abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_184053785
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2018 15:22 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik heb die XI ooit gedaan en dat vond ik echt 3x niks.
Terwijl ik wel altijd met plezier WoW en Aion heb gespeeld.
Ben benieuwd of ik deze kan spelen… en tot lvl 35 vind ik prima.
Meestal ben ik t karakter dan toch beu en komt er een nieuwe :@
FFXIV is veel beter uitgewerkt dan FFXI... Ik denk dat je het wel leuk gaat vinden :)
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_184055545
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2018 23:50 schreef Kyran het volgende:
FFXI vind ik juist een geniaal MMORPG. Niet noob vriendelijk, maar in mijn ogen wel een van de beste MMORPGs ooit.

Toen had je tenminste nog echt een community nodig om zo'n spel te spelen en was het meer dan alleen knoppen bashen, zoals WoW FFXIV EN GW nu zijn.

Geweldig verhaal, prima graphics voor die tijd, gameplay was traag maar weg goed en je moest echt moeite doen om goed te zijn. Was ook heel fijn dat als je gear had dit ook jarenlang waardevol was en niet na een maand als nutteloos werd gemaakt door een update en nieuwe gear.

Niks heeft kunnen tippen aan FFXI tot nu toe, nadat WoW MMORPGs kapot heeft gemaakt.
Daar ben ik het als FFXI-liefhebber wel grotendeels mee eens. Moet wel zeggen dat ik toen ik dat speelde nog gewoon een luie student was. Vandaag de dag zou ik er echt de tijd niet meer voor hebben. In XI was je soms nog echt gewoon letterlijk een half uur onderweg om ergens te komen.

Wat ik in XIV ook vooral miste ten opzichte van XI is de variatie in parties. XIV zit toch vast in een standaard tank / healer / dpsers format, terwijl je in XI veel meer opties had.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 31 december 2018 @ 18:49:31 #129
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_184128199
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 09:58 schreef Cid het volgende:

[..]

FFXIV is veel beter uitgewerkt dan FFXI... Ik denk dat je het wel leuk gaat vinden :)
Ik heb t niet eens meer geprobeerd. Zoveel gezeik met dat account. Never mind.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 20 januari 2019 @ 14:28:25 #131
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184511980
quote:
Die had ik in preorder staan maar uiteindelijk geannuleerd omdat het echt alleen art is. Dan vind ik de Ultimania boeken van Final Fantasy interessanter.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 20 januari 2019 @ 14:33:44 #132
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184512058
Akira Toriyama _O_

Waar heb je dat boek gekocht?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 20 januari 2019 @ 14:35:16 #133
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_184512078
Nice staat gewoon op bol.com voor 30 euro's

Maar een x kopen dan

https://www.bol.com/nl/p/(...)ns/9200000092439685/
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_184512098
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:28 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Die had ik in preorder staan maar uiteindelijk geannuleerd omdat het echt alleen art is. Dan vind ik de Ultimania boeken van Final Fantasy interessanter.
Het is een link naar RPGFan die een recensie van het boek heeft.
Be curious, not judgmental
pi_184512580
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 14:28 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Die had ik in preorder staan maar uiteindelijk geannuleerd omdat het echt alleen art is. Dan vind ik de Ultimania boeken van Final Fantasy interessanter.
Ik wilde de Trails in the Sky / Zero no Kiseki art books kopen maar die schijnen vol met spoilers te staan...
Be curious, not judgmental
pi_184582979
quote:
7s.gif Op zondag 20 januari 2019 15:18 schreef Aether het volgende:

[..]

Ik wilde de Trails in the Sky / Zero no Kiseki art books kopen maar die schijnen vol met spoilers te staan...
Ik wil vooral een Engelse vertaling van Trails of cold steel 3 op steam. :P

En als we dan toch bezig zijn ook graag de Crossbell Arc nog.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184583166
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 22:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik wil vooral een Engelse vertaling van Trails of cold steel 3 op steam. :P

En als we dan toch bezig zijn ook graag de Crossbell Arc nog.
Die zal er uiteindelijk wel komen, hoewel ik liever de PS4 versie heb (minder bugs).

De verbeterde vertaling van Crossbell is bijna af, maar de huidige vertalingen zijn prima om het verhaal te volgen.
Be curious, not judgmental
pi_184583592
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 22:21 schreef Aether het volgende:

[..]

Die zal er uiteindelijk wel komen, hoewel ik liever de PS4 versie heb (minder bugs).

De verbeterde vertaling van Crossbell is bijna af, maar de huidige vertalingen zijn prima om het verhaal te volgen.
Mja, ik heb sinds de Sega Megadrive geen console meer gehad. :P

Met de huidige en verbeterde vertalingen bedoel je fanvertalingen ofzo? Voor zover ik weet heeft XSEED die games nog niet opgepakt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_184583717
quote:
1s.gif Op woensdag 23 januari 2019 22:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, ik heb sinds de Sega Megadrive geen console meer gehad. :P

Met de huidige en verbeterde vertalingen bedoel je fanvertalingen ofzo? Voor zover ik weet heeft XSEED die games nog niet opgepakt.
Fanvertalingen idd. Ik heb ze zo op PSP (hardware) gespeeld.

Be curious, not judgmental
pi_184584001
quote:
Ah, mij te veel gedoe. Doe mij gewoon maar lekker een versie op steam die ik kan aanschaffen, downloaden en vervolgens spelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 25 januari 2019 @ 10:28:01 #142
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_184608788
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 11:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Daar ben ik het als FFXI-liefhebber wel grotendeels mee eens. Moet wel zeggen dat ik toen ik dat speelde nog gewoon een luie student was. Vandaag de dag zou ik er echt de tijd niet meer voor hebben. In XI was je soms nog echt gewoon letterlijk een half uur onderweg om ergens te komen.

Wat ik in XIV ook vooral miste ten opzichte van XI is de variatie in parties. XIV zit toch vast in een standaard tank / healer / dpsers format, terwijl je in XI veel meer opties had.
FFXI _O_

Beste. MMORPG. Ooit.

Ik speel het nu nog steeds. Blijft een geniaal spel. Wel een stuk solo vriendelijker nu, maar concept is nog steeds zelfde. Vooral het feit dat je zelfs nu na 15 jaar nog steeds gear kan gebruiken wat je ergens in je eerste paar jaar hebt gekregen zegt eigenlijk genoeg.

Tegenwoordig is het bij de spellen (FFXIV en WOW bijv) gewoon update > grind voor best gear > update > grind voor best gear > update > etc ...

In FFXI was het gewoon jarelang je gear sets verbeteren en al je gear blijven gebruiken. Iedere situatie vroeg om andere gear sets.
pi_184609715
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 10:28 schreef Kyran het volgende:

[..]

FFXI _O_

Beste. MMORPG. Ooit.

Ik speel het nu nog steeds. Blijft een geniaal spel. Wel een stuk solo vriendelijker nu, maar concept is nog steeds zelfde. Vooral het feit dat je zelfs nu na 15 jaar nog steeds gear kan gebruiken wat je ergens in je eerste paar jaar hebt gekregen zegt eigenlijk genoeg.

Tegenwoordig is het bij de spellen (FFXIV en WOW bijv) gewoon update > grind voor best gear > update > grind voor best gear > update > etc ...

In FFXI was het gewoon jarelang je gear sets verbeteren en al je gear blijven gebruiken. Iedere situatie vroeg om andere gear sets.
Ik ben gestopt met XIV en denk dat ik bij de volgende expansion wel een keer weer aanhaak. Dan komt de volwaardige Blue Mage release namelijk. :P
Maar de reden dat ik afhaakte is inderdaad wel precies wat jij hier aangeeft. Je zit in de cyclus "update > nieuwe raid / dungeon / tomes voor nieuwe gear tier > grind > wachten op update". Natuurlijk heb je de extreme variant van trials die je nog wat end game variatie biedt, maar de rewards zijn voor cosmetics. Naar de endgame levellen is gearwise ook niet veel meer dan gewoon een beetje de gear uit dungeons e.d. pakken, bij de 50/60/70 even wat tomes spenderen om gear upgrades te halen en ga zo maar door.

Het levellen was in XI gewoon heel wat meer slow-paced en daardoor was het ook wel een beetje een must om je speciale gear te halen. In de 50-60 range had je artifact gear als ik het me goed herinner en zoals je aangeeft zat er echt variatie in gearsets in plaats van gewoon 'hogere stats'. Ik speelde (zoals vaak in RPGs) initieel BLM en dan had je naast een achttal verschillende wapens voor de verschillende elementen ook nog speciale gear voor wanneer je spells als sleep of stun wilde casten omdat een bepaalde stat daar weer een grote invloed op had.
Dat soort zaken zie je niet veel meer. Het is toch vooral veel basaal statspompen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_185011600
Be curious, not judgmental
  donderdag 14 februari 2019 @ 17:01:26 #148
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_185015611
quote:
Ik hap weer. Kan ook best aangezien ik Act 3 op de PS4 nooit heb uitgespeeld. In de Switch-versie kan ik me er beter op voorbereiden. En spelen in 2D :9~

Ben wel benieuwd hoe ze dat met de cut scenes gaan doen? Is daar al iets over bekend? En kun je live schakelen tussen 2D en 3D? Is er een extra easy mode? Etc.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_185035053
quote:
19s.gif Op donderdag 14 februari 2019 17:01 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ik hap weer. Kan ook best aangezien ik Act 3 op de PS4 nooit heb uitgespeeld. In de Switch-versie kan ik me er beter op voorbereiden. En spelen in 2D :9~

Ben wel benieuwd hoe ze dat met de cut scenes gaan doen? Is daar al iets over bekend? En kun je live schakelen tussen 2D en 3D? Is er een extra easy mode? Etc.
Volgens kon je in kerken schakelen tussen 2D en 3D dus zoiets zal hier ook wel inzitten.
Be curious, not judgmental
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')