abonnement Unibet Coolblue
pi_177238994
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 19:58 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ja. Als hoofd van de inquisitie heeft hij slachtoffers van seksueel misbruik geïntimideerd, priesters beschermd tegen rechtsvervolging en in sommige gevallen zelfs actief overgeplaatst naar een land waar wetshandhavers de andere kant op zouden kijken. Hij had hier zelfs formele regels voor uitgevaardigd die de reputatie van de kerk ver boven de belangen van de slachtoffers stelde.

Zijn broer is overigens niet veel beter - rond de 200 koorknaapjes van het koor waar hij leiding aan gaf zijn seksueel misbruikt. Waar hij zogenaamd niets van wist.
Hoe wrs is het dat ie zelf niet knulletjes op zn lul gezet heeft?
  vrijdag 16 februari 2018 @ 20:40:50 #27
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177239420
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het sympathieke van RK'ers is dat ze geen scherpslijpers zijn, alles is goed, zolang je je maar aan de rituelen houdt. Ik bedoel daarom is Gerard Reve RK geworden. Hij verachtte het communistische, utilitaristische denken van die partij en ging over naar de inhoudsloze franje en praal van de RK-kerk. Iedereen krijgt genade, zolang je je rozenkransje maar even bidt.
Toch als je verder kijkt zie je een verschil aan mentaliteit die te maken heeft met de grondbeginselen van de RK. De pyramide met god bovenaan, dan de bidders (de kerk), dan de vechters (de adel) en dan de werkers (het volk) dat gedwee moet doen wat het gezag voorschrijft, door god gegeven.
Franse revolutie ging daar tegenin hè en vandaar andere politieke stromingen. Deze weerstand zou uiteindelijk leiden tot de Verlichting, de seculiere staat, de democratie.
Als het aan de RK-kerk had gelegen, dan waren we eigenlijk dezelfde kant op gegaan qua mentaliteit als moslims, denk ik.
Hmmm..
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_177239517
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:40 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Hmmm..
Ja, sorry hoor, ik woon in RK-country en de mensen zijn door toedoen van de RK-kerk nog steeds ongehoord grof ook, omdat ze weten dat ze altijd besodemieterd zijn door de boven gestelden. Duurt een kwart eeuw voordat je een beetje vertrouwd wordt door demense hier, als je hier in feite niet vandaan komt. En aan hun grofheid kan ik nog steeds niet echt wennen. Zelfde zie je in Vlaanderen btw. Verfijning, wellevendheid, men kent het niet echt.
Als Haerlemsche RK'er weet je dit niet eens wrs, je woont tussen de protestanten.

Daarnaast is De civitates deus van Augustinus een proto-fascistisch, neo-Platonische staatsopvatting uiteraard hè.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 16-02-2018 20:53:51 ]
I´m back.
pi_177239656
Hoe zou jij muggen omschrijven Ryan?

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2018 20:47:41 ]
pi_177239893
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 20:47 schreef LelijKnap het volgende:
Hoe zou jij muggen omschrijven Ryan?
Ik zou zeggen schopje F&F, maw wat bedoel je?
I´m back.
pi_177240032
I´m back.
pi_177240211
Ik had ooit een klasgenootje die een mug op z'n voorarm had laten zetten :D, maar ik heb nooit geweten waar het vandaan komt. En blijkbaar is het idd een raadsel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2018 21:03:42 ]
pi_177240243
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 21:02 schreef LelijKnap het volgende:
Ik had ooit een klasgenootje die een mug op z'n voorarm had laten zetten :D, maar ik heb nooit geweten waar het vandaan komt. En blijkbaar is het idd een raadsel.
:D.
I´m back.
pi_177240272
Maar goed, Haarlems is wel het ABN, of tegenwoordig wrs het AN.

Ach ik woon nu al een kwart eeuw in RK-country en kan zelf nog steeds niet 100% aarden hier eigenlijk. Het mentaliteitsschema in NL bestaat nog steeds wel wrs, alhoewel de verzuiling een vage herinnering is. Ik weet ook precies waar het aan ligt ook nog. En hoe het in mekaar kan grijpen ook nog.
I´m back.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 21:15:33 #36
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177240559
De bijnaam of scheldwoord 'mug' is inderdaad erg bekend. Maar ik verwijs toch even naar die laatste regel uit Wikipedia over deze bijnaam.

quote:
Inmiddels wordt de naam mug alleen nog maar in positieve zin gebruikt en noemt menig Haarlemmer zich met trots mug.
:D
En zo is het maar net, dus hoe het ook zij: in de regel gaat men hier volkomen terecht van al het positieve uit.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_177240632
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 21:15 schreef Scjvb het volgende:
De bijnaam of scheldwoord 'mug' is inderdaad erg bekend. Ik verwijs toch even naar die laatste regel uit Wikipedia over de bijnaam 'mug'.

[..]

:D
En zo is het maar net, dus hoe het ook zij: in de regel gaat men hier volkomen terecht van al het positieve uit.
Zijn wel kutinsecten, toch? Met hun irritante Stuka gedrag in de zomer.

En Stuka's dat waren de Junkers JU-87: https://nl.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_87

Van de nazi's.
I´m back.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 21:18:35 #38
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177240633
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, Haarlems is wel het ABN, of tegenwoordig wrs het AN.

Ach ik woon nu al een kwart eeuw in RK-country en kan zelf nog steeds niet 100% aarden hier eigenlijk. Het mentaliteitsschema in NL bestaat nog steeds wel wrs, alhoewel de verzuiling een vage herinnering is. Ik weet ook precies waar het aan ligt ook nog. En hoe het in mekaar kan grijpen ook nog.
'ABN' is gedateerd, ofwel ouderwets inderdaad.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_177240653
Je zou zeggen dat een heilig man, de top van een kerk, toch wel gered zou worden door jezus of god. Maar dat gebeurd ook niet. Net alsof god niet bestaat, of dat het god 0,0% interesseert.
pi_177240667
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 21:18 schreef Scjvb het volgende:

[..]

ABN is gedateerd, ofwel ouderwets inderdaad.
Ja, dat B'tje doet het hem hè. Hoezo beschaafd zegt een Brabander dan, zijn wij niet beschaafd?
I´m back.
pi_177240686
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 21:15 schreef Scjvb het volgende:
De bijnaam of scheldwoord 'mug' is inderdaad erg bekend. Maar ik verwijs toch even naar die laatste regel uit Wikipedia over deze bijnaam.

[..]

:D
En zo is het maar net, dus hoe het ook zij: in de regel gaat men hier volkomen terecht van al het positieve uit.
Ik heb een teringhekel aan muggen en sla ze ook meteen dood, dat je het effe weet. :6
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177240695
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 21:19 schreef Schaapje1987 het volgende:
Je zou zeggen dat een heilig man, de top van een kerk, toch wel gered zou worden door jezus of god. Maar dat gebeurd ook niet. Net alsof god niet bestaat, of dat het god 0,0% interesseert.
Hij heeft wel wat beters te doen, zou het niet? ;).
I´m back.
pi_177240868
Scjvb kom eens met mooie theologische, filosofische en historische beschouwingen omtrent je geloof. Weerleg mijn aantijging eens. Jij als doordesemd RK'er.
I´m back.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 21:28:07 #44
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177240946
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 21:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb een teringhekel aan muggen en sla ze ook meteen dood, dat je het effe weet. :6
Ik normaliter ook hoor. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 16 februari 2018 @ 21:33:42 #45
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177241099
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 21:25 schreef Ryan3 het volgende:
Scjvb kom eens met mooie theologische, filosofische en historische beschouwingen omtrent je geloof. Weerleg mijn aantijging eens. Jij als doordesemd RK'er.
Is er misschien reden tot hoop voor mij dat ik u kan overtuigen van de goede kanten ervan? ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_177241171
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 21:33 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Is er misschien reden tot hoop voor mij dat ik u kan overtuigen van alle goede kanten ervan? ;)
Ik ben gewoon benieuwd, jij zit gezellig tussen protestanten, weliswaar als RK'er, ik moet het doen met RK-country en ja, ik zie dat toch niet zo joviaal in. Puur op hoe de mensen hier zijn zou je misantroop worden, denk ik. Erfenis van RK-kerk.
I´m back.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 21:42:12 #47
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177241389
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 21:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben gewoon benieuwd, jij zit gezellig tussen protestanten, weliswaar als RK'er, ik moet het doen met RK-country en ja, ik zie dat toch niet zo joviaal in. Puur op hoe de mensen hier zijn zou je misantroop worden, denk ik. Erfenis van RK-kerk.
Oh, prima hoor. Wanneer vanavond hier geen verdere reactie op komt, dan kom ik daar morgen nog wel even op terug.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_177241456
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 21:42 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Oh, prima hoor. Wanneer vanavond hier geen verdere reactie op komt, dan kom ik daar morgen nog wel even op terug.
Ben benieuwd hoor: filosofie van de hedendaagse katholiek. In filosofisch, theologisch en historisch opzicht, zonder teleologisch te worden, dat spreekt.

Puur interesse hè.
I´m back.
pi_177241491
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 21:04 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, Haarlems is wel het ABN, of tegenwoordig wrs het AN.

Ach ik woon nu al een kwart eeuw in RK-country en kan zelf nog steeds niet 100% aarden hier eigenlijk. Het mentaliteitsschema in NL bestaat nog steeds wel wrs, alhoewel de verzuiling een vage herinnering is. Ik weet ook precies waar het aan ligt ook nog. En hoe het in mekaar kan grijpen ook nog.
Een ex-collega van me vertelde dat Haarlemmers ... zijn, en dat dat (buiten Haarlem dus) een algemeen beeld vd mug is. Ik vond het toentertijd wel aardig kloppen, al had ik er nooit echt bij stilgestaan dat het typisch Haarlems is. Helaas ben ik dus gewoon vergeten welke eigenschap het is, en hoopte eigenlijk dat jij de puntjes kon invullen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2018 21:46:36 ]
pi_177241533
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 21:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Een ex-collega van me vertelde dat Haarlemmers ... zijn, en dat dat (buiten Haarlem dus) een algemeen beeld vd mug is. Ik vond het toentertijd wel aardig kloppen, al had ik er nooit echt bij stilgestaan dat het typisch Haarlems is. Helaas ben ik dus gewoon vergeten welke eigenschap het is, en hoopte eigenlijk dat jij de puntjes kon invullen.
Haarlem is toch uit moeras opgetrokken, vandaar de muggen?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')