abonnement Unibet Coolblue
pi_177328832
mag hier wel wat meer respect voor een familiebedrijf uit 1874
There are only 151 Pokémon.
pi_177347171
quote:
Bedankt Hans.
U MAD?
  woensdag 21 februari 2018 @ 15:23:03 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177347298
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:34 schreef Eenskijken het volgende:
mag hier wel wat meer respect voor een familiebedrijf uit 1874
Respect dat ze die gore rommel zo lang in de verkoop hebben weten te houden.
pi_177348544
Te weinig op de export gericht. Tenminste, ik heb die dingen in Friesland nooit gezien.
pi_177348596
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:34 schreef Eenskijken het volgende:
mag hier wel wat meer respect voor een familiebedrijf uit 1874
Ze zijn failliet Hans. En dat zal een reden hebben. Magere smakeloze rolletjes. Mijn warme bakker maakt veel beter spul.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177349105
quote:
Ik vulde deze altijd met ons pap met ons nieuwjaarscum ipv slagroom
pi_177349285
Ik heb nog nooit zulke goedkope troep gegeten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177349295
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 18:51 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Flexibele schil inderdaad.
Dan vraag ik me af of ze daar ooit op hebben geanticipeert. Of gewoon met de oogkleppen op gedacht ‘ die afnemer gaan we nooooit verliezen ‘. Vreemd. Klinkt als mismanagement.
Dat is ook wel het failliet van familiebedrijven. Dat pa een goede ondernemer was of opa, wil niet zeggen dat zoon of kleinzoon of whatever dat is...
Misschien dat door het wegvallen van die afnemer, de investering op nieuwe machines niet meer terugverdient kon worden.

http://www.itsme.eu/sites(...)%20H-Maintaining.pdf

Ben benieuwd of leveranciers nog achter het net vissen of het spul geleased was.
.
pi_177349767
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:02 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik vulde deze altijd met ons pap met ons nieuwjaarscum ipv slagroom
Wat
U MAD?
pi_177350331
quote:
13s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:10 schreef Sigaartje het volgende:
Ik heb nog nooit zulke goedkope troep gegeten.
Ik gok dat je zo'n cumrol van Poepz0r gehad hebt dan
pi_177350362
Rip zipportal
pi_177351785
Verbaast me weinig. Wat ik iig in de omgeving zie is dat er t.o.v. vroeger flink geminderd wordt mbt oliebollen en oudejaarsbanket. Men eet zich niet meer te barsten. Daarnaast gaat bijna niemand zelf meer slagroom maken en dit met een spuitzak in een productierolletje doen. Teveel werk voor zoiets simpels zonder dat je er veel eer van hebt. Bij de betere kramen verkopen ze volgens mij ook iets soortgelijks en 't kost bijna niets.
pi_177352102
Zwaai zwaai...
:W

Want we hebben nou dit

Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177352227
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2018 19:54 schreef Sigaartje het volgende:
Zwaai zwaai...
:W

Want we hebben nou dit

[ afbeelding ]
Ook een pratende vlaai zo te zien.
pi_177352302
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ook een pratende vlaai zo te zien.
Altijd leuk, gezelschap bij het eten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 21 februari 2018 @ 20:04:56 #41
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_177352326
Ze zijn de aanhalingstekens vergeten bij "lekkernij". Die dingen aten ze vroeger op slavenschepen als de ratten op waren. :')
pi_177352378
quote:
7s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:04 schreef Nobu het volgende:
Ze zijn de aanhalingstekens vergeten bij "lekkernij". Die dingen aten ze vroeger op slavenschepen als de ratten op waren. :')
He he, eindelijk een kenner. Wat een armoedetroep was dat zeg. Ik kreeg altijd zo'n rolletje bij mijn oma. En dan was ze nog kwaad ook als ik te hard beet in die dunne troep en er allemaal vegterssnippers op de vloer lagen. Mens had geen stofzuiger en geen fatsoenlijk brood in huis. Alleen die stomme rolletjes. Ik haalde wel eens voor haar brood van twee dagen oud bij de bakker. Was gratis. Daar vulde ik dan ook mijn maag mee.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177352431
quote:
Toch jammer van zo'n familiebedrijf met lange historie.
pi_177352577
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:07 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

He he, eindelijk een kenner. Wat een armoedetroep was dat zeg. Ik kreeg altijd zo'n rolletje bij mijn oma. En dan was ze nog kwaad ook als ik te hard beet in die dunne troep en er allemaal vegterssnippers op de vloer lagen. Mens had geen stofzuiger en geen fatsoenlijk brood in huis. Alleen die stomme rolletjes. Ik haalde wel eens voor haar brood van twee dagen oud bij de bakker. Was gratis. Daar vulde ik dan ook mijn maag mee.
Het was ook dun idd, kan me ook nog wel herinneren dat de slagroom op de grond lag. Die ambachtelijke dikkere versies die niet als een oud boek uit elkaar vielen waren stukken beter.
pi_177352624
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 20:10 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Toch jammer van zo'n familiebedrijf met lange historie.
De laatste generatie was dan weer niet zo van t ondernemen als men het succes van de rolletjes liet afhangen. Kan niet bepaald zeggen dat ze iets 'geprobeerd' hebben.
  † In Memoriam † donderdag 22 februari 2018 @ 14:37:36 #46
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_177369113
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 20:24 schreef Treinhomo het volgende:
Wie van de wat :?
idd !!

Zeker iets van boven de rivieren, ik heb hier nog niet eens van gehoord, laat staan geproefd. Goede marketing de laatste 100 jaar :') :')
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_177959451
quote:
Vegter's Rolletjes gered

De eerder failliet verklaarde koekjesfabrikant Vegter uit Hoogezand, bekend van de Vegter's Rolletjes, wordt overgenomen door twee bedrijven.

Het bedrijf wordt deels overgenomen door Hollandia, een matzesfabrikant uit Enschede en deels door de koekjesfabriek Dicarcono uit het Spaanse Alicante..

Alleen de productie van de nieuwjaarsrolletjes en -knijpertjes blijft in Hoogezand. Het grootste deel van de 24 man vast personeel staat op straat.

Personeel weet het net
Dat is curator Pieter Lettinga met de biedende partijen overeengekomen na het faillissement van Vegter, een maand geleden. Het personeel is dinsdagmiddag over de uitkomst geïnformeerd.

Vijf man en uitzendkrachten in Hoogezand
Hollandia laat de rolletjes en knijpertjes ook in de toekomst in Hoogezand maken. Het neemt daartoe vijf man personeel over.

'Hollandia zit met zijn matzes net als Vegter in een nichemarkt. Het is geen onbekende van Vegter, want het bedrijf was al betrokken bij de verkoop van de rolletjes in Nederland', vertelt Lettinga.

Hij sluit niet uit dat de productie, en daarmee het aantal banen in Hoogezand in de loop van de tijd toeneemt. Het risico voor Hollandia is niet groot omdat de rolletjes, als seizoensartikel, vooral met uitzendkrachten worden gemaakt.

Spanje te ver voor een baan
Het overgrote deel van het vaste personeel dat werkte aan de productie van alle andere koekjes en chocoladeproducten van Vegters, is ontslagen. Omdat de productie daarvan helemaal naar Spanje wordt overgeheveld staan een kleine twintig medewerkers als gevolg van het faillissement op straat.

Ruim twintig aanmeldingen
Meer dan twintig aanmeldingen kwamen bij Lettinga binnen voor een overname van Vegter. Daar zaten naast andere bedrijven, ook particulieren bij die het bedrijf financieel wilden steunen. De keuze is echter gevallen op deze tweedeling.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/191743/Vegter-s-Rolletjes-gered

*O* *O* *O* *O* *O*
pi_177959491
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:50 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]

Wie wil dit nou niet met nieuwjaar :')
Oliebollen zijn veel lekkerder. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 maart 2018 @ 16:07:59 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177959563
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:50 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]

Wie wil dit nou niet met nieuwjaar :')
Dit associeer ik niet met nieuwjaar :') Hoe verzinnen ze het :') Ranzige troep trouwens. Als ik zoiets in een restaurant krijg flikker ik het er vanaf.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 20 maart 2018 @ 16:09:25 #50
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_177959603
Wikipedia:
1.een lekkernij bestaande uit een holle rol dun deeg dat met nieuwjaar gegeten wordt met slagroom Vooral in Groningen zijn nieuwjaarsrolletjes populair.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')