eten allemaal zo vies is. Ik ben in dit topic echt niet de enige die dat ziet en zegt.
Niet, vooral. Reageer ook op andere mensen zonder klaagzang.
pi_177365325
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 06:21 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Zie alleen maar vlees
Rechtsboven staat vis. Pike Conger is een snoekaal, een palingachtige. Links daarvan staat kabeljauwlever.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177373039
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:12 schreef Bilmiyorum_ het volgende:
Ik lust geen fruit of vis. Kan toch?
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:12 schreef Bilmiyorum_ het volgende:

[..]

Ik lust geen fruit of vis. Kan toch? Ieder zn smaak.
Jij bent ook heel bijzonder.
pi_177388012
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:56 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Wat zijn nou echt lekkere groenten? Van kleins af aan heb ik al echt een afkeer tegen groenten. Misschien met een lekkere saus erbij vind ik het te pruimen.
Mijn dochter heeft een periode gehad dat ze weigerde groenten te eten, dus toen ben ik behoorlijk creatief geworden in het 'verstoppen' van de groenten of ze te vermommen als iets dat ze wel lekker vind (zoals fruit of patat) zodat ze ze ongemerkt toch binnenkreeg. Onderstaande dingen waren het meest succesvol.

• Witlof, rauw als salade met appel en rozijnen, of met ananas.
• Zuurkoolschotel uit de oven met banaan en/of ananas: kook aardappelen en stamp ze tot puree, prak een banaan door de puree heen, voeg de zuurkool toe en knal het geheel in een ovenschaal. Maak laagjes: de stamppot, rulgebakken gehakt of speklap, stamppot, ananasschijfjes stamppot, kaas. Zet in de oven totdat de kaas lekker knapperig is.
• prei poffen/roosteren/grillen ipv koken. Wordt-ie lekker zoet van
• Soep maken van je groenten. Kook een flinke portie stevige groenten zoals wortelen, bloemkool of pompoen in lekkere bouillon. als alles gaar is even met de staafmixer erdoor, lepeltje room erbij en smullen maar. Wordt nog veel lekkerder als je de groenten eerst grillt/poft/roostert in de oven.
• koolraap in reepjes snijden en in de oven roosteren. Lijkt dan behoorlijk op patat en smaakt lekker zoet
• zelf pastasaus maken. Werkt het beste in een grote pan en dan maak je dus ook genoeg om voor een aantal porties in te vriezen: flinke hoeveelheid wokgroenten en een ui roerbakken, paar verse kerstomaatjes erbij, scheutje balsamico, kruiden met italiaanse kruiden (liefst vers) schepje suiker als je een zoetekauw bent en daarna een pak gezeefde tomaten erbij. Lekker laten sudderen totdat alles zacht is, staafmixer erdoor en klaar. Makkelijk in te vriezen en daardoor ook weer snel op tafel te zetten. Wanneer je pasta eet warm je een portie hiervan op, voegt rulgebakken gehakt en een flinke dosis verse kruiden toe.
pi_177388063
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 18:52 schreef F__Societyyy het volgende:

[..]

Spinazie lijkt me echt verschrikkelijk
je zegt 'lijkt'. Heb je het ooit geproefd? En ik welke vorm? Want spinazie is behoorlijk veelzijdig: te eten als salade, gewokt met boursin en spekkies, door de pasta met zalm, room en champignons, gekookt, noem maar op. En gehakte spinazie geeft al weer een hele andere beleving (en dus ook smaak in mijn ogen) dan hele bladeren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')