quote:
Ton Sijbrands heeft zijn wereldrecord blindsimultaandammen verbeterd. De Muidense grootmeester bracht in de nacht van zaterdag op zondag in Lutten het record op 22 borden, twee meer dan tijdens zijn recordprestatie van 1999. Sijbrands' simultaansessie nam ruim 19 uur in beslag. Zijn uiteindelijke score kwam ver uit boven de vereiste zeventig procent (ofwel minimaal 30,8 punten). Van de 22 partijen won Sijbrands er 17. Vijf spelers hielden de grootmeester op remise,niemand wist hem te verslaan. Het is de zevende keer dat Sijbrands het wereldrecord aanscherpt.
Het is niet mijn spelletje maar wat een prestatie.Als ik me een voorstelling van dit gebeuren probeer te maken duizelt het al. Pure waanzin.
[Dit bericht is gewijzigd door olavski op 22-12-2002 15:40]
quote:Ik hoorde er gisteren over, maar toen was het nog niet duidelijk of hij het record gebroken had.
Op zondag 22 december 2002 15:31 schreef the-O het volgende:[..]
Het is niet mijn spelletje maar wat een prestatie.Als ik me een voorstelling van dit gebeuren probeer te maken duizelt het al. Pure waanzin.
Damn zeg, van 22 borden de stand onthouden vind ik al een hele prestatie. En dan 17 partijen winnen al helemaal.
Ton rockt!
quote:
Op zondag 22 december 2002 16:08 schreef wicker het volgende:
Ton Sijbrands wat mij berteft eerste genomineerde voor de nieuwe sportman van het jaar.Ton rockt!
quote:Hij deed het nu in een andere kamer, zonder notitieblok, zonder dambord voor zich, en kreeg de zetten door (en deed natuurlijk ook de zetten) via een microfoon.
Op zondag 22 december 2002 15:40 schreef olavski het volgende:
Archieffoto
Echt ongelofelijk dat iemand zo iets kan.
Ik vergeet al me kluisnummer op de sportschool .
quote:Dat niet alleen: Een schaakbord heeft 16 stukken 64 velden, een dambord 20 stukken en 100 velden!
Op zondag 22 december 2002 15:59 schreef Leonardo1504 het volgende:
Schaken schijnt blind eenvoudiger te zijn dan dammen omdat er verschillende stukken in het spel zijn en de patronen daardoor beter te onthouden zijn.
quote:Schaken is idd makkelijker om te blijven volgen.
Op zondag 22 december 2002 15:59 schreef Leonardo1504 het volgende:
Schaken schijnt blind eenvoudiger te zijn dan dammen omdat er verschillende stukken in het spel zijn en de patronen daardoor beter te onthouden zijn. Simultaangevers komen over het algemeen in de problemen als op veel borden soortgelijke stellingen ontstaan.
Uniek en buitengewoon.
Applaus.
quote:Aha, dus dat is dat hele blinddammen dus. Hij krijgt puur alleen de zetten van de tegenstanders door zonder die borden ook maar te zien en geeft zijn zetten ook gewoon door, zonder ook maar iets te zien.
Op zondag 22 december 2002 18:10 schreef X-Ray het volgende:
Hij deed het nu in een andere kamer, zonder notitieblok, zonder dambord voor zich, en kreeg de zetten door (en deed natuurlijk ook de zetten) via een microfoon.
Madman
.
quote:Yep
Op zondag 22 december 2002 20:26 schreef keeper het volgende:[..]
Aha, dus dat is dat hele blinddammen dus. Hij krijgt puur alleen de zetten van de tegenstanders door zonder die borden ook maar te zien en geeft zijn zetten ook gewoon door, zonder ook maar iets te zien.
Madman
![]()
.
Maar het is iig een klasse prestatie
quote:Harm Wiersma is toch maar mooi in de tweede kamer gekomen...
Op zondag 22 december 2002 21:49 schreef amnesiac het volgende:
Hij onthoud alles dus hij is iig niet geschikt voor de politiek
Deze vent is echt zunne Koning !!
quote:Maar ook een mooie actiefoto
Op zondag 22 december 2002 15:40 schreef olavski het volgende:
Archieffoto
Djeezz
quote:Een dambord heeft 100 vakken, maar er worden er maar 50 gebruikt. Evengoed een hele prestatie van
Op zondag 22 december 2002 21:36 schreef X-Ray het volgende:[..]
Yep
. En dan gewoon met 22 tegenspelers! 22 borden met ieder 100 vakken, 2200 vakken!
![]()
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |