abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_177084213
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 23:08 schreef Pietermaai het volgende:

[..]

Deze beits volgens de man van de Hornbach wel. Ik vroeg er specifiek naar in ieder geval. Het was wel een beetje een haastige keuze moet ik toegeven. Helaas heb ik te weinig tijd om goed m'n research te doen naar de perfecte afwerking.

Ik weet niet of er standaard olie in beits zit, maar in deze beits wel en olie helpt wel tegen vochtopname toch?
...En volgens de man van de verfspeciaalzaak beschermt deze beits weer niet.
Ik ben te bang dat ik er een vlekkerige bende van maak, dus ik denk dat ik het hout niet kleur en alleen een matte lak aanbreng van Trae Lyx. ^O^
  Moderator zaterdag 10 februari 2018 @ 15:40:59 #27
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_177084465
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 23:08 schreef Pietermaai het volgende:

[..]

Deze beits volgens de man van de Hornbach wel. Ik vroeg er specifiek naar in ieder geval. Het was wel een beetje een haastige keuze moet ik toegeven. Helaas heb ik te weinig tijd om goed m'n research te doen naar de perfecte afwerking.

Ik weet niet of er standaard olie in beits zit, maar in deze beits wel en olie helpt wel tegen vochtopname toch?
Lui bij de bouwmarkt zijn nou niet altijd de beste adviseurs ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_177085595
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 15:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Lui bij de bouwmarkt zijn nou niet altijd de beste adviseurs ;)
Haha, dat is zeker waar. Ze hebben allemaal wel hun eigen standaard antwoord klaarliggen blijkt.

Anyway, ik heb dus de keuze gemaakt het onbehandelde hout enkel te lakken met Trae Lyx matte lak.
Ik heb de tafel net ontvet met vloeibare St. Marc verdund in water.
Op het potje staat dat men 'op nieuw hout' de lak dient aan te brengen verdund met 10% water.
Daarna 2 lagen onverdund. Moet ik tussendoor nog schuren? Er wordt niets over gezegd :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')