abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177318072
TT zeg het al... Mijn SMEG oven geeft een hoge pieptoon. Enkel wanneer ik de stekker eruit haal stopt het afgrijselijke geluid. Nu ben ik geen monteur maar vind ik het zonde om de portemonnee te trekken als de oplossing eenvoudig is.

Iemand die hier meer van weet of wordt het toch een monteur?
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  Moderator dinsdag 20 februari 2018 @ 12:04:32 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_177318195
Heb je enig idee waar de pieptoon precies vandaan komt ? Is het tijdens het gebruik ?
pi_177319348
Lijkt aan de voorkant waar de knoppen zich bevinden. Het is ook als hij 'uitstaat'.
Een hoertje dat aan de belastingadviseur vraagt of ze nog wat kan aftrekken, is nooit grappig...
  dinsdag 20 februari 2018 @ 12:57:46 #4
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_177319610
als het klinkt als een alarm, een keer resetten? zie handleiding.
Tot nooit .......
pi_177319801
Al geprobeerd.. geen succes. Lijkt eerder op kortsluiting oid. Hoog piep geluid
pi_177321161
Klinkt als een gare schakelende voeding voor je laagspanning (5v, 12v) dingetjes zoals je klokje, timer, backlight van display enzo.

Verandert de toon als je bedieningen doet, eventueel backlight aanspringt etc?
Laat die handjes wapperen!
pi_177321541
Bij elke knop gaat direct de oven aan :( Dus geen idee..

Lampje in de oven is overigens kapot
pi_177322824
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:34 schreef draadstalig het volgende:
Bij elke knop gaat direct de oven aan :( Dus geen idee..

Lampje in de oven is overigens kapot
Het lijkt me geen wenselijke situatie als bij elke knop de oven aan gaat. Of is dat iets dat voldoet aan het verwachte gedrag?

En defect lampje zou zomaar eens voor die piep kunnen zorgen. Heb wel eens een vage piep in de slaapkamer gehad, bleek het lampje van de wake-up-light wel aan te staan, maar geen licht te geven. Misschien eens het lampje vervangen en kijken of het dan ophoudt?

En ik lees ook wel eens dat er een zoem-/pieptoon uit trafo's kan komen, en dat het omdraaien van de stekker dan soelaas biedt. Geen idee of je oven met een 'normale' stekker of met perilex is aangesloten though...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')