abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 december 2002 @ 10:03:39 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_7476945
Ik heb deze DVD ooit eens geleend en bij mijn weten was het toen een flipperdisc. Daar werd ik ook nog eens op geattendeerd door de Smotsmeister toen ik hier opperde om hem aan te schaffen. Nou was ik laatst bij een willekeurige FRS en daar hadden ze Goodfellas in de best buy bakken liggen in een andere hoes. Voorheen donkerblauw met een plaatje van de hoes in een vierkantje in het midden, nu gewoon de de voorkant helemaal bedekkend. Achterop staat onder infor dat je verschillende talen kan kiezen en de andere standaard troep op WB-dvd's (Interactieve menu's, trailer, etc)
Nou ben ik misschien gek, maar flipper discs hadden bij mijn weten nooit extra's erop staan toch? Puur de film met vaste ondertitels voor zove rik kan weten. Dus dan ga ik er maar vanuit dat ze Goodfellas hebben vervangen door een enkelzijdige disc, of vergis ik mij nu?
Op Play.com hebben ze het wel over een Two-sided disc...

Overigens zou dit topic kunnen dienen om een lijst met flipperdiscs smaen te stellen.

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 22 december 2002 @ 10:05:16 #2
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_7476947
ik had nog nooit gehoord van flipperdisk

maar ik heb gister The Pledge gekeken, stond ook alleen hoofdfilm en scene selection op

...some more happy little trees!!
  zondag 22 december 2002 @ 10:14:44 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_7476970
Flippers zijn DVD's die voornamelijk stammen uit het Pre-Dubbellaags DVD tijdperk. Toen was het zo dat je een film spreelde, halverwege floepte hij eruit en moest je hem omdraaien, want de rest van de film stond op de andere kant. Tegenwoordig zijn alle films dubbellaags en bieden ze genoeg ruimte voor een film en een redelijke portie extra's. De enigste "flipper" die recent is uitgebracht is de LOTR Extended edition. De film is namelijk verspreid over 2 schijven (dus je hoeft hem halverwege niet om te draaien, maar disc 2 er in te pleuren) Wel irri want dan moet je weer de taalkeuze en zo instellen.
[..]
  zondag 22 december 2002 @ 13:08:09 #4
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_7478117
quote:
Op zondag 22 december 2002 10:14 schreef MikeyMo het volgende:
Flippers zijn DVD's die voornamelijk stammen uit het Pre-Dubbellaags DVD tijdperk. Toen was het zo dat je een film spreelde, halverwege floepte hij eruit en moest je hem omdraaien, want de rest van de film stond op de andere kant. Tegenwoordig zijn alle films dubbellaags en bieden ze genoeg ruimte voor een film en een redelijke portie extra's. De enigste "flipper" die recent is uitgebracht is de LOTR Extended edition. De film is namelijk verspreid over 2 schijven (dus je hoeft hem halverwege niet om te draaien, maar disc 2 er in te pleuren) Wel irri want dan moet je weer de taalkeuze en zo instellen.
Vergeet pearl harbour niet, als je dat soort films flippers wil noemen.

Ik heb de goodfellas dvd met blauw voorkant. Das idd een flipper, het blauwe staat voor movie gold collection ofzo. In het begin was goodfellas gewoon uitgebracht zonder het blauwe, dacht ik. Blijkbaar hebben ze dat nu weer terug verandert.

Op flipper staan wel gewoon extra's en ondertiteling kan ook wel uit. De extra's die jij opnoemt staan ook op de mijne, dus nee ik denk niet dat het een enkelzijdige is.

maandag 23 december 2002 @ 11:16:02 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_7495802
quote:
Op zondag 22 december 2002 13:08 schreef Tweek het volgende:

[..]

Vergeet pearl harbour niet, als je dat soort films flippers wil noemen.

Ik heb de goodfellas dvd met blauw voorkant. Das idd een flipper, het blauwe staat voor movie gold collection ofzo. In het begin was goodfellas gewoon uitgebracht zonder het blauwe, dacht ik. Blijkbaar hebben ze dat nu weer terug verandert.

Op flipper staan wel gewoon extra's en ondertiteling kan ook wel uit. De extra's die jij opnoemt staan ook op de mijne, dus nee ik denk niet dat het een enkelzijdige is.

Tja, ik zal er nog eens naar kijken, wellicht schaf ik hem tochgewoon aan... dan post ik mijn bevindingen hier wel
[..]
  Moderator maandag 23 december 2002 @ 11:21:46 #6
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_7495881
Ik heb nog 'flippers' van GoodFellas, Starship Troopers en Face/Off.

Dat krijg je als je in de beginperiode van de dvd wat gekocht hebt.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_7495933
Ik heb goodfellas hier voor me liggen maar die moet je dus omdraaien.

Edit: en er staan wel extras op hoor.

maandag 23 december 2002 @ 11:26:57 #8
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_7495951
heb hem ook gekocht, nog niet gekeken.
pi_7496007
Ik heb ook die blauwe en ik moet ook flippen...
  maandag 23 december 2002 @ 12:42:49 #10
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_7496960
quote:
Op maandag 23 december 2002 11:16 schreef MikeyMo het volgende:
Tja, ik zal er nog eens naar kijken, wellicht schaf ik hem tochgewoon aan...
Ik zou nog even geduld hebben, Warner is al een tijdje bezig aan een Goodfellas SE voor ergens in 2003.
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
  maandag 23 december 2002 @ 12:43:56 #11
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_7496977
* deGVR heeft er maar één... Armageddon.

Later is die nog dubbellaags uitgegeven... nadat iedereen en z'n moeder erover geklaagd had.

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_7497010
Collectorsbox van Friends het eerste seizoen is ook zo'n flipperdinges
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 31 december 2002 @ 12:53:22 #13
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_7636688
quote:
Op maandag 23 december 2002 11:26 schreef Doopy-X- het volgende:
heb hem ook gekocht, nog niet gekeken.
tis idd een "flipper"
  dinsdag 31 december 2002 @ 15:04:24 #14
17061 mvt
blame Canada
pi_7639702
Ik heb Pokemon3 (verjaardagscadeau)
Staan op kant A Engels, Frans en Nederlands en op kant B Italiaans, Grieks en Hebreeuws.
We were to understand there would be pie and punch?
  woensdag 1 januari 2003 @ 10:25:06 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_7648753
quote:
Op dinsdag 31 december 2002 15:04 schreef mvt het volgende:
Ik heb Pokemon3 (verjaardagscadeau)
Staan op kant A Engels, Frans en Nederlands en op kant B Italiaans, Grieks en Hebreeuws.
Mijn Southpark heeft ook zoiets dan, daar staat op kant a de 16:9 versie en op kant b de 4:3 versie. Maar dan heb je niet het irritante halverwege omdraaien/verwisselen van de schijf, dus zijn het geen flippers.
Sterker nog: de dubbelzijdige dvd's die gebruikt worden voor dit soort meerwaarde functies moeten juist aangeprezen worden :-)
[..]
  woensdag 1 januari 2003 @ 13:39:27 #16
17061 mvt
blame Canada
pi_7649738
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 10:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Mijn Southpark heeft ook zoiets dan

Geen wonder dat ik opeens breedbeeld had op mijn monitor
We were to understand there would be pie and punch?
  woensdag 19 februari 2003 @ 21:42:49 #17
14740 Emizea
Hopeloos....
pi_8593808
quote:
Op woensdag 1 januari 2003 10:25 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Mijn Southpark heeft ook zoiets dan, daar staat op kant a de 16:9 versie en op kant b de 4:3 versie. Maar dan heb je niet het irritante halverwege omdraaien/verwisselen van de schijf, dus zijn het geen flippers.
Sterker nog: de dubbelzijdige dvd's die gebruikt worden voor dit soort meerwaarde functies moeten juist aangeprezen worden :-)

Beetje late reactie, maar die moeten idd geprezen worden, die zijn idd erg makkelijk.

Ik heb 2 van die dingen, Murder at 1600 met wesley snipes en nog één.....

Maar wat je dan niet hebt is zo'n mooi gekleurd plaatje op de dvd....dat dan weer niet!

zondag 9 maart 2003 @ 13:35:24 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_8977978
de aankomende releases van Stephen King's IT en de meniserie van The Shining zijn ook flippers. Nou maakt het in het geval van The shining niet zoveel uit omdat dat losse afleveringen zijn, maar van IT is het onbegrijpeleijk, daar de film met gemak op een kant had gekunt....
[..]
  zondag 9 maart 2003 @ 13:40:14 #19
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_8978104
Ik heb 1 flipperdisc, namelijk Desperado/El Mariachi, maar daar staat op elke kant gewoon een aparte film, met een paar extra's.
  zondag 9 maart 2003 @ 15:41:57 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_8980798
quote:
Op zondag 9 maart 2003 13:40 schreef Gorro het volgende:
Ik heb 1 flipperdisc, namelijk Desperado/El Mariachi, maar daar staat op elke kant gewoon een aparte film, met een paar extra's.
Tja, dat maakt ook niet echt uit, het gaat puur om de films waarvan de ene helft van de speelduur op kant a staat en de andere helft op kant b zodat je verplicht ben om te draaien halverwege
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')