quote:
Op maandag 4 mei 2020 12:49 schreef daNpy het volgende:Leuk topic, zie het nu pas! Echt mooi gedaan, respect. Sommige dingen doe je niet zomaar, zoals een keuken zelf maken. Wel heb ik een paar vragen gekregen bij het lezen;
Waarom tocht het? In principe was het toch een redelijk dichte garage?
Waarom staat de braai achter de keuken? Toen ik begon met lezen dacht ik dat deze (ook) was zodat je er lekker warm bij kon gaan zitten. Of zweet je dan de tent uit tijdens eten koken oid?
Lang geleden dat ik weer heb gereageerd. Heb helaas van de zomervakantie er niks aan gedaan (wel plannen gehad) maar moest een ander projectje eerst doen van de moeder de vrouw. Maar goed....
Bedankt voor je feedback
Het tocht vanwege de schoorsteen, hier zit geen klep in dus het blijft altijd trekken. Ook als je de grote kleppen/ deuren van de braai dicht doet.
De braai staat achtering omdat ik het als een soort fornuis wilde hebben. Zodat je voor kon bereiden op de keukenbladen en dan kon gaan koken op de braai. In de zomer zweet je wel echt "het hok"uit. En helaas geeft het in de winter te weinig stralingswarmte.
Gekscherend zeg ik weleens dat je de ruimte kan koelen door de braai aan te zetten. Stralingswarmte is gering en hij zuigt ontzettend veel lucht aan.
De stralingswarmte bij BBQEN is zo hoog dat ik niet zonder leren handschoen in een pan kan roeren.