abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176985077
Hallo,

Ik wil mijn haar graag wat korter maken aangezien ik redelijk kaal begin te worden bij de kruin en zo'n bos haar met een kale plek is toch eigenlijk geen gezicht. Ik was eerst van plan om 24/7 petjes te gaan dragen zoals meer gasten van mijn leeftijd doen, maar het is gewoon niet mijn ding. Ik heb best een grote kop en al die kutpetjes zijn altijd te klein waardoor ik speciale maten moet gaan opzoeken en blablabla.

Dus nu wil ik de stap zetten om het te millimeteren, alleen ik weet geen zak van hoe die shit werkt. Ik heb gelezen dat je het het beste zelf kan doen, maar ik zie niet echt in hoe je dat voor elkaar krijgt in je eentje aangezien je de achterkant van je kop niet kan zien. En ik heb niet vijf grote spiegels in huis die ik allemaal tegenover elkaar kan zetten. Dus als ik het zelf ga doen verneuk ik het geheid.

Nu zit er hier een kapper op het dorp die niet al te duur is, geen idee of hij weet hoe dat moet, maar kan het proberen. De vraag is alleen, hoe vaak moet ik dit laten doen om het bij te houden? Als ik elke twee weken naar de kapper moet wordt het namelijk alsnog een vrij dure grap.

Iemand advies?
pi_176985101
Je geeft eigenlijk al aan dat je het zelf niet kunt, dus je moet wel naar de kapper. Let gewoon even goed op hoe de kapper het doet en misschien kun je zelf een scheerapparaat aanschaffen en het dan zelf doen.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 03:10:46 #3
545 dop
:copyright: dop
pi_176985120
Tondeuse.
Uiteindelijk is zelf doen makkelijkste.
1x per maand kom je niet mee weg.
Zal eerder richting 1x per week gaan.
Koop een tondeuse liefst draadloos. Zelf tevreden over Philips 5000 serie)
Vraag eerst een bekende om hulp.
Zodat die het resultaat kan controleren en eventueel de stukjes die je overslaat kan aanwijzen.
Uiteindelijk voel je zelf wel waar je stukken vergeet als je met je handen over je hoofd gaat.
Vooral bij de oren en achter in je nek mis je makkelijk plekken.
Op je tondeuse zit een kam die de lengte bepaald dat kun je bijna niet verkeerd doen als je alles 1 lengte (lees kort) doet. (1mm is Vaak kortste stand met kam,of zonder kam)
Kapsel met verschillende lengtes of relatief lang zou ik niet zelf doen dat is veel lastiger.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_176985145
Heb het zelf gedaan met tondeuse maar was opzetstukje vergeten.
Moet zeggen dat het apparaat erg effectief was.
pi_176985713
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 03:10 schreef dop het volgende:
Tondeuse.
Uiteindelijk is zelf doen makkelijkste.
1x per maand kom je niet mee weg.
Zal eerder richting 1x per week gaan.
Koop een tondeuse liefst draadloos. Zelf tevreden over Philips 5000 serie)
Vraag eerst een bekende om hulp.
Zodat die het resultaat kan controleren en eventueel de stukjes die je overslaat kan aanwijzen.
Uiteindelijk voel je zelf wel waar je stukken vergeet als je met je handen over je hoofd gaat.
Vooral bij de oren en achter in je nek mis je makkelijk plekken.
Op je tondeuse zit een kam die de lengte bepaald dat kun je bijna niet verkeerd doen als je alles 1 lengte (lees kort) doet. (1mm is Vaak kortste stand met kam,of zonder kam)
Kapsel met verschillende lengtes of relatief lang zou ik niet zelf doen dat is veel lastiger.
Laat maar zitten dan. Ik wacht wel tot het er vanzelf vanaf valt
pi_176985805
Raymond van Barneveld kan je misschien een haarkliniek aanbevelen, hij heeft weer een weelderige bos haar namelijk. 😂😂😂

Ik heb het ook een keer zelf gedaan maar het is echt een klote werk, zou het lekker iemand laten doen. Kapper of vriendin, vrouw, moeder ..
pi_176985892
Als je het gewoon overal kortste stand doet dan kan het eigenlijk niet verkeerd gaan. Koop een goede tondeuse met stevige motor en goede messen, ik raad zelf Wahl of Moser aan, dat is oerdegelijk duits spul dat de kont schopt van philips, braun en remington. Geloof me ik heb ze allemaal geprobeerd. Zelf zou ik ook zonder accu dus bedraad aanraden want die accu gaat altijd op ongemakkelijke momenten leeg en gaat sowieso het eerste kapot.
pi_176986130
Euh nee. Daar heb ik echt het hoofd niet voor
  dinsdag 6 februari 2018 @ 08:47:26 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_176986294
De achterkant doe je op "gevoel".
Ik doe het zelf ook elke 3 weken, tondeuse van Babyliss mét draad.

Draadloos is leuk, maar de accu gaat altijd leeg halverwege je scheerbeurt.
So we just called him Fred
  dinsdag 6 februari 2018 @ 08:53:55 #11
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_176986355
Naar de turk voor een tientje (of nog minder) en zo af en toe bij een of andere keten om de nek even gratis bij te laten werken. Maar beter gewoon bij de turk laten doen, die werken tenminste de contouren fatsoenlijk bij. Veel van die kapperschool tutjes van een jaar of 20 hebben geen idee hoe ze iemand fatsoenlijk moet mililmeteren.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_176986385
tja waar vind je een turk
  dinsdag 6 februari 2018 @ 08:59:54 #13
157922 fathank
pi_176986443
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 08:56 schreef VenijnMcSnekke het volgende:
tja waar vind je een turk
In wat voor 'n gat woon je dat er geen Turkse kapper is?
pi_176986739
er is wel een turkse kapper in de buurt, maar op de prijslijst van z'n website zie ik dat het maar 2 euro goedkoper is dan de kapper hier. is ook de rotmoeite niet
  dinsdag 6 februari 2018 @ 09:24:42 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_176986823
Laat het gewoon eens goed kort in model knippen. Dat staat imo toch vaak beter dan zo’n gemillimeterd kapsel. En dan kun je volstaan met over vier tot zes weken weer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_176987146
Iemand even vragen?
  dinsdag 6 februari 2018 @ 10:08:20 #17
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176987456
https://www.ebay.co.uk/it(...)5:g:nLUAAOSwLwBaeIPc

Dit ding kopen.. Gewoon even wat youtube filmpjes kijken.. (Soms krijg je er een instructie dvd bij maar die staat ook wel op yt)
Het kan ook wel wat goedkoper.. maar hier zitten een hoop opzetstukken bij, en kan een ander het ding ook gebruiken.. (losse delen zijn altijd duurder om achteraf te kopen)

Ik ben begonnen met 1 stand.. nu doe ik laagjes.. meestal 4 verschillende lengtes..
En nee geen gemillimeterd maar gewoon een normaal kapsel.. (ik heb er altijd lol in)
Millimeteren is echt enorm makkelijk waar je verder ook weinig aan kan verklooien..

Wahl is zo ongeveer HET merk als het om tondeuses en trimmers gaat..
Ik heb er zelf eentje met snoer (ik had geen zin in halverwege een lege accu of opladen)
Nadeel is dat het snoer helemaal in elkaar gedraaid is..
Ik heb genoeg aan 1 vaste en een losse scheerspiegel (eerder zette ik er twee tegenover elkaar)
Deze heb ik zelf btw:
https://www.ebay.co.uk/it(...)c:g:7BMAAOSwstxVFVsE

Bakkie erbij.. lekker relaxmomentje.. neem gewoon de tijd..
pi_176987481
Koop een tondeuse (Wahl) en laat het iemand bij je doen.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 10:19:37 #19
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_176987589
Oh en nog een tip als je je nek uit scheert..
Leg je vinger langs de haarlijn (die kun je voelen als je omhoog strijkt) en scheer steeds tegen je vinger aan.. op deze manier heb je geen spiegel nodig..
Dat doe ik trouwens gewoon met een scheermes, niet met de tondeuse.
pi_176996507
quote:
18s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 02:47 schreef VenijnMcSnekke het volgende:
Hallo,

Ik wil mijn haar graag wat korter maken aangezien ik redelijk kaal begin te worden bij de kruin en zo'n bos haar met een kale plek is toch eigenlijk geen gezicht. Ik was eerst van plan om 24/7 petjes te gaan dragen zoals meer gasten van mijn leeftijd doen, maar het is gewoon niet mijn ding. Ik heb best een grote kop en al die kutpetjes zijn altijd te klein waardoor ik speciale maten moet gaan opzoeken en blablabla.
Valt ook juist extra op ook als je opeens constant een pet op hebt terwijl je dat daarvoor nooit deed, als ik voor het eerst in m'n leven zo'n onding zou gaan dragen ga ik gegarandeerd vragen krijgen en onzeker overkomen omdat het niet lekker zit :')
De enige petdragers die ik ken doen dat al zolang ik ze kan herinneren.

Nee hoor, mocht ik ooit kaal worden dan gaat alles er ook gewoon af.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 23:14:28 #21
475606 020knowitall
Vragen staat vrij
pi_177004276
ALs je je haar gaat milimeteren, dan wil je toch verschil hebben tussen onder en boven (tussen kort en heel kort) anders ziet er duf uit. Ik bedoel dan de onderkant nog veel korter moet dan iets meer naar boven. Kijk hier op deze foto (en let niet op de kuif! kijk naar de het verloop van heel kort naar kort.

Dit effect krijg je niet zelf met een tondeuze. Dus op naar een (goedkope) kapper iedere 2 weken...
  dinsdag 6 februari 2018 @ 23:43:08 #22
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177004757
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 23:14 schreef 020knowitall het volgende:
ALs je je haar gaat milimeteren, dan wil je toch verschil hebben tussen onder en boven (tussen kort en heel kort) anders ziet er duf uit. Ik bedoel dan de onderkant nog veel korter moet dan iets meer naar boven. Kijk hier op deze foto (en let niet op de kuif! kijk naar de het verloop van heel kort naar kort.

Dit effect krijg je niet zelf met een tondeuze. Dus op naar een (goedkope) kapper iedere 2 weken...
Eehmm heb je de "taper" knop op een tondeuze wel eens gezien?
Dat gaat heel goed zelf.. :Y

Bij langere lengtes doe je ook heel veel vanuit je pols... (daar gebruik ik die knop eigenlijk niet meer)
Je haalt de tondeuse bij iedere haal van het hoofd vandaan zeg maar..

Het mooie van dat hele korte is ook dat het zo weer aangroeit, dus als het misgaat doe je gewoon alles kort op 1 lengte en na een weekje kun je een nieuwe poging doen..

Kijkvoer:
https://www.youtube.com/user/wahlacademy/videos
https://www.youtube.com/user/WahlUKLimited/videos
https://www.youtube.com/user/WAHLGMBH/videos

[ Bericht 3% gewijzigd door Zolderkamer op 07-02-2018 00:11:49 ]
pi_177008016
Kijk gewoon een YouTube filmpje.Koop een goede tondeuse en beginnen maar.
Zou daar echt niet voor naar een kapper gaan, zo gedaan.
  woensdag 7 februari 2018 @ 09:14:35 #24
157922 fathank
pi_177008037
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 09:24 schreef Lienekien het volgende:
Laat het gewoon eens goed kort in model knippen. Dat staat imo toch vaak beter dan zo’n gemillimeterd kapsel. En dan kun je volstaan met over vier tot zes weken weer.
Als je niet genoeg haar hebt om in model te laten knippen wordt dat een beetje lastig.

Niks zo treurig als zo'n plukje haar dat eruit ziet alsof het bij windkracht 5 er vanaf waait.
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:02:51 #25
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177010910
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2018 09:14 schreef fathank het volgende:

[..]

Als je niet genoeg haar hebt om in model te laten knippen wordt dat een beetje lastig.

Niks zo treurig als zo'n plukje haar dat eruit ziet alsof het bij windkracht 5 er vanaf waait.
Ik vind kaal bovenop en zijkanten/achterkant langer toch echt geen porum tegenover een beetje gemodelleerd..
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:04:31 #26
157922 fathank
pi_177010964
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik vind kaal bovenop en zijkanten/achterkant langer toch echt geen porum tegenover een beetje gemodelleerd..
alles eraf met de tondeuse
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:08:22 #27
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177011048
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:04 schreef fathank het volgende:

[..]

alles eraf met de tondeuse
Gewoon een beetje opscheren staat al heel anders..
  donderdag 8 februari 2018 @ 13:02:20 #28
475606 020knowitall
Vragen staat vrij
pi_177032634
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 23:43 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Eehmm heb je de "taper" knop op een tondeuze wel eens gezien?
Dat gaat heel goed zelf.. :Y

Nee kende ik niet... wat een top uitvinding! Ik zag ze op trimmers wel zitten, maar wist niet hoe te gebruiken. Ik ga het proberen!
pi_177033669
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 23:14 schreef 020knowitall het volgende:

Ook dit kun je jezelf aanleren. Genoeg Youtubevideo’s waarin uitgelegd wordt hoe je dit moet doen.
  donderdag 8 februari 2018 @ 18:42:33 #30
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_177038987
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
  dinsdag 13 februari 2018 @ 16:09:15 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177154559
Gewoon zelf doen man.. doe het al jaren.. as said: kortste stand, alles eraf, voelen en anders domweg één of 2 keer nalopen.. je voelt het vanzelf met je vingers als je wat vergeten bent..

Na 2 keer wordt het makkelijker, en na 10 keer doe je het fluitend en zonder spiegel..

Oh, en het 'moet' eigenlijk elke week.. Als je het na het het scheren kaal maakt met een mesje kun je een week overslaan.
Als je het eens per week doet, is het verschil perfect om goed te kunnen zien/voelen waar je gebleven bent.. doe je het vaker is het lastiger.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')