abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177261608
Binnenkort wordt onze badkamer verbouwd en ik ben de elektrische vloerverwarming aan het uitzoeken. De magnum vloerverwarming was ons aangeraden. Nu kwam ik zelf deze vloerverwarming tegen van Quality heating. Welke iets dunner is, meer wattage heeft en ook nog eens goedkoper is. Heeft er iemand ervaring met de vloerverwarming van Quality heating, of andere goede tips?
Leuter mee!!
pi_177262298
Wij hebben in de badkamer een dusdanig klein oppervlakte dat ze bij ons de aanvoerbuizen van de verwarming met een paar extra bochten in de vloer hebben aangelegd. Verwarming draait gewoon mee en het is heerlijk warm. Voor het toilet hetzelfde gedaan. Das de tip :D
  zaterdag 17 februari 2018 @ 21:34:40 #3
469637 VleesLollie
Vogeltjesdans:I am your father
pi_177264096
Alleen bij de naam 'Quality Heating' alleen al gaan mijn nekharen recht overeind staan. Iets met goedkoop = duurkoop, zeker met iets wat je inbouwt en waar je alleen maar bij komt door de volledige bende te slopen.

Ik ken de kwaliteit niet van dit product.... dat dan weer wel.
It is nice to be important, but it's more important to be nice!
Respect to the man in the ice cream van!
pi_177264156
Aan de andere kant, veel meer dan een stuk stroomdraad is het niet.
.
pi_177264333
Beide sites zijn erg onvolledig met info. Een matje van 7 meter lang en maar 25 cm breed is ook weer niet handig dus zal je daar in moeten knippen zonder de warmtedraad te beschadigen. Beide systemen vind ik fors van prijs voor wat het is. Een stuk warmte snoer essentieel. die thermostaat betaal je veel voor terwijl je er net zo goed een tijdschakelaar van twee tientjes tussen kan zetten.

https://www.warmtekabel.nl/verwarmingskabel-dun
pi_177264512
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:42 schreef qajariaq het volgende:
Beide sites zijn erg onvolledig met info. Een matje van 7 meter lang en maar 25 cm breed is ook weer niet handig dus zal je daar in moeten knippen zonder de warmtedraad te beschadigen. Beide systemen vind ik fors van prijs voor wat het is. Een stuk warmte snoer essentieel. die thermostaat betaal je veel voor terwijl je er net zo goed een tijdschakelaar van twee tientjes tussen kan zetten.

https://www.warmtekabel.nl/verwarmingskabel-dun
Ik zal het niet in mijn hoofd halen om de hele vloer van 220volt te voorzien.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177264523
Sit is toch die draad die je kan lostrekken van de mat?
.
pi_177264640
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:48 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik zal het niet in mijn hoofd halen om de hele vloer van 220volt te voorzien.
Dat is niet anders bij die kant en klaar systemen. Laagspanning kan wel maar dan verlies je veel energie in het omzetten. Warmtekabel heeft afaik een aarde mantel.
pi_177265665
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:42 schreef qajariaq het volgende:
Beide sites zijn erg onvolledig met info. Een matje van 7 meter lang en maar 25 cm breed is ook weer niet handig dus zal je daar in moeten knippen zonder de warmtedraad te beschadigen. Beide systemen vind ik fors van prijs voor wat het is. Een stuk warmte snoer essentieel. die thermostaat betaal je veel voor terwijl je er net zo goed een tijdschakelaar van twee tientjes tussen kan zetten.

https://www.warmtekabel.nl/verwarmingskabel-dun
Een tijdschakelaar houdt geen rekening met de vloertemperatuur. Een goede vloerverwarming-thermostaat heeft een sensor die de temperatuur van de vloer in de gaten houdt. Zet je hem een keer handmatig aan, vergeet je hem uit te zetten en ga je lekker naar je werk, dan stookt de vloerverwarming lekker door naar een temperatuur die schadelijk is voor je tegels, kitranden etc. Dan heb je mooi een paar duizend euro schade omdat je zo nodig op een thermostaat moest besparen.
pi_177265710
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:48 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik zal het niet in mijn hoofd halen om de hele vloer van 220volt te voorzien.
Wat is er mis met een door een aardmantel afgeschermde 230V kabel, en bovendien ook nog aarding van de badkamervloer? Als je de boel gewoon op een 30mA ALS hebt aangesloten is de gevaarzetting nihil.
  zaterdag 17 februari 2018 @ 23:53:55 #11
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_177266994
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 21:48 schreef halfway het volgende:

[..]

Ik zal het niet in mijn hoofd halen om de hele vloer van 220volt te voorzien.
nee 24v met een nog grotere stroom zal lekker aanvoelen.
zoals ivo al zegt, die ALS zit er niet voor nijs en heb je ook voor betaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door Speekselklier op 18-02-2018 01:45:52 ]
Tot nooit .......
pi_177267131
Ik zou de vloerverwarming laten uitzoeken en leveren door de aannemer.

Het is geen ingewikkelde techniek, maar als er iets aan mankeert wordt het zoals gezegd een dure grap om er iets aan te doen (vloer uitbreken). Andersom kan de vloerverwarming ook problemen met je tegelwerk veroorzaken (te warm, te snel na leggen opstoken).

Als je alles door 1 partij laat regelen is het in ieder geval duidelijk waar je voor garantie moet zijn. Dat zou mijn voorkeur hebben.
pi_177268163
Hier wordt ook een lus door de badkamer gelegd. Aan de retour. Kost me 50 euro extra.
pi_177269989
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 22:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Een tijdschakelaar houdt geen rekening met de vloertemperatuur. Een goede vloerverwarming-thermostaat heeft een sensor die de temperatuur van de vloer in de gaten houdt. Zet je hem een keer handmatig aan, vergeet je hem uit te zetten en ga je lekker naar je werk, dan stookt de vloerverwarming lekker door naar een temperatuur die schadelijk is voor je tegels, kitranden etc. Dan heb je mooi een paar duizend euro schade omdat je zo nodig op een thermostaat moest besparen.
Met een tijdschakelaar zet je het een kwartier (of uur) voor je opstaat aan en feitelijk kan het automatisch al weer uit als je de badkamer instapt. Een tijdschakelaar zet het ook weer uit hé. Het is een draad onder je tegels, als dat zo heet wordt dat je tegels stuk gaan dan het je te veel vermogen geïnstalleerd. Dat zal dan ook problemen geven als je het een half uurtje aanzet. Juist bij een thermostaat kan je vergeten de boel weer uit te zetten en dan wordt je naderhand nog een keer warm als de energierekening op de mat ligt. Maar goed voor 15 dollar heb je een stc-1000 thermostaat of zelfs een REX C100 pid regelaar die prima dit systeem aan kan sturen. Met name die pid regelaar zal je tegels en kit beter beschermen dan de bijgeleverde thermostaat.

Mijn punt is dat die kant en klaar oplossingen gewoon drie keer te duur zijn en niet flexibel.
pi_177271534
Heb je wel gelezen wat ik schreef? Ik heb het over iemand die een keer om wat voor reden dan ook op een afwijkend tijdstip de badkamer gaat gebruiken, lekker handmatig de vloerverwarming aan zet (elke tijdschakelaar die ik ken heeft ook de optie voor handbediening) maar vervolgens vergeet om de zaak weer op de tijdklok te zetten omdat dat geen gebruikelijke handeling is.

Dan warmt de vloer dus continu door, zonder oververhittingsbeveiliger in het circuit. En dat geeft grote kans op schade aan de vloer zoals barstende voegen, tegels en kitranden.
  zondag 18 februari 2018 @ 11:02:27 #16
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_177272086
Thermostaten hieft niet duur te zijn, en biedt inderdaad wat extra veiligheid. Anders een trappenhusautomaat op 30 minuten ofzo.

Verder werkt een extra lus van de verwarmingsbuis natuurlijk enkel als je met hoge watertemperatuur verwarmt, dus geen optie voor goed geïsoleerde / moderne woningen.
pi_177286746
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 10:27 schreef Ivo1985 het volgende:
Heb je wel gelezen wat ik schreef?
Jazeker, maar heb jij ook gelezen dat ik schreef dat als je vloer er kapot aan gaat dat je dan sowieso te veel vermogen heb geïnstalleerd? En mijn verder nuancering? Of ging je op de eerste regel al over de rooie?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')