abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 15 februari 2018 @ 23:31:59 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177218782
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*



Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177220580
Gefeliciteerd Mekamo! Op naar wederom negen maanden (ongeveer) in z&g. :) Knap dat je ondanks alle problemen toch de rijd/zin vond en van Kim nog meer!

Wij willen ook een tweede. Vooraf al besloten en zodra Banaan eruit was wist ik het helemaal zeker. Met kanttekening dat ik soms een andere papa wou uitkiezen. 1 januari willen we weer gaan proberen net als we met Banaan deden. :D
Mijn man heeft het ondertussen ook al over een broertje voor Banaan. O+ Het scheelt dat ik een makkelijke zwangerschap had, al wordt dat nou aardig gecompenseerd met moeilijke baby.

Ik zeg weleens dat we na 1 januari wel weer seks hebben, hij denkt dat ik een grapje maak. :P
Mijn geboortekanaal is nog niet eens genezen. Zolang het zo blijft voelen blijf ik het ook gewoon geboortekanaal noemen, het heeft vooralsnog even geen andere functie meer. Maar misschien eens wat andere dingen proberen. :P

Snap ook niet hoe we daar tijd voor maken nu; mijn dutjes worden ook steevast gesaboteerd. En als ik theoretisch zou kunnen kiezen tussen seks of slapen dan weet ik het wel!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177220774
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 03:01 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
En als ik theoretisch zou kunnen kiezen tussen seks of slapen dan weet ik het wel!
Ik weet het dan ook wel, maar kies dan juist iets anders! :)
Ik draai prima een poosje op drie uur slaap per nacht, maar als ik een paar weken niets met mijn lief zou uitspoken dan werd ik daar onmogelijk sip en chagrijnig van :Y

Verder: :O Ik zou moeten gaan slapen na de voeding van daarnet en niet internetteeeeh. :')

Ik hoop op een boel goeie nachten voor jullie op dit moment! :) :W :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_177222032
Ik was maandag nog twee weken over tijd. Alleen maar negatieve testen en nu toch ongesteld. Gelukkig!

Seks is hier ook minimaal hoor. We hebben beide de energieprio ergens anders liggen. Toch is het heel fijn als het er wel van komt, die intimiteit. Ik hou zo veel van hem, meer dan ooit.
pi_177222587
Ik sta er hetzelfde in als Adrian. Wij hebben onze slaap heel erg nodig en gaan rond 22:00 naar bed. N slaapt ook vaak pas tegen die tijd of later dus dan zijn we gaar. Dus wij kijken ook uit naar het moment dat ze eerder slaapt. Ik denk dat ze nog niet toe is aan een broertje of zusje. :P Scheelt dat we daar zelf ook nog wel ruim een jaar mee willen wachten en tot die tijd condooms want ik wil niets hormonaals.
pi_177222683
Als O. in zijn wiegje nog een beetje wakker ligt te murmelen en grommen vind ik dat geen bezwaar, soms doet -ie er 's avonds en 's nachts na een voeding best even over om in slaap te vallen en dan kunnen we in het grote bed ernaast gewoon wel aan de slag :)
En verder 's ochtends en 's middags in het weekend bij slaapjes..

Wel sneller dan voorheen uiteraard, urenlange zondagsessies zitten er pas weer in als.. ehm.. kroost de deur uit is, vrees ik. :')
Of logeren :+

quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 22:49 schreef Lemijn het volgende:
minilot denkt al aan een tweede, wow! Jullie hebben toch jaren geaarzeld over nr 1? Had je zwanger al besloten dat er meer kinderen moesten komen of is het omdat O. zo goed gelukt is?
Die aarzeling zat voor een fors deel ook in een enorme weerstand tegen zwangerschap en bevallen want eng en bah en daar ben ik intussen wel overheen. *) Ook zijn we er echt pas in de laatste paar jaar van onze twintig jaar samen aan toe geraakt. Het was nooit enige twijfel óf we ons wilden voortplanten, alleen hadden we een flinke aanloop nodig en die is nu achter de rug. Idealiter zou ik best wel willen wachten tot O. wat ouder is, maar ik ben nu zelf 36 en dat is voor ons wel een reden om toch op te schieten met een tweede. Maar goed, onder voorbehoud hoor. O. is nu nog erg vers en misschien vinden we het over een jaar toch wel prima als -ie enigst kind blijft. :)

En O+ @ flirtende Jacob! *;

[ Bericht 29% gewijzigd door minilot op 16-02-2018 08:13:10 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177222705
Zo, dat was een nacht van 23:30, 03:00, 06:45. Heb net met heel stil zijn bij voeden en verschonen en alle lichten uit en er nog een poosje in het donker mee op mijn arm lopen net gedaan alsof het nog nacht is en 'm daarnet terug in zijn wieg gestopt. Kijken of -ie erin trapt en denkt dat het nog nacht is. *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177223318
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 07:38 schreef minilot het volgende:
Zo, dat was een nacht van 23:30, 03:00, 06:45. Heb net met heel stil zijn bij voeden en verschonen en alle lichten uit en er nog een poosje in het donker mee op mijn arm lopen net gedaan alsof het nog nacht is en 'm daarnet terug in zijn wieg gestopt. Kijken of -ie erin trapt en denkt dat het nog nacht is. *)
Dat zijn lekkere tijden toch?
Hier 22:30, 1:00, 3:20, 6:00, zo ongeveer.
pi_177224101
Ik telen ondertussen voor alles wat meer is dan twee uur slaap.

Twaalf uur naar bed, want terugkomdag van samen bevallen. Superleuk allenieuwe ouders en hun verse baby's weer te zien. O+ Daarna 1, 3, 4, 5 en 7 uur gezien op de klok. Baby is nou met mijn man mee, zodra mijn hoofdpijn zakt doe ik een nieuwe poging tot slaap. :P

Draagzak avontuur duurde geen tien minuten, hij is er weer!
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 09:57:38 #10
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177224615
Ik ging gisteren wat drinken met een vriendin en lag er daardoor pas om 01.00u in. En 5 wijntjes is hier ook meeeeer dan genoeg blijkt _O-
De voeding om 03.30u heb ik in zombie-modus gedaan :P En 06.00u opstaan was toch wel een beetje vroeg :+

Hoe gaat het met Noud, SQ? Toen Ella 3 dagen zulke hoge koorts had kwamen na 3 dagen vlekjes, bleek ze 6e ziekte te hebben.
Sneu zijn ze dan hè.

Ging de nacht goed, Lemijn? Jacob niet meer gespuugd?

Heb je O kunnen foppen, Mini? 😊
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 10:01:22 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_177224681
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 09:57 schreef Sylver_ het volgende:
Ik ging gisteren wat drinken met een vriendin en lag er daardoor pas om 01.00u in. En 5 wijntjes is hier ook meeeeer dan genoeg blijkt _O-
De voeding om 03.30u heb ik in zombie-modus gedaan :P En 06.00u opstaan was toch wel een beetje vroeg :+

Hoe gaat het met Noud, SQ? Toen Ella 3 dagen zulke hoge koorts had kwamen na 3 dagen vlekjes, bleek ze 6e ziekte te hebben.
Sneu zijn ze dan hè.

Ging de nacht goed, Lemijn? Jacob niet meer gespuugd?
5 wijntjes, _O- ja nee, succes he! ^O^
Man is net met Noud naar de huisarts geweest, maar zij zegt dat het waarschijnlijk een virus is dus dat ze niks kunnen doen. Uitzieken en pcm, hopelijk knapt ie snel op!
disclaimer
  vrijdag 16 februari 2018 @ 10:16:13 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177225007
Haha, 5 wijntjes. Ik zou het niet durven maar het klinkt goddelijk >:O .

Spuugvrije nacht ja, hoera! Wel vaak wakker maar dat is oké. Hij zit weer in de stijgende lijn, daar gaat het om.
Zo schalks lachen deed hij vanmorgen weer, toen ik weg moest naar mijn werk. Slim kind. Nou ja het is bijna weekend gelukkig.

Ben benieuwd hoe snel de volgende uiteindelijk komt, mini. Ik snap je overwegingen en deel ze, maar 3 jaar ertussen leek me altijd ideaal. Eens zien of ik zo lang durf te wachten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177225243
Ben ik de enige die dit vrij bizar vindt? :o

https://imgur.com/a/4hOMX

Seks met je hechtingen er nog in? Is dat voor mensen echt een optie?

*Krijg dit gewoon niet als plaatje geplaatst. :(
  vrijdag 16 februari 2018 @ 10:27:07 #14
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177225247
Volgens mij mocht ik vanochtend eigenlijk nog helemaal niet autorijden :D :@

Geen vlekjes gespot dus, SQ? Hopelijk knapt ie snel op.

Ah fijn, Lemijn! (dat rijmt :+) En gelukkig bijna weekend idd!

Hier zit er (iets meer dan) 3,5 jaar tussen en eigenlijk vind ik dat wel fijn. Toen Ella 5 maanden was ging de oudste naar school en dat is een stuk makkelijker en rustiger :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 10:32:29 #15
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_177225372
Meld me hier maar met Liam, 5 dagen oud en houdt ons lekker wakker. Kleine frustraties zijn er snachts al geweest. Ik neem aan dat ik hier wel mag klagen?

(Ondanks dat het verder tot nu toe een superervaring is en hij de mooiste baby ter wereld is etc. :) )

Nog eens een vraag: Hoelang zijn de vaders thuis gebleven na de bevalling? Ik heb nu een week opgenomen, maar neig maandag en dinsdag nog mee te pakken voor de zekerheid. Vooral voor Mn vriendin
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  vrijdag 16 februari 2018 @ 10:33:34 #16
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177225391
Welkom edman!
Zeker mag je hier komen klagen, de eerste periode is ook gewoon loodzwaar!

Mijn man was bij beide 2 weken thuis. Dat vond ik wel heel erg fijn, nog een week samen nadat de kraamhulp weg was.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 10:37:02 #17
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_177225458
Ja dat lijkt me ook wel het minimum eigenlijk. Uiteraard knaagt de drukte op Mn werk iets, maar dat zou natuurlijk geen steek uit moeten maken.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_177225465
Ik kom verder niet zo aangehaakt hoor, want mobiel en verse baby. :P

Voorlopig moet ik nog niet aan seks denken dus, maar gezien de terloopse vermelding op dokterdokter.nl zijn er dus mensen die in de kraamweek alweer van bil gaan. Verder laat man er een knoop in leggen over enige tijd, al is hij wat huiverig.

Beetje gedoe met de borstvoeding weer hier, ugh. Ik heb 1 borst die door de schredder is gehaald. Ben blij met onze fantastische kraam, dat wel. Ze is echt onmisbaar in deze. Borstvoeding kan dus écht vrijwel pijnloos hè, de andere borst gaat gewoon fantastisch. O+

We hebben wel een goede nacht gehad. O+ Bliksem tankt zich vol en slaapt dan gewoon 3 a 4 uur, heerlijk.
pi_177225495
Welkom Edman! Mijn man heeft net als bij de eerste 3 weken vrij.
pi_177225561
Gefeliciteerd Edman! Ik zou het overleggen met je vriendin en kijken hoe zij er fysiek aan toe is. En ook afhankelijk van kraamzorg, ik zou iig de eerste dag nadat zij weg zijn erbij proberen te zijn.

Mijn man is bij de 1e twee dagen thuis geweest, en toen de kraamzorg weg ging heeft m'n moeder twee dagen geholpen en daarna heeft m'n man de rest van de week halve dagen gewerkt zodat hij thuis kwam op het moment dat ik er klaar mee was :) Bij de tweeling is hij vier weken thuis geweest (vanwege 2 baby's, keizersnede en nog een peuter).

Fijn dat het iig niets ernstigs leek SQ. Hopelijk knapt Noud snel op!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177225636
Edman, ik zou aan je vrouw vragen wat ze prettig vindt. Ik vond het fijn om de 2e week een dag alleen en dan weer een dag samen te zijn. Was de overgang wat minder groot.

Fijn dat J. weer is opgeknapt, Lemijn!
En heel veel beterschap voor Noud! Ik denk hetzelfde virus als M. had. Ze kunnen dan echt niets doen, maar ik vond het zo sneu voor hem.

Lu, ik hoop dat de andere kant snel ook zo pijnloos gaat worden :*

Blije babybakkes uit bed plukken en dan al iets ruiken. Vervolgens alles uitpakken en een enorm volle luier tegenkomen. De opluchting was groot :')
Ik weet trouwens niet hoe, maar ik kan M. dus echt zo’n beetje ieder dutje ergens neerleggen (box, wieg, kinderwagen), 1 keer terugkomen voor zijn fiep en dan slaapt hij gewoon zijn dutje. Ene keer 3 kwartier, dan anderhalf uur. Zo handig dit, dat heeft S. echt pas veel later gekregen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177225672
Klinkt goed LuDann! En fijn van de goede kraamhulp! Die van mij was ook heel assertief met meerdere keren de lactatiekundige van het bureau bellen enzo! Ik weet niet of ik het zonder haar volgehouden had.

En wat fijn dat hij goed slaapt! Ik gun jullie ook echt een goede slaper, gezien de dramanachten met wolk als baby.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_177225900
Welkom Edman! En nog gefeliciteerd. Leuke naam ook!

Die hadden wij eerst ook in gedachten voor een zoon, alleen heeft onze dochter de anagram van die naam. Dat leek ons toch een beetje gek :+

Mijn man was beide keren trouwens 3 weken thuis. Ik vond het heerlijk. Samen de baby leren kennen en nog een beetje keutelen. Geen wekker ‘s ochtends vroeg. Mijn man had die weken ook niet willen missen.

Ludann fijn van de goede kraamhulp! En ik gun jullie ook een hele goede slaper nu.

Ik zeg niks over onze nacht :6 @Fokwet
  vrijdag 16 februari 2018 @ 10:58:54 #24
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_177225908
Ik zal het dit weekend nog aankijken.

Nu slaapt het mannetje dus net, en slaapt Mn vriendin. Nu zou ze normaal gezien rond half 12 weer aan moeten leggen.

Ik kan dat toch wel even uitstellen toch?
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  vrijdag 16 februari 2018 @ 11:15:24 #25
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_177226250
Natuurlijk! Nooooit een slapende baby wakker maken :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_177226359
Edman mijn man was twee weken thuis, daarna een week thuiswerken en daarna weer volledig aan het werk. Bij hem is volledig vier dagen werken waarvan een dag thuis.

Voedingen uitstellen zou ik niet doen met vijf dagen. Dat haalt hij mogelijk 's nachts in.
Voeden jullie eigenlijk op de klok of op verzoek? Wij doen op verzoek, al maak ik hem graag wakker na een uur of drie overdag.

Klagen graag, hoe meer hoe beter! Ik gun alle mama's, papa's en baby's hun rust maar waardeer het enorm als ik niet de enige klager ben. :P
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 11:29:51 #27
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_177226604
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:20 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Edman mijn man was twee weken thuis, daarna een week thuiswerken en daarna weer volledig aan het werk. Bij hem is volledig vier dagen werken waarvan een dag thuis.

Voedingen uitstellen zou ik niet doen met vijf dagen. Dat haalt hij mogelijk 's nachts in.
Voeden jullie eigenlijk op de klok of op verzoek? Wij doen op verzoek, al maak ik hem graag wakker na een uur of drie overdag.

Klagen graag, hoe meer hoe beter! Ik gun alle mama's, papa's en baby's hun rust maar waardeer het enorm als ik niet de enige klager ben. :P
Momenteel nog om de 3 uur. Dus zo om half 12 maak ik ze beiden wakker (vaak wordt het mannetje vanzelf wakker met honger, dat wel). En dan luier, dan aanleggen (duurt zeker een uur) en dan nog kolven. En dan kunnen we bijna weer opnieuw 🤣
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_177226692
Mijn dude was drie weken thuis, waarvan twee weken doorbetaald verlof van zijn werk (is standaard bij CoolBlue ^O^ ). Ik was wel erg blij met die periode, had er niet al na een week alleen voor willen staan.
Let me see you stripped down to the bone
pi_177226721
En eens met geen slapende baby wakker maken! Na vijf uur zonder eten okee, maar klok verder gewoon loslaten als kind en moeder lekker onder zeil zijn joh! O+ En Edman, succes deze weken! Alles komt goed :*

Pannenkoek, waarom maak jij je kleine eigenlijk zelf na drie uur wakker? Vooral wel benieuwd naar omdat je juist zoveel behoefte lijkt te hebben (logisch!) aan rustige momenten. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177226794
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:15 schreef SaskiaR het volgende:
Natuurlijk! Nooooit een slapende baby wakker maken :)
Behalve bij onderproductie...
pi_177226841
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:38 schreef WupWup het volgende:

[..]

Behalve bij onderproductie...
Juist bij onderproductie wordt een beeb doorgaans wel tijdig wakker met honger, dunkt me!
Let me see you stripped down to the bone
pi_177226877
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:39 schreef minilot het volgende:

[..]

Juist bij onderproductie wordt een beeb doorgaans wel tijdig wakker met honger, dunkt me!
Hoeft niet. Je hebt ook zoiets als stille ondervoeding. Vooral als een baby echt nog erg klein/jong is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_177226886
Goed. Kind in draagzak en de zon in. Zal -ie vast halverwege HEMA qua timing wel gaan krijsen van de trek, en dat is dan mijn schuld omdat ik tijdens zijn slaapje heb zitten niksen (lees: FOK!ken). :@
Enfin, op hoop van zegen.. :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_177227001
Nope. Een jonge baby gaat energie sparen.
pi_177227145
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:32 schreef EDMAN- het volgende:
Meld me hier maar met Liam, 5 dagen oud en houdt ons lekker wakker. Kleine frustraties zijn er snachts al geweest. Ik neem aan dat ik hier wel mag klagen?

(Ondanks dat het verder tot nu toe een superervaring is en hij de mooiste baby ter wereld is etc. :) )

Nog eens een vraag: Hoelang zijn de vaders thuis gebleven na de bevalling? Ik heb nu een week opgenomen, maar neig maandag en dinsdag nog mee te pakken voor de zekerheid. Vooral voor Mn vriendin
Nog Gefelicteerd. Zo fijn dat bij jullie toch alles goed gekomen is! Ik weet nog dat het nog het even heel spannend geweest is.
Super!

Man had 3 weken vrij gevraagd maar kon het niet zo ruim krijgen.
Heeft de eerste week vrij gehad, op zaterdag na (meisje was woensdag geboren).
pi_177227489
Wij moesten onze zoon toen wel in de kraamweek elke 3 uur voeden, dus wakker maken omdat hij goed moest groeien.
Zal vast niet op 10 minuten komen maar in het prille begin zou ik er toch niet teveel van afwijken omdat een baby toch zoveel voedingen per etmaal moet hebben.
pi_177227655
Nacht uit de hel. Ik heb elk uur gezien en Dirk bleef onrustig/jammeren en maar wakker worden. Tegen de tijd dat man naar zijn werk ging kon hij alleen nog maar huilen. Uur in de draagdoek gedaan, tot hij dat ook niet meer wilde. Uiteindelijk maar een badje gemaakt, daarna drooggewreven en toen werd er eindelijk ontspanning zichtbaar. Huid op huid in bed gedaan en hij tukt al 3uur (waarvan anderhalf zonder huilend wakker worden). Ik heb er zelf ook nog maar even 2 meegepakt. Morgen viert man zijn verjaardag, ik voorzie dat de visite er mooi op tijd uitgebonjourd wordt. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Nanuke op 16-02-2018 12:14:29 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177227894
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:34 schreef minilot het volgende:
En eens met geen slapende baby wakker maken! Na vijf uur zonder eten okee, maar klok verder gewoon loslaten als kind en moeder lekker onder zeil zijn joh! O+ En Edman, succes deze weken! Alles komt goed :*

Pannenkoek, waarom maak jij je kleine eigenlijk zelf na drie uur wakker? Vooral wel benieuwd naar omdat je juist zoveel behoefte lijkt te hebben (logisch!) aan rustige momenten. :)
Onze Banaan viel de eerste dag al tien procent af en daarna nog eens vijf. Moest daarom echt wel om die drie uur.
En bij ons was het altijd eerst kolven, pogingen tot aanleggen deed ik nauwelijks meer omdat hij zo driftig was.

Wakker maken doe ik nog om verschillende redenen. Ontploffende tieten, magere melk als hij steeds aan de overvolle borst moet, hoop dat hij dan 's nachts minder vraagt, hoop dat hij niet huilend wakker wordt (want dan vraag ik me af of ik vroege hongersignalen gemist heb).
Ik doe het niet op de klok maar probeer wel aan te leggen als hij een flinke tijd geslapen heeft en onrustiger begint te slapen.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177227895
Welkom Edman! Mijn man was 3 dagen vrij, en heeft daarna 1 dag gewerkt. Toen was het weekend en daarna heeft hij nog een week halve dagen gedaan. In overleg hadden we vantevoren besproken dat we aan zouden passen als het nodig was, maar dat was het niet echt. Hij is bijna heel december thuis geweest, toen was Dirk 2/3 maanden en dat was echt heerlijk. Hij wil straks als t wat mooier weer wordt ook weer 3 weken pakken, daar kijk ik echt naar uit ook. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177228086
Blik na projectielpoepen. Ik moet even een schone trui aan. En de commode soppen. :')
#jekrijgterzoveelvoorterug

Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 16 februari 2018 @ 12:19:58 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_177228106
Kennelijk heeft het wel opgelucht *D
disclaimer
pi_177228109
Edman, welkom en gefeliciteerd met de kleine Liam!

Nanuke, :* voor de zware nacht! Hopelijk kun je vandaag overdag wat bijslapen!

Hebben andere baby's ook zo'n last van een droge huid, met name in het gezichtje?
S. heeft een hele droge huid, soms met losse velletjes en al. We smeren al met vaseline, dat helpt enigszins. Maar ik mis zijn überzachte babyhuidje....
pi_177228139
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:19 schreef minilot het volgende:
Blik na projectielpoepen. Ik moet even een schone trui aan. En de commode soppen. :')
#jekrijgterzoveelvoorterug

[ afbeelding ]
Die blik _O- _O-
Dat was blijkbaar even nodig :)
pi_177228773
Hahaha die blik O+. Zo heb ik dat mooi even gedaan he *).
pi_177229281
Mini: wat een lief gezichtje voor zo’n stoute baby. ;)
pi_177229571
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:20 schreef TolstoiFan het volgende:
Nanuke, :* voor de zware nacht! Hopelijk kun je vandaag overdag wat bijslapen!
Ik voel me na die 2 uur meeslapen wel relatief goed. Ik snap alleen niet wat hij had. Vanochtend leek t echt weer op de krampjes van de eerste weken. Snap er echt niets van. Maar goed, loslaten en meeveren. Hij ligt nu kirrend en lachend in de box. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177229914
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 13:07 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik voel me na die 2 uur meeslapen wel relatief goed. Ik snap alleen niet wat hij had. Vanochtend leek t echt weer op de krampjes van de eerste weken. Snap er echt niets van. Maar goed, loslaten en meeveren. Hij ligt nu kirrend en lachend in de box. O+
Baby's zijn soms/vaak ook onbegrijpelijk. Inderdaad maar meeveren en het is een faaaaase enzo... Maar af en toe is het ook gewoon zwaar en dat mag ook :*
Hoe oud is ie nu?
Gelukkig lijdt zijn humeur er niet onder en voel jij je ook al weer wat beter. Vanmiddag misschien ook nog even meeslapen of lekker het zonnetje in.

S. is nu met het voedingskussen aan het spelen, eronder en dan weer optillen en een stoere blik van "kijk eens wat ik kan" O+
pi_177230155
Oh Minilot, wat een lekkere boef heb je daar zeg O+

Edman, allereerst nog proficiat met je zoon! Mijn man is na de kraamweek 2 weken thuis geweest en dat was heerlijk; we konden zo echt samen wennen aan de kleine en het matige slapen brak hem wat minder op ;)

Mijn dame heeft toch weer zo'n last van haar maag en darmpjes vandaag, veel rommelende darmen en veel spugen. Ook echt projectiel spugen nu :X Ik moet van alles doen en inpakken maar daar komt weinig van terecht en morgen gaan we verhuizen :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  vrijdag 16 februari 2018 @ 13:25:46 #49
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_177230229
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 12:00 schreef vencodark het volgende:
Wij moesten onze zoon toen wel in de kraamweek elke 3 uur voeden, dus wakker maken omdat hij goed moest groeien.
Zal vast niet op 10 minuten komen maar in het prille begin zou ik er toch niet teveel van afwijken omdat een baby toch zoveel voedingen per etmaal moet hebben.
Thanks! Ja het bizarre is dat, los van die vals positieve nipt-test, de zwangerschap helemaal perfect was, evenals de bevalling. De placenta is iig naar het lab gestuurd voor verder onderzoek.

Ja hij werd rond half 12 sowieso weer wakker. Nu liggen de twee weer op de bank. Hij heeft trouwens echt ontzettend vaak de hik. Krijgt het ook ‘zomaar’ als hij gewoon aan het liggen is.

Heb overigens al wat door laten schemeren dat ik maandag en dinsdag ook thuis blijf :)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_177230317
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 11:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hoeft niet. Je hebt ook zoiets als stille ondervoeding. Vooral als een baby echt nog erg klein/jong is.
Hadden wij hier. Leek of hij tevreden was, dronk aan de borst en viel vervolgens in slaap. Maakten hem na 3 uur weer wakker (werd hij dus niet altijd zelf) en dronk dan weer. Toch bleek dat niet voldoende te zijn en kwam hij onvoldoende aan. Hij bleek (ook door z'n eerste week in ziekenhuis) onvoldoende kracht te hebben om zelf voldoende uit de borst te halen. Toen gaan kolven en per flesje de helft van de voedingen gaan geven en toe kwam hij als een dolle aan.

Dus laten slapen kan, mits hij voldoende aankomt.
pi_177231758
Nanuke, pittig nachtje dus! Hopelijk kan je nog een uurtje slaap ergens meepakken.

Rena projectiel spugen en Mini projectiel poepen, misschien kunnen ze samen afspreken :X

Hier voor het eerst in weken en baby die gewoon in de box is gaan slapen *O* We maken vooruitgang met slaapjes, fijn als die niet meer allemaal op mij gedaan hoeven worden. Hoewel ik hoop dat hij ook nog wel regelmatig op mij wil slapen, vind het ook wel heel gezellig O+

[ Bericht 0% gewijzigd door elliebell op 16-02-2018 16:43:17 ]
pi_177231831
Ohh mini wat is O toch leuk! O+

Welkom en gefeliciteerd edman!
Mijn vriend is bijna 6 weken thuis geweest. Hij werkt in ploegendienst en had zijn vakantie gepland staan vlak na mijn bevalling, was superfijn.
pi_177234835


[ Bericht 100% gewijzigd door elliebell op 16-02-2018 16:42:49 (Ging mezelf quoten, wat kan ik wel :7) ]
pi_177235562
Pannekoekenmix, wat leuk zo'n terugkomdag. Hebben jullie een foto gemaakt van alle baby's op een rij? Ik heb nog steeds contact met mijn Samen Bevallen clubje van de vorige keer. Sterker nog, ik heb er een vriendin aan over gehouden, we zijn nu op dezelfde dag van onze tweede bevallen. _O-

Edman, zo je verhaal lezende in het borstvoedingtopic zou ik je vrouw en baby wel wakker maken inderdaad. Er loopt zo te lezen iets niet helemaal lekker met de borstvoeding.

Nanuke, wat rot van je slechte nacht. Lastig vooral dat je niet weet wat er nu aan de hand was.

Mini, wat een heerlijke foto. O+ Blije poepert. :+

Rena, succes met verhuizen morgen!

Ellie een baby die in de box slaapt, heerlijk hoor! De mijne zit nu lekker in de draagdoek. O+ Die wil nog heul niet in de box.

Jongens, de kraamweek gaat echt op rolletjes hier. O+ Onze kraamverzorgende (en tevens lactatiekundige) maakt daarin alle verschil ter wereld. Zo fijn om mee te maken hoe het ook kan.

Dankzij een goed borstvoedingsbeleid slapen we gewoon 's nachts. O+ Bliksem is maar 5% afgevallen en vandaag 120 gram aangekomen. In 1 dag! *O* En Wolk is zo lief voor hem. O+

We vervelen ons gewoon een beetje soms. :o :D De kraam gaat morgen helpen met plankjes ophangen omdat er verder niet zoveel te doen is. _O- Wat een verschil met de vorige keer zeg.
pi_177235630
Hier is man op het nippertje afgestudeerd tijdens mijn verlof. Die is nu nog thuis met de kapitein terwijl ik sinds begin januari weer aant werk ben. De kaptein is vandaag begonnenn met wennen op het kdv (hij is nu 5,5maand) dus binnenkort gaan we beiden aan het werk.

Dat van ons was een toevallige goeie samenloop van omstandigheden waardoor we samen drie en n halve maand thuis zijn geweest met zn drietjes O+.

Voor een eventuele volgende keer zou ik een maand wel prima vinden :Y ook gewoon vanwege het slaapgebrek :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177235977
LuDann, wat klinkt dat heerlijk! O+

Vooruitgang met slaapjws voor elliebell! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177236562
Geen foto helaas LuDann. Denk wel dat we contact houden, we appen nog regelmatig. Sowieso hadden we een leuke groep. O+

Wat fijn klinkt je kraamweek! Heerlijk dat het nou ineens zo goed gaat. Nou Bliksem zo makkelijk drinkt, heb je dan ook een idee van waarom het met Wolk niet zo is?
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 16 februari 2018 @ 19:38:32 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_177237999
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:27 schreef Sylver_ het volgende:
Volgens mij mocht ik vanochtend eigenlijk nog helemaal niet autorijden :D :@

Geen vlekjes gespot dus, SQ? Hopelijk knapt ie snel op.

ja nu wel ineens _O-

Hij is al stukken beter te pas. Toch zesde ziekte dus!
disclaimer
pi_177247991
Ah, zesde ziekte is zo’n stiekeme ja!

M. was ook een stille ondervoeder. Leek van buiten heel tevreden de eerste week, maar viel te veel af, had steeds minder plasluiers en kreeg uiteindelijk ondertemperatuur. Toen ben ik rigoreus gestopt met borstvoeding (trauma van de eerste) en na 1 nacht met flesjes kwam hij 120 gram aan :7
Ik denk dat M. er ook een trauma van heeft. Die drinkt dus echt ieder flesje tot op de laatste druppel leeg. Pakken wat je pakken kan :')

Na het ziek zijn is M. weer zo’n feestnummers geworden! Hij lag net in zijn uppie in zijn wieg te lachen. En toen klom S. ook in de wieg en gaf hem kusjes O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177248055
Fijn dat je weer een blije baby hebt!

Btw, Z. poept duidelijk minder de laatste week.
Amper 1 poepluier per dag. Kan dat iets betekenen?
pi_177248101
op dag 3 ging de kraamzorg om 14:30 de deur uit met het advies om N om 15:00 te voeden (3 uur tussen de voeding; ook ivm mijn ernstige stuwing). We kregen N niet wakker en besloten het een uurtje later weer te proberen en om 17:00 nog eens, het lukte niet. Gebeld met de kraamzorg en alle tips onder voetjes kriebelen, lauw washandje ed uitgeprobeerd. Uiteindelijk dronk ze om 18:00 5 minuutjes en verdween weer in een diepe slaap. Daarop moesten we de verloskundige bellen die N is komen controleren (en mij heeft geholpen met de stuwing). Gelukkig was er niets aan de hand, wss gewoon heel moe nog van de bevalling en eerste dagen, maar wat was ik bang toen we haar niet wakker kregen.. :{

Ik geniet hier zo van N. Ze is altijd zo vrolijk en lachen naar iedereen. Zo leuk om te zien dat ook anderen van haar genieten O+
pi_177248272
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 08:30 schreef vencodark het volgende:
Fijn dat je weer een blije baby hebt!

Btw, Z. poept duidelijk minder de laatste week.
Amper 1 poepluier per dag. Kan dat iets betekenen?
Volgens mij niet. Als ze genoeg plasluiers heeft is het prima.

Wij hadden best een goede nacht! Drie uur ertussen van half elf tot half vijf. Mijn man heeft hem ook steeds waker in zijn bedje gelegd, lag hij daar lol te maken. :) Sinds zeven uur ligt hij wel weer naar me maar na die tijd slaap ik meestal toch al niet meer.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177248632
Venco, poepen hoeven ze niet met regelmaat te doen. Je moet echt letten op plasluiers. Hoewel poep ook heel erg in de weg kan zitten zegt het verder niet zoveel.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177249839
Hoeveelheid poep niet, kleur en textuur zeggen wel wat natuurlijk.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177250147
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 februari 2018 08:30 schreef vencodark het volgende:
Fijn dat je weer een blije baby hebt!

Btw, Z. poept duidelijk minder de laatste week.
Amper 1 poepluier per dag. Kan dat iets betekenen?
Hoeft niet. Als het echt heel plots van zeg maar 10pd naar 10 dagen niks gaat, dan zou ik er wel goed op gaan letten.

Mijnes poepte heel erg weinig (1x pw) en dat is, zeker bij bv-baby’s) net zo normaal als 6x pd.
pi_177250281
Hier ook een goede nacht, van half 7 tot 6 geslapen :o
Denk dat hij nu weer een beetje in het ritme komt, de vakantie heeft toch onbewust wat onrust veroorzaakt.

Ik werd vanmorgen wakker door scheetgeluidjes van V, zo schattig haha.
Zodra hij mij zag moest hij natuurlijk lachen en in mijn wangen knijpen O+
pi_177254818
Eng joh, die stille ondervoeding.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:23 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Geen foto helaas LuDann. Denk wel dat we contact houden, we appen nog regelmatig. Sowieso hadden we een leuke groep. O+

Wat fijn klinkt je kraamweek! Heerlijk dat het nou ineens zo goed gaat. Nou Bliksem zo makkelijk drinkt, heb je dan ook een idee van waarom het met Wolk niet zo is?
Bliksem drinkt niet zozeer makkelijker, het is vooral de begeleiding die nu beter is. Zowel Wolk als Bliksem zijn geen natuurtalentjes aan de borst, al heeft Bliksem het wel makkelijker omdat mijn tepels door 2,5 borstvoeding minder afgeplat zijn dan bij Wolk. Ze hebben allebei kleine mondjes en aanhappen moet echt heel secuur gebeuren. Anders krijgen ze gewoon niet genoeg binnen.
pi_177258880
Ik probeer ook weer een beetje aan te haken hier, iets met een kapotte laptop.

Wat een mooi ventje en mooie namen LuDann! En fijn dat je goede begeleiding bij de borstvoeding hebt, dat kan net het verschil maken.

Verder las ik iets over meerdere zieke kindjes, hopelijk zijn/worden ze snel weer beter!

En ik las over alcohol, ik heb gisteren voor het eerst weer 2 speciaalbiertjes gehad sinds de bevalling. Dat ging mij voor de bevalling ook beter af 8)7

En mooie foto's van al jullie O+ mooie O+ kindjes deze week! Zal eens uitzoeken hoe dat werkt met foto's plaatsen zodat ik dinsdag ook mee kan doen. :s)

Hier gaat het verder goed. M. is nu ruim 5,5 week en maakt goede nachten. (afgelopen nacht 23u-05u30-09u). Hij lijkt een vrij 'makkelijke' baby te zijn, maar dat blijf ik ook maar per dag bekijken. oO<
pi_177259483
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:32 schreef EDMAN- het volgende:
Meld me hier maar met Liam, 5 dagen oud en houdt ons lekker wakker. Kleine frustraties zijn er snachts al geweest. Ik neem aan dat ik hier wel mag klagen?

(Ondanks dat het verder tot nu toe een superervaring is en hij de mooiste baby ter wereld is etc. :) )

Nog eens een vraag: Hoelang zijn de vaders thuis gebleven na de bevalling? Ik heb nu een week opgenomen, maar neig maandag en dinsdag nog mee te pakken voor de zekerheid. Vooral voor Mn vriendin
Hey een man in dit topic :P Ik lurk hier al een jaar mee (en eigenlijk is het dus ook al weer tijd om te gaan, want mijn dochter is afgelopen maandag 1 geworden) O-)

Ik had aanvankelijk gepland om na de bevalling 1,5 week thuis te blijven, maar heb daar tijdens de kraamweek toch 2 volle weken van gemaakt. Hoewel het op mijn werk erg druk was, hadden ze daar gelukkig alle begrip voor :)
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_177259662
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 10:32 schreef EDMAN- het volgende:
Meld me hier maar met Liam, 5 dagen oud en houdt ons lekker wakker. Kleine frustraties zijn er snachts al geweest. Ik neem aan dat ik hier wel mag klagen?

(Ondanks dat het verder tot nu toe een superervaring is en hij de mooiste baby ter wereld is etc. :) )

Nog eens een vraag: Hoelang zijn de vaders thuis gebleven na de bevalling? Ik heb nu een week opgenomen, maar neig maandag en dinsdag nog mee te pakken voor de zekerheid. Vooral voor Mn vriendin
Mijn vriend was na de bevalling 2 weken thuis en dat heb ik ook echt wel nodig gehad. Als het kan zou ik de maandag en dinsdag sowieso meepakken!
pi_177259712
Mijn man is alleen die twee dagen thuis geweest. :'). En later ergens nog een keer een dag omdat ik het niet zo zag zitten om in mijn eentje voor twee kinderen te zorgen terwijl ik niet eens zelfstandig naar de wc kon.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_177260267
Hier was man ook 2 volle weken thuis, toen 4 dagen gewerkt en toen was het gelukkig al weer kerst enzo ;)

Vond dat toch wel erg fijn hoor. Hulde voor het plan van die 6 weken doorbetaald ouderschapsverlof ^O^ jammer dat het voor ons te laat komt, maar top voor iedereen die daar straks wel van kan profiteren!

Al weer 11 weken hier trouwens; gaat echt hard opeens! :o Al vind ik het wel prima, want het wordt alleen maar leuker O+
Gelukkig nog 5 weken verlof, heerlijk! *)

Pitbull doet sporadisch gewoon dutjes van 1,5 of zelfs dik 2u _O_ daar kan ik wel aan wennen 8-)

's Nachts qua voedingen doet-ie het echt belachelijk goed; late fles rond 23.30u en daarmee redt-ie het gewoon makkelijk tot 7.00-7.30u _O_
Alleen hij slaapt nog steeds heel onrustig en ligt constant te woelen en geluidjes te maken, waardoor ik geen oog dicht doe :{ slaap nu (eigenlijk behoorlijk tegen m'n gevoel in) maar steeds met oordoppen in, zodat ik in elk geval een paar uurtjes slaap kan pakken. Hoop stiekem wel dat dat snel beter wordt, al heb ik uiteraard verder weinig te klagen :@
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177260812
DaD: wat pittig om er zo snel alleen voor te staan.

Twist: wat fijn dat je nog zolang verlof hebt!

Ik heb vandaag maat 50 opgeruimd en alvast een plank ingeruimd met 62, 56 zit ie niet heel lang meer in denk ik. Aan de ene kant wil ik dat hij altijd zo klein, lief en schattig blijft maar aan de andere kant kijk ik er ook wel naar uit dat hij straks meer kan. (zullen de hormonen wel zijn ;-))

Oh en hij begint z’n stem te ontdekken, dat is zo schattig dat je me meerdere keren per dag kunt opdweilen :P
pi_177263854
Twist, ik slaap vanaf het begin met oordoppen want mijn man snurkt behoorlijk en anders slaap ik ook niet. Ik had vertrouwen in dat moedergevoel (blijkbaar ook terecht) en word al wakker van eerste hongersignalen. Ik durf dat alleen (nog) niet met de babyfoon uit te proberen, maar verder gaat t prima.:)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 18 februari 2018 @ 00:30:33 #75
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_177267833
Ik haat de nacht, nu al na 6 dagen. Overdag gaat alles prima, ‘s nachts lijkt hij onverzadigbaar. Volgens mij heeft ie net 100 ml kolfmelk op en een uur aan de borsten gehangen. En nog blijft hij happen en huilen. Nu 3 uur geslapen in 48 uur. Geduld raakt nu al op.
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_177268197
Ik heb even gemist waarom jullie kolven?
pi_177269290
Gisteren ontdekte Banaan zijn schaduw op de muur. Prachtig vond hij het. Daarna kon hij de schaduwhand van mijn man volgen. Zo lief! O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177272839
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 03:33 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Gisteren ontdekte Banaan zijn schaduw op de muur. Prachtig vond hij het. Daarna kon hij de schaduwhand van mijn man volgen. Zo lief! O+
O+
Nu maar oefenen met schaduwbeestjes maken met je handen! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_177272880
Al dagen een feilloze manier om O. overdag mee in slaap te krijgen: ermee door de kamer walsen en dit zingen:

Het zullen de hoge pieptonen zijn: het laat 'm eerst lachen en kirren en vervolgens na een minuutje snurken en kwijlen op mijn schouder. O+ Zal vast ook een faaaaaaaase zijn, maar voor nu wel lollig! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177274566
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 11:50 schreef minilot het volgende:
Al dagen een feilloze manier om O. overdag mee in slaap te krijgen: ermee door de kamer walsen en dit zingen:

Het zullen de hoge pieptonen zijn: het laat 'm eerst lachen en kirren en vervolgens na een minuutje snurken en kwijlen op mijn schouder. O+ Zal vast ook een faaaaaaaase zijn, maar voor nu wel lollig! O+
:D

Ik zong vanochtend Michael Jackson voor hem. Hoe gaaf zou het zijn als zijn eerste woordje 'sjamoon' wordt. Of binnenkort een hoge 'hihi'. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177274798
Hier n carnavalsfan 8-) bij de eerste regel van "er staat een paard in de gang" begint ie al te gieren _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177274944
O. heeft nog best smaak :D Bij mini was dit gegarandeerd slapen binnen een minuut:


:@ Wat werkt, dat werkt, toch? O-) Ben benieuwd waar inimini zich mee in slaap laat soezen O+

En nu weer gauw weg hier, want ik hoor hier nog nét niet :D
Make your own kind of music.
pi_177275195
Hier doet een video van anderhalf uur met baarmoeder geluiden het goed wat betreft slapen. En M. vindt Zoutelande van Bløf blijkbaar leuk genoeg om mee te kraaien.. 😅
pi_177275758
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 12:49 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Of binnenkort een hoge 'hihi'. O+
:D Met een greep naar de luier! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_177275928
Aanstaande donderdag trouwens voor het eerst met O. naar de Efteling*, met onze Efteling-vriendengroep. Ik was er voor het laatst hoogzwanger half december en het is sinds mijn achttiende (toen ik een abonnement nam) niet meer voorgekomen dat ik zo lang niet in de Efteling was. Drie á vier weken maximaal, gewoonlijk! :) #fan
Ben heel benieuwd hoe het gaat. Ook voor het eerst in het openbaar voeden, afgezien van de wachtkamer bij de klinisch verloskundige in het ziekenhuis, maar dat telt niet helemaal, want daar zaten alleen vrouwen die zelf zwanger zijn of net een kindje hebben. :7 Wel ga ik ook de speciale kolfruimte uitproberen, want dat is werkelijk het enige stukje van de Efteling waar ik nog nooit van mijn leven ben geweest. *)

*Ik dacht eraan vanwege:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 18 februari 2018 @ 18:26:06 #86
409579 LuDann
All the way
pi_177282984
Leuk mini! Wij gaan van de zomer een keer, ik kijk er nu al naar uit. Als gezin van 4 gewoon. O+ O+ O+ Ergens in de komende 2 weken gaan we als man nog vrij is lekker naar Artis een paar uurtjes, we hebben een abbo. Zo soepel gaat alles hier gewoon. :7 *O*

Edman, ik ben ook benieuwd naar waarom jullie kolven. Hij groeit toch goed? Dag 5 terug op geboortegewicht?

Mijn 6 dagen oude baby liet vandaag gewoon 5 uur tussen de voedingen. En het mag gewoon want hij komt minimaal 80 gram per dag aan. Zo'n tevreden baby jonge, kijkt gewoon een beetje om zich heen en vindt het wel prima. O+

  zondag 18 februari 2018 @ 18:43:09 #87
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177283341
Bliksem! O+
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177285490
Ben ondertussen al weer 2 weken trotse papa van een dochter:) moeder en kind maken het goed:) na 3 dagen weer op geboorte gewicht. Daarna telkens wat aangekomen:)

Afgelopen week flinke wandelingen gemaakt en heerlijk buiten geweest. Tijdens deze wandelingen was de dame lekker rustig, en in een diepe slaap. Heerlijk!

Alleen overdag slaapt ze echt goed. En savonds rond een uur of 7 wordt het drama. Veel krampjes, ogen wagenweid open, en absoluut niet willen slapen. Ze krijgt trouwens fles voeding van nutrilon. En dit gaat dan de hele nacht door. Gebruiken ook sab simplex, om de krampjes te verminderen, maar het lijkt allemaal niks uit te maken.

Desondanks heeft ze afgelopen week ook nachten gehad waarin ze 5 uur door sliep na de fles. Dit is nu 3 keer gebeurd, de andere nachten was het sowieso na 3 uur gebeurt.

Ze is geboren op 3 februari.

Krijgt per fles 90cl water met 3 scheppen voeding, de ene keer drinkt ze hem helemaal leeg en de andere keer blijft er 10 a 20 cl in zitten.

Iemand een tip wat we kunnen doen tegen die krampjes?
pi_177285618
Gefeliciteerd Phone8!

Jammer dat de Sab Simplex niet werkt. Hier lijkt het wel te werken.

Ik hoor goede verhalen over flessen van Dr. Brown, misschien is dat het proberen waard?
pi_177285797
Bij ons werkte de Nutrilon hypo allergeen goed.
pi_177285869
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:34 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Gefeliciteerd Phone8!

Jammer dat de Sab Simplex niet werkt. Hier lijkt het wel te werken.

Ik hoor goede verhalen over flessen van Dr. Brown, misschien is dat het proberen waard?
Dankjewel! Overdag werkt het wel, maar snachts is ze bijna niet rustig te krijgen. Nu bijvoorbeeld ook bijna niet.

We hebben wel difrax flessen, maar ook daar merk ik weinig verschil in.

Morgen krijgen we bericht van het consultatie bureau, om te kijken of andere voeding een optie is.
  zondag 18 februari 2018 @ 20:49:04 #92
409579 LuDann
All the way
pi_177286028
Ik vrees dat krampjes er gewoon een beetje bijhoren. Na 6 weken is het op zijn piek, daarna gaat het doorgaans beter. Je doet er niet zoveel tegen. Middeltjes als sab simplex zijn wetenschappelijk niet bewezen.
pi_177286201
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:49 schreef LuDann het volgende:
Ik vrees dat krampjes er gewoon een beetje bijhoren. Na 6 weken is het op zijn piek, daarna gaat het doorgaans beter. Je doet er niet zoveel tegen. Middeltjes als sab simplex zijn wetenschappelijk niet bewezen.
Dat is ook zo. Maar vind het zo apart dat het overdag niet is, maar savonds wel.

Weet niet of dat normaal is, is ons eerste kindje.
pi_177286222
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:49 schreef LuDann het volgende:
Ik vrees dat krampjes er gewoon een beetje bijhoren. Na 6 weken is het op zijn piek, daarna gaat het doorgaans beter. Je doet er niet zoveel tegen. Middeltjes als sab simplex zijn wetenschappelijk niet bewezen.
Ja dit -O- tis superkut en het lijkt n eeuwigheid te duren, maar het gaat ook vanzelf weer over. Gewoon knuffelen, dragen in een doek, met het buikje op je arm dragen en oordoppen indoen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 18 februari 2018 @ 20:58:59 #95
409579 LuDann
All the way
pi_177286253
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:57 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Maar vind het zo apart dat het overdag niet is, maar savonds wel.

Weet niet of dat normaal is, is ons eerste kindje.
Ja, dat is echt heel typisch voor krampjes.

Hier werkte het het beste ons er gewoon op in te stellen. Hebben jullie een draagdoek? Dragen helpt. En je kunt elkaar dan afwisselen. Bij onze eerste gingen we om beurten buiten lopen als het echt erg was.
pi_177286863
Welkom Phone8!

Wat fijn dat het zo goed gaat LuDann! :) En wat een knapperd. O+

Spannend Mini! Ik vind voeden met anderen erbij ook nog lastig. Maar er is niets dat ik slechter verdraag dan mijn huilende baby. Dat maakt het makkelijker. ;)

Mijn baby draagt maat 62 vandaag! Hij poept oneens ook veel makkelijker. Geen idee hoe dit allemaal gebeurd is.. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177287042
Lu, wat klink je heerlijk verliefd O+

Phone, ik zou niet met voeding rommelen. Krampjes horen er nu eenmaal bij en andere voeding maakt het meestal niet beter. Veel sterkte, het is in het begin gewoon rot ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177287090
Phone8 gefeliciteerd!

5 uur doorslapen na 2 weken is echt al veel hoor! 3 uur is best normaal, ook voor de nacht. Die van mij is nu 8 weken en doet 1 ruk van 5 uur en daarna max 3 uur. Overigens wel borstvoeding.

En krampjes horen er bij inderdaad, maar wel vervelend als ze er erg last van heeft. Kijk inderdaad uit met wisselen van voeding. Levert ook vaak weer nieuwe problemen op, zoals obstipatie. Te wel wisselen is ook weer zwaar voor de darmpjes. Google ook eens op therapeutisch voeden, kan ook nog iets doen wellicht.
pi_177287102
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:49 schreef LuDann het volgende:
Ik vrees dat krampjes er gewoon een beetje bijhoren. Na 6 weken is het op zijn piek, daarna gaat het doorgaans beter. Je doet er niet zoveel tegen. Middeltjes als sab simplex zijn wetenschappelijk niet bewezen.
Dit inderdaad. Je voelt je natuurlijk erg wanhopig en rot als je kindje pijn heeft/niet wil slapen, maar het hoort er helaas gewoon bij. ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177287252
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:38 schreef Messina het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Je voelt je natuurlijk erg wanhopig en rot als je kindje pijn heeft/niet wil slapen, maar het hoort er helaas gewoon bij. ;(
Zeg dat wel. Zo rot om te zien dat ze zo veel last van krampjes heeft. En ook alleen in de avond. Hopen dat het allemaal snel beter wordt.
pi_177287453
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 20:43 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Dankjewel! Overdag werkt het wel, maar snachts is ze bijna niet rustig te krijgen. Nu bijvoorbeeld ook bijna niet.

We hebben wel difrax flessen, maar ook daar merk ik weinig verschil in.

Morgen krijgen we bericht van het consultatie bureau, om te kijken of andere voeding een optie is.
Krampjes kan. Wat wij merken is dat boertjes ook vaak voor ellende zorgen. Onze baby boert niet zo gemakkelijk en 1 boertje is meestal niet genoeg. Ellende tot de lucht er weer uit is.

Bij ons wordt het nou net makkelijker, vandaag is hij negen weken. Bij jullie kan het langer of korter duren. Probeer om extra te genieten van de rust overdag en de leuke momenten die je baby dan heeft. Dat is wat mij er het beste door trok. Die nachten worden vanzelf beter. Maar bij twijfel kan overleg met de arts geen kwaad. Succes. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177287548
Oh LuDann, wat een knapperd O+ O+ O+ En wat fijn dat hij het zo goed doet!

Hier zijn we al een beetje gesetteld in ons nieuwe huis, nog wel een hoop zooi, maar ben blij dat het ergste achter de rug is. Bonusdochter was hier weer van het weekend en die begint haar zusje nog leuker te vinden, ook omdat ze steeds wakkerder is op de dag. Ze "leest" nu al hele verhalen aan haar voor :D O+ Het is ontzettend vertederend om te zien hoe C ook op haar reageert, ze is ontzettend gefascineerd door haar zus.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177288259
Ooh, die foto van Bliksem - wat een schitterend mooi gezichtje! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177288329
Rena, voorlezen! ^O^ Topzus, en kijk dat nou bij elkaar zitten.. O+

quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:24 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Spannend Mini! Ik vind voeden met anderen erbij ook nog lastig.
Niet 'ook' hoor, ik vind dat niet lastig. Het zijn maar tieten. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177288340
Rena O+ Ik kan je alvast verklappen dat je nog veel vaker zult smelten. Hoe verdrietig M. ook is, als S. in beeld komt begint hij meteen te lachen. S. is dan ook mijn geheime wapen. Ik zet hem soms in om gekke bekken te trekken en het zorgt altijd voor een schaterlach O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177288940
Mooie foto Rena! Hier is grote broer ook de meest geweldige persoon ooit. Zeker als hij bij ze gaat zitten of rare geluiden maakt.

Verder gaat het hier nog steeds hetzelfde helaas. Na een uur proberen slaapt Lala eindelijk weer, maar de vraag is voor hoe land. En Em slaapt alweer dik een uur, dus die zal zo ook wel weer wakker worden. Ik ben echt zo blij dat wij nooit meer een nieuwe baby krijgen en dit nog een keer kunnen hebben. Ik ben nu aan het overwegen om volgende week gebruik te maken van m'n ouderlijk huis terwijl zij op vakantie zijn :@
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177289307
De foto’s van Rena en LuDann. O+

Hier kon Z. overdag slecht haar slaap pakken. Hooguit een kwartier en dan schoot ze weer wakker. Helemaal niet gewend van haar.
Tot ze een uur of 18:00 mee de draagzak inging...ze is pas net wakker. *O*
Heb haar dus zelfs om een uur of 20:00 in haar bedje kunnen leggen zonder dat ze een kick gaf.
Brave meid. O+

Benieuwd wat de nacht verder brengt. Zal wel gewoon haar 2-3 uur blokjes worden, maar dat geeft helemaal niets.
  maandag 19 februari 2018 @ 00:53:31 #108
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_177289745
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 18:26 schreef LuDann het volgende:

Edman, ik ben ook benieuwd naar waarom jullie kolven. Hij groeit toch goed?
[ afbeelding ]
Het lijkt erop dat hij toch niet genoeg krijgt als hij aan de borst ligt. Vooral snachts lijkt hij onverzadigbaar en drinkt hij met gemak nog 70ml extra gekolfde melk :)

Vandaag ging overigens heel goed, veel bezoek gehad, buiten gaan wandelen. Uiteraard heeft ie de hele dag geslapen en is hij nu klaarwakker :)
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_177291422
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:01 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

[..]

Krampjes kan. Wat wij merken is dat boertjes ook vaak voor ellende zorgen. Onze baby boert niet zo gemakkelijk en 1 boertje is meestal niet genoeg. Ellende tot de lucht er weer uit is.

Bij ons wordt het nou net makkelijker, vandaag is hij negen weken. Bij jullie kan het langer of korter duren. Probeer om extra te genieten van de rust overdag en de leuke momenten die je baby dan heeft. Dat is wat mij er het beste door trok. Die nachten worden vanzelf beter. Maar bij twijfel kan overleg met de arts geen kwaad. Succes. :*
Afgelopen nacht ging het weer iets beter gelukkig.

En het is ook echt super mooi. Ze is nu aan het oefenen met haar nekje als ze op haar buik ligt. Dan kijkt ze je echt aan met van die grote ogen
pi_177292694
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:49 schreef LeSage het volgende:
Rena O+ Ik kan je alvast verklappen dat je nog veel vaker zult smelten. Hoe verdrietig M. ook is, als S. in beeld komt begint hij meteen te lachen. S. is dan ook mijn geheime wapen. Ik zet hem soms in om gekke bekken te trekken en het zorgt altijd voor een schaterlach O+
Heerlijk lijkt me dat O+ Het jammere is dat grote zus maar om het weekend bij ons is, maar heb goede hoop dat dat meer gaat zijn in de toekomst. Gelukkig hebben we genoeg contact ook daar tussenin.

FF, het straalt er bij jou op de foto's ook al vanaf dat ze dol zijn op hun grote broer O+ Wat balen weer van de slechte nacht :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177296059
Bliksem en C O+
Als ik C zo met haar grote zus zie wil ik er meteen eentje bij haha.

V heeft een grote sprong gemaakt.
Hij pruttelt de hele dag met de tong uit zijn mond, vindt de hond opeens super interessant en steekt zijn handen uit als hij voorbij komt.
Zojuist heeft hij zichzelf achterwaarts van de mat geduwd en trekt hij zijn knieën helemaal onder zijn buik :o
Rustig aan kereltje!

Zometeen cb, ben benieuwd naar de stats.
pi_177297811
quote:
1s.gif Op zondag 18 februari 2018 22:49 schreef minilot het volgende:
Rena, voorlezen! ^O^ Topzus, en kijk dat nou bij elkaar zitten.. O+

[..]

Niet 'ook' hoor, ik vind dat niet lastig. Het zijn maar tieten. :)
Gelijk heb je. :D

Wij komen van het CB. 5100 gram, 59 cm lang. Ziet eruit als tevreden baby en hij kon de kunstjes al goed. Eerste prikjes was even huilen maar door vrolijk door te babbelen was hij er zo weer door. Met aankleden kon hij alweer lachen. O+

Ik ben trouwens flink verkouden. :(
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177298109
quote:
1s.gif Op maandag 19 februari 2018 00:53 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat hij toch niet genoeg krijgt als hij aan de borst ligt. Vooral snachts lijkt hij onverzadigbaar en drinkt hij met gemak nog 70ml extra gekolfde melk :)

Vandaag ging overigens heel goed, veel bezoek gehad, buiten gaan wandelen. Uiteraard heeft ie de hele dag geslapen en is hij nu klaarwakker :)
Wordt hij losgekoppeld?
Kan hij goed aanhappen?
Het is namelijk heel normaal dat een baby uren aan de borst wil, dat is niet onverzadigbaar dat is clusteren.
Een baby is als die goed aangelegd is de beste kolf. Een kolfapparaat kan er lang niet zoveel uithalen als de baby.
Ik zou zeggen langer aan laten liggen (aanname dat hij niet uren mag drinken) en tong/lipriempje controleren door een ibclc lactatiekundige.

[ Bericht 1% gewijzigd door Unihipili op 19-02-2018 14:15:18 ]
pi_177305491
Wat lief Rena! O+ Hier ook grote liefde van grote zus voor de kleine. Heerlijk.

J. heeft echt z'n handen ontdekt. Overal wordt met een blik van extreme focus naar geslagen. En gefrustreerd dat ie wordt als ie ergens niet hij kan. Dude is net 10 weken, maar ik voorzie nu al de Grote Frustraties wanneer hij straks wil rollen/kruipen/staan/lopen en het niet meteen lukt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177306746
Wauw Kris dat is snel he met de handjes! Ik lees het hier wel van meer baby's.

Hij kan van alles al wel hoor, maar als hij op zijn rug ligt schopt hij alleen maar. Zijn armen zijn veel in zeester-houding ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177306922
Vandaag was de eerste hele dag kdv voor de kapitein. Ik had bij t ophalen een uitgeput overprikkeld ventje verwacht, maar hij was super chill, vrolijk, kletsen :o :D gekke socialerd.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177306927
Oh boy... zijn de jongens net een beetje opgeknapt (hoewel M. nog steeds hoest en snottert), voel ik me al de hele dag niet zo best. Koud, verhouden, hoofdpijn. Net even meten, 38,5.
Ik vind dat moeders overgeslagen moeten worden bij ziek zijn. Ik heb daar heul geen tijd voor :{w
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 19 februari 2018 @ 20:55:43 #118
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177308016
Oh bah LeSage, ik hoop dat het snel over is! En pannenkoekenmix ook al niet fit.

Fijn dat het zo goed ging LDG. *O*

Zo, verder omhoog ga ik even niet. Ik wilde melden dat Jacob afgelopen weekend opeens een nieuwe tand had, dus dat tralie-knagen in bed was toch echt een teken _O- . Tegelijk met tand 5 kwam de vooruittijger-update! Eén slagje per keer, maar als hij dit meer doorkrijgt dan gaat hij binnenkort wel afstanden afleggen denk ik. Tof zeg.

Tegelijk heeft hij ook wel weer iets opgelopen met koorts. Zielig hoor, maar mijn hemel wat kan hij dat duidelijk laten merken. Kruipt dan luid jammerend in me alsof alles heel ernstig is, maar een uurtje later ligt hij opeens weer te lachen. Nou goed, het zal me in ieder geval niet ontgaan dat hij ziek is *; .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177308407
Ah Lemijn, Jacob weer ziek ;( deze winter duurt te lang voor veel kindjes (en mama’s PKM :* )
Maar wel een hele toffe feature van het tijgeren *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177308454
Banaantje goedgekeurd op het CB, fijn pkm!

LuDann, wat super dat je kleine mannetje zo'n chillbilly is! Keep it up, Bliksem! ^O^

LDG, da's een meevaller! Dat haalt toch een stuk fijner op.

Hele snelle beterschap gewenst LeSage. Koorts is voor mensen zonder kinderen idd. :6


Ik zit elke dag weer met verbazing te kijken naar mijn mooie jochie. De tijd die andere baby's slapen, besteedt hij aan het lopen langs bank en tafel. En sinds vandaag steekt hij ook over (met vasthouds hoor) tussen die twee. Zou verdomme ook eens tijd worden , hij is al ruim 7 maanden. :+

En nu ligt hij lekker op me te slapen. Ik kan maar geen genoeg krijgen van zijn gladde wangen, kleine neusje, mooie zwarte wimpertjes, zijn lipje dat iets omhoog staat, de lachstuipjes, en zachte haartjes... Ik blijf nog lekker even liggen zo.

O+ O+ O+
pi_177310669
Nu al lopen Sara :o ik ben toch blij dat wij die fase nog niet hebben. Hier is een keer per dag omrollen genoeg oefening voor die dag.

Vijf tanden al voor Jacob :o En duidelijk een jongetje die vast oefent met de man flu!

Beterschap maar weer voor alle zieken! Tijd voor lente!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177313732
Morning!

Ldg, spannend wennen. Hoe vond je het zelf? J. gaat ook volgende week wennen. Ik ben vooral benieuwd hoe grote zus het vindt dat hij ineens daar blijft.

LeSage, beterschap. Mamma's mogen niet ziek zijn. Heb je genoeg hulptroepen?

Knagende Jacob. En alweer ziekig. Beterschap voor je sneutje.

Sara, wat een snelle! Tetter on the move. Je post is heerlijk om te lezen (dan negeren we het tijdstip waarop hij het doet even).

Enne, bfd! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177313898
Morgen :O

Sara, die heeft haast zeg :o

Kris, wat een heerlijk ventje zo O+

Ik heb geen hulptroepen vandaag :+ en niet geslapen van de koorts *O*
Gelukkig is S. in de ochtend op de speelzaal, doet hij daarna een dutje en bestaat er Netflix. Ik lig tussendoor dan maar een soort van op de bank ofzo.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177313930
BFD

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177313985
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 07:05 schreef Krisvc het volgende:
Morning!

Ldg, spannend wennen. Hoe vond je het zelf? J. gaat ook volgende week wennen. Ik ben vooral benieuwd hoe grote zus het vindt dat hij ineens daar blijft.


Enne, bfd! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
D'ahw O+ blije!

Ik vind t helemaal prima dat ie naar het kdv gaat :Y het is een hele fijne opvang waar ze n hele relaxte houding hebben. Ze proberen niet star om de baby's allemaal in een ritme te dwingen maar bewegen heel erg mee. Plus het is n heel vast team wat er al jaren werkt en niet een groep jonge meisjes :Y vind ik ook fijn.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177314004
Bfd *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 13% gewijzigd door littledrummergirl op 21-02-2018 10:15:28 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 20 februari 2018 @ 08:02:30 #127
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177314068
Jeetje LDG hij ziet er ineens veel groter uit zo rechtop!

Blije M. in zijn wagen! Mooie jas ook.
Sterkte vandaag LeSage...

Krisvc wat prachtig, en dat spekkige handje erbij is ook zo heerlijk.
Ik moest lachen dat je qua wennen benieuwder bent naar de reactie van de oudste. Dat klinkt lekker ervaren in ieder geval.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 20 februari 2018 @ 08:05:46 #128
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177314095
En wat ik vergat: Sara wtf is dat met lopen? Ongelooflijk. Heb je geen zin om op een remknopje te drukken ergens? Het argument dat baby’s slaap nodig hebben voor hun ontwikkeling ontkracht hij wel mooi zo. Heerlijk dat hij nog wel op je slaapt. *;
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 20 februari 2018 @ 08:15:34 #129
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177314179
Hoera, familieweekend: lekker virussen uitwisselen met nichtjes en neefjes, en een boekje lezen met opa.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door Lemijn op 20-02-2018 12:20:59 (bij nader inzien nichtje even geblurd) ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 20 februari 2018 @ 08:52:11 #130
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_177314553
Kris, wat een prachtig uitzicht!
En LaSage, zit hij nou in wandelwageninzet of zie ik verkeerd? Mijn M. (vandaag 4 mnd alweer :o) groeit ook uit zijn bak, maar ik begreep altijd dat het nu nog niet goed was, dus ik stel het steeds maar uit. :@
LDG, wat een vrolijke koppie!
En Lemijn, ik vind de foto met opa echt leuk en lief enzo O+
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  dinsdag 20 februari 2018 @ 10:26:05 #131
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_177316098
Bfd O+

Jeetje wat gaan sommige exemplaren hard, zeg! Tetter aan het lopen, Jacobs gebit is bijna compleet.. Enige waar O hard gaat is met eten :') een keer knipperen en de boterham is weg (en dan geen kruimel knoeien hè, da's zonde!) en 's avonds eet ze zo een opscheplepel stamppot (favoriet O+) met de pot mee. Onze bouwvakker O+

Lang verhaal over poep:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177316183
Flav, leuk he die ontwikkelingen? Hoewel het voor de mama's soms te snel kan gaan, dat vind ik nu al soms na 11 weken :@

PKM, Banaantje groeit goed zo te horen, fijn hoor!

Kris, hij is vlot met zijn handjes! C begint ook wel, maar heeft volgens mij nog niet door dat die bewegende dingen bij haar horen :') En die foto is heerlijkheid zeg, heerlijk als ze zo kunnen lachen aan de borst O+

LDG, wat fijn dat de kapitein het leuk had op het kdv, en wat een heerlijk mannetje is het toch om te zien O+

LeSage, beterschap! Wel fijn dat het beter gaat met de kindjes. Lieve foto van je vrolijke mannetje!

Lemijn, beterschap voor Jacob, hopelijk knapt hij snel op :* Die foto met opa is echt veel te lief O+

Sara, hij loopt al :o ? Wat een vlot ventje!

Ons meisje doet ineens *even afkloppen* dutjes in haar wiegje, vanmorgen kon ik ongestoord douchen en aankleden _O_ Ze was na het douchen wel nog wakker, maar even het muziekje van de babyfoon aangezet en weg was mevrouw :7 Ik ben zo ontzettend verliefd op haar, ze doet het zo goed en ze wordt elke dag leuker O+ Sorry voor het gezwijmel :')


Zo begroet ze me tegenwoordig als ik haar uit bed kom halen O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177316324
Lekker brutaal bekkie Ldg!
En wat kijkt Jacob wijs zeg, dat wordt vast een slimmerd. (En idd, een rem zou leuk zijn)
Rena, dat is echt leuk uit bed halen met zo'n lach!
Stroop, doe je een theelepeltje olie door zijn eten? Misschien dat dat scheelt. Verder weet ik het ook niet. Vervelend zeg!

Oh bfd, dan doe ik ook ff showpikken met Tetter :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177318103
Leuke baby’s weer! O+

Kennen jullie die winkelwagentjes met ingebouwde maxi-cosi-achtig ding?
Zou dat voor zo’n verse baby nou lekker liggen?
Liever neem ik haar mee in eigen maxi cosi op de wagen maar die hebben ze niet overal.
Wat jullie?
  dinsdag 20 februari 2018 @ 12:03:05 #135
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177318153
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:00 schreef vencodark het volgende:
Wat jullie?
Drager/doek.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177318220
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:03 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Drager/doek.
Meh. Is toch veel bukken en tillen met boodschappen. Moet veel halen en dan vind ik een draagzak niet handig.
Had er overigens niet aan gedacht. Wel bedankt voor de tip. :)
  dinsdag 20 februari 2018 @ 12:07:37 #137
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177318300
Tetter is echt zo leuk. Maar het is wel raar om een baby van formaat Jacob zo op z'n pootjes te zien staan.
Dat witte op de foto rechtsboven is zeker yoghurt? Of toch een potje Sudo?

Lekker meisje Rena O+ . En heerlijk toch, dat zwijmelen?

quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:26 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Jacobs gebit is bijna compleet..
Och als dat toch eens waar was :') .
quote:
Enige waar O hard gaat is met eten :') een keer knipperen en de boterham is weg (en dan geen kruimel knoeien hè, da's zonde!) en 's avonds eet ze zo een opscheplepel stamppot (favoriet O+) met de pot mee. Onze bouwvakker O+

Lang verhaal over poep:
<knip>
Ik kan me voorstellen dat al dat vaste voedsel het de darmen wat moeilijk maakt. Niet dat ze minder moet eten natuurlijk, maar misschien went het op den duur? In de tussentijd zou ik ook proberen wat extra vet door haar stamppot te gooien en boter op brood (wat knap trouwens!). En anders even tijdelijk lactulose geven, dat kan je zo halen bij de drogist.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 20 februari 2018 @ 12:09:28 #138
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177318339
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:05 schreef vencodark het volgende:

[..]

Meh. Is toch veel bukken en tillen met boodschappen. Moet veel halen en dan vind ik een draagzak niet handig.
Had er overigens niet aan gedacht. Wel bedankt voor de tip. :)
Ik buk inderdaad steeds met een arm om hem heen. En dan zo'n trekmandje in de AH, en na afloop alles in een grote rugzak en dan weer naar huis. Niks is echt handig met boodschappen, behalve het door iemand anders laten doen. :{w .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177318445
Fijn Lemijn! Hoort bij tandjes krijgen ook niet dat ze een beetje koortsig worden? Geen idee hoor, tandjes duurt voor ons nog lang (hoop ik). :)

Bijzonder Sara zo vroeg al lopen. Maar veel leuker nog hoe verliefd je bent. O+

Al jullie baby's. O+
Stoere foto LDG! En lief zo met opa Lemijn.

Beterschap voor andere zieke mama's en kindjes. :*

Stroopwafel volgens mij verstopt banaan niet echt, in ieder geval niet als ze goed rijp zijn. Verder geen idee.

Banaan was gisteren aan het huilen, drinken of slapen, kreeg ook flinke verhoging. Vannacht was hij gelukkig weer op temperatuur. Vandaag wil het drinken niet zo lukken en is hij onrustig. Het enige wat helpt is de draagzak maar dat is niet zo'n succes, ik voel me nog slapjes. Ik hoop op vroege versterking.

Banaan met geluid voor BFD.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177318556
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:26 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Bfd O+

Jeetje wat gaan sommige exemplaren hard, zeg! Tetter aan het lopen, Jacobs gebit is bijna compleet.. Enige waar O hard gaat is met eten :') een keer knipperen en de boterham is weg (en dan geen kruimel knoeien hè, da's zonde!) en 's avonds eet ze zo een opscheplepel stamppot (favoriet O+) met de pot mee. Onze bouwvakker O+

Lang verhaal over poep:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Banaan verstopt niet per se, misschien is t vooral een gebrek aan vet?
Kwak
pi_177318767
Lopende babies, het moet niet gekker worden. :o . *O* .

Sterkte met de manflu van Jacob, Lemijn.

En alle foto's. O+ .

Ik had afgelopen dagen voor het eerst een zieke baby (de verkoudheden daargelaten). Zondagavond voedde ik hem in de woonkamer op schoot. Hij zat nog even bij me na het voeden. En projectielbraakte toen de hele inhoud van z'n maagje precies helemaal over me heen. _O_ . Maar goed, het was eenmalig. Hij is weer de oude.

Nog steeds z'n favoriete hobby: hoe-snel-kan-ik-mijn-sokken-uitkrijgen? Jammergenoeg nog geen olympische sport. Na z'n eigen sokken probeert hij die van mij. Maar dan ga ik hem kietelen natuurlijk. *; .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177318860
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:09 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik buk inderdaad steeds met een arm om hem heen. En dan zo'n trekmandje in de AH, en na afloop alles in een grote rugzak en dan weer naar huis. Niks is echt handig met boodschappen, behalve het door iemand anders laten doen. :{w .
Ja, voor een paar dingen is dat niet zo erg maar voor de weekboodschappen ga ik dat niet doen.
Trouwens, kleuter is ook mee dus handen al vol. :P
pi_177319045
De weekboodschappen laat ik gewoon bezorgen. Dat ga ik zeker niet doen in m'n eentje met baby en kleuter. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177319772
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:39 schreef Franny_G het volgende:
De weekboodschappen laat ik gewoon bezorgen. Dat ga ik zeker niet doen in m'n eentje met baby en kleuter. :D .
Bezorgen kost ook geld. :P
Mijn kleuter heeft gezegd dat hij zich heel goed gaat gedragen dus daar kan ik wel op vertrouwen toch? :+
pi_177319828
Bezorgen bij Picnic is gratis. Ze moeten alleen wel al bij je in de buurt bezorgen, anders heb je er niks aan.

Voor ik alles liet bezorgen liet ik kind achter bij man en ging ik in m'n eentje boodschappen halen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177320027
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:06 schreef Krisvc het volgende:
Bezorgen bij Picnic is gratis. Ze moeten alleen wel al bij je in de buurt bezorgen, anders heb je er niks aan.

Voor ik alles liet bezorgen liet ik kind achter bij man en ging ik in m'n eentje boodschappen halen.
Dit is ook voor het eerst in maanden dat hij weer meegaat. Hij heeft vakantie en ik wil niet perse oppas regelen.
Zodra babylove even lekker gedronken heeft en verschoond, toch maar eens op pad. :)
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:23:15 #147
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177320199
Ik heb me al aangemeld bij Picnic, maar ze bezorgen hier nog niet helaas.

Wat heeft Y toch een mooie grote mond Franny! Wel sneu dat hij bij zijn eerste kwartier KDV al iets heeft opgepikt misschien. Dat belooft wat.

En ja, man flu. Heeft ie van z'n vader }:| . Eens kijken of ik dat in de toekomst kan overrulen met een beetje opvoeding.

En dat ademende banaantje. Ik vind als hij zo ligt te liggen de naam Flens toch een stuk passender hoor :P.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177320310
BFD O+

Jullie baby’s zijn allemaal zoooo leuk!
Onze vrolijkerd wilde nog meer banaan :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177320398
Wat is Tetter een leukerd zeg, Sara O+ Wijs gezichtje!

Banaan O+ Ik moet nog wel wennen aan deze nickname ;)

Venco, mij zijn die paar euro bezorgkosten het echt waard sinds de zwangerschap en sinds C er is, heb geen idee hoe ik de grote boodschappen zou moeten organiseren met haar erbij :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177320427
Oh en de leukerd van Flav, wat een heerlijk blij ei O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 20 februari 2018 @ 13:56:34 #151
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_177320800
Oh Rena, dat zwijmelen is helemaal terecht!
En Y. die oefent voor zijn eerste medaille O+

Bedankt voor de tips! Ik dacht altijd dat banaan de boel verstopte.. Misschien maar weer geven dan, ze geniet er erg van O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 12:07 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat al dat vaste voedsel het de darmen wat moeilijk maakt. Niet dat ze minder moet eten natuurlijk, maar misschien went het op den duur? In de tussentijd zou ik ook proberen wat extra vet door haar stamppot te gooien en boter op brood (wat knap trouwens!). En anders even tijdelijk lactulose geven, dat kan je zo halen bij de drogist.
Zou kunnen, dat het went! Ze lijkt er ook geen last van te hebben tot het er echt uit moet. Dan is het soms echt even paniek in dat kleine (nouja,... :')) lijfje ;(

Olie door eten nog niet geprobeerd. Maakt het dan nog uit wat voor olie dat is? Kan me voorstellen dat zonnebloemolie wat fijner is qua smaak dan olijfolie?
  dinsdag 20 februari 2018 @ 14:00:04 #152
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_177320879
En wij maken een familie-uitje van de boodschappen :') Ik duw kinderwagen, man duwt kar, beiden vloeken over mensen die een theekransje houden voor de <insert iets dat we nodig hebben> en O ligt te brabbelen en de tomaten te likken O+
pi_177321115
BFD!
O. is zes weken oud vandaag en de dag begon met eindafspraak verloskundige (alles is goed en ik had geen vragen voor haar, dus dat duurde vijf minuten), heel veel lachen, tevergeefs proberen tegen Bram Broccoli aan te meppen en in slaap vallen na tien minuten intens naar eigen spiegelbeeld kijken. :O





Let me see you stripped down to the bone
pi_177321120
Wij bestellen de boodschappen. Je hebt ook goedkope tijdvakken.

Ik vervloek dutjestijd. Het aantal geslaagde dutjes is op twee handen te tellen. Banaan heeft de grootste lol hoor, dat dan weer wel. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177321126
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:11 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Banaan heeft de grootste lol hoor, dat dan weer wel. :)
Gelukkig! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177321208
Wat een alerte, heldere blik heeft hij voor zo'n mini'tje, Mini. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177321225
Kris, het blijft een verrukkelijk gezicht, zo'n tevreden koter aan je eigen tiet ^O^

LDG, de jouwe heeft zo'n goeie dot met haar en een fraaie snoet! Wat kreeg -ie voor eten? :)

..en zo ver kwam ik met bijlezen, Ridder Speklap blèrt om melk! :W Straks verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 20-02-2018 14:23:07 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177321667
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:16 schreef Franny_G het volgende:
Wat een alerte, heldere blik heeft hij voor zo'n mini'tje, Mini. O+ .
Naja, dat zegt iedereen dus de hele tijd! :D
Het zal wel - zelf eigenlijk geen idee; het is mijn allereerste beeb en in mijn directe omgeving is iedereen kinderloos. Nul vergelijkingsmateriaal :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177322850
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:40 schreef minilot het volgende:

[..]

Naja, dat zegt iedereen dus de hele tijd! :D
Het zal wel - zelf eigenlijk geen idee; het is mijn allereerste beeb en in mijn directe omgeving is iedereen kinderloos. Nul vergelijkingsmateriaal :)
Het is wel waar!
Mijn zoon keek toch wel heel anders (ogen all over the place soms) en beetje alsof ze wegdraaien. Kon zich moeilijk focussen, leek het wel. Is allemaal goed gekomen hoor.

Maar in vergelijking doet mijn dochter en jouw zoon het een stuk scherper, dat kijken.
Ik zie duidelijk verschil tussen jouw zoon en mijn dochter op die leeftijd en mijn zoontje toen. :)

Oh en winkelen hing goed.
Z. bleef heerlijk slapen in haar maxi cosi en zoon heeft zich serieus keurig gedragen. :D
De spanningsboog was tegen het einde wel een eind op. :P. Baby werd net even wakker maar toch weer in slaap gesukkeld. O+
pi_177322946
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:26 schreef vencodark het volgende:

[..]
en zoon heeft zich serieus keurig gedragen. :D
Hij had het dan ook beloofd O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177323054
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:29 schreef minilot het volgende:

[..]

Hij had het dan ook beloofd O+
Ja en ik heb heeul duidelijk gemaakt dat hij thuis geen tv krijgt alsof ie stout is. 8-)
pi_177323057
Boodschappen doe ik tot nu toe gewoon een paar keer per week met de draagzak. Als het qua gewicht en afmeting te doen is om ermee in twee boodschappentassen gedurende tien minuten naar huis te wandelen dan haal ik het gewoon zelf (heb geen rijbewijs), als ik zo eens in de paar weken toevallig een boel zware dingen tegelijk nodig heb schakel ik mijn lief in. Dat ging altijd al zo pre-baby en nu met zes kilo ukkie in draagzak is het eigenlijk nog hetzelfde.
Let me see you stripped down to the bone
pi_177323259
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 13:56 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oh Rena, dat zwijmelen is helemaal terecht!

Olie door eten nog niet geprobeerd. Maakt het dan nog uit wat voor olie dat is? Kan me voorstellen dat zonnebloemolie wat fijner is qua smaak dan olijfolie?
In mijn babykookboek stond koudgeperste olie geloof ik (noten- of e.v. olijfolie) Hebben ze ook echt veel nodig hoor, goede vetten!
pi_177323562
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 15:33 schreef minilot het volgende:
Boodschappen doe ik tot nu toe gewoon een paar keer per week met de draagzak. Als het qua gewicht en afmeting te doen is om ermee in twee boodschappentassen gedurende tien minuten naar huis te wandelen dan haal ik het gewoon zelf (heb geen rijbewijs), als ik zo eens in de paar weken toevallig een boel zware dingen tegelijk nodig heb schakel ik mijn lief in. Dat ging altijd al zo pre-baby en nu met zes kilo ukkie in draagzak is het eigenlijk nog hetzelfde.
Ik ben juist de enige met een rijbewijs. :) Dus ik doe eigenlijk altijd de boodschappen.
Man heeft alleen de boodschappen gedaan toen ik net bevallen was.
Maar goed ook: die man haalt veel te veel snoep on huis en overal teveel voorraad van wat je nergens kwijt kan of nooit opgaat. :')
  dinsdag 20 februari 2018 @ 16:01:21 #165
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177323773
Jacob vertelde me net dat de voorbereidingen voor tand 6 zijn gestart *) . En dat hij dus in navolging van Y zijn sokken uittrekt en in zijn mond stopt, als ik niet snel genoeg de weggegooide bijspeeltjes teruggeef. Ik snap alleen echt niet waar hij alles laat. Achter de box begin ik nu een zwart gat te vermoeden.

Verder is het best gezellig hier, vooral omdat ik net nog een keer koffie heb gezet. En er zo min mogelijk aan denk dat ik morgen weer om half 7 op moet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177324017
Dat shirtje van O.! O+
Gister ook gescoord in maatje 74 :o
pi_177324159
Oké ik was dus serieus even in de war van de al-dan-niet verstoppende banaan en de nieuwe naam van Flens :D _O-

Aanhaken op BFD voelt vrij onmogelijk, maar ik zag een heerlijk lachende C., inderdaad een erg wijs kijkende O. (hier is Peter Peer favoriet bij kleuter ;) ), een hele snelle Tetter :o , een schaterende Y O+ en dat was mijn aandachtsspanne geloof ik alweer :')
Ohja en banaanmonster van Flav :Y)

Hier ook weer goedgekeurd bij het cb; onze speklap is gewoon 1200gr aangekomen in een maand :o
6120gr en 60cm *) O+
Bevestigd wel mijn vermoeden dat-ie door de eerste weken gewoon echt wat in te halen had ;(

En ik ben nu onderweg naar een afscheidsfeestje van een collega; eerste keer dat ik langer dan een uurtje weg ben ofzo. En ik vind het spannender dan man en 2 kids bij elkaar geloof ik :')
Maar ik heb er ook heel veel zin in en daar ga ik niet eens een " :@ " bij zetten ook :6
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177324968
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 14:17 schreef minilot het volgende:

LDG, de jouwe heeft zo'n goeie dot met haar en een fraaie snoet! Wat kreeg -ie voor eten? :)
Op de foto was het n hapje banaan, vondt ie wel ok. Op dit filmpje zie je m ruiken aan broccoli _O- dat bleek lava te zijn. Note, hij heeft hier nog geen hap geproefd :D gekke aanstellert.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door littledrummergirl op 21-02-2018 10:12:38 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177325117
Wat een heerlijk kind, mini! O+

Hier ook geen rijbewijs dus boodschappen vaak lopend met Wolf in draagzak. Er zitten 2 supermarkten op minder dan 5 minuten lopen van ons huis dus geen probleem.

Morgen weer naar het cb. Ook vaccinaties. Ben benieuwd.
pi_177325131
Als het heel verwarrend is mogen jullie hem wel Bananenpannenkoek noemen. *)

Wij zijn bij de manueel therapeut geweest. Vijf minuten nadat ik donderdag de afspraak maakte begon Banaan ineens alsnog actiever met zijn linkerbeentje te bewegen. :D
Nou blijkt hij wel wat stijf te zijn in zijn onderrug. Dat kan ook verklaren waarom hij soms zo moeilijk zijn ontlasting kwijtraakt. Het is minimaal, met wat masseren hopen we dat het verbetert. :s)

Foto's van Ridder Speklap. O+

Trouwens toch een minidutje gedaan. Ik had het eigenlijk al opgegeven met mijn feestbeestje naast me. Mijn man belde, daar viel Banaan wel mee in slaap. Heb snel opgehangen en ben mee gaan slapen. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 20 februari 2018 @ 18:26:06 #171
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177326205
Meeslapen O+
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177326915
Babies met buikpijn? Hellup!
pi_177326922
quote:
3s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 17:21 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Als het heel verwarrend is mogen jullie hem wel Bananenpannenkoek noemen. *)

Wij zijn bij de manueel therapeut geweest. Vijf minuten nadat ik donderdag de afspraak maakte begon Banaan ineens alsnog actiever met zijn linkerbeentje te bewegen. :D
Nou blijkt hij wel wat stijf te zijn in zijn onderrug. Dat kan ook verklaren waarom hij soms zo moeilijk zijn ontlasting kwijtraakt. Het is minimaal, met wat masseren hopen we dat het verbetert. :s)

Foto's van Ridder Speklap. O+

Trouwens toch een minidutje gedaan. Ik had het eigenlijk al opgegeven met mijn feestbeestje naast me. Mijn man belde, daar viel Banaan wel mee in slaap. Heb snel opgehangen en ben mee gaan slapen. :D
Oh toch een naamswijziging?
pi_177326979

Mijn kleine reiziger O+
pi_177327185
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 19:05 schreef Mekamotut het volgende:
Babies met buikpijn? Hellup!
Draagdoek/draagzak lekker warm buik tegen buik. Buikje masseren met een warme hand.

Is het echt buikpijn of zijn het krampjes?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177327805
Ik heb jullie allemaal gezien en gelezen en deel gewoon aan iedereen :* uit. Ik had/heb wel 1 van de minst toffe dagen uit mijn moederschapsbestaan. Zelf goed ziek en dan 2 kinderen. En net vanavond moest vriend echt weg en is M. al vanaf 3 uur vanmiddag vrijwel ontroostbaar.
Ik ga gewoon even in een hoekje meejanken denk ik :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177328177
Ach Lesage, zulke dagen moeten verboden woorden. Soms helpt even meehuilen daadwerkelijk. :Y :* Ik hoop dat je man niet al te laat thuis is en je kan helpen. Morgen een betere dag. :*
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177328247
Oh LeSage, dat klinkt ook wel heel ellendig ;( Beterschap voor jou en sterkte! :*
pi_177328619
LeSage, sterkte! Morgen hopelijk alles weer wat beter. :* .

Mini, ik zou dat vroeger ook echt niet opgemerkt hebben, van die alerte blik. Maar nu ik al wat langer naar baby's om me heen kijk, begin ik steeds meer te zien hoe verschillend ze zijn. En ook inderdaad omdat je van andere mensen wel opmerkingen hoort over wat opvalt aan je eigen kind. Zo kon ik me op een gegeven moment echt verbazen als ik baby's zag die heel rustig konden zitten op schoot en amper bewegen of rondkijken. I had al vanaf heel erg klein dat ze eigenlijk niet lang rustig op schoot kon blijven (of als ze wakker was in de draagzak). Die wilde bewegen, rondkruipen, zelf op ontdekking en reageerde enorm op de omgeving.

Y is wat bedaarder en houdt het op schoot wel langer vol, maar ook hij kijkt heel erg om zich heen en lijkt alles op te merken. Leuk ook wel om dat nu te kunnen vergelijken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177328939
Wat een slechte planning LeSage :( Hopelijk gaan ze wel lekker slapen zodat je iig de avond een beetje rust hebt.

Wat leuk Lemijn, zo'n neefje of nichtje in dezelfde leeftijd. Peuter heeft 2 neefjes en 1 nichtje van 3 maanden jonger en daar kan hij zo leuk mee spelen! De meiden hebben een nichtje aan de andere kant van 3 maanden ouder, dus daar kunnen zij straks ook leuk mee spelen waarschijnlijk! En samen lezen O+

Rena, blijf die blije voorhalen ook vooral posten! En die blije gezichtjes 's ochtends krijgen we hier ook altijd. Dat is ook het signaal dat we niet meer hoeven te proberen ze in slaap te krijgen en ze ook gelijk weer lief en leuk vinden.

Ik doe meestal boodschappen met de kinderwagen, en die dan gewoon helemaal volgooien. Met zelfscan kan ik ook de zware dingen gelijk onderop gooien en lichte dingen gooi ik er bovenop. Dat zal straks nog even wennen worden als we over gaan op de zitjes, dan mis ik al die extra ruimte, al kan ik dan wel gewoon bij de mand eronder wat nu een hoop geprop is. Ik zie overigens mensen vaak de maxicosi op het krattenrekje onderin zetten. Of als je weinig boodschappen doet gewoon in de kar.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177330415
LeSage, dat klinkt niet fijn, beterschap :* !

Voor alle lieve, leuke, grappige en ondernemende baby's O+ O+ O+

Even geen fut om op iedereen apart te reageren, erg druk.
Stroopwafel, S. heeft ook opeens weer veel frequenter poepluiers en die zijn ook van een soort pindakaas consistentie. Ene kant denk ik door de vaste voedsel en aan de andere kant denk ik ook wel eens te weinig vocht.

Lemijn, wat is die Lactulose?

Wtf, :o :o na 2 weken minder kolfopbrengst had ik vandaag in 2x 10 minuten kolven opeens bijna een halve liter melk :o :o :o :o :o :o

Bij S. zit er een sprongetje aan te komen, denk ik. Hij is wat minder te genieten, wat jengelig. Ben benieuwd welke feature ons dat gaat brengen :7
pi_177330477
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 19:23 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Draagdoek/draagzak lekker warm buik tegen buik. Buikje masseren met een warme hand.

Is het echt buikpijn of zijn het krampjes?
Hij schreeuwt iig. Hij trekt zijn beentjes jankend op.
pi_177331551
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:18 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Hij schreeuwt iig. Hij trekt zijn beentjes jankend op.
Hier werkt buik tegen buik dragen (in ons geval in Tula-draagzak) ook heel goed tegen krampjes. :Y
Hebben jullie al een doek of zak voor Jules?
En hoeveel weegt -ie nu eigenlijk? Onze draagzak mag bijvoorbeeld vanaf 3200 gram.
Let me see you stripped down to the bone
pi_177332181
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:44 schreef minilot het volgende:

[..]

Hier werkt buik tegen buik dragen (in ons geval in Tula-draagzak) ook heel goed tegen krampjes. :Y
Hebben jullie al een doek of zak voor Jules?
En hoeveel weegt -ie nu eigenlijk? Onze draagzak mag bijvoorbeeld vanaf 3200 gram.
Tula nog wat, geschikt vanaf de geboorte. Hij weegt nu 3100 gram. Zo zielig, hij trekt steeds zijn beentjes op. Ik wil hem eigenlijk bij ons in bed laten knorren maar zij denkt weer dat ie dan doodgaat :')

Echt, ik snap haar angst maar ik vind het zo vermoeiend tegelijk. Ik lijk wel een wijf verdomme.
pi_177332392
Ik lees trouw mee, maar het reageren krijg ik nog niet zo voor elkaar :@

In ieder geval heel veel sterkte voor LeSage!

En ik zag een hele hoop leuke babies langskomen O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 21:16 schreef TolstoiFan het volgende:
LeSage, dat klinkt niet fijn, beterschap :* !

Voor alle lieve, leuke, grappige en ondernemende baby's O+ O+ O+

Even geen fut om op iedereen apart te reageren, erg druk.
Stroopwafel, S. heeft ook opeens weer veel frequenter poepluiers en die zijn ook van een soort pindakaas consistentie. Ene kant denk ik door de vaste voedsel en aan de andere kant denk ik ook wel eens te weinig vocht.

Lemijn, wat is die Lactulose?

Wtf, :o :o na 2 weken minder kolfopbrengst had ik vandaag in 2x 10 minuten kolven opeens bijna een halve liter melk :o :o :o :o :o :o

Bij S. zit er een sprongetje aan te komen, denk ik. Hij is wat minder te genieten, wat jengelig. Ben benieuwd welke feature ons dat gaat brengen :7
Dat van die pindakaasconsistentie herken ik! Bij ons kwam dat vrijwel tegelijk met meer vast gaan eten, dus heb nooit ergens anders aan gedacht eigenlijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wow, dat is wel echt een top opbrengst!

Hier gaat verder alles z'n gangetje. Slapen gaat weer beter. Meneer komt zo'n 2 a 3 keer per nacht, maar slaapt snel verder. En de avonden zijn over het algemeen ook een stuk beter geworden!
En het is alleen maar staan, staan, staan de hele dag :7
pi_177336180
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 19:56 schreef LeSage het volgende:
Ik heb jullie allemaal gezien en gelezen en deel gewoon aan iedereen :* uit. Ik had/heb wel 1 van de minst toffe dagen uit mijn moederschapsbestaan. Zelf goed ziek en dan 2 kinderen. En net vanavond moest vriend echt weg en is M. al vanaf 3 uur vanmiddag vrijwel ontroostbaar.
Ik ga gewoon even in een hoekje meejanken denk ik :')
Ugh! Beterschap joh! :* Werd je nog wel een beetje tijdig door je lief afgelost?
Let me see you stripped down to the bone
pi_177336339
Sterkte Sage. :* Ik was vandaag half niet fit en vond het al taai.

Mijn baby heeft een update gehad. Gisteravond kon hij ineens synchroon met zijn voetjes schoppen. En we hebben net vijfenhalf uur geslapen. Het langste was vier uur, en dat was afgerond. ;)
Zo blij dat we toch bij de therapeut zijn geweest. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177336586
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 03:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Ugh! Beterschap joh! :* Werd je nog wel een beetje tijdig door je lief afgelost?
M. sliep uiteindelijk gelukkig. Toen wel.
Hij is nu vanaf 4 uur al wakker en ik zit beneden met hem. En niet eens omdat hij huilt, maar gewoon wakker. Maar wel met veel herrie en dan slaapt oudste niet.
Mijn wens voor een eventuele 3e is wel echt een stukje minder groot de laatste weken :')

Unsolved, 1 keer per week :o klinkt als weinig. Maar ideaal als er verder geen last is!

PKM, wat tof dat therapie geholpen lijkt te hebben. Je klinkt ook een stuk relaxter :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 21 februari 2018 @ 07:05:51 #189
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177337080
Oh gets, LeSage :{
Kan je het vandaag wel rustiger aan doen?

Ella heeft een handige nieuwe feature. Ik vergeet heel vaak dat de kattenbrokjes op een laag tafeltje staan, ze heeft in de (bijna) 11 maanden die ze oud is dus al een hoop opgegeten :P
Maar nu roept ze de hele tijd 'bah, bah, bah' als ze op weg is naar de brokjes en kan ik ze op tijd wegzetten :D
Ze weet ook dat we 'bah' zeggen als ze de prullenbak probeert leeg te halen, dus nu roept ze ook 'bah' als er iemand de keuken binnenloopt en ze een poging doet om de deksel open te maken :P

[ Bericht 9% gewijzigd door Sylver_ op 21-02-2018 07:25:15 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177337467
Haha die Ella, ze verraadt zichzelf al :D
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177337805
Ella. O+

LeSage, :* wat een ellende zo zeg.

Ik kom maar moeilijk aangehaakt de laatste tijd. Ik zit een beetje met mezelf in de knoop. Maar Dirk doet het fantastisch. Overdag slapen is veelal nog voor mietjes volgens hem, maar hij is er niet echt vervelend onder dus het zal wel goed zijn. Vannacht was ineens 19- 2 - 6 en samen wakker worden van de wekker. Zal wel een eenmalige actie zijn want daarvoor was het eigenlijk steeds elke 3 uur. Hij doet ook ineens serieuze pogingen tot beide kanten op rollen dus wie weet had hij toch de bijna-5-maand update. :)

En ik wil nog even liefde in het rond strooien voor al jullie babyfoto's. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177337844
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:50 schreef Nanuke het volgende:
Ella. O+

LeSage, :* wat een ellende zo zeg.

Ik kom maar moeilijk aangehaakt de laatste tijd. Ik zit een beetje met mezelf in de knoop. Maar Dirk doet het fantastisch. Overdag slapen is veelal nog voor mietjes volgens hem, maar hij is er niet echt vervelend onder dus het zal wel goed zijn. Vannacht was ineens 19- 2 - 6 en samen wakker worden van de wekker. Zal wel een eenmalige actie zijn want daarvoor was het eigenlijk steeds elke 3 uur. Hij doet ook ineens serieuze pogingen tot beide kanten op rollen dus wie weet had hij toch de bijna-5-maand update. :)

En ik wil nog even liefde in het rond strooien voor al jullie babyfoto's. O+
Eens moet de eerste nacht zijn dat hij misschien een nieuw rooster aanneemt? :+
En wat leuk dat hij zo wilt omrollen. Dat vond ik zo’n leuk proces om te zien. :Y

Mag ik vragen waarover je in de knoop zit?
pi_177338732
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 08:53 schreef vencodark het volgende:

[..]

Eens moet de eerste nacht zijn dat hij misschien een nieuw rooster aanneemt? :+
En wat leuk dat hij zo wilt omrollen. Dat vond ik zo’n leuk proces om te zien. :Y

Mag ik vragen waarover je in de knoop zit?
Dat is waar, maar uitgaan van eenmalige actie is wel veiliger. Dan valt t mee als het niet zo is. ;)

Het is een combinatie van veel dingen. Het komt denk ik vooral neer op moeite met het combineren van het toekomstbeeld wat ik had voor Dirk, en dat van nu dat Dirk er is. Tegenstrijdige gevoelens en gedachten en er zit denk ik ook nog behoorlijk wat onverwerkt zeer van ons pgd-traject. En ik zit momenteel betaald thuis omdat mijn contract niet verlengd is dus ik heb eigenlijk gewoon te veel tijd om na te denken. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177339310
Nanuke :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177340104
:* voor iedereen die er momenteel even doorheen zit. Het wordt weer beter, en morgen kan zomaar de dag zijn waarop dat begint *O* hou vol, geniet van de dingen die fijn zijn en zorg voor jezelf :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177340114
Lastig Nanuke. Dat vond ik bij mijn eerste het allermoeilijkst van mamma worden. Een weg vinden in je nieuwe rol en je oude leven achterlaten. Dat zal in jouw situatie nog wel veel extremer zijn. Geef het tijd, geef het ruimte. :*

Hier ondanks enorm moe wegens peuter toch even lekker een frisse neus met de kleine man gaan halen. Lekker. O+ J. lag in z'n ijsberenjasje in het zonnetje breeduit te lachen.
Ik vind 'm zo leuk. *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177340626
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:34 schreef Krisvc het volgende:
Lastig Nanuke. Dat vond ik bij mijn eerste het allermoeilijkst van mamma worden. Een weg vinden in je nieuwe rol en je oude leven achterlaten. Dat zal in jouw situatie nog wel veel extremer zijn. Geef het tijd, geef het ruimte. :*

Dit inderdaad :Y ik merk zelf ook dat dit zoveel meer impact maakt dan ik had verwacht. Ik dacht echt "dat kindje dat doe ik er gewoon even bij, we nemen hem gewoon overal mee naartoe en we doen er niet te krampachtig over". In de praktijk blijkt het toch soms anders en baal ik gewoon hard dat ik bijvoorbeeld niet naar een feestje kan omdat hij ziek is, of niet de deur uit kan gaan wanneer ik wil omdat hij nog slaapt ect. Dat aanpassen aan zijn leven/ritme, werken en het bijhouden van sociale contacten en dat allemaal met minder slaap... Pffff dat is me wat soms :D #waarbenikaanbegonnenwoensdag ;)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177341389
Zonder bijlezen :@ zwaai ik jullie uit: mijn baby is geen baby meer! Tot gauw in het volgende topic.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:41:16 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_177341486
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:36 schreef WupWup het volgende:
Zonder bijlezen :@ zwaai ik jullie uit: mijn baby is geen baby meer! Tot gauw in het volgende topic.
niet :'( bizar!
Gefeliciteerd met je grote kleine vent!
disclaimer
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:53:49 #200
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177341820
Nu al Wup? :o
Gefeliciteerd! *G*

Tot volgende maand! Yikes
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 21 februari 2018 @ 11:56:32 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_177341886
Tot over 2 weken :'(

* steekt kop nog even diep in het zand *
disclaimer
pi_177342179
Gefeliciteerd Wup! *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177342584
Wup gefeliciteerd met je grote kleine! *G*

Nanuke, wat de rest ook zegt: het is sowieso al een flinke aanpassing en daar komt in jullie geval nog het nodige bij :*
Heb je opties om er met iemand over te praten, over de onverwerkte dingen?

LeSage sterkte vandaag! :*

Toch altijd fijn om te relativeren; ik vond mezelf al zielig toen ik gisteren m'n trein naar huis miste (terwijl ik al een trein later had dan de bedoeling was en nog zó op de tijd zat te letten) en daardoor 1,5u later op bed lag dan normaal :@

Maar gelukkig werken beide kids wel lief mee vandaag O+
Toch blij dat ik nog niet terug aan het werk hoef :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177342780
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 10:57 schreef littledrummergirl het volgende:

Dit inderdaad :Y ik merk zelf ook dat dit zoveel meer impact maakt dan ik had verwacht. Ik dacht echt "dat kindje dat doe ik er gewoon even bij, we nemen hem gewoon overal mee naartoe en we doen er niet te krampachtig over". In de praktijk blijkt het toch soms anders en baal ik gewoon hard dat ik bijvoorbeeld niet naar een feestje kan omdat hij ziek is, of niet de deur uit kan gaan wanneer ik wil omdat hij nog slaapt ect. Dat aanpassen aan zijn leven/ritme, werken en het bijhouden van sociale contacten en dat allemaal met minder slaap... Pffff dat is me wat soms :D #waarbenikaanbegonnenwoensdag ;)
Het kan helpen om te accepteren dat je leven toch wel echt veranderd is en dat dat oké is. Duurde bij mij ook eventjes.

WupWup, gefeliciteerd!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177342860
Wat gaat het toch hard! Tot volgende maand Wup!

Nanuke: :*

Verder heel slecht bijgelezen, zag wel weer leuke BFD-bijdragen voorbijkomen.

Hier gaat het prima, vorige week een geweldige tijd in Rome gehad met zijn drietjes (misschien al gezegd, weet het niet meer) en gisteren heb ik de uitnodigingen voor Timo's eerste verjaardag verstuurd. *Insert clichés over vliegende tijd*
pi_177343126
Da's tot nu toe het enige voordeel dat ik heb kunnen ontdekken aan het feit dat mijn lief en ik onhandig lang gewacht hebben met het krijgen van O. (morgen zijn we precies twintig jaar samen :o ) - we hebben twee decennia achter de rug met oneindig veel uitgaan, recreatief drugsgebruik en gezamelijk geslettebak van jewelste dat niets in mij nu nog zoiets heeft van: 'Eigenlijk wil ik nog..' :+

Maar goed, dat zeg ik nu, na zes weken nog altijd vanaf een walgelijk roze wolk. :) Wellicht komt het gemis van een eerder leven over een tijdje alsnog om de hoek kijken..
Let me see you stripped down to the bone
pi_177343438
Herkenbaar, mini. Ik vind dat ook het voordeel van op wat oudere leeftijd (nouja, 'wat oudere' in mijn geval 'gewoon oud' :') .) kinderen krijgen. Dat die onrust er veel minder is. Aan de andere kant was die onrust ook de reden dat ik niet eerder aan kinderen begon en ik zie ook wel dat sommige mensen dat gewoon minder hebben.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 21 februari 2018 @ 14:56:16 #208
409579 LuDann
All the way
pi_177346757
Van harte gefeliciteerd Wup! Tot over heel lang in het dreumestopic. :+

Lesage, ugh, mijn eerste deed dat ook zeer regelmatig. Lekker feesten in de nacht. Sterkte.

Nanuke, goed dat je je er op gaat richten. Hopelijk gaat het snel beter.
pi_177346942
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 11:56 schreef Stormqueen het volgende:
Tot over 2 weken :'(

* steekt kop nog even diep in het zand *
Ik doe met je mee. :P

Wup, gefeliciteerd met je dreumes!

Zo, cb weer achter de rug. We hebben weer een nieuwe vpk en dat is zo'n leuk en relaxed mens. O+

Helemaal goedgekeurd, alles op de -1 lijn. Ook weer twee prikken gehad. Vond Wolfje ook wel prima. Hij gaf gewoon geen kik. :o
  woensdag 21 februari 2018 @ 15:10:11 #210
409579 LuDann
All the way
pi_177347012
Ik kom niet echt aangehaakt verder, druk man, 2 kinderen. :+

Gaat wel goed hier verder, met uitzondering van de problemen van overproductie (zie bv topic). Bliksem moet veel spugen en heeft veel last van krampjes. Dat gezegd hebbende, hij huilt nog steeds vrijwel nooit. Ik las dat 1,5 uur gemiddeld per dag normaal is voor een baby maar hij komt denk ik op 15 minuten ofzo uit. En slapen doet 'ie ook prima, hij komt netjes om de 3 uur 's nachts. Overdag laat hij er wat langer tussen, tot een uur of 5. Misschien dat 'ie dat op een gegeven moment om wil wisselen. :P
  woensdag 21 februari 2018 @ 15:13:44 #211
409579 LuDann
All the way
pi_177347093
Fijn, weer goedgekeurd Cygne! En wat fijn dat hij zo weinig last had van de prikken.

CB komt zo ook hier langs maar dan voor de peuter. Die bleek vanochtend tijdens een extra controle helemaal van de curve gevallen, dus even bespreken wat we gaan doen. Dan meteen ook de intake voor Bliksem, als ze er dan toch zijn.
pi_177347424
Meld met een inmiddels 2 weken oude baby N. Ik post zo ook wel even een foto. Ze is zo lief, leuk en zo mooooooi O+
pi_177347875
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:10 schreef LuDann het volgende:
Ik kom niet echt aangehaakt verder, druk man, 2 kinderen. :+

Gaat wel goed hier verder, met uitzondering van de problemen van overproductie (zie bv topic). Bliksem moet veel spugen en heeft veel last van krampjes. Dat gezegd hebbende, hij huilt nog steeds vrijwel nooit. Ik las dat 1,5 uur gemiddeld per dag normaal is voor een baby maar hij komt denk ik op 15 minuten ofzo uit. En slapen doet 'ie ook prima, hij komt netjes om de 3 uur 's nachts. Overdag laat hij er wat langer tussen, tot een uur of 5. Misschien dat 'ie dat op een gegeven moment om wil wisselen. :P
Mijn Z. was die eerste weken ook zo zoet. Amper huilen.
Te makkelijk. :P Ze is nog steeds heel rustig en zoet maar laat zich wel meer horen. Wel alles op normale frequentie. O+
pi_177348667
quote:
2s.gif Op woensdag 21 februari 2018 12:29 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Het kan helpen om te accepteren dat je leven toch wel echt veranderd is en dat dat oké is. Duurde bij mij ook eventjes.
Ja het is gewoon n proces :Y het gaat al een stuk makkelijker dan in het begin gelukkig :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177349187
Lu wat klinkt het bekend wat je allemaal post. Mijn Banaan huilt ook weinig in minuten maar wel op veel verschillende momenten.

Wup gefeliciteerd. :*

Bella daar ben je eindelijk!

Wij gingen dapper een rondje lopen, laatste keer was een fiasco (en mezelf maar blijven voorhouden dat baby's vanzelf gaan slapen in de wagen, niet dus). ;)
Vandaag eindelijk de herkansing. Hij werd wakker bij even stilstaan maar heeft voor de verandering wel lekker de wereld bekeken. En ondanks gemopper waren er heel veel lachjes. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177349429
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 14:56 schreef LuDann het volgende:
Van harte gefeliciteerd Wup! Tot over heel lang in het dreumestopic. :+

Lesage, ugh, mijn eerste deed dat ook zeer regelmatig. Lekker feesten in de nacht. Sterkte.

Nanuke, goed dat je je er op gaat richten. Hopelijk gaat het snel beter.
Nou, hij deed dat dus helemaal niet, maar sinds hij een paar weken geleden ziek werd wel. En eigenlijk is hij nog steeds niet helemaal opgeknapt. Hij wordt meestal wakker van hoesten/moeilijk ademen door snot.

Vriend heeft voor morgen nog een keer oppas geregeld O+ Ik voel me nog niet in de kleinste beetjes in staat om voor 2 kinderen te zorgen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177353024
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:29 schreef BellaaElisa het volgende:
Meld met een inmiddels 2 weken oude baby N. Ik post zo ook wel even een foto. Ze is zo lief, leuk en zo mooooooi O+
hai, welkom *O*
Eneehm je zei foto toch O-)?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177353044
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:19 schreef LeSage het volgende:

[..]

Nou, hij deed dat dus helemaal niet, maar sinds hij een paar weken geleden ziek werd wel. En eigenlijk is hij nog steeds niet helemaal opgeknapt. Hij wordt meestal wakker van hoesten/moeilijk ademen door snot.

Vriend heeft voor morgen nog een keer oppas geregeld O+ Ik voel me nog niet in de kleinste beetjes in staat om voor 2 kinderen te zorgen.
Fijn, kan je gewoon even ziek zijn met jezelf :* beterschap
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177353631
Wup, gefeliciteerd met je dreumes *O* *O*

Nanuke, :*

LeSage, beterschap, hopelijk voel je je snel beter

Bella, gefeliciteerd met je meissie!
pi_177353797
Gefeliciteerd Wup, tot over een half jaartje!

Nee, gaat Noud ook al over 2 weken :'(

Beterschap voor alle zieken :*
Hier heeft V nog altijd een vies hoestje en ik begin ook met snotteren.. bah!
pi_177353836
Korte vraag? Vinden jullie het verzorgen van een baby echt zo vermoeiend? Ik neem de nachten voor m'n rekening, zij is overdag bij hem, maar we vinden het allebei goed te doen.
Met seks na de bevalling hadden we ook geen moeite , zijn wij nou zo raar?
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:08:55 #222
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177353891
Welkom Bellaa!

Gelukkig oppas morgen, LeSage. Rot is dat he, ziek zijn als moeder.
Beterschap!

Ella heeft vandaag ook de hele dag overgegeven zodra ze iets at of dronk. Hoop dat ze vannacht ons bed schoon houdt 😬
Voor morgen staat er eigenlijk een vaccinatie op de planning, maar ik denk dat ik die even uitstel.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:10:53 #223
149959 SQ
snelle trees
pi_177353979
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:07 schreef Mekamotut het volgende:
Korte vraag? Vinden jullie het verzorgen van een baby echt zo vermoeiend? Ik neem de nachten voor m'n rekening, zij is overdag bij hem, maar we vinden het allebei goed te doen.
Met seks na de bevalling hadden we ook geen moeite , zijn wij nou zo raar?
het ligt een beetje aan je baby denk ik :+ je hebt makkelijke en minder makkelijke. Maar ja, als mensen hier klagen over vermoeidheid is dat meestal wel omdat ze dat ook echt wel zijn zeg maar :+
disclaimer
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:11:53 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_177354009
Beterschap lesage :* en voor Ella ook!
disclaimer
pi_177354031
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:07 schreef Mekamotut het volgende:
Met seks na de bevalling hadden we ook geen moeite , zijn wij nou zo raar?
Nog gefeliciteerd trouwens!
pi_177354066
Gefeliciteerd Wupwup! En welkom Bellaa!

Nanuke, ik vond de overgang naar leven met baby ook best pittig, ondanks makkelijke baby. Gewoon het niet zomaar makkelijk zelf beslissen wat je wil doen, altijd rekening met hem moeten houden, oppas moeten regelen als je er een keertje uit wil met z'n tweeen. En als ik dan toffe reisprogramma's kijk mis ik de vrijheid samen nog steeds :@ En dat is nog zonder extra bagage. En wat stom van je baan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177354298
Even een vraagje, hoe snel zijn jullie met jullie baby er op uit gegaan? Wandelen etc doen we nu al, maar wij waren altijd voor de baby altijd weg. Dagje was betekende dagje weg in principe. Omdat ik altijd druk ben met werk, eigen bedrijf, is het voor mij best belangrijk om leuke dingen te blijven doen.

Vandaar mijn vraag, onze kleine is aanstaande zaterdag 3 weken, en ze is al mee geweest na het centrum. Maar nu was ik nieuwsgierig wat verstandig is. Echte stadscentrum is hier 40 minuten vandaan met de auto. Wat is daar een goede tijd voor? Ze slaapt nu al de hele tijd als we een wandeling maken.
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:29:02 #228
149959 SQ
snelle trees
pi_177354623
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:20 schreef Phone8 het volgende:
Even een vraagje, hoe snel zijn jullie met jullie baby er op uit gegaan? Wandelen etc doen we nu al, maar wij waren altijd voor de baby altijd weg. Dagje was betekende dagje weg in principe. Omdat ik altijd druk ben met werk, eigen bedrijf, is het voor mij best belangrijk om leuke dingen te blijven doen.

Vandaar mijn vraag, onze kleine is aanstaande zaterdag 3 weken, en ze is al mee geweest na het centrum. Maar nu was ik nieuwsgierig wat verstandig is. Echte stadscentrum is hier 40 minuten vandaan met de auto. Wat is daar een goede tijd voor? Ze slaapt nu al de hele tijd als we een wandeling maken.
voor zo'n heel kleintje maakt dat nog niet zo veel uit, die slapen vaak wel in de kinderwagen. Ik zou eerder kijken naar wat je vriendin aankan. Een hele dag op sleep had ik 3 weken postpartum echt nog niet volgehouden ;)
disclaimer
pi_177354644
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:12 schreef Flav het volgende:

[..]

Nog gefeliciteerd trouwens!
Dankjewel, we zijn eruit, het kleintje mag komen, daarna laat ik er een knoop inleggen. 3 kindjes is mij wel genoeg.
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:30:28 #230
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177354686
Ik ben in week vijf gaan kamperen met die kleine, anderen verklaarden me voor gek maar thuis zittend (mocht geen auto rijden) werd ik ook gek.
Als het goed voelt voor allemaal, lekker doen ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 21 februari 2018 @ 21:31:05 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177354715
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:29 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Dankjewel, we zijn eruit, het kleintje mag komen, daarna laat ik er een knoop inleggen. 3 kindjes is mij wel genoeg.
^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177354776
Toen ik na zes weken weer mocht autorijden ben ik ook direct alleen met de baby naar Den Haag gegaan. Totale reistijd op zo'n dag: 5 uur.
Dan was ik daar wel op visite, niet lekker door de stad banjeren ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177355171
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 21:29 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Dankjewel, we zijn eruit, het kleintje mag komen, daarna laat ik er een knoop inleggen. 3 kindjes is mij wel genoeg.
Gefeliciteerd !
pi_177356319
Onze eerste was 2 weken toen we naar een verjaardag in de buurt van Antwerpen gingen. Ik voelde me prima en die kleine merkt er weinig van :)
Uren actief doen was dan wel teveel gevraagd. In de auto zitten en op visite prima te doen.

Beterschap voor alle zieken :* het blijft maar heersen zeg.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177361249
Lief, al jullie antwoorden en deels herkenning. :* Ik heb gelukkig helemaal geen moeite met het mama zijn en hem meenemen naar dingen of het missen van feestjes/andersoortige avonden. Ik vind het grotendeels prims om me aan te passen aan hem/zijn ritme. (Al kostte dat idd wel even tijd ;) ) Het is vooral dat toen bleek dat kinderen hier eigenlijk niet meer van toepassing waren ik heel anders mijn wensen op orde ben gaan zetten. Want zonder kinderen, wat wilde ik dan? Werk, en dan ook echt een baan met toekomst, en sporten werd voor mij daarin heel belangrijk. Dat dat sporten even niet zo makkelijk gaat, daar heb ik me op aangepast. Maar ik merk dat ik de wens naar een goede, leuke baan/carrière niet zomaar los kan laten. En nu Dirk er is, is de wens voor meer kindjes weer veel meer gaan leven, iets wat ik van jongs af aan altijd voor me zag. Dat brengt dan weer de ellende ons ivf-traject naar voren, nog los van hoe ik die 2 ooit kan combineren. Het voelt alsof ik (weer) moet kiezen en afscheid moet nemen van een grote wens.

En ik kan het er zo slecht met mensen over hebben omdat ze al gauw het idee hebben dat ik ondankbaar ben en 'gewoon moet genieten van wat ik heb'. Maar het genieten en dit andere gevoel bestaan echt naast elkaar. Juist dat ik zo geniet van mama zijn en van Dirk maakt dit verhaal zo'n lastige. En andere mensen snappen de impact van ons achtergrond verhaal niet. Dus het blijft veelal in mijn hoofd spoken, zonder dat ik eruit kom. Want rationeel weet ik dat niet nu, niet perse betekend nooit.
En voor mezelf voelt het heel verwend/hebberig, alsof wat ik heb niet goed genoeg is of zo. Beetje koekiemonster, maar dan zonder koekies. Ik geloof ook trouwens dat het hier niet hoort, maar ik heb ook geen idee waar wel. Dus als iemand een suggestie heeft waar t beter op zijn plek is? :@

En dan ga ik nu eens verder bijlezen. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Nanuke op 22-02-2018 08:31:55 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177361866
Beterschap LeSage, wat fijn dat je nog een keer oppas hebt. Zelf goed ziek en 2 kindjes is wel erg veel gevraagd van 1 persoon.

Mekamotut, verschilt heel erg per baby denk ik. Over een paar maanden kan je vergelijken, las ik? Gefeliciteerd. :)

Phone, ik heb gemerkt dat als je je flexibel opstelt echt een heleboel kan. Als je er geen moeite mee hebt (nu of als baby wat ouder is) te kijken naar wat ze zelf aangeeft en evt daarop eerder af te taaien of wat anders te gaan doen, zou ik het gewoon proberen. Al doende leer je vanzelf wat wel en niet handig is. :)

Wupwup, gefeliciteerd!
Bellaa, welkom hier! *O*

En noud over 2 weken ook al baby-af? :o ;( Je mag wel hier blijven hoor SQ, met je vrolijkerd. O+ /Noudfan
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177362062
Zeg Nanuke, lijkt het er nou op dat je je gaat verontschuldigen over hoe jij je voelt?
Ten eerste: nou en, wat anderen daar van vinden. Laat ze zich lekker met hun eigen leven bemoeien!
Ten tweede: ik kan me zo goed voorstellen hoe moeilijk dat moet zijn. Je had je grootste wens opgegeven en hebt daarvoor een ander doel in je leven gesteld. Als dat ineens zo 360 graden wordt gedraaid is het toch logisch dat je daar mee in de knoop raakt? Ik denk dat het goed is als je erover schrijft (en zie niet waarom dat hier niet zou kunnen) en het tijd geeft. Alles moet weer een plekje vinden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177362206
Wat lief, daar moet ik van huilen. :'( Je hebt gelijkhoor, ik moet me niet verontschuldigingen. Ik denk dat het komt omdat ik zelf ook vind dat mijn grootste wens ooit onverwacht toch is uitgekomen en dat dat dan maar 'genoeg' moet zijn. Ik voel me ondankbaar dat dat dan niet zo werkt. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177362602
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:03 schreef Nanuke het volgende:
Wat lief, daar moet ik van huilen. :'( Je hebt gelijkhoor, ik moet me niet verontschuldigingen. Ik denk dat het komt omdat ik zelf ook vind dat mijn grootste wens ooit onverwacht toch is uitgekomen en dat dat dan maar 'genoeg' moet zijn. Ik voel me ondankbaar dat dat dan niet zo werkt. :@
Dat ondankbare herken ik wel ooit :@
Dat ik twee kinderen achter het behang wil plakken en dan denk ik aan mensen die geen kinderen kunnen krijgen en voel ik me schuldig.
Maar, dan realiseer ik me ook maar al te goed dat dat echt flauwekul is. Het leven is niet eerlijk en iedereen heeft zo zijn eigen sores. Niet te vergelijken.

En jij hebt gewoon een super leuk kind nu. En daar geniet je heel veel van. En soms is het even niet fantastisch, zo is het nu eenmaal.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177362734
En het is ook belangrijk om te bedenken dat je echt nog veel meer bent dan moeder van een baby. Je bent een mens, met wensen, behoeften en verlangens. En daar kan die baby niet altijd in voorzien, in tegendeel: soms staat je kind je daarbij zelfs in de weg. Dat mag je uitspreken en verwoorden. Want anders zeggen we eigenlijk dat de belangrijkste levenstaak voor een vrouw is een kind op de wereld zetten en dat ze dan verder maar lekker moet koekjes bakken en tevreden moet zijn.

Genoeg vrouwen die daar in het verleden letterlijk krankzinnig van zijn geworden. Of depressief of verslaafd aan sherry.

Dus als jij heel graag een bepaalde baan wilt, is dat dan niet ook mogelijk? Kan het toch niet allebei? En dan bedoel ik niet: nu meteen. Maar gewoon: ergens in de toekomst?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 22 februari 2018 @ 09:38:42 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_177362857
Sherry O+
disclaimer
pi_177363019
Ochtendchardonnaytjes O+ Gewoon om het middagdutje te halen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177363055
Rum in de koffie. c_/ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177363057
Nanuke: :*
Ik kan mij voorstellen dat je een beetje tussen 2 gevoelens inzit en dat geeft natuurlijk niks.
Ik denk dat heel veel ouders dit weleens zo voelen.
Dankbaar maar tegelijk frustratie of een gevoel van gemis van een ander soort leven.

Mijn eerste kind was niet gepland dus dat gooide heel wat overhoop en het heeft heeel lang geduurd voordat ik het idee los kon laten dat mijn oude leven niet meer op die manier terugkwam.
Bij A’s geboorte zei mijn vader : ‘dit is toch rijkdom hè...’ maar zo voelde ik dat nog niet.
Ik was best wel van de kaart en ondanks dat ik we mijn best deed, ik vond het moeilijk het oude leven los te laten.
En mijn oude zelf!
Ja, je bent meer dan moeder maar zo voelde ik mij die eerste tijd totaal niet. Ik was alleen nog maar moeder.
Ging ik na 3 maanden 1 keertje een uurtje of 2 alleen naar mijn ouders...vroegen ze bij binnenkomst gelijk naar de baby. Er werd amper hoi tegen mij gezegd. Baby voor en baby na.
Of als vrienden een afspraak afzeiden omdat de baby niet mee zou komen. Alsof ik alleen al niet meer genoeg was. :{w

Inmiddels en met baby 2 gaat dat een stuk beter en voelt alles veel fijner. Ik geniet ook meer. O+

Dus ook ingehaakt wat mekamout vroeg: ineens kan je heel veel dingen niet meer. Je moet met veel dingen rekening houden. Hoe flexibel je ook bent...sommige dingen moeten gewoon toch gebeuren.
En soms is dat lastig.
pi_177363231
Nanuke, dat is ook allemaal niet niks. Ik zou daar ook van in de knoop raken. Gun jezelf de tijd, het hoeft niet allemaal nu opgelost te zijn. En je bent absoluut niet ondankbaar.
Al herken ik het wel. Ik tel letterlijk de dagen af tot ik weer aan het werk mag. Niet omdat ik mijn baby niet leuk vind, maar wel omdat ik mezelf als 'Kris' die werkt en niet alleen maar met kinderen bezig is OOK erg leuk vind.

Volgens mij heb ik nog een fles rosé koud staan. Tien uur, mooi tijdstip. :P

Meka, ik vind leven met een baby op dit moment niet zwaarder dan leven met alleen een peuter. Maarrrr ik heb dan ook een mega makkelijke baby waardoor we allemaal ons eigen ding kunnen doen. Dat seks voor jullie zo makkelijk ging is natuurlijk hartstikke fijn, maar is niet voor iedereen zo. Hier niet in ieder geval. :P

Ik vind het zo mooi dat zo'n hopeloos bundeltje kind ineens een echt mensje wordt. J. lag net te chillen in de box, beetje naar de mobiel te kijken en naar speeltjes slaan. Dat je er dan bij gaat staan en dat je de meest grote grijns krijgt en er onwijs wild getrappeld wordt. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 22 februari 2018 @ 11:41:36 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_177365030
Verder een hele dikke knuf voor Nanuke. Je mag best balen soms want het leven is gewoon vaak geen roze wolk. Met kinderen, zonder kinderen, met werk of zonder werk of noem het maar op. Er zijn gewoon vaak kutte periodes, dat zal altijd blijven, en da's niks om je voor te schamen. :+

En ik ben ook weer bar slecht bijgelezen want ik had een ziek kind en nu een soort relatiecrisis (geen correlatie), ik blijf me verbazen hoe ik bij mijn eerste kind zo lang al deze topics helemaal bijgehouden kreeg _O-

En nog een bonusnoud omdat ie na 8 dagen huilen eindelijk weer kam lachen O+




[ Bericht 10% gewijzigd door SQ op 22-02-2018 11:54:50 ]
disclaimer
pi_177365359
Aah lachende Noud. O+

Ik liet gisteren de baby uit mijn armen kukelen. :@ ;(
Ik zat op de bank en had haar over mijn schouder om te boeren.
Zet mijn man zijn hand ineens in mijn zij (prikken, of aaien, geen idee).
En uit schrikreactie floept babylove zo onhandig uit mijn armen, op de kussens van de bank en met dr hoofdje tegen man zn hoofd.

Dus ik boos op man want ik had ‘s middags al gezegd dat ik niet tegen dat geprik daarzo kan.
Hij boos op mij want hoe kan ik haar zo makkelijk laten vallen en zoiets als: lekker moederinstinct. :(
Nou, ik heb er zowaar niet teveel woorden aan vuil gemaakt en ben met haar en de nodige spullen naar boven gegaan. :{w

Natuurlijk voel ik mij heel vervelend maar gelukkig was het slechts op de bank en is er niets aan de hand. -O-
Alleen even schrikken.
  donderdag 22 februari 2018 @ 12:37:45 #248
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177366500
Wil de een het huis wel en de ander niet, SQ? Sorry, heel onsubtiele vraag naar hoe het daarmee gaat.

Verder even te druk met kwakkelend kind en drukte op werk en ander gezeur.

Alleen even een +1 op herkenning voor Nanuke en fijn dat Noud weer lacht en een kusje voor Venco (is schrikken maar kan je niks aan doen joh) en heimwee naar de drank...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 22 februari 2018 @ 13:00:45 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_177367182
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 12:37 schreef Lemijn het volgende:
Wil de een het huis wel en de ander niet, SQ? Sorry, heel onsubtiele vraag naar hoe het daarmee gaat.

Verder even te druk met kwakkelend kind en drukte op werk en ander gezeur.

Alleen even een +1 op herkenning voor Nanuke en fijn dat Noud weer lacht en een kusje voor Venco (is schrikken maar kan je niks aan doen joh) en heimwee naar de drank...
Nee, dat huis gaat nu niet gebeuren. Prijs te hoog, en er lopen nu te veel dingen in ons leven niet lekker om daar nu in te springen.

Kusje voor jou en je kwakkelzoon :*
disclaimer
  donderdag 22 februari 2018 @ 13:15:59 #250
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177367574
Zelf een kusje voor je gedoe.

Ik vind het pittig allemaal maar het valt meestal totaal in het niet bij hoe leuk we het toch ook hebben samen. En hoe tof ik hem vind en hoe ik me verheug op wat er nog komt. Dus er is wel lichte wanhoop soms maar steeds kortdurend, gelukkig!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177368087
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 11:41 schreef Stormqueen het volgende:
Verder een hele dikke knuf voor Nanuke. Je mag best balen soms want het leven is gewoon vaak geen roze wolk. Met kinderen, zonder kinderen, met werk of zonder werk of noem het maar op. Er zijn gewoon vaak kutte periodes, dat zal altijd blijven, en da's niks om je voor te schamen. :+

En ik ben ook weer bar slecht bijgelezen want ik had een ziek kind en nu een soort relatiecrisis (geen correlatie), ik blijf me verbazen hoe ik bij mijn eerste kind zo lang al deze topics helemaal bijgehouden kreeg _O-

En nog een bonusnoud omdat ie na 8 dagen huilen eindelijk weer kam lachen O+


[ afbeelding ]
Toen had je die peuter nog niet :P Dat is hier in elk geval een grote reden van niet bijlezen.

Sterkte met de perikelen. en O+ Noud.
S. 2014
J. 2016
pi_177368108
SQ en Lemijn, wat rot dat het allemaal even niet loopt zoals je hoopt. Ik gooi het erop dat we lente nodig hebben :Y
Hoewel hier de zon inmiddels door het raam schijnt en ik het nu nog zuurder vind dat ik ziek ben :')
Jeej voor betere Noud trouwens en :* voor nog steeds kwakkelende Jacob.

Venco, wat schrikken! Maar dat kan echt iedereen gebeuren. En knap dat je gewoon bent gegaan. Kan ik nog wat van leren ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177368974
Lente *O* Daar heb ik nou echt zin in! Ik word sowieso al blij van het zonnetje, zelfs al is het nu weer bar koud buiten.

Nanuke, copy-paste wat LeSage zegt! En voor iedereen geldt dat hij of zij gewoon hier moet posten wat ze bezig houdt. Voor alle "het is hier altijd geweldig en alleen maar leuke dingen" hebben ze Facebook al uitgevonden.

SQ, fijn dat het met Noud weer beter gaat, maar vervelend om te horen dat het thuis even niet zo goed loopt. De tijd met kleine kinderen is ook het heftigst voor je relatie. Ik wens jullie veel goede nachtrust en tijd voor elkaar toe.

Hier lijken de nachten eindelijk beetje bij beetje wat beter te gaan. Wel nog ministapjes, maar we hebben een truuk gevonden waardoor we iig een deel van de nacht kunnen slapen. We slapen nu dus meestal met de meiden op hun buik tussen ons in. En we hebben de ledikantmatrassen besteld en gaan dit weekend in ieder geval één bedje opzetten. Mn man is er van overtuigd dat ze steeds wakker worden doordat ze tegen de spijlen van hun bedjes aan komen. Ik betwijfel dat overigens, maar baat het niet dan schaadt het niet ofzo.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177369027
Sterkte dames die het nodig hebben. :*

Banaan trekt de zweep er weer eens over. Met de draagzak kan ik geen twee minuten zitten of hij protesteert. Op mij slapen is ook niet zo fijn als anders. Mijn man kan hem niet in de draagzak houden want thuiswerken en geen twee minuten kunnen zitten is geen succes. Genieten hoor. :)

Tussendoor gelukkig wel een vrolijke baby die van alles wil ontdekken. O+

FF bij ons scheelt het enorm om de Banaan in zijn ledikant te hebben. Hopelijk bij jullie ook.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177369117
Pannenkoekenmix, lekker even met de draagzak naar buiten? Zonnetje, frisse lucht, wandelingetje maken. O+ Dan heb je hopelijk zo een snurkende baby.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177369408
Nanuke, ik weet niet precies wat voor traject jullie doorlopen hebben maar het klinkt heftig en daar kun je af en toe best van in de knoop raken zoals hier boven ook gezegd is. En je klinkt absoluut niet hebberig/verwend! En juist doordat je nu een kindje hebt kan de wens voor meer kindjes gaat opleven. Helemaal omdat die wens er altijd al was en je nu weet hoeveel liefde je voor je kindje kunt voelen). En misschien is er in de toekomst een mogelijkheid om weer actief aan de slag te gaan op het gebied van werk/carriere?)

En ik ben nog niet zolang op Fok! maar volgens mij kunnen dit soort verhalen prima hier hoor. :)

Beterschap voor alle zieken, hopelijk is het snel over met deze griepgolf. :{w

Hebben of hadden jullie trouwens ook baby's die nooit stil kunnen liggen? M. is nu 6 weken en als hij wakker is dan is hij non-stop aan het maaien met zijn armen en benen, 'rustig' rondkijken is er hier niet bij 8)7

En dit weer is O+ . Ik probeer elke dag even een half uurtje met M. de wandelen, hij valt er goed van in slaap en blijft thuis ook nog even doortukken in de wandelwagen. Nouja langer kan ook niet want ik woon in zo'n klein dorp dat je dat ik met een half uur helemaal rond ben geweest :')

Oh en nog even een O+ rondstrooien voor alle mooie foto's jullie baby's deze week O+ Helemaal voor lachjes na 8 dagen huilen..

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 22-02-2018 15:05:38 (-) ]
  donderdag 22 februari 2018 @ 15:56:02 #257
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177370678
Even als tegenwicht: ik dronk vanmiddag koffie in de zon, jas uit.


En net waren we bijna thuis toen hij eindelijk weer in slaap viel dus nu zit ik op een bankje van de buren want als ik hem achter de voordeur zet wordt hij altijd wakker. Ik eet een appel en sla zo Ronja de roversdochter open want die ligt nu voor twee euro bij de boekhandel.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 22 februari 2018 @ 16:00:02 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_177370749
Oh heerlijk lemijn O+
disclaimer
pi_177370769
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:51 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

Hebben of hadden jullie trouwens ook baby's die nooit stil kunnen liggen? M. is nu 6 weken en als hij wakker is dan is hij non-stop aan het maaien met zijn armen en benen, 'rustig' rondkijken is er hier niet bij 8)7
Ja hoor, hier ook! B. is nu 9 weken en kan nog steeds nauwelijks stil liggen als hij wakker is. Als we hem 's nachts niet in z'n puckababy inbakerslaapzakje doen mept hij zichzelf dan ook de hele tijd wakker. Op schoot kan hij ook totaal niet stil zitten.

Enne, hielp borstvoeding geven niet tegen ziek worden? Na fiks verkouden / grieperig te zijn geweest vorige week, ben ik nu enorm aan de diarree al 2 dagen :7 :X Dan zou ik het wel fijn vinden als B. wat makkelijker dutjes wil doen in z'n bed / box, want ik ben zo moe en zou zo graag even bij willen slapen :Z
Voor ook nog even een positieve noot: hij gaat nu steeds meer geluidjes maken bij interactie en dat is zo ontzettend schattig O+
  donderdag 22 februari 2018 @ 16:04:18 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_177370822
Borstvoeding geven helpt zeker tegen ziek worden.
Bij je baby.
Mama's absorberen dan namelijk alle ziektekiemen :')
disclaimer
pi_177370959
Oh yes }:| Ik dacht dat ik ooit had gelezen dat het voor jezelf ook nog wat deed. De baby is kerngezond inderdaad :')
  donderdag 22 februari 2018 @ 16:15:22 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_177370984
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:13 schreef elliebell het volgende:
Oh yes }:| Ik dacht dat ik ooit had gelezen dat het voor jezelf ook nog wat deed. De baby is kerngezond inderdaad :')
Ik ben zowel bij de eerste als bij de tweede de eerste maanden bijna chronisch grieperig geweest :')
disclaimer
pi_177371065
Ik hoop wel dat het hier niet die kant uit gaat :7 Lijkt me best pittig!
pi_177371078
Ik hoorde van een stel verse ouders (baby 5 weken) dat die baby al doorslaapt.
Jawel: 23:00-7:00.
Die mensen liegen toch. Toch!? :( -O-
pi_177371124
Ja hoor, hoax!
pi_177371287
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 15:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mijn Z. was die eerste weken ook zo zoet. Amper huilen.
Te makkelijk. :P Ze is nog steeds heel rustig en zoet maar laat zich wel meer horen. Wel alles op normale frequentie. O+
Ik ben fan van alles met normale frequentie. O+ Wolk was een heel moeilijke baby dus ik sta echt te kijken van Bliksem. Hij heeft vandaag gewoon 2 keer een uur in de box liggen tukken. :o
quote:
1s.gif Op woensdag 21 februari 2018 17:19 schreef LeSage het volgende:

[..]

Nou, hij deed dat dus helemaal niet, maar sinds hij een paar weken geleden ziek werd wel. En eigenlijk is hij nog steeds niet helemaal opgeknapt. Hij wordt meestal wakker van hoesten/moeilijk ademen door snot.

Vriend heeft voor morgen nog een keer oppas geregeld O+ Ik voel me nog niet in de kleinste beetjes in staat om voor 2 kinderen te zorgen.
Oef, nou hopelijk gaat het dan weer over binnenkort. En sterkte!

Nanuke, een kind hoeft een carrière toch niet uit te sluiten? Misschien onder sommige omstandigheden ook wel, dat hangt een beetje van je werk af wellicht. Ik vind zelf mijn carrière ook erg belangrijk en zet daar vol op in.

SQ, wat een heerlijke foto van Noud. O+ Maar wat vervelend van je relatiecrisis. Hopelijk vinden jullie een uitweg.

Venco, wat schrikken. Beetje een rotstreek van je man dan, om jou de schuld te geven.

Even een knuffel voor Lemijn, hopelijk gaat het binnenkort allemaal weer wat soepeler. :*
  donderdag 22 februari 2018 @ 16:36:56 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_177371298
bliksem verkeert ook in permanente melkcoma :')
disclaimer
pi_177371340
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:22 schreef vencodark het volgende:
Ik hoorde van een stel verse ouders (baby 5 weken) dat die baby al doorslaapt.
Jawel: 23:00-7:00.
Die mensen liegen toch. Toch!? :( -O-
Kennissen van ons hebben een paar weken voor ons een baby gekregen. Die sliep ook al door toen ze bij ons op kraambezoek kwamen. Toen man ze laatst sprak waren ze heel verbaasd dat het ook anders kon. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 22 februari 2018 @ 16:41:56 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_177371378
Oh oh oh! Dat wilde ik nog vertellen!

NOUD SLAAPT DOOR!

Okee, 3 nachten maken nog geen zomer, maar de hoop is terug. Hij heeft een fascinerende upgrade gehad tijdens het ziek-zijn _O-
disclaimer
pi_177371450
Oh, ik miste een hele pagina. :@

quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:22 schreef vencodark het volgende:
Ik hoorde van een stel verse ouders (baby 5 weken) dat die baby al doorslaapt.
Jawel: 23:00-7:00.
Die mensen liegen toch. Toch!? :( -O-
Ik vrees van niet. :( Vriendin van mij met een eveneens 11 dagen oude baby slaapt dus ook al gewoon klokje rond - of nou ja, van 22 tot 7. :') Hij krijgt wel een mix van kv en moedermelk in de fles, ik denk dat dat wel verschil maakt.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:36 schreef Stormqueen het volgende:
bliksem verkeert ook in permanente melkcoma :')
Het CB was hier gisteren voor o.a. de intake, even wegen ook. Ik schrok want hij leek niet aangekomen sinds de kraamzorg hem voor het laatst woog 2 dagen daarvoor. Ik meteen spookbeelden van stille ondervoeding bij onze oh zo tevreden baby, misschien door die overproductie toch niet genoeg kunnen drinken (hij drinkt maar 5 minuten per keer). Dus wij onze eigen weegschaal erbij en vanochtend opnieuw wegen: 160 gram aangekomen. Ik maak me meteen geen zorgen meer. _O-

Ik denk dat de weegschaal van de kraam anders afgesteld is ofzo.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:41 schreef Stormqueen het volgende:
Oh oh oh! Dat wilde ik nog vertellen!

NOUD SLAAPT DOOR!

Okee, 3 nachten maken nog geen zomer, maar de hoop is terug. Hij heeft een fascinerende upgrade gehad tijdens het ziek-zijn _O-
:o :o :o Wat goed joh! *O* Misschien moet 'ie vaker ziek zijn, kost vast lekker veel energie die hij er weer bij moet slapen. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door LuDann op 22-02-2018 16:53:20 ]
pi_177371457
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:36 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik ben fan van alles met normale frequentie. O+ Wolk was een heel moeilijke baby dus ik sta echt te kijken van Bliksem. Hij heeft vandaag gewoon 2 keer een uur in de box liggen tukken. :o

[..]


Venco, wat schrikken. Beetje een rotstreek van je man dan, om jou de schuld te geven.

Z. slaapt heel vaak een uurtje of anderhalf in de box. Heerlijk. Kan je zelf ook tukken!

Tja, man deed het niet om het te laten gebeuren natuurlijk maar zijn reactie erop was nogal tactloos en onterecht.
Normaal zou ik helemaal opgefokt de discussie aangedaan maar nu gewoon vertrokken.
Zo. :P
pi_177371546
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:41 schreef Stormqueen het volgende:
Oh oh oh! Dat wilde ik nog vertellen!

NOUD SLAAPT DOOR!

Okee, 3 nachten maken nog geen zomer, maar de hoop is terug. Hij heeft een fascinerende upgrade gehad tijdens het ziek-zijn _O-
:o :o GO NOUD *O* *O*

En verder wilde ik kwijt dat ik jaloers ben op Lemijn. Zon, taart en Ronja. O+ O+ O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177371587
Lemijn, dat ziet er echt heerlijk uit. VitamineBuitenlucht is sowieso altijd fijn, maar met dit lekkere zonnetje vind ik het extra genieten. O+

Elliebell, ik sluit me aan bij de chronisch verkouden mama's. Al lijkt het hier eindelijk langzaam af te nemen. :D

Dank voor het mogen spuien en jullie reacties. Het helpt erg om dingen in perspectief te plaatsen. :)
LuDann, je hebt gelijk hoor. Het sluit elkaar vast niet uit, maar het vergt wel even andere invulling. Zeker icm mijn eigen verminderde energie om rekening mee te houden.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177371751
Dat kan ik me wel voorstellen ja Nanuke, een andere invulling, zeker als je maar beperkt energie hebt. Hopelijk vindt het allemaal een plekje voor je.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:56 schreef Lemijn het volgende:
Even als tegenwicht: ik dronk vanmiddag koffie in de zon, jas uit.
[ afbeelding ]

En net waren we bijna thuis toen hij eindelijk weer in slaap viel dus nu zit ik op een bankje van de buren want als ik hem achter de voordeur zet wordt hij altijd wakker. Ik eet een appel en sla zo Ronja de roversdochter open want die ligt nu voor twee euro bij de boekhandel.
Oh heerlijk joh. O+ De lente staat echt voor de deur hè. *O* Ik heb Ronja ook vast gehaald. :Y
pi_177371762
Welke luiers gebruiken jullie?
  donderdag 22 februari 2018 @ 17:13:46 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_177371805
Pampers natuurlijk 8-)
disclaimer
pi_177371841
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:13 schreef Stormqueen het volgende:
Pampers natuurlijk 8-)
:D
Kim vind pampers duur, dus kocht ze luiers van de Jumbo, resultaat: een knalrode minikont.
Maar volgens haar ligt het niet aan de luiers.
En iemand nog een idee hoe je zeik uit een matras krijgt?
pi_177372057
Zooo! In de auto, op weg terug van ons allereerste Eftelingbezoekje sinds de zes weken oude O. er is. Ging prima, lekker warm in de draagzak de hele dag. O+ Poepluier verschonen, voeden, in een dedicated kolfruimte kolven, allemaal dingen die ik gedurende mijn honderden eerdere bezoekjes aan de Efteling nog nooit had gedaan! Leuk! :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177372077
Wij gebruiken sinds -ie erin past naar tevredenheid de luiers van de Lidl, die zijn lekker soepel. Ik vind die van Pampers zo stijf!
Let me see you stripped down to the bone
pi_177372084
Kruidvat.
pi_177372151
Hoera voor doorslaap-Noud *G*

Eens met tijd voor lente! :Y 8-)

Heerlijk Lemijn, groot gelijk zo!

En jezelf even opnieuw moeten "vinden" (pff dat klinkt wel heel zweverig :') ) in een zo'n nieuwe situatie is wel herkenbaar ja. Maar net als alles met een kind: het went echt ;)

Verder is de balans tussen carrière en kind(eren) heel persoonlijk, denk ik. Ik heb wel degelijk kansen voorbij laten gaan omdat ik persoonlijk niet zag hoe ik dat kon combineren met kinderen. Niet als ik het allebei echt goed wil doen tenminste. Dus ik kan me heel goed voorstellen dat dat soms op gespannen voet staat.

En team Pampers hier ook w/ goed op aanbiedingen letten en groots inslaan is onze strategie ;)

Verder is Pitbull zo'n leuk mannetje hè? O+ Wat Kris zegt: zo mooi hoe zo'n kleine hulpeloze mini baby langzaam verandert in een echt persoontje O+
Hij krijgt ook steeds meer verschillende geluidjes waaraan ik precies kan horen wat er aan de hand is :D en de babygym blijft favoriet, al is het pakken van de ringen die daaraan hangen al geen uitdaging meer, dat gaat moeiteloos!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177372207
Nanuke, eens met ook lekker hier van je afschrijven :Y
Hoe je je voelt en de tegenstrijdigheid daarin is gezien de achtergrond juist hartstikke begrijpelijk. :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_177372283
Ooo, Noudfoto! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177372460
Nu in de file aan het kolven op de achterbank. :')

quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:56 schreef Lemijn het volgende:
..en sla zo Ronja de roversdochter open want die ligt nu voor twee euro bij de boekhandel.
Tof! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177372538
Wij gebruiken ook pampers, verder geen vergelijkingsmateriaal want dit is mijn eerste baby en heb nog niks anders geprobeerd :+ Ze bevallen ons verder wel en we kopen ze ook in acties en actieverpakkingen :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177372589
Wij gebruiken ook kruidvat. En nu een keer een pak van de lidl want ik was te lui geweest om naar t kruidvat te lopen en op zondag moesten we toch wat. :+

Kolven op de acherbank klinkt niet zo comfortabel mini. :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177372821
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:59 schreef Nanuke het volgende:
Kolven op de acherbank klinkt niet zo comfortabel mini. :o
Best een opluchting juist, want klaptieten! Wat het wel een beetje voor gevorderden maakte is dat ik het met één hand voor elkaar probeerde voor elkaar te boksen omdat een vinger van de andere hand in een anders luid jengelende O. in het autostoeltje zat :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_177373193
Nanuke :*

Hier Kruidvat luiers.
pi_177373215
Minilot kolven in de auto met één hand _O_
pi_177373228
Kruidvat luiers zijn goedkoper dan pampers? Ook beter?
pi_177373293
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:35 schreef Mekamotut het volgende:
Kruidvat luiers zijn goedkoper dan pampers? Ook beter?
Mij bevallen ze goed. Bij N. haar billen vallen ze ook hoog, bij pampers kwam haar ontlasting er van boven uit, kruidvat geen last van. :)
pi_177373553
Ik had op de negenmaandenbeurs (haha, wat een hel) vandaag een Kruidvatluier gekregen, en drie maal raden wie er net voor het eerst in maanden overdag doorgelekt is? Voor S. alleen nog maar Pampers :Y
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177373674
Hier kruidvat. Zitten goed bij J. en hij heeft er geen last van. Oudste draagt pampers want die kreeg toen ze 1,5 was ineens uitslag van de kruidvat.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177373857
Wauw SQ, het leek weleens of het nooit zou gebeuren met Noud. Toch nog gelukt in zijn babytijd! :)

Wij gebruiken Pampers, lekker makkelijk. Eigenlijk wou ik wasbaar maar wat ben ik blij dat we dat niet gedaan hebben.

Wat een groei Lu! En hoe stond het met de groeicurve van peuter?

Venco volgens mij is het een hoax. Soms denk ik dat baby's helemaal niet slapen.
Bij de Samen bevallen terugkomdag vond ik het ook ongelofelijk hoeveel sommige van hun baby's slapen. En zij vonden het ongelofelijk hoe kort Banaan slaapt.

Venco ik vind het knap dat je zo rustig bent gebleven. Daar kan ik wat van leren. Aan de andere kant, Banaan lijkt soms prima in slaap te vallen als ik op mijn man mopper. Vertrouwd geluid vanuit de buik ofzo. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177374486
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 18:38 schreef BellaaElisa het volgende:

[..]

Mij bevallen ze goed. Bij N. haar billen vallen ze ook hoog, bij pampers kwam haar ontlasting er van boven uit, kruidvat geen last van. :)
Morgen moet ze die dan maar gaan kopen
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:31:31 #296
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177374767
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 19:00 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Wauw SQ, het leek weleens of het nooit zou gebeuren met Noud. Toch nog gelukt in zijn babytijd! :)

Wij gebruiken Pampers, lekker makkelijk. Eigenlijk wou ik wasbaar maar wat ben ik blij dat we dat niet gedaan hebben.

Wat een groei Lu! En hoe stond het met de groeicurve van peuter?

Venco volgens mij is het een hoax. Soms denk ik dat baby's helemaal niet slapen.
Bij de Samen bevallen terugkomdag vond ik het ook ongelofelijk hoeveel sommige van hun baby's slapen. En zij vonden het ongelofelijk hoe kort Banaan slaapt.

Venco ik vind het knap dat je zo rustig bent gebleven. Daar kan ik wat van leren. Aan de andere kant, Banaan lijkt soms prima in slaap te vallen als ik op mijn man mopper. Vertrouwd geluid vanuit de buik ofzo. O+
Haha :D

Schrikken zeg, venco! Sinds de val van Ella krijg ik rillingen als iemand het over (bijna) vallende baby's heeft. Gelukkig ging get allemaal goed.
Wel een lompe en onterechte reactie van je man, maar ik snap het wel een beetje. Waarschijnlijk was hij ook erg geschrokken en voelde zich wellicht (stiekem) schuldig. Dan roep je soms iets stoms.

Leuk mini, de efteling! Maar waarom ging je daar kolven als O ook mee is?

Ik kan het hier totaal niet bijbenen. Ik wil altijd op heel veel dingen reageren, maar loop dan gewoon 2 pagina's achter als ik eindelijk wat tijd heb.
Helpt niet mee dat Ella weer ziek is. Óveral braaksel, pfff. Wat kan er nog veel inzitten in zo'n klein lijfje dat maar minimaal drinkt :{

Oh, ik zag nog een vrolijke Noud O+
Ongelooflijk dat het al bijna maart is , he.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:33:29 #297
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177374825
Hier ook team pampers. Ik heb een aantal merken geprobeerd (kruidvat, etos, AH, Jumbo) maar vind pampers toch het fijnst zitten met een goede opslagcapaciteit.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177374991
Oh Ella toch ;(

Pampers hier. Ik zoek op aanbiedingen en laat alles O+ thuisbezorgen O+

Dat doorslapen is echt wel mogelijk :@ deden mijn beide baby’s ook bij 7 weken.
M. slaapt nu dus nog wel door, maar regelmatig maar tot 4-5 uur. S. slaapt per definitie niet meer door.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:43:16 #299
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177375111
Haha, ja mijn baby sliep ook aanzienlijk langere rukken rond 2-3 maanden dan nu :') . Dat was voor de virus- en tandenestafette.

Wat sneu voor Ella, Sylver! En ook voor jou en je wasmachine.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:45:04 #300
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177375170
Kolven achterin de auto lijkt me prima trouwens. Je zit daar toch te niksen. Alhoewel ik ook meer team aanleggen ben met een baby bij de hand hoor! Dat vergroot de kans dat vraag en aanbod netjes kunnen inregelen.

Over luiers heb ik het maar niet, ik ben zo'n debiel die nog steeds wasbaar luiert ondanks drukte en gedoe. Behalve 's nachts want dan drinkt en plast hij zijn halve portie van de hele dag, daar kan geen 10 cm dikke bamboeluier tegenop. En daarvoor hebben we gewoon pampers want ik dat werkt en ze gaan te langzaam om iets anders te testen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 22 februari 2018 @ 19:45:17 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177375178
oh, alweer gelukt *)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')