abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_176901155
Wij zitten eraan te denken om vloerisolatie te plaatsen, maar wat is wijsheid?

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Tonzon vloerisolatie? En wat is het voordeel ten opzichte van overige isolatiemethodes?

Misschien dat iemand wat duidelijkheid kan scheppen.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 11:54:34 #2
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_176901364
wat voor vloer heb je? hout/beton? kruipruimte? droog/nat?
Tot nooit .......
pi_176903389
Ik volg dit even. Ben zelf ook aan het orienteren.
Rotterdam is de wereldstad
pi_176904134
Wij hebben, volgens degene die de kruipruimte kwam beoordelen, een betonnen werkvloer en dan de werkelijke gewapende betonvloer. Hij vertelde dat er eerst een zeil geplaatst moet worden zodat de kruipruimte volledig droogt om vervolgens de tonzonisolatie te plaatsen.

De kruipruimte zelf is wel vochtig,maar zeker niet zeiknat.
pi_176904284
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:04 schreef LoaLoa het volgende:
Wij hebben, volgens degene die de kruipruimte kwam beoordelen, een betonnen werkvloer en dan de werkelijke gewapende betonvloer. Hij vertelde dat er eerst een zeil geplaatst moet worden zodat de kruipruimte volledig droogt om vervolgens de tonzonisolatie te plaatsen.

De kruipruimte zelf is wel vochtig,maar zeker niet zeiknat.
Hoeveel ruimte is er (qua hoogte) in die ruimte?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176905016
Veredeld zilverpapier waarvan geen enkele goede studie bekend is alleen veel vage claims.
pi_176905327
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:39 schreef machtpen het volgende:
Veredeld zilverpapier waarvan geen enkele goede studie bekend is alleen veel vage claims.
Goede samenvatting. Vergeet ook de hittecamera's niet die laten zien dat Tonzon met een beetje alu folie opeens alle koud weghoudt. Ik zou er alleen mijn Turkse pizza mee laten inpakken.
pi_176905701
Qua hoogte is het, denk ik, ongeveer 50 cm. Het gaat om een oppervlakte van 42m2.
pi_176905739
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 14:39 schreef machtpen het volgende:
Dat is precies wat mij een beetje tegenhoud. Samen met die thermobeelden. Het klinkt te mooi om waar te zijn. Luchtzakken van zilverpapier die als isolatiemateriaal dienen.

Is er ook een alternatief die zichzelf wel echt bewezen heeft?
pi_176905799
De gewone isolatie materialen zoals glas steenwol en pir bijvoorbeeld.
pi_176906663
Wij hebben tonzon als vloerisolatie. Wij merkte na aanbrengen meteen verschil.
pi_176907727
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 15:11 schreef LoaLoa het volgende:
Qua hoogte is het, denk ik, ongeveer 50 cm. Het gaat om een oppervlakte van 42m2.
Genoeg ruimte dus. Ik zou voor steenwol gaan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_176907863
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 16:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben tonzon als vloerisolatie. Wij merkte na aanbrengen meteen verschil.
Hebben jullie ook een betonnen vloer?
pi_176908038
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 17:08 schreef LoaLoa het volgende:

[..]

Hebben jullie ook een betonnen vloer?
Uhm ja en een cementdeklaag
pi_176908536
Een paar jaar terug heb ik een offerte laten maken voor Drowa chips. Echter gebruik ik al zo weinig gas dat de berekende terugverdientijd langer zou zijn dan de rest van mn leven. Niet laten doen dus maar denk er nog wel eens over.

Tonzon geloof ik niet zo in, als er stof op ligt zou het al niet meer goed werken.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 20:10:13 #16
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_176911699
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 15:14 schreef LoaLoa het volgende:

[..]

Dat is precies wat mij een beetje tegenhoud. Samen met die thermobeelden. Het klinkt te mooi om waar te zijn. Luchtzakken van zilverpapier die als isolatiemateriaal dienen.

Is er ook een alternatief die zichzelf wel echt bewezen heeft?
Toch heeft het ISSO (onafhankelijke stichting Instituut voor Studie en Stimulering van Onderzoek op het gebied van gebouwinstallaties) een kwaliteitsverklaring afgegeven dat de door Tonzon genoemde Rc waardes gehaald worden*.

* College van Gelijkwaardigheid Energieprestatie
Het College van Gelijkwaardigheid Energieprestatie toetst of de claim van een fabrikant op het gebied van energieprestatie van een product of systeem juist is. Het College volgt daartoe een vaste procedure. Experts op het gebied van bouwfysica, installatietechniek en energietechniek maken deel uit van het College. Zij hebben geen binding met fabrikanten en leveranciers en kunnen daardoor onafhankelijk opereren.
https://www.bcrg.nl/
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_176911988
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 20:10 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Toch heeft het ISSO (onafhankelijke stichting Instituut voor Studie en Stimulering van Onderzoek op het gebied van gebouwinstallaties) een kwaliteitsverklaring afgegeven dat de door Tonzon genoemde Rc waardes gehaald worden*.

* College van Gelijkwaardigheid Energieprestatie
Het College van Gelijkwaardigheid Energieprestatie toetst of de claim van een fabrikant op het gebied van energieprestatie van een product of systeem juist is. Het College volgt daartoe een vaste procedure. Experts op het gebied van bouwfysica, installatietechniek en energietechniek maken deel uit van het College. Zij hebben geen binding met fabrikanten en leveranciers en kunnen daardoor onafhankelijk opereren.
https://www.bcrg.nl/
Betaald door fabrikanten
quote:
Geringe vergoeding

Voor onderhoud en beheer van de databank betaalt de fabrikant/leverancier een jaarlijkse bijdrage. Fabrikanten/leveranciers die de verklaringen van meer dan vijf producten laten opnemen, ontvangen een staffelkorting.
Op de een of andere manier vind ik dat niet geheel onafhankelijk.

Het probleem is dat de onderzoeken mogelijk erg onder bepaalde voorwaarden gedaan worden. Van Tonzon staat me bij dat als het vervuild raakt dat dan de waarden absoluut niet meer gehaald worden. Dus is een onderzoek in heel schone omstandigheden. Mijn kruipruimte voldoet niet aan die bijzondere omstandigheden.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 20:27:09 #18
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_176912113
Hier is Tonzon geplaatst bij een buurman.. het was behoorlijk prijzig en afgezien van dat, heeft hij zijn investering er nog steeds niet uit.. Zou er dus goed over nadenken als ik jou was..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_176915730
Ik heb 16cm glaswol tegen het grootste deel van mijn vloer zitten. En dat is heel goed te merken.

Bij de huidige buitentemperaturen en een kamertemperatuur van 20 graden is de bovenkant van de tegelvloer op de geïsoleerde stukken ruim 17 graden. Het stuk waar geen kruipruimte onder zit, en dus ook geen isolatie is de bovenkant van de tegelvloer maar 12 graden. Het stuk waar wél de kruipruimte onder zit, maar vanwege toekomstige werkzaamheden aan leidingen nog geen isolatie is aangebracht, is de temperatuur van de vloertegels 14 graden.
pi_176921733
Dat is natuurlijk ook een ding. Mochten er leidingen verlegd moeten worden. Kan dat wel met Tonzon? Of andere isolatiemethoden?
pi_176925674
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 20:27 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier is Tonzon geplaatst bij een buurman.. het was behoorlijk prijzig en afgezien van dat, heeft hij zijn investering er nog steeds niet uit.. Zou er dus goed over nadenken als ik jou was..
Als je vloer er warmer door wordt, levert dat ook comfort op. Dat kan veel meer waard zijn dan het terug willen verdienen van de investering.

Zelf wil ik onze vloer ook altijd nog een keer isoleren. Deze voelt altijd wat koud aan. Het is een houten vloer, met daaronder een 1,5 meter diepe kruipruimte die droog is. Toch maar eens proberen mooie pir-platen door het gat naar binnen zien te krijgen. Daar geloof ik persoonlijk meer in dan in Tonzon (niet onderbouwd, zit gewoon zo tussen de oren)
pi_176925925
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 13:09 schreef JanB het volgende:

Zelf wil ik onze vloer ook altijd nog een keer isoleren. Deze voelt altijd wat koud aan. Het is een houten vloer, met daaronder een 1,5 meter diepe kruipruimte die droog is. T
Slim! Zoiets heb/wil ik ook. alleen is de kruipruimte hooguit 50 cm
pi_195521399
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 11:43 schreef LoaLoa het volgende:
Wij zitten eraan te denken om vloerisolatie te plaatsen, maar wat is wijsheid?

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Tonzon vloerisolatie? En wat is het voordeel ten opzichte van overige isolatiemethodes?

Misschien dat iemand wat duidelijkheid kan scheppen.
Ik weet dat ik het Topic ga schoppen maar ben benieuwd wat is het geworden, toch Tonzon of niet ?
Zelf zat ik ook te denken aan Tonzon maar iederkeer als iemand een vraag stelt hoor je daar de resultaten nooit meer van en is TS met de staart tussen de benen vertrokken.

Een mens plaatst niet snel een positief review, een negatief review is daarintegen wel heel snel gemaakt.
pi_195524823
Wij hebben onze houten vloer met Tonzon laten isoleren, nu ongeveer 2 jaar geleden. We kregen een wijksubsidie, dus de kosten waren te overzien. Onze kruipruimte is ongeveer 80 cm hoog en meestal droog. Met het bodemfolie en de tonzon merken we echt een verschil in comfort maar wij denken ook in gasgebruik. Het is natuurlijk moeilijk te zeggen want de afgelopen winters waren niet echt heel koud, maar vroeger hadden we in de winter altijd overal kleedjes liggen vanwege de koude tocht (oud huis) en dat is nu echt niet meer nodig.
pi_195525706
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 08:42 schreef LoaLoa het volgende:
Dat is natuurlijk ook een ding. Mochten er leidingen verlegd moeten worden. Kan dat wel met Tonzon? Of andere isolatiemethoden?
Dat is lastiger met Tonzon, na wat wikken en wegen hebben wij uiteindelijk gekozen om de vloer met PUR te laten isloleren, mede omdat de onderkant van de vloer niet vlak is.

Let wel je kruipruimte moet hiervoor 50cm hoog zijn minimaal.
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')