abonnement Unibet Coolblue
pi_177341464
Ik ga dit jaar mijn vwo-diploma halen maar wil voor ik eventueel naar de universiteit ga eerst een jaar hbo gaan doen.

Ik zou indien ik daadwerkelijk naar de universiteit ga na dat eerste jaar hbo graag deeltijd Rechten gaan studeren aan de EUR of UL.

Met dat in het achterhoofd is hbo Rechten de meest voor de hand liggende opleiding. Niet alleen omdat je dan met voorkennis begint aan je academische opleiding maar ook omdat de opleiding in deeltijd te volgen is waardoor je leert hoe het is om in deeltijd een opleiding te volgen naast een baan.

Ik heb naast het recht echter diverse andere interesses waaronder vastgoed. Hierdoor overweeg ik om in plaats van hbo Rechten een aan vastgoed gerelateerde opleiding te volgen voor ik overstap naar de universiteit. Het ding is wel dat je hierdoor geen voorkennis opbouwt of leert om te gaan met de combinatie deeltijdopleiding en baan want deze opleidingen worden niet in deeltijd aangeboden.

Wat is volgens jullie in dit geval de meest verstandige keuze?
pi_177341667
Waarom niet fulltime aan een bachelor rechtsgeleerdheid beginnen?
pi_177341684
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:47 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Waarom niet fulltime aan een bachelor rechtsgeleerdheid beginnen?
Na dat eerste jaar hbo of direct na het vwo?
pi_177341733
"vastgoed" en bouwkunde hebben vrij weinig met elkaar te maken.
aan een jaar bouwkunde heb ook helemaal niks als je daarna rechten wil doen.
waarom niet direct WO en waarom niet fulltime?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_177342507
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:50 schreef gianni61 het volgende:
"vastgoed" en bouwkunde hebben vrij weinig met elkaar te maken.
aan een jaar bouwkunde heb ook helemaal niks als je daarna rechten wil doen.
waarom niet direct WO en waarom niet fulltime?
Een aantal hogescholen bieden vastgoedopleidingen aan onder namen als 'Bouwtechnische Bedrijfskunde' of 'Bouwkunde en Vastgoedmanagement' maar vond dat te lange namen om in de TT te zetten.

Ik ga eerst een jaar hbo doen omdat ik wil kijken hoe het is om een opleiding te volgen naast een baan en wil daarmee niet te hard van stapel lopen. Ik wil vanwege mijn baan niet een opleiding volledig in voltijd volgen.
  woensdag 21 februari 2018 @ 12:21:26 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177342524
Voor vastgoed heb je de opleiding vastgoed & makelaardij
pi_177342572
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:21 schreef hugecooll het volgende:
Voor vastgoed heb je de opleiding vastgoed & makelaardij
Dat is inderdaad één van de vastgoedopleidingen die ik overweeg.
pi_177343246
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:20 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Een aantal hogescholen bieden vastgoedopleidingen aan onder namen als 'Bouwtechnische Bedrijfskunde' of 'Bouwkunde en Vastgoedmanagement' maar vond dat te lange namen om in de TT te zetten.

Ik ga eerst een jaar hbo doen omdat ik wil kijken hoe het is om een opleiding te volgen naast een baan en wil daarmee niet te hard van stapel lopen. Ik wil vanwege mijn baan niet een opleiding volledig in voltijd volgen.
welke ongeschoolde baan is zo belangrijk dat je niet fulltime wil studeren?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_177343313
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:42 schreef gianni61 het volgende:

[..]

welke ongeschoolde baan is zo belangrijk dat je niet fulltime wil studeren?
Baby op komst denk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177344428
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:42 schreef gianni61 het volgende:

[..]

welke ongeschoolde baan is zo belangrijk dat je niet fulltime wil studeren?
Een eigen onderneming.
  woensdag 21 februari 2018 @ 13:39:48 #11
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_177344529
Bouwkunde is de slappe versie van Civiele Techniek.
Ik doe zelf Civiele Techniek. Maar Bouwkunde en Rechten zijn twee totaal verschillende opleidingen.
Bij bouwkunde leer je een gebouw/kunstwerk te ontwerpen aan de hand van de regels in het bouwbesluit
en Eurocode (dat zijn regels waar een gebouw aan moet voldoen). En wat rechten is: ik hoorde dat het vooral stampwerk was en veel stukken schrijven. Hier ontwerp je niets.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_177345238
quote:
6s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:39 schreef PandaDrop het volgende:
Bouwkunde is de slappe versie van Civiele Techniek.
Ik doe zelf Civiele Techniek. Maar Bouwkunde en Rechten zijn twee totaal verschillende opleidingen.
Bij bouwkunde leer je een gebouw/kunstwerk te ontwerpen aan de hand van de regels in het bouwbesluit
en Eurocode (dat zijn regels waar een gebouw aan moet voldoen). En wat rechten is: ik hoorde dat het vooral stampwerk was en veel stukken schrijven. Hier ontwerp je niets.
Wil één van de bedrijfseconomische varianten die hierboven genoemd worden gaan volgen maar ook die vertonen weinig overeenkomsten met Rechten.

Zit zelf in het vastgoed vandaar de overweging. De vraag is echter hoeveel praktische kennis je daadwerkelijk opdoet in het eerste jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2018 14:02:10 ]
  woensdag 21 februari 2018 @ 14:02:30 #13
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_177345278
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 14:01 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Wil één van de bedrijfseconomische varianten die hierboven genoemd worden gaan volgen maar ook die vertonen weinig overeenkomsten met Rechten.

Zit zelf in het vastgoed vandaar de overweging. De vraag is echter hoeveel praktische kennis je daadwerkelijk opdoet in het eerste jaar.
Geen idee, ik zou kijken naar een open dag of proefstuderen bij een hogeschool.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:35:43 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177354880
Bouwkunde is prima voor vastgoed, met rechten erbij kan je bijvoorbeeld omgevingsrecht jurist worden.
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:43:00 #15
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177355131
Is er geen mogelijkheid om enkele keuzevakken Bouwkunde te volgen die met rechten/vastgoedbeheer te maken hebben? Dan hoef je het technische deel niet te doen en ook niet het kunstzinnige deel.
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:51:40 #16
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177355411
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:43 schreef Lunatiek het volgende:
Is er geen mogelijkheid om enkele keuzevakken Bouwkunde te volgen die met rechten/vastgoedbeheer te maken hebben? Dan hoef je het technische deel niet te doen en ook niet het kunstzinnige deel.
Juist met die ingenieurstitel kom je makkelijk aan een baan tegenwoordig, misschien nog wel makkelijker als met rechten.
pi_177356423
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:43 schreef Lunatiek het volgende:
Is er geen mogelijkheid om enkele keuzevakken Bouwkunde te volgen die met rechten/vastgoedbeheer te maken hebben? Dan hoef je het technische deel niet te doen en ook niet het kunstzinnige deel.
Niet in het eerste jaar en dat is het enige relevante jaar in deze casus.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:51 schreef Mishu het volgende:

[..]

Juist met die ingenieurstitel kom je makkelijk aan een baan tegenwoordig, misschien nog wel makkelijker als met rechten.
Die ingenieurstitel mag je pas voeren na een volledig afgeronde opleiding.
pi_177356717
Hbo rechten :') Kun je beter vakken gaan vullen bij de Ap, leer je meer van.
Play hard, go pro.
  donderdag 22 februari 2018 @ 00:09:05 #19
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177358690
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:31 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Niet in het eerste jaar en dat is het enige relevante jaar in deze casus
Ja, maar het is sowieso al een debiele casus. Wie gaat er nou eerst een jaar aan hbo verspillen als ie universiteit aankan?
En dan nog deeltijd ook.
:|W
pi_177358760
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 00:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, maar het is sowieso al een debiele casus. Wie gaat er nou eerst een jaar aan hbo verspillen als ie universiteit aankan?
En dan nog deeltijd ook.
:|W
Ik begrijp dat dat zo over kan komen maar dat staat nu eenmaal niet ter discussie. Ben wel benieuwd naar wat er volgens jou mis is met een deeltijdopleiding?
  donderdag 22 februari 2018 @ 11:20:38 #21
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177364727
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 00:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, maar het is sowieso al een debiele casus. Wie gaat er nou eerst een jaar aan hbo verspillen als ie universiteit aankan?
En dan nog deeltijd ook.
:|W
Met een beta HBO kom je hoger dan alpha WO hoor. Op mijn werk ondersteun ik ook HBO ingenieurs. Ik ben dan ook wel vrouw, misschien heeft dat er iets mee te maken, maargoed.
pi_177364764
Hbo rechten zou ik sowieso niet doen, minimale is toch universiteit voor rechten voor een baan.
pi_177368206
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 22:42 schreef Aethereal het volgende:
Hbo rechten :') Kun je beter vakken gaan vullen bij de Ap, leer je meer van.
dit
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:35 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Een eigen onderneming.
Focus je daar dan lekker op. Een P van hbo rechten als je daarna toch naar de universiteit gaat is echt niks waard. De enige reden om dat te doen is om toegang te krijgen, maar dat mag je met je vwo toch al.
pi_177368523
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:50 schreef Yreal het volgende:
Focus je daar dan lekker op.
Dit is onderdeel van de strategie. Indien ik me direct op een academische opleiding stort is er minder tijd om te besteden aan mijn werk. Op deze manier bouw ik het rustiger op en wen ik alvast aan de combinatie.

quote:
Een P van hbo rechten als je daarna toch naar de universiteit gaat is echt niks waard. De enige reden om dat te doen is om toegang te krijgen, maar dat mag je met je vwo toch al.
Het gaat me niet om de waarde van het papiertje an sich maar om de kennis die je ermee opdoet.

Hbo rechten bereid je in enige mate voor op het universitaire equivalent. Bij een aan vastgoed gerelateerde opleiding doe je kennis op die ik kan toepassen in één van mijn ondernemingen. De vraag is echter hoe diepgaand de kennis die is die je in het eerste jaar vergaard.
pi_177369137
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:09 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Dit is onderdeel van de strategie. Indien ik me direct op een academische opleiding stort is er minder tijd om te besteden aan mijn werk. Op deze manier bouw ik het rustiger op en wen ik alvast aan de combinatie.

[..]

Het gaat me niet om de waarde van het papiertje an sich maar om de kennis die je ermee opdoet.

Hbo rechten bereid je in enige mate voor op het universitaire equivalent. Bij een aan vastgoed gerelateerde opleiding doe je kennis op die ik kan toepassen in één van mijn ondernemingen. De vraag is echter hoe diepgaand de kennis die is die je in het eerste jaar vergaard.
Kennis in het eerste jaar op een HBO opleiding is vrij algemeen en niet diepgaand. Mijn ervaring is dat dit pas rond het 3e jaar komt. Ik zou niet eerst aan HBO beginnen als je direct naar de uni kunt. Probeer een planning te maken voor je eigen bedrijf ivm de uni. Haal je meer uit denk ik dan een jaar HBO.
pi_177371241
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:51 schreef Mishu het volgende:

[..]

Juist met die ingenieurstitel kom je makkelijk aan een baan tegenwoordig, misschien nog wel makkelijker als met rechten.
Met rechten kom je helemaal niet makkelijk aan een baan hoor.Juristen in overschot, de hbo opleiding kunnen ze beter afschaffen want er zijn al te veel WOstudenten.
pi_177371275
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 13:35 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Een eigen onderneming.
Wat voor onderneming is zo belangrijk dat je deeltijd moet studeren? Het is wel een leenstelsel helaas en geen prestatiebeurs meer voor 10 jaar.
pi_177371563
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:35 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat voor onderneming is zo belangrijk dat je deeltijd moet studeren? Het is wel een leenstelsel helaas en geen prestatiebeurs meer voor 10 jaar.
Op een prestatiebeurs zou ik onder het oude stelsel eveneens geen recht hebben in verband met de bijverdiengrens.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 05:19:36 #29
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177382862
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:09 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Dit is onderdeel van de strategie. Indien ik me direct op een academische opleiding stort is er minder tijd om te besteden aan mijn werk. Op deze manier bouw ik het rustiger op en wen ik alvast aan de combinatie.

[..]

Het gaat me niet om de waarde van het papiertje an sich maar om de kennis die je ermee opdoet.

Hbo rechten bereid je in enige mate voor op het universitaire equivalent. Bij een aan vastgoed gerelateerde opleiding doe je kennis op die ik kan toepassen in één van mijn ondernemingen. De vraag is echter hoe diepgaand de kennis die is die je in het eerste jaar vergaard.
Studeren is duur. Waarom onnodig vertragen?
pi_177396285
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:09 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Dit is onderdeel van de strategie. Indien ik me direct op een academische opleiding stort is er minder tijd om te besteden aan mijn werk. Op deze manier bouw ik het rustiger op en wen ik alvast aan de combinatie.

[..]
Inmiddels is wel duidelijk dat je gewoon wil horen dat het plan een top idee is.
quote:
Het gaat me niet om de waarde van het papiertje an sich maar om de kennis die je ermee opdoet.
De kennis van hbo rechten jaar 1 is verwaarloosbaar als je naar de universiteit gaat. Zeg maar dat je alvast weet dat er publiek en privaatrecht is. Je kan dan beter gewoon de colleges op het WO gaan observeren als het je om de kennis gaat.
quote:
Hbo rechten bereid je in enige mate voor op het universitaire equivalent.
Nee. Op het hbo ga je lekker in projectgroepjes aanmodderen en daarna iedere week met je mentor een SLB gesprek houden. Op de universiteiten delen ze je niet eens mee dat je de kleren kunt krijgen en dat niemand het een zak uitmaakt of je niet komt.
quote:
Bij een aan vastgoed gerelateerde opleiding doe je kennis op die ik kan toepassen in één van mijn ondernemingen. De vraag is echter hoe diepgaand de kennis die is die je in het eerste jaar vergaard.
Net zo niet diepgaand als eerste jaars hbo rechten.
pi_177396407
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:56 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Op een prestatiebeurs zou ik onder het oude stelsel eveneens geen recht hebben in verband met de bijverdiengrens.
Als je dat nu al binnen harkt, vergeet hbo rechten dan lekker joh. Volgens de laatste Elsevier gids zitten die gemiddeld 1.5 jaar na afstuderen nu op 1750 euro per maand. Bruto.

Als je nu bij de jumbo gaat werken krijg je meer. Als vakkenvuller...
pi_177413162
Als je er iets bij wil doen zou ik je gewoon inschrijven voor een wo opleiding en kijken wat je ervan bakt naast je onderneming. Steek je waarschijnlijk meer van op dan van het eerste jaar hbo als het je vooral daar om gaat.
pi_177417225
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 17:05 schreef Yreal het volgende:
Inmiddels is wel duidelijk dat je gewoon wil horen dat het plan een top idee is.
Nee, sommige personen in dit topic geven advies over iets waar niet om is gevraagd. Ik begrijp dat daar goede bedoelingen achter schuil gaan maar het is simpelweg niet relevant omdat ik wat dat betreft al reeds een keuze hebt gemaakt.
quote:
De kennis van hbo rechten jaar 1 is verwaarloosbaar als je naar de universiteit gaat. Zeg maar dat je alvast weet dat er publiek en privaatrecht is. Je kan dan beter gewoon de colleges op het WO gaan observeren als het je om de kennis gaat.
Hier heb ik wat aan, dank je wel ^O^.
quote:
Nee. Op het hbo ga je lekker in projectgroepjes aanmodderen en daarna iedere week met je mentor een SLB gesprek houden. Op de universiteiten delen ze je niet eens mee dat je de kleren kunt krijgen en dat niemand het een zak uitmaakt of je niet komt.
Dit is niet geheel conform de waarheid. Heb vrienden op de UvA en die weten te vertellen dat indien je daar meer dan één maal afwezig bent tijdens mentoruur (Ja, dat wordt echt zo genoemd.) of een gastcollege je niet meer mag deelnemen aan het tentamen en eventueel hertentamen Inleiding recht.
quote:
Net zo niet diepgaand als eerste jaars hbo rechten.
Ga in dat geval voor hbo Rechten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2018 15:52:51 ]
pi_177418534
TS wil alleen maar de antwoorden horen die zijn onjuiste beeld van studeren bevestigen.. :(

Het opbouwen van een onderneming kan vrij gemakkelijk naast het volgen van een voltijd universitaire studie. Ontzettend nutteloos om daarvoor nog een HBO studie te doen. Een universitaire studie zonder dat je hem veel aankleed stelt al niet zo veel voor en een HBO nog minder. Zeker een rechten HBO. Vraag de boekenlijst op en lees lekker door zou ik zeggen als het je toch alleen maar om de kennis gaat.
pi_177418616
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:48 schreef LekkerKopjeKoffie het volgende:
TS wil alleen maar de antwoorden horen die zijn onjuiste beeld van studeren bevestigen.. :(
Eigenlijk is hij de perfecte kandidaat voor hbo rechten _O-
Play hard, go pro.
pi_177429143
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 16:48 schreef LekkerKopjeKoffie het volgende:
TS wil alleen maar de antwoorden horen die zijn onjuiste beeld van studeren bevestigen.. :(
Come on, het enige dat ik vraag is om on topic te blijven en antwoord te geven op de vragen die ik daadwerkelijk stel in plaats van dingen voor me in te vullen.

quote:
Het opbouwen van een onderneming kan vrij gemakkelijk naast het volgen van een voltijd universitaire studie.
Dat is gebaseerd op de aanname dat ik recent ben begonnen.
quote:
Vraag de boekenlijst op en lees lekker door zou ik zeggen als het je toch alleen maar om de kennis gaat.
Zal het overwegen.
pi_177435803
Hbo rechten heb je niks aan, als je verstandig bent ga je wat anders doen.
pi_177446513
quote:
10s.gif Op zondag 25 februari 2018 00:55 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Come on, het enige dat ik vraag is om on topic te blijven en antwoord te geven op de vragen die ik daadwerkelijk stel in plaats van dingen voor me in te vullen.

[..]

Dat is gebaseerd op de aanname dat ik recent ben begonnen.

[..]

Zal het overwegen.
Bepaalde assumpties zijn natuurlijk nodig voor het uitbrengen van een advies zonder dat je alle details kent (die natuurlijk onmogelijk te beschrijven zijn in één forumpost).


Ik neem aan dat je recentelijk bent begonnen omdat je nog je VWO moet halen. Bovendien is het opbouwen van een onderneming zwaarder dan het beheren ervan en maakt dat het doen van een voltijd WO nog logischer. Maximaal 15 uur per week extra door een studie bovenop de 40-50 uur die het opbouwen van een onderneming kost is best te doen in de meeste gevallen.

quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:40 schreef Alexandrier het volgende:
Ik ga dit jaar mijn vwo-diploma halen maar wil voor ik eventueel naar de universiteit ga eerst een jaar hbo gaan doen.

Ik zou indien ik daadwerkelijk naar de universiteit ga na dat eerste jaar hbo graag deeltijd Rechten gaan studeren aan de EUR of UL.

Met dat in het achterhoofd is hbo Rechten de meest voor de hand liggende opleiding. Niet alleen omdat je dan met voorkennis begint aan je academische opleiding maar ook omdat de opleiding in deeltijd te volgen is waardoor je leert hoe het is om in deeltijd een opleiding te volgen naast een baan.

Ik heb naast het recht echter diverse andere interesses waaronder vastgoed. Hierdoor overweeg ik om in plaats van hbo Rechten een aan vastgoed gerelateerde opleiding te volgen voor ik overstap naar de universiteit. Het ding is wel dat je hierdoor geen voorkennis opbouwt of leert om te gaan met de combinatie deeltijdopleiding en baan want deze opleidingen worden niet in deeltijd aangeboden.

Wat is volgens jullie in dit geval de meest verstandige keuze?
Voltijd WO studie doen en daarnaast je onderneming opbouwen. Als het je echt te veel lijkt kan je deeltijd overwegen. Doe gewoon geen HBO P, je hebt er niets aan!
pi_177446647
Maak ik een juiste inschatting als ik stel dat je de studielast van een universitaire studie mogelijk wat overschat?
pi_177447377
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:32 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Met rechten kom je helemaal niet makkelijk aan een baan hoor.Juristen in overschot, de hbo opleiding kunnen ze beter afschaffen want er zijn al te veel WOstudenten.
Niet mee eens hoor. Voor goede mensen is altijd plek. Als jurist moet je gewoon wat beter je best doen om je te onderscheiden maar gezien het niveau van de gemiddelde rechtenstudent moet dit niet zo'n probleem zijn. Je hebt tijd zat om er een hoop naast te doen.
Play hard, go pro.
pi_177450078
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 21:04 schreef Aethereal het volgende:

[..]

Niet mee eens hoor. Voor goede mensen is altijd plek. Als jurist moet je gewoon wat beter je best doen om je te onderscheiden maar gezien het niveau van de gemiddelde rechtenstudent moet dit niet zo'n probleem zijn. Je hebt tijd zat om er een hoop naast te doen.
Zoals een eigen onderneming?
pi_177450408
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 15:51 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Nee, sommige personen in dit topic geven advies over iets waar niet om is gevraagd. Ik begrijp dat daar goede bedoelingen achter schuil gaan maar het is simpelweg niet relevant omdat ik wat dat betreft al reeds een keuze hebt gemaakt.

[..]

Hier heb ik wat aan, dank je wel ^O^.

[..]

Dit is niet geheel conform de waarheid. Heb vrienden op de UvA en die weten te vertellen dat indien je daar meer dan één maal afwezig bent tijdens mentoruur (Ja, dat wordt echt zo genoemd.) of een gastcollege je niet meer mag deelnemen aan het tentamen en eventueel hertentamen Inleiding recht.

[..]

Ga in dat geval voor hbo Rechten.
loop nu 7 jaar bij UvA rechten rond, dat is niet waar.

Je mag nog steeds alleen bij de tentamens komen, maar tegenwoordig heb je ook wat essays en spreekvaardigheid opdrachten die wel afgevinkt moeten worden.
pi_177451983
quote:
15s.gif Op zondag 25 februari 2018 23:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

loop nu 7 jaar bij UvA rechten rond, dat is niet waar.

Je mag nog steeds alleen bij de tentamens komen, maar tegenwoordig heb je ook wat essays en spreekvaardigheid opdrachten die wel afgevinkt moeten worden.
Het curriculum is in de tussentijd volledig omgegooid.
Bij het behalen van het vak waarover mijn uitlating gaat, Inleiding recht, ontving je destijds 15 EC terwijl dat je daar nu 6 EC voor ontvangt. En dat is slechts één voorbeeld.

Curriculum 2010-2011

Curriculum 2017-2018

Ik ben bereid om ¤1.000 in te zetten in een weddenschap hieromtrent. We kunnen gegevens uitwisselen via PM indien je ingaat op het aanbod. Zal de syllabus waarin hetgeen ik zei staat opvragen bij een vriend van me die tevens eerstejaars rechtenstudent aan de UvA is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2018 02:43:18 ]
pi_177451998
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 20:29 schreef LekkerKopjeKoffie het volgende:
Bepaalde assumpties zijn natuurlijk nodig voor het uitbrengen van een advies zonder dat je alle details kent (die natuurlijk onmogelijk te beschrijven zijn in één forumpost).
Uiteraard, het was geen verwijt maar een constatering. Het komt wellicht niet zo over maar apprecieer alle on topic hulp.
quote:
Ik neem aan dat je recentelijk bent begonnen omdat je nog je VWO moet halen.
Ben reeds 23 jaar, heb hiervoor havo gedaan en daarna begonnen met ondernemen.
quote:
Maximaal 15 uur per week extra door een studie bovenop de 40-50 uur die het opbouwen van een onderneming kost is best te doen in de meeste gevallen.
15 Uur per week besteden aan een academische opleiding inclusief overhead is niet voor iedereen realistisch. Besteed bovendien ongeveer 60 uur p/w aan ondernemen.
quote:
Voltijd WO studie doen en daarnaast je onderneming opbouwen. Als het je echt te veel lijkt kan je deeltijd overwegen. Doe gewoon geen HBO P, je hebt er niets aan!
Met mijn huidige cijferlijst is toelating tot de deeltijdopleiding van de UL niet realistisch aangezien daar slechts vijf personen per jaar worden toegelaten. Aan de EUR moet je je P in één jaar halen. Een propedeuse volgen op het hbo in hetzelfde vakgebied is dan zo vreemd nog niet toch?
pi_177453498
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 23:01 schreef LekkerKopjeKoffie het volgende:

[..]

Zoals een eigen onderneming?
In principe hoef je alleen tijdens de tentamens je bed uit.

Echter als TS van de havo afkomt gaat het voor hem waarschijnlijk niet zo makkelijk worden. Er zijn ook veel studenten die het niet halen namelijk.
Play hard, go pro.
pi_177456477
En een deeltijd WO? 30 ECTS per jaar in plaats van 60.

Een idee zou ook kunnen zijn om te beginnen met een deeltijd WO en in overleg met een studieadviseur de studielast wat op te schroeven (en daarmee het moment van afstuderen naar voren te halen) wanneer je het gevoel hebt er klaar voor te zijn.

https://www.deeltijd-opleidingen.nl/rechten/rechtsgeleerdheid/
pi_177485654
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2018 02:31 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Het curriculum is in de tussentijd volledig omgegooid.
Bij het behalen van het vak waarover mijn uitlating gaat, Inleiding recht, ontving je destijds 15 EC terwijl dat je daar nu 6 EC voor ontvangt. En dat is slechts één voorbeeld.

Curriculum 2010-2011

Curriculum 2017-2018

Ik ben bereid om ¤1.000 in te zetten in een weddenschap hieromtrent. We kunnen gegevens uitwisselen via PM indien je ingaat op het aanbod. Zal de syllabus waarin hetgeen ik zei staat opvragen bij een vriend van me die tevens eerstejaars rechtenstudent aan de UvA is.
Ja dat weet ik. Maar er is nog steeds geen mentoruur. Alleen al vanwege de miljoen studenten op 6 docenten.
pi_177485676
quote:
14s.gif Op maandag 26 februari 2018 02:41 schreef Alexandrier het volgende:

[
Met mijn huidige cijferlijst is toelating tot de deeltijdopleiding van de UL niet realistisch aangezien daar slechts vijf personen per jaar worden toegelaten. Aan de EUR moet je je P in één jaar halen. Een propedeuse volgen op het hbo in hetzelfde vakgebied is dan zo vreemd nog niet toch?
Jawel, want het voegt dus niks toe. Ga lekker Uva Deeltijd rechten doen.
pi_177486122
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 17:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja dat weet ik. Maar er is nog steeds geen mentoruur. Alleen al vanwege de miljoen studenten op 6 docenten.
Bron
pi_177486142
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 17:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Jawel, want het voegt dus niks toe. Ga lekker Uva Deeltijd rechten doen.
UvA biedt geen rechtenstudie aan in deeltijd.
pi_177522362
quote:
15s.gif Op zondag 25 februari 2018 23:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

loop nu 7 jaar bij UvA rechten rond, dat is niet waar.

Je mag nog steeds alleen bij de tentamens komen, maar tegenwoordig heb je ook wat essays en spreekvaardigheid opdrachten die wel afgevinkt moeten worden.
Dit dus. Op het hbo heb je echt veel meer verplichtingen, vergis je daarin niet. Projectwerk, vergaderingen (buiten colleges), SLB geneuzel, verslagen, opdrachten etc. Dit is allemaal een stuk minder op de uni. Op de uni heb je veel meer ruimte om je eigen tijd in te delen voor zelfstudie, op hbo wordt dit veel lastiger.
pi_177523017
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 18:15 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

UvA biedt geen rechtenstudie aan in deeltijd.
oké, schijnbaar is de deeltijd bachelor gesneuveld inmiddels. Jammer.

[ Bericht 6% gewijzigd door Yreal op 01-03-2018 09:58:51 ]
pi_177523164
Koop dan alvast wat cursussen aan de ou en boek die punten over als je begint met wo rechten.
pi_177529150
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 10:02 schreef Yreal het volgende:
Koop dan alvast wat cursussen aan de ou en boek die punten over als je begint met wo rechten.
Dat verkleint de kans op toelating aan de UL.
pi_177530686
Je bent al 23 en je wilt een jaar gaan weggooien aan hbo p? Doe es even normaal
pi_177530778
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 15:35 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Dat verkleint de kans op toelating aan de UL.
he?
pi_177530931
quote:
10s.gif Op donderdag 1 maart 2018 16:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

he?
De Universiteit Leiden selecteert op vwo 5-cijfers dus de kans dat ik voor collegejaar 2018-2019 wordt toegelaten op de Universiteit Leiden is niet groot. Indien ik mijn hbo propedeuse haal met goede cijfers op een goede hogeschool is de kans groter dat ik het collegejaar erop wordt toegelaten en dat is niet het geval indien ik besluit om een aantal losse vakken via de OU te volgen.
pi_177536106
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 17:05 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

De Universiteit Leiden selecteert op vwo 5-cijfers dus de kans dat ik voor collegejaar 2018-2019 wordt toegelaten op de Universiteit Leiden is niet groot. Indien ik mijn hbo propedeuse haal met goede cijfers op een goede hogeschool is de kans groter dat ik het collegejaar erop wordt toegelaten en dat is niet het geval indien ik besluit om een aantal losse vakken via de OU te volgen.
Zoals in mijn uitspraken van Johan Cruyff boek ergens vast wel zal staan, als je niet schiet kan je niet scoren.
pi_177550356
Ga gewoon voltijd rechten studeren. Echt, je hebt nauwelijks college dus tijd zat voor je onderneming. Hbo is pure tijdverspilling.
pi_177935297
60uur/pw, druk bezig :) Maar serieus, ik zou geen hbo doen voor een jaar om daarna WO rechten te doen. Volgens mij krijg je bij het hbo meer verplichte contacturen en veel groepsopdrachten etc. Bij WO rechten krijg je wat minder contacturen.
Get right witcha
pi_177935306
Oh laat maar, spuit 11.
Get right witcha
pi_177936761
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 17:05 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

De Universiteit Leiden selecteert op vwo 5-cijfers dus de kans dat ik voor collegejaar 2018-2019 wordt toegelaten op de Universiteit Leiden is niet groot. Indien ik mijn hbo propedeuse haal met goede cijfers op een goede hogeschool is de kans groter dat ik het collegejaar erop wordt toegelaten en dat is niet het geval indien ik besluit om een aantal losse vakken via de OU te volgen.
je 5vwo cijfers zijn toch dezelfde?
pi_177937063
Misschien checken ze de cijfers van je hbo-p als je hbo doet ofzo?
Get right witcha
pi_177944297
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 17:34 schreef Yreal het volgende:

[..]

je 5vwo cijfers zijn toch dezelfde?
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 17:50 schreef Naxiss het volgende:
Misschien checken ze de cijfers van je hbo-p als je hbo doet ofzo?
Exact.
pi_177944412
En wat zou je willen worden eigenlijk?
Get right witcha
pi_177945501
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 22:29 schreef Naxiss het volgende:
En wat zou je willen worden eigenlijk?
De primaire reden dat ik fiscaal recht wil gaan studeren is vanwege de kennis die je ermee op kunt doen en die ik toe kan passen in mijn ondernemingen. Ik sluit echter maar vrij weinig dingen uit en het zou derhalve zomaar kunnen dat ik besluit om mezelf te verbinden aan een universiteit na het afronden van een promotietraject.
pi_177948940
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 23:20 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

De primaire reden dat ik fiscaal recht wil gaan studeren is vanwege de kennis die je ermee op kunt doen en die ik toe kan passen in mijn ondernemingen. Ik sluit echter maar vrij weinig dingen uit en het zou derhalve zomaar kunnen dat ik besluit om mezelf te verbinden aan een universiteit na het afronden van een promotietraject.
Leuk, maar waar denk je dan het vak van belastingadviseur te gaan leren? zeker de eerste tijd ben je er 40 plus uur mee bezig. En dan heb je ook nog die eigen onderneming.
pi_177954859
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 07:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Leuk, maar waar denk je dan het vak van belastingadviseur te gaan leren? zeker de eerste tijd ben je er 40 plus uur mee bezig. En dan heb je ook nog die eigen onderneming.
Je doelt op de vakopleiding van de NOB? Die is namelijk pas relevant indien ik daadwerkelijk besluit om belastingadviseur te worden. Het is bovendien de bedoeling dat ik een steeds groter deel van mijn inkomsten ga verwerven uit activiteiten die weinig tijd en moeite kosten en een echte baan dus voor de lol is.
pi_177956173
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2018 23:20 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

De primaire reden dat ik fiscaal recht wil gaan studeren is vanwege de kennis die je ermee op kunt doen en die ik toe kan passen in mijn ondernemingen.

Dus je hele studie is om wat boekhoudkundige trucs zelf te kunnen doen? Niet te vergeten dat je kennis vrij snel dan achterhaald is.
quote:
Ik sluit echter maar vrij weinig dingen uit en het zou derhalve zomaar kunnen dat ik besluit om mezelf te verbinden aan een universiteit na het afronden van een promotietraject.
Wacht. Je zit dus nu op het VWO en je bent al bezig met wat je na je promotietraject gaat doen?
pi_177956200
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 12:53 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Je doelt op de vakopleiding van de NOB? Die is namelijk pas relevant indien ik daadwerkelijk besluit om belastingadviseur te worden. Het is bovendien de bedoeling dat ik een steeds groter deel van mijn inkomsten ga verwerven uit activiteiten die weinig tijd en moeite kosten en een echte baan dus voor de lol is.
Ah. Passief inkomen. Heb je toevallig snapchat bedacht?
pi_177959389
10/10 topic dit
pi_177960323
Totdat hij een mutimiljonair wordt...
Get right witcha
pi_177960490
Snap je het zelf nog wat je wil? 23 jaar en nu via de havo in het examenjaar van het vwo beland. Tussendoor heb je een onderneming opgericht waarvoor een havo genoeg was. In wat eigenlijk? Maar wil je jurist worden en past dat bij je onderneming of denk je wetskennis nodig te hebben om je onderneming te kunnen aansturen? Wezenlijk verschil! Voor wetskennis of bedrijfsadministratie heb je legio mogelijkheden. De HBO-studies SPD, bedrijfskunde, MER etc. bevatten (fiscaal) recht. Zelfs de MBO+-cursus moderne bedrijfsadministratie bevat dat. En wat wil je met makelaardij/vastgoed/bouwkunde? Is dat voor de leuk vanwege het toegangskaartje of heb je er wat aan voor je onderneming? Zijn er trouwens geen branchecursussen die je kunt doen?
pi_177961118
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 16:34 schreef Naxiss het volgende:
Totdat hij een mutimiljonair wordt...
Pff, geld is overrated. Geef mij maar macht.
pi_177966482
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 17:12 schreef Herpaderpadiddleydoo het volgende:

[..]

Pff, geld is overrated. Geef mij maar macht.
Met geld kan je een mooi afrikaans leger huren. Win-win situatie lijkt mij zo :)
Get right witcha
pi_177968625
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 16:34 schreef Naxiss het volgende:
Totdat hij een mutimiljonair wordt...
vandaag in dingen die nooit geen gebeuren.
pi_177974734
quote:
15s.gif Op zondag 25 februari 2018 23:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

loop nu 7 jaar bij UvA rechten rond, dat is niet waar.

Je houdt van studeren?
Get right witcha
pi_177974906
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 08:56 schreef Straalkachel het volgende:

[..]

Dit dus. Op het hbo heb je echt veel meer verplichtingen, vergis je daarin niet. Projectwerk, vergaderingen (buiten colleges), SLB geneuzel, verslagen, opdrachten etc. Dit is allemaal een stuk minder op de uni. Op de uni heb je veel meer ruimte om je eigen tijd in te delen voor zelfstudie, op hbo wordt dit veel lastiger.
Dat is aan de hogeschool waar ik aankomend collegejaar mijn propedeuse wil gaan halen niet aan de orde voor deeltijdstudenten.
pi_177974907
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 16:25 schreef Naxiss het volgende:
60uur/pw, druk bezig :) Maar serieus, ik zou geen hbo doen voor een jaar om daarna WO rechten te doen. Volgens mij krijg je bij het hbo meer verplichte contacturen en veel groepsopdrachten etc. Bij WO rechten krijg je wat minder contacturen.
Zie hierboven.
pi_177974923
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:53 schreef Yreal het volgende:
Dus je hele studie is om wat boekhoudkundige trucs zelf te kunnen doen? Niet te vergeten dat je kennis vrij snel dan achterhaald is.

Wacht. Je zit dus nu op het VWO en je bent al bezig met wat je na je promotietraject gaat doen?
Come on, je weet als fiscalist best dat een studie fiscaal recht niet louter fiscale vakken bevat maar een breed scala aan vakken die goed van pas kunnen komen. Het is daarnaast fijn om niet afhankelijk te hoeven zijn van wat adviseurs je allemaal vertellen. Bovendien geeft het afronden van een academische opleiding je enige mate van legitimiteit in bepaalde kringen.

Ik geef verder alleen aan dat ik veel opties open laat en het promotietraject diende daarbij als voorbeeld.

Het is overigens vwo en niet VWO.
pi_177974924
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 13:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ah. Passief inkomen. Heb je toevallig snapchat bedacht?
Huuropbrengsten zijn een vorm van passief inkomen naar mijn idee. Eens?
pi_177974929
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 16:43 schreef MrsDuck het volgende:
Snap je het zelf nog wat je wil? 23 jaar en nu via de havo in het examenjaar van het vwo beland. Tussendoor heb je een onderneming opgericht waarvoor een havo genoeg was. In wat eigenlijk? Maar wil je jurist worden en past dat bij je onderneming of denk je wetskennis nodig te hebben om je onderneming te kunnen aansturen? Wezenlijk verschil! Voor wetskennis of bedrijfsadministratie heb je legio mogelijkheden. De HBO-studies SPD, bedrijfskunde, MER etc. bevatten (fiscaal) recht. Zelfs de MBO+-cursus moderne bedrijfsadministratie bevat dat. En wat wil je met makelaardij/vastgoed/bouwkunde? Is dat voor de leuk vanwege het toegangskaartje of heb je er wat aan voor je onderneming? Zijn er trouwens geen branchecursussen die je kunt doen?
Zijn meerdere ondernemingen waaronder een pizzeria en een kruidenierswinkel.

Ik wil veel opties openhouden wat betreft het combineren van mijn juridische kennis met ondernemerschap. Een belastingadviespraktijk opzetten behoort tot de mogelijkheden.

Een propedeuse halen van een aan vastgoed gerelateerde hbo-opleiding lijkt me nuttig aangezien ik beleg in vastgoed.
pi_178021980
Hardop gelachen.
pi_178028216
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2018 17:05 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

De Universiteit Leiden selecteert op vwo 5-cijfers dus de kans dat ik voor collegejaar 2018-2019 wordt toegelaten op de Universiteit Leiden is niet groot. Indien ik mijn hbo propedeuse haal met goede cijfers op een goede hogeschool is de kans groter dat ik het collegejaar erop wordt toegelaten en dat is niet het geval indien ik besluit om een aantal losse vakken via de OU te volgen.
Zijn je cijfers zo laag?
pi_178088863
quote:
12s.gif Op woensdag 21 maart 2018 01:39 schreef Naxiss het volgende:

[..]

Je houdt van studeren?
absoluut
pi_178088886
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 04:05 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Zijn meerdere ondernemingen waaronder een pizzeria en een kruidenierswinkel.

Ik wil veel opties openhouden wat betreft het combineren van mijn juridische kennis met ondernemerschap. Een belastingadviespraktijk opzetten behoort tot de mogelijkheden.

Een propedeuse halen van een aan vastgoed gerelateerde hbo-opleiding lijkt me nuttig aangezien ik beleg in vastgoed.
hahaha
pi_178091703
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 03:44 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Dat is aan de hogeschool waar ik aankomend collegejaar mijn propedeuse wil gaan halen niet aan de orde voor deeltijdstudenten.
Leg nou eens uit waarom je nog hbo wilt doen want het is imo echt een verspilling van je tijd. Neem dan een tussenjaar als je onderneming zo belangrijk is.
pi_178091719
quote:
1s.gif Op woensdag 21 maart 2018 04:05 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Zijn meerdere ondernemingen waaronder een pizzeria en een kruidenierswinkel.

Ik wil veel opties openhouden wat betreft het combineren van mijn juridische kennis met ondernemerschap. Een belastingadviespraktijk opzetten behoort tot de mogelijkheden.

Een propedeuse halen van een aan vastgoed gerelateerde hbo-opleiding lijkt me nuttig aangezien ik beleg in vastgoed.
Een belastingadviespraktijk opzetten is leuk en aardig, maar pas mogelijk als je al een aantal jaar ervaring hebt in het werkveld, zeg minstens 5 jaar. Dat is dus pas over een jaar of 10 aan de orde, en daar denk je nu over na? Overigens is dat alleen maar een optie als je kleine particulieren adviseert, met grote ondernemingen als klant lukt dat nooit in je eentje.
pi_178091751
Heb je je eigenlijk wel verdiept in de studie? Want boekhouden en dergelijke als je daarop doelt met je brede vakken, komt maar heel matig aan bod. Heb er 2 vakjes van gehad in de bachelor (eentje algemeen, eentje fiscaal) en nog een mastervak wat er op door ging. Maar over een paar jaar is dat allemaal geautomatiseerd.
pi_178093859
Zelf dingen willen kunnen in plaats van mensen inhuren die dingen kunnen. :7
Constant de verdediging ingaan terwijl mensen je goed advies proberen te geven. :7
Denken dat je tegenwoordig iets hebt aan HBO Boekhoudyolokunde. :7
pi_178104609
quote:
17s.gif Op zondag 25 maart 2018 23:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

absoluut
Sowieso UvA _O_
Get right witcha
pi_178104889
Veel succes met je balanceren op de slappe draad en niet precies weten wat je nu echt wilt doen. :D
pi_178107241
quote:
10s.gif Op maandag 26 februari 2018 02:31 schreef Alexandrier het volgende:
Ik ben bereid om ¤1.000 in te zetten in een weddenschap hieromtrent. We kunnen gegevens uitwisselen via PM indien je ingaat op het aanbod.
:')!!11! ;( :'( :{
pi_178107967
Dat er nog op deze troll gereageerd wordt :')
Play hard, go pro.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')