Laat maar zitten dan. Ik wacht wel tot het er vanzelf vanaf valtquote:Op dinsdag 6 februari 2018 03:10 schreef dop het volgende:
Tondeuse.
Uiteindelijk is zelf doen makkelijkste.
1x per maand kom je niet mee weg.
Zal eerder richting 1x per week gaan.
Koop een tondeuse liefst draadloos. Zelf tevreden over Philips 5000 serie)
Vraag eerst een bekende om hulp.
Zodat die het resultaat kan controleren en eventueel de stukjes die je overslaat kan aanwijzen.
Uiteindelijk voel je zelf wel waar je stukken vergeet als je met je handen over je hoofd gaat.
Vooral bij de oren en achter in je nek mis je makkelijk plekken.
Op je tondeuse zit een kam die de lengte bepaald dat kun je bijna niet verkeerd doen als je alles 1 lengte (lees kort) doet. (1mm is Vaak kortste stand met kam,of zonder kam)
Kapsel met verschillende lengtes of relatief lang zou ik niet zelf doen dat is veel lastiger.
In wat voor 'n gat woon je dat er geen Turkse kapper is?quote:
Valt ook juist extra op ook als je opeens constant een pet op hebt terwijl je dat daarvoor nooit deed, als ik voor het eerst in m'n leven zo'n onding zou gaan dragen ga ik gegarandeerd vragen krijgen en onzeker overkomen omdat het niet lekker zitquote:Op dinsdag 6 februari 2018 02:47 schreef VenijnMcSnekke het volgende:
Hallo,
Ik wil mijn haar graag wat korter maken aangezien ik redelijk kaal begin te worden bij de kruin en zo'n bos haar met een kale plek is toch eigenlijk geen gezicht. Ik was eerst van plan om 24/7 petjes te gaan dragen zoals meer gasten van mijn leeftijd doen, maar het is gewoon niet mijn ding. Ik heb best een grote kop en al die kutpetjes zijn altijd te klein waardoor ik speciale maten moet gaan opzoeken en blablabla.
Eehmm heb je de "taper" knop op een tondeuze wel eens gezien?quote:Op dinsdag 6 februari 2018 23:14 schreef 020knowitall het volgende:
ALs je je haar gaat milimeteren, dan wil je toch verschil hebben tussen onder en boven (tussen kort en heel kort) anders ziet er duf uit. Ik bedoel dan de onderkant nog veel korter moet dan iets meer naar boven. Kijk hier op deze foto (en let niet op de kuif! kijk naar de het verloop van heel kort naar kort.
Dit effect krijg je niet zelf met een tondeuze. Dus op naar een (goedkope) kapper iedere 2 weken...
Als je niet genoeg haar hebt om in model te laten knippen wordt dat een beetje lastig.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 09:24 schreef Lienekien het volgende:
Laat het gewoon eens goed kort in model knippen. Dat staat imo toch vaak beter dan zo’n gemillimeterd kapsel. En dan kun je volstaan met over vier tot zes weken weer.
Ik vind kaal bovenop en zijkanten/achterkant langer toch echt geen porum tegenover een beetje gemodelleerd..quote:Op woensdag 7 februari 2018 09:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je niet genoeg haar hebt om in model te laten knippen wordt dat een beetje lastig.
Niks zo treurig als zo'n plukje haar dat eruit ziet alsof het bij windkracht 5 er vanaf waait.
alles eraf met de tondeusequote:Op woensdag 7 februari 2018 12:02 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik vind kaal bovenop en zijkanten/achterkant langer toch echt geen porum tegenover een beetje gemodelleerd..
Nee kende ik niet... wat een top uitvinding! Ik zag ze op trimmers wel zitten, maar wist niet hoe te gebruiken. Ik ga het proberen!quote:Op dinsdag 6 februari 2018 23:43 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Eehmm heb je de "taper" knop op een tondeuze wel eens gezien?
Dat gaat heel goed zelf..![]()
Ook dit kun je jezelf aanleren. Genoeg Youtubevideo’s waarin uitgelegd wordt hoe je dit moet doen.quote:Op dinsdag 6 februari 2018 23:14 schreef 020knowitall het volgende:
ALs je je haar gaat milimeteren, dan wil je toch verschil hebben tussen onder en boven (tussen kort en heel kort) anders ziet er duf uit. Ik bedoel dan de onderkant nog veel korter moet dan iets meer naar boven. Kijk hier op deze foto (en let niet op de kuif! kijk naar de het verloop van heel kort naar kort.
Dit effect krijg je niet zelf met een tondeuze. Dus op naar een (goedkope) kapper iedere 2 weken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |