abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 februari 2018 @ 17:23:36 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_176931194
Gelijk beleid voor wie van gas af wil

quote:
2 uur geleden in BINNENLAND

AMSTERDAM - Woningbezitters die geen gas meer willen gebruiken, krijgen overal in ons land te maken met gelijk beleid. Dat stelt Netbeheer Nederland, de koepel van netbeheerders, zaterdagavond in het televisieprogramma Kassa.


Ⓒ Beeld Werkt

Als huishoudens ervoor kiezen om geen gas meer te gebruiken en de gasovereenkomst opzeggen, komt de netbeheerder de gasmeter deactiveren of verwijderen. Kassa ontdekte dat er grote verschillen zijn in de kosten die hiervoor worden berekend. Zo verzegelt Stedin de gasmeter gratis voor onbepaalde tijd en vraagt netbeheerder Liander in sommige gevallen 685 euro voor de complete verwijdering van gasmeter en leiding.

Na vragen van Kassa heeft Netbeheer Nederland, de brancheorganisatie van netbeheerders, besloten om de werkwijze van alle netbeheerders gelijk te trekken.

© https://www.telegraaf.nl/(...)r-wie-van-gas-af-wil
Beste FOK!kers,

De kwestie rond de Groningse gaswinning houdt NL thans aardig in z'n greep, mag men wel zeggen. :o Een jarenlang slepende 'kommer en kwel', zowel psychisch :|W als financieel :%, doet de laatste tijd flink van zich spreken. :{ De roep om een definitieve stop op de gaswinning doet vervolgens de gemoederen soms flink oplopen aldaar.

Bovendien getuigt het van 'n prima goed dat recentelijk een redelijke constructie in het leven geroepen is om de schadeafhandeling serieuzer en voortvarender aan te pakken voor alle gedupeerden. :{ ;(
Intussen is ook al lang en breed bekend geworden dat 'n toenemend aantal toekomstige nieuwbouwwoningen niet meer op het gas aangesloten zullen worden. :{w In het gehele land, maar vooral in randstedelijke agglomeraties waaronder Amsterdam en Haarlem *), zal aankomende jaren flink worden bijgebouwd.

Landelijk overleg hierover passeert met enige regelmaat de revue, waarbij al enige tijd de suggestie op tafel lag om reeds bestaande woningen nu ook de mogelijkheid te geven van het Groningse gas af te gaan stappen. :W Saillant gegeven hierbij is inderdaad ook een landelijk ontstane financiėle ongelijkheid :X, die vanavond in consumentenprogramma Kassa (voor u) besproken zal worden. Het moet inderdaad niet zo zijn dat waar Stedin de boel voor onbepaalde tijd verzegelt :X, een ander zonder meer een slordige ¤ 685 rekent voor completering. Maar soms moet men onder ogen zien dat dergelijke verschillen in tarieven niet altijd even ongebruikelijk zijn, me dunkt.

Net als het sneller afbouwen van gaswinning, verdient het gelijktrekken van de werkwijze van alle netbeheerders in kwestie onze goedkeuring uiteraard ook. *) Behalve de omstreden gaswinning met de nodige demonstraties in het kielzog :s) :s) :s), is dit voor veel andere gemeenten op dit moment toch ook weer een discussiepuntje. In de hogere kringen in de beste Haerlemsche sferen ging het bier en de bitterballen soms flink rond :9~ :Y) :9 gedurende zo'n succesvolle bespreking inzake de samenhang van duurzame woningbouw met het afbouwen van de gaswinning. ;)

In samenspraak met Haagse politici kan men er in het Haerlemsche helaas ook niet omheen dat gaskraan nog niet definitief kan gaan sluiten. *) Dus, ondanks het voldongen feit dat in de aangedane Groningse contreien de noden het hoogst zullen zijn, zal men daar helaas niet te snel moet gaan rekenen op een complete stop van de gaswinning :N hoewel men deze nu wel sterk zal gaan verminderen. :s) :s) :s) :)

Er zijn vandaag de dag andere methoden ophanden om huizen van duurzame energie te gaan voorzien die men mettertijd zal gaan uitvouwen. En hoewel het een alternatief kan zijn op het Groningse gas, zou het transformeren (met stikstof bewerken) van geļmporteerd gas de nodige tijd en kosten met zich mee gaan brengen.

Tot slot zou ik zeggen: indien men er waarde aan hecht de hand op de knip te houden *), zou ik eenieder aanraden om vanavond vanaf 19:00 uur in te schakelen op NPO 1. :s) :s) :s)

Goed, allen 'n fijn weekend!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_176931739
Ik vind gas gewoon fijner koken dan keramisch.
  PR/Manusje van alles zaterdag 3 februari 2018 @ 17:58:10 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_176931853
De grootste fucking onzin ooit. Gasloos.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_176931895
Inductie is ook bezig met opmars. Het vraagt wel energie voor. maar het is wel veiliger dan gas en of keramisch.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_176931907
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 17:52 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vind gas gewoon fijner koken dan keramisch.
En inductie dan?
  zaterdag 3 februari 2018 @ 18:01:31 #6
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_176931915
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 18:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

En inductie dan?
Vis een optie?
  zaterdag 3 februari 2018 @ 18:04:18 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176931971
Heel mooi, nou hopen dat "gelijk beleid" niet betekent dat alle netbeheerders de ¤ 685 van Liander gaan hanteren
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176932032
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 18:04 schreef Leandra het volgende:
Heel mooi, nou hopen dat "gelijk beleid" niet betekent dat alle netbeheerders de ¤ 685 van Liander gaan hanteren
Het wordt 385.
pi_176932047
quote:
99s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 17:52 schreef Mr.Ping het volgende:
Ik vind gas gewoon fijner koken dan keramisch.
Keramisch is dan ook achterhaalde rommel. Inductie is een goed alternatief.
Ja, je moet geschikte pannen aanschaffen, maar er zitten verder wel veel voordelen aan.
Al moet ik zeggen dat je voor wat betreft wokken toch echt op gas aangewezen bent, als je het mij vraagt.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2018 18:10:37 ]
pi_176932208
Een tijdje geleden heb ik hier al een topic over geopend.
Nederland is totaal niet voorbereid om zoveel stroom te kunnen leveren.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 3 februari 2018 @ 18:29:32 #11
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_176932307
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 18:04 schreef Leandra het volgende:
Heel mooi, nou hopen dat "gelijk beleid" niet betekent dat alle netbeheerders de ¤ 685 van Liander gaan hanteren
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 18:08 schreef loni55 het volgende:

[..]

Het wordt 385.
Hoe dan ook, als men tarieven wenst te rekenen dan zijn gelijke en niet įl te hoge tarieven inderdaad billijk.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 18:21 schreef halfway het volgende:

Nederland is totaal niet voorbereid om zoveel stroom te kunnen leveren.
Ja. En dat moet men allemaal incalculeren voordat de gaskraan definitief verzegeld wordt.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zaterdag 3 februari 2018 @ 18:57:58 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176932768
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 18:29 schreef Scjvb het volgende:
Ja. En dat moet men allemaal incalculeren voordat de gaskraan definitief verzegeld wordt.
Definitief verzegelen is geen punt, want een verzegeling hoeft nooit definitief te zijn, het definitief afsluiten betekent het verwijderen van de gasaansluiting, tot aan de straat meestal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176932826
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 18:21 schreef halfway het volgende:
Een tijdje geleden heb ik hier al een topic over geopend.
Nederland is totaal niet voorbereid om zoveel stroom te kunnen leveren.
Joh :) van Gronings gas af kan wel. Maar dan halen we gewoon meer uit Noorwegen/Rusland en of lng vanuit de gehele wereld.

Vooruitgang voor de Groningers (ik denk van wel) Maar voor het milieu en of de portomonnee gewoon achteruitgaan of stilstand.
pi_176932847
Moet je nou straks betalen om afgesloten te worden of om weer heraangesloten te worden?
Want bij wanbetaling wordt je afgesloten totdat je weer kan betalen , dan worden heraansluitkosten berekent.
Wat wordt de toekomst dan?
There is only one religion
  zaterdag 3 februari 2018 @ 19:04:08 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176932863
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 18:21 schreef halfway het volgende:
Een tijdje geleden heb ik hier al een topic over geopend.
Nederland is totaal niet voorbereid om zoveel stroom te kunnen leveren.
Wat natuurlijk het punt in deze discussie niet is, want voor iedereen gasloos is zijn we decennia verder, punt is dat de overheid het zogenaamd stimuleert gasloos te gaan, en als je dat dan wilt doen (en daarvoor forse investeringen doet) mag je ook nog eens bijna ¤ 700 aftikken omdat de netbeheerder weigert je meter te verzegelen. Het alternatief is vastrecht blijven betalen voor een dienst waar je geen gebruik van maakt.

Dus of het op termijn wel of niet kan qua stroomvoorziening heeft weinig tot niets te maken het probleem waar mensen die nu al wel gasloos willen (en dat zijn vaak mensen die hun eigen stroomverbruik gewoon kunnen dekken met de stroom die ze zelf opwekken) tegenaan lopen; de netbeheerders die het in sommige gevallen nagenoeg onmogelijk maken.
Het zou ook veel handiger zijn om eerst bijvoorbeeld een verzegeling van 5 jaar aan te bieden, dan kan iemand idd nog terug.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 3 februari 2018 @ 19:04:25 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176932869
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 19:03 schreef Dance99Vv het volgende:
Moet je nou straks betalen om afgesloten te worden of om weer heraangesloten te worden?
Want bij wanbetaling wordt je afgesloten totdat je weer kan betalen , dan worden heraansluitkosten berekent.
Wat wordt de toekomst dan?
Allebei.
Die ¤ 685 van Liander is voor het volledig verwijderen van de gasaansluiting.
Probleem is alleen dat Liander geen alternatieven aanbiedt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176932989
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 19:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Allebei.
Die ¤ 685 van Liander is voor het volledig verwijderen van de gasaansluiting.
Probleem is alleen dat Liander geen alternatieven aanbiedt.
Ja maar het is de netwerkbeheerder zijn probleem, als jij je contract opzegt is het einde verhaal.
En niet nog effe een cashgrab doen omdat je je contract opzegt.
There is only one religion
  zaterdag 3 februari 2018 @ 19:17:37 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176933086
Het is natuurlijk sowieso gelul dat ze de heleboel moeten weghalen, als het ze om de veiligheid gaat dan is afdoppen bij de huisaansluiting aan het hoofdnet al voldoende.
/care dat die buizen dan nog onder je oprit liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 3 februari 2018 @ 19:18:10 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176933092
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 19:12 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ja maar het is de netwerkbeheerder zijn probleem, als jij je contract opzegt is het einde verhaal.
En niet nog effe een cashgrab doen omdat je je contract opzegt.
Ja, in theorie, in de praktijk werkt het anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 3 februari 2018 @ 19:24:05 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176933205
De netbeheerders stellen dat ze geen prijsafspraken mogen maken.... alsof klanten een keuze hebben in welke netbeheerder ze hebben :N
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176933326
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 19:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, in theorie, in de praktijk werkt het anders.
Even opgezocht , inderdaad zijn kosten aan verbonden naast voorrijkosten is er wel een groot verschil tussen binnen afsluiting (verzegeling)en buiten-afsluiting en tussen volledige afsluiting (verwijdering van de meter ) en verzegeling.

ps. dit geldt dan voor ennexis
There is only one religion
pi_176993895
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 19:24 schreef Leandra het volgende:
De netbeheerders stellen dat ze geen prijsafspraken mogen maken.... alsof klanten een keuze hebben in welke netbeheerder ze hebben :N
Het mooiste is nog wel dat ze allemaal eigendom van de staat zijn. :')
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_176995387
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 19:17 schreef Leandra het volgende:
Het is natuurlijk sowieso gelul dat ze de heleboel moeten weghalen, als het ze om de veiligheid gaat dan is afdoppen bij de huisaansluiting aan het hoofdnet al voldoende.
/care dat die buizen dan nog onder je oprit liggen.
Kan me moeilijk voorstellen dat ze die buizen ook verwijderen. Dan lijkt 685¤ eerder aan de lage kant...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_176998845
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 19:03 schreef Dance99Vv het volgende:
Moet je nou straks betalen om afgesloten te worden of om weer heraangesloten te worden?
Want bij wanbetaling wordt je afgesloten totdat je weer kan betalen , dan worden heraansluitkosten berekent.
Wat wordt de toekomst dan?
Tja. Geen idee.

Het verhaal uit Kassa was in elke geval mede gebaseerd op mijn input. Ik heb geen gas meer nodig, dus heb ik mijn gas-contract opgezegd bij de energieleverancier en netjes volgens de voorwaarden van de netbeheerders aan de energieleverancier de opdracht gegeven om ook mijn overeenkomst met de netbeheerder op te zeggen.

Gevolg: Energieleverancier verwerkt opzegging. Netbeheerder doet eerst een hele tijd niets. Totdat ze zien dat er geen nieuw contract op mijn aansluiting wordt afgesloten.

Dan krijg je brieven met ronduit schandalige teksten, namelijk allerlei dreigementen die nergens op slaan (als wij uw gas komen afsluiten, kunt u niet meer warm douchen, internetten en geen mobiele apparaten opladen. 8)7 ). En natuurlijk de mededeling dat wanneer je geen contract neemt voor gas, ze echt genoodzaakt om je te komen afsluiten. Neem je dan vervolgens contact op en zeg je "Joh, prima. Ik heb geen gas meer nodig dus wanneer komen jullie langs om die antieke zooi te verwijderen?" dan krijg je ineens te horen dat dat zomaar niet kan.

Nee, je moet met ons een overeenkomst aan gaan! Echt waar hoor, dat MOET. Namelijk een contract voor gaslevering of een opdracht geven voor verwijdering van de aansluiting į 687 euro. Euh.. Wacht even? Eerst zeggen jullie dat je verplicht mij moet komen afsluiten omdat ik geen contract heb. En nu moet ik ineens jullie voor een absurd bedrag opdracht gaan geven?

Waar staat dan dat ik dat moet? ...... En toen ik die vraag stelde bleef het heel lang stil. Het antwoord is nog steeds zoek en is ook niet in de uitzending van Kassa beantwoord.

Mijn tip aan iedereen die van zijn gasaansluiting af wil: Zeg je contract op bij de gasleverancier en laat NOOIT weten dat je graag van het gas af wilt. Want dan beland je in de ellende uit de Kassa uitzending.
Ga je nergens op in en negeer je alle dreigbrieven, dan komt Liander wel afsluiten, omdat ze vermoeden dat je een wanbetaler bent die gas gebruikt terwijl je er niet voor betaalt. Moet je alleen nog even zorgen dat er op de dag dat ze de monteur langs sturen (wordt middels brief aangekondigd) iemand thuis is om de deur open te doen en je bent kosteloos van je gasaansluiting af.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')