Heb je ook geen last van ongelijkmatigheden/vlekken door het aanbrengen van de beits?quote:Op woensdag 7 februari 2018 15:03 schreef GX3 het volgende:
Ik heb laatst een grenen blad twee keer in de beits gezet, van Rambo geloof ik. Het is wel mooi geworden, kringen van glazen enzo trekken niet in het blad en de houtnerf/tekening van het hout blijft zichtbaar.
Geen last van ongelijkmatigheden of vlekken. Ik heb het met een roller aangebracht en het is gelijkmatig in het hout getrokken. Het is een grijs-groen-tint geworden. Een hippe kleur die mijn vriendin een keer in zo'n woonblad heeft gezien.quote:Op woensdag 7 februari 2018 15:13 schreef Pietermaai het volgende:
[..]
Heb je ook geen last van ongelijkmatigheden/vlekken door het aanbrengen van de beits?
Welke kleur heb je overigens gebruikt?
De kleur blijft hierbij onaangetast?quote:Op woensdag 7 februari 2018 15:33 schreef BigTrucker het volgende:
Inzepen is ook een mogelijkheid, doen ze in Zweden al eeuwenlang. Neem een stuk sunlight zeep (verkrijgbaar bij de AH), snij die zo klein mogelijk, daarna oplossen in 1 liter heet water, paar uur laten staan bij af en toe doorroeren, totdat er een slijmerige massa ontstaat, dit vervolgens een keer of 3 aanbrengen op het kale hout.
Inderdaad, de kleur blijft onaangetast, is met 10 minuten droog. Je kan de tafel gewoon nat afnemen als je hem later schoon wil maken.quote:Op woensdag 7 februari 2018 16:14 schreef MilkTea het volgende:
[..]
De kleur blijft hierbij onaangetast?
Ik ben nog niet direct overtuigd, heel eerlijk gezegdquote:Op woensdag 7 februari 2018 19:10 schreef BigTrucker het volgende:
[..]
Inderdaad, de kleur blijft onaangetast, is met 10 minuten droog. Je kan de tafel gewoon nat afnemen als je hem later schoon wil maken.
Ik heb er zelf een keukenvloer en eettafel mee gedaan, goedkoper kan je haast niet werken. 15 m2 vloer 3x gedaan en de eettafel, ongeveer 3/4 liter verbruikt, kosten ongeveer 40 cent.
Inzepen, dit kende ik nog nietquote:Op woensdag 7 februari 2018 15:33 schreef BigTrucker het volgende:
Inzepen is ook een mogelijkheid, doen ze in Zweden al eeuwenlang. Neem een stuk sunlight zeep (verkrijgbaar bij de AH), snij die zo klein mogelijk, daarna oplossen in 1 liter heet water, paar uur laten staan bij af en toe doorroeren, totdat er een slijmerige massa ontstaat, dit vervolgens een keer of 3 aanbrengen op het kale hout.
Hun meubellak heeft de glansgraad 'eiglans' volgens de website. Als je dat even googlet zie je toch nog een beste glans... Liever mat.quote:
Heb je hier toevallig een fotootje van?quote:Op woensdag 7 februari 2018 17:33 schreef derLudolf het volgende:
Dit is ook mooi spul, ga ik straks zelf voor een tafel gebruiken, maar heb al een proefstukje gemaakt.
https://www.osmo-online.nl/winkel/osmo-hardwax-olie-3062-mat/
Is ook met kleur te krijgen.
Hoe komt zo'n tafel er daarna uit te zien?quote:Op woensdag 7 februari 2018 15:33 schreef BigTrucker het volgende:
tafel komt er weer uit te zien als een onbehandelde tafel, is gewoon weer droog, en plakt niet. Je kan het na de behandeling gewoon afnemen met vochtige doek, of een sopje van sunlightzeep, en eventueel nabrhandelen na verloop van tijd. Voor 50 cent maak je een liter slimerige substantie die je opbrengt met een doek. Het duurt wel een paar uurtjes voor de melkachtige oplossing omslaat naar de slijmerige substantie.quote:Op woensdag 7 februari 2018 23:23 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Hoe komt zo'n tafel er daarna uit te zien?
(ik volg even omdat ik met dezelfde vraag zit :wat doe ik met mijn houten tafel?)
ik doe het elke paar maand als nabehandeling, dit gaat net zo snel en makkelijk als wanneer je een vaatdoekje over de tafel haalt, en is met een minuutje weer gefixt.quote:Op woensdag 7 februari 2018 23:28 schreef Postbus100 het volgende:
Zit even te googlen op die zeep en vind dit : . Moet dus elke 4-6 weken herhaald worden?
Kun je de aangemaakte zeep bewaren?quote:Op woensdag 7 februari 2018 23:44 schreef BigTrucker het volgende:
[..]
ik doe het elke paar maand als nabehandeling, dit gaat net zo snel en makkelijk als wanneer je een vaatdoekje over de tafel haalt, en is met een minuutje weer gefixt.
ja hoor, gewoon in een afgesloten pot bewaren.quote:Op woensdag 7 februari 2018 23:50 schreef mootie het volgende:
[..]
Kun je de aangemaakte zeep bewaren?
quote:Op donderdag 8 februari 2018 08:42 schreef BigTrucker het volgende:
[..]
ja hoor, gewoon in een afgesloten pot bewaren.
Ik zal even een bij daglicht maken want een halogeenspotje komt de kleurechtheid niet ten goede...quote:Op woensdag 7 februari 2018 22:25 schreef Pietermaai het volgende:
Thanks voor de toevoegingen tot dusver!
Voel je vooral vrij om meer adviezen of ervaringen te delen
Heb je hier toevallig een fotootje van?
Toppie! Ben benieuwdquote:Op donderdag 8 februari 2018 18:13 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zal even een bij daglicht maken want een halogeenspotje komt de kleurechtheid niet ten goede...
[ afbeelding ]
Deze beits volgens de man van de Hornbach wel. Ik vroeg er specifiek naar in ieder geval. Het was wel een beetje een haastige keuze moet ik toegeven. Helaas heb ik te weinig tijd om goed m'n research te doen naar de perfecte afwerking.quote:Op vrijdag 9 februari 2018 23:03 schreef derLudolf het volgende:
Beits beschermt niet tegen kringen en dergelijke, hè.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |