abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7476776
Het zal wel aan mij liggen maar ik kan ze niet meer zien. Nu al ja. Ik zal 't sterker vertellen; ik heb ze nooit zien staan. Ja ik zag wel 's een onderkin samen met een lok toch vooral 'lekker zichzelf zijn' maar ik hoorde niks. Het geluid drong niet tot me door waarschijnlijk. Of misschien wou ik 't bij voorbaat al niet horen. Niet horen en niet zien als ik 't dus samenvat.

Heel af en toe ving ik een dichterlijke zinsnede van hen op als ik toevallig eens een muziekwinkel binnenliep. Iets over dat ik de wind was en dat ik moest waaien weet je wel of over een boom die eigenlijk een wereldreiziger was maar met een verkeerd karma was geboren, weet ik 't.
Allemaal zinnetjes die me aan m'n Havo-4 tijd deden terugdenken. Eenzaam dichtend in leiderlijke metaforen over wat een ontluikend mensenkind zoal kan bezighouden.

Wel jezelf zijn maar toch weer niet weet je. Ja hoe zeg ik dat. Goh, moeilijk, nou ik bedoel dat ik wel eens op een klassefuif kwam en dat, ja jee, nou wordt 't moeilijk hoor. Eeeeh kijk, laat ik 't zo zeggen. Op zo'n klassefuif had ik toch altijd zoiets van, 'wat doe ik hier?' Ja oke, beetje zuipen en funnen, maar diep van binnen, nog niet eens zo heel diep, was ik toch die gevoelige jongen weet je. Ja jee, aan de buitenkant flink enzo en grapjes maar aan de binnenkant stiekem Kate Bush mooi vinden of Foreigner. Ken je dat? Ach ik weet niet hoor. Ik ben ook eigenlijk een hele aparte jongen weet je. Ik was écht meer dan die oppervlakkige funmaker, geloof me. Ik voelde me altijd een beetje dubbel. Ja precies, ergens was ik in die Havo-4 tijd mezelf niet altijd helemaal, ofzoiets dan hè. Zeg maar dat je links lulde en rechts vulde of andersom. Ofuuhh, dat je net deed alsof je Marlboro lekkerder vond dan Belinda terwijl dat niet zo was. Zo raar hè, vinden jullie niet?

Waar ik wel van kan genieten is Jody Bernal of zo'n Gradje Damen. Jody om te beginnen is een heerlijk open boek zonder welke dubbele bodem dan ook. Straalt niks anders uit en wil ook niks anders uitstralen dan;"laat mij ff paar jaartjes cashen ké en dan zijn jullie van me af, beloof ik".
Daar kan ik dus heel goed mee leven. Die gun je ook een whirlpool, Bentley en een mislukt huwelijk met miss Nederland 2002. Geen enkel probleem. Als ik 'm kan pluggen doe ik 't gelijk.

En dan Gradje Damen. Wereldgozer. Durft voor de camera toe te geven dat ie 't liefst heel de dag video-films kijkt van Jean Claude van Damme en dat de "gaafste" vrouw in de wereld toch echt z'n moeder is. Met zo iemand kan ik door 1 deur. Zo'n jongen is tenminste wél echt zichzelf en loopt niet elke dag in de kast te kijken wat voor ongelooflijk gewoon hema-t-shirt hij nou weer eens zal aantrekken. Grad is artiest en kleedt zich er ook naar. Hij doet en durft dat. Geen type dat ala Wouter Bos of Paul Rosenmoller lekker 'spontaan' toch vooral géén stropdas draagt. Nee, Grad durft te schitteren. Hij gaat blind voor die Armani met lakschoentjes. Dat zijn echte kerels, daar hou ik van. Lee Towers heeft dat ook. Schaamt zich ook niet dat ie artiest is.

Ik trek de link even door naar Pim Fortuyn. Die wist en durfte zich ook te dressen naar z'n stand en taak. En dat terwijl hij toch als geen ander zichzelf was. Niet gaan voor die kijk-mij-toch-eens-vooral-gewoon-zijn-t-shirtjes look, maar gesoigneerd het heertje spelen, dúrven spelen, dúrven dressen.
Ik denk dat 'm daar de kneep zit in mijn niet aflatende weerzin tegen het havo-4-instituut Acda en de Munnik. Die laffe dresscode die zogenaamd niet laf is maar 't daardoor juist wel is.
Koningin Beatrix die in ochtendjas de troonrede voorleest, Bin Laden in enkel een boxershortje die Alle Moslims op een betamax-videoband toespreekt, Yasser Arafat zonder theedoek. Laf.

zondag 22 december 2002 @ 09:43:32 #2
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_7476902
Your point being?

Het komt er dus op neer dat artiesten die niet gemaakt zijn jou niet kunnen bekoren terwijl de gladde jongens met hun voor hun geproduceerde hitjes wel in jouw straatje liggen?

Kijk mij boeit het ook niet in het gehoor wie er achter een nummer zit, ik durf zelfs te zeggen dat ik sommige liedjes van de Vengaboys alleraardigst vind, maar in de meeste gevallen wanneer je een totaalbeeld krijgt van zulke nummers (nepartiesten, stemmetjes door een vocoder heen getrokken, het zoveelste nummer wat lijkt op z'n voorganger etc etc) dan hoeft het van mij niet meer.

Ik krijg trouwens de indruk dat zo'n Acda en de Munnik gewoon zijn gebleven. Ik ken Thomas Acda nog van vele jaren geleden dat hij nog gewoon in DWHN zat, maar daar zei en deed hij precies hetzelfde als elk gemiddeld interview wat hij nu geeft...

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_7476954
Wat een chaotische column (tenminste, ik neem aan dat het als column bedoeld is). Hij gaat werkelijk nergens over. En zeker niet over Acda & de Munnik.
I intend to live forever, or die trying.
pi_7478149
Nou, dit is echt extreem chaotisch geschreven en eigenlijk mist het ook elke vorm van opbouw, conclusie, eigenlijk alles dus.
pi_7479515
Kollum? Schei uit, ik zit hier niet op een bekrompen nederlandse les waar ik me aan een voorgebakken 'begin', 'middenstukje', 'eindconclusie'-kadertje moet houden. Dit is een uitermate lees- en voelbare tirade tegen de jongemannen met hun ozo gewone t-shirtjes die 't meisjes-van-Havo-4 segment bedienen met hun 'diepgaande' teksten over onzekere pubertjes.

En je mag ook gewoon zeggen Dwerg dat jij Acda en de Munnik wel heel goed vind hoor. Hoef je niet via zo'n omweg duidelijk te maken.

pi_7479600
Oh ja, en zou degene die aan m'n titelteksten zit dat voortaan even willen laten. De titel was *Acda en de Munnik* en een of andere mod of admin heeft daar zomaar zonder mijn toestemming *en andere artiesten (Cloumn)* achter gepletterd.
  zondag 22 december 2002 @ 17:11:20 #7
31568 Solane
Het blijft niet zoals het is..
pi_7481887
Je bent goed op de hoogte...
  Moderator / Miss SHO zondag 22 december 2002 @ 17:13:00 #8
22592 crew  Ole
pi_7481913
OMFG.... Vec hier
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_7482114
Kijk dat je niet netjes inleiding ed gebruikt is ook niet altijd nodig, maar dit is zo'n chaos dat na de 1e alinea ik al stop met lezen.
  zondag 22 december 2002 @ 17:31:44 #10
37546 CloudBox
In de wolken
pi_7482188
quote:
Op zondag 22 december 2002 06:25 schreef Vec het volgende:
Het zal wel aan mij liggen maar ik kan ze niet meer zien.
Dat geldt vooral voor die troep die jij schrijft!
  zondag 22 december 2002 @ 17:33:57 #11
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_7482213
volslagen idioot.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_7482274
Het is de gedachte die telt...en ik kan dit duo niet luchten of zien.
Maar ''leesbaar'' ...die term komt geheel voor rekening van de auteur.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_7482435
quote:
Op zondag 22 december 2002 14:51 schreef Vec het volgende:
de jongemannen met hun ozo gewone t-shirtjes die 't meisjes-van-Havo-4 segment bedienen met hun 'diepgaande' teksten over onzekere pubertjes.
Dan hoor ik andere teksten dan jij. Onzekere pubertjes? Waar dan?
quote:
En je mag ook gewoon zeggen Dwerg dat jij Acda en de Munnik wel heel goed vind hoor. Hoef je niet via zo'n omweg duidelijk te maken.
Okee. Ik vind Acda & de Munnik heel goed. En als jij ze heel slecht vindt, dan kun je dat vast ook wel met minder tekst vertellen dan je nu in je openingspost nodig had. Dat 't even duidelijk is en dat je 't begrijpt.
pi_7482563
quote:
Op zondag 22 december 2002 17:51 schreef dwerg het volgende:

[..]

Dan hoor ik andere teksten dan jij. Onzekere pubertjes? Waar dan?

Que si, que non.
pi_7482610
quote:
Op zondag 22 december 2002 18:02 schreef Seborik het volgende:
Que si, que non.
Dat nummer van Acda & de Munnik ken ik nog niet.
  zondag 22 december 2002 @ 18:09:21 #16
37546 CloudBox
In de wolken
pi_7482662
quote:
Op zondag 22 december 2002 18:05 schreef dwerg het volgende:

[..]

Het gaat over Herman die is gereincarneerd als Jody B.
pi_7482665
quote:
Op zondag 22 december 2002 18:05 schreef dwerg het volgende:

[..]

De zielige pubertjes zaten toch bij Jody Bernal?
pi_7482818
quote:
Op zondag 22 december 2002 09:43 schreef MikeyMo het volgende:
Ik krijg trouwens de indruk dat zo'n Acda en de Munnik gewoon zijn gebleven. Ik ken Thomas Acda nog van vele jaren geleden dat hij nog gewoon in DWHN zat, maar daar zei en deed hij precies hetzelfde als elk gemiddeld interview wat hij nu geeft...
Idd, normaal gebleven, ondanks hij bekend is geworden... Mag het...
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_7499237
Wat een commotie brengt 't noemen van de namen Acda en de Munnik te weeg, ik wist het. Slangekuil. Kom niet aan de vertolkers van 't 'betere nederlandse liedje' want je krijgt zo in ene heel de goegemeente over je heen.

Acda en de Munnik voldoen totaal niet aan de dress-to-impress code die we van Jerney Kaagman hebben mogen leren de laatste weken. Een echte ster hoort zich fatsoenlijk te dressen en zo is 't.

De blanke boysband Van Dik Hout loopt er ook al zo bewust verlopen bij. Dat steekt me enorm. Die geforceerde 'gewoonheid'. Het is een laf statement wat dat soort artiesten proberen uit te dragen. Zogenaamd niet om kleding/uiterlijk geven maar ondertussen wel heel hard kiezen voor dat t-shirtje en niks anders. Dan geef je juist dus wél om uiterlijk/kleding.
Iemand die het werkelijk niet zou boeien zou zo af en toe ook in een driedelig krijtstreeppak of in een duikersoutfit opkomen.

pi_7499335
quote:
Op maandag 23 december 2002 14:56 schreef Vec het volgende:
Acda en de Munnik voldoen totaal niet aan de dress-to-impress code die we van Jerney Kaagman hebben mogen leren de laatste weken. Een echte ster hoort zich fatsoenlijk te dressen en zo is 't.

De blanke boysband Van Dik Hout loopt er ook al zo bewust verlopen bij. Dat steekt me enorm. Die geforceerde 'gewoonheid'. Het is een laf statement wat dat soort artiesten proberen uit te dragen. Zogenaamd niet om kleding/uiterlijk geven maar ondertussen wel heel hard kiezen voor dat t-shirtje en niks anders. Dan geef je juist dus wél om uiterlijk/kleding.
Iemand die het werkelijk niet zou boeien zou zo af en toe ook in een driedelig krijtstreeppak of in een duikersoutfit opkomen.

Déjà Vu?
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_7499479
Wellicht moet je die gekleurde mening eens voor jezelf houden, en niet hier gaan ventileren. Of hou die bagger op je eigen site, waar trouwens ook al flink wat positieve reacties staan zie ik .
  maandag 23 december 2002 @ 15:16:26 #22
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_7499541
Je schrijfstijl doet me wel _heel_ erg aan die van Dijkshoorn denken. Maar dan met het verschil dat hij wel goed kan schrijven.
  maandag 23 december 2002 @ 15:19:02 #23
31568 Solane
Het blijft niet zoals het is..
pi_7499582
Iedereen geeft toch om zijn kleding?!
Maar zodra je de stempel 'bekende persoonlijkheid' draagt moet je je afwisselend gaan kleden?!

Zelf loop je er toch ook niet bij in een duikpak?!

pi_7499594
quote:
Op maandag 23 december 2002 14:56 schreef Vec het volgende:
Misschien vinden ze het wel lekker zitten. Wat een wereld zeg, je kan gewoon dragen wat je lekker vindt zitten, echt een wereldwonder.
pi_7499633
quote:
Op maandag 23 december 2002 15:19 schreef Seborik het volgende:

Misschien vinden ze het wel lekker zitten. Wat een wereld zeg, je kan gewoon dragen wat je lekker vindt zitten, echt een wereldwonder.

Precies, optiefen met deze belachelijke zooi .
Als ik mod was...
pi_7499651
quote:
Op maandag 23 december 2002 15:22 schreef Diverse_Reality het volgende:
Als ik mod was...
Dan zou je je net als ik moeten kleden, want een echte mod heeft modkleren.
pi_7499699
Anarchistische mods houden zich niet aan regels.
pi_7500048
Altijd al gedacht dat Fok! bevolkt werd door analfabete pubers, maar dat het zo erg was... Nog maar eens lezen kinderen, Vecs openingspost / column / whatever, en ditmaal zonder je hand in de broek okeee.

"Je IP-Adres is 194.109.227.208. Bij misbruik kunnen wij je provider op de hoogte stellen."

Aiaiaiai!

Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 23 december 2002 @ 15:51:11 #29
3878 Vork
Manisch creatief
pi_7500117
quote:
Op maandag 23 december 2002 15:48 schreef tijl het volgende:
Altijd al gedacht dat Fok! bevolkt werd door analfabete pubers, maar dat het zo erg was... Nog maar eens lezen kinderen, Vecs openingspost / column / whatever, en ditmaal zonder je hand in de broek okeee.

"Je IP-Adres is 194.109.227.208. Bij misbruik kunnen wij je provider op de hoogte stellen."

Aiaiaiai!

En nu in het Nederlands. Wat is je punt?
pi_7500368
Net zoals de muziek van A&dM bij de auteur associaties oproept met zijn middelbare schooltijd en 4Havo, zo vind ik ook dit literaire meesterwerkje meer op zijn plaats in een gestencild schoolkrantje. Vooral blijven oefenen, hoor.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_7500574
quote:
Op maandag 23 december 2002 15:48 schreef tijl het volgende:
bla
Ah, daar hebben we de andere heikneuter ook al.
pi_7566135
Maar wat zeggik nu de hele tijd Zander? Dit IS hier al dat gestencilde schoolkrantje alleen weten ze dat zelf nog niet helemaal blijkbaar. En dat jij de moeite neemt om te reageren vind ik al helemaal topie, dan is mij doel al bereikt. Kijk eens wat een waslijst aan reacties, man ik sta hier serieus met een harde plasser in m'n broek te typen nu.

Aaah Adca en de Munnik, "Reeeennnnn Leny Rennnnnn", want ik ben de wind die door je haren streelt,
de spijker die je aan 't kruis nailed,

de zonnestraal die door het glas-in-lood raam een abstracte Picasso op 't vloerkleed tekent,
de boekhouder die een zoute haring met uitjes, genoten in de middagpauze, bij het bedrijfsresultaat rekent,

de maan die je zijn Zilveren Licht schenkt wanneer 't donker is,
de zon die haar Vlekken bevlekt in de avondmis

de Sint die jou als kind eens iets te veel beminde,
de paashaas met een winterpeen in z'n broek die jij niet durfte te vinden

de vlinder die je weg laat vliegen als je je gevangen weet
het briesje dat je naam fluistert wanneer je hard op leed

ik ben Acda
en mij naam is de Munnik
wij zeggen jou wat voelen is
en dat is supersonic

wij zijn heel gewoon want kijk naar onze shirtjes
niemand raakt ons aan want wij zijn soutenertjes

alle kleine meisjes en sommigen verdwaalde jongetjes zijn van ons
oh besef dat goed want voordat je 't weet gaat 't met je carriere plons

pi_7566315
quote:
Op vrijdag 27 december 2002 18:13 schreef Vec het volgende:
Kijk eens wat een waslijst aan reacties, man ik sta hier serieus met een harde plasser in m'n broek te typen nu.
Ga dan maar flink lopen rukken op een slotje, want dit gaat echt nergens meer over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')