Hoeveel ruimte is er (qua hoogte) in die ruimte?quote:Op vrijdag 2 februari 2018 14:04 schreef LoaLoa het volgende:
Wij hebben, volgens degene die de kruipruimte kwam beoordelen, een betonnen werkvloer en dan de werkelijke gewapende betonvloer. Hij vertelde dat er eerst een zeil geplaatst moet worden zodat de kruipruimte volledig droogt om vervolgens de tonzonisolatie te plaatsen.
De kruipruimte zelf is wel vochtig,maar zeker niet zeiknat.
Goede samenvatting. Vergeet ook de hittecamera's niet die laten zien dat Tonzon met een beetje alu folie opeens alle koud weghoudt. Ik zou er alleen mijn Turkse pizza mee laten inpakken.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 14:39 schreef machtpen het volgende:
Veredeld zilverpapier waarvan geen enkele goede studie bekend is alleen veel vage claims.
Dat is precies wat mij een beetje tegenhoud. Samen met die thermobeelden. Het klinkt te mooi om waar te zijn. Luchtzakken van zilverpapier die als isolatiemateriaal dienen.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 14:39 schreef machtpen het volgende:
Veredeld zilverpapier waarvan geen enkele goede studie bekend is alleen veel vage claims.
Genoeg ruimte dus. Ik zou voor steenwol gaan.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 15:11 schreef LoaLoa het volgende:
Qua hoogte is het, denk ik, ongeveer 50 cm. Het gaat om een oppervlakte van 42m2.
Hebben jullie ook een betonnen vloer?quote:Op vrijdag 2 februari 2018 16:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben tonzon als vloerisolatie. Wij merkte na aanbrengen meteen verschil.
Uhm ja en een cementdeklaagquote:Op vrijdag 2 februari 2018 17:08 schreef LoaLoa het volgende:
[..]
Hebben jullie ook een betonnen vloer?
Toch heeft het ISSO (onafhankelijke stichting Instituut voor Studie en Stimulering van Onderzoek op het gebied van gebouwinstallaties) een kwaliteitsverklaring afgegeven dat de door Tonzon genoemde Rc waardes gehaald worden*.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 15:14 schreef LoaLoa het volgende:
[..]
Dat is precies wat mij een beetje tegenhoud. Samen met die thermobeelden. Het klinkt te mooi om waar te zijn. Luchtzakken van zilverpapier die als isolatiemateriaal dienen.
Is er ook een alternatief die zichzelf wel echt bewezen heeft?
Betaald door fabrikantenquote:Op vrijdag 2 februari 2018 20:10 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Toch heeft het ISSO (onafhankelijke stichting Instituut voor Studie en Stimulering van Onderzoek op het gebied van gebouwinstallaties) een kwaliteitsverklaring afgegeven dat de door Tonzon genoemde Rc waardes gehaald worden*.
* College van Gelijkwaardigheid Energieprestatie
Het College van Gelijkwaardigheid Energieprestatie toetst of de claim van een fabrikant op het gebied van energieprestatie van een product of systeem juist is. Het College volgt daartoe een vaste procedure. Experts op het gebied van bouwfysica, installatietechniek en energietechniek maken deel uit van het College. Zij hebben geen binding met fabrikanten en leveranciers en kunnen daardoor onafhankelijk opereren.
https://www.bcrg.nl/
Op de een of andere manier vind ik dat niet geheel onafhankelijk.quote:Geringe vergoeding
Voor onderhoud en beheer van de databank betaalt de fabrikant/leverancier een jaarlijkse bijdrage. Fabrikanten/leveranciers die de verklaringen van meer dan vijf producten laten opnemen, ontvangen een staffelkorting.
Als je vloer er warmer door wordt, levert dat ook comfort op. Dat kan veel meer waard zijn dan het terug willen verdienen van de investering.quote:Op vrijdag 2 februari 2018 20:27 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Hier is Tonzon geplaatst bij een buurman.. het was behoorlijk prijzig en afgezien van dat, heeft hij zijn investering er nog steeds niet uit.. Zou er dus goed over nadenken als ik jou was..
Slim! Zoiets heb/wil ik ook. alleen is de kruipruimte hooguit 50 cmquote:Op zaterdag 3 februari 2018 13:09 schreef JanB het volgende:
Zelf wil ik onze vloer ook altijd nog een keer isoleren. Deze voelt altijd wat koud aan. Het is een houten vloer, met daaronder een 1,5 meter diepe kruipruimte die droog is. T
Ik weet dat ik het Topic ga schoppen maar ben benieuwd wat is het geworden, toch Tonzon of niet ?quote:Op vrijdag 2 februari 2018 11:43 schreef LoaLoa het volgende:
Wij zitten eraan te denken om vloerisolatie te plaatsen, maar wat is wijsheid?
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Tonzon vloerisolatie? En wat is het voordeel ten opzichte van overige isolatiemethodes?
Misschien dat iemand wat duidelijkheid kan scheppen.
Dat is lastiger met Tonzon, na wat wikken en wegen hebben wij uiteindelijk gekozen om de vloer met PUR te laten isloleren, mede omdat de onderkant van de vloer niet vlak is.quote:Op zaterdag 3 februari 2018 08:42 schreef LoaLoa het volgende:
Dat is natuurlijk ook een ding. Mochten er leidingen verlegd moeten worden. Kan dat wel met Tonzon? Of andere isolatiemethoden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |